Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa

Elokuisista kurkkimassa.

En halua pelotella icefairy,mutta otti silmään tuo hartiakipu vatskivun ja vuodon kanssa...Joskus ainakin sanottiin ku-raskauden oireeksi hartipistoa(hartia särkyä ),jotenkin kytköksissä.Vaadi päästä näytille pian jos vatsakivut jatkuvat!Toivotaan että kuitenkin huoli olisi turhaa :hug: :hug: :hug:
Muoks.laitoin nyt tälläisen liitteen tuolta lääkärisivuilta etten puhu omiani.....


"Jos hedelmällisessä iässä olevalla naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi ja hänellä ilmenee alavatsakipua ja ylimääräistä vuotoa, on syytä epäillä kohdunulkoista raskautta siitä riippumatta, miten ehkäisy on hoidettu. Myös kierukkaehkäisyä käyttävän naisen alavatsakipu antaa aiheen epäillä kohdunulkoista raskautta. Kohdunulkoiseen raskauteen liittyvä kipu voi alkaa jo tyypillisesti 7.-9. raskausviikoilla. Raskautta oireittensa syyksi epäilevän naisen on silti viisasta tarkkailla, lisääntyvätkö ja muuttuvatko hänen oireensa. Varhainen taudinmääritys ja nopea pääsy hoitoon vähentävät komplikaatioita ja auttavat myös säilyttämään hedelmällisyyden. Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta: munatorvi on saattanut revetä, ja vatsaonteloon on vuotanut runsaasti verta. Tällöin tarvitaan nopeita toimia, eli on heti lähdettävä lääkäriin. "
 
Icefairy Minullakin tuosta sinun tekstistä osui silmään tuo hartia kipu, joka tosiaan on kohdunulkoisen raskauden oire.

Soitappa uudestaan sinne polille ja kerro tuosta hartiakivusta!

Tsemppiä ja :hug: sinulle.
 
Icefairy Toivottavasti vuoto loppuu!!! Kannattaa soittaa uudestaan ja vaatia ultraa, sillähän saisit selvyyden. :hug:

Täällä tulee kans edelleen ruskeaa vuotoa vessassa käydessä, mut vaan pyyhkiessä. Illalla se loppu ja yöllä ei tullu mitään mut nyt sit alko taas. Ja tulee enemmän ku eilen. Mihinkään ei satu edelleenkään. Must tuntuu et se on värjääntynyttä valkkaria tai TOIVON niin. Toivottavasti se nyt loppuu vihdoin ja raskaus jatkuu normaalisti.
 
No mä kerroin siitä jo ekassa soitossa... mut eine sanonu mulle mitää. ja nyt tota vitun (anteeksi kielenkäyttö) alko tulee lisää. Eikä panadol auta tähä vatsa kipuun ainakaa vielä, eli pitää vissii soittaa. Kamalinta tässä on se että näin untaki että kohdun ulkopuolinen jos näin on siis todellisuudessakin. :(
 
Icefairy,soita sinne äippäpolille ja vaikka liiottele kipuja niin pääset näytille,ei saa jäädä yksi epätietoisuuteen(ja törkeää käytöstä jos jättävät huomiotta tilanteesi) :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Moikka.

Icefairy, nyt marssit suoraan joko Naistenklinikalle tai Kättärille päivystykseen. Ihan turha sinne soittaa, ne aina vaan marisee siellä niistä kipulääkkeistä ja odottamisesta, mutta itse vaan marssisin sinne ja vaatisin tilanteen selvittämistä. Kohdunulkoinen raskaus voi johtaa paljon ikävimpiinkin asioihin kuin munajohtimen poistamiseen!
Esikoisen kanssa jouduin ravaamaan Kättärillä jatkuvasti, kun istukka vuosi läpi raskauden ja kyllä alkoi ärsyttää välillä hoitajat, toiset kehotti välillä jopa ambulanssin tilaamista ja toiset vaan neuvoi tunnustelemaan ja odottelemaan. Päätä siinä sitten, mitä tehdä :eek:

