SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

jospa minäkin taas välillä tulisin päivittelemään tilannetta..Eli mulla eka neuvola takana! Yksi etappi saavutettu.Mutta silti tuntuu, että eihän tässä mikään ole varmaa. Miten sitä voikin olla näin skeptinen :eek: ? No, neuvolantäti oli sama ku viimeks ja onneks tosi mukava ja muistaa vielä hyvin meidät kun ei siitä kovin kauan olekaan ku viimeks ollaan samas tilantees oltu;). No, ei vielä mitään sydänääniäkään kuunneltu, jutusteltiin vaan. Ja musta tuntu että mulla oli ihan kauheesti kysyttävää, paljon enempi ku ekassa:D.. Mutta eipähän täs onneks oo kun pari kolme viikkoo ku pääsee ulrtaan. Sitä mie jännitän jo kauheesti. Voi kun pikkusel ois kaikki hyvin. No, pahoinvoinnista päätellen siellä joku on.Mutta pidetään peukut pystyssä:). Mun on näköjään pakko ruveta vissiin syömään viel ennen nukkumaanmenookin.Eilen mul oli kauhee nälkä just ku piti ruveta nukkumaan ja aattelin, että enhän mä nyt tähän aikaan viitti syödä niin se sitten heti kostautui kyllä sellasella kakomisella ja oksentelulla heti ku sängystä pääsin.
Felessa kyseli hiivatulehduksista. Musta tuntuu, että mulla on jo se kierre alkanut. Viimeks oli jatkuvasti raskaana ollessa. Nytkin olen jo yhen "kuurin" käyttänyt. se on tosi inhottava vaiva.
Väsymys on rantautunut sellaisena, että huusholli, varsinki keittiö ku pommin jäljiltä! Oikein hävettää itteekin, mutta jotenkin en saa itestäni niskasta kiinni.No, niitä pesänrakennusviettejä odotellessa:D.

primrose 9+0
 
Minäkin tilasin pahoinvointirannekkeet ja todella toivon niistä olevan apua tähän oloon!

Vitamiineista on käytössä ne multitabsit, oli jo esikoisen aikaan ja koko imetyksen. Jatkoin sitten niiden popsimista kun purkkia oli jäljellä kaapissa, nyt jo uusi purkki kehissä :)

Kauniita unia :wave:

Meripihka ja kirppu 7+6 (Huomenna jo tasan 8! :xmas: )
 
Mä kävin eilen ultrassa ja siellä se oli :) :heart:
Tosin pienempänä, kuin ajattelin! Pikkunen on vasta 5mm, eli tarkottas, että tänään olisin 6+1! Sydän pomppi vahvasti ja normaalisti ja kaikki mun "paikat" oli kunnossa ja normaalit :) Mun pitää kyl siirtää sitä nt-ultraa eteenpäin, koska jos meen 16.2 niin olisin vasta 8+4.. Eli ne mun tosi oudot "menkat" (ruskea niukista niukin vuoto) oli kuin olikin menkat, ne tuli joulun alla :D Ikinä ei sellasia ole ollu.. mut kai sekin on sit mahd.
Eilen kun olin töissä niin iski migreeni! Vieläkin tämä kirkas näytön valo vähän häiritsee silmiä-.. :( Nyt vaan rukoilen, että migreenikohtaukset ei mitenkään pahene tämän raskauden myötä! Terkkari sanoi, että voisin pyytää lääkäriä kirjoittamaan panacodia kohtausten varalle.

saatiin muuten ne kuvatkin siitä pikkuruisesta mukaan :heart: Voi PIENTÄ!!! =)

Mun lasketun ajan saa päivittää:

23.9
lätäkkö......27........eka.........jorvi
 
Aamu menny oksentaen, vaikka tein kaikenmoiset temput, ettei tarttis. Ei auttanu mikään. Sain lääkärille ajan ja pyydän sairaslomaa, ei tästä muuten mitään tule.

meripihka, kerro sitten, jos rannekkeista on apua!

Ihania ultrakuulumisia lätäköllä!

Jaahas, kai se pönttö kutsuis taas
 
Mut voi poistaa listalta....

