SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

roosamaria 69 me ei olla naimisissa,kihloissa vasta.Olen varma että saisin lapset itselleni jos eroaisimme.Niin moni asia puhuu puolestani.Ja tuskin mies lapsia sais kun ei oo niitä tähänkään asti hoitanut.Mää oon hoitanu jokaisen lapsen yö heräilyt ja muutenkin hoitanut lapset vauvasta asti lähes yksin.Välillä toki kun menee paremmin niin sitten mieskin enempi lasten kans.Mut nyt taas tuntuu et oikeen pakoilee meitä.

Voi jaksuja teille jotka voitte tosi pahoin! Itselläni ei esikoisesta auttanut mikään siihen oksenteluun(yritin kaikkea),mut nyt auttaa välillä jotku pikku asiat tähän oloon.Esimerkiski huomasin että siihen ilta pahoinvointiin auttaa ku syön aikaisemmin ja nukkumaan mennessä vain jotain oikein kevyttä ja vähän.Mutta se oli kyllä kamalaa kun kaikki tuli ulos.Välillä oli oksennuksessa jopa vessan ovi :ashamed: kun en päässy oksentamaan jos mies oli vessassa.Sitä vaan tuli ja tuli hajuista jopa.... Tuntu et vauva ei voi saada mitään ravintoa,mutta kyllä hän sai ja terve tyttö syntyi :heart:

Kiitos Lara- Nämä lapset todella on mulle tärkeintä mailmassa :heart: niinkuin varmasti jokaiselle omansa.Mua vaan harmittaa kun tuntuu että miehelle on muut asiat tärkeempiä kuin lapsensa :'(

Itsestä ajattelin alkaa huolehtimaan taas kunhan pahoinvointi on ohi.Päätin jatkaa kuntosalilla käyntiä.Ootan sitä jo aivan innoissani.

Lapset on päivälevolla ja pieninkin nukahti sisälle joten taidan itsekkin mennä hetkeksi lepäämään.

Rakkaudesta äiti ja Aarre 9+3
 
Ihana taas lukea ultra- ja neuvolakuulumisia :) . Itsellä ultraan ja neuvolaan vielä viisi päivää.

Pahaolo on lähes jatkuvaa. Kysyin oikein mieheltäkin, että oliko mulla tytöistä tämmöistä oloa, kun en itse muista. Hän oli myös sitä mieltä etten yhtään pahoinvoinnista kärsinyt. Oksentaa ei tarvi, mutta koko ajan saa napostella jotain ettei kuvotus lamaannuta oloa.

En edes muista mistä ollut puhetta..
-Poni 7+2
 
Hmm hheheh no mun moka. :D


Tänää synttärijuhliin, mä saan syyä kaikki herkut ku muut juo boolia. Kuinkakohan moni alkaa kyselee. Kyllä mies sano että kerrotaan vaan jos alkaa porukka kyselemään jottain siihe suuntaa.
 
rakkaudesta äiti Turhaan loukkaannuit kirjoituksestani, olin lähinnä tarkoittanut sen herättelyksi. Enkä omasta mielestäni loukannut tuossa mitenkään. Jos sanoin että vaimo makoilee sohvalla niin oli lähinnä miehen näkökulmaa tähän yrittetty tuoda esiin, en kritisoinut sitä että makaat vaan kaiket päivät sohvalla enkä edes ajatellut niin.

Kuulostaa siltä että miehesi on henkisesti väsynyt, jos ei lasten kanssa jaksa puuhailla. Lisäksi ainakin oma mieheni ei ole oikein koskaan pienten kanssa osannut puuhailla, mutta nyt kun isommat lapset ovat 10 ja 11, niin viettää mielellään aikaa niiden kanssa.

Eroamisesta puhuin yleisellä tasolla ja olen edelleen sitä mieltä, että oma napa on liian lähellä ja ratkaisuja tehdään pikaisesti ja ajattelematta muita. Jos asioita pohtisi rauhassa monelta eri kantilta niin tilanne voi muuttua kummasti. Jos tietysti tilanne on sellainen että riidellään koko ajan niin minkäs sille tekee, ja jokainenhan on oman elämänsä herra.
 
