SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Täällä yksi kaksosten äiti ja minä itseasiassa oikein toivon, ettei tällä kertaa samanlaista löydöstä ekassa ultrassa tehdä! :whistle: ;) Monikkoraskaus oli aika rankka ja täynnä jos jonkinmoisia vastoinkäymisiä, joten innolla odotan "normaalia" raskausaikaa. :) Toisaalta meillä ainakin kaksosten vauva-aika on ollut oikein ihanaa ja helppoa, vaikka minua hirveästi peloteltiinkin sillä.

Mulla oli edellisessä alkuraskaudessa ihan järkyttäviä vatsakramppeja. Kestivät useamman tunnin ja pistivät aina kaksinkerroin. Hetken päästä meni vatsa löysälle ja kivut hellitti. Nyt eilen oli ensimmäistä kertaa vähän samankaltaisia tuntemuksia. Ei kivaa. Lisäksi nyt on alkanut esim. aivastellessa nuo hirmuiset repäisykivut. |O

Pitääkö joku muuten jotain listaa tästä pinosta? Tuo etusivun lista ei ilmeisesti ainakaan ole ajan tasalla. Olisin vaan halunnut kurkkia, paljonko meitä on. :)

Ja vielä vinkkinä kolmattaan odottaville, tervetuloa juttelemaan odotuksestanne myös Kolmatta odottavat 2010 -pinoon! Saadaan sinnekin vähän sutinaa. ;)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1626487
 
Porukka vain lisäntyy :), tervetuloa joukkoon!

felessa Makeutusaineista sakariini ja syklamaatti kuuluvat kielettyihin, kun taas sallitut ovat aspartaami ja asesulfaami. Näin ollen myös hermestasin käyttöä ei suositella.

Itselläkin on aivastellessa ihan hirveet vihlaisukivut :(, mutta ne kuuluu asiaan, ja nehän menee ohi noppeesti.

Mulla meinasi tulla tänään ensimmäistä kertaa ihan oikeesti oksennus, ja koko aamu on ollut muutenkin sellaista yökkäämistä. Nyt taidan käydä päikkäreille, ku väsyttää niin kamalasti.
 
Ensimmäinen neuvola myös tilattu, sain sen kahden viikon päähän. LA on ihan hakusessa kun kierto on pillereiden jälkeen ollut 28-40 päivää, kp39 plussasin. Luulen että varhaisraskauden ultraan olisi kiva mennä niin hiukan näkisi missä vaiheessa ollaan!
Etovaa oloa on koko päivän, yölläkin siihen tulee herättyä.. Onneksi närästys meni jo ohi. Töissä on aika kamalaa olla kun oksettaa, vaikka onneksi ei ole tullut oksenneltua :) helpottaa kun kokoajan syö hiukan jotain.
Ei tee mieli makeaa eikä suolaista. Uuvuttaa. Onneksi on koirat joiden kanssa on pakko lähteä ulos eikä ole jämähtämisen pelkoa!

Ollaan kanssa puhuttu kaksosista, se tuntuu olevan monien mielessä-mitä jos niitä tuleekin kaksi! Se että jos ei tule yhtään tai jos tulee enemmän kuin yksi on molemmat pelottavia ajatuksia :)
On se kyllä huima ajatus että suurimmalla osalla meistä on ensi jouluna pikkukäärö käsissä :heart: Onnea matkaan kaikille!

Kiskii ja Kisskiss rv5+ - 6+
 
Huomenta kaikille! Aina olen ollut kova nukkumaan, mutta nyt rikon kyllä kaikki ennätykset =) Täällähän on on ollut vilkasta heti aamusta! Kivaa. Ja muutenkin on niin hyväntuulinen ketju tämä :flower:

Ilona G olen muuttamassa Saksaan maaliskuussa. Ihan mielenkiintoista, kun tule maanvaihto tässä kesken raskautta. Että kuinkakohan ne asiat, neuvolat yms. lähtee sitten rullaamaan. Ehdin käymään kaksi ensimmäistä neuvolakäyntiä Suomessa. No, koitan ajatella, että kaikki järjestyy.

Lara täällä kärsitään myös päänsärystä! Muutamana päivänä on ollut aika ikävää, kerran olen ottanut Panadolin. Tasainen syöminen ja reipas juominen näyttää pitävän pahimman aisoissa.

Vatsakipuja on myös, kuten melkein kaikilla ketjulaisilla. Ei oneksi ihan noin kovia ole ollut, kuin joillain täällä, mutta muutaman kerran yössä herättää. Koittakaa jaksaa :heart: Ja olla liikoja huolehtimatta :heart:

Meillä on kaksosia suvussa ja olisihan se varsinaista jos tulisi kaksi toukkaa kerralla :heart: :heart:

Raitahippo ja Rusina 4+6
 
Ilona G Munkin mielestä on tosi korkeita, menee ihan ylarajoilla. Jospa ne sit osnuneet mulle ne paljon puhutut kaksoset =) Sen verran on epäonnea ollut aikaisemmin matkassa, että se kyllä korvaisi aika paljon! Toivotaan nyt kuitenkin, että ainakin yksi siellä olisi :heart: Ensi viikolla se nähdään!
 
Hyväsetti kiitos!

:attn: Olisko muiden mielestä hyvä, jos tuota listaa pidettäisiin helmikuusta eteenpäin vain etusivulla? Siis jos joku on kiinnostunut päivittäjäksi? Olisi vaan paljon helpompi löytää...
 
