***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Hurjasti ONNEA kaikille vauvansa saaneille!!! :heart: Muutamaan päivään en ole päässyt koneelle ja jo oli paljon ehtinyt tapahtua! =)

Täällä edelleen kokonaisena... Eilen neuvola, huomenna uudestaan ja sitten tiistaina pitäisi päästä yliaikakontrolliin, jos mitään ei sitä ennen tapahdu. Tuskinpa... Olen jo luopunut toivosta, että tämä täältä itsekseen tulisi.

Nyt palaan vielä lukemaan kuulumisianne.

Aurinkoista päivää! =)

Nuppu ja Esko 40+5
 
Voi vitsi miten toivoisi itsekin pääsevänsä jo kertomaan vauvan tulosta ! Onnea vauvan saaneille :) On se vaan jännää, miten alkuun jännitti synnytystä ja olisin viimeiseen asti vältellyt lukea synnytyskertomuksia - nyt kaikkea vaan ahmii, ja niitä joissa kuvataan kovia kipuja, ottaa vastaan jotenkin luonnollisena osana tätä hommaa.

Mutta täällä yritetään pysyä kasassa vielä lauantai, silloin on mummon hautajaiset. Sitten voisin lähteä vaikka heti. Ihana kun mieskin on jo niin täpinässä :) Eilen hän sanoi, että "Tulisit jo, päästäisiin hoitamaan sua ja työntelemään vaunuissa!" :)
 
Synnytyskertomusta Eli maanantai aamuyöllä 5.00 aikaan heräsin kun alkoi supistella ja nippailla mahan pohjasta suunnilleen 10min.välein välillä harvemminkin.

En saanu enää nukuttua ja kävin suihkussa kaikessa rauhassa ja sheivasin sääret ja laitoin ripsaria kun oli se neuvolaan meno 10.00...vaikka supisti ni jotenki oli nii epätodellinen olo tän syntymisestä...

Ajoin neuvolaan ja takasin ja neukkarikin sanoi että kyllä se varmaan on synnytys käynnissä.

Tulin kotiin ja kauhee arpominen että lähteekö mies nyt iltavuoroon vai ei ja että soitetaanko miehen isälle että lähtee tulemaan.Aattelin että niin noloa jos turhaan kaikki hälyytetään paikalle ja että Jorviin en lähde turhaan...

No aattelin että lähen käveleen tunniks ja sit ku tuun takasi ni katotaan mikä tilanne.

Kävin kävelemässä ja suppailut ehkä hivenen kipeyty ja alko olla sen 5min. välein.

Ja sit tulin sisälle ni tuli vedet ja äkkiä juoksin vessaan ja oli vähän vihertävää...jäin siihen pöntölle kärvistelemään ja annoin miehelle "luvan" soittaa lapsenvahdin paikalle ja soitti pomolleen että aloittaa isyysloman...sitten en mainannu enää pöntöltä ylös päästäkkään ja sanoin että soittaa lapsenvahdille uudelleen että ottaa taksin julkisten sijaan,kun oli supistelujen väli enää 2-3min.

Sitten pakkasin viel hammasharjan ja tahnat sun muuta ja hinkkasin esikoisen huoneen matolta muovailuvahan (?) ja muutenki pyörin siinä sekasorrossa että onko kaikki nyt esikoisella mukana kassissa...

Vedet meni siis 13.15 ja miehen iskä oli tässä 13.45 ja otti pojan lennossa ja lähettiin ajaa jorviin,huolehdin vielä että mulla oli pyyhkeitä ja jätesäkki pyllyn alla ettei mene auton penkit... :D

Ja koska olen uskollinen Michael Jackson fani ni laitoin vielä Bad:in soimaan taustalle.

Roikuin kauhukahvassa ja matka kesti sen reilun vartin(pienellä ylinopeudella kuin elokuvissa)

Ja joku rekan perhanakin oli edessä tukkimassa.

Mietittiinkin jälkeenpäin että jos ois ollu ruuhka -aika ni tää ois varmaan syntyny siihen kehä 3 varteen koska loppumatkasta alkoi jo painaa tonne peräsuoleen siihen malliin...

Mies heitti mut oven eteen ja lähti viemään autoa parkkiin ja mä puuskutin luukulle ja annoin neuvolakortin ja sit virkailija(ihan ku jossain pankissa)alkoi kyselemään sivilisäätyä ja muita tietoja... :eek: Mä vaan että tää syntyy ihan just...