:wave:

Ollaanpas myö syyskuiset pahoivoivaa porukkaa sitten. :D Täälläkin olo on aivan kamala, onneksi ei ole tarvinnut oksentaa ainakaan vielä. Muillakin tuntui olevan samanlaista että ei helpota oli sitten aamu, päivä, ilta tai yö.

Cappuccino Tervetuloa. :flower:

Hyväsetti Miekin tässä mietin että pitäisköhän jo kertoa lapsille, kun huolestuneena kyselevät että ootko kipee ja mikä siulla on kun näytät niin kurjalta. Sit vaan on että ei tässä mitään. :whistle:

estelle Miulla oli edellisessä raskaudessa vaaleanpunaista vuotoa rv 6 -8, ja ihan terve tyttö syntyi.

felessa kyseli hiivasta. Täällä kanssa yks jolla tuo raskausaikana on ongelma. Nyt oon yhen Gyno-Daktarin kuurin käyttänyt, saa nähdä rauhoittuuko kuin pitkäksi aikaa tuolla.

lätäkkö Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :flower: :heart:

Vivianna -08 :hug: ja voimia.

AngelEyes ja vaava 6+6
 
Juu, mie näin pienen sydänäänet kyllä semmosina värähtelyinä, mutta niin se sano ettei voi kuulla :) Tänään olen jopa ollut ahkera ja tehnyt mahdottomasti koulutehtäviä. Ihanaa kun ei ole enää pahoinvointia, ainoastaan tämä väsymys vain!
 
rakkaudesta äiti, jospa ottaisit asian miehesi kanssa puheeksi. Onko hän samaa mieltä, että ero voisi olla hyvä ratkaisu? Jokatapauksessa lasten tapaamisasiat aiheuttaa usein ongelmia eron jälkeen, jos ei muuten niin kiusallaan mies voi hankaloittaa asioita.

Voisitte myös yhdessä tai jos mies ei suostu, voit mennä yksin ammattiauttajan luo, joka auttaa järjestämään perheenne asiat parhain päin. Olen samaa mieltä, että lapsille voi olla pahempi riitelevät vanhemmat kuin ero. Toki ero kirpaisee ja on aina hirvittävä kokemus, mutta myös pitkittynyt piina vaikeassa suhteessa saattaa johtaa mielenterveysongelmiin jne.

Rohkeutta sinulle :heart:
 
Mulle tuli ekan kerran pahoinvointia :LOL:
Olin kaupassa ja tuli yhtäkkii semmonen huimaava ja paha olo.
Jouduin nieleskelee ja kylmähiki virtas.
Sit tuli kauhee nälkä!
Lähdin kauppaan pelkän kahvin ja jogurtin voimia, se ei ollu hyvä idea.

Ollaan siis syyskuiset pahoinvoivia :LOL:
Minä hölmönä tietysti vähän siitä iloitsen.. :D (vielä!)
 
vivianna :'( olen pahoillani puolestasi!!!

Lara onittelut että tupakkaan et enää oo koskenut etkä koske! :) Kauanko te muuten olette olleet naimisissa? Mullakin on hääkuva ikkunalaudalla ja sitä on aina niin kiva katsoa! :heart: Toi on kauheeta jos kuvat tuhoutuu, itsekään en ole varmuuskopioinut, gulp! Kannattaisi joskus ostaa ulkoinen kovalevy ja säilyttää siellä oman koneen lisäksi kaikkia kuvia yms. tärkeää. Hinnat noissa on tippunut jo aika paljon, mutta tippuu tietysti jatkossakin. Tai sitten voi kehittää kuvat, mutta itse en halua kaikkia kuvia albumeihin, toisin sanottuna: en halua poistaakaan, muttei ole niin hyviä että kehittäisin.

rakkaudesta äiti, me ollaan kaikki sun tukena :hug:

(.) nyt kun shokista (vuoto) on selvitty, niin sitä miettii kanssa että onhan siellä kaikki hyvin, onhan edelleen kehittynyt jne. Mulla oli rv7+2 noin 8mm mittainen alkio näkyvissä ja sit kun muilla samoilla rv:illa oli isompia niin heti sitä meittii. Neuvolassa ultrataan onneksi 8.2. ja siihen on enää 10pv, jess!

