***SYYSMASSUKAT 2008 heinäkuun helteissä***

Viikonloppu taas takana! No ens viikolla on onneks tekemistä taas, ti pitäis men siskon lapsii vahtii ja ke on se pirun hampulekuri :kieh: ja perjantaina oliskin sitten neuvola.
Neuvolatki on tosi erilaisii näköjääns mulle sanottii ekasta ja tästäki et mansikat ja pähkinät olis hyvä välttää...En oo kauheen tarkkaan kans noudattanu noita syömis hommii... Viimeks taisin siit jo pistääkki...
Kaikille vaivailijoille iso :hug:
Meil meni viime viikko likan kans nii penkin alle mun väsymyksen ja vaivojeni takii et toivon tän viikon alkavan ja menevän paremmi. Josko tuo neitiki si taas vaik vähä rauhottus...On ollu nyt muutaman viikon aika vaikee...Uhma iskee taas päälle vähä kovempana...
Katti76 Tervetuloo!!!! :flower:
Jaahas ja jatkasko sitä taas viikolla!
elohiiri0608 ja juniori 31+ jotain =)

Mansikoihin pakko tulla kommentoimaan näin aamutuimaan, että mulle kans terkka sanonu useemmin kuin kerran, että syö mansikoita. Vihjas vissiin, että ois parempi vaihtoehto kuin pullat ja karkit :whistle: ja sitte se kuulemma editää raudan imeytymistä =) Että kyllä mä ainakin oon syöny. :p

Aika heikko yö taas takana... sattuu niin hemmetisti se kyljen kääntäminen kun ne luut rutisee. :/ Mähän sanoin silloin aiemmin, kun niitä ihme pelkoja synnytykseen liittyen tuli, että lopulta mä kirmaan sinne saliin, että nää kivut loppuu. Nyt alkaa jo olemaan sellainen olo. :LOL: No kotvasen viel täytyy malttaa. :xmas:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Katjuska ja Vilpertti 30+4 :heart:

heippati kaikille :flower: :hug: oon ollut tässä taustailemassa kun kotona kone otti ja tilttas ja nyt oon toistaiseksi toisten koneitten varassa...eli en nyt pysty kaikkia viestejä lukemaan..zoolandiasta oli puhetta.meidän olisi tarkoitus lähteä sinne elokuussa...riippuu tietenkin tästä raskaudesta.
ja heti omaan napaa *anteeksi* käytiin äippäpolilla viime tiistaina ja mulla oli napanuoran virtauksessa jotain häikkää..pitää laskea liikkeitä tosi tarkkaan. voi olla että vauva ei saa tarpeeksi happea. sit meidän tytöntyllerö oli iso (kuulemma) vkolla 30+3 painoarvio oli 1800g. Sit aloittettiin novorabid ateria insuliini. Painoa,napanuoran virtausta ja insuliinia seurataan joka toinen vko. Jos liikkeet vähenee niin pitää lähteä heti synnärille. kyl vähän pelästytti. Sit tää masuasukki oli täydellisessä perätilassa... anteeksi tää vuodatus..onkoo muilla ollut tos virtauiksessa häikkää..lupaan taas kunnostautua palstalisena kun saan koneen toimimaan :flower: :flower: aurinkoista heinäkuuta syysmassukoille :hug: :hug:

Töissä taas ahistaa.. olispa jo lomalaitumilla B)

karvoja kasvaa täälläkin, mutta onneksi on aivan vaaleita =) niin ja meille pitäisi olla poika siis tulossa!

alkomahooli toisinaan oon juonut 1-oluen sauna/ruoka-juomana, ne alkoholittomat kun maistuu ihan karmeelta, siltä kuin olis puolet vettä seassa. :x Odotan että saan nauttia sitä punkkua ja sen kanssa juustoja :p

kielletyt ruoat muuten, ei ole ongelmia noiden maksojen ja muiden suhteen kun en ole koskaan syönyt, lohta menee pari kertaa vkossa tai jotain muuta kalaa. Kuhaa, siikaa, ahvenia :p

daydreams :flower: onnittelut synttäreistä!
katti :flower: tervetuloa!

pienpapu minäkin olen yrittänyt tiirailla onko nahka alkanut repeilemään, vielä ei ainakaan ole näkynyt mitään. Toki nythän vauveli vasta alkaa kunnolla kasvamaan joten siihenkin saattaa muutoksia tulla.. toivotaan ettei repeilisi! Mulla on 3 ensi-synnyttäjä kamua joille ei kenellekään tullut arpia, ja yksi heistä sai kaksoset =)

vatsan koko kommentteja oli monet saaneet, mä juuri pääsin miettimästä etten ole saanut minkäänlaisia kommentteja ns. ulkopuolisilta ihmisiltä niin johan alkoi satelemaan joka päivä! Monet ovat sanoneet että on tosi pieni maha, tai ettei edes ole huomannut raskauttani.. hmm, pitääkö alkaa lihotuskuurille?? On mulla tullut se 7 kiloa ja varmaan jo enemmänkin kun edellisestä neuvolasta on jo 2 vkoa!