Eilen aamulla tuli runsaammin vuotoa ja ajattelin, että tämä oli sitten varmaankin tässä. Ultrattiin pitkän odotuksen jälkeen, sikiö löytyi, mutta ei sykettä. Tämän tarkisti vielä erikoislääkäri vähän myöhemmin. Lääkkeeliinen tyhjennys... Eilen oli todella vaikea päivä, tuntui niin pahalta olinhan jo maanantaina nähnyt pienen sykkeen. Nyt vain sikiön. Olisi varmasti ollut helpompaa, jos kyseessä olisi ollut vaikka tuulimuna. Viikot vastasi eilen 7+1. Onni on, ettei tarvinnut palata tyhjään kotiin, vaan on tuo parivuotias ihana tyttö, mikä meitä ilostuttaa surun keskellä. Ilman häntä tämä olisi varmasti paljon raskaampaa. Tänään on jo kuitenkin parempi olo, saa nähdä kuinka tunteet tästä vielä heittelee. Olen yrittänyt ajatella, että elämässäni on niin paljon muuta hyvää jäljellä ja varmasti saadaan vielä toivomamme vauva. Tulinhan nytkin ensimmäisestä terolutkierrosta raskaaksi. Näin täytyy vain uskoa ja pyrkiä katsomaan eteenpäin valoisimmin mielin.

Toivotan teille kaikille kaikkea hyvää elämässä ja tässä raskaudessa. Tarrasukkia teidän pikkuisille!! :heart:

Vivianna & Enkeli
 
Lätäkkö Hyvä että siellä kaikki ok, vaikka viikot tippuki. :)


Oon nyt tosi laiska muistaa mitä kaikki kirjotelleet. :/
Tänä aamuna oli ekaa kerta semmonen outo olo.. et vähä huono sanoisin. :D
Mutta se meni nopeesti ohi kun join vettä. Joo ei tänne viel mitää pahoinvointia tarvita. Olis maanantai aamulla hammaslääkäriki, et sinne sit ei tarvis mennä oksentaa.

Kuin moni täällä syö foolihappoa? Saiko sitä ihan apteekista ilma reseptii? :eek:
 
Eka neuvola takana, nyt odottelen ens lauantaita kun on varhaisultra silloin.
Hemoglobiini 129, verenpaine ja pissanäyte ok. Sokerirasitukseen joudun kun painoindeksi on vähän yli 25 :ashamed: OOn jo napannu muutaman kilon lisää ku kokoajan on nälkä vaikkei pieni vielä sitä ole tarvinnut.
Viviannalle isot paihoittelu, toivottavasti palaat pian odotuspuolelle jos sitä toivot.

Felessa ja kääpiö rv 8+0
 
Vivianna-08 :hug: :hug:

Sannimarja mä oon vähän sitä mieltä et mitkään temput ei toimi... Eilen oksensin 9 kertaa.. mikään ei pysyny sisällä... :/ eilen oli jo vähän semmonen tunne et kohta lähen tiputukseen...... mut koitetaan jaksaa....
 
Joku kyseli foolihaposta, en tiiä onko sitä erikseen mutta tuossa beko longissa sitä ainakin on. Olen syönyt tuota jo vuoden, kun mulla auttaa hieman karseisiin PMS- oireisiin. Enkä ole nytkään sitä lopettanut, päivittäin syön.

Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla kauhea pelko siitä, että kaikki ei menekkään hyvin. En tiedä, vaikka mitään ei ole sattunut tms. mutta silti pelottaa. Kunhan vain tulisi äkkiä se 10 pvä, niin pääsee ultraan.. EIkös kymppiviikoilla pitäisi jo sydänäänet kuulua? Ja tietäisi senkin, että onko meille nyt tulossa yksi vai kaksi ( voi apua ) :whistle:

Vivianna-08 jaksamisia. :hug:
 
Vivianna-08 :hug:

lätäkkö: ihania ultrakuulumisia :heart:

Voi vitsi kuuluukohan meilläki sydänäänet, kun menen ens torstaina ultraan, pitäis olla sillon n. rv6+3...
Mä heräilen koko yön ajan ja nään ihme unia, aamul eka ajatus on
"olenhan mä raskaana?"
En mä sitä mitenkää epäile, mut vähän rupee jo rasittamaan, kun en pääse tän jutun pyörittelemisestä ees yöunille.. :ashamed:
Kaikki hetket kuluu siihen et ajattelen vauvaa tai siihen et väsyttää, mikä johtuu raskaudesta...

