Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Hei kaikki.

Tänään minulla piti olla eka neuvolakäynti. Aamulla aloin vuotamaan ja iltapäivästä kävin neuvolalääkärillä. Keskenmeno. Nyt siis vuodellaan tyhjäks ja toivotaan uutta raskautumista joskus. Tarroja ja tsemppiä teille!
 
No niin, kävin siellä ultrassa, jonka piti siis olla np-ultra mutta ei se saanut mitattua sitä turvotusta kun vauva ei suostunut kääntymään oikeaan suuntaan. Viikon päästä uusi yritys. Sydänäänet kuitenkin kuunneltiin ja kaikki raajat oli jo paikoillaan, pituutta huimat 3,4cm. Kaks päivää eteenpäin siirtyi laskettu aika, mitä kyllä ihan odotinkin eli nyt siis LA 5.9. Aika ronski oli se kätilö, en kamalasti tykännyt siitä mutta....

Emilii85 :hug: Olen tosi pahoillani!

MaybeSomeday ja Onni 10+2
 
Emilii85: Pahoittelut :hug: Voimia :hug:

Hyväsetille myös tsemppiä pahoinvoinnin voittamiseksi! :hug:

...Ihan alkaa masentaa, kun täällä on niin paljon kuulunu viime päivinä huonoja uutisia. :ashamed:

Kiitos neuvoista fysioterapian suhteen! Täytyy varmaan varata aika, niin pääsee näistä hartia ja niskavaivoista...

Wanda81 & pieni 7+2 :heart:
 
emiliii85 :hug:

Toivottavasti loppuisi huonot uutiset...

Täällä oli puhetta tyttö/poika olosta.... Mulla esikoinen poika ja nyt tuntuu että voisi olla tyttö. Pojasta osuin oikeaan mutta nyt on eri oireita.

Pojan odotus oli todella oireeton ja olin tosi hyvin voiva... ja naamassa ei mitään näppyjä! selkään tuli muutama isompi mutta se siitä!!

Nyt taas sitten ollut todella etova olo(oksennus ei ole tullut),otta on TÄYNNÄ pientä näppyä,nännin päät kipeät ja VÄSYMYS JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

Mutta molemmat ottaisin jos sinne asti päästään =)
 
Emilii85 Otan osaa :hug: Todella kurja juttu, voimia teille toipumiseen!!! Voisi jo nämä suru-uutiset loppua :(

Tarrasukkia nyt muillekkin joilla ongelmia!!

Itse jatkan odottavissa tunnelmissa. Kyllä sitä sit torstaina taas tippuu korkealta jos tulee huonoja uutisia. En voi sille mitään et toiveet nousee päivä päivältä ja alan unohtaa miten murskaava tuomio viime kerralla annettiin. Pahoittelen et jauhan näitä huonoja uutisia ja saan muutkin ahdistumaan :ashamed: En vaan voi olla purkamatta tuntoja!

Koittakaa kuitenkin muut nauttia raskaudesta, joilla ei ole syytä huoleen! :heart:
 
Tervetuloa, tyyty85 :wave:

Tulin taas kirjoittamaan omaa napaa, kun ei tässä näinä päivinä osaa paljon muuta ajatella. Tunnin soittelun jälkeen sain neuvolaan yhteyden. Täti puhelimessa totesi, että ei täällä ole nyt ketään, jonka kanssa voisit puhua, soita terveyskeskukseen. Onneksi sieltä sain th:n kiinni jopa vajaassa tunnissa... Mut viesti oli, että pitäis varata neuvolaan aika :kieh: Lopulta sain järkättyä niin, että varasivat mulle tk:sta neuvolaan ajan huomiselle... Ja nyt tuntuu niin vaikealta odottaa sitäkin. Ja silti tuntuu myös siltä, että mitäpä siellä neuvolassa ees asialle voi tehdä :headwall: Tuskin ne mihinkään ylimääräiseen ultraan passittaa, kun "jo" ensiviikolle on varattu nt aika.

Olen myös yrittänyt miettiä, että mitä tarkoitetaan hyytymillä veressä. Mullahan on alusta saakka ollut välillä se vuoto sellaista tosi kuivaa ja kokkareista... En niitä itse ajatellut alkuunsa hyytyminä, vaan vain kokkareina... (Kuulostaapa tyhmältä.) Jotenkin ajattelin, hyytymät ovat sellaisia muutamia isoja klönttejä juoksevamman veren seassa. Silloin, kun mulla vuotaa tuota ohuempaa, kirkkaampaa ja juoksevaa verta, niin siinä ei näy klönttejä seassa. Mietin myös pääni puhki, että kuinka kirkasta on se paljon pelätty kirkas vuoto... Ehkä mulla ei sentään olis aivan kirkasta tuo.

