Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Tsemppiä ikäviä uutisia saaneille ja epätietoisuudessa vielä oleville!

Minä kävin sitten eilen siellä malttamattomasti odottamassa varhaisultrassa. Siel näky sikiö oikeessa kohassa ja heilu kovasti ja sydän löi. Laskettuun aikaan tuli pari-neljä päivää lisää (mitta oli n. 22-20mm), mut jos sen päivittää vasta sitten nt- ultran jälkeen ku kattoovat uudestaan. Siihenkään ei ole enää kun hiukan vajaa kolme viikkoa niin sinne jaksaa ihan hyvin odotella. Muuten kaikki kaikenkaikkiaan hyvin ja lääkäri totesi, että normaali alkuraskaus. Helpotti kyl kovasti mieltä.

Katrin mullaki on eteenpäin kallistunu kohtu ja mullaki välillä ihan hillitön turvotus ja epäilen et tulee näkymään raskauskin suht nopeesti.

Kaikille hyviä vointeja ja tarrasukkia

Felessa ja kääpiö rv 8+6 ( lasken kolme päivää taaksepäin)
 
Cappucino ja Icefairy :hug: :hug:
Halauksia muillekkin surullisia uutisia saaneille.
Mää näin toissayönä unta että olin sairaalassa ja vuodin kauheesti verta sairaalan sänkyyn.Olin sit aamulla ihan paniikissa et vuodanko verta oikeesti,mut empä tietenkään vuotanut.
Nyt on ollut taas surulista aikaa.Kuulin että hyvä ystäväni sairastui syöpään.hänellä on monta pientä lasta :'( Nuorin aika vasta syntynyt.Tässä onkin sitten ollut aika itkuisia päiviä.Tuntuu niin pahalle ja niin väärälle.Toivon sydämestäni että hän selviää!!! :heart:
Oma olo on taas niin huono että lähden köllimään ja kirjoittelen joku muu päivä enempi.Onnittelut kaikille hyviä ultra uutisia saaneille!

Multa on nyt otettu ne verikokeet ja tässä ootellaan tuloksia niistä.Jännittää kamalasti se trisomia verikoe kun se on mulla antanut aikaisemmin "väärän hälytyksen" Onneksi oli väärä hälytys mut se toi niin paljon turhaa huolta.No jospa tulos ois nyt hyvä niin ei tarvisw enään sitä murehtia.

Rakkaudesta äiti ja Aarre 10+5
 
Olen minäkin täällä vähän rauhoittunut mutta sitä kun on näin tyhmä ja hullu, että ajattelee aina pahinta. Tänään oli sitten taas paha olo, dopplerin tungin kaapin perille enkä aio sitä käyttää vähään aikaan. Tuli kyllä yksi uusi vaivakin viime yönä, nimittäin tuntuu kuin joku tökkisi sukkapuikolla tuonne kohdunsuulle mutta en aio stressata. Päätän nyt, että se on vain kasvukipuja. KIpua ei ole koko ajan.

Positiivisia tuulia meille kaikille ja sovitaan, että ei huolehdita turhista ja varsinkaan sellaisista asioista mihin emme itse edes voi vaikuttaa.

Turvonnut MaybeSomeday ja Onni 10+2
 
icefairylle myötätuntohaleja ja voimia vaikeaan paikkaan :hug:

Täällä ei mitään uutta, ei vuotoa, kipuja tms. Ja odottavan aika on tooodella pitkä! Eli torstaina uuteen ultraan ja oikeestaan toivotaan ihmettä. Oon tutkinut netistä hulluna miedän tilannetta ja siellä on tarinoita suuntaan ja toiseen. Eli ilmeisesti meillä on vielä pienenpieni mahdollisuus että ensi viikolla alkio ois paljon isompi ja sykekin nopeampi. Vaikka toinen vaihtoehto että sydän on lakannut sykkimästä tai kasvu pysähtynyt on hyvin paljon todennäköisempi.

