SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Kiitos temppauksista kaikki ;)
Nyt jää tuo syöpäkääryle!
Varmaan jo maistuis pahalle jos polttais :LOL:
En nyt kuitenkaan menis kokeileen...
Jee jee tää ilmapallo vyöryy nukkumaan, hyvää yäötä kaikille :wave:
 
Onnea ihanista ultranäkymistä :flower: :heart:

Ja tsemppiä tupakasta eroon yrittäville :hug:

ON: Varasin VU:n Femedaan ens vk:n perjantaiksi. Pakko oli. Ei tätä muuten kestä. Toivon niin paljon, että kaikki on hyvin... Huomenna katsomaan kaverin viikon vanhaa poikaa, iih ihanaa. Etsin muuten pinoja, jossa kirjoittelin esikoisen aikana (Syysmassukat-08), kyyneleet kirpos silmiin, kun luin läpi :'( :heart:
Toiv. saa tässäkin pinossa loppuun asti kirjoitella.

Öitä
Cora
 
Hupu ja muut ultratut onnitteluni! :flower:

raitahippo, jaksamista sulle, pianhan tuo pieni kasvaa... Himppusen aikasessa tosiaan sinne ultraan menit, mutta kaikki on varmasti hyvin! :hug:

Lara: jee, vähänkö oot hyvä! =) Nyt et sit kans sorru enää uudelleen. Aattele aina pikkuista! Ekat 3 pv kun sinnittelet niin sit oot pahimman yli! #muokattu#Ja eini(vai menikö nimi väärin?) hienosti myös lopetettu! :)

Katrin, onnea ja tervetuloa! T.toinen pitkään odotusta odottanut

Rakkaudesta äiti :hug: kuulostaa pahalle! Jotain hyvää teidän suhteessa on oltava kun kerran edelleen yhdessä olette ja uuden vauvankin vielä hankitte... Eli toivottavasti hyvää edelleen löytyy, minkä päälle rakentaa suhdetta. Mikään, mikä perustuu pelkkään pakkoon, ei kestä pitkän päälle. Jos olet yhtään tärkeä miehellesi, olisi hänen nyt aika koittaa panostaa avoimuuteen ja suhteen eteen työskentelyyn. Muuten hän on vaarassa menettää kaiken! Syyllistäminenhän saa ihmisen usein varpailleen ja suuttumaan, joten parempi on puhua vain miltä itsestä tuntuu ja miten haluaisi toisen käyttäytyvän. Kirjoita vaikka miehelle kirje, jossa kerrot miten huonossa voinnissa olet ollut ja kuinka kurjalle hänen tiuskiminen sinusta on tuntunut jne. Ja miten toivoisit, että teillä menisi. Positiiviset mielikuvat antaa tarmoa tehdä töitä jutun eteen. Jos tunteet on viilenneet ja kumpikaan ei välitä --- ei ole oikein enää mitään jäljellä. Koita olla menettämättä hermojasi vaikka pinnan alla joskus kiehuisikin. Huutoon saa varmasti takaisin huutoa/loukkauksia. Huuto ja tiuskiminen viestittää että sitä ollaan sotajalalla.

Minä ymmärrän sinua todella hyvin ja minusta miehesi kuulostaa tässä tapauksessa sille osapuolelle, jolla on enemmän parannettavaa. Mutta vain sinä tunnet hänet ja voit saada hänessä aikaan muutoksen vetämällä oikeista naruista. Jos vielä jaksat yrittää. Tsemppiä! :) :flower: :heart: :flower: :heart:
 
Onnea ultrassa käyneille ja tupakattomia päiviä viettäneille.
Itse lopetin reilu kaks vuotta sitten noin reilun vuoden vähentämisen ja yrittämisen jälkeen. Jotenki tuli vaan semmonen olo et nyt loppu tää pelleily ja sen jälkee ei oo tullu poltettua. En kyllä uskalla kokeilla ees vähääkään polttaa.

Mullakin käytössä muistaakseni multivitan raskausvitamiinit ja neuvolan täti kannusti niitä syömään.

Joku puhui menkkamaisita jomotuksista alamahassa ja mulla on myös niitä. Ollut ennen plussaa jo ja siitä lähtien välillä enemmän ja välillä vähemmän. En ole siitä huolissani ollu kun verta ei ole tullut. Osaltaan johtuu myös nää kivut ummetuksesta ja ilmavaivoista, tuntuvat aika samantyyppisiltä ja niitä mulla kans riittää.

Eka neuvola on perjantaina, mies ei valitettavasti pääse mukaan vaan on töissä, mut pitää sit järjestää et ultriin pääsee. Sanoin ottavani puhelinyhteyden neuvolassa jos tulee joitain osioita mitä hänenkin olisi hyvä kuulla. Neuvola täti sanoi jostain nettisivustosta jolla on kerrottu kaikista sikiötutkimuksista ja jotka kannattas katella etukäteen, mutten muista sen sivuston nimee. Tietäskö kukaan semmosta? Odotan kovasti jo saavani neuvolasta ekan ultra-ajan ajankohdan niin ehkä sitä sitten malttaa helpommin oottaa, nyt kyllä välillä meinaa hillintä pettää ja varata aikaa varhaisultraan.

Felessa ja kääpiö rv 7+4
 
Huomenta kaikille ja kiitos lämpimästä vastaanotosta :)
Täällä yritetään herätä työntekoon, huonosti nukutun yön jälkeen. Raskausoireista eniten minua riepookin justiinsa tämä nukkumisen heikko laatu, monta kertaa yössä herään ilman sen kummempaa syytä, ja sitten menee torkkumiseksi loppuyö. Jospa se tästä menisi ohi.
Muuten on minun alkuraskaus sujunut tähän mennessä aika kivuttomasti, mitä nyt ajoittain pahaa oloa, ja rinnat ovat turvonneet mahdottomiin mittoihin jo nyt :D

Kiva huomata että täällä on muitakin tupakki-ihmisiä. Antaa tukea omaan lopettamiseen, mulla takana 13 vuotta saäännöllistä sauhuttelua, ja nyt totuttelen olemaan ilman. Yllättävän kivuttomasti sujunut, kun on kunnollinen syy, mutta hankaluuksiakin tietty on, kun mies vielä jonkun verran polttaa.. Vielä me lopetetaan molemmat, se on varma!

Vitsi että en millään malttaisi odotella ensimmäistä ultraa. Ensimmäinen neuvolakin on vasta 12.2... Tekisi niin kovin mieli mennä yksityiselle, mutta toisaalta taas sitten miettii, että jos vaikka meneekin kesken sen jälkeen, niin kuinka kova paikka se onkaan, kun on ehtinyt jo pikkuista ruudulta tiirailla.. Että jos kuitenkin malttaisi mielensä. Vaikeita kysymyksiä :)

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

 
Rakkaudesta äiti Kun mainitsit että toivottavasti ei tule samanlainen kuin appiukko, niin samantien tuli mieleen, että siitähän se johtuukin se käyttäytyminen. Miehesi on oppinut omalta isältään miehen mallin. Ei toki auta tässä tilanteessa yhtään, että tollaisen tiedostaa, mutta ainakin tietää mistä johtuu. Oletko koittanut puhua hänelle rauhallisesti, että miltä susta tuntuu? Hermostuuko hän, vai kuunteleeko?
Itse en osaa sanoa, millaista tuollaisessa tilanteessa on olla. Ja aina se on helppoa täältä sivusta sanoa.. sitä vaan haluaa auttaa ja yrittää keksiä mitä voisitte tehdä..
Tietysti jos aivan epätoivoselta näyttää, niin voisithan ehkä mennä juttelemaan talousneuvojan kanssa veloistasi ja tilanteestasi.. miten pärjäisit jos ero tulisi. Ja myös pankin kanssa. Heillä on yleensä hyvät ratkaisut raha-asioiden suhteen.
Asioilla on AINA tapana järjestyä. Ensin toki kannattaa itse yrittää kaikkensa suhteen eteen, ja sitten kun on kaiken tehnyt, eikä tilanne ole parantunut, niin oman mielen ja lasten takia ero voi olla joskus paljon parempi ratkaisu kuin huono suhde. Nyt paljon voimia ja tsemppiä sulle sinne! Toivotaan, että sun raskausoireet helpottaa pian, niin on sitten itselläänkin helpompaa olla siinä mielessä..
Nyt vaan USKOA siihen, että kaikki kyllä järjestyy!!! :hug: Nyt älä enää odota, että miehesi itse tajuaisi, kuinka väsynyt olet jne. Vaan sano se sille suoraan. Miehille (ei tietenkään kaikille) pitää suoraan sanoa kaikki asiat, jotta ne jotain tajuaa. Ne on ne putkiaivot, joita naisena on vaikea ymmärtää.. ;)

Laraaa ja Elniiiii Te ootte NIIIN HYVIÄ!!! Savuton maailma on paljon kirkkaampi ja kivempi :D :flower: :flower:

Cora85 Mä meen Huomenna femedaan! Fredrika on ultraajana :) Oon kuullu tästä naisesta pelkkää hyvää joka puolella, niin sille halusin =)

Mulla on neuvola tunnin päästä :) Kivaa! Mulla on tuli eilen semmonen olo, että vaikka ei oikein mitään oireita sillein ole, että olen aivan täysin varmasti raskaana ja pikkunen kasvaa sisälläni.. Jotenkin must tuntuu, että kroppa on pikkasen alkanu muuttuu jo.. rinnat on ainaki kasvanu ja kipeytynyt lisää.. Olisin tosi yllättynyt jos siellä ei olisikaan mitään.

Vielä raitahipolle semmosta, että tossa vaiheessa tooooosi harvoin näkyy yhtään mitään! Mä kävin viime raskaudessa ekan kerran ultrassa 5 + jotain ja siellä ei näkynyt YHTÄÄN mitään, ei edes sitä ruskuaispussia! Sulla oli sentään sellanen! :) Ja muutenkin se kohdun kuva ultrassa on aika röpelöinen jne..
Sit kävin viikko siitä uusiks, ja sit näky kaikki. Eli älä vielä IHAN TÄYSIN menetä hermoja.. Vaikka se varmasti tuntuu ahistavalta.. :) Millon meet uuteen ultraan?
 
Ihania ihmisiä on yhä olemassa :heart: Tuli niin hyvä mieli kun luin teidän tsemppauksia. Kiitos ihanista sanoistanne! Mulla ei nyt niinkään oo velkoja.Pieniä ne on miehen velkoihin verrattuna(paitsi talo velka on yhteinen),mutta kun tulot on olemattomat niin eihän sitä sais olla mitään velkoja jos yksin jäis ja pitäs huolehtia lapset ja kaikki maksut yksin.Toivon kyllä ettei eroa tuu mutta kun ei enään jaksas tätä vääntöä.Tiedän että jos raha asiat ois paremmin niin puolet ongelmista häviäis kun kumpikaan ei niistä stressais ja siihen koko jan pyrimme.Mut välillä vaan menee huonommin raha asioiden kans ku tulee esim paljo isoja laskuja kerralla niiden joka kuukausi tulevien laskujen lisäksi.Me ollaan käyty aikanaan parisuhdeterapeutilla ja sillon mieheni "heräsi" kun terapeutti sano että teillä ois parempi erota ja sanoi myös miehelleni että mää oon jättämässä sen et oon jo iin lopussa..ja tottahan se oli.Olin ihan viimesillä voimillani hakenu ajan sinne ja pakottanu miehenki mukaan.Positiivistä oli et sain sen tuleen sinne 2kertaa mut sit se vaan lopetti sen vaik ei meidän ongelmiin ois kaks kertaa riittäny.Anoppi tuo omat ongelmansa kun esim sanoo ettei raskaus ole sairaus ja hänen kultamussukkansa ei tarvi töiden jälkeen enään mitään tehä.Joskus sit tuntuu(tai aika usein)että miehenikin ajattelee noin.Nainen tekee kaiken ja jos nainen on heikkona niin sillä ei tee mitään.Sellanen olo mulla nykyään on.Kerron vielä yhden esimerkin.Ei oo kauaakaan aikaa kun väsyin toden teolla ja kun miehni oli alkamassa tekemään pihallemme erästä rakennusta pyysin ettei alkaisi.Ja jopa kielsin etten halua sitä pihallemme.No miespä vaan alotti rakentamisen ja niinkuin arvasinkin rakentaminen meni perheen edelle.Muistan ku luulin jo sekoavani ja menettäväni lapset(huostaan siis jos oisin joutunu johonki hoitokotiin) kun makasin vaan sohvalla ihan kuin sairaana ja vaik kuin pyysin mieheltä apua niin hän ei välittänyt!!!! Sanoin et pelottaa että mulle on joku romahus tulossa,mut ei mitään apua.En tiiä eikö uskonu vai eikö välittäny mut tuo rakennus myös sai meidät käymään iin lähellä eroa.Olin kai oikeesti sillon tulossa sairaaksi koska oloni meni ohi jonkun ajan päästä eikä mistään romahduksesta ollut enään tietoakaan,onneksi =) Mutta aika pelottavaa että mieheni ei ees tuossa tilassa jättänyt omia "harrastuksiaan" ja tullut perheensä tueksi.
 
Tsemppiä tupakoinnin lopettaville!

:flower: ihania ultrakuulumisia saaneille! Raitahippo, älä pelkää ja usko vaan siihen, että kaikki on just niin kuin pitää, oliko sulla jo seuraavaa aikaa varattu? Kannattaa myös itkeä kunnon iso itku, niin mä tein, kun sitä veristä vuotoa tuli ja kun olin väsynyt jo itkemiseenkin, ni elämä alkoi näyttää valoisammalta.

Rakkaudesta äiti, toivottavasti saatte miehen kanssa puhuttua ja asioita selvitettyä, kuulostaa kyllä tilanne aika vakavalta. Tosi paljon voimia keskustelun aloittamiseen ja ratkaisun tekemiseen.

Me ollaan miehen kanssa suunniteltu, että hän tulis ultriin ainakin mukaan. Ensimmäiseen neuvolaan ei oo tulossa, kun se on aamupäivällä ja mies on töissä.

Syön multitabsin raskaus monivitamiineja, toivottavasti olis jotakin apua.

Oma olo on ollut kohtuuhyvä, joskin flunssainen. Ja koko ajan on nälkä, siis koko ajan! Silti monikaan ruoka-aine ei oikein maistu, esim. leipä on tällä hetkellä kamalaa. Töissä tuottaa ongelmia, kun en voi koko ajan olla syömässä, johan sitä joku ihmettelis :)

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon!

Sannimarja ja Nöpö 6+2
 
Rakkaudesta äiti:Kuulostaa kyllä tosi kurjalta teidän tilanne.Jotenkin noista sun esimerkeistä saa sen kuvan,että sun miehen olisi aika katsoa peiliin.Joku ehdottikin kirjeen kirjottamista.Mä kannatan kanssa sitä,siihen saa ne omat tunteet ladattua hyvin,eikä käy niinkuin puhumisessa,että alkaa itkeä tai raivota.Oliskohan syytä harkita sitä parisuhdeterapiaa uudelleen,ennenkuin tilanne menne vielä pahemmaksi.Kovasti tsemppiä sulle!! :hug:
Raitahippo:Koita ajatella positiivisesti,pienokainen oli vaan vielä liian pieni kunnolla näkymään,mutta kasvaa siellä silti kovaa vauhtia. :hug:
Onnittelut taas kaikille hienoja ultrakokemuksia saaneille! :flower:
Ja uusille tervetuloa mukaan!! :heart:
Tupakan lopettamisen kanssa taisteleville extratsemppihali!! :hug: Kyllä se onnistuu!!!!
Omaa oloa sen verran,että pahoinvointi on rantautunut myös tänne.Alkoi tasan samoilla viikoilla 6+1 kuopuksen kanssa ja jatkui johon 18 viikon tienoille.Aargh,kumpa ei nyt tulis niin pahaksi.Tällä hetkellä tän kyllä kestää hyvin.Nyt taidan soitella neuvola aikaa,mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
Heppuli ja kettu 6+2
 
Aplo Meiä poika täyttää 1 päivä 1v 4kk. Eli aika tarkkaan tulis 2v ikäeroa.

Mies oli esikoisesta kaikis ultris mukana ja parissa pojun neuvolassakin, mutta ei mun raskaus aikana.
Viimesen tupakan tosissaan polti sinä päivänä ku testi tein ja yhtää ei oo tehny mieli, hyihyi sitä hajuakin ku mies polttaa.

Hupu07 Onnea ultrakuulumisista!
 
hyväsetti Varmaa juu H&M hankin. Ostin sieltä kesäks viimeks ihanat kahinahousut, mut ne on menny haaroista rikki, et kyl varmaa täytyy uudet sellaset ostaa jos löytyy. Ne oli parhaat. Muuten mulla on jäljellä kaikki muut, hameet, mekot yms. mitä esikoisen raskaudessa käytin kesäl. :p
 
Apuaa.. En muistanu et tää paha olo on näin kamalaa.. :eek:
Kahesti jo oksentanu tälle aamulle, nyt vähän helpotti kun söin yhen kuivan näkkärin..
Lapset pelkää et niille tarttuu vastatauti.. musta... niin kerroin niille ettei tää tartu, tää on vaan äitien tauti... En ihan vielä haluais lapsille kertoa, jos sattuu et tulee keskenmeno... Kertosin vasta sit ku sydänäänet on kuulunu..
Onnea kaikille ultrassa käyneille =)
 
:wave:

Hyväsetti Edellisessä raskaudessa tilasin Lemonkidsiltä parit äippähousut ja tykkäsin. Siellä oli muutenkin kivannäkösiä vaatteita. Lisäksi katoin tuolta Linus ja Lotta.comista, että myivät myös äippävaatteita.

Uusille tervetuloa ja ultrassa käyneille onnitteluja hyvistä uutisista. :flower:

Rakkaudesta äiti Ensin meinasin että en kommentoi mitään, mutta pakko silti oli jotain laittaa. Ymmärrän kyllä että varmasti on rankkaa kun on paha olo ja lapsetkin täytyy hoitaa, itsekkin joudun samaan rumbaa pyörittämään. Meillä myöskään mies ei pahemmin kotitöihin osallistu, eli minä siivoan, teen ruokaa ja pesen pyykit. Hoidan myös pienemmät lapset silloin kun en käy töissä.

Kannattaisi varmaan tuosta väsymisestä puhua miehesi kanssa ja ottaa myös huomioon että hänkin saattaa olla väsynyt. Oon monta kertaa huomannut että miehet väsyy henkisesti paljon enemmän kun joutuvat hoitamaan lapsia, kotia yms. juttuja. Lisäksi jos käy vielä päivät töissä niin ymmärrän miestäsikin, että ei jaksa enää ja ottaa päähän kun vaimokin vaan makailee sohvalla.

Lisäksi tuohon että miehesi ei tajua tehdä mitään itse, niin harvemmat miehet tajuaa. Itse en ole tavannut yhtään tähän saakka, jolta ei olisi tarvinnut pyytää asioita. Kommunikointi auttaa useassa asiassa enemmän kun se että itsekseen hautoo noita juttuja. Eroaminen tuollaisesta syystä, raskaushormonien jyllätessä olisi kyllä omasta mielestäni aika typerää. Sitten kun tilanne tasoittuu, kumpikaan ei oli liian väsynyt ja muutenkin elämä sujuu niin tilannetta kannattaa punnita uudelleen. Kaikilla meillä on hankalia aikoja ja sitten taas niitä hyviä.