Tällä viikolla pitäisi tulla postissa mun tilaamat kestovaipat. Ajattelin ainakin aluksi osakestoilla ja jos se ei kauhian vaikeeta ole niin tilaan sitten lisää vaippoja. Tuleva isukkikaan ei aivan kauhean kauhistunut ajatuksesta ollut =)

Jahas, jos taas tekis jotain hommia välillä.
Meripihka ja Pikku-apina 28+5 :heart:

Aatumaria :hug: Toivotaan et kaikki menee hyvin ja saat pitää asukin viel mahas muutaman viikon! Pelästytti kyl varmaan tosi paljon! Voimia ja jaksamista loppuun asti!
Mansuista Viel kommentoin et tilasin just miehen pikkuveljen kautta 10kg mansikoita :LOL: eipä pahemmin jaksa ressata noista "kielloista" mitä on joissain neuvolois ja joissain ei. Esikoisestakin söin masui iha puhtaasti samaten maksaa yms ja terve tytteli on ollu, äidin heikkouksista huolimatta :D
Palataanpa taas paremmalla ajalla!!!

ail
Aatumaria :hug: kyllä me kaikki pidetään peukkuja.Mansikoista,ite oon syöny kyllä litratolkulla ennen tätä dieettiä.Nyt menee muutamat marjat sillon tällön.Himo olis kyllä kova.Eilen illalla alkoi taas supistukset joita tuli parin minuutin välein ja loppujen lopuksi kestivät sen 50 sek.Yritin vaihtaa asentoa että menisivät ohi mutta ei se auttanut.Lopuksi toppasin mahan alusen ja makasin kyljelläni ja loppuivathan ne viimein.Nyt taas tuntuu inhaa poltetta lantiossa.Putsasin äsken korvia ja toiseen korvaan irtosi se topsy puikon vanu.Ensi reaktio oli tietenkin nappaa se pois ja sainkin sen työnnettyä sen vaan syvemmälle.Pitäs kai lekuriin mennä mutta kun ei täältä pääse ( tällähetkellä ) kuin ambulanssilla niin ei oikein voi mennä.Pitää ootella ukkoo kotio.Taksilla tietysti vois mennä mutta kun täällä on toi lekuri tilanne vähän huono nii voipi joutua monessa paikassa ravaa ja miun kukkaro ei sitä kestä.Kamala paine korvassa.Tyhmä mie.

ail ja Pipsa 31+3

Aatumarialle ensiksi kovasti :hug: ja uskon kyllä että tuollainen "tuomio" pelästyttää. Me täällä pidetään peukut varpaita myöten pystyssä että vauveli voisi vielä muutaman viikon viihtyä masussa, onneksi olemme jo ns. turvallisilla viikoilla vaikka tilanne kävisikin tukalaksi! Sympatiaa saat myös tuosta kökköpiikki hommasta, toisaalta yritä ajatella ettei tätäkään enää kauaa kestä :hug: ;)

Katti teretulemasta pinoon! :wave:

Daydreamsille hyvää synttäriä!! :flower: tuosta noin kukkasia sankarille!

Kielletyt aineet, Mä olen kanssa ollut tarkkana näistä. Maksalaattikkoa tekis mieli ja muutenkin olen maksan ystävä, tiukkana kuitenkin olen ollut. Juustoista yrittänyt katsoa että luvallisia vain vetänyt! Huomioikaa että Valion Auraa saa vetää jos sitä tekee mieli! Olenkin laatikko ruokiin sitä laittanut :p Tupakin olen viimoisen polttanut kun alettiin yrittämään ja hyvin olen sen kanssa pärjännyt, aina välillä tekis kyllä mieli tätäkin! Alkoholikin on tällä mammalla pannassa, muutamia suullisia olen ottanut miehen pullosta kun on jotain uututta maistanut. Mä kanssa saunan päälle olen juonut limsaa tai sitte Kopperbergin karpalo sidua mikä on ihan hyvää! Tässä ihan hetki sitten alkoi tuntumaan että nyt alkais olla mitta täynnä kaiken maailman "rajoitteita" :kieh: Kesä aikana olisi kiva maistella sitä miestä väkevämpääkin...

Katjuskalle paljon pehmoisia tyynyjä ja kivunlievitystä näin virtuaalisesti. Toivon mukaan saat näin päivällä torkuttua yön vajeita pois.

