SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Heips kaikille!
Tällä on taasen tapahtunut paljon uutta. Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, raitahipolle halauksia, viikon päästä näkyy varmasti jo enemmän ja halauksia ja voimia myös rakkaudesta äidille. Olen samaa mieltä jonkun kanssa, että raskaushormonien jyllätessä ei kannata tehdä liian hätiköityjä päätöksiä. Kokeille sitä kirjettä, ja laita siihen myös jotain hyvää miehestäsi, esim, miten olit liikuttunut jostakin, mitä miehesi teki puolestasi tai näytti välittävänsä,..

Itsellä on myös todella väsyttävä päivä, uniongelmat vaivaa samalla lailla kuin monia muitakin. Lisäksi olen hiukan peloissani, sillä eilen mies paljasti, että kun pupuiltiin tässä eränä iltana, että jokin tuntui ulkopuolella ja hän ilmoitti että meillä on varmaan kohdun ulkopuolinen raskaus :'( Jännää, miten tunteet heittää, ja ajatukset jää pyörimään päässä. Mieheni mukaan paikkani tuntuvat jotenkin erilaiselta :/

Mutta toisaalta, mulla on masu kasvanu, mulla näkyy nyt jo raskausmaha vaikka olen vasta viikolla 9 neuvolatädin mukaan,.. en tiiä, kaikennäköiset ajatukset ne vain pyörii päässä,..

Ensimmäisessä raskaudessa maha rupesi näkymään vasta raskauden puolessa välissä noin viidennellä raskauskuulla, mutta nyt rupee näkymään jo nyt. Mies sanoikin, että meidän on varmaan kohta lähdettävä ostelemaan äitiysvaatteita ;)

Lisäksi mua on vaivanut kovasti sellainen asia, että en oo varmuutta, millä raskausviikolla olen. Neuvolatädin mukaan laskettiin menkkojen poisjäämisen mukaan, silloin kuitenkin käytettiin miehen kaa kortsua, koska mulla alkoi terolutkuuri. Aateltiin että saadaan menkat kuntoon ja aloitetaan sitten, ja marraskuussa taasen mulla oli sellainen olo, että olin raskaana, mutta kaikki testit, jopa verinäyte osoitti toisin,.. äh, en tiiä.

Sori vuodatukseni, epätietoisuudessa on vain niin vaikea elää ja eka ultra on vasta ikuisuuden päästä, 19.2.

Ai niin, tsemppiä tupakoinnin kanssa taisteleville ja lopettajille. Täälläkin ollaan ylpeitä teistä
:wave: Jatkakaa saman mallin.
 
Eipä alkanut kovin hyvin tämä päivä. Yö oli ihan hirveä, kun näköjään ei taas kala passaa minunkaan vatsalle. On ennenkin ollut kausia kun passaa, ja kausia kun ei passaa. Eilisten ahvenfileiden jälkeen juoksinkin sitten yön vessassa ja nukuin huonosti.

Jotenki selvisin koiran kanssa aamulenkille. Koiralla tuli verta kakan mukana. Nyt tässä silmä tarkkana seuraillaan sen vointia ja odotellaan, että milloin tulee ulos se jokin suolistoa rikkova kappale.

Suihkuun kun menin, niin huomasin että tissit on ihan eriparia. Oikea on ainakin yhtä kuppikokoa isompi kuin vasen. Ihmettelin kyllä jo yöllä, miten on toinen rinta ihan julmetun kipeä, ja toinen ei tunnu mitenkään erikoiselta. Eron huomaa t-paidan läpi, mut sentääs hupparin läpi ellei tarkasti katso.

Töitä pitäisi tehdä. Keskittymiskyky ihan nollassa ja hermot kireellä. Ensi viikolla taas yksi tenttikin, enkä tiedä missä ihmeen välissä siihen kerkiän lukia. Ois vieläpä tärkeä aihe. Stressiä |O

Voi jumaliste, eikö mun vatsa vois jo asettua... Vessaan ->
 
HIPHEI!