Kävin ultrassa Femedassa keskiviikkona, ja siellähän köllötteli pieni ja sydän sykki hurjaa vauhtia. Kyllä huokasin oikein ääneen. Sitten alkoi naurattaa, ku tajuaa, miten pienestä se ihmistaimi kasvaa :heart: ´Sama lääkäri ultrasi esikoisen rv 8 pari vuotta sitten, silloin näky jo jotain liikettäkin. Nyt alkio oli hieman yli puol senttiä, eikä siitä oikein erottanu kuin sykkeen. Uskomatonta, että parin kk:n päästä meidän masuissa potkii jo ihan vauvan näköiset pienet. Mun mielestä raskaus ja sikiön kehitys on aina ollut niin ihmeellistä, huomaatte varmaan ;)

Väsymys on uskomatonta. Ja esikoisen juuri alkanut uhmaikä myös, toiv. laantuu hieman ennen syksyä. Kaikki pitäisi saada nyt ja heti, ja tuntuu, ettei toinen itekään tiedä oikein, mitä haluaa. Pitäisi vaan olla fiksu kasvattaja, eikä lähteä leikkiin mukaan, mutta tän väsymyksen kanssa... huh. Mites teidän muiden 1-2 vuotiaat? Pelottaako teitä syksy ja taaperoiden suhtautuminen?

Nyt on pakko lähteä kauppaan ja muutenkin happihyppelylle.

:hug: kaikille pahoinvoiville, vertavuotaville...

Cora ja pieni 6+6
 
icefairy :hug: ja tunget vaan itsesi sinne polille. Toivotaan ja uskotaa, että pikkuisella kuitenkin olisi kaikki hyvin.

Cora Meillä tyttöjen ikäero on 1v11kk ja nyt tulee n.2v1kk. Esikoinen oli pikkusiskoon täysin rakastunut heti jo laitoksella. Mitään mustasukkaisuutta ei ilmennyt, vaikka esikoisen imetyksen olin lopettanut reilu ½ vuotta sitten ja nyt vauva sai olla tissillä. Edelleen esikoinen huolehtii siskostaa paljon, halaa ja pussaa. Nyt myös mukaan tullut mustasukkaisuutta ja riitoja, kun pikkuinen tulee sotkemaan leikkejä. Esikoinen odottaa vauvan syntymää jo paljon. Pikkuinen ei vielä moisesta ymmärrä.

Olin aamun töissä ihan tallihommissa ja valmenuksia pitämässä myös. Pitää varmaan maanataina soittaa neuvolaan ja alkaa neuvotteleen saikulle jäämisestä, koska selvästi raskas työ tallissa otti masuun. Näin on käynnyt muissakin raskauksissa, koska mulla on niin suppariherkkis kohtu. Saikulle jää juuri noita talli töistä, opetustyön voin hoidella normaaliin tapaan.

Synntyksyksistä on ollut myös jo puhettaa. Mulla on hyvät muistot molemmista, vaikka kipulääkkeitä ei ole keritty antamaan. Kestot ovat oleet vain vähän reilu 2h. Eskoinen syntyi ennenaikaisena, joten se oli ikävää, että hänet vietiin heti keskolaan. Kakkosen sain rinnan päälle imemäään ja se oli erityisen ihanaa. Ekassa repesin myös aika tavalla, mutta tokassa tuli vain muutama tikki, vaikka vauva oli kilon isompi.
-poni 8+4
 
Heissan! Miekin tuppaudun joukkoon mukaan, vaikkakin heilunkin lasketun ajan kanssa vielä rajoilla mennäänkö syyskuussa vai elokuussa. Kuukautisista laskien menisin 11+2 viikoilla, mutta viimeisimmän ultran mukaan olen vasta 9+4. Laskettua aikaa on pyöritelty jo kolme kertaa neuvolassa 26.8, 4.9 ja viimeisimmän mukaan 7.9.