Pienpapu mulla on tullut ihan kylkeen, melkein selän puolelle pieniä noin 1cm pituisi arpia. Mulla onkin tuolla profiilissa kuva (se viimesin masupäivitys ) jossa ne näkyypi. Muutenkin ihon kanssa aikalailla ongelmia, kuten Taran pusuttelu kuvassa näkyy mun kämmenselän kunto :headwall: Atopia on jotenkin roihahtanut raskauden myötä samoin kuin aikuisiän "akne". Rasvaillut olen tavis voiteilla mutta raskaus rajoittaa noita tujumpia voiteita joista saattaisi olla jotain hyötyäkin. Vihaan nahkaani jo valmiiksi joten arvet ei olisi mitään muutakuin odotettavissa...

Niihu se jaksaa konien kanssa vielä riehua :D Ootko pannut merkille että hevoset reagoisi jotenkin suhun eritavalla kuin ennen? Mulla tuolla koirien kanssa on käynyt useamman kerran niin että treeneihin tullessaan koirat kiertävät ja haistelevat paikalla olijat niin mua kun on haistettu koiran naamalle tulee "hieman" hämmästynyt ilme ja sitten täytyy tulla nuuskuttamaan hieman tarkemmin :LOL: Tilanne huumoria parhaimmillaan! Oma koira on kanssa ihan sitä mieltä ettei mammalla ole kaikki kottaraiset kotosalla...

Jospa laittaisinkin sitten omaa ( . )
Viikonloppu meni reissatessa maaseudulla ja ai että kun oli kivaa, takaisintulo matkalla paino kivut sitten päälle oikein urakalla :( Noh onneksi pääsi sitten omaan sänkyyn ja lepäämään reissun väsymykset pois. Perjantaina käytiin tynnyrisaunassa ja aika kovissa löylyissä, pentunen ottikin siitä kauheet raivarit, mekkaloi ja kekkaloi koko seuraavan yön niin että oltiin ihan ihmeissään miehen kanssa ja minä hätää kärsimäsä. Mä olen varmaan ihan hysteerinen mutta en voisi kuvitellakaan lähteväni enää elokuussa yli 50km päähän sairaalasta. Tosin meillä onkin suvussa sitä että vauvat tuppaa tulemaan aika aikaseen... Heh! toivossa on hyvä elää :D
Tulin äsken jälleen kerran hammashoitajan pakeilta, eikä ollutkaan kuin neljäs kerta tänä vuonna. Mulla on hammaskivi roihahtanut suussa pahemman kerran vaikka tekisi mitä! Tosi pyllystä että kuukauden välein saa olla repimässä kiviä irti :headwall: Meinasin että kävelisin takaisin (noin 3 km ) mutta pelkästään linkkipysäkille taapertaminen aiheutti kunnon supisteluja joten päätin jättää välistä. Nähtävästi viikonlopun reissu painaa sen verran päälle ettei kannata rasittaa liikoja...
Eilen muutenkin pentunen sekosi ihan tyystin ja päätti kääntyä perätilaan, hullu lapsi!!!! Voin sanoa että kylläpäs tuntui kauheelta ja kävelykin oli tuskasta. Onneksi tänään ollaan oikein päin ja hammashoitajan penkissä otettiin kunnon lihaskuntopiirit :LOL: Täti naurokin että aika moinen toukka kasvaa mahassas! Kävin viime viikolla kirjastossa ja nyt voisi lähteä niitä äitiyskirjoja opiskelemaan...

Koittakaahan kipuilijat jaksaa ja nauttikaa te muut kesästä!
Koiruus ja pimahtanut pentunen rv 30+5 :p

heippa tännekin! eli, nyt naamakirjassa olevat pääkaupunkiseudun syysmasut 08 on sopineet tapaamispäivän.
eli,
paikka: kauppakeskus sello, ravintola Base
aika: 15.7
klo: 14.00

Varasin 10:lle ruokailijoille paikat ja pyydänkin, että naamakirjassa olevat masut vahvistaisivat tulonsa sinne puolelle, kun täältä on niin hankala "bongata" ruokailemaan tulevat. =)
Mikäli muita halukkaita olisi, niin koittakaa huudella minua, niin yritän sitten järkkäillä muutoksia tuohon pöytävaraukseen....

:flower: aurinkoisin terveisin :flower:

kehäkukka74+pomelo 31+3

Aatumarialle tsemppiä! Tutulla oli 2 napasuonta ja kaikki meni hyvin.

Omaa napaa:
Neuvolassa Hb poissa virtsasta ja SF mitta junnaa siinä 31-32cm kohdalla toista kuukautta. Terkkarin mukaan lapsella on joko 3 jalkaa tai ei ole enää perätilassa.

