***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

koiramamma

En tiennyt ennen raskautta mitä on närästys mutta nyt voin sanoa että tiedän :/ närästys alkoi minulla jo viikoilla n.24 ja pahentunut koko ajan. Olin lapsenvahtina yks ilta niin tuli joo tippa ihan linssiin kun ruokatorvea koski, vihloi ja poltti niin maan vietävästi :( Oon huomannu että närästys on pahimmillaan lämpimän ruuan jälkeen... mistä lie johtunee?
 
koiramamma Hevoset ei oo mitenkään erilailla suhtautuneet, mutta kissoja vissiin harmittaa kun eivät enää oikein tuohon mahan päälle mahdu köllöttämään. Ja jos siihen pakkautuvat niin aika pian kyllästyvät tuo masuasukin potkimiseen ja vaihtavat paikkaa :D

Täällä on taas ollut sateisen harmaa päivä, masentaa tämmöset "kesäilmat" :/

Neuvolassakin tuli piipahdettua ja tässä sieltä tietoja:
pissa oli puhdas
verenpaine 118/68
hb 124 (rautakuurista on ollut apua)
sf-mitta 28,5
paino oli tippunut 85,5 kilosta 84,7 kiloon, ja neuvolatäti kysyi että syötkö sä ollenkaan :eek:. Mutta koskapa tuo asukki oli ihan normisti kasvanut niin vielä ei ole syytä laittaa tarkempiin tutkimuksiin. Käski vaan syödä reilummin.

Äitiyspakkaus tuli tänään, ja se piti tietysti heti tonkia pohjia myöten :heart:
 
Ha haa mun järjestyksessä tokat raskauspökät (eli jos joku muistaa ni mun ekat mammahousut repes myös aijemmin tuossa kevään aikana..)repesivät tänään persauksista oikeen kunnolla-ja tietysti kesken työpvän!
Kiva siinä sitten seistä ja liikkua varovasti eikä voinut kykkiä eikä istua ollenkaan loppu pvänä...

Mä en tajua..persaus vissiin levinnyt nii valtaisasti ettei housut pysy perässä... :LOL:

Joten ei muuta kuin uusien pökien ostoon kun ei voi noita helle-mekkojakaan käyttää... :kieh:

 
Voihan housut :LOL:

Paljon olitte taas kirjoitelleet, mukavaa oli lukea taas kerran kuulumiset läpi. Katjuska, ihan oikein olit laittanut tohon listaan mun lasketun ajan. Mitä ilmeisemmin minäkin olin muistanut kerrankin oikein viikkoni ;)

Raskausarvista oli ollut juttua. Minkäänlaisia raskausarpia ei ole ainakaan vielä tullut, olen rasvaillut aina kun muistan. Napalle on tapahtunut jotain kummallista... sanotaan vaikka näin, että eipä ole enää pahemmin syvyyttä jäljellä. Mulla on napakorun reiät vaeltanut kohta parin sentin päähän nykyisestä napaviritelmästä, että näyttää aika oudolta :kieh:

Vauvan asento on mulle aina yhtä hepreaa, kun tuntuu siltä että potkuja voi olla missäpäin vain. Pari viime kertaa on neuvolassa sanottu, että on edelleen poikittain... kaipa se jossain vaiheessa kääntyy.

Mun mielestä aika on yht´äkkiä alkanut kulkemaan ihan hirveän nopeasti. Tuntuu siltä, että syyskuu on ihan just ja etten ole vielä valmis... hui! Pientä synnytyspaniikkia ilmeisesti kehittymässä. Sain tänään hoitopöydän, pinnasängyn ym. ystävältä lainaan ja olen pessyt vauvan vaatteita ja muutenkin järjestellyt tavaroita. Jotenkin tuntui taas entistä todellisemmalta se, että meille tulee vauva!!! Luulis sen jo pikkuhiljaa sisäistävän, kun sen on tiennyt jo muutaman kuukauden :snotty:

Niihu, meillä on kans kissat olleet aika järkyttyneitä kun eivät oikein saa kunnon asentoa sylissä. Tietäisivätpä vaan, että mitä on vielä tulossa!

Ihanaa, kun jotkut ovat jo voineet jäädä pois töistä. Mulla on työmotivaatio aivan nollissa. Vaikka mä olen hyvin jaksanut niin jotenkin ei enää nappaisi yhtään... jouduin tilaamaan vähän isompia työpukuja, kun en enää mahtunut entisiin. Nyt on sitten tilaa kasvaa uusiin mittoihin!

Katti ja tyyppi 29+5 (kohta paukkuu 30 rajat, jiihaaa....)
 
HEI!!

Kotiuduttu mekin!

Voi Jouskari :LOL: Ei saa kyykkiä niin syvään :D Tai sitte ne on vaan niin huonolaatusia pöksyjä ku tuolleen menee herkästi rikki!!

Anteeks Cora Menipä sitte mulla nimimerkit sekasi :ashamed: Se edellinen kirjottamani teksti joka oli osotettu coralle niin se oli Diorille Teillä on mukamas niin "samantapaset" nikit... ÖH!!

Katjuska Voi sinua kärsivää... Ja vielä poika muistaa valvottaa :| Koitas jos auttaa yhtään ottaa yöks vaikka parit panadolit?? En tiedä jos auttas, vaikka eihän se auta jos poika herättelee :( Tsemppiä nyt kuiteskii kovasti :hug:

Närästyksestä oon huomannu et riippuu paljolti siitä missä asennossa apina on vattassa. Toisina iltoina närästää ihan kauheesti ja toisina ei ollenkaan. Ja sitä ylempänä potkut tuntuu mitä enemmän närästää ja päinvaistoin. Ja nyt esim tuntuu tosi ylhäällä potkut ja taas saa ottaa rennietä.

Vauvan asento Tuntuis suurimmaks osaks olevan pää alaspäin, mutta kyllä välillä luulen et se köllöttelee siellä poikittainki. Jos aikoo syntyä jossakin muussa asennossa kuin raivotarjonnassa niin aion ( ainakin yrittää ) synnyttää alakautta. Ulkokautta kääntämistä eivät taida edes kokeilla kun istukka on etuseinässä!?! Ja täytyy vain toivoa et on yhtä pieni ku esikoinen ja onnistuu synnytys myös muista asennoista... Sektiota pelkään kyllä enemmän entä ns "normisynnytystä". Itse olen syntynyt takapuoli edellä ja lääkäri on sitte ennen kuin päätä on ruvettu ponnistaan niin ottanu leuasta minuu kiinni ja avittanu pihalle. Äitee kyllä kehu olleensa tosi kipee, mutta isoveljeni onki ollu TOSI helppo synnyttää!!

Huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä sok.ras tulokset ja aikastaa neuvola-aikaa.

Koiramammalla olisko pentunen löytäny jonku hassun asennon siellä vattassa ku olit niin kipeenä?? :|

Ja tietenki maha2008 Tervetuloa joukkoon pyöreään!!

(.) On juu alkanu tuo kääntyminen sängyssä oleen aika raskasta. Ukkokulta niin tykkää ku emäntä puhisee sängyssä ja pyörii. Selällään nukkuminen ei tahdo onnistu ja pariin viikkoon ei oo vattallaan voinnu nukkua :( Ja se on ollu mun lempiasento... Ylimmääräsestä tyynystä on tullu hyvä kaveri yön ajaksi. Lauantain suppailut rauhottu, vaikkakin kunnolla vasta maanataina. Ei sitte ainakaan joka askeleella tai kyykistymisestä tullu supistusta. Päätin sitte että en aio enään töihin palata. Mun on niin vaikee lähteä jos tuun kipeeksi kiireen takia. En vaan pysty jättään kavereitä kaaoksen keskelle. Jotenki tulee sellanen "teeskentelijä" olo.

Mut nyt lähen nauttiin ukkokullan kainalosta sohvalle!!

R iikka ööö... missäs sitä taas mentiinkään
 
snodgrass
Iltaa!

Voi Jouskari! :LOL: Ei voi kuin päivitellä tämän päivän vaatteiden laatua... :D

Koittipa sitten tännekin se ihanuus nimeltä mahatauti :x Neiti oksenteli pitkin iltaa, ja mullakin alkoi sitten tulla huono olo. Juuri kävin pönttöä halailemassa ja nyt tuntuu kyllä vähän paremmalta. Ei tästä kai pitäisi raskaudelle vaaraa olla, mutta ei tunnu mukavalta masussa kun ne kouristukset on niin voimakkaita :/ Sinänsä me ollaankin pikkulapsiperheeksi hyvin säästytty, edellisen kerran sairastettiin joulun alla 2005.

Öitä kaikille!
 
Siitäpä omn aikaa kun olen tänne kirjotellu... :eek:

Ensiksi tervetuloa uudet masuilija :flower:

Hui kun aika menee nopeaan, tuntuu et vasta tuli plussattua (tammikuulla).
Tää kesä menee nopeaan mitenhän kerkee kaiken tekee? Ois maton pesut, vauvan vaatteiden laittoo, pojan 6-vee synttärit, yhet polttari ens lauantaina ja kesäloma reissu. Sitten koittaa jo eskari ja vauvan syntyminen...huoh!

Voimia kaikille kipuilijoille :hug: Itellä on liitos ja lantiokipuja huomenna pitää soittaa fysioterapeutille(onkohan toi oikein kun ei taivu oikein mielessä) ja pyytää ohjausta voimisteluun ja jotain tukivyöjuttuja jos sais.