Voi luoja miten tuskastuttavaa näitä asioita on pyöritellä päässään! Siksipä syydänkin kaiken myös teidän niskaanne... Kiitos tuhannesti kaikille tuestanne!

Yhtä asiaa piti kommentoida... Joku sanoi, että on atoopikko, eikä siksi ole koskaan kärsinyt finneistä. En oikein ymmärtänyt tätä. Minäkin olen atoopikko, ja mulle tuli akne tosi nuorena. Nyt aikuisena finnit ovat enemmän selässä kuin kasvoissa. Alkuraskaudessa kukki sekä selkä että kasvot todella pahasti. Tilanne helpotti muutama viikko sitten.

Shuri ja Onni-Ilona 10+2
 
Tervetuloa tyyty85 :wave:

Voimia Emilii85 ja lämmin :hug:

Jaksamista Shurille ..hyytymät on sellaisia "klimppejä" (niinku "sattumat" kiisselissä mutta siis verihyytymiä) en tiedä selvensikö yhtään. Niitä voi tulla myös menkkojen aikana esim. jos pitkään ollut paikallaan ja veri siksi päässyt hyytymään. Ja tiedän myös ton tunteen ku näitä asioita pyörittelee päässään.. :hug:

Mäkään en ymmärtäny tota atoopikko juttua..ite myös ollu atoopikko koko ikäni ja vielä paha sellanen. Kyllä mulla ainaki teininä naama kukki ja 20v sain järkyn aknen ottaan. Ja ku pillerit lopetin ni uus näppyläsota alko, joka jo ehti rauhottua ja nyt tää on alkanu taas. Ehkä mä oon vaan erilainen =)

Sit vähän omaa napaa...Joku oli kommentoinu sitä et hedelmöittyminen ois tapahtunu myöhemmin..joo näin mäki ajattelin mut se lääkäri vei kyl senki toivonrippeen eilen. Se vaan oli niin keskittyny siihen "juttuun" joka vuotaa ettei tuntunu oikein näkevän muuta vaikka toisen sydän siinä minkä kerkes. Lääkäri oli kirjottanu mun tekstiin et "Sikiöpussin lisäksi kohdussa vähän nestettä, joka ilmeisesti verta, koska niukkaa vuotoa kohdusta tullut." Tää "neste" oli tosiaan sikiöpussin näkönen ja kokonen pallura ja mietinki, et miten mikään neste voi pysyä ympyrän muodossa ilman mitään suojaa (esim. sikiöpussia). Tätäkään en tietenkään tajunnu kysyä..Mut tälläi tyhmän maallikon silmään tosiaan näytti et kaks sikiöpussia ois ollu joista toinen menny kesken ja nyt sitten vuotais. Tuhruvuotoa tulee siis edelleen ilman minkäänlaisia kipuja. Noooh...ens viikon to uus ultra ja sit näkee et mitä siellä on tapahtunu..toivon todella, että pikkuinen on jaksanut sinnitellä ja kasvanut hurjasti :heart:

Oli vielä eilen pakko ettiä netistä kokemuksia tälläisestä, että alkio ei vastaa viikkoja ja ihan molemmin puolin löyty juttuja. Mut pääpointti oli et alkiot kasvaa eritahtiin myös alkuraskaudessa..ja jotku saa "käyrät" kiinni viikolla 9-10 ja toiset vasta 11-12. Mutta, että terveitä lapsia on syntynyt vaikka pari-kolme milliä on alussa mitasta puuttunut..

fanttomi & taateli 6+
 
Tervetuloa tyyty85!

Emilii85 isot :hug: olen pahoillani!

(.) oksu lensi äsken kaaressa, onneksi ei nyt kuitenkaan ole niin huono tilanne, että tiputukseen joutais. hyväsetille tsempitykset, toivotaan että olot paranee. Tää pahoinvointi on kurjaa :(

No jos koittais taas saada alas jotain ruoan tynkää...

Meripihka ja kirppunen 9+4
 
Emilii85 Nyt voimia sinne! Yritä jaksella!