Sitten tuli mies siihen ja vihdoin 2 kätilöä joista toinen harjoittelija-aivan ihania olivat molemmat.

Kattoivat kohdunsuun kontrolli huoneessa joka oli reilu 6cm auki ja pyysin puudutusta ja ois pitäny mennä käyrille selälleen ni en pystynykkään ni roikuin sit miehen kaulassa ja kuuntelivat vatsan päältä ja sydänäänet oli ok ja sit siirryttiin saliin.

Kello oli jotain puol kolme kun alko ponnistuttaa ja otin kätilöiden kehoituksesta ilokaasua josta viimeksi tuli huono olo,paitsi että ehkä se ei tullutkaan siitä koska nyt ei ainakaan tullut vaan auttoi sen kipeimmän supistuspiikin yli tosi hyvin ja mä kiipesin siihen sängylle puol istuvaan ja silmät kiinni miehen pitäessä toisesta kädestä ja maski toisessa kädessä ponnistelin 10 minuutissa neidin maailmaan.

Ja hän siis syntyi 14.58 :heart:

Jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvä että en kerennyt saamaan mitään puudutteita ja sain kokea luomuna tuon ihanuuden.

Koska nyt ponnistusvaihe sujui nopeasti ja koko ajan tiesin ja tunsin mitä pitää tehdä ja kätilöt auttoivat joka supistuksella ja kehottivat hengittämään syvään nenän kautta ja ulos suun kautta hitaasti hengittäen.

Olin koko ajan jalkeilla ja keikutin lanteita puolelta toiselle ja puhaltelin.

Ja niitä kipeitä supistuksia ei montaa kerennyt tulla ennenkuin jo ponnistutti ja itse ainakin koin tuon ponnistamistarpeen helpottavana ja kun työntö työnnöltä tunsi kuinka toinen sieltä on tulossa.

Repeämiä ei varsinaisesti tullut eikä epparia tarvinnut leikata.Jonku tikin sain tuonne syvemmälle.

Ainut takapakki oli se että istukka ei irronnutkaan itsestään ja kun tunnin olin siinä pötkötellyt vauva sylissä ja imetellyt ja olivat yrittäneet käsin vatsan päältä tipan avulla irroittaa ni sit vauva lähti isin kanssa osastolle ja mut kärrättiin leikkaussaliin ja nukutettiin pikaisesti istukan käsin irroitusta varten.

Heräämössä meni sitten pari tuntia ja pääsin miehen ja tytön luo siinä kahdeksan maissa.

Sitten pääsin vasta kunnolla ihmettelemään pikkuista ja yö menikin valvoessa ja nuuhkiessa tuota ihmeellistä olentoa :heart:

Jotenkin ekasta en samalla tavalla tuntenut heti vaan tunne kasvoi ajan kanssa mutta nyt pääsi kyllä vauvakuume yli äyräiden!

Katedrin ja verenhukan(1,5l) vuoksi en saanut nousta kun vasta seuraavana aamupvänä sängystä ja sain eka kerran syödä silloin-ja kyllä muuten maistui!

Jälkisupistuksia oli ja vähän tuntuu vieläkin mutta panadolilla pärjäsin.

Buranaa ei verenhukan takia ilmeisesti saanut ja jotain kolmiolääkettä en halunnut.

Vaikka hemppa laski alle sadan ni olo oli heti hyvä ja kun ei leikattu tai muuta tuolta alhaalta ni oli ihana ku pysty heti istumaan ja liikkumaan.

Kotiin päästiin eilen eli 2vrk. oltiin sairaalassa.

Vaikka jorvissa oli ollut haipakkaa viime viikkoina ni juuri maanantaina oli ollut eka hiljainen pvä.

Kaikki palvelu ja henkilökunta oli aivan mahtavaa ja sain vielä lähtöaamuna hen.koht.imetysohjausta imetysgurulta joka vieraili osastolla silloin.

Maito nousi eilen illalla ja mukava itkukin pääsi siinä sitten kun tultiin kotiin.

Poika pussailee ja halii vauvaa minkä kerkee mutta toki sai semmoisen kohtauksen kun tultiin ja siinä itki sitten niin äiti kuin poikakin... =)

Nukkuminen on mitä on ja 2-3 tunnin välein neiti syö ja omaan sänkyynsä ei sitten suostu jäämään lainkaan joten kainalossa mun ja miehen välissä nyt sitten tuhisee...