Tärkeintä kuitenkin, että lapsonen syntyisi meille ja olisi ainakin suurimmaksi osaksi terve!

Meille tämä raskaus oli yllätys, mutta iloinen. Olimme suunnitelleet että parin vuoden päästä alkaisimme haaveilla lapsesta, mutta säännöllisestä pillerien syönnistä huolimatta tulin kuitenkin raskaaksi. Ehkä tämä lapsi halusi tulla jo nyt meidän elämäämme ilahduttamaan. :)

Jos joukkoon kelpaa tuppautua, niin lisätkääpä miutkin listoille!
Kyseessä siis esikoinen, ikää miulla 20v ja laskettu aika nyt viimeisimmän tiedon mukaan 7.9.2010. Synnytyssairaalasta ei vielä ole tietoa - Jyväskylässä asumme, eli mikähän se viralliselta nimitykseltään sitten onkaan..?

valkoinenhetero + myyrä sylinterissä 9+4?
 
Tervetuloa valkoinenhetero :flower: Minäkin kuulun ylläysodottajiin, vaikka ei me kylläkään ehkäisyä käytetty. Vuos sitten gynellä annettiin tuomio, että melko olematon todennäköisyys tulla raskaaksi ilman hoitoja. Mut tulinpas silti ;)

Mulla on tullut takaisin se rusehtava vuoto, mitä oli silloin sisätutkimuksen jälkeen... Jos tulee vielä huomenna ja maanantaina, niin sit soitan neuvolaan. Ainakin olen pikkuisen kerran jo ultrassa nähnyt, eli kohdonulkoisen ja tuulimunan voi laskea pois. En kyllä käsitä, miten mulla voi olla näin luottavainen olo. Jotenki tuntuu, että tää vuoto on ihan normaalia, eikä tästä tarvitse vielä huolestua.

Icefairy, toivottavasti sinullakin on kaikki kunnossa! :hug:

Kamalaa kun vatsa kurnii. Kehtaiskohan tuon makaronilaatikon ottaa uunista pikkusen liian aikaisin...

Muoks. Allekirjoitus unohtui, eli Shuri ja Onni-Ilona 9+6
 
Nopeasti vaan tulin käväsemään. Icefairy, koita päästä sinne ultraan, et saavat sen kohdunulkoisen poissuljettua. Se ei oo kiva homma jos ehtii liian pitkälle. Toivon että sulla kaikki hyvin :)

Täällä kaikki hyvin, ei juurikaan pahaa oloa eikä muutakaan vaivaa =) Viikonlopun jatkoja!

Hupu ja pieni 7+6
 
Icefairy: :hug: Toivottavasti oot päässy jo sinne äitipolille, ja selvittävät kivun ja vuotojen syyn.

....Tuntuu että täällä on vuotoja (pienempiä/isompia) nyt useemmallakin, toivotaan et pienillä on kaikki kuitenkin hyvin. Tarrasukkia siis PALJON kaikille pienille!

Jonspe : Kiitos sulle sun synnytyskokemuksestasi :) ...Tuo kuulosti juuri siltä mitä itse pelkään...ystävälläni oli samanlainen tapaus muuten, mutta lopussa käytettiin hätäsektion sijaan imukuppia...hänellä parantuminen kesti todella pitkään pahojen repeämien vuoksi :|
Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten voi ajatellakkaan synnyttämistä alateitse, saa nähdä sitten muuttuuko asia mitenkään pelkopolilla... Mutta musta on hyvä että tästä asiasta puhutaan avoimesti, ja ei syyllistetä ketään.

(.) Tultiin juuri miehen vanhemmilta syömästä...nyt on sitten vauvauutinen kerrottu molempien vanhemmille ja siskoille. Mun miehen siskolle kun soitin, se itki ilosta puhelimessa...Oottaa kovasti pääsyä kummiksi :D Mukavalta tuntu kertoa, tiedettiin että lapsenlapsia odotetaan kovasti. Nyt vaan pitää toivoa että kaikki sujuu hyvin.

Mukavaa lauantaita teille kaikille!

Wanda81 & pieni 6+6
 
Heippa kaikille, ja tervetuloa uusille!

Icefairy, toivottavasti asiat menee parhain päin!

Kiva kuulla niin hyvistä kuin "huonoistakin" synnytyskokemuksista. Itsellä se tosiaan on sitä pelkoa että lapselle kävisi huonosti, itse uskon kyllä selviäväni melkein mistä tahansa.
Ja estelle, ei haittaa yhtään ajatukset ja arvailut, ihan kiva, että joku tuo uutta näkökulmaa, silloin on helpompi itsekin miettiä eri vinkkelistä asioita! Sitä vaikka kuvittelee kuinka hyvin tuntevansa itsensä, niin varsinkin näissä uusissa tilanteissa tulee ihan kummallisia ajatuksia eteen :)

Minä olin tänään parin viikon loman jälkeen taas tallihommissa. Täytyy kyllä myöntää, että huomaan jo väsyväni herkemmin. Selkänikin sain tänään tosi kipeäksi, ja vielä kaikenkukkuraksi tuntuu, että iskiashermo otti itseensä. Ja vielä pitäis huominenkin jaksaa. Nyt täytyy pikkuhiljaa vissiin alkaa pikkasen keventämään tätä elämänmenoa, teen siis näitä tallihommia oman työni ohessa, ja noin 2-4 päivää viikossa. Ainakin tämän päivän tuntemusten perusteella en kovin kauaa jaksa..

Mulla on niin valtava turvotus, että tuntuu kuin ei mitkään vaatteet mahtuisi enää päälle. Voi tietty olla osasyy sekin, että koko ajan on nälkä, ja pakko aina syödä jotain, että saa etomisen pysymään loitolla. Tosin lääkäri tokaisi, että kohtu nojaa niin paljon eteenpäin, että ei yhtään ihmettele, vaikka alavatsa turpoaisikin. Onneksi on ennestään muutama kilo ylimääräistä, voi vielä laittaa lihomisen piikkiin. Ollaan kerrottu sisarille ja vanhemmille, ja ihan muutamalle lähimmälle kaverille, loput saavat tietää sitten aikanaan np-ultran jälkeen, tai kun hoksaavat kysyä :)

Mutta nyt täytyy mennä hetkeksi lepäilemään, että jaksaa vielä illan touhuta, hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Katrin ja mini 9+1
 
Munki selkä väsyy tosi nopeesti nykyään. Hoitotyössä oon. Mut tuntuu et pientenki potilaiden hoito on jo nyt välillä raskasta tai jos joutuu kumarassa oleen niin väsyy selkä tosi nopeesti.

Kyllä tää väsymyski on lisääntynyt ihan järkyttävästi. Edelleenkään en meinaa iltasin saada unta mutta aamulla nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Eikä edes auta vaikka heräisin väkisin ajoissa, sit vaan väsyttää koko päivän ihan hulluna ja illalla en kuitenkaan pääse aikasemmin nukkkumaan. Niin on todennu et nukun tasan sillon ku nukahdan ja herään sit ku siltä tuntuu.

Maanantaina varhaisultra :heart: :heart: jännittää!!!

fanttomi & taateli 6+5
 
Halaus kaikille sitä tarvitseville!

Mulla on niin vahva tunne,että sykettä ei enää maanantaina tule näkymään ultrassa...Tämä tunne alkoi vahvana eilen ja en pääse tästä yli. Jomotusta ja vihlontaa on, kaikki muut raskausoireet on hävinneet. Pissattaa kyllä jatkuvasti mutta se on aika pieni oire. Odotan vaan, että vessakäynnillä ilmestyy verta paperiin...Ja älkää ihmiset ostako doppleria ennen ku loppuraskaudesta jos on pakko ostaa...Silläkin oon saanut itseni ihan hulluksi vaikka tiedänkin, että sydänäänet ei vielä kuulukaan välttämättä. Voi peräreikä, miksei kaikki vois vaan olla helppoa ja vatsassa olla sellainen kurkistusluukku mistä vois aina tsekata tilanteen...Voin oikein kuvitella lääkärin sanovan, että täällä ei kyllä ole enää elämää...Argh, nyt menen masentamaan itseäni lisää peiton alle. Sori valitusvirsi.

MaybeSomeday ja Onni 10+2.. :|
 
Nonii 5 tuntia tuliki sit oltuu päivystykses ku siel vähä hidasta toimintaa aina. Mä oon nii sekasi et en oikee ees tajunnu kysellä. Mutta sikiöpussia ei näkynyt, jotain veristä vain. Eli tarkottaako se sitä että mulla on kohdun ulkopuolinen? Verikoe otettiiin ja maanataina uusiks ja ne sitte soittaa että löytyykö raskaushormonia vielä. Mulla tulee koko ajan samanverra kun menkoista vuotoa. Ja vatsaan kyllä sattuu, mutta eikös keskenmenossa nii kuulukki. Surullisia ollaan miehe kanssa kilpaa itketty. Mutta kyllä me aijotaan yrittää lasta, samatien ku sitte kuukautiset taas alkaa. Kauan tämä vuoto muuten kestää jos ei siis oo kohdunulkopuolinen?
 
Maybesomeday, tänne saa valittaa niin paljon kuin itse haluaa ja usein se auttaa! Toivottavasti kaikki olis hyvin ja sun olo vaan jotakin hormoneiden aiheuttamaa ahdistusta! Paljon positiivisia ajatuksia sinne suuntaan, maanantaihin ei ole onneksi enää pitkä aika, vaikka se varmaan siltä monesta tuntuukin tällä hetkellä.

icefairy, en osaa muuta sanoa kuin toivottaa paljon tsemppiä ja jaksamista!

Moni tuntuu olevan putoamassa joukosta tällä hetkellä ja se tekee tosi kurjan olon. Tuntui, että juuri pääsi suurimman osan "tilanteisiin" mukaan ja sitten tapahtuu näitä onnettomia juttuja. Elämäähän se toki vain on mutta tuntuu niin kovin epäreilulta. Samalla se pelottaa itseä, koska ei mulla ole yhtään sen suurempi oikeus pysyä mukana kuin kellään muullakaan ja tulee mietittyä, että käykö itsellekin kurjasti. Sen tietenkin näyttää vain aika eikä sovi edeltä käsin mutehtia. Tunnen hyvin paljon myötätuntoa kaikkia kohtaan ja toivon, että kaikille meille kävisi lopulta hyvin, tavalla tai toisella!

Muokkaus: Ootteko kuulleet Bola-koruista? Musta idea on ihana ja päätinkin tilata itselleni sellaisen, kunhan vaan vielä päättäisi, että minkälaisen. Onko teillä muilla ollut raskauden aikana/ootteko aatelleet hankkia nyt?

Sannimarja ja Nöpö 7+5
 
Voih icefairy, tosi harmillisia uutisia!:( Toi kuulostaa tosi samalta kun mun keskenmeno. Mulla alko kans pienellä vuodolla, sitten tuli sellanen menkkojen pitunen jakso kunnolla verta ja hyytymiä seassa. Aivan hirveiden vatsakramppien takia minäkin päivystykseen sitten meni ja siellä sitten ultrattiin eikä näkyny mitään. Mullakin jäi epäselväks et oisko ollu kohdun ulkonen, mutta kaippa ne olis sen nähny. Ilmeisesti vaan tyhjentynyt omineen. Sillon otettiin verikokeet ja hcg oli 1680. Siitä kesti noin kuukauden ennenks se laski nollaan. Ja vuotoa, siis sellasta pientä tiputteluu kesti melkeenpä sinne seuraaviin menkkoihin.

Sannimarja mä en ole kuullutkaa noista Bola-koruista! Kerro ihmeessä enempi!

MaybeSomeday ymmärrän täysin tunteesi, mulla tulee kans välil tollasii tunteita et kaikki ei oo hyvin. Pelonsekaisin tuntein itsekin ultraan puolentoist viikon pääst astelen. Mutta koitetaan kaikesta huolimatta ottaa rennosti. Voihan se olla, että oireet alkaa jo vähän ns. tasaantua. Mulla pahoinvointi vielä jyllää, mutta silti sitä varautuu siihen kaikkeen pahimpaan:O.

primrose 10+2
 
Nii joo, oishan siihen samaan viestiin voinut vaikka heti kertoa enempi, kun varmaan sellaisia on, jotka asiasta ei tiedä vielä mutta jotenki en tajunnu :D

Bola-korut on sellaisia yleensä pallon muotoisia meksikosta lähtöisin olevia riipuksia, joita raskausaikana käytetään tossa mahan päällä riippumassa. Ne helisee ja sikiö voi kuulla sen helinän, jolloin sama helinä rauhoittaa vauvaa sen synnyttyä esim. imettäessä ja muutenkin. Myöhemmin korua voi käyttää imetyskoruna.

Mä myös jotenkin koen, että samalla korulla olis sikiötä suojeleva vaikutus. Joo, pitäkää vaan vähän outona mutta mulla on ennenkin ollut ns. amuletteja, joiden on aatellut olevan suojaavia ja peräti onnea tuottavia. Haluaisin jonkun sellainen konkreettisen esineen tuottamaan itsellekin rauhallisempaa oloa ja nuo Bola-korut tuntuu just olevan tarkoitukseen sopivia. Lisäks ne on mun mielestä kauniita ja musta olis mukavaa, että mulla ja Nöpöllä on joku yhteinen juttu alusta asti. Höpsöä?

mää täällä vielä muokkailen, sain omani tilattua ja koitan linkittää, millaisen. Siinä myös selkeästi kirjoitettu Bolasta, jos toi mun oma höperrys ei asiaa tarpeeksi selventänyt :D

http://www.siniperho.fi/product_info.php?cPath=296&products_id=1659
 
Icefairy; :hug:

Bola-koruista: Mun ystävä hommas sellasen kun ootti, musta se oli tosi kiva juttu. Vauvahan alkaa kuulla tuolla masussa rv 20 eteenpäin, jos oikein muistan...Mutta tuo "Onnenamulettina" toiminen vois olla jo nyt hyvä juttu. =) Niitähän on tosi monen värisiä ja muotosia, varmasti jokaiseen makuun.


Tuntuu tosi pahalle, kun täällä lukee noita huonoja uutisia...jotenkin alkaa kauheesti pelottamaan et kestääkö se pieni siellä mahassa vai ei...mut siihen kun ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Pitäs vaan muistaa nauttia tästä päivä kerrallaan,ja toivoa parasta.

(.) Mulla kuvotukset ovat loppuneet, iltaisin saattaa hieman närästää ja kuvottaa, mutta ne kokopäivän kestävät kuvotukset ovat olleet poissa muutaman päivän. Onneks on muita raskausoireita kuitenkii, ettei tarvii ihan hätääntyä...

Wanda81 & 7 + 0
 
Mullakin on oireet kyllä aikasen kateissa. Väsymys ja pissalla ravaaminen on ainoita. Välillä tuntuu jotain pientä mahassa, mutta TOOOSI vähän. Mut mä en jaksa ahistua.. mä vaan ajattelen jo niin paljon tulevaa, että en ajattele km riskiä yhtään. Jokatapauksessa siitä ajattelen, että jos km tulee, niin vauvassa on jokin vika.
Mä ostin sille jo semmoset haalarit jo :heart: Oli niin södet et oli pakko :D
Tänään varmaan kerrotaan äidilleki.. ehkä.