Jossain vaiheessa lueskelin, että alkio on ollut ns. liian pieni. Jos joitain lohduttaa, niin kun ensimmäinen ultra oli 8+2 niin ei sydän lyönyt eikä pituutta ollut riittävästi. Siitä pari viikkoa eteenpäin, niin oli vauveli kasvanut hurjasti ja sydän löi mallikkaasti. Molemmat kerrat ultrattiin siis vatsan päältä..

Meille tuli tänään np-ultraan kutsu, olisi 22.2, mutta olen silloin töissä. Täytyy yrittää huomenna soittaa ja siirtää ultraa päivällä eteenpäin (23.2) jolloin olisi vapaata. Ei tekisi mieli vielä töissä huudella raskaudesta, sillä olen vuokratyöntekijä ja saatettaisiin miut potkaista pihalle nyt heti. (ehtisivät kesäksi saada vielä "koulutettua" uuden työntekijän..) Nyt kun pidän itseni sisällä talossa kevääseen saakka, niin suurimmalla todennäköisyydellä saan rauhassa tehdä äippälomaan saakka töitä. :p


Mitäs tuossa np-ultrassa on tehty? Siinä tuo niskaturvotus mittaillaan ja verikokeet otetaan? Kotiin tulleessa kirjeessä luki, että rakossa pitäisi olla virtsaa mahdollisia testejä ja ultrauksen helpottamista varten. Ultrataanko siis ihan päältä vai alakautta? Kuinka kauan olette olleet vessassa käymättä ennen tuota ultraa? Anteeksi tyhmät kysymykset - aloittelija asialla. :ashamed:

Meidän pitäisi lähteä viikonloppuna miehen vanhemmilla käymään - tarkoitus olisi kertoa hänen isälleen ja äiteelleen tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsesta. Jännittää hurjasti miten reagoivat. Kihlausta jo utelivat pitkään, mutta lapsi saattaa tulla suurempana yllätyksenä. (Kihlauduimme 4kk sitten ja häistä ollaan puhuttu 2012 vuoteen..) Omalle isälleni ajattelin kertoa vasta reissumme jälkeen, jos vauveli pysyy kyydissä siihen saakka. Isäni on maailman kovin hössöttäjä, jonka takia en kerro yhtään liian aikaisin. (isä tarkoittaa vain hyvää, mutta itse stressaan ihan riittämisiin jo valmiiksi..) :)


"Mukavaa" että muillakin on ollut valkovuotoa runsaasti. Itse meinasin huolestua jo, mutta enpä kuitenkaan ole saanut aikaiseksi soitella neuvolaan pelkästään tuosta syystä, kun mitään suurempaa haittaa tuosta ei ole ollut. Välillä vain pitänyt juosta oikein juoksemalla vessaan, kun on tullut olo että jotain valuu. Helpotukseksi on sitten saanut huomata, että vuoto on vain valkovuotoa. Aina tulee vain olo, että vertahan sieltä on tulossa.
:/ (Ihme huolehtija minäkin!)

Valkoinenhetero + myyrä 10+2
 
Neuvolassa käyty viime viikolla, juteltii vaan ja täytettii lappuja, sykettä yritti kuunnella sellasella antiikki laitteella vaan ei kuulunu mitää, ehä ensi kerralla :) neuvolatädin mukaan la 30.8, mutta ultran mukaan 4.9 :) Veriseula ja lääkärineuvola ensi viikolla ja kahden puolen viikon päästä ultra :) Paha olo ei enää niinkään vaivaa, mutta nyt on sitten kamalaa selkäkipua ja välissä tuota mahaa kouristaa mut eiköhän se siitä :)


K-ati ja vaavi 10+3
 
valkoinenhetero: Minun käsittääkseni np-ultra tehdään yleensä alakautta mutta keskustelupalstoilta löytyy myös paljon niitä joille se on tehty vatsan päältä. Ainakin kaikissa neuvolan vihkosissa sanottiin, että alakautta ja silloin rakon pitäis olla tyhjä...? Ja käsittääkseni se verikoe pitäis ottaa samalle päivälle tai seuraavalle mutta en tosiaan ole 100% varma, tämä on käytäntö ainakin täällä. Sullahan on sitten paras kuitenkin mennä rakko täynnä kun kerta ohjeissa noin mainitaan, helppohan se on sitten tyhjentää tarvittaessa... :D

