***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Huomenia! Täällä viikot paukkuu eli tänään 30 tasan. Alkuviikosta kävin täällä mesoamassa kela-hakemuksen hukkaamisesta töissä. No löysivät sen sitten kyllä vielä samana päivänä. Oli vähän unohtunut yli kuukaudeksi jonkun pöydälle. Mutta turhaan kuitenkin otin pulttia asiassa, sillä tänään Kelan sivuilla oli jo tieto äitiyspakkaus ja -rahapäätöksistä. Eli erittäin kiitettävää toimintaa tuolla Kelassa, vaikka joku mulle kertoi käsittelyn kestävän about kuukauden. Eli pakkaus saattaa saapua jo tässä kuussa, jännää. Täälläkin on kovasti hikkailtu. Ensin ihmettelin, mistä tuossa tasaisessa hytkyttelyssä on kyse, mutta sitten se valkeni. Musta hikkailu on itsellä tosi inhottava vaiva, joten sääliksi käy pientä masuasukkia, kun se välillä hytkyilee siellä puolikin tuntia. Mutta ilmeisesti on vaan hyvää harjoitusta keuhkoille, joten pitää olla hikkailustakin iloinen. Kielletyistä ruuista: mä söin töissä haukea oikein ison palan, kun ajattelin, että kalan syönti on niin terveellistä. Kyllä muistelin, että jokin sääntö tähän haukeenkin liittyi, mutta ajattelin sen olevan niitä max. 1-2 kertaa kuussa juttuja. No sitten myöhemmin huomasin, että hauki on ehdottomasti ja kokonaan kiellettyjen listalla. Vähän harmitti, että pitikö sitä nyt sitten mennä syömään, mutta en viitsinyt asiasta mitään suurempaa stressiä ottaa. Ja muitakin "vahinkosyömisiä" on sattunut, kun ei niitä kaikkia sääntöjä jaksa aina muistaa, mutta varmasti se valtava stressaminen joka suupalasta olisi vauvelille haitallisempaa, kun joku maksamakkaranpala silloin tällöin. Tyttö-poika-olosta: mä olen niin vakuuttunut, että poika tulee, että en osaa edes ajatella enää tyttövaihtoehtoa. Mulla on alkanut kasvaa raskauden aikana pitkiä karvoja masuun (yök, tiedän) ja kaveri tiesi sanoa, että tämä on selvä merkki siitä, että poika siellä erittää testosteroniaan. Onko kukaan muu kuullut vastaavaa tai onko muita karvamahoja? :) Sillä kyseisellä kaverilla on kuulemma itsellään kasvanut oikein kivoja tummia karvoja aina pojista. Mulla onneksi ovat pysyneet aika vaaleina ja huomaamattomina. Ja Dior: kiva kuulla, että voit vähän hellittää raha-asioista murehtimisessa. Vaikka se avun vastaanottaminen voikin tuntua vaikealta, niin ainakin se on hyvä tietää, että tiukan paikan tullen on joku turvaverkko, johon tukeutua. Täällä kanssa eletään opiskelijaperheen arkea, joten itseäkin alkoi taas hirvittämään tuon kelan päätöksen nähdessä, että mites sitä tullaan tuleva vuosi pärjäämään...

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Hippopotame + la Patate 30+0
 
hille78 Sellanen kirjakin löytyy kuin Elämä ennen syntymää,kirjoittanut Nikki Bradford, on todella hyvä. Hankin sen esikon ja kakkosen välissä kun se oli siis pakko saada. Siinä kanssa paljon tietoa mitä vauva tietää/osaa missäkin vaiheessa ja miltä näyttää ja mitä jotkut tutkimukset ovat osoittaneet vauvan "muistavan" kohtuajasta...
 
:snotty:

Poika ja ukkokulta lähti mökille mun vanhempien kanssa. Menen sitte itse huomenna perässä, kunhan vaan saan työpäivän suoritettua... Päätin sitte että täytyy jaksaa töissä, niin sitte "kehtaa" ottaa ne lomarahatki itselleen. Suurempia ongelmia ei ole ollu, mut aina loppupäivästä alkaa huimaan pikkasen. Enään kaksi työvuoroa!!!

Kätilö sarjasta :| En oo ennen synnytystä pelänny ( aika pelottavalta näytti se imukuppisynnytys, vaikka loppu hyvin :D ) ja sanoin kyllä ukkokullalle et nyt tulee sitte synnytysunia yöllä ja niin tuliki... Tyttö tuli. Siitä sitte pääsenki tyttö-poika olo keskusteluun. Kauheeta ku ei ole mitään oloja, niita karvoja kasvaa navan ympärillä, ihan kuin esikoiselta. Mutta se voi johtua ihan vain siitä että olen tällainen "raskaanaolija" Jollakin tapaa on ollu helpompi odotus entä esikoiselta, mutta hemmetillinen päänsärky on vienny muutaman kerran voimat. Arvailuja en ole hirveesti kuullu, vähän mutta nekin on ollu sellasta keskusteluja. Sittenhän sen näkee ja loppuvaiheessa voi tyttö-poikaolot vahvistua tai tulla esiin. Ilmotan sitte ku sellanen fiilis tulee... Olis kiva sitten kaikilta vauvan tullen kuulla uudestaan et kumpi olo oli ja kumpi sieltä sitten tuli?!?

Kielletyt ruoat Täytyy myöntää et mua suorastaan ärsyttää :kieh: sellaset yli-innokkaat raskaana olijat ruokien suhteen :ashamed: Sorry... Mutta kukin taplaa tavallaan :ashamed:
Itse olen sitä maksamakkaraa syönny ja maksalaatikkoa aina välillä, en tietenkään samaisessa määrin kui normaalisti. Kuten myös kaikkia muitakin kiellettyjä ruokia. Alkoholin olen kokonaan jättänyt pois, tässä raskaudessa. Esikoista odottaessa saatoin sillon tällöin ottaa normin oluen saunan päälle, nyt oon vaihtanu ne kokonaan alkoholittomaan. Sitä saatan juoda ihan vaikka en olisi raskaanakaan!! Ja tietenki kaikille reippaille tupakoinnin lopettaneille ja sitä paljon vähentäneille TSEMPPIÄ!!! Se on hienoa että on päässy siitä eroon tai on pystyny vähentämään!!
Tuli vain mieleen, kun kaverini odotti esikoistaan ja oli kovasti huolissaan ku paino nousi uusille kymmenluvuille, mutta ei pystyny lopettamaan tupakinpolttoa odotusajaksi saatika imetysajaksi , se se vasta typerää on!! Taisin asiasta mainitakkin hälle :snotty: Minä kun olen aika suorapuheinen persoona... Itse sain km vuonna -04 ja plussa testiin on tupakointi jääny kokonaan, vaikka km tulikin en ole tupakointia jatkanu. Saatan joskus satunnaisesti vetää "jämät" jos olen alkoholin vaikutuksen alaisena. Sekin on vähentyny kun on tullu niin huono olo tupakoinnista!! Ukkokultakin sai lopetettua sitten v.-05 uudenvuoden lupauksena ja sitten rupesinki odottaan esikoista! Minä tein sitä että kerran kuussa ostin itselleni vaatteita sen rahan edestä mitä siihen tupakkaan olisi menny ja se kyllä tsemmpasi kovasti!