Jään taustailemaan ja siirryn sitten pikku hiljaa tuonne syntyneitten puolelle.

Varmaan tulee mieleen vielä jotain lisättävää joten palailen siihen sitten myöhemmin.

Paljon onnea myös muille nyyttinsä saaneille! :flower:

Ja kerkeshän se DD ensin! ;) Mutta hauskaa että sama syntymäpäivä tuli !

Ja kärvistelijöille voimia-se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kypsää mutta onneksi odotus palkitaan ja lopputulos on "vaivansa väärti"!

Ja kiitos onnitteluista!

Jouskari & "Ines"-neiti 3 vrk :heart:
 
Täällä ollaan myöskin ja yhdessä vauvan kanssa samassa kropassa tiiviisti :wave:

Onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitos Jouskari synnytyskertomuksesta.

Eilen olimme iltalenkillä koiran kanssa, jolloin alkoi tutut harjoitussupistelut. Ne vaan yltyivätkin illan aikana todella koviksi. Heijastuivat sekä ristiselkään että reisiin. Kyyneleet nousivat muutaman kerran silmiin kun niin kovaa supisteli. Kävin tänään neuvolassa ja terkan mielestä kuulostivat jo ihan synnytyssupistelun tyylisiltä :eek: . Sanoi, että voivat ennakoida muutaman päivän sisällä alkavaa synnytystä tai olla ennakoimatta. Ota tästä nyt sitten selvää :whistle: . Veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Muuten neuvolassa kaikki tosi hyvin. Verenpaineet 117/68, painoa tullut +200g, vauvan sykkeet 135 ja liikeet ++, ei turvotusta. Ensi viikolle otettiin aika. Toivottavasti sitä ei enää tarvitsisi.

Tiinuliini ja vauva 38 + 4
 
onnea kaikille vauvaantuneille :flower: :heart: ja kiitokset synnytyskertomuksista.

täällä ollaan yhessä kasassa!viime yönä heräsin kahen maissa aika napakoihin supistuksiin.tunnin kesti sitten lopahti.ja jatkoin unia.nytten on koko päivä ollu suppareita ja menkkamaista kipua.voi kun tää nyt meinais,et lähipäivinä pääsisi tosi toimiin!!

kärsimätön pehmis 38+5
 
Meille syntyi ihana tytöntyllerö 9.9. aamukasilta. Synnytys meni lähes luomusti, hieno joskin aika raju kokemus. Toipuminen on tapahtunut vauhdikkaasti. Raskausviikoilla ehdittiin 40+3:een. Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä odottajille!

 
Noh niin, jos nyt laittaisi kans jotakin synnytyskertomusta, kun on rauhallinen hetki. Kiukkuinen äiti on tipotiessään, ihme kyllä, vaikka kroppa ja pää onkin nyt väsynyt. Pyytelin tippa linssissä lapsilta ja mieheltä anteeksi kuinka kamala äiti ja vaimo olen ollut viimeiset raskausviikot. :'( Ymmärsivät kai, kukin omalla tavallaan.

