SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Shuri, se on niin yksilökohtaista, miten raskaus näkyy. Joillain näkyy heti, toisilla ei vielä edes viikolla 20. Itsellä kaveri, jolla ei edes viimeisillään näkynyt ja onhan näitä vatsakipua potevia tyttösiä, joille sitten yllättäen syntyykin vauva...
Se on tosi yksilöllistä. Itsellä jo alkaa näkymään, vaikka viikkoja on vasta kohta 6, koska olen sen rakenteinen ja koska lapsi on jo kolmas. Lörpsähtää helpommin, kun ei ole noita lihaksiakaan kovasti hollaamassa... :)
Viikolla kymmenen jo muutkin huomaa, että minä odotan.
 
Shuri: Muut ostaa vauvanmyssyn plussatessaan, minä ostin vitamiineja :D
Luulisin, että en kyllä tarvitse noita kaikkia, syön suht monipuolisesti... Joten ton purkin jälkeen vois vetää D:tä ja omegoita, rautaa jos katsotaan neuvolassa tarpeelliseks.
Noita hymiöitä tulee joskus, kun laita sulkeisia ( ja ) . Jätä väli ennen kun laitat sulkeet kiinni, niin ei tule vääriä hymiöitä ;) B ) = B)

Tekis mieli mennä lenkille ( :p ) mutta koiraparat ei tarkene tuolla.
Kaipa siis istun taas sisällä ja siivoon :LOL:

Jos jollain on ylimäärästä aikaa, meille saa tulla kylään! :kieh:
 
Estelle ja muut hermoilijat, olen ite samanlainen panikoija. Mulla oli eilen ultra, ja edellisenä iltana olin tosi hermona, kun pikkasen rusehtavaa limaa tuli paperiin vessassa käydessä. Sanoin miehellenikin, että lopeta jo tuo vauvakirjan lukeminen, kun eihän se kuitenkaan kerkiä syntyä ym. kauheita ajatuksia vatvoin, enkä saanut nukuttua. Lääkärillekin sanoin, ettei siellä varmaan mitään ole, mutta hänpä tokaisi heti, että tuossa se sydän sykkii, ja pyysi miestäkin katsomaan. Kyyneleet tulivat molempien silmistä, ja olimme sanattomia. Toki tämä on vasta ensimmäinen ultra, mutta antoihan se toivoa jatkoon!

Roosamaria ja nuppunen noin 7 viikkoa
 
Kiva poni06 et pääset hierojalle.. Mulla ois tänään ollu hieroja, mut illalla itkin miehelle etten halua mennä sinne oksentaan.. Kolmas päivä vasta mut voimat on ihan loppu.. En pysty tekeen yhtään mitään.. :(

Mä syön multivitan raskaus ja imetys vai miten se meni.. Tän hetkisestä ruokavaliosta ei saa varmaan mitään vitamiineja kun ei mitään pysty syömään.. Painoki tippunu jo melkein 3 kiloa..

 
Minä ja vessanpönttö on tehty nyt enemmänkin tuttavuutta ja illaks pitäs mennä töihin! Paha olo on joo mutta samalla nälkä ja sit kuitenkaan ei pysy mikään sisällä. Ilmotanko töihin, että oon vatsataudissa vai mitä mä teen? En kai mä sinnekään voi mennä, jos yrjöän edelleen. Vaikeaa!
 
No johan on tullut paljon tekstiä sitten viime näkemän :) Onnea kaikille ultrassa kävijöille :flower: Itse en millään jaksaisi omaa odottaa!!

Täällä viimeks ma oli hirmu ällöpäivä ja ihan koko päivän, töissä olo ihan tuskaa!! Ravaa siinä ny wc:ssä yhtenää ja vedet silmillä, niin ettei kukaan huomais vaan :D Maanantain jälkeen olot ollu aika normaaleja mitä ny wc:ssä ravaaminen yöllä rassaa ja rinnat on aina vaan kipeet :/

Mulla toi massu näyttää iltaisin niinku ois jo pidemmälläkin, mutta silti paino hieman laskusuunnassa.. Ruoka ei nyt oo maistunu oikee hyvälle, ku kaikki tuntuu etovan.. Alkuun olin taas suursyömäri :LOL:

Ite tosiaan ostin multitabsin raskaus monivitamiinit jo kun alettiin vauvahommia puuhaileen.. Luin jostain, et on hyvä jo ennen raskautta alkaa syömään..