Hexa ja pikkusisko, 31+2

Täällä kans alkoi naurattaa tuo Hexan terkan kommentti :LOL:

Ail Toivottavasti saat sen pumpulin sieltä korvasta pois mahd. nopiaan. Varmast tuntuu inhalta. :kieh: Ja toivottavast suppailutkin helpottaa :hug:

Koiramamma Kyllä mä kans meinaan vähän rajoittaa tota liian kauas menemistä viimeistään elokuun loppupuolella :whistle:

En oo varma osaankos oikein käyttää näit keskustelupalstoja ku en oikein muutenkaa hallitse näitä tietokoneita. :/ mut joo.. kaveri kerto eilen et kannattaa kirjautua tänne kaksplussan sivuille, että itse kun kaverini odotti esikoistaan hän vietti paljon aikaa täälä =) Itellää mulla olis 22.9 laskettu aika eli viikkoja tänää tuli tasan 29. Alkaa jännitttää jo aika lailla ja koko ajan synnytys pelottamaa enemmän ja enemmän. Eli ensimmäistä odotan. Pelko laantuu aina välillä, mutta voimistuu aina neuvolakäynnin jälkeen kun kaikki tuntuu neuvolakäynnin jälkeen todelta :/ Mulla kun kipukynnys ei ole korkea... Helpottaa ajatus, että muutkin ovat selvinneet siitä miksen sit mä :) Minulle raskauden alussa tuttavat sano että raskausaika tuntuu loputtomalta, alussa olin aivan eri mieltä, sillä valmistuin kesäkuun alussa artesaaniksi niin kevät meni hurjan nopeasti (koulujuttuja jne. niin paljon) mutta nyt kesällä tuntuu että aika olisi hidastunut. tuntuuko kenestäkään samalta?

Maha2008 Tervetuloa mukaan vaan meidän porukkaan =) Nuo pelot on ihan normaaleja juttuja. Joillakin sitä on enemmän ja toisilla vähemmän ja eri asiat niitä pelkoja kaikilla aiheuttaa, mutta täällä niitä on hyvä jakaa muiden kanssa, kun on monta samassa tilanteessa olevaa. Esikoisen odottajiakin on rutkasti tässä meidän pinossa. =) Onhan se synnytys ja äidiksi tulo kuitenkin suuri elämänmullistus ja raskauden aikana tuleekin käytyä läpi kaikki mahdolliset tunneskaalat ja niitä me täällä kans jaamme toisten kanssa.
Noin minäkin oon aina aatellu, että on ne muutkin selvinneet, niin kyllä minäkin sitten. :whistle:
Mun kohdalla tää loppuaika on aina kulunut hitaammin kuin alussa. Mutta kai se on sitäkin, että just tulee enemmän mietittyäkin tätä raskautta ja tulevaa synnytystä ja vauva-arkea kuin silloin alussa... silloin se tuntuu jotenkin vielä kaukaiselta, mutta nyt tulee välillä olo, että aika loppuu kesken ja mikään ei oo vauvaa varten valmista. :kieh: Ja sitte nää kaikki ihanat krempat ja vaappuva kävely ei kyl anna mahdollisuuttakaan unohtaa mikä on kohta edessä. :D

No niin kirjotin pitkät pätkät kaikenlaista ja kone tilttas ja tekstit häipy !!!!!!!!!!!!!!! |O

En muista mitä piti kaikkea kommentoida mutta uusille tervetuloa mukaan porukkaan! :wave:

Neuvolassa käyty viime pe jolloin tasan 32rv kasassa.Kaikki arvot oli ok mutta tarjonta oli poikkitila-kaveri on siis riippukeinussa tuolla alhaalla poikittain,kiva kiva.

Tämän takia sf-mittakin vain 28 kun yläosa kohtua tyhjää täynnä!

Tää on mulle ihan uus tilanne ku esikoinen oli rt jo 28 vkosta lähtien.

Tää vauveli vaikuttaa paljo pienemmältä ja kun hällä kuulema tilaa on hyvin ja mulla leveä lantio (?) niin mahtuu siellä olemaan vieläkin miten sattuu!

Ei vain ole hajuakaan kumpi pää on kumpi ja joka ilman suuntaan potkii ja sohii tuolla ku heikkopäinen joten jännäksi menee tämä homma.

Neljä vkoa on hällä vielä aikaa kääntyä ja sit lähetetään johki synnytystapa- arvioon jos ei saada selkoa asennosta.

Luin jostain että suurin osa vauvoista kääntyy vkolle 35 mennessä ja useimmat vkojen 30-32 aikana että tiedä sitten.Kuitenkin 35vkon jälkeen on epätodennäköisempää vauvan kääntyminen enää ominavuin ja siihen kääntöyritykseen en kyllä suostu.Neukkarikaan ei sitä suositellut vaan oli sektion kannalla ja minä taas perätila-synnytyksen-jos niin kävisi...no vielä on aikaa kaverilla kääntyä ja ammattilaisten kanssa jutella jos tarve tulee siihen.

Mites muilla??? Onko vauvat jo kääntyneet? Ja jo synnyttäneet,millä vkoilla edelliset on kääntyneet??