Sitten omaa napaa
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin
pissa oli puhdas
verenpaine 120/68
hb 118 piti aloittaa raudan popsiminen
sf-mitta 29
paino -1.3 kg alle lähtöpainon (oli reilusti ennen raskautta)
Sydämmensyke 130-140
Ja yllätys oltiin perätilassa tähän asti aina rt.
Neuvolatäti sano et se sopii viel pyörimään miten päin vaan ja siltä se tuntuukin koko aja möyrii ja venyttelee paikkoja et tuntuu. ei tuosta ota selvee miten se on millonkin vaik onkin mun kolmas. No toivottavasti kääntyy enne syntymää oikein päin.Ei oikein huvita työtää sitä pyllyeellä ja leikkausta en ees harkitse, parantuminen on pitkävetoinen juttu. Ja miten muka yksin pärjään kotona vauvan ja 2,5 vuotiaan kanssa jos sen pyllykin pitää viel pestä (yritän saaha vaipat pois nyt kesällä). Ukko on yrittäjä ja yksin pitää saaha urakat kuntoon...Sillä on semmosia kausi luontosia hommia aina kesät (metsässä) ja ja talvella kun lunta sataa pitää olla niitä puhdistelee...keväällä ja syksyllä saattaa olla sit ihan joutilaana, mun jaloissa pyörimässä :LOL: :kieh:

Eikait siinä pitää lähtee nukkumaan kun huomenna tulee vieraita(sukulaisia)

Voimia kaikille :flower:

maska82 ja papunen rv31+0 :heart:
 
MORO vaan tännekin pitkästä, pitkästä aikaa! Aika on mennyt niin vilinällä, etten ole ehtinyt tänne edes kurkkailemaan -no, nyt yritän parantaa tapani :whistle:
Kovin olette taas kirjoitelleet kuulumisianne. Ajattelin lukea ensin kaikki, ennen kuin kirjoitan, mutta tekstiä oli niiiiiin paljon, etten sitten valitettavasti jaksanutkaan..
Lomalla ollaan jo onneksi eli ensin kesälomaa ja sitten äippäloma. Liitoskivut ovat alkaneet vaivaamaan ja tietenkin samalta puolen (oikealta) mitä iskias-vaivatkin eli tässä ollaan kohta niin kankeita liikkumaan, että!
Neuvolassa käytiin viikko sitten ja parin viikon päästä on seuraava -täällä siis käydään kolmen viikon välein näilläkin viikoilla. Tampereella kun asuttiin esikosita odottaessa, käytiin neuvolassa jo useammin. Aimo-Orvokki oli raivotarjonnassa (toivottavasti ei enää käännykään), hemppa oli 120, paineet 106/70 ja painoa tullut tuollaiset 7 kiloa kaikkinensa. Unettomuus on alkanut närästyksen ohella vaivaamaan -kuten nytkin huomata saattaa, kun katsoo, paljonko kello on. Mutta on aivan turha mennä sänkyyn pyörimään, kun ei vain yksinkertaisesti saa unta! Sitten aamuisin on ihan kuutamolla, kun esikoinen herättää..
Aika ei tahdo kulua millään. Esikoista odottaessa aika meni kuin siivillä, kun hommaili koko raskauden ajan kaikenlaista ja kaikki oli uutta. Nyt kun mitään ei tarvitse hankkia, niin tämä on vain pelkkää odottamista.. Elokuun puolella ajattelin pestä vauvan vaatteet ja laitella valmiiksi. Jos vaikka tämäkin sattuisi syntyä etukäteen, niin kuin esikoinen 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Tuntuu vain, että tämä saattaa mennä juuri sen verran yli.. No, sen näkee sitten..
 
heippa taas kaikille..kiitos rohkaisusista kaikille :heart: meillä käytiin eilen sairaalassa kun en puoleen tuntiin tuntenut ensimmäistäkään liikettä. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja tuo napanuoranvirtauskin oli ehkä aavistuksen parantunut. Tuli vähän sellainen ol,o et pitivät mua ihan tyhmänä kun näillä viikoilla menen sinne ruikuttamaan.laskeeko teistä kukaan muu likkeitä? sit kysyisin että onko kenelläkään muulla knorr-merkkisiä vaunuja. Meille ostettiin eilen sellaiset ja tuntu ihan hyviltä. takuuta oli 2v kun kanoissa oli vaan puoli vuotta. Saksalaisest ovat.

aatumaria08+äippyli 31+4
 
Moikka!

Minä myös sain vatsataudin viime perjantaina ja vasta nyt alkaa ruoat pysyä sisällä. Olo oli mitä kamalin ja maanantaina piti käydä Jorvissakin näyttäytymässä ja verikokeissa. Onneksi en joutunut sisään, vaikka pitäähän vauvojen jostakin ravinteita saada. Eilinen sujui jo hienosti vadelmakeiton voimin :)
Mua välillä ahdistaa tää raskaana olo. Tuntuu, että olen kannatellut tätä valtavaa vatsaa jo vuoden päivät :LOL: Aika ristiriitaista, kun vauvoista on tosi onnellinen ja toivoo, että ne pysyis massussa mahdollisimman pitkään, mutta on vaan niin kömpelö ja "raskaushölmö" koko ajan. Oli niin mukava lukea, että Riikka menee sohvalle ukkokullan kainaloon. Mulla sellanen toimenpide vaatii aikamoisen tyynyröykkiön ja viiden minuutin asettautumisen :LOL: Ai niin, meidän sänkyyn muutti kolmas asukki maanantaina, kun hankittiin Doomoon buddy-imetystyyny. Ostin käytettynä, joten sain halvalla. Siitä on tullut jo nyt mun paras kaveri. Iso potkylä taipuu "banaaniksi" jalkoväliin ja siitä vatsan kautta vielä tyynyksi pään alle. Mahtava kapistus! Muut viisi tyynyä on nyt lattialla, joita aikaisemmin tarvitsin nukkumiseen.
Aika moni on jo pessyt äippäpakkauksen vaatteita. Meinaatteko vielä silittää ne? Itse en ole vielä silitysrumbaan jaksanut lähteä. Meillä on tulossa pehmeät kantokassit vaunuihin, joten mitä käyttöä noille makuupusseille olette ajatelleet? Meneekö vilteiksi lattialle...

Masu78+"pojat" rv 29+2
 
masu78 mäkin haaveilen tosta buddy-tyynystä, on vaan niin suolanen toi hinta!enkä oo missään törmännyt käytettynäkään... *kade*
maska toi hymiö tulee kun ä-kirjaimen ja sulkumerkin välissä ei oo välilyöntiä!
aatumaria en kyllä oo liikkeitä laskenut, tuntuu olevan aika turhaakin kun määrä vaihtelee päivittäin niin paljon...mut sun tilanteessa saattaisin kyllä pikkusen laskeeki...ainakin jos ei moneen tuntiin mitään kuulu!
jouskari voi ei! seuraaviin pökiin laitat semmosen vahvikkeen persaukseen :D noin mullekin kyllä varmaan kävis jos housuja käyttäis...
snodgrass pikaisia paranemisia!
mä unohdinkin jo mitä muuta pitikään kommentoida...no lisää myöhemmin.
omaan napaan ei mitään uutta, pojan kans käytiin markkinoilla ja takas tullessa jo suppaili, johtui varmaan siitä kun joutu juokseen sen perässä ja sitten vielä vaunujen kanssa juokseen kotiin että kerettiin ennen sadetta!ensin oli kaameen kuuma ja sit sitä vettä rupes tuleen ihan yht'äkkiä!mut saatiinpas herneitä ja mansikoita :D poikakin uskaltautu syömään mansikoita, aiemmin ei oo halunnu ees maistaa.
Nyt päikkäreille :wave:

d. ja pipana 32+1
 
snodgrass
aatumaria kyllä mulle jo viime viikolla neuvolassa puhuttiin siitä liikelaskennasta, et vilkkaana aikana pitäis tulla se kymmenen tunnissa. En nyt kovin tarkkaan oo laskeskellut, mutta vähän kiinnittänyt huomiota että tuleehan se vilkas aika joka ilta, ja tuntuuko et niitä liikkeitä alkaa tulla.

Huono olo on vielä. Onneks ei ole aamuyön jälkeen tarvinnut oksentaa, vaikkei muuten mikään hehkeä olo olekaan. No, jospa tämä tästä. Oon yleensä selvinnyt näistä taudeista aika lyhyellä sairastamisella.
 
Katti -76 ja Niihu olitte kommentoineet kissojenne käyttäytymistä. Meillä kissa on alkanut varoa mun mahaa, vaikka ennen sen päällä tykkäsi kölliä. Nyt se väistelee ja hyppää sen yli sängyssä, mutta syliin tullessa joskus kovasti puskee mahaa päällä. Tai painaa korvaa vasten napaani :) Uskon, että se vaistoaa siellä olevan uuden elämän :) Pinnasängyn kanssa on tulossa ongelma kun yritetään opettaa kissalle, ettei se ole sen paikka, mutta se ei tajua kenelle muulle se voi olla kun meitä on vaan me kolme nyt. Juuri äsken hain pienen karvaisen VAUVAN sängystä ja näytin miehelle että tämmöinen oli syntynyt. . . :LOL:

Minulla on ilmeisesti nimenomaan niitä liitoskipuja ilmennyt iskiastyyppisenä juilintana alaselässä. On tosi kenkku, kun illalla on välillä vaikea saada selkää hyvään asentoon. Tekisi mieli venytellä, mutta venyttelyn jälkeen en meinaa päästä ylös. Tukivyön käyttö viime viikosta alkaen on helpottanut kuitenkin, onneksi!

Minä olen pessyt ja silittänyt vauvan vaatteet, lakanat yms. tarvikkeet mitä nyt voi pestä :D Tarkoitus oli ostaa vauvan vaatteiden pesua varten joku herkkähipiäisen pesuaine mutta unohdin ja nyt kaikki on pesty tuolla meidän käytössä olleella tavan pesuaineella. No, jospa vauva ei saa vaatteistaan mitään kompleksia.