Nykypäivänä kun ihmiset tuppaavat liian heppoisista ja itsekkäistä syistä eromaan ja kurjinta siinä on että lapset kärsii. :(

(.) Kuvotusta ja pahaa oloa täällä podetaan, että se siitä oireettomuudesta. :D Tuossa herättyä on pari tuntia hyvä olo ja sen jälkeen alkaa etominen. Ei pahene mistään, mutta oikeestaan mikään ei autakkaan. Oon tuolla SodaStreamilla tehny ginger alea ja se kyllä helpottaa oloa.

AngelEyes ja vaava 6+4
 
Minäkin liityn syyskuulaisten kerhoon =) Esikoisen la on 5.9, tällä hetkellä siis viikot 8+3. Ensimmäinen neuvola oli maanantaina, ja terkkari katsoi ultrasta sen verran, että masussa elämää on. Yllätys oli melkoinen, kun ultrassa näkyikin kaksi sikiöpussia... Terveydenhoitaja kyllä sanoi, että ei vielä ole 100% varmaa, että siellä oikeasti kaksi on, lääkäri ultraa 10.2 niin sitten saadaan varmempi vastaus. Mutta melkoinen järkytys, ehkä näin alussa olisi se yksikin riittänyt.. Mutta katsellaan pari viikkoa, mitä se lääkäri sitten sanoo :)
Mie olen polttanu viimiset 6 vuotta aika reilusti, mutta kun plussasin niin lopetin saman tien. Eikä ole kyllä tehnyt edes mieli polttaa, onneksi. Karmeaa pahoinvointia oli alussa, eikä todellakaan mitään aamu sellaista... Alkoi aamusta ja jatkui siihen asti että pääsi nukkumaan :x Luojan kiitos se on nyt loppunut! Nyt vaan meinaa väsyttää ihan pirusti, tuntuu että voisi vaan pötkötellä päivät pitkät :saint:
 
Raitahippo: Mä kävin ultrassa, kun piti olla 7+ ja olikin vaan 4+...
Siellä oli vaan paksuuntunut kohdun limakalvo, ei muuta!!
Eli sun näkymät oli oikein hyvät viikkoihin nähden, don't worry!!!
Koska uus ultra, mulla ens viikon torstaina :)

Rakkaudesta äiti: Se kirje kuulostaa hyvältä munkin korviin... :hug:

Meillä mies tulossa ultraan vasta sitten, kun siellä on jotain nähtävää :LOL:
Joutuu ottamaan henkilökohtaisen vapaan siksi päiväksi, niin tulee mukaan vasta myöhemmin... Käyn siis ihan yksin...

Palelee! Taidan mennä pukemaan :wave:
Toinen tupakaton päivä alkakoon ja kiitos tsemppailusta!

Lara- ja salamyhkäinen asukki 5+
 
Tervetuloa syyskuisten jengiin Kiira ja Katrin83! :wave:

Noista raskausmonivitamiineista, Multivitalta on myös tullut uusi Raskaus ja Imetys -monivitamiini. Etua Mult-tabsin vastaavaan on se, että yhdestä tabletista saa kaiken tarvittavan (Multi-tabsissa annostus 2 tablettia päivässä ). Minä napsin siis Multivitaa päivittäin, lisäksi Lysi Omega-3 fortea (kalaa syön aika harvoin) sekä kalsiumtabletteja silloin kun muistan. :whistle:
 
täällä taas yksi aamuvirkku, uni loppui neljältä.. lisäks lämpökattila hajos (vielä on 16C sisällä ;) ) ja mies lähti viikon reissuun, muuten olo hyvä :)

endotar:
onks toi omega-3 jotain mitä kaikkien raskaanaolevien pitäs saada ruuastaan ?? oon vege, eikä nyt tuu kyllä mieleen mistä sitä muuten saisi kun en kalaakaan syö..
 
Lara Hienoa, kun olet päättänyt tupakoinnin lopettaa. Pystyt ihan varmasti. Muillekin lopettajille isot tsempit ja tahdonvoimaa. Se on paras päätös kasvavan vauvan terveyden eteen!

rakkaudesta äiti Jaksamista sinulle paljon :hug: . Koittakaa päästä puheyhteyteen miehenne kanssa. Eihän sen rakkauden tarvi koko ajan kukoistaa, mutta toivottasti pääsisitte jonkinlaiseen yhteyteen. Meilläkin on ollut todella vaikeita aikoja, mutta silloin ollaan vaan koitettu sietää toisiamme ja pitää ikään kuin parisuhde jäähyllä. Ajan kanssa taas voitu alkaa rakentaa suhdetta ja jopa rakastuttu uudelleen.

Mä en syö vitamiinejä muutakuin D:tä. Tämä on helppo muistaa tyttöjen kanssa yhtäaikaa ottaa. Pyritään syömään jo ihan lasten takia mahdollisimman monipuolisesti niin uskon, että muut vitskut tulee ruuasta. Mulla on aina hyvä veri ja harvoin olen sairaana. Viime raskauden lopulla söin vähän aikaa rautaa.

Nyt on unettomuus vaihtunut totaaliseen väsymykseen. Voisin nukkua koko ajan, mutta se ei tietty ole mahdollista lasten ja töiden vuoksi.

Uusille Tervetuloa!!
-poni 7+0
 
Mammavaatteista kommentoin, että itse tilasin esikoista odottaessa äitiysvaatteita mm. Espritiltä ja Bebesiltä. Varsinkin Espritin äitiysvaatteisiin tykästyin (tykkään ko. merkin vaatteista muutenkin), ja aion ostaa niitä edelleen, kunhan masu alkaa kasvamaan :) Viikonloppuna ostin Mamaliciouksen mustat farkkuleggarit -70% alesta. Hintaa pöksyille jäi huimat 12e, joten en voinut jättää kauppaan :ashamed: Esikoisen jäljiltä on kyllä edelleen siistejä mammavaatteita, mutta kyllähän sitä vaatekaappia pitää vähän päivittää :whistle:

Huonoa oloa on ollut miullakin jo ihan alusta asti. Tosin tämä eroaa selvästi esikoisen odotuksesta, kun silloin oksensin useamman kerran päivässä, mutta se pahaolo helpotti samantien. Nyt vain etoo, etoo ja etoo, mutta ei ole tarvinut oksentaa kertaakaan.. Parin tunnin välein pitää olla pupeltamassa jotain, että helpottaisi. Kahvin juomisen oon lopettanut kokonaan, kun alkoi tökkimään (heh, enkä aiemminkaan juonut kuin kupin päivässä). Lisäksi on väsymystä, mutta se saattaa johtua esikoisen yöhuutelemisista ja näistä murheista, mitä on ympärillä vellonut. Niin, esikoinen tosiaan tekee sitten vuorostaan poski- ja kulmahampaita, ou jee..

Jonspe ja Lilliputti 8+1
 
Kiira- , tervetuloa! Ja onnittelut niistä kahdesta pussukasta! :heart: Tulee elävästi mieleen oma edellisen raskauden ensimmäinen ultrani joskus rv7, jossa huomattiin kaksi alkiota. Nyt ne kaksi tuhisee tuolla sängyissään päiväunia. :) Ymmärrän alkujärkytyksen, mutta voin kertoa, että monikkoelämä on tuplasti sen arvoista. :heart: Seuraavan ultran uutisia odotellessa! :flower:

Omega3-rasvahappoja on erilaisia, joista osaa saa vain kalasta. Ja nuo kalasta saatavat rasvahapot ovat nimenomaan niitä parhaita ja tehokkaimpia. Olen tutkinut tätä asiaa paljon, koska itse en voi syödä kalaa missään muodossa, en edes kalaöljykapseleina. Tämän vuoksi jään siis täysin ilman näitä "parhaita" omega3-rasvahappoja, mutta eipä tuo ole mun elämääni kaatanut ja terveitä lapsiakin on tullut.

Epeti rv6+1
 

Yhteistyössä