Painoa oli tullut 400g/vkossa ja nyt tullut 14,6kg yhteensä :D

Karvoista oli puhetta...täällä ei kasva juurikaan,hidastunut on selvästi ja esikoisesta rehottivat vallan ja oli poika...

Linea negra löytyy ja ulottuu yli navan aika ylös-sama viimeksikin!

viimeinen työviikko menossa eli vähiin käy!

Kaveri tuolta heinäkuisista sai eilen pojan ja sitä olisi tarkoitus mennä katsomaan tällä viikolla :heart: Kotiin hänkin oli päässyt jo tänään joten ei ne kauaa meitä kattele siellä synnärillä jos kaikki on hyvin!

Ja korjausta edelliseen kirjotukseeni sen verran että kyllä täälläkin 36vkon jälkeen käydään nlassa joka vko mutta siihen asti vaan kerran kuussa eikä esim.kahden vkon välein.

Ja merilohta saa syödä mutta ei mielellään järvikalaa ainakaan isoja yksilöitä kun olin käsittänyt jotenki väärin tuon.Mutta se noista syömisistä-maalaisjärjellä mennään niin kuin suurin osa meistä varmasti tekeekin!

Nyt ei muista muuta kommentoitavaa muutakuin voikaa paksusti!!! B)

Jouskari&Iines32+3

Uusille tervetuloa kirjoitteleen :flower: :flower:
Oulun reissu meni hyvin ja muutamia pieniä ostoksia tuli tehtyä ja kaupungilla kierreltiin useampi tunti...Sitten illalla oliki ihana rentoutua hotellissa saunassa ja uima-altaalla.

Mansikoiden syömisestä ollut puhetta ja mulle on neuvolassa suositeltu syömistä helteillä varsinki ja turvotukseen...

Meillä masukki edelleen mitä ilmeisemmin perätilassa.Mikä on mulle outo tilanne siksi että kummatki aiemmat olleet alusta asti raivotarjonnassa.Huomenna pitää neuvolaan soittaa jos pääsis käymään neuvolalääkärillä tarkistuttaan paikat nuitten supisteluiden takia.

Tälläistä tällä kertaa näin pikaseen ja ku tuo vuorokausiki sopivasti vaihtu niin tuli täysiä viikkoja täyteen!! :heart:

Ninnipo ja :heart: masukki 31 :heart:

Heippa
Vauvan asennosta mulla ei oo hajuakaan, potkii ja huitoo pitkin masua, n.kk sitten oli neuvolassa rt:ssa, mutta en tie sit onkos kääntynyt..selviää ens viikolla neuvolassa.

Karvoja kasvaa täälläkin masussa aikas reippaasti, onneks on silti ihan vaaleita...oisko poika tulossa..heh, niin siitä oli kanssa puhetta poika-tyttöolosta, mulla oli aluksi vahva tyttö-tunne, mutta nyt ehkä enemmän poika-olo, voi toki myös johtua siitä kun kaikki hokee että on poika tulossa mahan perusteella, mut en kyllä usko noihin maha-juttuihin kauheesti, on tullut nähtyä niin montaa selvää tyttö-tai poikamassua tutuilla ja aina tullut just se toinen, ns. väärä vaihtoehto :D Mutta synnärillä sen sit näkee..hih.
[/b]Masun koosta[/b] oon kuullut eri mielipiteitä, toiset sanoo että valtava ja toiset että söpö pieni massu...mutta nyt tuntuu että massu kasvanut yhtäkkiä hirveesti, siellä se pikkuveikka kasvaa ja venyttää massua :LOL:

Mansikoita mä oon ainakin syönyt ihan hirveesti, en oo kuullutkaan etteikö sais syödä..ne on mun herkkuu enkä voi kesällä luopua esim. mansikkakakusta :p Alkoholia en oo maistanutkaan, eikä oo ollut mitään tarvetta, jos ennen join, niin join humaltuakseni, enkä mitenkään nauti oikein mistään alkoholijuomasta, niin ei oo ollut kyllä mitään ongelmaa...alkoholitonta sidukkaa piti kyllä maistaa uteliaisuuttani, ihan hyvää oli, mutta taidan pysyä limu-kannalla :D

Arvista, mulle ei oo tullut vielä yhtään ja toivon ettei tulekkaan, innokkaasti oon kyllä rasvaillut, vaikkei se kuulemma oikeen sit autakkaan...noh, tulee jos tulee :/

Taas oli uusia tulokkaita...Tervetuloa! :flower:

Nyt töiden pariin, viimestä viikkoa viedään...ihanaa B)

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!

jkoo + Pikkuinen 29+3

Huomenta!
Tervetuloa mukaan maha2008!
Tosiaan niinkun katjuska jo sanoikin täällä niistä peloista on hyvä puhua kun on muitakin samassa tilanteessa.Kyllä itteekin alkaa se synnytys jo mietityttään vaikka periaatteessa jo "tietääkin" millasta se on...
Jouskari täälläkin on kaveri ihan poikittain vielä!välillä siirtyy jotenkin kummallisesti perätilaan tms. mutta raivotarjonnasta ei tietoakaan!Mua pelottaa kauheesti että joudutaan johonkin käännösyrityksiin...ja sektioo en haluis aatellakaan!!Poika siis oli raivotarjonnassa jo rv 25 eteenpäin.
tuli muuten tosta sun tekstistä mieleen et jotenki mun meni ihan hassusti kun viimeks oli neuvola rv 30 ja seuraava on vasta elokuun alussa, eli sillon jo jotain rv 35tms, et aika pitkä väli tohon tuli...mut toisaalta, mitäs siellä ravaan, olisin vaan halunnu just ton asennon takia vähän aiemmin, kun se synnytystapa-arvio olis sit jo rv 36.
Katjuska täälläkin aika tuntuu menevän toisaalta niiiiiin hitaasti, toisaalta tuntuu et tulis jo mukamas kiirekin laittaa kamoja valmiiks ym."Mitäs jos syntyykin jo ennenaikojaan, tai mitäs jos syntyykin just miehen loman jälkeen eikä olla oltu kotona laittamassa paikkoja valmiiks, ja miks tää aika nyt menee niin hitaasti, ja tulis jo ees elokuu, mut en kuitenka sittenkä haluis synnyttää...jne." :LOL:
koiramamma kiitokset onnitteluista! me aijotaan kyllä elokuussa mennä vielä miehen porukoille poriin (synnyttää olis tarkotus hämeenlinnassa) aattelin jotta voihan sitä sielläkin sit sen lapsen synnyttää jos niikseen tulee.En kuitenkaan viitteis sillee rajottaa liikkumista kun ei tiedä vaikka meniskin yliajalle, ja toi elokuun alku on ainut millon sinne anoppilaan voidaan mennä, muuten menee sit vasta vauvan syntymän jälkeen.Mut muualle ei kyl lähetä!
meripihka kiitokset sinullekin onnitteluista!kyllä mullakin vielä tän raskauden saa jollain isolla paidalla piilotettua, ja eräskin henkilö sanoi (kun oli semmonen tunika päällä) että ei olis kyllä arvannut mitään, kun muotikin on nykyään tommosta "teltta-mallia" :D
sama homma oli viimekskin, vielä pari päivää ennen synnytystä ihmiset oletti että LA on kuukausien, ei päivien päästä.
aatumarialle tsemppiä!!
ai niin, vielä katjuska siitä zoolandiasta, enhän mä sillä, kyllä varmaan lapsille ihan kiva paikka ja kivoja eläimiä mutta tällee aikuisen näkövinkkelistä aika kuppanen.Mut silti tosiaan parempi kun kotona istua :D meidän olis tarkotus miehen lomalla huristaa puuhamaahan, saa nähä kuin monta kertaa joudun vessassa juoksemaan...
jos sit vielä jotain omaa napaa...tosiaan kun toi kaveri on tuolla poikittain ja aika alhaalla niin vessassa saa kyllä juosta aika usein, varsinkin jos kävelee vähänkin pitempään niin heti tuntuu että pissattaa vaikka ei tuliskaan kun pieni liru.
Tänään olis tarkotus mennä kattoon IHAN YKSIN kaverin 2kk ikästä tyttöö, poika menee papalle sen ajaks.Outoo mennä ilman sitä kun en oo kun joulun alla viimeks ollut missään minuuttiakaan ilman sitä!varmaan jossain vaiheessa rupee ettimään et mihis sen pojan lykkäsinkään...
josko sitä sit taas koittas laittaa päivää käyntiin, poika herätti taas aamulla mukavasti "äiti!Äiti!ÄITI!" ja kun menin kattomaan niin siellähän oli semmoset kakat tullu että yöpukukin oli ihan kakassa!sitä poika menikin sit heti kertoon isillekin, "kakka, pylly, kakka!"
:D
:wave:

d. ja pipana 32+0

Huomenta taas vaan :)

Vauvan asennosta Itsellä ei oo yhtään hajuu, että miten tuo kaveri tuolla on, mutta neuvolassa aina oltu raivotarjonnan kannalla. =) Toisaalta välillä tuntuu sellaista muksintaa tuolla kyljissä, että luulisin vielä olevan tilaa hääriä ja hyöriäkin siellä. :kieh:

Daydreams Mä oon muutaman kerran pojan vieny mun vanhemmille, kun oon neuvolassa käynyt, niin bussissa aina tullut sellainen olo, että puuttuu jotain oleellista. :LOL: Mekin kun eletään aika symbioosissa tuon pojan kanssa, niin tuntuu ihan oudolta yksin liikkua. :xmas: Vessassakaan kun saa harvoin ihan itekseen käydä :whistle:

Mun tekis vielä jonnekin mieli tänä kesänä lähtee, mutta alkaa käydä mahdollisuudet vähiin. Nyt lauantaina pitäs Espooseen lähtee käymään miehen veljen luona ja seuraavaks viikonlopuks tuo järkkäskin itselleen töitä ja sitte tuleeki anoppi ja appi meille viikonlopuks viettämään miehen syntäreitä. No ei sitä tiiä mitä tässä viel keksii. B)

Meillä ei nukuttu ollenkaan taas hyvin. :headwall: Itse meinasin joskus yhden jälkeen saada unen päästä kiinni, niin poika heräs ja töpsötteli viereen. No sain nukkumaan tuon ja kannoin omaan sänkyyn, niin ei mennyt kuin hetki, kun tuli takaisin. :kieh: Tätä rumbaa sitte jatkettiin pari kertaa vielä, kunnes sitte yritin nukuttaa tuon ihan omaan sänkyyn. No kolmelta pääsin taas itse yrittämään nukkumista ja neljän aikoihin aloinkin torkkua....arvatkaapa vaan kuka sieltä töpsötteli taas tulla viereen. :kieh:
Lopputulos oli, että ukko ja poika nukkui meidän sängyssä levällään ja minä tytön sängyssä (sillä on sellainen 140 cm levee ja sattu eilen menemään isälleen) Meinasin, että siellä ainakin saan ees vähän paremmin tän ruhoni kans nukuttua. Että nyt ollaan pirteenä täällä neljän tunnin unien kanssa. :xmas: Päikkäreitä ootellessa :whistle:

Katjuska ja Vilpertti 30+5 :heart:

Huomenia!

Aletaan kai pikkuhiljaa päästä kesäkeleistä nauttimaan B) Vaikkei mitkään helteet olis väliks. Viime perjantain helteen jälkeen oli ensimmäistä kertaa jalat ihan turvoksissa - järkkyä! :eek: Ei tosiaan vielä minkäänlaista turvotusta ollut kertaakaan.

Ajan kulusta:
Monet kommentoineet, kuinka aika menee tässä vaiheessa hitaasti. Mulla taas päinvastoin! Alussa tuntui menevän hitaasti, kun ei ollut jotenkin mitään konkreettista (ei masua, eikä tuntenut liikkeitä). Nyt taas tuntuu et viikot senkun viuhahtaa mennessään, vaikka tosiaan kuvittelin, et näin saikulla aika menis tooosi hitaasti. Ehkä toi lähestyvä synnytys aiheuttaa sit kuitenkin pientä paniikkia ja toivois et tää masun kasvattelu jatkuis vaan.. :|

Asennosta ei kyllä mitään hajua. Viimeks 2 vkoa sitten neuvolassa täti sanoi että pää alaspäin ollaan, mut mitä sen jälkeen on tapahtunut, niin ei tietoa. Liikkeitä nimittäin tuntuu välillä ihan alhaalla, välillä melkein rintojen alla, kyljissä, navan kohdalla, eli joka paikassa. Toisinaan iltaisin varsinkin on hirmu paine alavatsassa ja vessassa saa rampata puolen tunnin välein, mut sekin menee yleensä yön aikana ohi. Mut huomenna vuorossa ultraa, joten jospa sitä sen jälkeen olis taas viisaampi :kieh:

Kivut ovat jälleen viikkojen jälkeen palanneet.. :( Lonkkia kolottaa niin julmetusti vähänkin pidemmmän paikallaanolon jälkeen. Oon yrittänyt nyt muutamana iltana käydä hissukseen kävelyllä, kun tuntuu vähän auttavan. Ei vaan tarvii puolta tuntia kauempaa tallustaa, kun maha pingottuu ja tuntuu putoavan asfaltille :LOL: Mut jalat vähän vetreytyy. Takareisissä ja pakaroissa on kans lihakset aivan jumissa ja niitä oon nyt jollain tapaa yrittänyt venytellä miehen huvitukseks :D

Alan muuten ilmeisesti samaistua tulevaan vauvaan: en osaa enää syödä. Paidasta voi syömisen jälkeen tutkia ruokalistaa =) Kaikki vaan jotenkin tipahtaa tohon mahalle! :p Yritän vältellä vaaleita paitoja ;)

Aurinkoista päivää masuille! Ja ne viikot vaan karttuu - kääk! |O

Zucchero 30+0

Huomenta

Aika tuntuu kuluvan hitaasti.