Nii ja on ne parit potkaritki tullu ostettuu jo vaikka tiedän olevan liian varhaista.. eipä sitä silti oo malttanu, kun kulkee maailman ihanimman vauvaosaston ohi :heart: :D

Sannimarja koitahan jaksella :flower:
 
Pikaisesti oma napa... etominen on muuttunut rajummaksi ja tänään on 4 kertaa meinannut oksu lentää :x
lukasen teidän jutut jahka tää pikkasen hellittää.. pakko mennä pötköttämään kun esikko nukahtaa.

voikaahan hyvin! :wave:
 
En oo kans kirjoittanut pitkään aikaan, jotenkin tuntuu ettei oo asiaakaan.
Paha olo on koko ajan, yökin tämän tästä vedet silmissä, mutta oksentanut en oo. Mutta kun se yököttävä olo on 24h. Tilasin tänään ne pahoinvointirannekkeet ja toivon että ne ees helpottais hiukan.

Kellekkään en ole kertonut, miehen lisäks tietenkin, enkä kerro, huomaavat sitten kun on tarpeellista, mä kun en jaksa sitä paskaa mitä ihmiset suustaan päästää onnittelujen sijaan.

Toksoplasmavastaukset tuli maanantaina ja tulos oli negatiivinen, onneksi.

12.2. on eka neuvola ja ultra sit vissiin viikolla 12.

Mitään vitamiineja en ole poposinut, mutta jotain tarttis alkaa syömään.

Nyt hetkeks pitkäkseen kun kuopus nukkuu....kohta alkaa tuleen koululaisia kotio ja niitten kavereita......
 
Onpas monilla tänään huono olo! Hyväsetti, Sannimarja, Tähtirata ja meripihka :hug:

Milläs viikoilla liikutte, kun nyt tällanen kuvotusaalto täällä pinossa?
Mulla ei oo ollu paha olo ollenkaan...
Kuka täällä just sano, että jos ei ole oireita niin huolettaa onko kaikki hyvin ja jos on oireita niin haluaisi niitten jo loppuvan... :headwall:

Koitetaanhan naiset nauttia tuosta auringonpaisteesta ulkona! :)
(vaikka ihan sisältäkin käsin...)
 
Hei kaikille! :wave:
Ilmoittautuisin mukaan joukkoon eli la: 22.9 Cappuccino.....toinen.....27.v.......KOS

Oon taustaillu jo melkein kuukauden verran ja aattelin nyt kirjoittaa =) Meillä on tosiaan jo yksi lapsi, poika 1v9kk ja sit on kaksi koiraa. Olemme menossa naimisiin ens toukokuussa eli vajaan 4kk kuluttua :heart: On siis mukavia järjestelyjuttuja tässä kevät ja parisuhdekkin tykkää hyvää kun päästään häämatkalle ym.
Tsemppiä kaikille joilla oli toisin ja vaikea aika parisuhteessa :hug:

Täällä ei oo kummoisesti raskausoireita ja oon ihmetellyt kun ei oo pahoinvointia, ainakaan vielä. Esikoisesta yökin yhtenään :x vaikkei varsinaisesti mitään tullut. Meillä on ens viikolla eka neuvola ja sit menemme yksityiselle ultraan kun on viikot 7+2, eli ens perjantaina =)

Voimia teille, joilla on pahoinvointia, hang in there!

Cappuccino ja papu 6+1
 
Heipat vaan kaikille! :wave:
Joku muukin valitteli et palelee, mua kanssa. Sormet ja varpaat kokoajan jäässä ja ihan kokovartalovilu. Ihan kamalaa, ei auta vaikka ois vällyjen välissä niin silti palelee, sisällä on kuiteskin n. 22 astetta. En muista että esikoista odottaessa ois tämmöstä palelua ollut, sillon voin pahoin ja oksensin ihan raaskauden alusta rv 30 asti. Nyt ei onneks oo ainakaan vielä sitä oksetusta ollu. Vähän vaan jotkut voimakkaat hajut etoo.

Mä en syö muita vitamiineja kun D-vitamiinia, mutta syön monipuolisesti.