Meillä oli tänään kirkossa avioliittoon kuulutukset ja menin jumalanpalvelukseen kun halusin kuulla ne. Sain sen jälkeen tilaisuuden jutella meidän vihkipapin kanssa ja kerroin meidän surullisesta tilanteesta. Hän lupasi rukoilla raskauden puolesta, eli nyt on kyllä tehty kaikki voitava. Voitte varmaan kuvitella että itkin siellä alusta loppuun asti, kun tämä ahdistus on niin valtava :'( Nyt vaan toivon, että aika menisi nopeasti, että saisimme jonkinlaisen ratkaisevan tiedon ja voisimme jatkaa elämää joko raskaana tai surusta toipuen.

Cappucino (ja papu joka ois 7+4)
 
Cappucino: Voimia sulle ja sun miehelle :hug: Täälläkin varmasti kaikki toivovat, että aika menis nopeesti, ja saisitte selvyyden asiaan. Epätietoisuus on ikävää :ashamed:

Paljon haleja myös kaikille muille niitä tarvitseville! :hug: ´

(.) Just kun kirjotin eilen tänne et pahaolot on helpottanu, ni illalla se sitten iski...!!! Oli oikeesti NIIN lähellä, ettei ois tarvinnu pönttöä halailla.... :x Olin varmaan syöny vähän kehnosti eilen, ni se siten kostautu illalla....No nyt muistaa taas syödä parin tunnin välein. ;)
Kävin viikonloppuna kaupungillla, kokeilin H&M:stä yhtiä kapealahkeisia mammafarkkuja. Ne oli NIIn kivat jalassa, et ostin ne!..Mulla turvottaa mahaa siinä määrin, et tekee tosiaan tiukkaa istua töissä 8 h päivässä normi housuilla. Tykkään muutenkin semmosista aika tiukoista farkuista, ni en osaa pitää esim. sellasia jotka ois esim. yhtä kokoa suuremmat. Noista farkuista mitkä ostin,ei huomaa ollenkaa et ne mammafarkut, pitää vaa jotain hiukan pidempiä toppeja paidan alla... Eli mun housuongelma on ratkaistu :) Ois siten taas uusi viikko edessä...vielä pitäis reilu viikko odottaa sitä ekaa neuvolaa.

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!

Wanda81 & pieni 7+1
 
Wanda81: Moi hematoomaystävä!;) Mulla vuoto vaan jatkuu, välillä runsaampana ja välillä tuhruna. Nyt sitä on ollut 2 viikkoa. Kamalaa, jos tää jatkuu kuukausia... Mulla pitäis olla kontrolliaika äitipolille 2 viikon sisään, mut ei oo aikaa vielä kuulunu. Muutenkin vähän inhottaa mennä sinne, kun viimeks totesivat vaan kylmän karusti, että "kesken taitaa mennä, anna vuotaa vaan." Kun taas sit yksityisellä vasta löyty toi hematooma! Ei kuitenkaan viittis sitä 120 e maksaa joka kerta yksityisellekään, niin ehkä on tyydyttävä välillä tohon sairaalalääkäriin... Sitten onneksi on vielä nt-ultra sen jälkeen, niin pysyy itse vähän kärryillä, että missä mennään. Kiva muuten, että sait ratkasun housuongelmaan! Mulla kans normaalit housut jo puristaa ja on pitänyt soveltaa nappiviritelmiä. :D Mulla muuten myös paha olo ainakin hetkeks helpotti! Tai vielä, jos pääsee tulemaan kunnolla nälkä tai jos syö liikaa, tulee tosi paha olo, mut muuten ei ehkä ihan niin paljon kuvota ja närästä. Väsymystä taas on siitäkin edestä. Otin viikonloppuna 3 päikkärit ja siitä huolimatta menin aina viimestään 22 nukkumaan. Töissä on tosi vetelä ja saamaton olo. Ja kieltämättä motivaatio ihan hukassa, kun katse on jo niin tulevassa.