Yö meni, ja aamulle tai tälle päivälle minkä se päänsärky mulle anto, on armoton krapula! ihan on kankkus olo, ja silmiä ollu tosi vaikee pitää auki. Pää kyllä ei onneksi enää ole kipeä.
Nyt se väsymys putki sitten taitaa alkaa, eilen laskelmien mukaan meidän pienellä piti sydämen alkaa lyödä! ja nyt parin päivän sisällä aivojen kehitys huipussaan :) :heart: ehkä siksi se pääkipukin ;) taitaa pieni viedä äitiltä viimesetkin järjen rippeet :kieh:
Nyt kyllä ehkä löllää kokonaan sohvalle, ja nauttimaan ihanasta kipeästä miehstä.!
Muuten, mites teillä sänkypuuhat? Meillä loppu nyt viime sunnuntain jälkeen kyllä muutamaksi viikoksi, sattui orgasmin aikaan niin paljon vatsaan, että tuntu ku se ois revenny. Päätin siis miehelle sanoa, että se hupi loppu siihen :)

Kokonaan purkatonkin päivä tänään. Eli lopetettu ollaan tupakin poltto, koska turha tästä enää aloittaa, kun pahimmasta (aamutupakista) eroonkin päässyt :)
 
Tilasin raskauskeijusta kotidopplerin ja se tuli tänään...En sillä tietenkään saanut mitään kuulumaan, paitsi omat sydänäänet... :D

Yhdet äitiyshousut olen tilannut lemonkids.fi:stä, siellä oli kaikkea muutakin ihania vaatteita.

Täällä syödään Multitabsin raskausvitamiinia, söin muutaman viikon Multivitan raskaus ja imetys-tablettia mutta terkkari suositteli enemmän tuota tabsia kun siinä on myös kalsiumia ja rautaa...

Meilläkin on seksin harrastaminen jäänyt vähemmälle...Tulisko about kerran viikossa puuhasteltua (jos sitäkään)...O ei ole sattunut, eikä mitään kipuja ole ollut seksin aikana mutta on ollut niin ällö olo ja väsymys ettei kiinnosta. Ja nyt ku kiinnostais niin meillä on yövieraita... :kieh:

Raitahipolle haleja, koita jaksaa! Itsestä on nyt alkanut tuntua, että entä jos jne...Puolentoista viikon päästä pääsee taas kurkkaamaan ja kieltämättä jännittää. Onneksi olen nyt saanut puhua yhdelle hyvälle ystävälle, jolle kerroin raskaudesta. Lisäksi miehen siskolle kerrottiin eilen. Välillä harmittaa, kun tuli kerrottua mutta sitten taas toisaalta, mitäpä sitä murehtimaan. Eletään nyt kaikki mammat täysillä tätä hetkeä ja koetetaan olla murehtimatta!

Täältä myös isot kannustukset ja hurraa-huudot tupakasta luopujille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaybeSomeday:
Täällä syödään Multitabsin raskausvitamiinia, söin muutaman viikon Multivitan raskaus ja imetys-tablettia mutta terkkari suositteli enemmän tuota tabsia kun siinä on myös kalsiumia ja rautaa...
En nyt halua mikään pilkunviilaaja olla, mutta rauta ja kalsium yhdessä nautittuna eivät imeydy. Ja noista omegoista, kyllä varmaan ilmankin pärjää, muttei niistä ainakaan haittaa ole. :) Mulla on ainakin iskenyt ihan mahdoton terveysintoilu päälle, haluan tehdä kaikkeni että pikkuisella olis kaikki hyvin. :heart:

Myös meillä on jäänyt seksin harrastaminen plussatestin jälkeen, halut ei oikeastaan ole kadonnu minnekään mut järjetön väsymys on tehnyt tehtävänsä. Ehkäpä sitten jos tästä vähän piristyy ja saa voimat takas :D
 
:wave: Olen jo pari viikkoa taustaillut tätä pinoa ja nyt taidan uskaltautua mukaan. Tänään kävin varhaisultrassa (6+3) ja siellä se pieni köllötteli ja sydänkin näkyi kovasti läpättävän =)
Eli tuohon listaan
liinakko........la 18.9............esikoinen..........27...........KYS


 
fanttomi avautuu!!