Mietin, josko kertoisin esimiehelle torstaina kun meillä on työpaikan illanistujaiset ja jos siinä tulis hyvä sauma...On jotenkin niin luottavainen olo nyt ja en jaksais salailla...
 
k-ati Jos lohduttaa, niin neuvolassa ensimmäisellä kerralla sanoi ultrausta aloitellessa, ettei ole edes varma miten tuolla laitteella kuunnellaan sydänääniä! :D

Lara- Ei muuta kuin mies hommiin! En miekään alussa jaksanut evääkään liikuttaa ja nytkin on työpäivien jälkeen maailman vetämättömin olo.. Nyt pikkuhiljaa alkaa jaksaa taas, mutta mies on onneksi tunnollisesti huolehtinut kaikesta. (ja ihan oikeasti kerrankin KAIKESTA) ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja valkoinenhetero:
Lara- Ei muuta kuin mies hommiin! En miekään alussa jaksanut evääkään liikuttaa ja nytkin on työpäivien jälkeen maailman vetämättömin olo.. Nyt pikkuhiljaa alkaa jaksaa taas, mutta mies on onneksi tunnollisesti huolehtinut kaikesta. (ja ihan oikeasti kerrankin KAIKESTA) ;)
Mies on armeijassa alkokaskaudella ja lomat 2 päivää kahen viikon välein. :'(
 
Voi ei, taas huonoja uutisia!:( :hug:


dask kyseli pienestä ikäerosta. Täällä myös tulisi pieni ikäero. Vuosi ja kolme kk. Mä en oo oikeestaa kattonu noita tuplarattaita juuri ollenkaan,mietin et josko sitten ihan loppuraskaudessa rupeis asiaan paneutumaan jos sinne asti päästään. Yritän pitää muutenkin pään vielä kylmänä sinne ultraan asti.Maanantaina se sitten oliskin. Nyt jo laskee päiviä:).

Nyt en taida jaksaa enempää turista, pitänee mennä nukkumaan kun väsyttää niin hirveesti!

primrose 10+5 (kai?)
 
Tuplarattaista Meillä on tyttöjen ikäero 1v11kk ja tuplat jokapäivä käytössä, koska iso koiruus vaatii pitkiä lenkkeä. Meillä on Habby Babyt. Loisto vankkurit. Käsittääkseni noita ei valmisteta enää, mutta käytettynä voi löytyä. Uutena hinta oli n.750?, mutta maksoi vuoden käytössä olleista 300?. Kannattaa myyntypalstoja katsella.

Väsy tuumaa olla täällä myös häiritsevää. Tytöt 3½v ja 1½v pitävän kuitenkin huolen ettei äiti voi lepäillä. Mies kun tulee töistä niin on mun vuoro lähteä töihin. Meidän arki on melko hektistä :) . Meidän kolmella pitkäkarvaisella kisulla on vielä karvanlähtö niin tuntuu ettei kerran päivässä imurointi edes riitä.

Voi kun taas oli surullisia uutisia :hug: .
Tänne voi kertoa kaikkia tunteita. Minusta nämä palstat on hyvä keino purkaa hyviä ja huonoja tuntoja, ettei ihan kaikkea kaada läheisen niskaan. Minun mies ei ainakaan jaksa kuunnella hehkutusta, väsyä, pahaaoloa jatkuvasti.
-Poni 9+0
 
Heippa!

emilii85 voi ei!!! Toivotan jaksamisia!

Krizze, juu, se on mielenkiintoista miten eri maissa raskaudenaikainen terveydenhoito menee. Kuten eilen kirjoitin, niin Ruotsissa ei ole ainakaan np-ultraa. Muuten hoito tuntuu olevan todella tasokasta tuolla missä käyn, mutta he ovatkin spesialisteja. Ja ilmaista on, onneksi! :)

Viivariina
, jospa olis kuitenkin vaaratonta tuo vuoto, toivotaan! :hug:

Fanttomi, voi kun on harmillinen tilanne. Ymmärrän tavallaan siinä lääkäriä, ettei hän uskalla luvata kaiken olevan hyvin, kun selvästi poikkeavaa on tuo vuoto/toinen sikiöpussi. Silti ei pitäisi piruja maalailla seinille! Itse voin kuitenkin rauhoitella sen verran, että olen kuullut paljon tapauksista, joissa ollut 2 alkiota, toinen vuotaa pois ja toinen syntyy terveenä. Sukulaisellani oli muunmuassa tällainen tarina toisen lapsen kohdalla. Lycka till!

cappuccino, pidän peukkuja ja toivon sydämestäni että kaikki olisikin hyvin teillä. Jos pettymyksiä tulisi, ne on sen ajan murhe ja sitten täytyy vaan surra surut. Etukäteen on turha mitään surra, kun uutinen voi olla hyväkin! Tärkeintä on saada aika kulumaan nopeasti kaikkeen muuhun keskittyen. (Mahdotonta, tiedän...:))

Shurille jaksamista ja toivottavasti asiat selviävät parhain päin!

Voi hitsi kun on noita ikäviä uutisia tullut nyt paljon! Tunnen olevani yhä onnekkaampi, kun miettii, että se olisi voinut olla minä joka täältä tippuu. Keskenmeno on aina kriisi ja surut on surtava kunnolla, jotta voi taas nostaa katseen tulevaan. Meillä oli piiitkään suuri epätoivoisuus, kemiallisia raskauksia lähes joka kierrossa (km viikolla 4+0->) KAUHEAA, kun miettii! Nuo kemialliset raskaudet oli täysin "todistettuja" testein ja tunsin myös oireita aina silloin kun oli tärpännyt. En ole päässyt ahdistuksen yli vielä, mutta toivon, että ajan kanssa se laimenee. Vauva olisi maailman paras palkinto kaikista kärsityistä vääryyksistä, kymmenistä itkuista... :heart: Joten nyt Vauva, alapa kasvaa ja vauhdilla! :D

Pahoinvointia eilen ja tänään. Ei yhtään niin voimakasta, että oksentamista tulisi edes mietittyä, mutta koko ajan pieni kuvotus ja vaikea olla. Ja päänsärkyä, mulla se on liittynyt pahoinvointiin näinä harvoina päivinä, kun sitä ollut.

T.Estelle 9+3
 
Tervetuloa uusille keskustelijoille! :wave:

Emilii85: :hug: Kaikille vuodoista yhä kärsiville myös paljon jaksamista!

Tuli puhetta tuosta atoopikon ihosta...Mulla "atoopia" on ihottumaa, eli olin pienenä sairaalassakin kuivan ja kutisevan ihottuman vuoksi (mulla oli myös taiveihottuma)...joka oli päästä' varpaisiin asti. Myös murrosiässä mulla oli iho niin kuiva, et rasvata sai koko ajan...Tämän vuoksi mulla ei finnejä ole ollut koskaan. Atoopikoksi jos sanotaan, se voi tarkoittaa myös sitä että henkilöllä on astma tai allerginen nuha....Onneksi pahimmat ihottumat ovat takanapäin, rasvaa kuluu silti aika paljon, varsinkin talvi aikaan. Tässä nyt vaan toivotaan, ettei mein masuasukki saa tuota vaivaa...

(.) Iltakuvotukset/närästykset jatkuvat...Onneksi yöllä ei ole huono-olo!
Ajatukset ovat kovasti jo ensi viikon ekassa neuvolassa...(huomaa kun töissä ei jaksa paneutua oikeen mihinkään)...Kai sitä suuntaa ajatukset jo niin sinne mahdolliseen äitiyslomaan tms... Mun pikkusisko on niin innoissa tästä mein raskausuutisesta, et kun se on yhdessä kahviossa töissä, ni se kerto kuinka ihania ristiäiskakun koristeita siellä on!!! :LOL: ...Sanoin sille et taitaa olla "pikkasen" liian aikasta.... :LOL:

Ei muuta kun mukavia viikon jatkoja kaikille!

Wanda & pieni 7+3
 
Emilii85: :hug:

Haleja ja tsemppiä kaikille, joilla on vuotoja ja muita ongelmia :hug:

Mulla oli siis pientä vuotoa pari päivää sitten, mutta sitä kesti vain muutaman tunnin. Vuoto ei ole ainakaan vielä alkanut uudestaan. Tosi epävarma olo on silti ja huonoihin uutisiin olen varautunut. Pahoinvointi on pikkuisen helpottanut ja sekään ei tietty ole hyvä merkki. Sain varattua ajan yksityiselle ultraan huomiseksi, että ei tarvitse turhaan pelätä ja miettiä. Tulen sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi.

Te joilla kaikki on hyvin, niin muistakaa nauttia ja jättää turhat murheet pois. Yleensä kaikki menee kuitenkin hyvin :)

Viivariina ja pikkuruinen rv8+4
 
primrose Mä oon nyt jo paneutunu noihin tupliin, kun meinasin käytettynä ostaa, niin täytyy sitten ajoissa (ei kuitenkaan moneen kuukauteen vielä!) alkaa seurailemaan myynti-ilmoituksia, että saa ne, mitkä haluaa.

Emilii85 :hug: :hug:

Tällä tänään oireeton aamu, toivottavasti ei ole huono merkki, koska nyt olen vain tyytyväinen pahoinvoinnin poissaoloon =)

Voimia kaikille!

-dask 7+6
 
Ultrassa käyty ja JEE, meille tulee näin alkuun yksi vauva, ei siis kahta kuten alussa säikyteltiin :wave: Kaikki oli hyvin, sydän sykki normaalisti ja hyvältä näytti. Nyt odotellaan lähetettä niskapoimuun, pitäisi parin viikon sisään tulla.

Kiira & masukki 10+3
 
emilii85 jaksuja ja :hug: sulle.

lara-: oisko sulla ketään kavereita tai perheenjäsentä joka vois auttaa? täälläkin mennään ihan olon mukaan ja talo on kuin pommin jäljeltä tällä hetkellä. meillä koiran kanssa helpottaa oma piha, mutta yritetään päästä metsään/pellolle juokseen päivittäin, kun tuota energiaa näyttää löytyvän liikaakin koiruudelta. välillä tosin itselle pelkkä talosta ulospääsy on liian rankkaa.. mies nyt tekee jotain, kun huomaa etten pysty, mutta sen työ/punttisrutiini vie aika paljon aikaa.. lisäks sitä ei haittaa vaikka asuttas kauheessa sikalätissä ja ihmekyllä mussakin asuva jokapaikan puunaaja on hävinnyt raskauden myötä kun ei vaan jaksa..

pitää nyt vähän tilittää kun ei muutakaan tekemistä ole näin kolmelta yöllä :LOL: ihme oksuolo taas, niin ei pysty nukkuun.. jos vaikka kohta menis pois, väsyttää niin helkkaristi, niin ei tarvi koko päivää olla päikkäreillä. kävin sitten eilen lääkärillä mutta oli aika katastrofi.. sain odottaa 45min että mut ylipäätään otettiin vastaan ja sittenkin lääkäri tais hoitaa 1-2 muuta potilasta samaan aikaan eri huoneissa (ja mulla piti muka olla tupla-aika varattuna..). ainoo testi minä teki oli virtsa (niin kyllähän jo tiesin 4testiä viime viikkoina tehneenä että olen raskaana..). sen jälkeen pelotteli kuinka hirveesti tulee kaikki maksaan ennen kuin saan 'kelakortin' ja sitten olikin jo tapaaminen ohi. nyt ois kädessä lähete verikokeisiin, joiden hintaa en ole edes uskaltanut vielä soitella, satasista kai puhutaan.. että tämmöstä. ei jäänyt mikään hyvä maku suuhun ja mietinkin jos yrittäs saada kätilön hoitaan tän koko raskauden, kun niistä kuullut hyviä juttuja. oli tosiaan kauheesti asioita joista oisin halunnut keskustella, mutta eipä ollut lääkärillä aikaa, totesi vaan että jutellaan sit ensi viikolla (niin, siitäkin tapaamisesta saa pulittaa taas lisää rahaa..) eli estelle kanadaan verrattuna ruotsissa on tosi hyvin asiat. pitää varmaan alkaa ajaan ilmasta terveydenhuoltoa kaikille raskaanaoleville maahanmuuttajille, jos tästä kunnialla (ja ilman tyhjää pankkitiliä selvitään ) :LOL: ottaa päähän tää koko terveydenhuoltosysteemi tällä hetkellä eikä olis kyllä aikaakaan yrittää etsiä lääkäriä/kätilöä, jolla ois oikeesti aikaa kuunnella mun huolia (vaikka semmonen olis niin ihana :) ).. haluis vaan keskittyy koulun loppuunviemiseen eikä tän kaiken pa:n märehtimiseen.. ja tulipas taas avauduttua :ashamed:

hyvät huomenet kaikille :heart:
 

Yhteistyössä