Ihanaa kun on viikonloppu, levätkää ja nauttikaa! :flower:

T. Estelle rv 7+6
 
estelle: 5,5 kk :) Hyvä, kun vuoto loppui.. Eikös aika monella oo ollu? Ja vaarattomia?
Tossa raskauskalenterissa minkä sain neuvolasta, luki että pieni vuoto on harmitonta, kunhan ei ole kirkuvan punasta tai runsasta...
Munkin yhdellä tutulla oli kahdet kunnon menkat vaikka oli raskaana - sai tietää vasta rv15!


Mua vähän huolestuttaa tää mun tän illal popsiminen!
Ostin pakastepizzan ja colaa "palkkioks" tupakan polton lopetuksesta.
... ja pantteripussin, keksejä, suklaata ja mehua :D
En normaalisti syö makeita juuri lainkaan!
Ens viikolla vois keskittyy johoki astetta kevyempään ;)

Hoh, mä yksinpuhelen täällä kokoajan, sanokaa kun alan ottaa pattiin
:LOL:
 
Mullakin tarttui mukaan kaupasta pakastepizza.. eilen iltapalaksi päätyi 5 kalapuikkoa ja ranskalaisia! Kunnos eines-mättöä, mutta mielitekojen mukaan on pakko mennä tän etomisen kanssa.

Lara palkitse vaan kunnolla itseäsi, tupakanpolton lopettaminen on iso juttu, tsemppiä!

Meilläkin on noita ulkoisia kovalevyjä, aina ei vaan muista siirtää kaikkia kuvia sinne talteen. Aika usein kyllä kuvia teetänkin kansioihin, kun niitä on sieltä sitten kiva katsella. Samalla teetän ystäville ja sukulaisille kuvia. Mun vanhemmat asuu eri paikkakunnalla niin heille on kiva sitten laittaa postilla ihan oikeita kuvia esikosta.

Nauttikaahan viikonlopusta ja levätkää :wave:
 
ihana Lara et voit syödä tommosia... :)
Estelle älä turhaan mieti ... Kyllä siellä on kaikki hyvin :hug:

Meiänki pitäis jotain tehä koneella oleville kuville.. mut ei varmaan es osattais.. :ashamed:
Mä tykkäisin kyl et kaikki kuvat ois albumissa..
 
Apua mä oon kauhee! Kaikki kertoo pahoinvoinnista ja mä täällä leveilen mun herkkujen vetämisellä! SORRY! :ashamed:

Hyväsetti: Ifillä on viikonlopun tarkous, että kuvat vaan 0,09e kpl! Lataan ne suoraan koneelta vaan sinne ja ne tulee viikon päästä kotiin kuvina laskun kera. Aika helppoa ja tarjouksien aikaan ei kovin kallistakaan. ;)
 
Me ollaan näköjään tosi pahoinvoivaa porukkaa. Tänään ollut koko päivän huono olo, mietin töihin lähtöä mutta täällä sitä ollaan kuitenkin. Huomenna kans työpäivä ja sitten neljä vapaata!

Itsekin olen syönyt vähän mitä sattuu ja uskaltauduin tänä aamuna vaakalle. Olin 100% varma, että reilun viikon takaisesta neuvolapunnituksesta on tullut lisää ainakin pari kiloa kun olen syönyt mitä sattuu, milloin sattuu. Mutta paino oli pudonnutkin 1,5kg. Tosi kiva juttu tietenkin. Olen huomannut, että joudun syömään noin 2-3 tunnin välein mutta ruokamäärät on pienentyneet, vatsa täyttyy tosi sukkelaan ja silmät söis enemmän kun maha vetää... :D Syön myös yöllä, koska vatsa kurnii niin paljon ja jos en syö niin tulee oksetus.