epätoivo alkaa iskeä, oireet on hävinneet ties minne..alkaa mietittyttään et kasvaako tuola masussa oikeesti joku..ainoo mikä on erilailla ku ennen on se, et tissit on "raidalliset" ku verisuonet on niin pinnassa, että vihreet viirut menee ristiin rastiin..mutta ei minkäänlaisia kipuja tai jomotuksia missään, tässä alkaa jo kaipailemaan pahoinvointia tai edes etomista..

ajattelin että jos tarpeeks valitan ni sit ne oireet iskee oikein olan takaa!! =)

unettomuutta myös havaittavissa, jos nukahdan ni herään kesken yön tai sit en vaan nukahda..tämäki taitaa enemmän johtua stressistä..

vitamiineista ite en syö vielä mitään vitamiineja, tänään kyllä niitä kaupassa kattelin mut jätin sit hyllylle kuitenki

sänkyhommia ei täälä myöskään harrasteta, johtuen ihan ummetuksesta, koska välillä sattuu vaikka seisois paikallaan
 
Tänään oli hirveä päivä. :ashamed:
Tuntuu, että kaikki menee päin mäntyä ja mikään ei onnistu.
Oon niin turvinnu, että tunnen itteni maailman lihavimmaks ja ällöttävimmäks.
Lisäks oon niin kiukkunen, itkunen ja väsyny, etten jaksa tehä mitään tai nähä ketään.
Istun siis yksin kotona ja räyhään elukoille... :ashamed: :'( :/
Äiti kävi ja sillekkin tiuskin vaan...
Ei maistu ruoka :(
Valivalivali.... :'(

Meillä peitto heilu koko viikonlopun, kun mies oli lomilla ;)
Sain sen kauheen kipukohtauksen kyllä, se ei ollu kivaa.
(se johtui siitä ummetuksesta)

Ei oikein oireita ja muutenkin päivä oli ihan hatusta....
Mutta ei tupakkaa, vaikka tiukkaa teki.
Anteeksi masistelu, tänään ei vaan onnistu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanttomi:
fanttomi avautuu!!

epätoivo alkaa iskeä, oireet on hävinneet ties minne..alkaa mietittyttään et kasvaako tuola masussa oikeesti joku..ainoo mikä on erilailla ku ennen on se, et tissit on "raidalliset" ku verisuonet on niin pinnassa, että vihreet viirut menee ristiin rastiin..mutta ei minkäänlaisia kipuja tai jomotuksia missään, tässä alkaa jo kaipailemaan pahoinvointia tai edes etomista..

ajattelin että jos tarpeeks valitan ni sit ne oireet iskee oikein olan takaa!! =)
Ainakin mulla toimi :LOL:

Lara- ja fanttomi, meitähän oli tänään monta, joilla ei päivä mennyt ihan putkeen. Omalta osaltani voisin sanoa, että koira näyttää olevan toipumaan päin, ja mun mies on pannu ittensä likoon, että sais mulle paremman mielen... Töitten ja opiskeluitten takia stressaan edelleen, mutta ei tässä enää kiukuta kehtaa, kun toinen yrittää olla niin ihana :heart:

MaybeSomeday, terkkari ei taida olla ihan kärryillä, koska rauta ja kalsium eivät kovin hyvin imeydy samalla kertaa nautittuna. Ne ovat samankokoisia kationeja, ja keho ottaa mieluummin sen kalkin ku sitä rautaa. Kannattaa siis ottaa ne eri purkeista. Ja rautatabletti kannattaa niellä vaikka appelsiinimehun kanssa, koska C-vitamiini parantaa raudan imeytymistä. Kalkkitableteista taas kannattaa valita sellainen, jossa on D-vitamiinia mukana, ainakin muulloin kuin kesäaikaan.

Katselin tänään omalta osaltani tuota ravintoaineiden saantia, ja päädyin ostamaan foolihappolisän. Aikaisemmin siis jo söin rautaa ja omega-3 tabletteja. Kaikkea muuta saan ihan riittävästi ruoasta. Foolihapolle parhaita lähteitä ovat vihreät vihannekset, maksa ja hiiva. Nyt kun maksa on pannassa, ja leipää en kovin paljon syö (kuidut lähinnä hedelmistä ja myslistä), joten siis varuiksi tabletteja.

Ihanaa, saunavuoro alkaa. Jospa saisi edes hyvän päätöksen tälle kamalalle päivälle =)
 
Mä olen ollut netti pimennossa ja täällä on sillä välin tapahtunut paljon =) Mulla on niskapoimu ultra helmikuun puolessa välissä eli ei ole enää pitkälti. Olo on hyvä mitä nyt aamulla kaon mutta muuten en edes tietäisi olevani raskaana. Niin ja rinnat on pari kuppikokoa suuremmat mikä onkin ihan kiva kun yleensä on sellaiset ajokoiran korvat :LOL:
Meidän esikoisen kouluun ilmottautumis kaavakkeet tuli :'( Miten voikin aika mennä niin nopeasti, että mun eka vauva lähtee jo kouluun? Minä itsehän en tietysti ole vanhentunut :LOL:
 
Olinpas tyhmä kun en hoksannut tuota rauta/kalsium juttua tuossa Multitabsissa. Sehän on vähän sitten niin ku huijausta koko tabletti...No, mulla on vielä niitä Multivitoja niin pitää syödä sitten niitä. Ja tottapa ne Multitabsitkin voi napsia mahaansa, onhan niissä paljon muuta hyödyllistä.
 
Ultrassa näkyi tänään pikkuinen möykky ja sydän pompotteli :heart: !
Juuri muuta ei meidän terveyskeskuksen ikivanhalla vempelellä näkynyt. Esim la jäi nyt edelleen arvoitukseksi. Menkkojen mukaan la olisi 10.9., mutta itse veikkaan muutamaa päivää myöhemmäksi. Pohdin tässä, josko raaskisi sijoittaa yksityisellä käyntiin :)
 
Miksköös ne myy tollasia tabuja jos ne kerta ei imeydy... :kieh:
Kalliitakin olivat...

seawind: Ihanaa, kun jollain on hyviä uutisia :)

Mä pyysin äitiltä anteeksi kiukuttelua ja se sano vaan vastaan ja vähätteli, että en voi vetää kaikkee raskauden piikkiin... Emmä niin ole tehnykkään, alko ottaa tosi lujaa päähän, kun pyydän anteeks ja saan kiukutteluu siit niskaan...
Mutta ei se mitään, huomenna on oltava parempi päivä :)
 
Huomenta taas kaikille. Minä en sitten malttanut odotella, vaan varailin eilen ajan ultraan. Saas nähdä nyt sitten, mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitään.. Onneksi pääsin tutulle gynelle, on ihan huipputyyppi, ja tiedän, että vaikka olis ikävämpiäkin uutisia, niin häneltä ne kuulee kaikkein mieluiten!
Kuulostaa tutulta tuo kiukuttelu, mulla menee hermo heti, jos mies tai joku muu valittaa turhasta, tai joku asia ei onnistu! Mutta onneksi yleensä se helpottaa, kun hetkeksi yrittää miettiä jotain muuta :)

Olen miettinyt noita vitamiini lisiä. syön itse aika monipuolisesti, tai ainakin yritän, mutta ehkä kuitenkin sitä D vitamiinia ainakin tulis olla lisänä. Täytyy lähteä katsastelemaan apteekin tarjontaa.

MaybeSomeday tuohon listaan tarkennusta, ikä 26 ja synnäri olis PHKS.

Hyvää päivänjatkoa kaikille, onneksi kohta on jo viikonloppu!
 
Hei vaan!