Ikävä kuulla, että muillakin on vuotoja ja epävarmuutta. Just se tietämättömyys on niin piinaavaa! Mulle on muodostunu tästä kaikesta aika iso keskenmenopelko ja tuntuu, että moni päivä menee stressatessa vaikka haluaisi nauttia olosta. Tuntuu, että aika vaan matelee.. Onneksi pääsen ekaan neuvolaan jo 10.2, niin voin jutella noista jutuista sielläkin. Monella oli täällä synnytyspelkoa, mutta itse näiden komplikaatioiden keskellä en ole ihan ehtinyt vielä sinne asti ajatella. :) Toivotaan, että kuitenkin pieni pysyy matkassa mukana ja nää vuodot loppuis ja synnytyksestäkin tulis ajankohtainen vielä :)...

Keskenmenopelon takia en ehkä uskalla ottaa sikainfluenssarokotettakaan ainakaan tässä alkuvaiheessa. Mulla oli melko varmasti tauti syksyllä.

Tsemppiä kaikille epävarmuuden keskelle!

solete 7+1
 
Icefairylle ja Cappuccinolle jaksuja! :hug:

Me oltiin viikonloppuna miun papan hautajaisissa. Oli aika surullinen päivä, mutta onneksi esikoinen oli siellä vähän keventämässä tunnelmaa. Isomammakin totesi, että onneksi suvussa on nyt tämä pieni, josta näkee, kuinka elämä jatkuu. Mehän ehdittiin kertoa tälle miun kuolleelle papalle, että odotetaan toista lasta (ja alkuperäinen LA olisi ollut hänen synttärinään). Uskoisin, että muutaman viikon päästä tämä uutinen tulee ilahduttamaan kaikkia läheisiä, kun alkuvuosi on mennyt niin surullisissa merkeissä. Aikoinaan, kun odotin esikoista, niin miehen mummo kuoli samalla tavoin alkuraskausden aikana..

Ainiin, nt-ultra on 2.3., eli rv 11+4. Sen jälkeen ajateltiin paljastaa läheisille raskausuutiset, jos kaikki on hyvin. Tai ellei kukaan sitten arvaa jo ennen sitä :D

Mukavaa viikkoa kaikille!

Jonspe ja Lilliputti 8+3
 
Icefairylle suuret pahoittelut ja Cappuccinolle paljon voimia odotukseen sekä sitä parhainta löydöstä ultrasta! :hug: :hug:

MaybeSomeday, kannattaa tosiaan heittää se doppleri seinään, jos se alkaa ahdistamaan. Itse edellisessä raskaudessa hain epätoivon vimmalla ääniä enkä löytänyt. Olin ihan vatsa hellänä yrittämisestä. Lopulta tuli kaamea vuotokin (rv10+) ja olin ihan kauhuissani, kun jouduin muutaman päivän odottamaan ultraan pääsyä. Onneksi siinä välissä sitten mies otti dopplerin kauniiseen käteensä ja löysi äänet. Sen jälkeen meni vielä pitkään, etten itse löytänyt niitä, vaikka tiesin paikankin. Ja kuuluivat muuten todella yllättävän alhaalta!

( . ) Käytiin viime viikolla miehen kanssa yksityisellä ultrassa toteamassa, että yksi elävä alkio on oikeassa paikassa. Kovin tarkkoja mittoja ei laitteilla saatu, joten neuvolan laskujen mukaan edetään sinne varhaisraskauden ultraan saakka.


Epeti rv 8+0 poksista
 
Ennie[/b on ollut poissa täältä vähän aikaa. Olo on vain kertakaikkiaan ollut niin heikko ja voimaton :| . Ruoka ei maistu, paha olo vaivaa eikä syöminenkään siihen auta. Paino taas tippunut. Multivitan raskausvitamiineja olen kyllä syönyt, jotta edes jotain vitamiineja keho saa. Mehu ja vesi on myös maistunut ja maito satunnaisesti.

Tän viikon perjantaina eka neuvola, sitä nyt sitten odotellessa...