Kaikille rahapulasta kärsiville :hug: Onneksi te olette muuten "rikkaita" ja löytyy läheisiä, rakkaita ja välittäviä ihmisiä ympäriltä... Meilläkin on joka kuukautinen "köyhyys" tuttua, mutta se johtuu ihan siitä että se kaikki raha mitä tulee laitetaan samantien "haiseen" ja nyt menee toki säästöihin lomamatkaa varten myös osa!! Muutenki meillä on tapana elää yli varojen, nyt on koitettu sitte hiukan tinkiä ostoksista.

Cora Oireet kuullosti kyllä kovasti raskausmyrkytys oireilta ( vaikka en mikään asiantuntija ole ) Mutta jos jatkuu niin ota synnärille yhteyttä viikonlopun aikana. Onneksi sitte kokeet ei viitannu myrkytykseen. Koitaha lepäillä, toivottavasti menee sillä ohi!!

Puuutuuuu jalkaaaa :kieh: pitää vähän kävellä...

Katjuskalla kunnon pullopaini kotona :LOL: :hug:
Itse oon välttyny aika hyvin ns. "hormoonivollotuksilta" mutta on sitä tullu itkettyä sitte aika paljon parisuhdeasioita, mutta liekkö liittyny hormooneihin. Tai voi ollakki et sitä on ollu tavallista herkempi itkeen joillekki asioille... Mullekin se terkka on määränny tukivyön, mut enpäs oo saanu hankittua :ashamed: Varmaan seuraavalla käynnillä saarnaa mulle ku en tottele. Vaikka nyt on ollu selkä paremmassa kunnossa!!!

Samaa tunne ollu miullakin välillä tämän raskauden kanssa, et voisko tämän perua... EIII taas niitä yövalvomisia tai ruokien maistelua tai VAIPPOJEN vaihtoa :eek: Mutta toisaaltaan sitä odottaa jo kovasti että sais sen vauvan syliin. Ja kuten oon varmaan kirjottanukki, etten ole mikään vauvaihminen, mutta lapsia haluan... Josko sais sellasen valmiiksi 2 vuotiaan :D :saint: On siinä toki omat ihanuutensa siinä vauva-ajassakin ettei niitä pois vaihtasi mistään hinnasta!! Juurikin on tosiaan tuo esikoinen saatu pois vaipoista ja kiva kun sen kanssa voi vaan lähteä reissuun, ei tarvi miettiä niin kauheesti mitä pitää muistaa ottaa mukaan (vaikka aina lasten kanssa reissuun lähtö vaatii yhden rekkalastillisen tavaraa ). Tietty oon sitä mieltä et lapsi tulee sitte muutaman kuukauden ikäsenä perheen mukana eikä päin vastoin!! Saahan nuista ongelman jos tahtoo!! Saakohan tästä taas mitään selvää... Taidan kirjottaa ihan hepreaa!?!

Ai niin... Ä-pakkaus olis postissa odottamassa noutajaa, mutta ajattelin et sen hakis sitte pojan kanssa ens viikolla niin vois sillekki sitte vähän valasta et ne on vauvalle!! Ja tosiaan kiitos isi-pakkausvinkeistä. Taidan vaan muutaa sen isovelipakkaukseksi, jotain kirjaa, karamelliä, leluja tms...? Jos tulee hyviä ehdotuksia antaa niin KIITOS!! =)
Vatta pelaa... pitää lähtee vessaan ja koisiin niin jaksaa sitte töissä... Kunhan ny pääsis koneesta irti :kieh: Koukussa tosiaan, ukkokulta on vähän lomansa aikana huomautellu :snotty:
Ja se pitäny sanoa et on taas ruvennu tuo seksi maistumaan kivasti :p

R iikka ööö... taas pitää miettiä 28.rv uutet viikot
 
Jahas...joskos sitä pari riviä taas laittais kun sai kupunsa täyteen uusia perunoita, keitettyä kananmunaa, sinappisilliä, salaattia ja possun kylkeä :p Ja kauhee kulhollinen mansikka-mustikkarahkaa oottaa vielä tuolla jääkaapissa :p :p :p

Dior Hienoa, että asiat kuitenkin järjestyy ja sulla stressi vähenee =)

Cora Jos moinen jatkuu, niin sitte sinne polille vaan :hug:

Hippopotame Hyvä, että olivat laput löytäneet ja Kela pistänyt tuulemaan. =)

Karvoista Eipä pahemmin mahassa karvoja oo näkynyt. Ihan jotain haaleita,mutta luulen, että ne on siinä muutenkin. Mutta viimeks odotusaikana mulla rehoitti säärikarvat ja poika tuli ja jotenkin mulla olikin poika olo silloin. Tytön odotusajasta on niin pitkä aika, niin en kaikkea enää muista, että mites silloin ois ollut karvojen kasvu.
Nyt kuitenkaan ei noi jalatkaan rehoita oikein yhtään, että katotaan nyt mitä tullee.

R iikka Nyt teet kaikkee sellaista mitä ite vaan haluut tehä, kun kerran yksin saat päättää.

Tuosta imukuppisynnytyksestä piti sanoman, että mulla esikko autettiin ulos imukupin kanssa ja kyllä se siinä vaihees, kun itse oli ihan loppu, niin oli helpotus ja en osannu ees aatella, että jotain erikoista tapahtuis. Välilihan leikkaus, jota olin pelännyt koko sen raskausajan, niin en ees huomannu kun ne sen teki. :whistle: Että itsellä ei kammoa tuosta jäänyt.

Tukivyö pidin mä sitä aamupäivän ja nyt se taas on pois, kun tuntui niin ikävältä :kieh: Jollain muulla oli toi Anita vyö kans käytössä,niin meneekö se alaosa ryttyyn kaikilla vai enkö mä osaa laittaa sitä oikein. Painaa mahaa ihnoittavasti, kun se paksu kuminauha on siellä rutussa :$

Kielletyistä ruoista En mä kauheen tarkka oo sen suhteen ollut. Silleen omalla järjellä oon asian kanssa edenny. :D Tiedä sitten onko se hyvä vai huono :whistle: :xmas:
 
Anitan vyöstä:
Kyllä mulla se vyön alaosa on ihan suorana ollut. Vaikka kyllä se suoranakin se kuminauha painaa mahaa ikävästi.

ÄP:
Avattiin ja kamalan isoilta näytti vaatteet! Mutta ehkä se haalari olis hyvän kokoine talvella. Tosin esikko kokoilee omaa pakkaustaan kovalla innolla vauvalle. Siellä on vaippoja, tutteja ja kai lelujakin jo. :)

Rahasta:
Meidän onnemme on se, että töitä on ehditty tehdä jo vuosikymmeniä ja tilanne rahan suhteen ei ole enää katastrofaalinen. Toisaalta iän kääntöpuolena on sitten vanhempien vanhuus ja heidän avustamisensa niin töillä kuin muutenkin. Ja onhan tässä iässä muitakin riskejä, pitää miettiä missä kunnossa itse olemme siinä vaiheessa, kun lapset ovat vaikkapa opiskelemassa. Onko meillä kapasiteettia auttaa heitä silloin? Ja kun äitiysloma loppuu niin kotihoidontuelle meiltä jää siis mies.

Äitiyspolin mukaan (terkkari pisti sinne lähetteen) tiistainen lääkäritutkimus on voinut saada sen Hb:n virtsaan. Eli ei paniikkia sen suhteen.

Jee!! Elokuusta alkaen olis mahdollisesti tiedossa vähän opiskeluja. Jos pystyis vain vauvan nukkuessa sitten päivisin niitä jatkamaan, vois olla ehkä mahdollista saada jotain tehtyä äitiysloman aikana.

Valvomisista yms:
Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, mitä pieni lapsi tarvitsee öisin. Kun esikko kotiutui, oli hän tottunut nukkumaan yöt läpeensä. Oli nimittäin letkuruokinnassa eli me herättiin sitten yöllä ja letkutettiin maitoa. Mutta tuo koira. Pahimmillaan sitä on joutunut heräämään 2h välein. Ja sitä on kestänyt jo pari vuotta. Aika vähällä unella sitä selviää loppujen lopuksi eli valvomiset eivät pelota. Esikko oli yökuiva varmaan 2v lähtien ja 2,5v iässä sitten päiväkuiva. Ehkä aika kultaa muistot vaippa-ajalta, mutta helppoahan se oli kun ei tarvinnut vartin välein kysyä onko tarvetta vessassa käydä. Nyt tuntuu, että lapsella on todellinen seurustelurakko kun aamupissan jälkeen klo 18 on seuraavan pissan aika. Ja tappelua on mihinkään lähteä kun hän EI halua tehdä pissaa ennen lähtöä ja itseä hermostuttaa liikkuessa että onko pissahätää. Vielä kun saatais tuo esikko syömään samaa ruokaa meidän kanssa niin tilanne helpottais. Toisaalta tänään hän söi ihan itse lounaan (spagettia ja jauhelihakastiketta) kun jälkkäriks oli tarjolla niitä hänen kaupasta hamstraamiaan muffinsseja!

Hexa ja pikkusisko 30+6
 
Perjantai-iltaa täältäkin!

Kuten joku muukin, niin täälläkin vatsa pinkeenä uusista perunoista :D
Kahden edellisen yön valvomiset tuli otettua takaisin pitkillä yöunilla ja parin tunnin päikkäreillä - jes! =) On niin luksusta, kun välillä menee koko yö ilman vessakäyntiä.

Piti kommentoida tuohon karvan kasvuun. Eli rehottaa ja tod. pahasti :LOL: On mustia karvoja mahassa (jaiks!) ja säärikarvat vaan kasvaessaan suhisee. Aivan käsittämätöntä kasvuvauhtia. Bikinirajan kanssa ehkä suurimmat ongelmat, kun ei enää itse näe "siistiytyä".. :ashamed: Onneks ukko-kulta ollut apuna ;) Ja täysin tyttö-olo ollut koko ajan, eli mitähän sieltä sitten tulee :wave:

Alkoholin juomisesta:
Alkoholittomaan olueen oon siirtynyt kokonaan. On mun mielestä jopa ihan yllättävän hyviäkin vaihtoehtoja ja niitä tulee kitattua ihan janoonsakin. Viinin kanssa onkin vaikeampi homma, koska ne alkoholittomat on jotain aivan järkkyä.. |O Oon pitäytynyt tässä yksi annos viikossa linjassa, lähinnä kun tulee nautittua viikonloppuna ruuan yhteydessä. Ja toi viini on mulle muutenkin rakas harrastus/työ, joten en ole siitä ihan kokonaan raaskinut luopua :ashamed: Onneks työn puolesta on tullut tavaksi maistelun yhteydessä sylkeä ;)

Kiellettyjä ruokia on tullut vahingossa popsittua. Esim. toi Appenzeller-juusto on mun suurta herkkua ja jotenkin vaan oletin sen olevan pastöroidusta maidosta, mut Hexa tiesikin paremmin :/ No, eipä sitä nyt kuitenkaan kilotolkulla saati päivittäin ole tullut rouskutettua. Muuten oon ottanut kans aika rennon linjan. Maksaa en ole syönyt, mut sitä en voi muutenkaan sietää muutoin kun maksamakkaran muodossa.

Katjuskalla ollut herkkis-kohtauksia. Samoin täällä vielä pari viikkoa sitten pienetkin asiat sai hillittömän niagara-vollotuksen aikaseks, mut nyt on onneks vähän tasoittunut tilanne :D Miehen onneks ainakin :LOL: Raukka oli aivan hämillään mun hysteerisistä kohtauksista, joita ei siis tosiaan ole ollut tapana harrastaa.. :whistle:

Hauskaa viikonloppua massukoille! Nyt siitä helteestä saadaan nauttia ainakin hetki! B)

Zucchero 29+3 (ja maha-rokki jatkuu :kieh: )
 
Karvoista Olitte puhuneet juu mahas kasvaa sellanen viidakko et ei muuta ku apinoita etsimään =) ja vitsi mun hiukset on niin hyvässä kunnossa ja paksut ettei ikinä oo ollu ja taas ku alkaa imettää ni saa heittää hyvästit tulee takas tilalle taas ohuet mitään sanomattomat huonokuntoset hiukset :'(
Alkoholista en oo koskenu koko raskaus aikana...Ei oikein uppoo noi alkoholittomat ja sit taas holilliset ni tulis vaan paha olo ja kauheet omantunnon tuskat jos ottasin, esikoisest join yhen lasillisen siiderii ja porasin varmaa tunnin sen jälkee...Omituinen ku oon:)
Kiellettyjä ruokia Voi voi paljon menee alas, mansikoita ja pähkinöitä oon vetäny ihan normaalisti vaikka ne sitä allergiaa voikin tuottaa maksalaatikkoo oon myös muutamaan otteeseen syöny on ollu niin kauheet himot sitä kohtaa...Veri ruuat on ainut mitä en oo laittanu suuhuni inhottaa jo pelkkä ajatuski ja normaalisti kyl tykkään veripaltusta yms...
Sukupuoli asiasta ei mitään tietoo...Ei oo oikein kummonenka olo eli siel sisäl on kaksneuvonen niinku oli esikoisestaki...Samalla lailla on tää raskaus menny kaikki ruokanen oon suolasta ja makeeta sekasi ni hyvä on yms... Mut synnäril sen sit näkee :heart:
Nyt kyllä väsyttää taidanpa hipsii!!!
 
snodgrass
Moikkelis!

No tulihan se helle päiväksi sitten tännekin! =) Tosin tietty sen piti olla juuri sellanen työpäivä, kun piti olla viralliset mustat kuteet päällä :( Huomiseksi on taas luvattu kylmää, mut nyt se ei haittaa, koska töissä on kivempi olla kun ei oo niin kuuma.

karvan kasvusta mulla on päinvastoin hidastunut! Viikossakaan ei sääriin tuu kuin vaatimaton pieni sänki :saint: En valita. ;)

Eilen oli ollu puhetta myös suonenvedoista. Mulle kävi keväällä kans niin, että heräsin kamalaan suonenvetoon ja herätin miehenkin, mut olin niin unenpöppörössä, etten kertakaikkiaan saanut sanottua mitä halusin hänen tekevän - joten siinähän toinen tietty kans ihmetteli et mihin sattuu ja mikä on. :D Tänä aamuna tuli pitkästä aikaa seuraava, mut tällä kertaa mieskin oli kärryillä, ja itekin hiukan virkeämpi - eihän tuo kuitenkaan muistanut mihin suuntaan sitä jalkaa piti taivuttaa jotta helpottais. Sain sentään ohjeet annettua ja heti auttoi.

Alkomaholista jonkun kerran oon nauttinut myös ihan holillisen saunasiiderin, pääasiassa holittomia kuitenkin. Ja tuo viini on myös mulla sellanen, et hyvän ruoan kanssa se lasillinen vaan kuuluu.. No, olisko tässä raskaudessa kaksi lasillista mennyt yhteensä. Et enpä ota siitä paineita.

Muista kielletyistä herkuista ehkä lähinnä toi vuohenjuusto on sellainen, mihin on ravintolassa tullut pari kertaa sorruttua. Ei nyt ihan kylmänä sentään, mutta jossain toastin välissä, jossa se ei kuitenkaan ole ehtinyt perusteellisesti kuumentua.

Ja herkuista päästäänkin iltapalaan, jota nyt aion mennä tekemään... =)
Hauskaa perjantai-iltaa! :wave:

snodgrass ja neponen 31+1
 
Täällä on poikaolo ollut alusta asti ja katsotaan nyt miten käy....
Ultrissa ei masukki ole sukupuoltaan suostunu paljastaan. :D
Huomenna lähen hyvän ystävättären kanssa Ouluun ja ollaan yksi yö hotellissa...Ihanaa päästä vain naisporukalla hieman shoppaileen ja rentoutuun..Sunnuntaina olisi tarkoitus sit tän ystävän kissa käyttää kissanäyttelyssä...
Koiranäyttelyitä on tullu koluttua joten ihan kivaa vaihtelua käydä kattoon millaista menoa kissoilla on. :D
meillä on muksut lähteneet lomaileen mun äidin luo ja pirtti on niin hiljainen ja rauhallinen että tuntuu todella oudolta....Välillä tulee olo että jaahas muksut ulkona ja sit sitä muistaaki että eivätpä olekaan vaan yli 500km päässä... :LOL:
Mukavasti ollaan saatu tuon ukon kanssa olla kahelleen.Masukki vain aamusta alkaa jumppaileen aikasin joten heräilty on sit sen mukaan mutta kivasti sit jumppatuokion jälkeen saanu tovin taas nukuttua...

Ninnipo ja :heart: masukki 30+3 :heart:
 
Mä taas yön pikkutunteina kävin lukemassa mitä tänne kuuluu :)
Olin kaverin synttäribileissä ja siitä menin sit baariinki, mikä oli ihan täynnä, joten 40 minuutin istumisen jälkeen tilasin taksin ja tulin kotiin. Ei kerta kaikkiaan uskaltanu olla moisessa väenpaljoudessa :/ Ja kun kesällä tuntuu ihmiset olevan ihan hirmu kännisiä ja agresiivisia..
Eilenhän täällä oli nuori mies tapettu yöllä :eek:

Kielletyistä ruuista mulla ei oo uponnu oikein mikään. Alkuraskaudessa oli himo maksaan..makkarana ja laatikkona..mut se meni hyvin äkkiä ohi. Kalaa tulee syötyä muutenki niin harvoin ettei raja-arvot ylety. Enkä mä kyllä ikinä ole jaksanu ees vouhottaa syömisistä raskausaikana, siis että mitä saa ja mitä ei saa syödä. Terveellä maalaisjärjellä asiat ajatellu.

Alkoholia on menny sen verran että oon tainnu noin 3-4 pulloa juoda olutta raskausaikana. Saunan jälkeen. Muutaman kerran myös ostanu niitä mietoja lonkkuja, missä on 2,6%, mutta eniten on menny ihan alkoholitonta siideriä ja kaljaa.. niitäkään ei kovin montaa tölkkiä. Cokista ja kivennäisvettä onki menny sitten niidenki edestä :)

Karvat kasvaa kyllä joo, mutta en tiiä kasvaako sen nopeampaa tai runsaampana ku ennenkään :D Mahassa on muutama musta karva, jotka vasta nyt raskausaikana tulleet.

Sukupuoli kysyttiin ultrassa. Mies oli jo ihan alusta asti hokenutki että ***** se on ja ultrassa sai siihen vastauksen :heart: Mulla ei vieläkään oo oikein minkäänlaista oloa sen suhteen.
Ainoa on ollut oikeastaan esikoisen kohdalla että sen "tiesi", silloin olin ihan varma että poika tulee :heart:

Mutta nyt nukkumaan, mieski tulee kotiin reilun 2 tunnin päästä :heart:

Äippäskä ja syltty 30+3
 
Huh, täällä on ollut taas vilinää!
cora85 toivotaan että asia selviää, en kuitenkaan usko että olis (ainakaan vielä ) tota raskausmyrkytystä, siinähän tosi oleellista on juuri se verenpaineiden nouseminen...Ystävälläni juuri oli se ja loppuajasta paineet hipoi 200 ja ylikin, turvotukset oli niin pahat ettei nilkkoja erottanut ja sormetkin oli semmoset nakit etten koskaan oo nähnyt.Muutama migreenikohtaus hänelläkin oli mutta muuten "rajoittui" tuohon turvotukseen+paineiden nousuun.
Tsemppiä!!
Kielletyistä ruuista : en syö niitä juurikaan muutenkaan, esim. kalaa en syö lainkaan.Homejuustoa oon kyllä syönyt ja aspartaamilla makeutettuja juomia mutta kohtuudella kumminkin.Niin ja pötkön maksamakkaraakin.Että maalaisjärjellä mennään täälläkin...
Alkoholista mä en muutenkaan juo, ellen aijo juoda itteeni humalaan joten ei oo sitä ongelmaa ollut.KErran kyllä kun miehen kans riideltiin niin lähin kaverin kans teranssille ja sillon teki kyllä mieli vetää perseet, siis jos ei olis raskaana :D
en siis oo juonut lainkaan, just laskeskelin että elokuussa tulee vuosi täysin ilman alkoholia, viime uutena vuotena piti juoda mutta tulikin sitten se toivottu plussa :) Sit varmaan ens vappuna vois kuvitella lähtevänsä vähän viihteelle...jos raaskii
:whistle:
Karvoista poikaa oottaessa karva kasvo TOOOSI hitaasti, viikon välein ajelu riitti ihan hyvin.Eikä ollut mahassakaan karvoja.Nyt mahassa muutama karva ja sänki tulee jokapuolelle jo päivässä!!Tajutonta.Onneks on kuitenkin vaaleita karvoja niin ei ihan heti näy, vaikka tuntuukin :D alkaa kyllä maha oleen tiellä jo tota alapäätä ja jalkoja ajellessa...tarvii varmaan alkaa istua taas suihkun lattialla ajelemassa.
Mua pelottaa kans nuo valvomiset poika kun heräili syömään tunnin-kahen välein ekat 6kk. sitten se helpottikin ja saattoi nukkua kolmekin tuntia putkeen.Nyt onneks nukkuukin jo yöt läpeensä, ne ekat kuukaudet oli vaan niin rankkoja, ja nyt kun on toi esikoinenkin tossa hoidettavana niin ei välttämättä pääse ite nukkumaan kun vauva nukkuu, ellei saa ajotettua molempien päikkäreitä samaan aikaan.Ja mä oon tosi kaamee ihminen jos en saa nukuttua.
Mut turhahan sitä nyt on murehtia, sit sen näkee kun se vauva tulee, ties vaikka nukkuis hyvinkin!
snodgrass asutaankohan me samoilla nurkilla, täälläkin oli eilen helle, nyt luvattiin tälle päivälle sadetta mutta aurinko täällä paistaa, ainakin vielä...
Anoppi kärttää meiltäkin poikaa hoitoon luokseen, mun mielestä sen vaan ei tarvii mennä...jotenkin tuntuu kohtuuttomalta että 2vuotiaan pitäis olla vanhemmistaan erossa, 120km päässä, paikassa jossa ei oo koskaan ees ollu ilman vanhempia ja nyt pitäs sinne sit mennä vähintään 3 päiväks!Taidetaan anopin kans saada tästä kädenvääntö aikaseks, se kun ei tajua miks en anna poikaa sinne, kun miehen veljen kaksoset on joka vuosi syntymästään lähtien ollut kesällä viikon ja talvella viikon anopin luona...ehkä se kuitenkin on eri asia kun asuvat samalla paikkakunnalla ja ovat muutenkin olleet siellä hoidossa ilman vanhempia..ja kun kerta ovat olleet ihan muutaman kuukauden ikäisistä asti!
argh, anteeks avautuminen, muiden mielestä mä oon ihan tyhmä kun en anna poikaa sinne mut jotenkin en koe sitä tarpeelliseks noin pienen kohdalla!ja vielä kun heille ei sovi mikään ajankohta mitä mä ehdotan (kun ehdotin josko hakisivat pojan täältä ke. ja me mentäis perässä viikonlopuks pe...mutta se ei käy kun lähtevät pe. johki reissuun, ja tosiaan joka viikonloppu lähtevät johki.)
OStettiin muuten eilen pojalle isojen poikien sänky, haetaan se ens viikolla kotiin, saa nähä kuin käy!!
Nyt aamupalan laittoon, ukko tuolla makaa krapulassa :kieh: täytyy varmaan mennä vähän kiusaan sitä :D

d. ja pipana 31+4
 
Johan täällä on ollut virkkua porukkaa :) Täällä oli yöllä niin hemskatin kuuma, että hiki vaan virtas. Lopultä käännyin nukkumaan sängyssä toisin päin, jotta sain päänupin lähemmäs tuuletinta. Sitte sai vasta nukuttua paremmin.
Aamulla vaan en meinannu millään ylös päästä, kun noi luut tuolla alhaalla sattui niin hemmetin kovin ja ne ei suostunu tulemaan perässä millään :x Mulla ainakin niin selkeesti tuota lantion löystymistä, kun rutina vaan käy, kun kylkeä kääntää :$

Daydreams En minäkään tuon ikäistä varmaan noin moneks päiväksi minnekään kauas hoitoon antais... oli sit kyse kenestä vaan. Eihän tuon ikäiset vielä ymmärrä koko tarkoitusta ja äitii ja isii ois kuitenkin ikävä. Meillä tuo poika ollut vuorokauden hoidossa ja ihan tarpeeks iso eroahdistus tullut itelle, vaikka samassa kaupungissakin on ollut. :snotty: Kyl ne isompanakin ehtii viikkoja mummolassa viettää, kun ymmärtää asioista enemmän,että ottaa itsekin sen hauskuuden kannalta. =)

Isojen poikien sängystä vielä, että meillä ainakin toi siirto onnistui tosi hyvin. Muutama sellainen rankempi yö ollut, kun toinen jatkuvasti kipittää meidän sänkyyn ja sitten siellä ei kukaan muu enää hyvin nukukaan. :whistle:

Pitäs ite kans kehitellä täks päiväks jotain, jos vaikka jonnekin kylään änkeis tai jotain. :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 30+2 :heart:
 
Tervehdys syysmammat. Ajattelin vielä viime metreillä ilmoittautua mukaan keskusteluun, vaikkakin olen jo pidempään käynyt lukemassa teidän fiiliksiä.
Eli olen 31v ja odotan ensimmäistä lasta. Odotusaika on ollut jännittävä, mutta ihmeellisen vähän ollut mitään vaivoja.
Kesäloma on pidetty ja vielä pitäisi jaksaa töissä käydä elokuun 14 päivään asti, huoh!!! Olisi jo niin mukavaa tuijotella vatsaa kotona ja järjestellä tavaroita ym. =)
Vauvan sukupuolta ei ole ultrassa kysytty eli odotellaan jännityksellä. Pojasta ollaan kyllä koko ajan miehen kanssa juteltu, että saapi nähdä miten käy. Karvat ovat kasvaneet ehkä hieman hitaammin. Bikinirajan siistimisen kanssa on kyllä todellisia ongelmia, jotain "pientä" on tossa edessä tiellä... :LOL:
Kielletyistä aineista... alkoholia en ole nauttinut, kobberbergin hyvvää holitonta sidukkaa sitten suurempaan janoon. Ruokapuolella olen sitten sortunut parikin kertaa kiellettyihin aineksiin, mutta uskon kylläkin että ohjeistukset ovat nykyään aikast suhteettoman tiukat, esim. listerian todennäköisyys on kyllä järjettömän pieni!
Oli muuten kiva idea toi isyyspakkaus, täytyy kehitellä jotain kivaa omalle miehelle kanssa. Täytyy varmaan hankkia sille vauvanukke, että pääsee harjoittelemaan. Suurin murhe hänellä on tällä hetkellä, ettei hän osaa edes vaippaa vaihtaa. Voi raukkaa... Olen yrittänyt lohduttaa, että kyllä sen sitten varmasti kerkeää oppimaan! Miehet ei pahemmin elämänsä aikana kavereiden vauvoja hoida niinkuin naiset, joten ymmärrän kyllä että vauvan hoito jännittää varmaan eniten. Itseäni huolettaa lähinnä synnytys ja imetys, uskon muun vauvan hoidon onnistuvan... (ainakin vielä uskon :LOL: )
Pitää ruveta valmistautumaan iltavuoroon. Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Katti + tyyppi 29+2
 
Katti tervetuloa mukaan vaan =) Mahdoinkohan laittaa sut listaan oikeaan kohtaan, kun yritin omista päivistä sitä laskeskella taakse päin. Yleensä kun näin teen, niin metsään menee :kieh: :xmas:

Juu ja miehelle voit vannottaa, että varmasti tulee vaipan vaihdon salat vielä oppimaan :D
 
Tervetuloa Katti :flower: :flower:

Tuumas tulla itku töissä... tänään. Oli aika rankka päivä. Aluks oli niin hemmetin hiljasta ja sitte parin tunnin ryysis... Ei jaksa tämä mamma sitä tahtia enään. Oli pakko lähteä ku saatiin iltavuoro aikasemmin töihin. Tuli supsituksia aika reippaasti ja rupes oleen vattaki jo kipeenä. En jaksanu edes jäädä selitteleen lähtöäni. No nyt onneks on viikko lomaa ja sitte sitä voi jatkaa saikulla jos tuntuu siltä ( vauhtihan siellä töissä vaan kiihtyy!! ) Täytys ruveta pakkaileen ja suunnata bemun keula kohti lestijärveä... Mökille. Täytyy nyt vähän aluks lepäillä ja ottaa rennommin, josko olo helpottus!?

Daydreams En minäkään laittasi tuossa tilanteessa poikaa anoppilaan. On se aika rankkaa lapselle "oudossa" paikassa olla. Sinne kun et tuosta noin vaan aja hakemaan lasta pois jos ikävä iskee. Itsellä molemmat pojan mummut asuu samassa kaupungissa joten alusta asti on poika ollu hoidossa ja tykkää ollakki!! Täytyy nyt vaan anopin hyväksyä joku parempi ajankohta tai sitte on ottamatta :eek: höh!!

Cora Olit sitte miestäs säikytellu :LOL: Onneksi meni ohi ja pääsitte jatkaan juhlimista. Mua varmaan ahdistas ihan suunnattomasti jos tollanen tilanne tulis... Kaikki kyselis ja kummastelis jne... En oikeen tykkää jos oon kunnolla kipeenä et on huomion keskipisteenä. Mulla kävi kans tuo isoveli-paita mielessä, hyvä idea!!

Kaikenmaailman karvat Ei taivu niin ei taivu... Joutuu varmaan näppituntumalla alkaa bikinirajoja höyläileen, ja se on tullu ihan viikon kahden sisässä tämä köntys olo. Pari viikkoa sitte höyläsin ja ihan ok pääsi paikat katsastaan. Nyt tarttee jokakerta peilin :snotty: Miestä en uskalla päästää höylän kanssa tonne alakertaan... On luvannu auttaa, mut ei aio jättää sitte karvaakaan jos hän sen homman hoitaa :LOL: Joten ei tartte auttaa :kieh:

Nyt jos jaksais alkaa pakkaamaan ja lähtee ajeleen niin avot!!

:wave: :wave: :wave: Heippa hetkeks!!
R iikka 28.rv
 
snodgrass
Moikka!

Mikä ihana hiljaisuus... =) Neiti ja mies ovat appivanhempien mökillä, lähtivät aamulla ja tulevat huomenne, joten tämän illan saan olla ihan yksin kotona B)

Tervetuloa Katti! Kyllä sen vaipanvaihdon tosiaan aika nopsaan oppii, se kun toistuu sen verran usein jo yhden päivän aikana... :kieh:

Katjuskalle :hug: ja voimia kipuilevien ja rutisevien luiden perässä laahaamiseen! Eipä ole kivaa toi :/ . Mulla kans selkeesti vihloo jo enemmän kun yrittää sohvalta tai pehmeältä tuolilta päästä liikkeelle. Mutta onneksi se loppuu sit aika pian kun on hiukan matkaa kävelly.

Daydreams oon samaa mieltä kuin sinä ja katjuska, ettei tuon ikäisen tarvi mihinkään kauas lähteä pidemmälle kyläreissulle vielä. Meillä kun isovanhemmat asuu samassa kaupungissa ja suht usein muutenkin näkevät, niin on ollut kiva kun on yhdeksi yöksi voinut laittaa yökylään ja tyttö on jo innoissaan siitä itekin. Asia olis ihan eri jos isovanhemmat tosiaan asuis pidemmällä ja pitäis just useammaks yöksi laittaa sinne. Kyllä olis hyvä jos isovanhemmilla riittäis vähän perspektiiviä siihen, että joskus parinkin vuoden päästä tilanne on ihan toinen, ja se on kaikille kivempaa sit kun lapsi itsekin osaa reissusta iloita.

cora onko sulla jo helpottanut oireet? Raskausmyrkytys on kyllä sellanen, että kannattaa tosiaan tarkasti seurata ettei se pääse sitten yllättämään. Mutta tosiaan varmaan ne verenpaineet on aika oleellinen merkki kuitenkin.

Leppoisaa lauantaita!
snodgrass ja neponen 31+2
 
snodgrass: tänään ei oo särkenyt päätä yhtään! Eilen oli illalla ihan sairas päänsärky ja lähdettiin terveyskeskuspäivystykseen, kun en kehdannut sinne kättärille tunkea. Siellä lääkäri koputteli ohimoja yms. mukavaa, katto kurkun, imusolmukkeet, korvat jne. Kaikki ok. Sitten pissit (täysin puhdas), crp, hemppa ja lämpö. Verenpaine on multa tosi vaikea mitata oikein, kun aina jännitän siinä tilanteessa niin paljon (ihan hölmöä). Nyt se oli 138/84 ja pulssi 96. Eli en usko, et oikeasti on läheskään noin korkea. Mulla on tiistaina ihan rutiinineuvla, joten siellä sitten seuraillaan. Mun äidillä on muuten ollut aina loppuraskauksissa paineet kohoilla, mutta ei siis myrkytystä. Pääsin kotiin omaksi helpotuksekseni!
Kummallinen juttu oli, kun siellä eivät siis kyenneet diagnosoimaan mun särkyä mistään johtuvaksi (esim. selkä tms.), niin määräsivät vain mun mielestä kamalan vahvoja lääkkeitä. 600mg BURANAA JA PANACODIA. Juu, ei kiitos.

hmm... Vitsi on ollut hauska päivä. ensin näin ulkomailta palannutta äitiä laten merkeissä ja juteltiin kaikkea hauskaa. Sitten mentiin piknikille appivanhempien kanssa meren rantaan. Nyt oon vaan ihan kuittipoikki.

Isyyspakkauksesta... Ajattelin mäkin sellasen väkästä. Mutta vasta elokuussa, koska oon tuloton siihen asti. En viitsi miehen rahoilla ostaa :D

Ja ainiin R iikka: olit vissiin sekoittanut mut johonkin toiseen? tai sit muhun on iskenyt dementtia...

Cora ja rusketusraidat
 
Tervetuoloa Katti mukaan!!

Karvat ei kasva mulla tavallista nopeampaan. Maha vaan on aika pirun karvanen, onneks on ihan vaaleita. Voihan se olla että ne karvat on siellä aina ollu, mutta nyt vasta huomaa kun tuppaa olemaan vatsa jokapaikassa ensimmäisenä. Bikinirajat mies on siistiny multa niin pitkään kun jaksan muistaa. Eli siis siitä lähtien kun päästin tutkimaan tarkemmin noita paikkoja. ;) Ei tarvi nytkään murehtia, että mitä niitten kans tekis. Ja hoitaa muuten sen homman kohta paremmin ku ite.

En minäkään päästäis lastani noin kauas hoitoon jos ei oo aikasemmin ollu. Itellä miehen vanhemmat asuu 20 km:n päässä ja äiti 40 km:n päässä joten ei oo mikään ongelma päästää niitä yökylään. Ja kun on vauvasta asti tottuneet olemaan välillä pois kotoa niin ei niillä iske ikäväkään. Nyt ovat jo niin isoja, että esikko itse soittaa mummolle tai vaarille että ne tulee hakemaan ja kakkonen on menossa mukana. Ja täytyy myöntää että minä nautin niistä hetkistä kun ovat mummolassa. Siis mihinkään en vaihtais niitä tenavia, mutta hengähdystauko on joskus poikaa. Varsinkin nyt kun oon ollu niin hemmetin väsynyt.

Huomenna ois tarkotus meillä lähteä käymään pikku lomareissu. Miehen sukulaisten luona Kokkolassa ja sitten joku päivä ois tarkotus käydä lasten kanssa juku-jukumaassa jos vaan ilmat sallii. Viikon reissu voitas tehdä kun sitten viikon päästä maanantaina on taas neuvola niin sillon pitää ainaskin olla taas kotona. Ja jäähän meidän koiruus kotiin. Hoitaja sille kyllä on, mutta pitäähän sitä omastaan huolehtia.

ninetsu 29+1
 
Sateista päivää kaikille!
Täällä on tullu aamusta asti vettä lähes tauotta. Onpahan hyvä syy pysyä sisätiloissa ja levähtää eilisen valvotun illan jälkeen :p

Katjuskalle jaksamista vaivojen kanssa :hug:

Ite olen onneksi isommilta ongelmilta säästynyt, tänä aamuna justiin löin lämpöselle tammalle kengät takasin jalkaan, kun perjantaina otettiin starttia varten ne pois. Pikkuhiljaa alkaa noitten hevosten kanssa touhutessa huolettamaan supistukset ynnä muut, mutta vielä ei ole niiden suhteen ollu ongelmia. Ja mahakaan ei ole haitolla kengittäessä eikä muutenkaan touhutessa. Tokikin pitäisi varmaan vähän rauhallisemmin ruveta ottamaan, mutta kun ei millään malttaisi :ashamed:

Noista kielletyistä herkuista. Maksan ja hauen syömättä jättäminen ei ole tuottanut mitään ongelmia, tosin maksalaatikkoa voisin aina välillä syödä. Maksa muussa muodossa saa minut jostain syystä voimaan pahoin. Haukea en ole koskaan pitänyt edes ruokakalana joten se saa olla ihan rauhassa muutenkin. Sinihomejuustoa on välillä tullut syötyä ja jokunen saunasiideri on päässyt livahtamaan kurkusta alas mutta muuten oon pyrkinyt välttämään näitä kiellettyjä aineita. Eniten ärsyttää kun ei saa juoda tuoremaitoa, se kun on paljon parempaa (ja halvempaa) kuin purkkimaito. Joku täällä mainitsi (en muista kuka se oli) että mansikkakin kuuluis tuohon listaan mutta sitä ei voi kesällä välttää, ei ole mitään parempaa kuin tuoreet mansikat.

Ens viikolla tulee 30vk täyteen :heart:
 
snodgrass
Piti vaan kommentoida noista mansuista, kun joku tosiaan mainitsi et ne olis allergisoivia. Kun eikös nykyään kuitenkin olla sitä mieltä, että mitään ei tarvitse odotusaikana välttää sillä perusteella et ne tekis allergiaa? Sillä ei kai ole vaikutusta lapsen mahd. allergioihin, ja odottava äitihän sais sit alkaa vältellä vaikka mitä: kananmunaa, kalaa, pähkinöitä jne.
 
Ehtoota :) Meidän päivä kului tänään sujuvasti muksujen kanssa tuolla Zoolandiassa. Kivaa oli, vaikka useesti oon siellä käynytkin. On niitä elikoita aina yhtä kiva katsoa ja sopivasti oli käveltävää, että jaksoi vielä. Kyllä nyt kuitenkin on olo sen mukainen, että kävelty on. Tukivyön kyl laitoin aamusta päälle...tiedä sitte kuinka paljon auttoi.
Kotoota kun oltiin lähdössä ja avattiin ulko-ovi, niin alkoi satamaan kaatamalla ja hetken siinä sit mietittiin, että lähdetäänkö ollenkaan. :kieh: No otettiin riski ja se kannatti... pari kuuroa tuli vaan koko aikana kun Liedossa oltiin ja niiden aikaan oltiin just sisätiloissa, niin ei ees kastuttu. Iltapäivästä oli jo oikein kuumakin siellä. B)

Huomenna pitäs jaksaa taas kelaankin mennä papereiden kanssa touhuamaan :kieh: Ei yhtään jaksais innostaa, mutta pakkohan se noi raha-asiat on hoitaa kuntoon. :xmas:

Katjuska ja Vilpertti 30+3 :heart:
 
Katjuska me oltiin viime kesänä tuolla Zoolandiassa ja oli kyllä aika kuppanen paikka!poika tietty tykkäs katella eläimiä mut muuten mun mielestä aika surkee...ja hirveen kallista ja huonoo ruokaa!No, ei paranis niin haukkua, mut ei kyllä toista kertaa varmaan mennä ellei poika joskus isompana ite pyydä.
Mä kuulin muuten kans joskus et mansikoita pitäis välttää ja varsinkin ulkomaalaisia!mut kyl mä oon syöny ihan hyvällä omatunnolla...

Monet olikin kommentoinu tota meidän pojan yökylään menoa ja onneks olitte mun kanssa samoilla linjoilla!en oo siis ihan yksin, ja ylisuojeleva tän asian kans.
Tosiaan asia olis eri jos poika olis aiemminkin siellä ollut yksin, mutta ei tosiaan oo ollut kun max 3h kun ollaan miehen kans oltu esim. kaupoissa.Ja yötä ei tosiaan oo koskaan ollut yksin siellä kun ei poika munkaan vanhemmilla (jotka asuu n. km päässä)oo ollut kun 3 kertaa yökylässä, ja viime kerrastakin jo 8kk aikaa...Siellä poika tosin ollut päivisin pitempiä aikoja hoidossa, viime kesänkin oli papalla hoidossa kun mä olin töissä.
Jee, nyt sain aseita anoppia vastaan "kyllä kaksplussallakin äidit oli mun kanssa samaa mieltä... :kieh: "
Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan katti-76!!
Meilläkin muuten mies oli aika "avuton" kun esikkoo ootettiin, ei ees ollut koskaan pitänyt vauvaa sylissä, saati vaihtanut vaippoja!lohdutahan miestäs että äkkiä sen taidon oppii, eikä sitä aina niin täydellisesti tarviikaan laittaa ;)
Nyt mä ihan unohdin mitä piti kommentoida...
No omaa napaa loppuun, synttärit oli tänään, sain jopa pari lahjaakin!Mieheltä suklaata ja vanhemmilta rikkaimurin. (olin siis tota imuria toivonukkin :)) tosin äsken kun sitä koitin niin piti kovempaa meteliä mitä meijän normi imuri!!mut oli kyllä tehokas.Ketään muu ei sit ees muistanut koko juhlaa ja ihan hyväkin niin, eipähän tarvinnut vieraita kestitä :D (vaikka en kyllä tiiä jos täällä jonku onkin pimputellut, me kun oltiin mun vanhemmilla)
Näin pitkästä aikaa yhen kaverinkin jota en oo syksyn jälkeen nähnyt, sille on tulossa nyt esikoinen, rv 20 ja vitsit että oli mukava jutella pitkästä aikaa ihan naamatusten!
On ne kaverit vaan niin korvaamattomia.
Katjuskalle vielä tsemppiä kelaan, munkin tars mennä, ne perkeleet haluaa nyt tarkastaa miten toi kotihoidontuki+hoitolisä sit menee kun äitiysloma alkaa, tai siis et jääkö mitään maksettavaa...ja varmaan saa taas kiikuttaa miljoonaa lippulappua!
Mukavaa sunnuntai-iltaa masuille ja äideille!

d. ja pipana 31+5
 
Daydreams Saman asian takia minäkin sinne kelaan menos :kieh:
Ja onnittelut vaan vanhenemisen johdosta =) :flower:
Zoolandiasta vielä... eihän se mikkään luxus-kohde ookaan. Mietittiin vaan, että johkiin tähän lähelle halutaan vaan mennä muksujen kaa jotain kivaa tekemään. Tuo pieni nyt mittään vielä paljoo ymmärtänyt, mutta ihan nätisti oli koko päivän kuitenkin. Itelle oli vaan tärkeetä, että pääsi täältä kotoota välillä pois ja se että lapsilla on kivaa. Korkeasaareen me ollaan pari kesää jo oltu menossa, mutta tulin siihen tulokseen, että nyt en lähe sinne kävelemään,kun ei selkä kestä. :|
 
Mansikat EI voi olla millään kielletyllä listalla, koska mä vedän niitä ihan hulluna! :p

En tiedä oletteko jo keskustelleet aiheesta, mutta ensiodottajat varsinkin: joko teillä on raskausarpia ratkeillut? Olen itse mielenkiinnolla ja en tiedä miten kauhunsekaisin tuntein odotellut ja seuraillut, että tuleeko niitä vai ei... eli kysymykseni on: missä vaiheessa on alkanut maha ratkeilemaan? :LOL:
 
Hui tsiisus ku nyt on kylymä, vettä sattaa ja vajaa 6 lämmintä! Mitäs menin viikolla valittaa et on liian kuuma :kieh:

Tervetuloa mukaan kirjottelee Katti76!

Kuulin täs eilen melko varmalta taholta et oman paikkakunnan synnäri pysyy kiinni vielä syyskuussa ainaki, niin se on varma meno Ouluun, eihän sinne oo matkaa ku 250km :/  En piä Oysia mitenkään huonona vaihtoehtona, mut kyllä se olis kiva esikoinen omalla paikkakunnalla ulostuoda kun kerta synnäri löytyy.....

Mut mut...Kiitos teille jotka tiesitte siitä dokumentista (elämä ennen syntymää), mistä tässä kyselin....pitää sitä kirjaversiota kattella. Kiitos vinkistä Nawi! Yritin sitä ohjelmaversiota imeä yhestä paikasta,mut ei vielä löytyny...

Kielletyistä jutuista: Olen ottanu muutaman hörtsyn miehen kaljasta, mut en ole pullollista/tölkillistä juonu, vaikka ei se vissiin haittais jos saunakaljan ottaisi, tuskin tulisi etes koko pulloa juotua...oli se kyl niin hyvää että...oon oluen ystävä...
muutenkin olen aika tarkkana etten vääriä ruokia syö, kalaa en oo koskaan pystyny syömään, hajukin jo tekee niin pahaa...neuvolassa mua ainaki kehotettiin syömään mansikoita :eek:, mansikkakin poistaa turvotusta jos sitä on.

Ukkokulta on lähössä ens keskiviikkona Tenolle kalareissulle, niin saa olla ihan vaan ittekseen...torstaina olis lääkärineuvola ja jos sitä sitten vkonlopuksi menisi maalle "anoppilaan" kyläilee ja meiän kisulia "hoitaa", meil oli kissa (musta leikattu kollikissa Vili, täyttää 10vee kohta), kun asuttiin kerrostalossa, mut annettiin se sitten sinne maalle, kun muutettiin rivariin...se kun tottu ulkoilee aina kylä reissulla siellä, niin en tohtinu sitä päästää tääl kylällä ulos ilman hihnaa, ois vielä jääny auton alle :|

Mutta joo...liityin muuten siihen naamakirjaan, nimikirjaimet on S.A...kuvan vielä yritän sinne laittaa..

Muksaa tulevan viikon alkua kaikille massukoille!!!! :wave:

Hile78+kaveri rv30+
 

Yhteistyössä