Eilen olin neuvolassa ja siellä vaan jutskailtiin ja sain kaikkia tietolehtisiä jne. Odotustilassa oli sellanen pieni vauva äitinsä kanssa, ja mua alkoi ihan itkettää ku katoin sitä :heart: Muutama kuukaus ni itelläänki on :) Tai siis Meillä :)

Tänään on sitten tämä VU.. kyllä jännittää :) Sitä ennen meen moikkaa meiän henkilöstöpäällikköä, ja aion kertoa sille ja samalla pyydän kesäksi töitä.. Toivottavasti kaikki menee juuri niin kuin oon suunnitellu! Oon opintovapaalla firmasta, joka loppuu 25.5, niin eikö silloin työnantajan ole ikäänkuin pakko antaa minulle töitä.. olen sentään vakkarityösopimuksella siellä.
Mieskin oli jo kertonut (!) töissä, että pitäs päästä 16.2 käymään ultrassa :heart: Ja pomo oli sanonut että mahdollisesti käy (MAHDOLLISESTI??!!) no kait se vaan sano noin, JOS on jotain, ettei millään pysty lähtee, niin ei ole sitten luvannu..

Ostimme juuri myös asunnon ja huomenna teemme kaupat :) APUA mitä elämänmuutoksia edessä!! :D
En nyt tiiä miten järkevää on ostaa oma opiskeluaikana, mutta.. Meni jo ;) Pitää sitä vuokraakin maksaa.
Terkkarin mukaan mun laskettu onkin 3.9! Eli mun miehen syntymäpäivänä :D No mut ultra sen sit määrittää tarkemmin, silloin 16.2. Tänään saa pikkasen tarkennusta siihen, mutta terkkari sanoi, että tämän päivän ultrassa saattaa se olla vielä vähän epämääräisen kokoinen eikä tarkkaa päivää voi sanoa. Aivan sama :) Kuhan syntyy joskus B)

Mä en syö muuta ku beroccaa.. mul on kyl niitä lysin omega 3 forteja, mutta en ollut vielä selvittänyt saako niitä syödä raskaana :) Kai niitä sit saa! Alan siis syömään.

Syökö kukaan luontaistuotteita? Mulla ois kaapissa macaa ja raaka-kaakaota.. ne on ihan täysin luomuja, ja oon kyl kuullu, et niitä voi syödä myös raskaana.. mut mua nyt pelottaa syödä! Vaikkakin mun yks kaveri niitä syö, joka odottaa.. Jos joku ei ole niistä kuullu, niin ne on niitä paljon puhuttuja Super Foodeja! Ihan ÄLYTTÖMÄN hyviä juttuja! Suosittelen (ainakin sitten kun ei ole enää paksuna)..

Mullakin on TOINEN rinta kipeämpi kun toinen! Ärsyttävän tuntunen! Mun kaveri joka sai lapsen, sanoi, että kannattaa venytellä nännejä raskauden aikana.. :eek: Mä inhoon muutenkin jos niihin koskee, niin apua joku venyttely!! No siihen on tietty parempi tottuu.. kohta ne on ahkerassa käytössä :D Tai siis toivon, että on..haluaisin imettää ekat kuukaudet.

allright.. mä kerron huomenna lisää mun ultrasta ja miten kesätöissä kävi :) Peukut pystyyn, että ensinnäkin kohdussa sykkii pikkuruinen sydän ja mulle annetaan niitä töitä!
 
Meikäläinen syö d-vitamiinia ja Berexiä, jahka noi loppuu niin käyn ostamassa varmaan sitä Multitabsia, imeytyy siitä sitten mikä imeytyy :LOL:

Syön muutenkin aika paljon punaista lihaa ja usein esim. parsakaalia, että rautaa tulee varmasti ihan sapuskastakin aika paljon. Ostan sitten jotain lisärautaa jos arvot lähtee laskuun tai tulee huonompi olo.

Paleleeko teitä? Mä olen koko ajan ihan jäässä!!! Kotonakin makasin eilen sohvalla paksun armeijan villaviltin alla ja silti mun jalat oli kylmät. :/

Muita oireita on tosi vähän, voisko olla poika tulossa kun on niin erillainen kun esikoista (tyttöä ) odottaessa? Jostain syystä en osaa edes murehtia tätä asiaa. Ei mulla ole mitään himoa lähteä ultraamaan tms. Mulla on se eka ultra vasta 22/2, sinnekin on vielä neljä viikkoa.
Mussa on varmaan jotain vikaa :LOL:
 
Moi! En ehtinyt vielä lukea mitään, kirjoitan vain omaa napaa nyt. Eilen illalla tuli vuotoa :'( Siis ei kirkasta vaan limaista rusehtavaa (anteeksi mielikuva). Menin sit heti lepäilemään ja nyt aamulla ei ole tullut merkittävää vuotoa, vähän ns. eilisen rippeitä. Voi olla vaaratonta, mutta selväst kn on jotain päästänyt läpi ja se ei ilahduta, ei. Voi olla alkava km tai sit ei. Kipuja ei ole... mut joku muukin on valitellut ensin ns. viattomia vuotoja, jotka sitten pahenee ja menee kesken vasta muutaman päivän päästä.

Eilen just kävin ekassa neuvolassa (ultrassakin oli kaikki hyvin maanantaina) ja kerrottiin kylässä ekaa kertaa raskaudesta, kun kyläilyn kohde tarjosi viiniä, eikä ole sukulaisemme... Toivottavasti tää ei pääty!

Meille tuli eilen kirje, että tervetuloa jonottamaan n. 1,5v hedelmöityshoitoihin, ARGH! Lapsettomuustutkimukset kesti itsessään vajaa vuoden ja nyt sit meidät on lähetetty eteenpäin.

Eilen olin taas salilla, kuten normaalisti ja tein vatsoja... oon jostain kuullut, että sitä ei suositella, mutta jo näinkö aikaisessa vaiheessa? Sit tuli juotua myös aika voimakas kahvikuppi illalla siellä kylässä, ja kahvihan lisää supistuksia. Luulisi, että erityisesti sellaisella, joka ei normaalisti vahvaa kahvia juo. Jos juo päivittäin, ei tule ns. kofeiinipiikkiä niin paljon. Joo-o nää on vaan tällaisia jossitteluja. Jos menis nyt kesken, niin sitä en ole itse voinut aiheuttaa, mutta jonkin näköiseen vuotoonhan sitä voi olla syypää itsekin...

En voi mennä kouluun tänäään. Ei siksi, että luulisin sen vaikuttavan mitenkään tapahtumien jatkoon, mutta en kestä jos menee kesken. Parempi olla kotona.

T.Estelle rv7+5 ?
 
Estelle, voimahalit sulle ja tarrasukkia pikkuiselle! :hug: Eihän tuo vuoto välttämättä merkitse mitään, kun ei ole kirkasta verta.
Mulle neuvolan täti sanoi (kun varasin ensimmäistä aikaa), et sit kun on se aika kuusta kun menkat normaalisti olis, niin voi tulla rusehtavaa tiputtelua ja menkkamaista kipua, ja on ihan normaalia. Mulla ei onneksi ole mitään vuotoa, mut on tosi ikäväntuntuinen painontunne alavatsalla. Olin jo pari päivää saikulla flunssan takia, nyt alkaa flunssaoireet helpottaa mut toi mahakipu on ikävää, ja muutenki on vatsa ihan sekaisin + pahoinvointia. Ja palelee koko ajan ihan hulluna. Ehkä nää sit vaan on raskausoireita, en tiedä... Hirvee valivalivali :/ Ja varmaan sit valittaisin myös jos ei olis mitään oireita. Ei oo heleppoo! Havaittavissa hiukkasen mielialanvaihteluita... :$
 
estelle, mullakin oli vähän vuotoa, varmaan samantapaista ja olin ihan hysteerinen hetken aikaa. Se kuitenkin loppui, nyt siitä on viikko ja mä uskon, että kaikki on kunnossa. Ihan todella uskon. Mun äidilläkin oli raskauden alussa ollut, ihan vaaratonta. Voithan sä varmuudeksi soittaa neuvolaan tms. mutta älä ainakaan peliä vielä menetä!

No niin, tänään sitten piti käydä morjenstamassa vessanpönttöä oikein halausotteella. Niin läheisissä väleissä me ei ollakaan oltu pitkään aikaan. Nam. Kurkku on vieläkin vähän kipeä. Toivottavasti tästä ei ala mikään säännöllinen oksentelu mutta epäilen kyllä oksun tulleen sen takia, että maha oli vaan liian tyhjä. Mulla oli hiukan nälkä mennessäni nukkumaan mutta musta on outoa syödä yöllä ni en sit tehnyt asialle mitään ja tässä oli varmaan kiitos. Joten syötävä on, kun nälkä on, oli mikä vuorokaudenaika tahansa. katsotaan päteekö mun teoria.

Mukavaa torstaita kaikille!
 
estelle: :hug: Sen pitäisi olla harmitonta! Itse ei voi aiheuttaa keskenmenoa!! Paitsi jos vedät kaksinkäsin viina ja rauhottavii tms. Mikään jumppaliike tai vahva kahvi ei sellasta aiheuta!!! Keskenmenot johtuu siitä, ettei alkio syystä tai toisesta kehity normaalisti.

Kolmas päivä alkoi ilman tupakkaa.
JeJee. :)
Tänään ois toisen koiran parturointi edessä...
On niiiin tylsäää...

Oli pakko testata eilen, kun oli noita testejä ( :LOL: :ashamed: ) ja sieltähän pomppas taas heti vahva tumma viiva :saint:

Kertokaas mitä rupeen puuhailee, etten tuu hulluks??
Olen siis työtön ja istun kaiket päivät kotona kahen kissan ja koiran kaa.
(se selittää, miksi olen aina täällä palstalla :LOL: )
 
Lara- Mä oleilen kans kotona, tosin esikoinen on olemassa, mut silti on välillä semmonen olo että mitä sitä tekis ettei ihan pimaha pää. Ja nyt tosiaan tuntuu vielä aika kuluvan ihan sairaan hitaasti ku sain selville tämän raskauden. No täällä surffailun lisäks harrastan käsitöitä (neulon vauvanvaatteita, niitä on ihana tehä kun ne valmistuu tosi nopsaan. Pienet koot siis) Enkä oo käsitöitä tehny ennen ku vasta ku aloin oottaa tota esikoista. Päätin vaan opetella ja se on tosi mukavaa puuhaa :) Suosittelen kaikille. Netistä löytyy helppoja ohjeita ja ihan perusteisiinki. Toisekseen tykkään leipoa. Tämänki touhun keksin esikkoa oottaessa kun oli tylsää. Yleensä siis en oo jaksanu moisiin keskittyä. Mut se on hyvää ajanvietettä :D Tosin sit tulee monesti herkuteltua kun vääntää kaikkia herkkuja tehä :whistle: Mut hyvä että oot tupakoinnin saanu pois. Mä lopetin sillon ku esikoista rupesin oottaa. Heti ku sain plussan niin kerrasta poikki. Oon tosin nähny unissani aina nautinnollisia tupakkahetkiä ja välillä vieläki tekee hirveesti mieli, mutta kyllä se kummasti pitää se tupakoimattomuus kun on näin hyvä syy :) Tsemppiä sulle siihen. No jospa keksit jotain tekemistä. Mä meen neulomaan tästä vauvanmyssyä :)
 
Estelle, älä vielä panikoi. Todennäköisesti kuitenki kaikki on hyvin. Jos katsot sitä taulukkoa km-riskistä, niin rv7 (sikiön ikä 5 vk) ollaan jo melko turvallisilla vesillä! Ja aikasemminki jo kirjotin tänne, että jopa neljäsosalla raskaanaolevista tulee alkuraskaudessa pientä vuotoa, ja silti kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä hyvin, että sua pelottaa, mutta kun katsoo faktat faktoina, niin tilannehan näyttää ihan hyvältä :hug:

