***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Ekan kerran mä lähin toisen kanssa kerhoon kun tyttö oli 1 viikon ikäinen. Meillä on täällä semmoinen perhekerho ja muuta virikettä sitten tämmösellä tuppukylällä ei ookkaan. Ja reissattu ollaan kun on mahdollista...sillon kun imetin niin oli paljon helpompaa kun ei tarvinnut pysähtyä lämmittää maitoo tai ruokaa.

Cora Mulla on ollu koko ajan pääalaspäin mut viime tiistaina neuvolassa se olikin perätilassa ja siitähän mä panikkiin. Edelliset ovat ollu koko ajan pääalaspäin. Neuvolatäti rauhoittili että kyllä se kerkee kääntyä viel monta kertaa kun on tilaa liikkua. Saa sitten nähhä miten menee. Kaverilla oli aina neuvolassa käydessä perätilassa ja sitten ne yritti sitä kääntää sairaalassa ja saivatkin käännettyä mut seuraavana aamuna oli taas kääntynyt pääylöspäin. Se pyöri mahassa kuin väkkärä oli varmaan reilusti vettä. Sitten se kaveri päätyi sektioon ja sieltä syntyi n. 4kg lapsi ( en muista tarkalleen ) :eek:

Ja sitten omia valituksia osioon :D
Kyllä menee hermot tuon selän kanssa kun mitään ei voi tehhä. Kieltivät kumartelun ja nostelun, miten ton tytön pyllyn nyt sitten pesen... :kieh: No olkoo mökki kuin pommi :kieh:

Meillä pidetään ristiäiset, muillekkin on pidetty ja mekko on suvussa ehken n.30 v. vanha
Ollaan aateltu että joikaisella olisi 3 kummia, joko yksittäisiä tai sitten pariskunta. Vieraita on varmaan 20-30. ja kotona pidetään.

Siitähän mun piti, et mä ite ompelin viimeksi ton imetystyynyn semmoisen puolikkaan ympyran muotoisen. kaavat oli jossain vuosiavanhassa käsityölehessä en muista mikä numero mut saan kait sen selville jos jotakuta kiinnostaa ja on mulla itelläkin kait tallessa ne kaavat. Täytteeksi laitoin vanua mut nyt aattelin kokeilla niit rakeita mitä tunketaan säkkituoleihin, vois muotoutua vaavin alle paremmin, ettei ois niin kova. ;)

Mut taas nukkumatti oottelee. Hyvää yötä!!

maska82 ja papunen 31+2 :heart:
 
Huomenta...

No johan ne on kökkösiä ollut Koiramammalle tuon raha-asian suhteen. :(

Ja Hillellä oli ollut turhanpäiväinen lääkärikäynti. :kieh: Hitto kun tollasia pittää sinne töihin ees änkeä. :xmas:

Ja kaikki kipuiset ottaa taas relasti siellä. :attn: Juu ite en koskaan osaa olla vaan vaikka ois määrätty :snotty:

Mä heräilin tossa viideltä ja mielessäni järjestelin vauvan kamppeita kaappeihin. :whistle: Saas kattoo saanko oikeesti aikaan mitään kuitenkaan tänään. :D Ehkä jotain kannattais tehä, jos vaikka ens yön sitte sais nukuttuakin. :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 31+1 :heart:
 
:snotty: Taas meni tekstit eilen ku kone tilttas... :kieh:

Hemulihaisulilla tais olla( tai onkin ) sama raskauspäivyri entä mulla. Se on kiva ku siitä voi samalla seurata et missä mennään. Mulla oli esikoiselta sama ( vanhempi versio ) päivyri ja nyt on tosi kiva seurata et mitkäs ne fiilikset on sillon ollu näillä viikoilla. Varsinki ku menivät muuttaman la, nii kuiteski on samat asiat kirjotellu "vanhojen" raskausviikkojen mukaan... Olipas hankalaa tekstiä :|

Jälkisupistukset Olipas kiva kuulla et ne pahenee... Esikoiselta tuli kyllä ja olihan ne vähän kipeitä. No se sitte kärsitään mitä annetaan!!

Dior Pähkäilee matkaa... Oon varmaan jo kirjottanukki et ollaan varattu matka thaimaaseen. Helmikuun alussa olis tarkotus lähteä. Se onki sitte ukkokullan ja esikon ( tietty vauvan kans ) eka ulkomaan matka. Ite oon käyny vaan norjassa ruotsissa ja saksassa. Kyllä kieltämättä vähän pelottaa. Mut meitä on onneks lähössä iso poppoo, joten varmaan saa sitte vauvan hoidossa apua, tietty senkään varaan ei voi kokonaan laskea, onhan ne muutki lähdössä lomalle. Vauva on sillon 4-5kk:tta vanha. Ei muutaku matkaan vaan jos siltä tuntuu...

Kastemekko Meillä on ollu sellanen kastemekko käytössä, jossa on mun veli minä ja mein lapset kastettu... ja kastetaan. Koiramamma pähkäili et josko sen sais kirkolta lainaan, tosiaan snodgrass tiesi sanoa et kysyä omalta seurakunnalta, ja voishan sitä vaikka toivoa lahjana mummuilta ja vaareilta. Tai jos on sukulaisia keltä kysellä lainaan??

Ja koitahan koiramamma ottaa rennosti niitten kelan lappujen kanssa. Itelle tuli kirje et pitää toimittaa kesä- ja heinäkuun tilinauhat ( vein joulu-toukokuun ). Aikaa oli annettu 12.9 asti, joten kerkiää hyvin. Toki se tarkottaa sitä että päätös ja rahatkin sitte viipyy siihen malliin. Mua vaan jäi vaivaamaan, et kuis sitte ku oon saikulla loppu ajan?? Ne sitte varmaan laskee vaan sen mukaan!?! Mulla on kyllä muuteni sellanen olo et se tulee olemaan sama ku esikoiselta... Ei ne tulot oo mulla niin noussu ( ellei jopa tippunu )! :hug: Koitahan nyt vaan rentoutua!!