En meinannut varata aikaa alkuraskauden ultraan yksityiselle, mutta ilmeisesti täälä meidän neuvolassa katotaan automaattisesti sit ekalla käyntikerralla et on oikeessapaikassa ja sydän lyö. No en oo kyllä sitäkään muistanu varata... hups! :p

Jaksamisia kaikille!!
:flower:

Minä ja masuasukki rosinarusina 5+4
 
Mulla oli kuvotus pahimmillaan vkot 5 - 6. Mulla kans oli niin, että aamulla alkoi ja loppui vasta kun nukkumaan pääsi :x Nyt on onneksi jo helpottanut! Tilalle vaan tullut väsymys :whistle:
Mie syön vitamiineista beko longia ja kalkkia johon on lisätty d- vitamiinia. Normaalisti en juo maitoa, mutta nyt olen alkanut juomaan 2dl päivässä, sen takia tuo lisä kalkki. Ja samassa tulee tuo Dkin, mitä terkkari suositteli.
 
Voi Estelle koita olla huolimatta! Alkuraskauden vuodot liittyy useimmiten kohdun kasvuun, sanoi mulle lääkäri. Koita puuhailla jotain muuta ja saathan kotona tukea, jos alkaa tuntua pahalta? :heart:

Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista ja tuesta :heart: Olen koittanut nyt täyttää päiväni kaikenlaisella puuhalla sen maanantaisen ankean ultran jälkeen, maanantaina oli kyllä sellainen lohduton itkupäivä että :'( No, itku ja huolen jakaminen auttoi ja onneksi on ihania ihmisiä ympärillä ja myös te ihanat palstalaiset :heart:

Tänään oli aamusta niin paha olo, että oksensin ensimmäisen kerran. Väsymys on ihan uskomatonta! Onneksi ei ole tänään tarvinnut lähteä mihinkään. Illalla olisi meno, mielenkiinnolla odotan...ihminen kenen kanssa menen, ei tiedä raskaudesta - enkä kyllä tahdo kertoa, kun oma olo nyt niin epävarma :/

Tsemmpiä kaikille tupakan tumppaajille! Hienoa! Itsekin joskus aiemmin polttanena tiedän ettei ole liian helppo homma.

Vitamiineista: mä syön Multivitan raskausvitamiinia ja lisäksi magnesiumia, kun muuten vetää suonta koivesta.

Pysykää kaikki ipanat masuissa ja odottajien mieli hyvänä! :heart:

Raitahippo ja Rusina 6+
 
Viikkoja on 6+3 ja ihan puun takaa tuli tää oksentamisjuttu, kuvotusta ollut kyllä aina välillä mutta ei viime päivinä sitäkään hirveesti.

Tein sellaisen ratkaisun, että pyysin töistä sairaslomaa tän ja huomisen, meillä voi esimiehen luvalla olla kolme päivää korkeintaan. Neuvolaankin soittelin neuvoja ja se sanoi, että huomenna lääkäriin vaan hakemaan pitempää sairaslomaa, jos samaan malliin oksentelen. Töitä olis siis viikonlopun ylikin. En tiiä, nyt on oksentelu rauhoittunut mutta olo on sellainen kuin ois joku jyrännyt katujyrällä yli ja useasti. Että joo, jos huomenna sama meininki ni takuulla lääkärille, mä en töissä vois tehdä yhtään mitään tässä kunnossa.

Mietin kyllä sitäkin, oisko tää normaalia vatsatautia mutta mulla on välissä kuitenki aina nälkä, oksentamisen jälkeenki. Sit uutta ruokaa ja taas oksentamaan. Neuvolasta sanoikin, että älä syö vaan sen sijaan juo vähän kerrallaan tuoremehua yms. Sitä oonkin tässä toteuttanut ja sisällä on systeemit pysynyt. Mä en ala, jos tää on tätä monta viikkoa eteenpäin!

Tsemppiä muille pahoinvoiville ja toki kaikille muillekin!
 
Mulla on viikkoja 6+1 eikä paha olo hellitä hetkeksikään.. ei edes yöllä...
oon oksentanu siis aikasemmistaki mut en koskaan yöllä...
Tässä on pikkuhiljaa pakko alkaa ihmisille kertoileen miks en mee mihinkään ku makaan vaan...
 
Tein saman virheen kuin eilen ja hörppäsin kupin kahvia. No nyt kuvottaa ja närästää entisestään. Söin jo salmiakkia ja mandariiniä, mutta paha olo jatkuu. Mies vielä ylitöissä ja tulee just ennen, kun mun työt alkaa 17.30. En tosiaan muista, että näin olisi edellisissä raskauksissa kuvottanut.

Hierojalla oli kyllä ihanaa. Alaselkä vain sipaistiin.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen ollut totaalisen väsynyt ja huonovointinen. Ja pää meinaa hajota näihin pakkasiin, kun ei pääse esikoisen kanssa oikein kunnolla ulos.