Parisuhteessa luulin jo, että meillä menee paremmin. Kunnes viime viikonloppuna mies taas muistutteli, että muistathan että me ollaan eroamassa! Tämä on niin ristiriitaista, kuitenkin koko ajan ollaan niin kuin oltaisi yhdessä, halataan pussataan, nukutaan samassa sängyssä, katsotaan telkkaria lähekkäin jne. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta mies on kuitenkin sitä mieltä että harkinta-aika kun loppuu niin erotaan. En siis ymmärrä??????????? :|

Olo on muutenkin heikko niin en millään jaksaisi nyt näitä parisuhde kiemuroita lisäksi murehtia. Lauantaina mies oli minulle todella ilkeä ja käski muuttaa vaikka samantien pois, sitten kuitenkin sunnuntaina suukotteli oma-aloitteisesti, niin ristiriitaista.

ennie ja myrmeli 8+5
 
Mukavia uutisia ultrasta :)
Pieni alkio siellä masussa oli ja hänen sydämensä jo sykki :heart:
Varmasti käyn täälläkin lukemassa, mutta joku muu voisi tehdä uuden pinon ja ruveta päivittelemään! Ei siis ole mikään kiire, että jos vaikka maaliskuulle sitten? Päivityspyynnöt siis edelleen yksärillä! :)
Siirryn siis lokakuisiin! :wave:

Kysta mulla edelleen antaa päänvaivaa, oli kasvanutkin, mutta toivotaan sen katoavan pian!

Tarrasukkia ja mukavaa odotusta kaikille! :heart:

Lara- ja vieläniinpieni rv6+3
 
Onnittelut Lara, ja hyvä, että sait selvyyden asioihin =)

Mulla olo ihan jees. Aamulla tuli taas oksennus, tai no oli se vasta kolmas kerta koko aikana. Helpottaa kyllä heti sen jälkeen.

Mä oon kyllä jo kertonut aika monelle, kun ovat kaikki tienneet muutenkin jo tästä meidän tilanteestamme ja epäonnistuneista raskauksista. Töissä ei kyllä kaikki vielä tiedä, ehkä sit kuukauden päästä.

Mullakin taitaa olla edessä uusien housujen osto, ku ei oo mukava kulkea housunnapit auki koko päivää =) Maha on koko ajan sen verran turvoksissa. Oliskohan se kohtu sit sen verran edessä, kun saatiin se ultrallakin näkymään jopa mahan päältä silloin pari viikkoa sitten ihan hyvin vaikka ei ollut edes rakossa mitään??

Mukavaa päivänjatkoa ja tsemppiä sitä tarvitseville :hug:

Hupu ja pieni 8+1
 
Hei Solete!!! :wave: Toi hematoomaystävä kuulosti ihanalle :D Harmi, kun sulla vuotaa vieläkin, mulla se loppu sillon siihen tuhnutteluun. Eihän sulla kipuja oo? Nekin onneks kuuluu siihen hematoomaan vuodon yhteydessä...tai niin mulle sanottiin yksityisellä. Mullekkin sanottiin yksityisellä et voisin tulla vielä kuuntelemaan pienen sydämen sykkeet ja sen hematooman tilanteen vielä ennen sitä nt-ultraa. Meen varmaan sinne yksityiselle, ja maksan....Tuosta tulee tosi paha mieli kun sanotaan kylmästi että kesken menee...ja sitten yksityisellä kuitenkin todetaan hematooma. Mä vaihdon housut senkin takia jo mammahousuihin ettei mun normihousut purista kohtua mitenkää...se ei vissiin oo kuitenkaa hyväksi, jos on tommonen hematoomakin siellä. Kyllä muakin pelottaa keskenmeno...tää alku on ollu vielä tämmönen....Mut mun ystävä sano mulle et pitää nauttia tästä päivä kerrallaan, ja olla onnellinen....jos sitten pitää kohdata se ikävä asia, ni murehtii sitten. Oon yrittäny pitää "peikot" taka-alalla ja olla onnellinen tästä pienestä. Jos sulle sopii, voitais vaikka vaihtaa kuulumisia paremmin sähköpostilla tms. Kivaa, kun mein rv:kin on ihan samat. Paljon tarrasukkia sun pienelle!!! :heart:

Lara-: Voi miten ihania uutisia sait ultrasta!!! :hug: Nyt vaan toivotaan parasta sen kystan osalta...oon kuullu et raskaus voi mennä ihan hyvin siitä huolimatta, jos kysta alkaa häviämään.

Tiedättekö muuten joutuvatko kaikki siihen raskauden aikaiseen sokerirasitustestiin? Meneekö se jotenkin painon ja pituuden mukaan?...mun äidin kahdella sisarruksella on sokeritauti, mut mun äidillä ei oo....painoni mukaan voi olla ettei tarvitse mennä, mutta ajattelin tuota "sukurasitetta"....
 
Wanda81: Eikös sokerirasitus ole kaikille pakollinen? Näin mie oon käsittäny.

Ei vitsi, mie oon ehkä vähän turhan innokas. Neuvolasta sanottiin, että kannattaa soittaa hammaslääkäriin heti, kun saattaa olla monen kuukauden jonot. Saatinkin aika heti, eli käytiin viime perjantaina :LOL: Sanoin lääkärille, että ollaan ihan hintsusti etuajassa :ashamed:
Onko kellään muulla ihomuutoksia? Mulla on AINA ollut todella sileä iho, ei siis finnejä tms. epäpuhtauksia, mutta nyt naama on IHAN HIRVEÄ!! Finnejä koko otsa täynnä. En tiedä, voi johtua siitäkin että tupakan polton lopetin, mutta viimeksi kun lopetin niin ei ollut läheskään näin paha, ärsyttää :/
Jipii, enää muutama päivä niin saadaan tietää montako tulokasta on... Onneksi on ihan heti aamusta ennen 9ää aika, niin ei tarvi koko päivää odotella. Huh, meinaa jo jännittää.. :hug:

Kiira ja masukki 10+1
 
Wanda81: Laitoin yksityisviestiä. Menkkamaisia kipuja mulla on ollut vuodon yhteydessä mutta ei sen pahempaa onneksi. Sellanen vähän epämiellyttävä olo vatsassa välillä.

Mulla on iho pysyny ihan siistinä. :) Itse olen aika hoikka ja vaan 157 cm, joten tuntuu, että maha alkaa nopeasti näkymään, etenkin kun turvotusta on varsinkin iltaisin. Joku voisi luulla, että olen paljon pidemmälläkin. Tuntuu töissäkin, että varmasti joku huomaa, mutta ei oo ainakaan vielä kukaan kehdannut kysyä. :D

Ehkä minäkin uskaltaudun jo mammahousuostoksille pian. :)

solete 7+1
 
icefairy :hug:

sannimarja kyseli bolasta. Mä silloin esikon odotusaikana harkitsin sen ostoa, mutta kaikista nettiputiikeista tuntui olevan bolat loppu, niin asia sitten jäi. En sitten tällekään ajatellut bolaa hankkia, vaikka ne kivan näköisiä ovatkin :)

ennie :hug: ja tsemppiä parisuhdekiemuroihin. Aika ristiriitaisia signaaleja sun mies sulle antaa :|


Lara onnittelu :hug: ihanista ultra-kuulumista!

Mä sain kasan äitiysvaatetta mun ystävältä, ja ne tulikin juuri sopivasti tarpeeseen! Kaikki kiristää ja puristaa :snotty:
Mulla pahoinvointi keskittyy pääasiassa iltapäivään ja iltaan, sitten saankin urakalla yökkiä vaikka olisi syönytkin. Rannekkeista ei mitään apua, joten ei voi muuta kuin toivoa tän pahan olon loppuvan pian!

Ultraan vielä 2 viikkoa, jotenkin suhteellisen nopeesti mennyt aika! En oo nyt seurannu siitä vau-kirjasta viikko-kehityksiä niin varmaan sen takia menee nopsempaa.
En osaa pelätä, että ultrassa ei sikiötä näkyisikään. Jotenkin aika luottavainen mieli raskauden etenemisestä.
Viiltäviä alavatsakipuja on välillä, mutta ei onneksi kovinkaan usein.

Nyt meen ottaa päikkärit kun esikko nukkuu :wave:

Meripihka ja kirppunen 9+3
 
Sokerirasituksesta, mä ainakin käsitin, että siihen joutuu, jos on 25-vuotias tai yli tai jos BMI on 25 tai yli. Näin neuvolassa mulle perusteltiin, mä siis narahdin kummastakin kriteeristä :) Korjatkaa joku, jos olen väärässä mutta mulle kovasti painotti, että sun iänkin puolesta joudut rasitukseen. Ja ihan hyvänä asiana mä sitä pidän, meillä on suvussakin kuitenkin diabetestä.

Lara ihania, helpottavia uutisia! Paljon tsemppiä sulle jatkoon!

ennie onpas ristiriitainen tilanne kyllä! Ootte varmaan puhuneetkin mutta varmaan vielä kannattais yrittää selvittää, mitä se mies oikeasti nyt sitten haluaa. Onko oikeasti miettinyt asiat loppuun asti? Miksi on sitten sulle niin hellä, jos kerran tahtoo erota? Toivottavasti teidän asiat selkenee!

Mä haluaisin kovasti äitiysvaateostoksille mutta ehkä tässä nyt malttaa vielä hetken oottaa. Turvotusta kyllä on kovasti, etenkin iltaisin. Piti ihan mieheltä kysyä, että eihän tää mun maha näin iso ole ollut ennen ja se oli kovasti sitä mieltä, että kyllä se on nyt ihan erilainen.

Viikonloppu meni todella hienosti, pahoinvointi oli aika minimissään, vain vähän aamuisin ja nukkumaan mennessä. Tääkin aamu on ollut hyvin positiivinen, salaa toivon, että pahimmat ajat on takana. Viikonloppuna tuli kyllä syötyä ihan hirveästi, kun maistui taas mutta jos nyt saisi tasaantumaan taas tuon syömisenkin. Tänään yöksi töihin, sekin tuntuu ihan mahdottoman kivalta!

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, kyllä se helpottaa, nyt munkin on pakko uskoa siihen. Ja vaikka tässä nyt vielä homma pahentuisi ni on siksikin helpompaa, kun muistan, miltä normaaliolo tuntuu!

Tsemppiä myös kaikille muillekin ja ilahtuneena luin taas ihania ultrakuulumisia!

Sannimarja ja Nöpö 8+0! :)
 
Lara Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Siirsin seuraavaa lääkärineuvolaa aikaisemmaksi, jotta saan sairaslomaa ja pääsen pois raskaista tallihommista. Mulla on siis oma hevosalan yristys ja siinä vielä lomittaja töissä 6pv/viikko. Itse teen kaikki tallihommat vain kerran viikossa, mutta nyt lauantaina sain alavatsalle niin epämielyttävät tuntemutkset etten halua mitää riskeerata. Mun taustoilla on myös näin parasta toimia. Opetustunnit hoidan entiseen malliin ja iltaruokinnat sekä semmoista kevyttä hommaa. Päätyöni on kuitenkin kotiäiti, joten toivon tällä tapaa ehkäisevän ettei ihan liikuntakyjyttömäksi tarvisi ruveta niin kuin on muissa raskauksissa käynnyt.

En nyt muista taaskaan mitään kommentoitavaa..raskausdementia vaivaa :)
-poni 8+6
 
Voimia ja jaksamista kaikille niitä tarvitseville :hug:

Laralle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä on maanantai alkanut pikkasen väsyneesti, ehkä oli jo liikaa oman työviikon päälle raskas talliviikonloppu.. Lähinnä kiusaa tehnyt juiliva alavatsakipu, ja todella väsyneen oloinen selkä. Täytyy ottaa hissuksiin, ja kevennellä hommia jatkoa ajatellen. Odottelen jo malttamattomana perjantain neuvolaa, ja viikkojen poksumista. En olisi kyllä ikinä itsestäni uskonut, että voisin olla näin malttamaton! :D

Muuten on kyllä ollut opettelemista mitenpäin sitä itsensä kanssa on. Itku on tosi herkässä, ja ihan pöllöistä syistä. Joku musiikki, tai lause, tai ihan mikä vaan voi laukaista itkun, ja sitten alkaa naurattaa, ja mies on sitä mieltä että olen vähintäänkin tullut hulluksi kun räkä poskella ja silmät turvoksissa nauran ja itken yhtäaikaa :D


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Katrin ja mini 9+3
 
Onnea Laralle ihanista uutisista!

Omia kuulumisia: Tohtorilla käyty ja kaikki hyvin. Lääkäri oli sellainen aika nuori ja kokematon, terkkari vähän varoittelikin, että älkää hermostuko jos homma vähän tökkii. No tökki se vähän kun se ei osannut käyttää ultraa mutta onneksi sai siihen hommaan apulaisen. Vauva oli kasvanut kovasti mutta mittoja ei osannut sanoa, huomenna sitten np-ultrassa tarkemmin. Sisätutkimus tehtiin ja sielläkin kaikki ok, ei sieltä ainakaan löytynyt syytä niille sukkapuikkokivuille joten epäili kasvukivuiksi. Mieskin näki nyt eka kertaa vauvan ja oli ihan innoissaan kun se siellä pyöri ja sydänkin sykki kovasti. Nyt aion jatkaa odottamista iloisin mielin, ilman googlen diagnooseja... :D

MaybeSomeday ja Onni 10+3
 
En paljon kerinnyt lukemaan muiden viestejä. Laralle paljon onnea, Cappucino, Icefairy ja ennie toivottavasti teillä itse kullakin vielä asiat kääntyy parhain päin! :hug:

Mulla on se itsevarmuus siitä, että kaikki olisi masussani kunnossa, kadonnut kuin tuhka tuuleen. Verinen vuoto ei ole loppunut ollenkaan, jos jotain niin lisääntynyt vain. Välillä mukana kirkastakin... Syytän kaikesta sitä idioottia lääkäriä, joka ronklas mun paikkoja niin kovakouraiseste :'( :kieh: :headwall: Tänään en saanut soitettua terveydenhoitajalle, kun missasin soittoajan. Jos päivystykseen soittais, niin varmasti käskisivät vaan odottelemaan että meneekö kunnolla kesken vai ei :'( Raskausoireita mulla edelleen on, tosin parina yönä ei ole tarvinnut vesaan nousta kuin kerran (ennen vähintään kahdesti), eikä nälkäkään tule enää kahden tunnin välein. Tuntuu hirveeltä, jos pitää odottaa vaan ultraan ens viikon keskiviikkoon saakka... :headwall: :'(

Ainoa raskausoire, mikä edelleen kunnolla jyllää on väsymys. Se on ihan hirveää. Siihen kun vielä yhdistää tämän epävarmuuden ja masennuksen ja sen, että opiskelussa menee kaikki päin mäntyä, niin eipä ole kiva olla.

Anteeksi kauhea valivalivali, on vain niin kurja olo.

Shuri ja Onni-ilona (joka toivottavasti edelleen mukana pysyis) 10+1
 
Shuri :hug: Koita jaksaa epävarma tilanne, pidän peukkuja sulle ja sun pienelle!

Ennie, voi että kun kuulostaa ikävälle tuo sinun miehesi tuuliviirimäisyys. Joskus on vaan helpompi olla tekemättä päätöstä ja ottamatta vastuuta, mutta se on täysin väärin sinua kohtaan! Pelkäätkö, että jos nostat "kissan pöydälle" ja vaadit, että päätös tapahtuu heti, että päätös olisi siksi negatiivinen? En usko, että päätöksen vaatiminen loppupeleissä ratkaisee mitään, vaan mies sisimmässään tietää, miten hän asioiden toivoisi menevän. Jostain syystä hän pitkittää tilannetta ja leikittelee eron ja yhdessäolon välillä ja siitä pitää tehdä loppu ihan jo sinun mielenterveytesi ja vauvan vuoksi! Jos eroaisitte, mitä en tietenkään toivo, olisi sinuakin kohtaan reilua että saat rauhassa miettiä ja valmistautua tulevaan.

Muista, että jos miehesi nyt sitten jättaisi sinut, niin näkisit samalla, ettei hän todellakaan ole arvoisesi, ei kanna vastuuta edes omasta lapsestaan... Tämän sanon vain sinulle tsemppauksena, en loukatakseni miestäsi. :hug:

Lara voi jee, tollasta mä toivoinkin kuulevani! Eihän kaikki siis vielä ole taattua, mutta tärkeä steppi on nyt ylitetty, kun sikiö on löytynyt oikeasta paikasta sykkeineen! Onnea!

Maybesomeday
, mähän sanoin! :) Onnea np-ultraan, jos se nyt oli huomenna tulossa!(en muista)

Arvatkaa mitä...? Ruotsissa ei tehdä ollenkaan np-ultraa. Kävin tänään neuvolassa, ultrattiin, mutta lääkäri ei osannut ottaa mittoja ultralla, oli kuitenkin kasvanut 2 viikon takaisesta ja sydän löi niinkuin pitää. Seuraava käynti ja ultra 5 viikon päästä, jolloin rv:t 14+2. Kyselin niskaturvotusultraa ja selvisi, että eihän sitä... onko syytä epäillä jotain? Olet niin nuorikin, ei meillä Ruotsissa enää tehdä sitä kuin riskiryhmille! Kuulemma myös testi on liian suuntaa-antava, vääriä epäilyksiä herää liian usein jne. Toki silti itse mielelläni nt-ultraan menisin, jos se olisi mahdollista. Mutta ei tässä mitään hätää. :)

Mietin vaan sitä, kun olin kovasti suunnitellut vauvauutisesta kertomista siinä rv 12++, niin onko nyt kiva kertoa kun ei tule ultrassakaan käytyä. Tietysti jos masu kasvaa, niin siitä vois päätellä että kaikki ok, mutta jos ei, niin ehkä haluan jopa odottaa sinne rv14 että varmasti tiedän, selvittiinkö ensimmäinen kolmannes. Tätä kertomattomuutta helpottaa todella se, että asun kaukana suvusta ja kavereista. Koulussa en haluaisi kertoa vielä aikoihin, ja sitten kun sen aika tulee, kerron mielelläni kaikille samaan aikaan, ettei tule fiiliksiä, että vain joillekin uskoudun ja muut pidän pimennossa.

T.Kommentaattori Estelle rv9+2
 
Onnea Laralle hyvistä uutisista!

Ikävää, kun niin monella taas on vuotoja ja muita ongelmia :hug:

Voi voi, kun minullakin on huonoja uutisia. Tänään tuli täälläkin veristä vuotoa ja vanhojen kokemusten perusteella olen ihan varma, että kesken menee taas. Olisi nuo keskenmenot jo riittäneet :( En usko, että ottavat päivystykseen ultraan, sillä tällä hetkellä vuotoa ei ole. En kyllä mitenkään suostu odottamaan maaliskuun alkuun seuraavaa ultraa. Ens maanantaina olisi eka neuvola, mutta taidan perua sen jo nyt. Mitäs sinne turhaan menee... Pitää varmaan huomenna soitella aikaa yksityiselle ultraan. Viime viikon torstaina oli ultrassa vielä kaikki hyvin ja sykekin näkyi.

t. Viivariina ja pikkuruinen rv8+2 :'(
 

Yhteistyössä