Voimahalit kaikille surua kokeneille ja huolta kantaville.... :hug:

Tämä palsta on todella iso apu tässä odotuksessa. Saa purettua päänsä tänne. Ja ihan sama vaikka kukaan ei lukiskaan näitä juttuja tai ketään ei kiinnostaisi, on ne silti saanut vuodatettua ulos päästään.
 
Huh. Töistä selvitty salmiakkiaskin avulla. Mieskin sanoi, että jospa sieltä on poika tulossa, kun noin oireilet ja tytöiltä ei juuri mitenkään. Minulle kyllä ihan sama. Vauva jos tulee niin onnellinen olen.

Mulle oli muuten käydä köpelösti juuri kuvien kanssa, kun kone hajosi. Onneksi saivat liikeessä kuvat siirrettyä uudelle koneelle. Empä ole kyllä vieläkään kopioita kuvista teettänyt. Valokuvia pyrin tilaamaan kyllä myös. Uusin villitys on kuvakirjat. Olen parilta viimeiseltä ulkomaanmatkalta sellaiset tehnyt ja ne on ihan huippuja. Melko kalliita kyllä. Nyt haluan tehdä sellaisen sitten, kun vauva syntyy..kaikista lapsosista, kun tuntuu että meidän perhe olisi sitten "valmis".
:)
 
Lätäkkö: Täällä yksi kohtalotoveri. Migreeniltä oon toistaiseksi välttynyt, mutta piilottelenkin talossa, jossa kaikki verhot on kiinni auringonlaskuun ja uloskin meen vaan pakon uhalla aurinkolasit ja lippis päässä (juu, tiedän näyttäväni naurettavalta kun on -20C;) ). Tsemppiä!

Vivianna-08: Paljon jaksuja sinne ja kovasti uusia plussatuulia kun siltä tuntuu.. :hug:

Estelle: Mullakin tuli pari päivää sitten yhdellä vessareissulla ihan punasta vuotoa paperiin ja pönttöön, mutta se loppui siihen. Ei ollut eka kerta tän raskauden aikana eikä varmasti viimeinen. Mulla on aina ollut pikkuvuotoja (varsinkin seksin jälkeen), joten tää on tavallaan ollut odotettavissa..

Ja omaa napaa pikkusen vielä. Tänään on ollut taas semmonen päivä että ois kannattanut ottaa toi grillin kaasupullo täydennykseen ;) Huomisen poksumisen (7+ jee) kunniaksi vihdoin fiksasin vanhat farkut sopiviksi tähän airbagiin (kuva profiilissa), niin ei tarvi enää verkkareissa koko ajan pomppia. Tietääkö joku edellisestä raskaudesta että onko toivoa että toi kaasuuntuminen/turvotus loppuis ja maha häviäis ennenkuin se 'oikea' maha puskee esiin?
 
Moiks!

Tänä aamuna meinasin oksentaa. Juoksin jo vessaan kun ajattelin että kohta lentää laatta. Ei tullut oksennus mutta jonkun aikaa siinä jouduin kakomaan. Mulla paha olo tulee ihan yllättäen pitkin päivää. Siis tosi ällöttävä olo melkein jatkuvasti! Ja mulla palelu on ihan hirvittävää. Tuntuu, ettei mikään vaatekerta auta kun palelee vaan niin jumalattomasti! Ja päätä on särkenyt nyt viimeiset kolme päivää. Olisin kyllä paljon mieluummin oireeton.

Poni06 Me mietittiin miehen kanssa ihan tota samaa, että kun tyttöä odotin, niin ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan ja nyt tässä raskaudessa tämä pahoinvointi on kyllä paljon voimakkaampaa. Jospa sieltä meille poika tulee.