Roosamaria 69 ihan kuin olisin omaa tekstiäni lukenut, mulla meinaan tuli kanssa ruskeaa vuotoa päivää ennen ultraa. Ja itkeä pilliitin siellä lääkärin vastaanotolla oikeastaan koko ajan. Kaikki oli onneksi ok :)

Toivottavasti tää pahoinvointi loppuu pian. Pitäis meinaan aloittaa uudessa työpaikassa viikon päästä.

 
Tässä meiän poikien hetki sitten käymä keskustelu:
8v: sie äiti tartutat meihin vielä tuon vatsataudin
mie: ei tää oo vatsatautia, ei se tartu teihin
5,5 v: niin ku se on äitien tauti
8v: tai sitten sie oot raskaana, synnytäks sie?
mie: No en ainakaan synnytä..
8v: Mutta voit kuitenki olla raskaana
5,5v: se on kyllä totta

että nyt meiän lapsetki sitten tietää... :D
 
Hyväsetti :LOL: pikkusen etevät lapset sulla! :) Harmi että pahoinvointia ollut noin paljon!

Ja muutkin pahoinvoivat, voimia teille. Itsellä hyvä olo koko ajan, ainoastaan autossa tulee paha olo paljon helpommin kuin ennen ja se on selvä muutos. Tuntuu että pääsee hirmu helpolla... :)

Kiitos
kaikille tukijoilleni! Vuoto on taas sitä normaalia vetistä valkkaria, Thank God! Te, joilla ollut samankaltaisia kokemuksia olette suureksi avuksi ahdistuksessani.

raitahippo kiitos kysymästä, mun mies on kyllä aivan ihana. Kun pelästyin vuotoa, hän heti alkoi ihanasti "hoitaa" minua ja sanoi, että oli lopputulos siten mikä tahansa, olen hänen kallein aarteensa maailmassa. Se oikeesti tuntuu hyvälle aina kuulla! Meille yhdessäolo on selvää vaikkei lapsia saataisi, eli on läpikäyty ja selvitty siitä kriisistä, mikä erottaa monet parit. :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille odottaville mammoille!!! :flower:
 
Tsemppaukset kaikille keskenmenoa pelkäävillle, toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Kuulostaa todella rajuille joidenkin pahoinvoinnit, mutta onneksi se helpottaa. Itselläni on välillä jonkun verran etova olo ja se on yleensä aamulla ennen kuin on syönyt, mutta ei ole tarvinnut käydä halailemassa vessanpönttöä.

Onko kellekkään tullut hiiivatulehduksia, ilmeisesti raskaana olevat saa sen herkemmin. Olen aika varma, että minulla se on ekaa kertaa elämässäni, sillä valkkaria tulee tosi paljon ja on ihan kokkareista. Sit kutittaa alapäätä ja pissatessa tuntuu pientä vihlontaa, että oppikirjaoireet on. Meinasin huomenna kysyä neuvolan tätiltä ohjeet sen hoitoon.

Huomenna siis eka neuvola ja hermo meni ultran odotteluun ja varasin tänään varhaisultran, jonka sain kyllä vasta 6.2 eli reilu viikko ois vielä kärvistelyä. Sillon viikkoja 9+1, että elämän pitäisi jo olla vilkasta =)

Felessa ja kääpiö rv 7+6 ( huomenna 8 jee)
 
Ohhoh, onpa vain aikaa kulunu sitten viime käynnin :).

Monella näköjään pahoinvointi potkaissut päälle. Voimia vaan kaikille! Minäkään en tätä vähemmän ihanaa oiretta päässyt pakoon, viikon verran se on jo jyllännyt. Eilen kun kävin saunassa, iski yhtäkkiä aivan hirveän kuvottava olo, tuntu että taju lähtee. En kyllä saunaan enää uskalla mennä, vaikka olis tämän jatkuvan palelemisen takia ihanaa käydä löylyssä.

Ihania kokemuksia ekasta ultrasta monella :) Itse meen vasta sitten sinne np-ultraan. Äh, siihen on vielä ikuisuus. Parin viikon päästä vasta eka neuvolaki.

Vitamiineista: Ite syön Multivitan raskauspillereitä ja sen lisäksi kalaöljykapseleita (jonka nielaistua on alkanut maistua kala suussa, hyh).

Sadie rv 7+3
 

Yhteistyössä