Synnytys on ruvennut pyörimään mielessä. En oikein osaa vielä sanoa, miten siihen suhtaudun. En osaa sitä oikein jännittääkään: tiedän että koskee, mutta niinhän se koskee kaikilla ja elossa siitä on yleensä muutkin selvinneet. Oikeastaan jännitän vähän sitä, miten mies kokee sen tilanteen. Mun mies kärsii hirveästi tilanteista, missä se ei pysty auttamaan mua (esim. kova kuume, kuukautiskivut) joten mua vähän ahdistaa sen puolesta synnytystilanne. Ihan kun ei omassa tilanteessa sitten olisi syytä ahdistua - ilmeisesti ei :) Meillä ei ole neuvolassakaan ollut mitään puheetta synnytykseen liittyen. No - ehkä mä kerkeän olla synnytyksestä vielä vaikka mitä mieltä.

Nyt ajattelin lähteä vähän jaloittelemaan jotta tulisi liikuttuakin. Jos vaikka lähtisimme vauvan ja kissan kanssa metsäseikkailulle :)

Pienpapu 30+1
 
Oottepas taas ollu ahkerii meni aikaa et sain kaikki luettuu ja nyt en muista puoliakaan mitä piti kommentoida mut vastaillaa ees johki...
Tyyny jutuista sen verran et mikä se ihme banaani tyyny oli kuulosti kivalta et sen sai kunnolla kainaloonsa =) Mulla kun tarvii kans olla jalkovälityynyy ja tommonen tavis tyyny on iha pyllyst si revin peiton viel sillee et saan sen mahan alle ja päälle ja vaikeeta on!!! Paljon mahtais maksaa ja mistä sellasii löytyy? Ja voiks sitä si iha imetystyynynäki käyttääkö?
Liikkeitä en oo alkanu seurailee sen tarkemmin juniori kun on nii pirun vilkas ollu masus koko ajan et se on aina kun istun yms ni tymäyttelee johki suuntaa ja ilmottaa et oon hengis:)
Mä en ajatellu silittää noit vaatteit. Venyttelin kunnol pesu jälkee ni suoriiha ne on ja iha tarpeeks pehmosii =) En silittäny esikoisestaka ni en voi si tästäkä, :headwall: mikä lie päähän pinttymä et mitää mitä en tehny esikoisel en voi si tehä tällekkä...
Närästystä mulla on ollu varmaa joku muutama kuukausi...Mut ei nii pahaa oo ollu tästä ku esikoisesta onneks! Öisin mulla on kaikkein kamalinta närästys aina ku käy veskis ni närästää. Rennie on ollu iha kiva kamu tänki raskauden! =)
Tähän väliin et maha2008 tervetuloo joukkoomme :)
Ja si omaa napaa taas hiuka...
Hammaslekuris kävin tänää onneks ei ollu ku kaks pientä reikää ja toinen saa odottaa ensi talveen asti ku oli viel niin pieni! Selvisinpä hengis!
Mulla on alkanu yöt olee aika kamalaii...Jatkuvasti saa ravata vessas ja hyvää asentoo on ihan mahdoton löytää! Vasemmal kyljel pystyy olee aika hyvi oikeel kyljel jos on ni junirori painaa just johki hermoon yms ettei voi kuvitellakka olla sillee! Si toi kääntyminen ku tuntuu et menee puoltuntii et saa vaihdettuu asentoo. Tuntuu iha siltä et olisin joku vanhus, ja iha pirun kankee sellanen!
Perjantaina olis sit neuvola...Vähä jo jännittää et paljonkoha on painoo tullu mut iha se ja sama si paljon tulee kyllä sen pois saa ennemmin tai myöhemmin!
Mutta nyt täytynee mennä herättelee tota esikoista et saa sen mammuu illallakin =)
elohiiri0608 ja pox pox viikot paukkuu tänää 32!!!! =)
 
Hyvää päivää, naiset!

Ja ihan vain omanapaisesti neuvolakuulumisia

Pissa puhdas
Painoa tullut 410g/viikko, yhteensä 9kg
Hb 128
RR 110/75
Kohdunpohjankorkeus 26cm
Kohdunsuu napakasti kiinni ja pituutta käsikopelolla n. 3cm

Mitään merkkejä minkääntyyppisestä tulehduksesta ei ollut, joten viime viikkoinen arkuus ja kirvely oli ilmeisesti hankautumisesta johtuvaa.

Kyllä on taasen keveä ja hyvä olo, kun kaikki on hyvin! Sydänääniä ei muuten nyt kuunneltukaan, tajusin juur. Eka kerta, kun ei kuunneltu, mutta oltiinkin eri neuvolassa, kun tuo meidän oma on kesälomalla.

Nyt on palattava ruoan laiton pariin. Toisen kerran kommentoin enämpi.

Lizard & Verneri 29+1
 
Kissan omistajat! sellaisia kehikoita pannasänkyyn on mahdollista hommata ainakin Lastentarvikeesta jos kisut ei usko :D Mä en voi mitään mutta olisin ihan vainoharhainen jos meillä oli kissa, nyttenkin mietityttää että vauvaa nukutetaan pihalla jossa lähistöllä kuleskelee ainakin yksi kisu vapaana :/ Meidän äiti muori on saanut muhun kauheen pelon kertomalla ties kuinka monta kertaa sen että kun minä olin vauva niin lähistöllä erään äidin vauva oli kuollut kun kulkukissa oli mennyt vaunuihin lämmittelemään :'(
Kaveri joutui nyt myös kesän alussa luopumaan kissoistansa kun eivät sopeutuneet vauvaan, ainahan näitä ongemia ei voi ratkoa tai ehkäistä mutta todella kurjaa kaiken kaikkiaan. Itselläkin käynyt mielessä koiran suhtautuminen, jotenkin sitä vaan luottaa aika sokeesti tuohon karvakasaan.

Liikeistä, en mäkään ole niitä laskenut kun tuntuu päivittäin. Meilläkin vaihtelee ihan päivän mukaan tuo aktiivisuus... Jos olen syönyt pitsaa niin se aiheuttaa kauheet kemut mahassa.

Tyynyistä sen verran että jos ei raaski semmoista kallista ostaa niin Citymarketissa oli jättityynyjä alennuksessa 5e, ajattelin ens viikolla käydä hakemassa kunhan kaupunki muistaa maksaa lomarahat :D

Hei snodgrass sulta piti kysyä että saako kastepukua lainaan vai onko se ostettava? Ajatelin että ostamme varmaan kuitenkin mutta jos oikein tekee tiukkaa niin saako lainaan. Muutenkin olisi kauheen kiva jos silleen osaisit ensikertalaista neuvoa milloin otetaan yhteys pappiin, mitä tuli tietää etukäteen, imoittaako pappi nimen väestörekisteriin vai vanhemmat ja sellaista yleispätevää ohjeitusta. Lisäksi jos jotain oikein kivaa olet pannut ristiäisissä merkille niin vinkkejä otetaan vastaan...

Kaikille kipeille kanssa eläjille :hug: sekä voimia!!! Mulla on tää viikko mennyt kanssa ihan päin pyllyä, koko ajan kiristää, supistaa, närästää ja oksettaa... noh ensi viikolla onkin neuvola jos sinne säästelis suurimat valitus virret. Paljon halauksia massukoille!!!

Koiruus ja pentunen rv 31 :heart: poks! :heart:
 
Tulin tännekin huutelemaan, jos joltakin irtoaisi esim. niitä äippäpakkauksen kestoja, voin siis ihan niistä maksaakin! Nyt on mennyt päivä taas huutonetissä kestoja metsästäessä. Myös muut kuoret ja sisävaipat käy!

Illalla tulen sitten lukemaan teidän tekstejänne enemmän...

T: Cora, joka meni juomaan ruosteen makuista vettä, ja jolla vatsa on nyt aivan kuralla. Kiitos ihanan putkiremontin, joka on jo vuoden ollut käynnissä.
 
Huomenta!

..siis päikkäreiden jälkeen :D Oli niin aikainen herätys aamulla sairaslomalaiselle, et pikku tirsat oli otettava. Aamusta oli siis istukan kontrolliultra ja kaikki ok! =) Istukka on etuseinässä, mut ei kohdunsuun edessä ja vähän siinä pikkuisen pään yläpuolella, eli normisynnytys onnistuu. :heart: Jälleen yksi huoli vähemmän. :D

Näistä uutisista huojentuneena soitin sitten Kättärille, johon nyt ollaan päätetty lähteä synnyttämään. Hyvinkään sairaala siis noin 10-15min lähempänä meitä. Aika varattu kättärille tutustumiseen elokuun alkupuolelle. Haikaranpesään ei tietty enää mitään mahiksia päästä näin lyhkäisellä varoajalla, mutta eiköhän toikin ole ihan ok. Jotenkin ei Hyvinkään äippäpoli ainakaan saanut näin ekan käynnin jälkeen multa hirveesti pisteitä: paikka vielä syksyyn asti remontissa ja mut tutkinut lääkäri oli tosi tympeä. Viuhautteli vaan sitä ultrausvekotinta mahan yli puhumatta sanaakaan! Sit kysyin jo, et voisitko kertoa mitä siellä näkyy, kun en itse saa tuosta mitään tolkkua. No, suostui selostamaan istukan, reisiluun ja pään kun näkyivät, mut tietty lähinnähän sitä istukkaa ultrattiin. Niin joo painoarvioksi kertoi 1800g. Meidän pikkuinen :) :heart: Joo, mut oli jotenkin niin tylyä touhua, et totesin haluavani mennä jonnekin muualle.

Tota samaa turvakaukaloa katsottiin eka kuin Snodgrass. Päädyttiin kuitenkin siihen Brion Primoon just syystä jonka mainitsitkin, eli oli kevyempi. Ja hinta sekä ominaisuudet muuten musta aika samat.

R iikka
: onnellinen, et oot voinut tähänkin asti nukkua mahallaan! Jouduin luopumaan siitä ihanuudesta heti tammikuussa, kun rinnat tuli niin kipeiksi, et ei toivoakaan :'( Ja nyt toi maha on tiellä.. Et siitä saakka vain selällään tai kyljellään, vaikka mahallaan nukkuminen olis niin kivaa... |O Katselin tossa yks ilta miestä, joka alkoi nukkumaan mahallaan ja yritin ehdottaa, et eiks voitais sopia ettei sekään nukkuis mahallaan kun mäkään en pysty - miten niin kade :LOL: Alkaa toi selällään olokin tuntua jo aika tukalalta tyynyjen lisäyksestä huolimatta ja lisäks oon kuulema alkanut kuorsata niin kovin, et pitäis kai vähentää :LOL: :kieh:

Jaahas, se on ryhdyttävä ruuan laittoon, kun armaani tulee töistä. Oon ottanut tän muonituspuolen nyt saikulla hoitooni, et tulee edes jotain järkevää tehtyä :D

Lämpöistä päivän jatkoa ja pidetään peukkuja, et huomennakin paistais! B)

Zucchero 30+1
 
Pinnasänky ja hoitopöytä on jo tilauksessa tuttavilta mutta ne pitäisi vielä toimittaa oikeaan osoitteeseen. Koko ajan pieni paniikin poikanen kun tuntuu että kaikkea pitäisi vielä hankkia ja laittaa valmiiksi, mutta tuntuu ettei aikaa olisi enää kovinkaan paljon :/ Olen saanut paljon vaavalle vaatteita mutta olen myös itse ostanut.. pitäisi pestä kaikki vaatteet että tulisi omat tuoksut niihin :) Tuntuu että sairaalaankin olisi jo hyvä pakata mutta en oikein ota ymmärtääkseni että ei ole sinnekkään kovin pitkä aika että pikkunen tulee maailmaa :) Ajattelin listata asioita mitä pitää hankkia ja laittaa valmiiksi ja viikottain hiljattain laittelee. Toivon niin että kotona kaikki olisi reilassa kun pääsee sitten vaavan kanssa sairaalasta :heart:

Maha08 ja pontus rv 29+2
 
Esikoisesta silloin laskeskelin liikkeitä, mutta nyt en ole. Tosin silloin istukka oli takana ja nyt on edessä, mikä vaimentaa kyllä noita liikkeitä. Helposti menee tunteja, ettei tunne mitään, mutten ole siitä enää huolissani, aluksi stressasin, mutta neuvolan mukaan se istukka vaimentaa niitä liikkeitä, joten uskotaan niin.
Vaunujen tekstiilit revin eilen irti ja pesin ne, kaukalon ja babysitterin tekstiilit pesin jo aiemmin. Esikoisen vanhoja siis kaikki; vaunut Hartanit, kaukalo Römerin safety plus ja babysitter Babybjörnin 1-2-3. Kaikkiin oltiin esikoisen kanssa tyytyväisiä, joten mitään uutta ei olla hommattu. Säästää pitkän pennin siinä..
 
Onneksi mulla kävi tuuri että tuttavat antoivat vaunut, vaatteita jne. ja antavat vielä pinnasängyn, hoitopöydän ja 2 jätesäkillistä vaatteita on varattuna meidän pikkuiselle. Ihan uuden veroisia yhdellä lapsella olleita tavaroita ja vaatteita. SÄÄSTÄÄ TODELLAKIN PITKÄN PENNIN! =)
 
Moikkelis moi!

Ilmat senku paranee :kieh:,vettä sattaa ja on kurjaa ja kylymää :xmas: , onneksi nyt on kuitenki vähemmän lunta ku talavella :D

Jeeeeee....nyt alako pilleet!!!!! :D
Ukkokultasein lähti tänä aamuna jo aikaisin parin kaverinsa kanssa Tenolle ja tulee vissiin vasta la tai su kotio.
Mitähä pirruutta sitä keksis...?Oisin kyl halunnu lähteä myös mut empähän kehannu niitten kiusaski sinne mennä ja vielä matkustaa pitkää matkaa...ja pysähtyä vähän väliä...
Pirskatti ku se vei vielä auton multa! Onpa vähän orpo olo ku ei pääse kruisailee... :kieh:On kuin kynsille lyöty!
Kyllä olin erilailla huolissaan ukkelin ajomatkasta kun se lähti pikkuautolla,vaikka se on joka yö tuolla liikenteessä isolla autolla (rekalla),siitä kait pitäs olla huolissaan ku ei tiiä kuka kamikaze on liikkeellä yhtä aikaa ja ajaa eteen...

Täällä oli aiemmin puhetta herkistelystä: Mä oon nykyään ku pikku penska...jos jotain multa kieltää tai joku ei mee niinku haluaisin niin määhän rupeen itkeä tillittää...emmää oo ennen ollu tämmönen...ja kaikkea,jos kuulen jotain ikävää niin rupee aattelee et mitä jos itelle tai lähimmille kävis niin, niin pitää ruveta märisemään:|

Aatumarialle tsemppi :hug: , ei sitä kukaan aattele siellä lääkärissä et mitä sää vielä siel teet!Jos äiti on huolissaan niin se pitää selvittää et kaikki on kunnossa!

Liikkeitä en oo laskenu ku tuntuu et kaveri koko ajan möyrii tuolla...yölläkin ku kääntää kylkeä niin kaveri kääntää kans :D
Mulla on ollu pakko tottua nukkuu kyljellään,vaikka ennen nukuin aina mahallaan tai puoli mahallaan...selälläänkään en pysty nukkuu...
Päivälläkin liikkuu kyllä hyvin,mutta on se väliin paikoillaanki =)

Mulla on ollu tässä erikoisia tuntemuksia navan ympärillä...välillä semmonen vähän kipeä kiristävä kohta...voi se olla supistuskin mutta se on eri tuntunen kuin ne harjoitus koventumiset.
Meneekö tuossa joku hermo joka sitten kiristyy aina välillä? En tiiä... :/

Sitten mulla ärsyttää!!!! Aina ku lähtee lenkille(kävelylle), niin käyn just ennen pissalla..mut annas olla ku vähän matkaa menee niin tuntuu et just lirahtaa housuun ku kaveri painaa virtsarakkoon...pitää varmaan ostaa Tenat kohta :kieh: ...ei kehtaa oikein mennä puskapissillekkään =)

Joo mutta...masun kasvatusta massukoille!!!! =)

Hille78+kaveri rv 31
 
Ehtoota...enpä oo ehtinyt tänään aikaisemmin terrorisoimaan, kun kävin vanhempia taas moikkaamassa. :)

Kauheesti oli juttua taas vaikka mistä ja jotain yritän nyt sitte kommentoida...

Snodgrassille paranemisia sinne kovasti :hug: Tylsä tauti kyllä tuo ökätauti :|

Ja Jouskarille toivotaan, että löytyis loppuraskaus ajaks kunnon takamuksesta vahvistetut pöksyt :D

Kaikille vaivaisille lähetellään tässä välissä :hug: ja toivotaan, että ne siitä helppaa... Tää ei taida auttaa ketään, mutta kyllä ne vaivat sitte synnytyksen jälkeen loppuu :xmas: No sitte taas tietty tulee uusia :whistle: mutta ei murehdita niitä vielä ;)

Maska Tosiaan...ei oo susta johtuva se vinkkaus, vaan on ihan palstan joku ihme häröjuttu tuo :kieh:

Aatumaria Hienoo, että pikkuisella kaikki hyvin :heart:

Masu78 on se liikkuminen varmasti tukalaa, kun kaks vipeltäjää touhuu mahassa :D Ihan tarpeeks lylleröä meininkiä kun tuntuu jo olevan yhdenkin kanssa :kieh:

Zucchero Hienoo, että se istukka oli siirtynyt ja normisynnytykseen saat mahdollisuuden. =) :flower:

Omaan napaseen ei mitään ihmeellistä kuulu...tasaista menoo vaan :heart: Äippäpakkauskin ois postissa...pitänee hakea se tällä viikolla vielä =)

Katjuska ja Vilpertti 30+6 :heart:
 
Terve!!

Zuccherolle Onnea "tuomiosta" Eli kiva ku istukka on siirtyny pois "postin" tieltä :)
Ja tosiaan mahallaan nukkuminen on mukavaa, mutta kun ei se piru vie onnistu heti synnytyksen jälkeenkään. Mulla ainaki täytty tissit niin mukavasti esikoiselta et meni vielä muutama kuukausi et pääsi nukkuun lempiasentoon :( Pitäs tosiaan hankkia joku pötkö tyyny et sais paremmin asennon yöllä!

Aatumarialle Jaksuja laskuihin ja kyllä siellä vattassa varmasti tilanne paranee. Itse jouduin kans lievään paniikkiin ku kaatuilin päivän aikana ja sitte joutu oikeen laskemaan liikkeet. Onneksi sitte vatta-apina sai tällin ja sieltä se sitte rymisteli kunnolla. Mut sehän tosiaan on et 10 potkua tms tuntiin niin on se "normi".

Hille Voisko ne kipukohdat olla HOT SPOTteja... Eli ihoa kinnaa ja polttelee??
Ja tosiaan kiva ettei oo lunta :D Ja mulla on kans välillä tuttua tuo pissalla käynnin kans... Tuntuu niinku virtsaputki ei olisi tyhjentyny kunnolla, ja sitte tuo kaveri tuolla vattassa vielä painaa siihen virtsarakkoon Ikävä tunne :(

Maska Minä laitan välin sulkuihin. ( näin välttyy turhilta hymiksiltä ) Tekniikan ihmeellinen muailma!

Katjuska Me availtiin pojan kanssa tänään ä-pakkaus. Tuntu niinku poika olis ihan tajunnu et nyt ei ole hälle mitään. Zikko tai vevi tulee... ( eli sisko tai veli )

Nyt on pojallekkin vähän koitettu valasta vauva-asiaa. Et mitä tuleman sitte pitää. Koira varmaan viiltää ranteensa auki EEIII TAAAS tollasta purevaa vipeltäjäää ÄÄÄÄ!!!

Coralle YV:tä

Moikkelis :wave: :wave:

R iikka taaskaan ei muista... ööö vanhat rv:t 30.
 

Yhteistyössä