RakkaudestaäitiToivottavasti saisitte asiat selvitettyä. Olisikohan hyvä idea mennä uudestaan jollekin ihan ammattilaiselle juttelemaan ongelmistanne? Jaksamisia sinulle paljon. On varmati rankkaa kun joutuu kaiken hoitamaan yksin pahoinvoinnin ja väsymyksen kera. Ja älä suotta loukkaannu Angeleyesin kirjoituksesta. Ei hän mielestäni yrittänyt loukata vaan ehkä miettiä asiaa myös miehen näkökulmasta.

Aplo ja pikkuinen 6+2
 
Aplo: Ikävä kyllä mulla ei voi olla enemmän kuin ehkä 1-2 viikkoo lisää kun oltiin miehen kanssa eri mantereilla ennen raskautta.. Ottaisin kyllä kaikki lisäpäivät ilomielin vastaan :D Tykkään kovasti masusta, mutta en vaan haluis että kaikki alkaa onnitteleen liian aikasin uudesta perheenjäsenestä, toi masu kun tosiaan näyttää siltä kuin ois paljon pitemmällä.. niin ja masu tosiaan on vaan turvotusta tässä vaiheessa olettaisin. ois kiva tietää minkä kokoisia palloja muilla on, jotka tän turvotuksen kanssa kamppailee.. ?
 
krizze: Sun mahasi on kyllä jo aika iso! En tarkoita pahalla mutta näytät olevan muuten tosi hoikka, joten näyttää tosiaan, niin kuin olisit tosi pitkällä.

Mulla kun tuota vararavintoa on tuossa vyötärön ympärillä niin näytän kyllä minäkin melko "raskaalta"...Työpaita alkoi kinnaamaan vatsan kohdalta, napit poksahtaa kohta. Esimies oli tilannut uusia työpaitoja ja antoi mulle yhden uuden tänään, en viittinyt sanoa, että oisko saanut kaks numeroa isomman...Täytyy säilyttää sitä avaamattomana jonkun aikaa ja pyytää sitten isompi kun paljastan raskauden...
 
Täällä yks pksennuspallo kans ilmoittautuu.. :wave: Neljään asti ei puhettakaan muusta kun vaaka-asennosta, ysiltä oli lounas. Pari kalapuikkoa ja vettä. Huhhuh... :x Hymy tulee silti huulille kun lueskelin eilen ja tänään tulleita syyskuisten jorinoita, ollaan aika pahoinvoivaa sakkia :LOL: Siis oikeasti kaikki voima tiputuksen partaalla oleville, mutta tää alkaa kääntyä jo vähän mustan huumorin puolelle, kun sohva ja pytty on parhaat kaverit.

Ihana masu krizze! Mulla on myös pullollinen kaasua mahassa, mut sulla taitaa näkyä enemmin, kun olet muuten noin hoikka =)

Vatsaa nipistele aika urakalla..välillä meinaa jäädä henkäisy välistä. Mut toisaalta mukavaa kun "kommunikoi" :heart:

Taidan mennä taas vaihteeksi vaakaan...Kauniita ja oksuttomia unia kaikille!
 
Jaksuja Raitahipolle ja muille, jotka joutuu vessanpönttöä halaileen :hug:

Kun teille muillekin alkaa maha kasvamaan (oli se sitten se aito oikea(!) tai ihan vaan tällanen valemaha :S ), niin tässä vinkki miten pystyy vanhoista farkuista tekeen mammafarkut, jos ei ennestään mitään äitiysvaatteita ole. (käytin t-paidan sijasta trikoota jossa lycraa ja ompelin kankaan kaksinkerroin farkkuihin kiinni, kuvassa siis kangas 4x kun on taitettu lantiolle, tekee housujen ylhäällä pysymisen ilman kuminauhoja helpommaksi).

http://www.instructables.com/id/How_to_Make_Maternity_Jeans_Using_Regular_Jeans_an/

hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä