***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Hippos pakko vielä kommentoida, että kuulostaa ihan mun eilisillalta! Juurikin sellasta outoa viiltelyä jossain kohdunkaulan tietämillä. Neuvolassa sanoi, että todnäk rasituksesta ja käski ottaa rauhallisemmin kehoa kuunnellen. Ja sairaslomalla olen nyt sitten äippälomaan saakka. Mutta ei kieltänyt nosteluita tai kehottanut yltiö-varovaisuuteen. Lähinnä siis lepoa, kun kroppa niin sanoo. :)
 
Mulla on isyyspakkauksessa tässä vaiheessa baby björnin rintareppu (itse käytän liinaa ja mies haluaisi repun), adidaksen superstar tossut vauvoille, pieni NUK tuttipullo ja kaksi tuttia.

Hankkia siihen aion vielä pienen pullon konjakkia, pari sikaria , korvatulppia ja teho-juomaa väsyneisiin aamuihin :D

olisin niin halunnut jostain löytää sellaisen isin prinsessa bodyn mutta eipä ole tullut vastaan edes mitään vastaavaa :headwall:


Jotain lisäyksiä pitäis vielä saada mutta onneks tässä on vielä aikaa, ainainen tekosyy...!

Kiitos masukommenteista kaikille :heart:
 
Heippa kaikille!!
Täällä on nyt ollu tosi helteinen päivä ja nyt kuulostaa että ukkonen murahtelee oikein kivasti ja mie ku pelkään.... :kieh: :kieh:
Tervetuloa uusille kirjoittajille minunki puolesta!! :flower: :flower: :flower:
Neuvolassa käytiin maanantaina ja kaikki oli ok
Rv 29+6
Turvotus -
Pissa puhdas
RR 120/65
Hb 110 (rautakuurille jouduttiin.edellisissä raskauksissa rautakuuri piti aloittaa jo aiemmin)
Sf 31 (yläkäyrän yläpuolella)
Tarjonta PT
Syke 130-145
Liikkeet ++

Tiniillä kyllä ihuna massu....

Meillekin tuli kummikutsu ukon siskon tytölle ja tietenkin me suostuimme...Kylässä käydessä onkin mulla maitoa tihkuutellu.

Äitisuhteesta sen verran että mulla on todella hyvät välit äitiini joka asuu kylläkin 510km päässä.Onneksi puhelin on keksitty ja tietokone...."Appivanhempiin" on myös hyvät välit...Oma isäni kuoli 8 vuotta sitten (Norjassa auto-onnettomuudessa ja oli hukassa päivää vaille 2kk ennen ku löytyi) esikon ollessa 12pv vanha.Tänään onkin tuo 8v muistopäivä... :'(

Hikkailua esiintyy meilläkin melkein päivittäin...

Hiivatulehduksesta taisi äippäskä kysellä ja mulla on ollu jo kolme kuuria... :kieh: :kieh:

Pikkuiselle aletaan vaatteet ja muut tavarat laittaan valmiiksi loppukuussa ja jos silloin sit sen sairaalakassinki sit valmiiksi laittais..

Mutta tälläista nyt tällä kertaa.
Ninnipo ja :heart: masukki 30+1 :heart:
 
piti vielä kommentoida tota isyyspakkausta, hommasin miehelle semmosen esikkoo oottaessa mut nyt en kyl viitti.Sillon pakkauksessa oli kumihanskat+pyykkipoika+pari vaippaa, t-paita jossa painatus "iskä", body jossa painatus "isin muru", tupakka-aski, lonkeroo, (mies siis polttaa...mutta ei perusta sikareista), semmonen kirja, muistaakseni joku opas miehelle, en kyl nyt muista tarkemmin sitä nimee...ja tuttipullo, tutti, ja "lahjakortteja" (eli paperinpaloja joille olin ite kirjottanu palveluksia ja "palveluksia" joita mies sai lunastaa kun tahtoi, mm. omaa aikaa)
Pojalle aattelin jonkun lelun ostaa jonka voi sit antaa kun tullaan kotiin vauvan kans.
Tupakointiinkin piti kommentoida, mä poltin vähän yli askin päivässä ennen kun sain tietää oottavani tota esikoista, sain hyvin lopetettua mut sitten kun poika oli jotain 1v niin aloin "juhlatupakoimaan" ja satunnaisesti poltin miehen askista...en varsinaisesti polttanut mut kuitenki..Sain kuiteskin taas plussattua lopetettua, en tosin usko että olisin lopettanut ellei olis tärpännyt, eli sekin hyöty tästä!Nyt täytyykin tsempata ettei uudelleen ratkeis.Tosiaan houkutusta oli kun mies polttaa ja lähes kaikki kaverit polttaa.
Mut tsemppiä asian kans painiville, joku palkinto-systeemi vois tosiaan helppiä!
 
Ehtoota :) Kauheesti ootte kirjoitellu, niin en varmaan muista puoliakaan mitä haluis kommentoida, no mutta jotain ees...

Saaramanta Mä en aio noita vaatteita pestä, kun en edes varastoon asti niitä oo saanu kiikutettua tässä välillä ja puhtaana se tonne säkkiin laitoinkun muutettiin =)

Vauvantavaroista Enpä oo kauheesti vielä mitään laittanut valmiiksi. Välillä tekis mieli, mutta sit taas ajattelee, että turhan aikaista. :snotty: Rattaitakin tässä koettanu tilaukseen laittaa, mutta niitä ei nyt siel varastossa oo, niin on siirtynyt ja jotenkin iskee joku ihme paniikki niitäkin tilatessa, että entäs jos jotain käykin. :snotty: Pitäs päästä eroon moisesta pelosta,mutta miten?

Äippäskälle isot isot tsemppaukset. :hug: Itse oon ilman ollut, mutta kyllä välillä mieli tekee ihan kamalasti :|

Daydreams mietti osallistujalistaa, niin osa varmaan ilmaantuu, sitten kun vauva syntyy, niin ainakin ilmoittamaan syntymästä ja osa taas sitte ku jäävät äippälomalle ja on aikaa enemmän ja osa on sitte niitä, jotka ei välttämättä muista ees, että ovat tänne joskus ílmoittautuneet ja heistä ei sitten kuulla ja sitte on tää yliaddiktoitunut porukka :whistle: mihin itsekin lukeudun :kieh: Mutta mukava kuitenkin kun juttu ketjussa luistaa ja mukava kuulla harvemmin kirjoittaneidenkin kuulumisia =)

Koiramamma Kyllä mä kans mietin, että miltäs se Vilpertti mahtaa sitte näyttää, että onko paljonkin samaa näköö kuin pojassa, kun aikaisemmin ei niin ollut vertauspohjaa,kun eri isä noilla edellisillä.

Ail Pojalle valtavat tsempit sinne :hug: ja mahtavaa, kun saat nyt nestettä menemään alas =)

Suhvelille onnea uuteen kotiin :flower: =)

Neuvolassa kävin tänään ja eipä siel mitään ihmeellistä...kaikki ihan hyvin. Sykkeet Vilpertillä 140-150. Kovin meni dobleria karkuun :kieh: Painoo tullut nyt yhteensä 7 kg :xmas: Sf mitta ei ollut nyt kasvanut. asentoa ilmeisesti vaihtanut sen verran...

Isyyspakkaus Nyt en meinannu tehdä, kun viimeks tein. Laitoin sinne...
Isälle paidan, isin kulta-bodyn, tutteja, pehmopupu, korvatulpat, pyykkipoika, tuttipullo, ensilusikka, ruokalappu, Baby blues-sarjakuvakirja, minipullot kossua ja konjakkia, sikariaski + normi tupakka-aski, kondomeja, kylpyöljy...hmmm... tossa nyt ainakin ne mitä muistan sinne laittaneeni. Voipi olla, että jotain muutakin oli vielä.

Nyt syömään :wave:

Katjuska ja Vilpertti 29+6 :heart:
 
B) B) Hellettä pukkaa ainakin täällä!! B) B)

Lääkärissä käyty ja nyt ei muka ollu enää mitään epänormaalia kohdunsuulla. Vaikka siis oli sama lääkäri. Edelleen pää alaspäin köllötteli ja toivottavasti niin pysyy. Ei ois edes lääkäri saikkua kirjottanu, mutta varovaisesti kysyin, että miten se minun töihin meno... Kyseli taas että mikä työ ja m itä joutuu tekemään niin lopulta kirjotti saikkua kun siihen vielä lisättiin nämä minun kipuilut. Nyt ois 23. päivä asti ja sano taas että sitten tarkastetaan tilannetta ja jos näyttää, nettä kivut ei oo helpottanu niin sitten on äippälomaan asti saikkua. Onneksi se kohdunsuu ei oo kuitenkaan muuttunu. Nyt vaan vähän harmittaa kun kohta tippuu kelan päivärahalle, mutta rahaahan sekiin on ja vauva on tärkeintä saada vielä pysymään masussa.

Tupakanpolton oon lopettanu heti sillon tammikuussa kun tein testin ja sain positiivisen tuloksen. Jokaista lasta oottaessa oon lopettanu, mutta jostain syystä alottanu aina uudestaan kun maitotuotanto on loppunu.

Vauvan vaatteet on pesty ja laitettu vaatehuoneeseen hyllyyn. Yks laatikko ois vielä varastossa, mutta sen ehtii vielä. Pitää kattoa millon saan aikaseksi sen hakea sieltä. Pinnasänky on myös kasaamatta, mutta se saa ainakin vielä oottaa ens kuun loppuun. Ja se kaukalo pitää kaverilta noutaa kunhan muistaa joskus mukaan ottaa. Jotenki vaan tuntuu, että oon jo synnyttäny kun passitan ukon sitä paniikissa noutamaan. :LOL: Jospa kuitenki vähän aikasemmin. Ja rattaat/vaunut oottaa varastossa kantokassia paikalle, mutta niitä ei onneksi heti tarvi joten sen ehtii tekemäänm sitten kunhan on kotiuduttu ja saatu tenava kasvamaan.

Onko teillä muuten kellään tunnetta, että kumpi siellä masussa on (tiiätte tai ette)? Mulla on ihan semmonen tunne, että se ois tyttö ja tytön nimiki on valmiina. Pojasta ei oo mitään tietoa... Pakko ois varmaan yrittää keksiä sillekin nimi. Hankala vaan ku molemmista edellisistä on ollu niin vahva tunne, että kumpi on tulossa ja se on kuitenki pitäny paikkansa niin taidan nytkin liikaa luottaa siihen.

Ninetsu 28+4
 
no, tännehän se piti taas tulla... :D

Tuli mieleen, et muistaako kukaan sellaista dokumenttia kuin Elämä ennen syntymää? Se tuli muistaakseni viime vuonna(-07) alkuvuodesta Yle Teemalta, oisko kellään tietoa saako sitä mistään dvd:nä. Se oli tosi mielenkiintoista kattoa miten sikiö kasvaa kohdussa minäkin kuukautena.

Ninetsu: Mulla on kovin poikamainen olo, mut katotaanpa sit syyskuussa niin masussa on kuitenkin sitten tyttö(ei tiedetä kumpi on).
 
snodgrass
Heips!

cora tuhannet kiitokset muistutuksesta!! :flower: Olisin muuten unohtanut sen ohjelman ja kuitenkin se kiinnostaa tosi paljon.

Tosi kivoja isyyspakkauksia ootte väsänneet, joko nyt tai aiemmin. Itse en hokannut esikoisen aikaan tollasta tehdä, niin jotenkin tuntuu ettei nyt enää sit viitti. Joku lelu tms. pitää ottaa mukaan sairaalaan, et vauva voi sit "antaa" esikolle lahjan.

suhvelille onnea uuteen kotiin! :flower: Kiva kuulla taas kuulumisiasi.

hexa sulla oli ollut aikas vinkeä lääkärikokemus. Ja tosi mielenkiintoista oli lukea tosta silmien kehittymisestä.

vauvantavaroista meillä ollaan myös aika vaiheessa. Tosin nyt alkaa jo poltteleen. Bongasin et Lastentarvikkeella on joku ale nyt menossa, niin yritetään päästä sitä turvakaukaloo katteleen sieltä lähipäivinä. Samaten eilen tilattiin pinnis netistä, kun oli tarjouksessa aikas kivan oloinen. Mies vähän nurisi hinnasta, mut sovittiin et maksetaan puoliks =) Ja mä oon perustellut, et kun tällä kertaa ei montaa juttua tarvi hankkia, niin ei kaikessa tarvi sit tinkiä hinnastakaan niin paljoo. Meidän kellarikomerot on niin täynnä tavaraa kattoon asti, et täytyis laittaa mies metsästämään sieltä vaipat+harsot, sekä vauvanvaatteet. Luulen et niitä täytyy kyllä pestä kun ne on siellä kellarissa olleet pari vuotta. Tän ajoituksen kanssa on tasapainoilua: ei ole halunnut liian aikaisinkaan ruveta, mutta toisaalta kaveri just syksyllä synnytti kuukauden etuajassa ja toinen kaveri joku aika sitten kaks viikkoa ennen la:ta, joten ei se kyllä haittaa mun mielestä, jos ne tavarat ehtii hetken aikaa valmiina odotella. Mieluummin ehkä niin päin kuitenkin...

Hohhoh, töissä on kiirus tällä viikolla. Onneks ens viikko, joka on viimeinen, on sit rauhallisempi. Nyt pitää vaan nää muutamat päivät jaksaa puristaa. :|

Voikaahan paksusti!

snodgrass ja neponen 30+6
 
Me käytiin tänään siellä lääkärinkontrollissa, kun reilu viikko sitten neuvolassa epäili että tuo meiän "kyytiläinen" olis pienempi kuin mitä viikot edellyttää. Mutta kaikki oli ihan järjestyksessä, oli kai viimeksi ollut vähän huonossa asennossa mistä johtuen mitta ei ollut oikein. Nyt oli tuo sf-mitta 27,5, ja kaikki paikat vielä kiinni ja kiinteät. Eli ihan normaali aikataulussa meillä ollaan, vaikka minä kyllä ehdin jo vähän säikähtää :/
Ja ens viikolla olis taas tavallinen neuvola-aika. Tuntuu että tämä menee ihan pelkäksi neuvolassa juoksemiseksi :).

Pitäsköhän tuommosta isyyspakkausta ruveta suunnittelemaan :kieh:

Niihu ja "toukka" rv 29 (tasan)
 
Neuvola kuulumisia:

rv 30+1
Paino +330g/vko yhteensä tasan 10kg
Turvotus -
RR 120/74
B-gluk 5.7
Hb 124
Sf-mitta 30cm Jee! mä pääsin käyrälle!!!!
Tarjonta RT
Syke n.130
Liikkeet + (Pentunen nukkui koko toimituksen ajan )

Pyysin tosiaan tuon verensokerin mittauksen kun on ruvennut janottamaan ihan hirveesti viime aikoina ja ruuan päälle tulee helposti öklö olo niin halusin tarkistuttaa että ei ole verensokerista johtuvaa. Olo itsesään on kohentunut ja nyt kun kaikkien mittauksien mukaan kasvu on hidastunut niin se tietää väsemmän kipua ja tuskaa mammalle Painon nousu hirvittää mutta edellisen kerran +900g/vko oli aika karmaiseva joten tämän kertainen tulos lämmitti mieltä oikein mukavasti... Nyt näyttäisi siltä että ihan kolmeakymmentä kiloa en itseeni ole keräämässä raskauden aikana, vili veikkaus olisi että semmoinen viitisen kiloa tulisi vielä Ainakaan enempää ei olisi kiva keräillä.

Koiruus ja pentunen rv 30+1
 
Huomenet täältä :)

Sukupuoli olot Mulla fiilikset vaihtelee kauheesti päivittäin ja en kyllä osaa yhtään aavistella kumpi siellä on...

Hille Taisin tuota kakkosta odotellessa katsella kyseistä dokumenttia, kun silloin tuli katsottua kaikkia tuollaisia miehen kanssa yhdessä, kun hänelle sitten kuitenkin oli vasta esikoinen tulossa. Tuosta dvd-asiasta en sitte osaa sanoo kyllä mitään...

Tuli näistä ohjelmistamieleen vielä, että meillä mies sai viimeks kattella noita synnytysvideoita ihan roppakaupalla,kun katseltiin niitä täällä kotona ja sitte valmennuksessa ja sitte heillä oli koulussa just sellainen jakso, jossa nää asiat käsiteltiin. :D

Snodgrassille voimia viimeisiin työviikkoihin :hug:

Niihu Hieno homma, että kaikki on pienellä kunnossa :heart:

(.) Yöllä supisteli taas aika paljon ja uni tuli silmään vasta joskus kahdelta. Maha kans alkoi taas kiertämään ja huono olokin iski ja siitä sitte pelko, että ei kai tää nyt vaan meinaa käynnistyä. :x No onneks helppas olo lopulta ja sai nukuttua :)

Mä täällä ootan, että joskos tänään sais uuden jääkaappi-pakastin yhdistelmän, kun toi mikä täällä asunnossa oli, niin on noin vuoden vanha, mutta pitää ihme ulina ääntä välillä. Onneks oli takuu viel jäljellä, niin saadaan uus. Koetettiin sitä viime viikolla korjatakin,mutta sama ulina vaan jatkui. Tällä viikolla luvattiin uusi toimittaa :)

Katjuska ja Vilpertti 30+0 :heart: Nyt alkaa sitte nää viikot, jotka menee matelemalla eteenpäin :kieh:
 
Huomenia!

Täällä samanlaista ongelmaa kuin sulla Hille: alkuviikko nukuttu kuin tukki ja viime yö menikin sitten valvoessa.. Puoli neljältä heräsin ja siinä sitten kolmisen tuntia vierähti mukavasti ihmetellen missä uni on. Onneks ei tosiaan ole sitä töihin menoa, päikkärit ovat tänään varmaan kova sana :D

Unohdin eilen Kätilöt! Pahus. Mut nou hätä, bongasin juuri, et tulee tänään 22.20 uusintana =)

Toi isyyspakkaus on huippu idea! Kiitos vinkistä :heart: Täytyy heti alkaa suunnittelemaan. Baby björn-rintareppu ehdittiin jo miehelle hommata, kun hän sitä niin kovasti halusi. Jotenkin suloista :heart: Konjakit ja bisset varmaan tulee tarpeeseen ;)

Tupakoinnista: Kuulun onnekkaisiin, joita ei homma ole oikein koskaan napannut. Eli muutamat tupakit joskus tietty testattu, mutta that´s it. Mikä on musta aika hassua ottaen huomioon, et koko muu mun perhe, vanhemmat ja sisarukset polttaa kaikki! Ja silloin 70-80-luvulla kun itse olin pieni, niin meillähän vanhemmat tuprutteli sisätiloissa. Nyt kuulostaa ihan järkyltä! :| Mies ei onneks myöskään polta.

Muutamilla ollut vihlovaa kipua alhaalla. Mulla on välillä samanlaista ja lääkärin avustuksella tajusin, et kyseessä on häpyliitos mikä vihloo. Viimeksi nimittäin nlalääkäri kysyi, onko häpyliitos ollut kipeä, johon vastasin et eipä juuri. Noh, hän päätti sitten kokeilla ja painoi vähän tuosta luun päältä, jolloin aloin huutaa suoraa huutoa. Et oli sittenkin |O Ja selvästikin rasituksesta alkaa jomottamaan. Tähänkin on vanha kunnon lepo auttanut :D

Ja mahtavia uutisia: äitiyspakkaus tuli eilen!! :) :) Siis päivää alle kaksi viikkoa hakemuksen viemisestä! :attn: Et kyllä näköjään on Kelan toimistoissa tooodella suuria eroja käsittelyn nopeudessa. Tämä vauhdikas tahti siis Tuusulassa. Näin ensikertalaisen kokemus sisällöstä oli kyllä tosi positiivinen :flower: Kivat värit ja todellakin tarpeellista tavaraa. Kestot aiheuttavat päänvaivaa, kun en ollut koskaan ennen nähnytkään moisia kapistuksia :ashamed: Täytyy alkaa googlettamaan aiheesta ja perehtyä asiaan :saint: Muuten mitään ei vielä laitettu valmiiksi. Tuntuu jotenkin niin aikaiselta vielä.. Vaikka onhan tähän asti tultu tosi nopeesti, et pikkuhiljaa vois alkaa pyykkäämään.

Tyttö/poikaoloista: Alusta lähtien on ollut tosi vahvasti tyttö-olo. Jopa Espanjassa asuva tätini sanoi puhelimessa reilu kuukausi sitten, et hänestä tuntuu että tyttö tulee. :eek: Aika hauskaa =)

Täällä sadetta pidellään näköjään tämä päivä. Oli niin tarkoitus lähteä vähän pääkaupunkiin viettämään päivää, mut viime yön valvominen vei kyllä niin voimat, et taitaa kotisohva viedä voiton :LOL: Pirteää päivän jatketta kuitenkin kaikille muille B)

Zucchero 29+2
 
Käytiin kaupoissa kun haettiin äitiyspakkaus!! Ei vielä avattu sitä, mutta esikko halusi ehdottomasti ottaa kaupasta pikkusiskolle sinisen unikko-tuttipullon, jossa on silikonitutti. No, tarpeellinen se tuttipullo varmaan on vaikka vesipullona (meillä taitaa olla 3 tuttipulloa ennestään) ja itselleen hän shoppasi pikkumunkkeja, muffinsseja, kääretorttua ja juustoja. Oikea herkkusuu. :)

Neuvolasta soitettiin, kontrollipissanäytteessä oli ollut verta (!!) joten kolmas näyte peräkkäin ei-puhdas mutta joka kerta on nyt ollut aina eri syy jäädä kiinni. Uus näyte pitää lähteä antamaan kun edellisen kerran oli verta pissanäytteessä silloin kun menin sitä kuollutta lasta synnyttämään. Lähinnä kai psyykkeen vuoksi kutsui tuo terkkari näytettä antamaan ja sydänääniä kuuntelemaan.

Mutta jos edelleenkin valitan siitä itäsaksalaisesta kuulantyöntäjästä, joka oli lääkärinä siellä äitiyspolilla. Edelleenkin korpeaa se, että hän olisi töihin pistänyt. Kun esikon kanssa supisteluista olin pari viikkoa ensin saikulla ja sitten lähdin töihin pariksi päiväksi niin tilannehan paheni puolessa päivässä katastrofaaliseksi. Eikö pikemminkin nyt pitäisi olla tyytyväinen, että 1000 euroa / päivä on säästetty jo monen viikon ajan kun tehohoitoa ei tarvita? Pari kuukautta saikkua on yhteiskunnalle kuitenkin niin halpa juttu verrattuna pikkukeskosen hoitoon. Esikon sairaala-aika oli vähintään sen miljoona mummonmarkkaa eikä siihen ole laskettu vielä avopotilaana oloa, tilaa joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Jo pelkästään päivähoidossa erityistuen tarve nostaa yhteiskunnallisia kustannuksia aika reippaasti. Tarjosin keväällä omalle työnantajalle sitä, että tekisin hommia etänä ja vaikka saikulla ollessa, mutta työpaikalla ei oltu siitä kiinnostuneita vaan haluavat sitten joskus takaisin sitoutuneen ja motivoituneen työntekijän.

Dior, suppareista:
Joo, vatsa voi olla kovana parikin tuntia jos joutuu kävelemään ja olemaan pystyssä. Todistettavasti se ei vielä tee pahaa paikoille. Kun supparit on kipeitä ja tulevat vain niin silloin on tosi kyseessä. Ja säännöllisyys ei tarkoita sitä, että niiden väli olisi aina vaikka 10 min vaan sitä, että niitä tulee toistuvasti. Esikon kanssa tuo määritelmä 'säännöllinen' sai ainakin mut sekaisin. En kuvitellut, että pari tuntia toistuvat supparit 2-8 minuutin välein olis säännöllisiä. Eiväthän ne esiintyneet tasaisin väliajoin..

Meillä oli digipoksissa se Elämä ennen syntymää, mutta kun viimeksi tsekkasin poistin sen: väärää kanavaa oli tullut äänitettyä. Pitää vielä tarkistaa oliko siitä jotain jaksoja siirretty tuolle usb-levylle. Mulla on nyt väärä käyttis alla että sen voisin heti tehdä. Jos sellainen tiedosto, jossa on osa sitä ohjelmaa, meillä vielä on tallessa, se on .rec tyyppinen eli se pitäis vääntää jollain lailla mpeg:iksi. Koska se oli ylen ohjelma, piti tehdä kai joitain aika mielenkiintoisia temppuja, että siihen saa tekstityksen poltettavaksi mukana. Mutta siis en ole lainkaan varma, onko mulla tallessa mitään osaa enää siitä ja onko sen äänittäminen onnistunut.

Tyttö / poika:
Meillä tiedetään, että tyttö on tulossa koska jäimme kiinni siinä seerumiseulassa, NT ultran ja verikokeen yhdistelmässä. Ajattelin hermojen lepuutukseksi kysyä lapsivesipunktiosta sitten vielä sukupuolen, tyttö tulossa. Tytöillä kun on paremmat selviämismahdollisuudet kuin pojilla. En kyllä osaa sanoa, olisiko meidän pikkukakkonen selvinnyt, jos hän olisi ollutkin tyttö.

Hexa ja pikkusisko 30+5
 
Ai kauhia, kun te ootte kirjotellu paljon!!! En muista puoliakaan käsitellyistä aiheista. Ja saatan muistaan nimimerkkejä aivan väärin, mutta koetan jotain kommentoida.

Äippäskälle voimia sen sauhuttelun kanssa! Tai siis sen, että pysyisit ilman. Itse olen ollut tuurisavuttelija n. 11-vuotiaasta asti, mutta koskaan en ole polttanut säännöllisesti. Omituista sekin. Aika usein saan kuulla, että miksi polttaa ollenkaan, jos saa askin kestämään kuukauden päivät, mutta toisaalta sitten taas, miksi ei polttaa? Se on joskus rentouttavaa ja tarpeellista minulle. Mutta raskausaikana en ole ottanut henkostakaan. Tiedän melko varmaksi kuitenkin jo nyt, että jahka imetys on loppunut, ostan askin...

Supistellut on monilla. Pahoittelut siitä. Onneksi olen saanut olla ilman supisteluja. Pienen pientä närästelyä on ehkä ilmoilla ja eilen tajusin, että ummetusta pukkaa. Tänään olenkin sitten juonut oikein urakalla ja syönyt paljon päärynää ja muutakin hedelmää ja heti tuntuu vatsa pehmenevän. Peräpiä tuntuu nyt kyllä siltä, että taitaa pukamiakin pukata... Alapää on muutenkin arkana. En tiedä, onko jotenkin hankautunut vai onko jokin kipeä näppylä hiertämässä, mutta ikävältä tuntuu. Onneksi on lääkärineuvola ensi keskiviikkona, niin voin hällen näyttää sitä ja saan varmuuden siitä, mikä lie on. Ja mahdollisen passelin lääkityksen, mikäli ei ole helpottanut olotila jo ennen sitä.

Poika-/tyttöoloista oli kyselyä. Rakenneultran perusteella tulossa on poika, mutta oma olotila ei kerro mitään. Minulla ei ollut minkään tyyppistä tuntemusta ennen rakenneultraa, eikä edes sen jälkeenkään, vaikka pojaksi todettiin. Minulla on masussa vauva, sukupuoleton.

Hikkaa ei ole käsittääkseni vauvalla ollut ollenskaan. En ole ainakaan mitään sen tyyppistä tuntenut. Muuta melskettä kyllä tuntuu ja milloin missäkin eli taitaa vielä heitellä kuperkeikkoja meirän Verneri.

Muutakin kommentoitavaa varmasti oli, mutta kun on hinku iloita omasta navasta:
Viimeinen työpäivä takana ja äitiyspakkaus saapui!!! Jotenkin tuli sellainen olo, että todella konkreettisesti siirryin työelämästä kotiäidin rooliin, kun läpsäytin työpaikan oven kiinni ja kotona avasin äitiyspakkauksen ja rupesin ihailemaan sisältöä. Minusta sisältö on oikein loistava! Vo tätä onnea!

Kirjoittelemisiin taasen!

Lizard ja Verneri 28+2
 
Diorille Ensin oikein iso iso iso :hug: Sait mutkin täällä vetistelemään, kun mietinkin kuinka kurjasti oikeesti täällä meidänkin ihanassa lintukodossa voi asiat olla, ettei oo oikeutettu mihinkään tukeen :headwall: :'( Itsellä sentään tulee toi kotihoidontuki ja kuntalisä ja pojasta lapsilisä (tytöstä en saa,kun osoite isällään) Ja nyt nyt sitte kun äippäloma alkaa, niin alan samaa sitä minimi äippärahaa, lapsilisät ja pojasta ehkä kotihoidontuen hoitolisää. Että meillä tulee tilanne olemaan aika tarkkaan se, että yks suu tulee lisää ruokittavaks, mutta tulot ei nouse yhtään. Tiukkoja aikoja siis täälläkin edessä päin... Mutta kyllähän me pärjätään eikös vaan =) :hug: Itsekin aatellut, että eihän täältä alhaalta oo kuin suunta ylöspäin. :xmas: Kohta se elokuu tulee sieltä ja teilläkin asiat vähän paremmalla tolalla. :heart:

Mua kyllä itkettää oikeesti kaikki tänään... Ukko pentele vääntänyt pojan tuttipullon niin lujaa kiinni (siinä on siis mehua ja on jääkaapissa ollut) tai sitten se on jotenkin ite turvonnut niin paljon, että mä en saa sitä auki vaikka mitä teen. |O Piti tyhjentää se ja laittaa koneeseen, mutta kun ei auennut, niin suutuksissani vollotin sitäkin tuolla. :ashamed: *tuntee itsensä ihan dilleksi taas* :xmas:

Hexa Asiaa kirjoittelit. Turha sitä on nyt riskeerata,että pikkuinen taas keskosena syntyis. Ja tosiaan keskoshoito on kyllä huimasti kalliimpaa kuin se, että oot nyt saikulla. Joten ihan hyvillä mielin vaan otat rauhallisesti vaan :saint:

Se jääkaappikin tuli... sain sen sentään järjestettyä kuntoon ilman itkuja :D
 
Täälläpäin on hurja helle tänään!! Tuntuu jo pikkasen ahistavalta. Eilen ainaskin oli nilkat jo siinä kunnossa ettei meinannu erottaa mistä ne alkaa..
Miekkoset tuolla tekee leikkimökkiin terassia kun eilen illalla semmosen pihaan toivat. Siis ostettiin yhdeltä tutulta.

Noista "kielletyistä" herkuista piti mainita. Minä oon kyllä syöny Auran homejuustoa ihan hyvällä omalla tunnolla. Siis harvoin ja silloinkaan ei mitään mahottomia määriä. Ja maksamakkaraa myös. Jostakin luin että ne ei oo enää ehdottomasti kiellettyjen listalla. Siis se juusto mahdollisimman tuoreena? ja maksaa pieniä annoksia. Ja muutenki tuntuu että oon unohtanu kaikki ne mitä ei saa syödä... Mutta ku nyt haluttaa kaikkea mahdollista... Ei sillä että muuten ei mikään kelpais. Yleensä syön kyllä kaikkea ja harva ruoka jää syömättä. Ja varsinkin ne herkut... Ja nyt yks ruoka.. Makaronia ja ketsuppia lisäsuolalla höystettynä saa tällä hetkellä kuolan valumaan.. :p Eikä kannata edes miettiä... Ja suolakurkut... Sitä suolaa kun pitäis välttää niin sillonhan sitä juuri haluttaa. Onneksi uppoaa vesi hyvin joten oon sallinu itselleni noita paheita.

:hug: Tasapuolisesti kaikille joilla murheita oli! :hug: Onneksi on läheisiä jotka voi auttaa.

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Jaahas ja jos taas rustais jotain tännekkin päin.
Tupakoinnista Esikoisesta lopetin saman tien ku tein testin ja tästä myös...Toivon et pystyis oleen sit erossa siitä syöpäkääryleestä tän vauvan jälkeen ettei missään vaihees tulisi hairahdettuu enää sille tielle!
Joku kyseli niistä vanhoista vauvan vaatteista et peseekö niit muut...Mä pesin en tiä kyl miks ku kuitenki ennen ku laitoin ne laatikoihin ni pesin ne...Mut jotenki si kivempi pistää niitä vauvelille päälle! Oli ihan järkyttävän pienii kyl ne vaatteet.
Sukupuolesta Mulla ei oo kyl mitään käryy, toisaalta ollu tosi paljon helpompi ja erilainen raskaus ku esikoisesta ja sit taas kuitenki jossain suhteis samanlainen. Kaikki kyl on veikannu poikaa kukaan ei oo tytöstä puhunukka mut näin kävi esikoisenkin kans ja tyttö tuli kuitenki =)
Omasta voinnista vielä: Eilen kävin lääkärissä kun tuntu sitä painon tunnetta niin paljon et pelkäsin jo sen synytvän mut ei hätiä mitiä juniori vaan kääntynyt pää alaspäin! Toivotaan et pysyykin niin päin ettei enää tumpsahda toisin päin...Viime yönä heräsin ihan järkyttävän suonen vetoon pelästytin siinä samalla isännän kertaallisesti kun valitin vaan et sattuu sattuu mut unohdin kertoo mihkä :LOL: Luuli jo et synnäril tars lähtee... Onko muilla ollu suonenvetoo?Mulla oli esikoisesta kans aika ajoin. Se on aikas kamalaa!!!Nyt päätin et mä teippaan villasukat jalkoihini aina yöks ku kuulemma pitäis auttaa! =)

Elohiiri0608 ja masukki asukki rv31+1 =)
 
Tänään ollut taas "liian" kuuma päivä +25! mut ei kantes valittaa ku talvella sit valittaa ku on 30 astetta pakkasta! Kesä kun on kuitenkin niin lyhyt aika...ja viikonlopuksi lupasikin jo vähän päälle 10 astetta et empäs valita :D

Elohiiri0608: Sinähän suoraan kerroin mun viime yöstä :D mistäs tiesit et mulla oli suonenvetoa? Eka kerran siinä 4 kieppeillä, mieki vaan huusin et sattuu ja sattuu ja mies ihan sydän kurkussa et mihin nyt sattuu :eek: Toisen kerran veti sama pohje aamulla 8 jälkeen...aivan turkasen kipeää teki.
Rahaongelmaa se täälläki välillä...Miten sitä ku pitää maksaa vuokraa, autoa, puhelinlaskut sähkölaskut, tv-luvat ja mitä kaikkea vielä ja kuukauden syöminen siitä pienestä työttömyyspäivärahasta...vaikka ukkeli on töissä niin ei sitä pysty elämään vain toisen tulolla, onneksi pääsin liiton rahoille, niin ei ukkelin tulot vaikuta mun rahaan. Mutta, sitä on jo lapsena oppinu ettei kaikkea saa mitä haluaa :)
Helteisin terveisin
Hille78+kaveri
 
Kielletyistä herkuista mä olen syönyt maksalaatikkoa ainaki kolme kertaa tän raskauden aikana ja kun ukko-kulta harrastaa kalastusta ni näin "sesonki" aikana merilohta tulee syötyä 1-2krt.vkossa vaikka uusin suositus kait oli 1-2krt.kuussa???

Noi suositukset tulee ja menee ja viiden vuoden päästä taas suositellaan jotain muuta! :kieh:

Oon myös juonut lasillisen silloin tällöin ekaa kolmannesta lukuun ottamatta.Mä en ainakaan mitään alkoholittomia ala lipittämään!Oon sit mielummin ilman kokonaan...

Huomenna olis neuvola ja sit varmaan varataan vika lääkäri käynti.Täällä ei ainakaan käynnit toissynnyttäjällä tihene loppua kohti.Eli nyt ja sit seuraava neljän vkon päästä eli lääkäri,tai pikkasen aikasemmin ja sit seuraava laskettuna aikana.Toisaalta se on ihan hyväkin kun ollaan reissussa ja muuta ni ei tartte sit neuvolan takia täällä rampata alvariinsa.

Onko muilla semmosta että odotus tavallaan "junnaa" paikallaan??
Ts.kaikki muutokset on jo tapahtunut ja oma vointi on ok.Vauveli vaan kasvaa kasvamistaan ja laskettuun aikaan on kuitenkin vielä aikaa...vähän tylsää...

Edelleen kaikki tavarat on laittamatta/ostamatta(ne mitä tarvii) mä kyselen teiltä sit uudelleen elokuussa mitä sitä pitikään hommata ja sairaalakassiin pakata... :whistle:

Esikoinen meni siis 2vkoa yli ja nyt mä en todellakaan aio "istua" odottamassa että jotain tapahtuu vaan elän niin "normaalisti" kun pystyn ja toimitaan sitten tilanteen mukaan... :whistle:



Sukupuolesta ei kyllä mitään hajua...pahoinvointi oli ehkä pahempaa ja mieli haluja on enempi ja painoa on tullut enempi(meitsi vetää varmaan taas huomenna porukan pohjat!)

Mutta toisaalta on mennyt aika samalla tavalla kun viimeksikin!

Joten synnärillä selviää sitten :heart:

Välillä tuntuu että sekoaa kun haluis jo sen pienen syliinsä ja välillä iskee suoranainen paniikki siitä "mitä on mennyt tekemään"...koko rumba alkaa taas alusta!!!!!!!!!!!!! :|

Aika normaaleja ajatuksia nuo kait ovat..

31+6 tänään
 
snodgrass
Mistä ihmeen helteestä te puhutte? Ei oo kyllä täällä vielä näkynyt! |O Mutta eipä oo sitten turvotustakaan =) Neuvolassakin tänään täti ihasteli kun on vielä sormukset sormessa.

Joo, neuvolakuulumisia:
Hemppa 120 (saa kuulemma syödä rautaa, ja oon jo muutamana päivänä syönytkin)
paineet 112/63
pissa puhdas
paino 600g/vk höm :ashamed: yhteensä tullut n. 10 kg
sf 28 (jee, vaan hiukan keskikäyrän yläpuolella)
tarjonta RT
sykkeet n. 150

Neuvolassa neponen oli pää alaspäin, ja voihan se vieläkin olla, mutta ei kyllä siinä asennossa missä oli silloin aamulla. Mun on tosi vaikea pysyä kärryillä miten se siellä oikein on. Esikoinen oli niin helppo kun se peppu törrötti edessä niin selvästi.

Mulla on jo nyt jotenkin niin haikee olo: enää n. yhdeksän viikkoa! Tuntuu et se menee tosi nopsaan, ei ole yhtään sellainen pysähtynyt fiilis vielä. Ja kun katselin sitä Kätilöt-ohjelmaa, niin piti kyllä miettiä, et haluankohan sittenkään synnyttää.. :whistle:

Tsemppiä Dior rahahuolten kanssa! Onneksi on apuakin saatavilla, vaikkei se tietty mukavaa ole et joutuu ottamaan muilta.

:hug: myös muille itkeskelijöille! Katjuska sun pullonavaamistapaus kuulostaa just siltä, et mullekin vois hyvin käydä noin =) Varmaan itkisin ja sit heittäisin pullon päin seinää.. Nyt itketti vaan just toi kätilöohjelma.

Jaahas, nyt pitäis vielä yks puhe kirjoittaa huomiseks... hohhoijaa..

jaksuja kaikille!
snodgrass ja neponen 31
 
Huomenet täältä!
Katjuska ite aloin melkein eilen illalla vollottaa kun tein ekaa kertaa uudella raudalla vohveleita ja pari ekaa meni ihan pilalle...mies sit vaan tuli siihen lohduttaan että ei niitä vohveleita haittaa vaikka ne on vähän rumia :D Jotenkin kamalaa että itkettää, muuten en itke koskaan.Esikoisen odotus-aikana en ollut lainkaan näin herkkä, ja itseasiassa oon viimeks itkeny v. -96 kun sisko kuoli....no ehkä nyt onkin aika purkaa ne itkemättömät itkut, vähän niinkun tän raskauden varjolla :LOL:
Miehellekin hassua kun ei oo aiemmin ees nähny mun itkevän!
snodgrass sama homma, täällä on koko viikon vaan satanut!! |O Nyt näyttäs lupaavalta et ei ainakaan satais, saa nähä, perseestä et tietää et huomenna kuitenkin taas kurja ilma.Ei koskaa pääse nauttiin...pitäis varmaan lähtee miehen porukoille, sielläkin on aurinko porottanut.Ja mulle kun ei ees mitään turvotuksia tuu niin miksei nyt vois vaan olla lämmintä!!(tosin iltasin on ihan kiva vaan ettei oo niin kuuma makkarissa...)
Dior täälläkin lasketaan senttejä, mä en saa kun kotihoidontuen ja lapsilisän eikä miehellä oo mikään kummonen palkka...toinen sen tili meneekin aina suoraan vuokranmaksuun.Sit vielä kaikki laskut, lainanlyhennykset, ja muut kulut...ootan kyl ihan hirveesti et pääsis jo äippärahoille, kuitenkin tulot nousee sen 200e kuussa + toinen lapslisä, josko sit sais pikkusen säästöönki, oon niin murehtija-tyyppiä et olis kiva kun olis säästössä ees muutama ropo. :hug: sinne, onneks saitte kuitenkin apua, vaikka ei se kivaa oo pyytää...mekin ollaan pari kertaa jouduttu "alentumaan" ja anoppi on vielä semmonen ettei halua että maksetaan takas.Tulee ihan siivelläelijä-olo...
Vauvan sukupuolesta ei mitään hajua...kovasti mies väittää että toinen poika tulee, ja poikamahaa kaikki väittävät mulla olevan, mutta itseä mietityttää kun on niin erilainen ollut tää raskaus että josko sittenkin olis tyttö...täytyy vaan oottaa et nähää silmästä silmään ;)
Jouskari mustakin tuntuu et pari viikkoo vois tästä nyt hypätä eteenpäin että olis ees taas vähän lähempänä!varmasti aika menee nopeesti kunhan tästä ilmatkin paranis ja miehen loma alkais, mut nyt tuntuu siltä että on ollut nää samat viikot jo monta viikkoo!Kuitenkin on ihan samaa kun sullakin et toisaalta on hyvä vaan kun onkin vielä mahassa, miks ihmeessä mä toista lasta ees halusinkaan :LOL: vähän sekavat fiilikset siis täälläkin.
Tarvis lähtee tänään kierteleen pojalle sitä jatkettavaa, saa nähä löytyykö täältä vai tilataanko netistä..
Aurinkoista päivää kaikille, snodgrassillekin paistetta :wave:

d. ja pipana 31+3
 
Huomenet :) Arvatkaa vaan kun ukko tuli töistä ja sanoin sille, että tuolla pöydällä oottaa pullo avaajaansa, kun mä oon jo kaikkeni tehnyt sen kanssa, niin se meni ja otti sen käteen ja avas ihan tosta noin vaan ilman mitään ongelmaa. :whistle: Siihen siis auttoi se, että oli hetkosen huoneenlämmössä. :kieh: En vaan ite enää ees kokeillu sitä myöhemmin ja viel tyhmemmäks tunsin oloni tuon jälkee. :xmas:

Täällä näköjään monella samanlaisia ajatuksia kuin itsellä. Vähän haikeudella kans näitä viimeisiä viikkoja mennään,mutta välillä taas pelolla ajattelee sitä tulevaa ja miettii,että pitikö sitä nyt taas. :whistle: Että just kun on saanut pojan siihen pisteeseen, että nukkuu melkein kaikki yöt hyvin ja syö melkein aina samaa ruokaa kuin mekin ja muutenkin arki sellaista aika tasaista ja rutinoitua, niin kohta se on sitte taas jotain ihan muuta. :kieh:

Hmmm...mitäs sitte. Tukivyötä terkka käski käyttää ja nyt se onkin päällä, mutta en kyllä viihdy tässä yhtään :headwall: Jotenkin se menee ruttuun tosta mahan alta ja tuntuu inhoittavalta. Tiedä sitten osaanko sitä oikein asentaakaan. ;)

Täällä ainakin vielä näyttää siltä, että lämmin aurinkoinen päivä tulossa B)

Katjuska ja Vilpertti 30+1 :heart:
 
Hei, te joilla ollut raskausmyrkytys!
Mulla ollut nyt viisi päivää putkeen ihan järkyttävä päänsärky, sellanen vanne takaraivolta ohimoille. Hartiat ja selkä on kunnossa. Tänään aamulla myös ylävatsa on ollut ihan tulessa, ei siis närästystä. Vaan sellasta inhottavaa kipua.

Eilen soitin terkkarille ja ne kehoitti suoraan päivystykseen. Kävin kuitenkin siellä mittauttamassa verenpaineen (115/72) ja pissan (puhdas). En sitten lähtenyt päivystykseen.

Voinko ihan turvallisin mielin nyt odotella seuraavaa neuvolaa?
 

Yhteistyössä