Eilen vatta-apina oikeen änkäs itteensä vattan yläosaan ja kyllä oli hankala olla. Alkaa muutenki tuo vatta painamaan aika lailla. Olo on ku olis raskaana :LOL: Ja sitte sillä tais olla kokopäivän villi ( ihan ku veljelläänki ) Heilu lähes koko päivän ja huomas kyllä et "konttausta" harjoteltiin kohdun seiniä vasten...
Pitäs lähteä viemään pissanäytettä labraan, taas hiivaaa :( Sitte olis ollu niin kiva ku olis voinu sen yhden kerran cansten kuurin käyttää, mut suosittelivat apteekissa tuota kolmen kerran kuuria :ashamed: Ei se auta ruikutus, hoitaa pitää kumminki...
Autto luumusose... onneksi, mut hyvä tietää jos oikeen tuntuu menevän tukkoon niin ei muutaku apteekkiin. Kaveri kävi eilen 4kk ikäsen poikansa kanssa... Iso kokonen kaveri, 3kk neuvolassa paino yli 7kg :eek: Oli se vaan niin ilonen vesseli. Hankalaa vaan pitää sellasta sylissä, kun tuo apina vie sylistä tilaa...

Nyt pitää läks hoitaan asioita... Moikka :wave:

R iikka 29. rv ( uutet rv:t )
 
snodgrass
Huomenta!

Lizard kyseli niitä kastelauluja/virsiä. Sellainen vinkki, että kannattaa vaikka kirjastosta hakea Lasten virsi -kirja, sieltä löytyy kivoja lauluja. Myös ihan perus virsikirjan lapset-osastosta löytyy muitakin kivoja kun noi ihan perinteisimmät (esim. Taivaan Isä suojan antaa...)

Piti kommentoida myös niihin vaunujen homepilkkuihin. En tiedä, ehkä mäkin oon vainoharhainen, mutta en kyllä pistäis vauvaa homeisiin vaunuihin kun tekeehän se home aikuisillekin (ja koululaisparoille homeisissa kouluissa) vaikka mitä terveyshaittaa. Sen etikan kyllä tosiaan pitäis auttaa, et sillä varmaan kannattaa kokeilla pestä. Mut mieti vaan et onko sitä muualla kuin kankaassa, niissä pehmusteissa tms... Saako sen kaiken pois? No joo, tässä homekammoisen kommentti.. =)

koiramamma uskomatonta ettei sen vertaa välitetä! |O Ei ihme jos hermo menee. Lähetän paljon syviä, pulssia hidastavia hengityksiä... =)

Nyt onkin hyvä hetki alkaa viimeistään harjoitella sellaista, jota vauvankin kanssa tarvii runsain määrin ja jolle me ollaan miehen kanssa annettu termi : "zenmäistä mielentyyneyttä". :D

Raskauspäiväkirjaa ei tullut esikoisesta pidettyä eikä kyllä tästäkään. Olen aika laiska kaikenlaisessa muistojen tallentamisessa. Hyvä että esikoisen vauvakirjaa miten kuten saanut hiukan täyteltyä...

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Töitä pitäis saada tehtyä...
Hauskaa perjantaita!
Snodgrass ja neponen 32+1
 
Heippis!

Mälsää ilmaa pukkaa taas, vaikka tiedossa ois ohjelmarikas vloppu...

Me saatiin vaunut vihdoin eilen! Oli ihaaanat, kannatti odotella oikeeta väriä! ihan täpinöissäni niillä jo eilen illalla koeajelin :D ja mun isä toi ikeasta joitain juttuja vauvan huoneeseen, noin 30eurolla huone muuttui ihan totaalisesti ja näyttää nyt ihan lastenhuoneelta. Kyllä ikea on hyvä :) kohta saan sitten alkaa pesemään pikkuruisia vaatteitakin.

vauvan asento on täällä ollut tähän asti rt ja niin oli viikko sitten neuvolassakin, mutta eiköhän vekara heittänyt voltin edellis iltana ja on nyt mun mielestä sitten perätilassa! ja kuten muutkin, oon saanut tästä hyvän huolenaiheen itelleni.. vaikka aikaa ja tilaa kääntyä tosiaan vielä on.. ens keskiviikkona on taas neuvola, niin silloin saapi varmennuksen asennosta.

Mulla on myös sama kirja, josta HemuliHaisuli maintsi, ja sinne olen muutaman viikon välein jotain kirjotellut, jos on ollut jotain erikoisempaa. Muutoin en ole kummosempaa päiväkirjaa lähtenyt pitämään...

Kastemekko olisi meilläkin sellainen, jossa äitini ja minutkin (ja paaljon muita) on kastettu ja nimet kirjailtu helmaan.

Koiramamma mäkin ihan sattumalta huomasin viime viikolla, kun menin veerkossa katselemaan, josko ois raha-päätöstä tullu, niin eihän ne h&m:ltä ollutkaan laittaneet tietoja eteenpäin! vaikka niin luvattiin ja kaiken piti olla kunnossa... onneksi huomasin ja soitin kiukkuisen puhelun, ja sain kun sainkin homman ajoissa reilaan... mutta ei kyllä voi näköjään luottaa, pakko vahtia itse, että asiat hoituu...

Eilen illalla oli taas kummallista kipuilua jossain häpyluun tietämillä... kuuluukohan asiaan.. viime viikolla kivut oli kohdunkaulalla, mutta nyt ei onneksi siellä ole enää ollut.. kaipa tämä tästä :)

kivaa viikonloppua kaikille!

suhveli 31+2
 
Heippa neitoset :flower:

Mä oon tänään lähdössä konemetsä festareille ja kaikki pakaamiset ja eväiden ostamiset on vielä tekemättä... vähän kyllä jo jännittää että miten kaikki käytännönjärjestelyt sujuu tällä masulla mutta onneks mulla on kourallinen ihania vastuullisia ystäviä mukana jotka pitää huolen et kaikki menee hyvin :) Lähden kahden kaveripariskunnan kanssa jotka molemmat viettävät festarinsa selvinpäin, siinä suurin syy miksi uskallan lähteä!

Mutta juu omassa navassa ei mitään ihmeellistä kuin että masu senkun kasvaa ja kasvaa hirmuista vauhtia! Nälkä onpi koko aika ja sitten kun mättää massun täyteen niin sit ahistaa ja närästää :headwall:


Mutta lopettelen näin omanapaisesti ja lähen pakkailemaan, jaksuja massukoille ja oikeen ihanaa viikonloppua kaikille!


Tini+Pingu rv 32+2 :heart:
 
Väsymys että on tylsä perjantai otin päikkäritki samalla ku neiti mammu... No mutta neuvolakuulumiset vaikka alkuunsa =)
Pissa oli puhdas.
Painoo oli tullu 588g/viikko yhteensä nyt 13kg :eek:
Paineet oli 117/74
Sf 28,5
Syke oli 150
Meillä oli sijainen tänää ku oma tantta lomalla... Oli jotenki himmeen olonen tyyppi. Se mittas mahanki iha ihmeellisesti ja sit ei koittanu kyl yhtää et onko missä asennos tuo juniori...Olis ollu seki ihan kiva tietää ku on myllänny taas asukki niin paljon et pelkään et se olis kääntyny taasen väärippäi... :(
Tääl oli noista jälkisupistuksist kirjoteltu...Mulla tuli esikoisest niitä parina ekana päivänä, ne ei ollu kauheen kivoja mut oon kuullu kans et ne si pahenee vaa seuraavista :kieh: ei kiva...
Mä en oo kans pahemmi kirjotellu muistiin mitää raskaus ajasta mutta sit taas esikoisen vauvakirja on jo niin täynnä ettei sin mahdu oikein mitää... Innolla jo odotan juniorin vauvakirjan täyttöö =) Täytynee ostaa oikein iso ja paksu et mahtuu tekstii si kunnol :LOL:
Vointi on ollu iha jees mitä ny eile vähä supisteli kiitos esikoisen hermoromahduksen kun tarvi lähtee kaverilta kotii...Ei ollu ihan samaa mieltä ja si sain väkipakolla asentaa sen istuimeen...No mut onneks oli ohimenevää!
Viime yönä näin unta et sain 2800g painavan pienen pojan viikolla 32 tasan =) Jänniä noi unoset!!!
elohiiri0608 ja juniori 32+2
 
heips masut!
täällä on ohjelmaa ja kavereita riittänyt joka päivälle joten ihan hirveesti ei oo tullut koneella istuttua (elohiiri koitan kunnostautua ja saada kirjotettua takasinkin päin :D)
harmitti kun ajastin kätilöt digiboksiin ja ekalla kerralla sitä tuli n. 10min alusta ja uusintaa ei boksi ollu nauhottanut lainkaan!ilmeisesti on joku FST-vastainen digiboksi...täytyy vaan sit kattoo netistä.
Lizard pakko yhtyä snodgrassin kommenttiin, mä en lasta laittais homeisiin vaunuihin ellei ne todellakin joka kolosta ja nurkasta tulis puhtaaks.
Mun mies on kaikelle allerginen ja edellisessä kodissa altistuttiin vielä homeellekin ja ukko sai siitäkin reaktioita...joten oon kans ehkä ylihysteerinen mut ei poikaakaan nukutettu enää huoneessa josta hometta löyty, onneks päästiin pian muuttaan kun oli kyse kaksiosta.
Mutta siis, koita jos lähtee ja jos ei niin edullisia vaunuja saa kyllä käytettynä, ja ihan homevapaanakin :)
Dior meillä on esikoisen kummit valittu siten että yks pariskunta ottais pojan sitten jos meille jotain sattuis.Ovat n. 40v ja omat lapsensa jo kasvattaneet (18v ja 20v) ja muutenkin he on ajatusmaailmaltaan samoilla linjoilla kun me.(kyseessä mun äidin täti ja hänen mies) ja sit kaks kummia sillee et toinen on mun paras kaveri ja toinen miehen paras kaveri.
koiramamma vattu!miten noin voi ees käydä! :kieh: vaan niille kakkiaisille!
perätilassa täälläkin tulokas on edelleen, tosiaan koitan nyt olla siihen ens neuvolaan (vasta rv 35!!) asti ajattelematta koko asiaa ja toivon että siihen mennessä kääntyis...
hille ihme lääkäri sulle kyllä osunut!Mullekin joskus muinoin kun olin näyttämässä jalkojani (oon siis syntynyt liikuntarajoitteisena, molemmat jalkaterät ja sääret sisäänpäin kääntyneinä ) niin lääkärin piti kattoo että liikkuuko jalat samoin kuin ennen jne. niin lääkäri vaan tokas et "kai ne samanlaiset on, emmää oikein tiä, laitetaan nyt että ihan hyvät ne on!"jaa, oikein asiantuntevaa kaikenkaikkiaan...
raskauspäiväkirjaa en kirjottanut viimeks enkä oo nytkään kirjottanu...jotenkin en oo jaksanu alottaa.Pojan vauvakirjoja oon kyllä ahkerasti täytellyt, nytkin tarvis tulokkaalle ostaa jo ennen synnytystä niin saa ottaa laitokselle jo mukaan täyteltäväks.
Hilbert mua aina naurattaa toi aimo-orvokki :LOL:
Sit vähän omaa napaa loppuun, nyt on vauvan vaatteet pesty ja pinnis oottaa uutta käyttäjää.Poikaa harmittaa kun ei enää pääsekään pinnikseen, tänään tulee uusi sänky ja ens yönä olis sit tarkotus ekaa kertaa laittaa hänet sinne nukkuun...saa nähä kuin käy!
Poika oli niin surkee kun siirsin ton pinniksen meidän makkariin ja nostin sen pohjan ja joutu sit kieltämään kun hän olis sinne kiivenny.Toinen oli ihan suu alaspäin, kyyneleet silmissä :(
mut kai se äkkiä sen unohtaa, itestä vaan tuntuu taas niin pahalta kun ei tuo ookaan vauva enää.
Nyt täytyykin taas lähteä kaverin luo, ihanaa että on nyt pari päivää aurinko paistanut!
viikonloppuja masut!

d. ja pipana 32+3
 
Taas mää tukin palstaa täällä :ashamed: Lomalla B)

Daydreams... meillä meni onnek tuo sängyn vaihto tosi mukavasti Poika on nyt siis 2v8kk:tta. Ja meillä on tällähetkellä kova sana ISO POIKA... Ja oli siitäkin syystä helppo siirtää "isojen poikien" sänkyyn. Ja päikkäritki on oppinu tosi hyvin nukkuun omassa sängyssä... No maltti on valttia, voihan se vaatia pitkää pinnaa ja hampaiden kiristystä. Mut onnea koitokseen ( jos siitä edes sellanen tulee )!!

Lizard Itse kans aikoinaan jätettiin käytetyt ostamatta juuri tuon "homepelon" takia. Kloriitti on melkein ainut aine johon minä luottaisin, et pesee kunnolla homeen pois... Siinä sitte tulee se värien lähtö ongelma :( No mutta omaan vaistoon kun luottaa niin hyvää tulee. Voi olla et ne väriläiskät ei lähde pois vaikka itse home olisikin pois... Minun mielestä!

Juu hillen lääkäri oli kyllä aika outo tapaus... Sama ku olis ekalta vastaantulijalta kysyny et onko kaikki ok :/ :/ Kumma tohtori, varmaan voittanu tittelinsä Valittujen palojen miljoona arvonnasta 2. sija :eek:

Ja nyt ruvetaan siivoileen ja pakkaileen huomista starttia varten! Oikeen mukavaa viikonloppua kaikille ja paljon Snodgrassia lainatakseni "zenmäistä mielentyyneyttä" kaikille!! :D ( varmaan kerkeen vielä täällä terrorisoida :whistle: )

R iikka
 
Homepilkuista, osa 2: Availtiin vähän ja kurkistettiin, kuinka syvällä home kenties on. Ilmeni, että kangas on muovia toiselta puolelta ja home siis vain pinnassa. Mutta pilkut ei kyllä taida irrota millään. Ja sitten, mulle meinas iskeä varustelu-into ja tekis mieli lähteä koeajelemaan ihan uutuuden karheita vaunuja ja ostaa päräyttää semmottiset. Tuntuu vaan niin turhuudelta, kun ihan hyvät vaunut olis jo olemassaan. Vaikkakin pilkulliset. Höh.

Tässä kaikki tällä erää. Illanjatkoja!
 
Moikka!
NO nyt mä sit jäin saikulle. Noi supistukset vaivaa jo ihan liikaa... Pakkohan tässä jo oli ihan tosissaan alkaa ajatteleen omaa ja vauvan terveyttä.

Kävin siel pelkopolillakin. Kyllähän sieltä jotain vinkkejä sai, mut en mä tiiä hälvenikö pelkoni paljoa... Mut täytyy mennä eteenpäin ja ottaa vastaan tuleva, oli se mikä hyvänsä.

Ens viikolla olis tiistaina ultra, otetaan "sulon" painoarvio. Vähän jännittää, et minkäs kokonen järkäle se jo on.

Mut en kerkee enempää, ku mies tossa inuu koneelle pääsyä.

hippos ja sulo 29+4
 
Dior ollaan menossa vain Teneriffalle (Los cristianosiin) viikoksi. Oltais haluttu mennä Taikkuihin, mutta sitten tyydyttiin tuohon. Lentomatka on vielä inhimillinen ja paikka helppo. No, ollaan kyllä Taikuissa oltu, että ihan ok paikka sekin on, mutta nyt päätettiin näin. Ei tarvi vauvankaan kärvistellä heti kamalan lämpöisessä. Pääasia, että itekin päästään johonkin pakoon Suomen pimeyttä.

daydreams juu, meiän Aimo-Orvokki aiheuttaa hilpeyttä muissakin B) . Työkaveri kun kuuli, että olen raskaana, nimesi tämän masukin heti Orvokiksi ja mietti sitten perään, että mitäs jos se onkin poika.. niin ensimmäisenä hänelle tuli mieleen Aimo ( :p ) joten siitä tuli Aimo-Orvokki..

Jynssäsin tuossa saunan ja pesuhuoneen ja nyt olen ihan puhki. No, palkitsen itseni paraikaa lasillisella kuivaa siideriä :p

Viikonloppuja,

Hilbert & Aimo-Orvokki ja hei, rv tasan 32
 
Pakko oli tulla hehkuttaan, poika nukahti sänkyynsä heti kun sinne kiipes, ei herännyt kertaakaan ja aamulla tepasteli suoraan meidän sängyn viereen, pirtee "MOI!" vaan kuulu :D
Jee, hyvin meni, mä kyllä heräsin useemman kerran kun olin ihan varma että lähtee yöllä vaelteleen sängystään...
eipä mulla muuta sit ollutkaan, pakko oli päästä vaan jollekin hehkuttaan B)
 
Hienoo Daydreams että yö mennyt noin hyvin :D

Me ollaan kohta puolin lähössä sinne Espoon suuntaan ja yritin katella, josko samalla ois niitä Carenan rattaita käyty kattomassa, mutta ihan eri puolella Espoota tietty sekin liike sitte ois, kun se paikka minne ollaan menossa :kieh: Ja tiedän tasan tarkkaan ettei isäntä lähe ylimääräisiä suunnistamaan. :whistle:

Mutta nyt on pakko mennä aamupalalle, jotta päästäis sit suht aikaisin liikkeelle :wave:

Katjuska ja Vilpertti 31+2 :heart:
 
Huomenta!
Oli pakko tulla tänne purkamaan ahdistusta, kun meidän idiootit uudet naapurit pitää sellasta mekkalaa öisin, että ei mitään rajaa... Ne siis ryyppää useamman kerran viikossa ja sitten riehuu tossa ulko-ovella ja rapussa sekä huoneistossa. Siis niin hirvee meteli, en tajuu miten ne kehtaa klo.4 yöllä huutaa ja kiljua(nainen) kurkku suoraan. Siis yleensä ne alottelee tohon 12 asti sisätiloissa ja sitten siirtyy lähibaariin ja tulee sieltä neljän aikaan. Eli herätään aina pe -ja la-öisin klo.4 ja valvotaan siihen kuuteen. Säälittää mies, joka joutuu vielä puurtamaan pitkää päivää. Tietääkö kukaan, voiko omistusasunnosta saada häätöä? Ja mihin mun kannattaisi niistä ilmottaa? Henkilökohtaisesti en aio niille mitään sanoa, se mies vaikuttaa just siltä, et se ei paljoa katoa ketä vetää turpaan (onko nainen vai mies)... Onneks päästään tästä ens kuun lopussa muuttamaan pois. :hug:

hippos ja muut pelkopolilaiset: en siis ilmeisesti ole ainut, josta tuntuu, et pelkopolista ei kauhean paljon saa irti. Ne käytännössä vaan kysyy, et pelottaako sua niin paljon, et haluat sektion. Ei multa ainakaan oo kyselty, et miks pelkäät niin paljoa tai, et mikä sen pelon takana on. Kertoo aina vaan käytännön asioita ja kivun lievityksestä. Ja mua kun pelottaa niin paljon, et meiän ihanalle pienelle tytölle käy jotain synnytyksessä. Ja mua pelottaa kauheasti myös se, et synnytys pitkittyy ja pitkittyy ja multa yksinkertaisesti loppuu voimat. Myös tää paniikkihäiriö pelottaa, entäs jos vaan panikoin, eikä koko touhusta tuu mitään. Mulla on siis aika epäuskonen olo, et tää vauva saadaan ulos musta. Ja viikot kun menee eteenpäin niin pelko vain yltyy :| Mä oon siis käyny 2 kertaa juttelemassa. Nyt ens viikolla meillä on yksityinen synnytyssalikierros torstaina. Se on ihan kiva, kehtaa paremmin kysyä "tyhmiäkin" juttuja. Ma 21. pv meillä on myös lapsivuodekierros kätilön kanssa, jota odotan mielenkiinnolla. Tietysti on kiva, et kättärin tiedostoissa lukee musta tietoja, että osaa ehkä suhtautua mun paniikkiin paremmin :D

Hibert: me oltiin vuonna2005 Tenellä siinä LosChristianoksen vieressä aika pienessä paikassa myös. Jos et ennen oo ollu, niin voin antaa muutaman vinkin. Kannattaa ehdottomasti vuokrata auto ja ajaa Teidelle ja Puerto de la Cruziin. Myös Americaksessa kannattaa käydä, jos jotain haluaa ostaa. Siellä on sillä pitkällä rantakadulla iso Benettonin outlet, jossa muitaakseni myytíin myös lasten vaatteita tosi halvalla. Sitten jos kärsii päänsärystä (ihan yleensä) kannattaa ostaa apteekista sellasta mentholöljyä, on sellainen ihan pieni kynä, jolla levitetään otsalle. Niitä saa aika harvoista maista ja on tosi toimiva.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
Cora ja rakkauspakkaus 29+0
 
snodgrass
Mahtavaa daydreams että eka yö sujui noin hyvin! =) Toivottavasti sama linja jatkuu!

Mukavilta kuulostaa myös matkasuunnitelmat hilbertillä ja keillä muilla niitä nyt olikaan. Mä oon jo alkanut haaveileen et ensi kesänä sitten lähdettäis johonkin löhölomalle... On vaan jäänyt mieleen, et esikon kanssa oli siinä just 1-v.päivän tienoilla niin helppo reissata. Mutta varmasti pienemmänkin kanssa sujuu hyvin ja siinä on tosiaan ainakin se et ruokailu on helppoo. Muutenkin ens kesä siintää mielessä mukavana, koska silloin isäntä voi pitää kuukauden kesälomaa ja toisen mokoman isäkuukautta - enkä minä tietenkään voi mennä vain kuukaudeksi töihin :D

Mulla on tänä viikonloppuna vielä 2 kastetta, ja vähän on haikea fiilis. Nämä molemmat vauvat on nimittäin syntynyt juuri niihin aikoihin kun olis ollut meidän keskenmenneen kirpun la. Sitten niitä katselee et tuollainen hänkin olis nyt... Mutta onneksi on neponen tulossa, niin ei voi kovin synkäksi mennä, saahan sitä pian sit vauvan syliin kuitenkin. =)

Hauskaa viikonloppua!
snodgrass ja neponen 32+2
 
heippa kaikille ja kiitos kaikille muistamisesta. eilen oli neuvola ja sanoivat et masuasukki voi hyviin. Tuo painon nousu vaan hirvittää kun diabeteksen toteamisen jälkeen painoa tullut noin kilo viikossa vaikka liikun melkein päivittäin ja edes vähän yritän katsoa mitä suuhuni laitan..mut joku lähettää aina tuon maagiisen kilon tohon neuvolan puntariin just silloin kun astun siihen...
uteliaisuuttani kysyn et mikä muilla syysmassukoilla on masumitta. mulla oli vkoilla 31+6 27cm tuntu aika järkyttävältä lukemalta..mua on ihmetyttänyt kun mulla ei oo mitattu sitä hemppaa koko raskaudenaikana kuin kaksi kertaa, kuinka usein kuulusi mitata? :)
kastemekoista on ollut kanssa puhetta..meillä on suvussa kastemekko jossa minä ja mun sisarukset on kastettu ja samoin mun siskon lapset ja mun esikko... niin sit miehen sisko sano joku muutama kuukausi sitten että on kutonut kastemekon meidän vaaville...meinaankin nyt tehdä sillain et tyttö kastetaan meidän suvun kastemekossa ja sen "juhlan" ajaksi vaihdan sitten sen toisen mekon oonko ihan tyhmä jos näin toimin :LOL: :LOL: :LOL:
coralle, kyllä mun mielestä voi omistusasunnostakin saada häädön, koska taloyhtiön säännöissähän tommoinen meluaminen ei oo salittua, sinuna ainakin veisin asiaa eteenpäin,pistää vihaksi ihmiset jotka eivät osaa kunniooittaa toisia ihmisiä. me asutaan vuokra-asunossa ja oon sielläkin jatellut ilmoittaa meidän yläkerran naapureista, viionloppuisin baari-illan jälkeen alkavat laulamaan karaokea...huh eilen taas kuunneltiin toisten laulua.. :kieh: :kieh:
sit tämmöistä "naisten asiaa" miten muilla on tässä vaiheessa noi petihommat sujunut..meillä aika köyhää sillä rintamalla kun musta tuntuu et oon tän masuni kanssa kaikkea muutakuin haluttava... :heart:
mut tässä kaikki tältä erää..haleja kaikille :heart: :heart: :heart: :heart:

äippyli ja aatumaria08 32+0 pppppppooooooookkkkkkkksssssss :LOL: :LOL:
 
Hauskaa viikonloppua kaikki masuset! :wave:

Mun pitäis mennä tänään polttareihin =) Kaveri pinnisti 3 kk sitten maailmaan kaksoset ja samalla kun heidät kastettiin, vietettiin myös häitä. Tänään sitten pidetään jälkikäteispolttarit. Onneksi ei ainakaan vettä sada ja illaksi on tiedossa saunomista ja hyvää ruokaa sekä mukavaa seuraa.

Mulla ei ole hajuakaan miten päin kaveri masussa on, ilmeisesti ihan mitenpäin sattuu kun potkuja satelee eri paikkoihin. Ens viikolla olis neuvola ja oma täti onkin sitten jo palannut lomilta niin saa ehkä tietää miten päin siellä ollaan.

Pää on ihan tyhjä nyt jotenkin, pitkästä aikaa vp lauantai. Taidankin lähteä siivoilemaan ja valmistautumaan terdelle lähtöön :D Heippati kaikille!

Meripihka ja pikku-apina 29+3
 
Katjuskalle - kyselit taannoin siitä tukivyön rullaantumisesta. Kyllä mulla rullaantu se eka ostamani Anita (40e), jossa pussiosa yläosassa noin kk:n käytön jälk. Sitten ostin toisen leveämmän ja kovemman Anitan (32e) ja siinä tätä ongelmaa ei ole ilmennyt.

Cora - kävin pelkopolilla pari viikkoa sitten, ei siitä hirveesti ollut apua, kun mulla on sellaisia lääketieteellisiäkin syitä, jotka puoltaa sektiota, niin siihen päädyttäis kai anyway. Mutta se on outoa, että lopullinen synnytyssuunnitelma halutaan tehd vasta vko:lla 36! Se on musta liian myöhään, jos jotakin odottamatonta tapahtuu aiemmin. No maanantaina pääsen taas vääntämään asiasta kättä Kättäri-lekureiden kanssa.

Torstaina mulla alko töissä iltavuorossa aika kova päänsärky ja pahoinvointi, joten paukkasin ä-polille. Verenpaineet oli ihan katossa, useamman kerran jotain 95/150 luokkaa kun viel vko sit 65/112, joten sinne jäätiin käyrille makaileen. Lääkäri parka aloitti 3 eri kertaa mun tutkimukset, kun aina soi puhelin ja hälytettiin johonkin kiireelliseen synnytystapahtumaan. Vauvan sydänkäyrä ok, eikä mulla veri-virtsakokeissa mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä, ONNEKSI!! Vauvan kokoarvio 1610g RV 30+4, mulle painoa tullut yht 5kg, silti saan mitata raskausdiabetessokereita ainakin toistaseks, ei niis kyl oo pahemmin ollut hyppyjä, mut seuraava sisätautilääkäri vasta 21.7.

Lähdin sit torstaina lääkärin vastustelusta huolimatta kuitenkin sairaalasta kotiin yöllä ja seuraavana päivänä kun mitattiin paineita ne oli alimmillaan jo 72/112, en halunnut vielä sairaslomalle, yritän tän viikonlopun vielä töissä kun niin miljoona hommaa, jotka pitäs päättää ennen lopullista poistumista. Mutta siis ma taas sairaalalääkärille - kyseessä sitten 17:sta mua ihmetellyt HUS:n lääkäri, on se kumma kun ei koskaan voi sattua sama, mrrr... rasitavaa aina lähteä A:sta... Toimitan ehkä jo jotakin tietoja tiivistetysti itsestäni etukäteen, jos se ehtis ne lukasta, ennen vastanottoa, mulla kun toi sivumäärä on jo 20 lääkärien näytöllä, niin se on harvinaista, että siihen ne ehtis/jaksaa paneutua.

Nyt alkaa meikäläisellä olla melkeen kaikki vauvahankinnat kasassa. Kiltti mama avasi viime viikonloppuna kukkaronnyörit, uskon et siks, et eka lapsenlapsi kyseessä ;) Ja saimme hankittua samasta liikkeestä ruskeat Gesslein-kolmipyörävaunut pehmeällä kopalla, Maxi-cosin turvakaukalon ja telakan autoon, kylpyamme-hoitopöytäyhdistelmän, Pikku-Piiu (muistaakseni) baby-sitterin ja haju-bakteeritiiviin vaipparoskiksen, yhteishinnaksi kovan tinkimisen jälkeen 1039e, ei montaa kymppiä siis suostunut myyjä (omistaja) tiputtaan. Kavereita olen saanut pinnasängyn, seuraavan turvaistuimen, rintapumpun ja valtavasti vaatteita. Ite oon ostanut alesta tutta-esprit 30-40 % ("kyläily")alevaatteita ja jonkun verran, H&M, Lindex- ja KappAhl alevaatteita kanssa. Myös parit tuttupullot, tutit, rintojen haavaumiin lanoliinirasvaa, rintakumit, liivisuojukset, pesunetettä, peppurasvaa, peppupyyhkeitä ja vaippapaketin hankin. Eniten mua järkytti vaippapaketin hinta, niihin menee sit lapsilisät, se on saletti...

Mutta nyt pitänee jatkaa hommia... siis tääl töissä.... Nauttikaahan vatsakollegat kesäillasta!!!



 
Mukavaa, kun aurinko välillä paistaa. B) Matkustelusta oli ollut puhetta. Meillä on ollut tapana käydä joka talvi jossain ulkomailla aurinkoa nauttimassa. Poltetta olisi kovasti päästä tänäkin talvena jonnekin, mutta ollaan vähän sovittu että odotetaan kunnes vaaveli olisi 1 vuotias. Mieli tekee aina kaukomaille ja se kuumuus on sitä luokkaa, että itseäkin välillä heikottaa saatikka pikkuvauvaa... joten ei suunnitella vielä talveksi matkaa vaikka mieli tekisikin.

Ristiäiset olisi tarkoitus pitää. Täytyy sitten miettiä pitopaikkaa, koska helposti kertyy sellaiset 30 henkilöä ja meillä tulee sitten turhan ahdasta. Epäilen kyllä, että päästäänkö ikinä yhteisymmärrykseen miehen kanssa. Edelleen nimiasia on jokseenkin riitaisa :headwall: Anoppi on ruvennut kovalla tohinalla virkkaamaan aivan ihanaa kastemekkoa. Siitä tulee suvun kastemekko, johon sitten aina kirjataan kastetun lapsen nimi... Nimestä tulikin mieleeni, että sain neuvolasta synnytysosaston esitietokaavakkeen mihin pitää täyttää lapsen nimiehdotus! Aiotteko laittaa siihen nimet, jotka ovat teillä ykkösvaihtoehtona? Eikös se nimi ole sitten vauvan rannekkeessa ja vierailijat voivat sen siitä urkkia? Itse kannatan vauvan nimen "pimittämistä" ristiäisiin asti, on sitten yllätys ristiäisvieraille.

aatumaria: Viimeksi (29+1) masumitta oli 24, keski- ja alakäyrän puolessa välissä mennään. Hemoglobiini on katsottu joka kerta neuvolassa, samaten kuin paino, pissa,masumitta, RR ja vauvan pulssi. Viime aikoina on alettu kokeilemaan myös vauvan asentoa joka kerta.

Oikein mukavaa kesäiltaa kaikille!

 
Jahas... mukava reissu oli ja löydettiin oikein perillekin :whistle: Kotiin tultua vähän grillattiin, kun ei sit tullutkaan sitä säätiedoituksen lupailemaa sadetta. B)

Cora Ompas tylsää tuollaiset välinpitämättömät naapurit :/ Vaikka kuinka ois omistusasunto, niin kyllä muut tarttis huomioon ottaa. No mutta hyvä kun ite pääsette siitä pois muuttamaan.

Snodgrass Mulla ois kans tässä heinäkuussa ollut laskettuaika, jos kaveri ois kyydissä pysynyt. Kyllä tää Vilpertti on auttanut paljon, että asiasta on yli päässyt, mutta kyllä sitä välillä miettii, että millainenhan persoona sieltä ois syntynyt jos ois saanut syntyä...

Aatumaria Mulla oli tuo sf mitta viikolla 27+6 32 cm ja 29+6 se 31,5 cm, riippuu tosi paljon siitä, että missä asennossa vauva kulloinkin on. =) Mulla on joka raskaudessa oltu jossain vaiheessa huimasti yli yläkäyrän, mutta sitte taas on tasoittunut tuo kasvu...

Hemppa mulla on mitattu nyt neljä kertaa ja petipuuhista sen verran, että oma kiinnostus vähän hiipunut nyt loppua kohti. :| No joskos se siitä taas sitte jossain vahees alkais innostaa enemmän...

Mitzy Taitaa sitte olla tyyppivika noissa vöissä se rullaantuminen :kieh: Samainen 40 ? vyö mulla on... No joskos tän loppuajan sen kaa pärjäis kuitenkin, :)
Ihanasti oot päässyt shoppailemaan :D

Nyt vaipan vaihtoon taas :wave: (kohta sitä muuta enää ehdi sit tekemäänkään,kun on kaksin kappalein vaippapeppuja :xmas: )
 
Katti-76 Ei siihen sairaalan rannekkeeseen tuu muuta kuin tyttö tai poika ja sukunimi =) Itse oon tähän asti ja varmaankin siis nyt myös laittanut ne nimivaihtoehdot, jotka sit oikeestikin ollaan antamassa. Hätäkastetta vartenhan ne nimet siihen lappuun tulee...
 
kommentoin kans vaan pikaseen tota nimiasiaa, siihen sairaalan esitieto-lomakkeeseen ne nimet tulee vaan hätäkastetta varten, rannekkeessa lukee vaan tyttö tai poika ja sukunimi, niinkun katjuska sanoikin jo.
Meilläkin nimee on pohdittu mutta ei oikein varmaa ehdokasta saada päätettyä, halutaan kuitenkin ainakin oman perheen kesken vauvasta käyttää heti nimeä jotta poika sopeutuis paremmin tulokkaaseen.Ettei mee sit ihan sekasin kun aluks puhutaan vauvasta ja sitten vasta nimellä...
petipuuhista että täällä aika hiljasta kans, en kyllä tunne itteeni mitenkä vähemmän haluttavaks eikä miestäkään maha tai sen asukas häiritse, jotenkin vaan ei oo haluttanut.joten on jäänyt siihen kerran-kaks viikossa linjaan.
cora isännöitsijälle saa valittaa omistusasunnoissakin asuvista, joten yhteys sinne ja kerrot mitä siellä tapahtuu.Ja jos meillä olis tollasta niin mä kyllä kylmästi soittasin seuraavalla kerralla poliisit.isännöitisjäkin ottaa asian vakavammin jos poliisitkin on jouduttu kutsuun..
aatumaria ei täälläkään joka kerta hemppaa mitata, varsinkaan jos se ei oo ollut alhanen.oisko yhteensä 4 kertaa mitattu.Mulla oli alimmillaan 100 ja silti ei joka kerta mitata...nyt onkin onneks jo 112.
Me oltiinkin tänään järvessä uimassa, ekaa kertaa tänä kesänä!poikakin uskaltautu,mut vaan napaan asti :) josko se siitä sit, on aina ollut vähän tommonen et aluks on aika arka ja totuttelu uusiin asioihin kestää.Huomenna pitäs mennä serkun rippijuhliin ja mä en yhtään jaksais eikä huvittais!!ehkä jos ei tarvis pojan perässä juosta ja koko ajan kieltää (kyseessä "hienostojuhlat" jossa kaikki on kiellettyä ja mihinkä ei saa koskea jne... )
Niin jaksaiskin mutta kun tietää et siellä saa olla selkä kumarassa koko ajan ja juosta vaaputtaa...
Nyt iltapalan laittoon, ei mun ees pitäny tähän lösähtää valittaan... :ashamed:
:wave:
 
En ole kyllä pitkään aikaan kävässytkään näillä sivuilla ja nyt aattelin että aikaakin ois kun kesälomaa on takana jo muutama viikko. Olen hieman lueskellut aiheita, mitä olette täällä läpikäyneet ja aattelin että jos nyt kerran parissa kuukaudessa kävis heittämässä myös omia kuulumisia.

Niin hurjalta kuin se tuntuu, niin laskettu aika se vaan lähenee, enää ois 7 viikkoa jälellä. Masu senkun pyöristyy ja oma ruokahalu lisääntyy. Vielä pitäisi ottaa itseä niskasta kii, koska painan jo 73,3 ja vannoin pyhästi, että yli 75kg ei paino nouse!

Raskaus on mennyt todella hienosti... useimmiten vallan unohdin, että tässä ollaan raskaana, muistutus tuli kun Möykky potkaisi tai kun kävekin kokovartalopeilin ohi ja siellä olikin oikee barbamama. Nyt on hieman ollut vaivoja kun hemoglobiini pääsi laskemaan 98 ja nyt syön aamuin-illoin rautalääkkeitä. Raudan puute väsyttää ja lääkkeiden napsiminen tekee olon tosi ällöksi ja vatsan löysälle. Vatsa on alkanut painamaan, joten yli puolentunnin kävelylenkin on historiaa, jos kauppaan aikoo niin pyörällä tai autolla on mentävä,,, tällä hetkellä onneksi pääsee vielä pyörällä jotta edes jotain liikuntaa tulee harrastettua.

siitepölyallergikolle tämä sateinen kesä on ollut pelastus. alkukesästä oli ääni lähteä, mutta sateiden myötä olo on helpottunut. (Tosin viimeyönä heräsin 4kertaa hengenahdistukseen ja astmalääkettä ottamaan) sadetta kun nyt ei ole tullut kunnolla vähään aikaan.


Viimeeksi kun kävin neuvolassa niin sain tietää että Möykky on raivotarjonnassa,,, hassu nimitys, mutta siellä se vesseli nyt pää alaspäin killuu. Uudeksi harrastuksekseen rakon takomisen lisäksi hän on löytänyt minun kylkiluiden kilauttelun AUUU, se muuten sattuu!

Synnytys on alkanut kaivelemaan mielen päällä ja jännitän sitä ihan hirveästi. Kivun kestolta olen oikea mammari ja en kyl tajua miten sen koettelemuksen tulee kestämään.

Täällä on keskusteltu tavarahankinnoista. Meillä ois viel paljon hankittavaa. Täytyy täs odotella kesälomarahojen tuloa, jotta pääsee tilaamaan vaunut sekä hankkimaan vauvalle vaatekaappia, tuttipulloa, rintapumppua, yms yms, tarpeellista. Tosi paljon ollaan saatu myös ystäviltä ja sukulaisilta. olkkarin lattialla synnärille lähtöä odottelee jo tuliterä brion turvakaukalo, kiitos ystäväni Lappittaren anteliaisuuden tammikuun odottajista :wave:

Ristiäisistäkin täällä on ollut puhe. meän vaavi tulee saamaan kasteen perintöpuvussa jossa on kastettu minut, sekä veljeni, serkkuni sekä heidän lapsensa. Kummeja ei olla vielä mietitty, onhan tässä siihen viel aikaa.

Päiväkirjaakin olen raskaudesta pyrkinyt pitämään, mutta olen niin kamalan laiska,,, se on huomattu esim. näistä omista kuulumisista kertomisessa.... niin että votte vaan arvailla miten päivkirjan on käynyt :ashamed: :whistle:

Joo, mutta tulipas tässä nyt kuulumisia kerrakseen. Hyviä vointeja kaikille pallomasuille ja nautitaan kesästä
 

Yhteistyössä