Huh, sainpas sen pois sydämeltä! :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
^ Mulla ei kuulunut sydänääniä, kun eka neuvola (jossa ultrattiin) oli viikoilla 8+1. Siellä kyllä näkyi alkio, ja ne semmoset "värähtelyt", mutta terkkari sanoi että sydänääniä ei vielä voi kuulla. Hyvällä mäihällä kuuluu 10vkolla.
 
Vivianna-08:Kovasti jaksamista sulle! :hug: :hug:

Voi kääk!!Paha olo rantautu tänne ihan tosissaan,en oo oksentanu vielä,mutta ei kaukana siitä. :x Ja nyt on edessä kaksi iltavuoroa ja kaksi yövuoroa.Voi itku!
Mutta mukaavaa viikonloppua kaikille!!
 
Angel Eyes Pahoitin vähän mieleni sinun kirjoituksestasi ja en ookkaan aijemmin jaksanut sitä enkä muutakaan tulla kommentoimaan.Mielestäni en eroaisi itsekkäistä syistä eikä valintani olisi tyhmä jos raskausaikana eroaisin,koska nuita eroajatuksia on ollut muulloinkin.Niinkuin kirjoitinkin niin meillä on ollut vaikeaa pitkään.Välillä sitten mennyt paremmin mutta nyt taas huonosti.Ensin ajattelin että lasten takia pysyn yhdessä mutta kun on kuullut sanontoja että vanhempien parisuhde on lapsen koti ym.niin mietin että lasten takiahhan mun just pitäs erota.Mun vanhemmat on eronneet ja olen siitä ONNELLINEN!koska he eivät tulleet toimeen ja olisi ollut kamalaa elää lapsuus kuunnellen heidän riitojaan.Jos aina vaan menee huonosti eikä kkumpikan vanhemmista jaksa olla lastenkaan kans iloinen niin sillon eroaminen ei todellakaan ole itsekästä!! Toisekseen en vaan makaile sohvalla niinkuin kirjoitit :ashamed: Teen tosi paljon asioita päivän aikana vaikken jaksaisi mutta kun mies tulee kotiin haluaisin pienen lepohetken.En tiedä onko sinun vointisi näin huono kun et ymmärrä että ihmisen on pakko levätä jos tuntuu että melkein kuolema korjaa.Ja jos mies ei sitä raskaana olevalle naiselleen suvaitse niin minkälainen mies se oikein on.Ei ainakaan paljoa ajattele vaimonsa oloa.Jos olisin töissä niin hakisin sairaslomaa.Ja kun mieheni on sairaslomalla(eikä välttämättä voi LÄHESKÄÄN yhtä huonosti kuin minä nyt)annan hänen levätä ja teen yksin kaikiken ja vien yleensä lapset ulos että hän saa olla rauhassa,mutta kun minä haluan levätä niin mieheni vaan tiuskii.Ymmärrän että hän voi ja onkin väsynyt töiden jälkeen,mutta niin olen minäkin siinä vaiheessa väsynyt ja jos kasvatan isälläni uutta elämää niin mielestäni miehen täytyy sinä aikana laittaa naisen tarpeet omiensa edelle.Ja jos mieheni ois tosi väsynyt niin miten hän jaksaa mennä autotalliin tai istua tietokoneella vaikka kuinka myöhään mutta ei jaksa hoitaa OMIA lapsiaan :'( Nyt on tunteet muutenkin pinnassa ja kun menee näin huonosti niin en todellakaan ois halunnut syyllistävää "tukea" :'( Ja sitten se että sinun miehesi ei tee mitään niin sanottuja naisten hommia on sinun oma valintasi jos hyväksyt sen.Minä en hyväksy ja mieheni tiesi sen jo alkusuhteessamme.Musta on niin tyhmää että jotkut miehet luistaa yhteisten lasten ja yhteisen kodin hoidosta.Ja minä tunnen taas monta miestä jotaka hoitavat ja leikkivät lastensa kanssa ja hoitavat kotia ja välittävät vaimostaan.
 
Iloisempiin asioihin: Eilen oli eka neuvola ja ihana neuvolantätini itse ehdotti että katsotaan ultralla kun sydänäänet ei varmaan vielä kuulu.No siellähän se pikkuinen näkyi =) Sydän jyskytti ja pienet jalatkin jo näkyivät :heart: Ultraaja näki myös kädet joita minä itse en huomannut.Neuvolantäti sanoi että silmämääräisesti vauva vastasi viikkoja ja näinhän sen itsekkin että ainakin kehitystä oli tapahtunut.Pari viikkoa sitten näkynyt "möntti" oli suoristunut ja näytti jo vähän vauvalle =) Tulin tuosta niin onnelliseksi että en ole jaksanut miettiä ollenkaan meidän suhteemme ongelmia.Mieheni ei edes kysynyt miten neuvolassa meni joten olen jakanut tämän ilouutisen nyt vain parhaan ystäväni kanssa.Ois niin ihanaa kun mieheni alkaisi taas rakastaa minua ja välittäisi minunkin tunteistani.Vaikka väittääkin rakastavansa niin ei sille tunnu.Vointi on ollut tänään ja eilen taas vähän parempi ja väsymys myös enempi kurissa.Miehenkikin on ollut paremmalla tuulella kun on ollut siistimpää,mutta minusta tuntuu vaan pahalle että vaikealla hetkellä ei olla tukena,mutta sitten mieli hällä paranee kun on siivottu ym.En tiedä miten tän suhteen käy.Päivä kerrallaan nyt katotaan.Sillon ku mieheni ei oo kotona niin jaksan touhuta(jos ei oo kamala vointi)lasten kans ja oon iloinen mutta kun hän tulee niin tunnelma muuttuu.
Vivianna 08 Olen pahoillani :hug: haleja myös muille huonoja uutisia saaneille ja jos tullut uusia niin tervetuloa.En jaksanut selata kaikkia aijempia kirjoituksia.
Lara- kiitos yksäristä! Tulee parempi mieli kun voi jollekkin purkaa huono oloaan ja saa siihen vielä tukea,kiitos! :flower:
 
Vivianna :hug:

Lara, mä vaan soitineuvolaan ja pyysin päästä toksoplasmakokeeseen. Yksi purtilo otettiin verta ja viikon kesti tulokset. Se kuulemma tarttuu kuitenkin aika huonosti vaikka aina siitä pelotellaan, mutta onpa itsellä nyt parempi mieli kun tiedän.

Tänään pitäisi tulla pahoinvointirannekkeet jos niistä vaikka jotain apua olis.....
 
Vivianna-08 hirveesti voimia!

Lääkärissä käyty ja sairaslomaa sain 7.2 asti. Helpotti jo ajatuskin siitä, että saan rauhassa levätä (ja oksentaa) mutta ainakaan ei tartte huolehtia siitä, miten kestän töissä. Lääkäri kyllä kannustavasti totesi, että kun pahoinvointi on alkanut noin aikaisin, se on varmaan pahimmillaan viikolla 9. No kiitti vaan...sitä ootellessa.

Hyväsetti lääkäri kovasti kyseli siitä, etten vaan koe kuivuvani ja ois varmaan laittanut mut keskussairaalaan, jos oisin yhtään niin kokenut. Tällä hetkellä kuitenki oon saanut sen verran nesteitä sisään, että pärjään vielä näin mutta mene ihmeessä tiputukseen, jos yhtään siltä tuntuu! Jaksamista!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä painun pehkuihin hetkeksi.

Sannimarja ja Nöpö 6+4
 
Viviannalle voimia suruun! Olen pahoillani menetyksesi johdosta :hug:

Rakkaudesta äiti Laita tekstiisi kappalejaot niin jaksaa lukea! Yhteen pötköön kirjoitettuna on vaikea muistaa millä rivillä olikaan menossa. Tilanteesi kuulostaa surkealta ja jos yhteiset raha-asiat on ainoa asia joka pitää tiedät yhdessä niin miettisin kyllä eroa... Kuten itsekkin sanoit, että olet onnellinen vanhempiesi erosta, niin uskon että omatkin lapsesi huomaavat, että olet onneton. Pidemmällä tähtäimellä ero on oikea ratkaisu jos parisuhde ei yrityksistä huolimatta muutu molempia tyydyttäväksi.

(.) Täällä ei edelleenkään kummempia raskausoireita. Kuuluun siis niihin ihmettelijöihin, joita askarruttaa onko tuolla masussa mitään :D Iltaisin on kyllä jonkunlaista alavatsan jomotusta mutta ei sen kummempaa!
Mulla muuten käytössä se uusi ( vai oliko se uusi? ) multivitan raskaus&imetys-vitamiini! Vaihdoin merkkiä kun multi-tabs loppui ja huomasin et tuossa on 1 tabletti, kahden sijaan.

Huomasitteko muuten että on tullut jo lokakuisten pino? Niin se aika vaan menee :) Ketjun ensimmäisiä mahakuvia odotellessa!
Hyvää viikonloppua!