Siis maanantaina oli rv 39+5 ja olo tympääntynyt, ei mitään synnytystä enteileviä oireita ja puhelin soi koko ajan, eikö vieläkään mitään, no ei mitään. Vein toisiks nuorinta kerhoon ja hoitelin asioita, siivosin ja muuta.
Sitten iltapäivällä makasin sohvalla ja luin pojan kanssa sen elämänsä ekaan kokeeseen, luonnontiedon kokeeseen, kello oli jotain 16.45. Yhtäkkiä tunsin jotain märkää housuissa ja sanoin pojalle, että täytyy käydä vessassa, jatketaan kohta. Vessassa lorisi jo urakalla. Mies tuli kotiin just töistä ja sanoin, että meni muuten lapsivedet ja tuntui että tuli monta litraa. Kaikki aiemmat viisi synntystä alkaneet suppareilla ja vedet menneet vasta salissa kalvojen puhkaisun jälkneen. Olin siis ihan huuli pyöreenä, että mitäs nyt. Sen tajusin katsoa, että vesi oli ihan kirkasta.
Soitin sairaalaan ja kyselin ohjeita, niin käskivät tulla heti, koska on jo kuudes lapsi, vaikka suppareita ei ollutkaan. Soitettiin lapsille vahti ja päästiin lähtemään ja vettä tuli edelleen koko ajan.
Olin sairaalassa klo 18.10, mies lähti takaisin kotiin, koska ei saatu "pitkäaikaista" lapsenvahtia. Mun äiti lupasi tulla paikalle, on ollut kahdessa synntyksessä aikaisemminkin. Sanoin että soittelen kun kannattaa tulla koska yhtään ei supistele. Mut laitettiin käyrälle ja kaikki oli hyvin. Kätilö sanoi että ei katso vielä kohdunsuun tilannetta ettei mene bakteereita ja kun ei kerran supistele.
No seiskan aikoihin supisteli viiden minsan välein, mutta ei ollut juuri kipua. Kahdeksalta alkoi jo vähän tuntumaan pyysin kaurapussin, supparit oli edelleen 5-6 minsan välein. Olin 4 cm auki ja ajattelinkin että tässä menee vielä kauan. Äiti soitti että tulee yhdeksän-puoli kymmenen aikoihin ja sanoin, että ok, voi jäädä sinne yöksikin jos menee pitkään.

Lääkäriä ei tuolla sairaalassa ole ilta tai yöaikaan, vaan päivystää kotona, ja sanoinkin että halaun epiduraalin kun kivut lisääntyy. Lääkärillä kestäisi tulla noin 30 minsaa.
Vähän ennen yhdeksää sanoin, että lääkärille voisi soittaa ja näin tehtiin ja äiti tuli paikalle puoli kymmenen ja olin jo tosi kipeä.....Lääkäri tuli samoihin aikoihin ja alkoi valmistella epiduraalia....kohta haukoin jo henkeä kivusta ja suppareita tuli ihan koko ajan. Imin ilokaasua ja oli tosi vaikeaa olla paikallaan kun lääkäri laittoi sitä epiduraalia. Kivut oli ihan hirveät ja samalla kun lääkäri teippasi selkään niin mä sanoin, että nyt on pakko päästä ponnistamaan eli epiduraali ei ehtinyt vaikuttaa yhtään ja lääkäri tuli ihan turhaan. Nousin siihen synnytystuoliin ja aloin ponnistaa. ajattelin että kohta se helvetti on ohi, kun edellistä lastakin ponnistin vain minutin. Ponnistin ja ponnistin ja sanoin, että ei helvetti se lapsi e tule, sattui vaan. 20 helvetillistä minuttia ponnistin ja usko loppui moneen kertaan. Vauva oli kai kuulemma niin ylhäällä vaikka laskeutunut olikin. 22.26 vauva syntyi ja "poikamahasta" syntyikin pieni tyttö. Äiti leikkasi napanuoran ja päästiin soittamaan iskälle.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nopeaa ja kipeää, toisaalta oli hyvä kun nopsaan oli ohi, mutta ne kivut oli hirveät. Kun ajattelee että on viisi suht helppoa ja ok synntystä takana, niin sitten tuleekin tosi kamala oman mittapuun mukaan. Tietty olisi ollut kamalaa, jos olisi joutunut kärvistelemään vielä kauemmin.

Vauveli on helppo tapaus, nukkuu ja syö. Sisarukset ihan haltioissaan.

Onnea muille vauvansa saaneille, joita en vielä ole onnitellut ja tsemppiä niille, jotka vielä kärvistelee.

Miia ja Tyyne pian 3 vrk
 
Kiitokset Jouskarille ja Mialle synnärikertomuksista!

Täällä menee pian hermot odotteluun ja hyvää tarkoittavien ihmisten "Jokos" ja "Eikös se vieläkään" -kyselyihin. Kun tämä teneva kysymällä ulos tulisikin. |O Eilen uudistin jopa kukkapenkit pihalla mitä mielikuvituksellisemmissa kyykkyasennoissa, mutta ainoa käteen jäävä tulos oli nivuskipu - ei muuta. Vielä viime viikolla tiuhaankin tulleet supparit tuntuvat kaikki kaikonneen. Mihin ja miksi???

Neuvolantäti määräsi eilen hoidoksi suorasukaisesti seksiä, mutta eipä tunnu sekään auttavan, alkaa siinäkin jo asentovariaatiot loppua. Huomenna taas kontrolliin... huoh!