Vihdoin saatiin siivottua kämppä.. nyt pystyy olemaan normaalisti :) Seuraavaks ohjelmassa koulujuttuja ja salille meno. Oon herkutellu nyt NIIN paljon, että pakko päästä liikkumaan! Mitään ei kyl Huvittas tehdä.. inspis loppu siivouksenkin kanssa jo puolitiessä, mutta väkisin vaan. Tää on mulle outoa olla näin saamaton ja vetelä :D

Lätäkkö ja pikkuruinen 7+3
 
Icefairy :hug: On hyvä, kun katsotte samalla tulevaisuuteen ja sen mahdollisuuksiin... Surut on surtava, mutta vielä se onnenkin aika tulee. Jaksamisia!

Maybesomeday miten mulla on ihan sellanen fiilis, että sun vaavilla on kaikki hyvin ja sä vaan tuon dopplerin ynnä muiden syiden takia hermoilet? :)

(.) Täälläkin mennään huomenna ultraan, tarkemmin sanottuna neuvolan ultraan, viikkoja pitäis olla 9+2, mutta ehkä pystyvät sitä jo tarkistamaan... Mulla on fiilis, että kaikki olis hyvin, eli verrattuna ar-ultraan osaan nyt paljon huonommin odottaa petytymyksiä. Kaikki ikävä tulisi kuin salama kirkkaalta taivaalta ja sitä voisi olla hyvin vaikea kestää. Vaikka eihän valmistautuminen asiaa yhtään valoisammaksi teekään! Tulen sitten kertomaan uutisia...

Jaksamista kaikille, ja ne joilla pikkuinen on todistetusti masussa, iloitkaa siitä!

Estelle Rv9+1
 
Icefairy: Kovasti toivotan sinne voimia :hug: :hug:

Maybesomeday:Tsemppiä sinne!!

Pikaisesti kommentoin yhtä asiaa,oma olo kun alkaa olla aika sietämätön...Joku kyseli talliasioista.Molemmissa raskauksissa olen ollut tallihommissa vielä synnytystä edellisenä päivänä.Selkäkipuja ja supisteluja on ollut molemmissa,mutta supistelut eivät ole saaneet aikaan mitään kohdunsuulla,joten hommia oon tehny ihan loppuun asti.Eihän se enää niin ripeesti ja kivuitta käy,mutta ei oikein oo ollu vaihtoehtojakaan.Nyt oon tallihommien jälkeen ihan poikki,mutta sisulla vaan pakko koittaa painaa hommia.
Tsemppihali kaikille tarvitsijoille!
T.Heppuli ja kettu 7+0
 
Maybesomeday Mulla on sellanen tunne et sä ahdistut nyt vaan tästä kaikesta muusta hälinästä, dopplerista sun muusta. Koita rauhottua, se on hyväks vauvalle =)

valivalivali..iltasin on alkanu tuleen sellasta närästys/kuvotusta..tästäkin oon kyllä aika innoissani, vaikka ei se kivalta tunnu ku en pysty nukahtaan siihen tunteeseen. Vuodot on onneks loppunu. Tänään töissä alko taas sellanen paineen tunne/kasvukivut..tai ainaki sellasiks mä ne ajattelin. Tuntuu ihan ku ilmapallo (kohtu) pullistuis, välillä se aina helpottaa mut sit alkaa taas jonku ajan päästä..Tällasia oli joskus 4+ ja 5+ viikoillaki.

Huomenna se on!!!Varhaisultra :heart: :heart: ..toisaalta kauheen luottavaisin mielin sinne olen menossa, toisaalta ihan paniikissa..."tuuliviiri vallaton....mun sydämeni on.."lallalaaallaa :LOL:

fanttomi & taateli 6+6
 

Yhteistyössä