Mulla on mennyt ohi ne pelot, etten ehkä oiskaan (enää) raskaana, tai että ois tuulimuna. Jotenki musta tosiaan näyttää, että alavatsa pömpöttäis jo ihan asiaankuuluvasti. Ja muistaaksenihan tuulimunaraskauksissa kohdun ei pitäis kovin paljon kasvaa. Sitä kyllä ihmettelen, että miten mun raskaus voi jo näkyä... Kaks vaihtoehtoa. A) ootan kaksosia, B) olen pitemmällä kuin aluksi arvelin. Tehtiin sit miehen kans eilen salapoliisityötä ja luettiin vanhoja tekstiviestejä läpi, mitä oltiin toisillemme lähetelty. Yrittettiin ettiä sieltä olinko valitellut oviskivuista. Aika laiha tulos, mut hirveää väsymystä mää olin alkanut valittelemaan jo ihan joulukuun alussa... Seuraava vaihe oli sit paikantaa ittensä noista raskausviikoittain kuvatuista oireista. Tultiin lopulta siihen tulokseen, että voisin olla pari viikkoa pitemmällä ku aikasempi veikkaus, eli nyt ois jo rv10 tai rv11. Mut ei kai ekassa raskaudessa kuitenkaan masun pitäis näkyä niin aikasin... Ärsyttää ku on niin epäsäännölliset menkat!

Lara-, kieltämättä tuntuu, että ei ne monetkaan lääkefirmat tosissaan ajattele ihmisten hyvinvointia, vaan ihan sitä oman kukkaronsa paksuutta. Eihän voi olettaa, että kaikki tavanpulliaiset tietäisi, mitkä aineet vaikuttaa minkäkin imeytymiseen, joten helppo on huijata. Viime syksynä kun kävin apteekissa, niin apteekkari sanoi, että esimerkiksi on joitain tutkimuksia, jonka mukaan A-vitamiini estää E-vitamiinin imeytymistä (muistaakseni meni näin päin), mutta tarpeeksi isolla rahamäärällä voi sitten tehdä nämä tiedot kumoavia tutkimuksia... Panee kyllä välillä vihaksi, kun koko maailma tuntuu pyörivän vaan rahan ympärillä :/

Muoks. Mistä noita hymiöitä oikein tulee? Eipä ollut tarkoitus iskeä silmää tai näyttää coolilta...
 
Estelle:Mulla oli kuopukselta joskus rv 10 tienoilla kanssa vuotoa,oli muistaakseni ihan punastakin,eikä siis ruskeeta.Kävin heti samana päivänä ultrassa ja kaikki oli ihan hyvin.Ilmeisesti vaan limakalvoilta vuosi vähän verta.Koita pysyä luottavaisena!! :hug:
 
Estelle Varmasti kaikki on hyvin, vaikka vuoto varmasti säikäyttää :hug:

Ihania ultrakuulumisia taas monella :heart:

Uskon, että parhaiten vitamiinit saa terveellisestä perusruokalaliosta. Hyvää voitia tehostaa liikunta ja ulkoilu. Itse en ole ikinä purkista mitään ottanut muutakuin D-vitamiinia raskausaikana. Kannattaa tarkistaa ruokavaliota ennen kuin lääkefirmoja rikastuttaa :) . Päivittäinen tarve on kuitenkin niin vähäinen, että sen helposti täyttää kunnon ruokavaliolla. Toki jos allergioita niin silloin tilanne toinen.

Täällä taas pakkasta yli 20 astetta. Notkuttu lasten kanssa sisällä. Joten tylsyys vaivaa täälläkin. Iltapäivällä pääsen hierojalle rentoutumaan. Ihanaa, onkin selkä niin kipeä. Ihme kuin iskias ei ole vielä hyökännyt, kun selkärangan asento muuttuu melko pian alkuraskaudessa. Tästä johtuen mulla oli viimeksi älyttömät iskiasvaivat ja heti siihen perään alkoi liitoskivut.
-Poni 7+1
 
Kiitos teille kaikki ihanat tsempaajat!!! :flower: Joo, en menetä peliä vielä... luulen ja toivon, että pahin vuoto olis jo ohi.
On se niin kiva, kun täällä palstalla saa tukea kanssasisarilta.

Tekisi mieli uskoa johonkin ylempiin voimiin, mutta valitetavasti olen liian järki-ihminen. :) Tuun ilmoittelemaan vaikka illalla et miten on menny...

Tukholmassa on satanut lunta taas hirmusti lisää eilen ja tänään ja lämpötila on -6°C.
 

Yhteistyössä