Meillä esikko ei ole ollut vielä kertaakaan 'yökylässä' mummolassa tai missään missä me ei oltais oltu mukana. Sen jälkeen kun saatiin hänet sairaalasta kotiin. Mummolaan on vajaa kilometri matkaa eli sekään ei olis paha juttu, mutta ei sitä kertakaikkiaan voi olla erossa lapsestaan kun vihdoinkin hänet on kotiin saanut. :) Tarjottiin kyllä että mummo ottaisi lapsen mukaan mökille mennessään, mutta mummo ei halunnut. Ei pärjää yksin hänen kanssaan veden äärellä. Äitini on isäni omaishoitaja ja äidilläni on vuoden ainoa lomajakso nyt kun hän pääsee pariksi päiväksi mökillä käymään. Edellisen kerran oli 3v sitten. Me sitten käydään isää sairaalassa katsomassa ja pidetään paikkoja pystyssä. Niin kuin sanoin aikaisemmin, omat vanhemmat alkavat sitten jo tarvita apua kun itse on saanut elämänsä ja taloutensa kuntoon.

Mä kyllä kaipaan hellettä! Piti oikein laittaa stopparisormuskin käteen kun vihki- ja kihlasormukset ei muuten tahdo pysyä sormessa. Eli turvotusta ei ole. Sukkia kun ei mahan kanssa taivu laittamaan jalkaan, olis kiva ettei varpaat palelis = voisi olla paljonkin lämpöisempää. Vaikka noin 10 astetta lämpöisempää. Hikeä kyllä syystä tai toisesta valuu, mutta on se vaan vinha tunne kun jalat ja kädet palelee ja naama ja rintakehä hikoilee.

Ihan niin kuin Zucchero sanoi, paidasta näkee kyllä heti ruokalistan. Ei tartte kuin käydä keittiössä niin jo on tahroja täynnä tuo mahan seutu! Ihan kumma juttu! Ja sitten kun pihalla kastunut koira kiipeää syliin tai nousee sylittelemään niin jo ovat housutkin ihan rapaiset.

Olen tainnut bongata raskauteen liittyviä kipuja! 20v vanha judovamma on alkanut vihoittelemaan alaselässä (olikin 8v ihan hiljaa). Se ei kestä makaamista niissä asennoissa, mihin maha nyt rankaa painaa (nikamat hankaa toisiaan) ja jos yrittää kävellä tai liikkua niin alkaa supparit. Ja jos istuu niin silloin tuoreempi yläselän kaatumisvamma (juoksulenkillä ) alkaa kipuilemaan niin, ettei hengitys tahdo kulkea. No, kaks kuukautta enää niin pääsee taas liikkumaan kunnolla.

Hexa ja pikkusisko, 31+3

snodgrass
Moikka!
Katjuskalle :hug: Olipas sulla yö! Toivottavasti päikkäreistä olis vähän apua.

aatumarialle myös kovasti tsemppiä!

Me käytiin eilen turvakaukalo-ostoksilla. Gracon logico S -pakettiin sit päädyttiin, siinä oli pieni tarjouskin nyt Lastentarvikkeessa. Pitkään piti kyllä miettiä, kun se Gracon kaukalo on niin sika painava. Mutta jalustan kanssa siinä on kuitenkin sit paras hinta-laatusuhde. Samalla ostettiin seisomalauta vaunuihin, jota esikko sit innoissaan testaili.

Nyt neiti kotiutui yökylästä, ja pitää mennä leikkimään rosvoa ja poliisia... Täytyy palata paremmalla ajalla. Heippa :wave:

Kävin viime keskiviikkona neuvolan lääkärin tarkastuksessa ja lääkäriarvioi että pääalespäin kaveri on sielä.. mutta sano myös että asento voi vielä vaihtua useaan otteeseen. silloin oli 28+2. Eilen alkoi 29viikko.. viikko viikolta jännitys kovenee :) en millään jaksais odottaa syyskuuhun :/ mutta kuhan tää heinäkuu on ohi niin sit onkii jo elokuu eikä enää kauaa.. Mulla painoa oli tullut kesäkuussa 5kg kun normaalisti on aika tasaseen noussut. Yhteensä koko raskauden aikana on tullut 9kg. Alussa oli ihan innoissaa ku painoa oli tullu mut nyt järkytti vähä et yhdessä kuukaudessa pomppas 5kg lisää.

Äh ja pöh mikä ilta mulla eilen oli :headwall:
Mahassa tuntui ihan kuin mä halkeisin eikä lämmin (lue: tuli kuuma ) suihkukaan auttanut. Kiristi niin maan perkuleesti, mä jo olin ihan hätää kärsimässä että kohata se maha tipahtaa lattialle. Kun vihdoin ja viimein menin pitkälleen niin luulin saavani sydänkohtauksen :eek: niin karmiva tunne rupes jäytämään rintalastaa ja kylkiluita ettei ollut mitään järkeä! Liekö tämä sitten sitä närästystä, siitä kun ei ole tarvinnut koskaa kärsiä. Kauheeta kun ei voinut olla mienkään päin, ähisin vaan kippuralla ja hiki valui...

kaikille nyt tasapuolisesti :wave: ja tsemppiä! Lähden laittamaan itseäni ulos ja sitten päiväunille, se on moro!

Koiruus ja pentunen rv 30+6

Yhteistyössä