Cappuccino ja papu 6+2
 
Vivianna :hug: :hug: Suuret pahoittelut täältäkin :'(

Pahoinvointirannekkeet tulee vasta ens viikolla, toivotaan että auttaa. Miia ehtii varmaan eka kertomaan vaikutuksesta.
Tänään hieman lievempää pahoinvointia.. illalla pahenee varmasti taas.

Maanantaina oliskin se eka neuvola :) nopeesti meni aika kuitenkin siihen, vaikka aikaa varatessa tuntui siihenkin olevan iäisyys! No ultraa tässä kuitenkin enempi odotetaan, ja siihen onkin aikaa.

Päikkärit kutsuu :wave:
 
Soitin neuvolaan ja maanantaille sovittiin aika, et katotaan suola-arvoja ja hemoglobiinia ym.. ja sanoi et jos viikonlopun aikana menee huonommaks kunto niin päivystykseen ja tippaan.. maanantaina viikkoja vasta 6+5 että onneks ne ottaa ajoissaki neuvolaan jos tarve vaatii
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Kiira- Hmm, kyllä sydän äänet voi kuulla jo 6 viikolla... että mitäköhän se sun terveydenhoitaja on meinannu... :eek:
No mitäköhän ihmettä. Mulle sano, kun oon nyt 8vkolla, että ei voi vielä kuulla. Ja sanoi vielä, että seuraavalla kerralla pitäisi jo kuulua. Kummallista

:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Kiira- Hmm, kyllä sydän äänet voi kuulla jo 6 viikolla... että mitäköhän se sun terveydenhoitaja on meinannu... :eek:
Tein salapoliisi työtä ja ymmärsin, että neuvolassa on joillain sellaset laitteet, että kuulee vaan sydänäänet, mutta ei näy kohtuun (siis pelkkä doppler) ja joillakin on ihan ultraäänilaite millä sitten näkee ja kuulee.
Eli dopplerilla ei kuuluis, kun 10+ ja ultralla jo 6+...?
Näin ainakin minä ymmärsin. :)

rakkaudesta äiti: Minusta sinun tekstistä oikein huokuu kuinka paljon rakastat lapsia!! Se on jotenki niiin hellyyttävää :heart: Voimia päätöksen tekoon ja kiitos ihanista ultrakuulumisista! :)
Tosiaan vosit jaotella sun tekstejä, ois kivempi lukea niitä! :)

Sannimarja: Eikun lepäilemään ;)

Cappuccino: Itse kirjottelen myös lokakuisissa, kun oletan LA:n menevän niin loppukuuhun!

(.) Mä palelen iiihan kauheesti!! Tavallaan se on ihan hauskaa, kun se tuntuu olevan tän päivän ainuita oireita;)
Mulla on hyvä ja tyyni mieli... Ihanaa vaihtelua! :D

Tilasin vihdoinkin hääkuvia ja yhden isomman, jonka laitan kehyksiin, toivottavasti tulee ennen ens viikon perjantaita niin pääsee mieskin ihailemaan sitä... :heart:

Soitin huoltoon, kun mun tietokone meni rikki ja kertoivat sen lähteneen päähuoltoon. Mitä todennäkösemmin kaikki mun kuvat on tuhoutunu :(
Otin miehen koneelta sitten vähän muitakin kuvia (ne vähät mitä siellä oli.. :( ) ja kehittelin niitäkin.
On se jännää, kun aina kuvittelee, että kyllä niitä kuvia ehtii kehittää ja naps yhtäkkiä kaikki kuvat teini-iästä lähtien kadonneet!
Tästä lähtien kehitän kuvia kerran kuussa!!
 
Pahoittelut Viviannalle :'( :hug: ja voimia uuteen yritykseen :heart: !

rakkaudesta äiti, mielestäni sinun ei kannata miettiä raha-asioita, ne kyllä järjestyy omaisuuden osituksessa oikeudenmukaisesti. Enempi olisin huolissani siitä, miten lapsille käy. Luuletko saavasi lapset itsellesi ilman oikeudenkäyntiä?

icfairy ja Kiira, eikös olekin niin, että ne sydänäänet voi nähdä ultrassa 6 viikolla ;) ?!

meripihka, mulla kans maanantaina neuvola, kivaa :hug: !

Roosamaria ja nuppunen noin 7 viikkoa
 

Yhteistyössä