Tsemppiä ja jaksua muillekin venailijoille! Jos on ideoita, millä vauhdittaa asioita, niin pliis kertokaa! :p

Nuppu ja Esko 40+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! Ja on kyllä tosi kiva lukea noita synnytyskertomuksia. Kiitos niistä! Aika nopeita kavereita ollu täällä syksysissä.

Omassa olossa ei kummempia. Nyt ollu pari väsyneempää päivää kun yöunet on mennyt huonosti. Alaselkää ja mahaakin on menkkamaisesti jomottanut. Epäilen, että perhevalmennuksen "rentoutus" kylmällä kivilattialla maaten sai tämä kivun aikaan. Tänään oli neuvola jossa kaikki kunnossa eikä mitään kummallista. Sf mitta oli laskenut 32,5:stä 31,5:teen. Tunnustellessa täti oli sitä mieltä, että vauva olisi ihan yhtä ylhäällä kuin ennenkin, mutta mitattuaan sanoi että saattaa olla jo hieman laskeutunut (niin sitten tuo sf:än lasku oli normaalia). Että ota siitä siten selvää...

feli 37+5

Ai niin mullakin on ollut niitä viiltäviä kipuja jotka tuntuu siltä kuin jalka lähtis irt. Liitoskivuiksi olen ne mieltänyt. Tänään noita liitoskipuja on muutenkin ollut ihan riittämiin ja mahakin ihan sekaisin :kieh:
 
Ónnittelut Jouskari, Kehäkukka ja Orlando tyttösistä :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

ja kiitos ihanista synnytystarinoista =) Niitä on aina kiva lukea ja tosi nopeeta toimintaa tuntuu tosiaan monella olevan :whistle:

Täällä tissit kipeenä ollaan imetetty, mutta ainakin tuntuu nyt oma maito riittävän, kun pojalla alkanut paino nousta :D Tänään just käytiin neuvolassa punnituksessa...

Katjuska ja Vilpertti 6vrk :heart:
 
Onnittelut Orlando pikku nyytistä :flower:

Kiitokset ihanista synnytyskertomuksista. Oma mietityttää et saako kivunlievityksiä.

Tympeetä... :headwall: Ei ole mitään tekemistä. Mitä nyt pakolliset ruuanlaitot ja vaatehuolto miksi pitää kitua... :kieh:

Maska ja papunen 40+1
 
Hui kauhee ku teillä on tosissaan ollu nopeita vauvoja, ensin niitä saa odotella ja sit ne tulee kauheella vauhdilla... :D Mutta onnea aivan mielettömästi ja kiva kun jaksatte kirjottaa ja jakaa kokemuksenne.

Täällä on nyt muutaman tunnin juilinu siihen tahtiin että josko tää nyt ois sit tässä, vai lopahtaakohan nää vielä... no se selvii odottelemalla... Vielä ei satu, tuntuu vaan erittäin epämukavalta...

nawi ja väinö 39+0 (tai 39+6)
 
Tyhmiä kysymyksiä mutta tuntuu supistuksiin tulleen tänä iltana uusi lisä, supistuksen aikaan tuntuu samalta kuin lihaspistos (jos juoksee niin kylkeen pistää ) voisko tää nyt olla sitä itseään?

Onnittelut tytöistä Orlando ja Kehäkukka sekä kiitos taas synnytyskertomuksista Jouskarille ja Miialle

Nuppu mä olen todenut että ihan rehellisesti takaapäin on oiva lähestyminen tähän neuvolatätin määräykseen voisihan tuota vaikka kokeillä tänään jos sais nää supistukset sen viimeisen potkun!

Nyt sauna lämpiämään ja kohta kauhee telkun töllötys maratooni kun tulee idolia, housea ja bb:tä

Koiruus 40+1
massupäivitys:
 
Aattelinpas minäkin ilmoittautua iltahuutoon :LOL: !

Eli kokonaisenahan täällä vielä ollaan...ei oo tullu lähtöjä,eikä oikeen mitään tuntemuksiakaan :kieh: .

On: Kävin tiistaina neuvolassa ja "oma" ihana täti oli tullu lomalta. Olipas mukava jutskailla taas normijutut kun se tietää jo taustat (2ed.samalla tätillä).
paino -300g jee!!! yhteensä vaivaset 17.6kg :whistle:
hemppa oli noussu viikossa 103:sta 123:n???
pissa puhas
paineet jotain...ei muista,mut samoissa kuin ennenkin
liikkeet ++
äänet 128-130, pikkuinen nukku kiltisti koko toimituksen ajan =)
Ja sit sain sen sisätutkimuksen :LOL: joo-o...sentin oli auki???ja pehmenny,mut ei sit kovin ronklannu,kun mies nyt tosiaan seuraavat 2vk töissä navetalla,eikä välttis pääsis sit matkaan,niin olen pikkuiselle joutunu sanoon et pysyis vielä la:han asti masussa,et isiki pääsee matkaan. Mä oikeesti varmaan hajoisin,jos mies ei pääsis mukaan,on aina ollu niin ihanana tukena synnytyksissä ja sit vielä ku joudun niin kauas meneen,et se perästä tulo ois jo melkeen turhaa :( . Mut kun ne ammulit on hoidettava,tulee muuten piimää :LOL:

Niin!!! Ja ONNEA vauvautuneille!!! :flower:
Toisaalta kun haluttas itelläkin pikkuinen jo syliin!!

axda ja pikkuinen 38+2 jo!!
 
Onnea taas kaikille käärön saaneille!!! :flower:

Ja kiitoksia kovasti synnytyskertomuksista =) Mielenkiintoinen varsinkin Jouskarin kirjotus, kun on itsekin menossa sinne Jorviin synnyttelemään. Kiva oli kuulla myös, että ruuhkakin oli pikkasen helpottanut :D

Nyt nukkumaan, palataan myöhemmin :wave:
 
Äh! Mulla on ilmeisesti jokin vuorokausiunikiintiö, kun heti käy näin jos nukun päikkärit. Eli siis jos edellispäivänä tirsatan, seuraavana yönä herään muutaman tunnin unien jälkeen, eikä uni enää tule. Ja kierre on valmis eli tänäänhän on taas nukuttava päikkärit, että jaksaa ja... Jospa se uni vielä saavuttaisi minut uudelleen, jahka olen hetken täällä itseäni viihdyttänyt. Toistaiseksi olen ollut 1,5h hereillä.

Onnitteluja vauvan saaneille ja kiitoksen synnytyskertomuksista!!! :flower:

Tänne minun omaan napaan ei kyllä kuulu oikein yhtikäs mitään. Vessassa saa rampata ja Verneri on todella touhukas ollut muutaman päivän ajan eli ilmeisesti hänellä on hyvää tilaa vielä melskata. Mukavaa vain, kun saa tuntea hänet usein. Ei iske turhia huolia. Tänään olisi neuvola, mutta tuskinpa sielläkään mitään uutta ilmenee. Verenpaineet saattaa olla korkeammat, ainakin kotimittarilla näyttävät kohonneen. Edelleenkään en tiedä, miltä supistukset tuntuvat. Edes menkkamaisia tuntemuksia ei ole ollut ilmassa.

Nyt yritän mennä puristamaan silmät kiinni ja pakottaa itseni unten maille. Luultavasti epäonnistun.
 
Jouskari ihana synnytyskertomus!nopeeta toimintaa tosiaan sielläkin.Hyvä että vointi oli kuitenkin heti hyvä vaikka jouduitki istukan irrotukseen.

Tiinuliini kyllähän nuo jalkoihin heijastuvat supparit kuulostaa jo niiltä "oikeilta"!

orlando onnea vauvasta!

miia kiitokset sullekin synnytyskertomuksesta!hassua tosiaan miten erilaisia ne synnytykset voikin olla ihan samankin ihmisen kohdalla.

koiramamma sulla on kyllä niin söötti masu!tosin lopputulos on varmaan söötimpi että sais sekin tulla jo!

esikoinen heräs jo viideltä, sen aamut vaan aikaistuu...
mä se muuten vaan täällä notkun, en kai tajua että se odotus onkin jo päättynyt!
Jaksuja kaikille!!
 
Huomenta!

Nyt se lähtö sitten olisi... Kuuden tunnin päästä taitaa olla jo nyytti sylissä, leikkaavat ennen puolta päivää.

Jaksamista kaikille!!
Käyn sitten joskus ilmottelemassa mikä sieltä oikein tuli.... :heart:
 
ja yhessä kasassa ollaan :wave: :wave:
supistukset ja kaik hävisi eilen iltaan mennessä :headwall: tulipa ainakin nukuttua piitkään aikaan hyvin :kieh: kävin vain kerran vessassa..

meripihkameillä on samana päivänä laskettu aika ja kummatkin on menossa jorviin =)
saas nähdä ollaanko samoihin aikoihin ;)

nyt täytyy mennä.neuvola alkaa klo.9.00 :wave:
 
Huomenia... Täällä sitä ollaan edelleen yhdessä kasassa. pöh. no edelleen jomottaa ja supistuksia tulee harvakseltaan jotta josko se ois askeleen lähempänä se nyytti täälläkin.. :whistle:

Liiko tsemppiä.. ja kaikille muille suppareita, ni päästään kaikki tonne vauvapuolelle, täällä alkaa olee hiljasta ku huopatossu tehtaassa...
 
Heips! Täällä taas, netti toimii! Kaksi viikkoa menikin... Ja edelleen kasassa, viikkoja ei tosin vielä niin kauheasti edes ole... Viikko sitten alkoi jo ne "jokos jokos" -kyselyt, ärsyttää niin paljon. Äiti vain sanoi, et "kyllä meillä on siihen oikeus". Kyselkööt sitten mieheltä.

Täällä siis asutaan upouudessa talossa. Oudon ihanaa. Vauvan huone on kaikista paras, muutenkin on kivan avaraa. Tulee siivottuakin ihan eri tavalla. :D

Vauveli siis edellen masussa. Neuvolalekurissa toissapäivänä olin kyllä 2 cm auki! Ja vauva hyvin alhaalla. Nytkin supistaa koko ajan... Haluan synnyttämään! Niikuin varmasti kaikki...

Illalla enemmän... Nyt facebook.

-Cora ja tyttö 37+6
 
Kokonaisena täälläkin vielä odotellaan.
Alkaa olla tekemisettodellisen keksinnän alla!
Kotona ei ole pyykinpesua, ei silitystä tai mankelointia, ei siivousta, kaupoissa en jaksa enää kiertää enkä kirppiksillä...
Joten alkaa olla seinien kaatuminen ylle taas edessä!
Kaikki kyselee, että milloin ja joko jo, mutta KUN EI OLE MITÄÄN OIREITAKAAN!
Laitan kohta kännykän kiinni, enkä avaa sitä ennekuin olen jakautunut!
Hautaudun lopuksi aikaa sisälle, enkä liiku missään!

Eilinen neuvolakäyntikin oli viimeinen, soitan sinne ä-polille tänään ja varaan ajan ja ehkä ensi viikolle minut ottavat kontrolliin.
Sitten raskausviikolla 42 käynnistetään, ellei mitään ehdi tapahtua ennen sitä.
Ja minut tuntien ei tapahdu, vaan mennään tosiaan pitkän kaavan mukaan...

Kamalaa valitusta tämä kirjoitus,ANTEEKSI, mutta ihan oikeasti syli huutaa jo vauvaa.
Kaikki valmiina ja äiti tässä kohta sekoaa!

Mamitus2 ja Nappula40+5
 
pehmis voidaan sopia, että mennään sit samaan aikaan :D mulla ei kylläkään ole mitään merkkejä siitä, että vauva tulisi laskettuun aikaan mennessä, varmaankin ennemmin kärvistellään siis yliaikaa!

Täälläkin on rasitukseen asti kyselyjä, joko joko? Varsinkin anoppi on ottanut elämäntehtäväkseen kysyä JOKA PÄIVÄ! Nyt hälle sanoinkin, että kyllä me sitten varmasti ehditään kertomaan kun aika on käsillä... Omalle äidillekin asiasta valitin, ja hän sanoikin ettei sen takia viitsi itse mitään kysellä =) tuntee siis tyttärensä!

Täälläkin on kaikki paikat puunattu, kiillotettu, kaapit tyhjätty, silitetty yms yms, eikä keksi oikein mitään tekemistä enää loppuajalle. Ei oikein osaa kirjaankaan tarttua, vaikka ihan mielenkiintoinen romaani onkin kesken. Jos sitä tänään illalla yrittäisi.

Onneksi on sentään yksi kaveri tulossa iltapäivällä kylään, niin saa seuraa pariksi tunniksi!

Nyt taidan surffata uutiset läpi :wave:
 

Yhteistyössä