Mulla oli noissa arvoissa just noilla viikoilla ja kaksoset tuli :whistle: tällä kertaa vasta yksi verikoe otettu ja se oli todella paljon matalammalla... uusintakoe perjantaina joten toivottavasti olisi sentään mullakin nousussa.. :)
Mainittiinko sulle kaksosten mahdollisuudesta noiden lukujen takia? Ihanaahan se olisi :heart: mulla tässä jaloissa roikkuvat omani, ja ahhh miten suloisia ovat :heart: aan :heart:
 
Ainiin [/b]Lara kyselit tuosta ihottumasta. Mulla on leuassa ja nenänpielissä kuivaa, hilseilevää ihottumaa. Auttaa kun laittaa hydrocortisonia ohuesti. Kai sitä saa muuten käyttää...? Nenän limakalvot myös tosi kuivat ja huulista irtoaa nahka laattoina vaikka kuinka rasvaisi. Mitään vitamiinipuutosta ei luulisi olevan, otan kerran päivässä Raskaus-multivitamiinin, missä pitäs olla kaikki tarvittava. Ja kai syönkin ihan järkevästi :p
 
:x yöks kun etoo, mutta ei oksua vielä onneksi. Kahvi ei oikein innosta enää.. pitää siirtyä teehen. Edellisessä raskudessa kun ei pystynyt kahvia juomaan tuli mulla kaameat päänsäryt tilalle. Heti helpotti kun taas pystyi kupin päivässä nauttimaan!

kaksoset olis kyllä aika hurja uutinen :whistle: parhaalla ystävälläni on kaksoset, ja hän on ollut niiden kanssa aivan loppu. Huonosti nukkuneet aina ja koko ajan on kipeinä jompi kumpi :( Rankkaa sairastelu jo yhdenkin kanssa, saatika kahden.

Epeti kannatan ehdotustasi listan pitämisestä etusivulla. :)

alkuraskauden ultraa en ole ajatellutkaan, pakko kärvistellä sinne kuukauden päähän. Eka neuvola on jo 1,5vko:n päästä! Mitenhän se onnistuu kun on esikoinen mukana kuitenkin.

matkarattaita tai sisarusrattaita oon kyllä jo vilkuillut. Esikoinen täyttää 2v kun uusi vauva syntyy. Pitää olla sellaiset joilla pääsee sitten talvellakin kulkemaan. Nyt on ainakin ollut niin paljon lunta, että isot renkaat olis tarpeen. No niihin voi sitten tutustua vielä myöhemmin lisää.

Nyt taas syömään sitä eilistä kasviskeittoa :p
 
Heips. Pikkiriikkisen vielä jännittää tää odotuspalstailu, mutta kaipa tässä jo tännekin uskaltaa kurkistaa. Eli pikkukakkonen olisi tulossa ja la 27.09. Huvittavaa jotenkin, kun viimeeks sitä kirjoitteli syysmasuissa-08 ja laskettu aika oli ihan sama. :) Hyvä sattuma. Ehkäisy jätettiin kolmisen vkoa sitten pois, luulin ovulaation jo menneen, mutta tuttujen oireiden alettua viime vkoilla oli pakko testata. Ja plussa pärähti testiin. Vuotoa tuli pikkuisen perjantaina, mutta oireet lisääntyvät ja Clearbluen digitestissä vkot kasvaa verrattuna viimeeksi testattuun. Kaipa siis raskaana ollaan. I-h-a-n-a-a. Nää vuodot on vaan niin ärsyttäviä, viimeeksi mulla vuosi istukka ja kohdunkaula läpi raskauden. Tutulta näyttää taas.
Esikoinen siis 1v3kk ja ikäeroa tulossa aika lailla tasan 2 vuotta.
Oireina kamala huimaus jatkuvasti, vatsan nippailu (ilmeisesti keltarauhanen taas?), nälkä ja etova olo.
Nyt muihin puuhiin... Ainiin, jos joku listoja laittaa niin perustiedot: ikä 24vuotta, Helsingissä asun, la 27.09.1010, s.sairaala Kättäri.

Ens kerralla vähemmän omaa napaa.

Cora ja pikki nro2 4+3 (?)
 
Unikeiju, aika hyvä, teillä samaan aikaan juhlapäivät :) !!

Mä tuskastelen tuon pahan olon ja väsymyksen kanssa. Sain kaverilta semmoset pahoinvointirannekkeet ja ihan ne toimivat. Siis ei ole pahoinvointi niin pahaa.

Tein äsken lumitöitä... nyt mietityttää että teinkö vääränlaisia liikkeitä nimittäin paukutin aika pitkät tovit kengän kärjellä kovaa lumivallia murskaksi.... mietin sitten että mitenköhän tuommoinen tärinä... ja äkkinäiset liikkeet. Noh, ei ainakaan vielä ole tullut mitään tuntemuksia..

Ja siis ensi viikon maanantaina varhaisultra. !!

Hyvää vointia teille kaikille!!!
 
Hurjaa, täällä väki tosiaan lisääntyy kiivasta tahtia :D

Minulla oli tänään jo ensimmäinen neuvola! Viikkoja on neuvolan laskujen mukaan (kuukautisista laskettuna, ei huomioida kierron pituutta, joka minulla on kyllä pidempi kuin 28 päivää) ja hurjat 8+4 ja tuon mukaan olisi laskettuaika jo 28.8. Pysynpä tässä pinossa kuitenkin sitkeästi, sillä 4/5 lapsistani on syntynyt la:n jälkeen. Että jos sopii :saint:
Päivitykseen siis:

Feenikslintunen (la 28.8.).... kuudes.....35v.....SAS/TYKS

Monella muullakin taitaa olla useampi synnytyssairaalavaihtoehto? Millä perusteella valitsette sen, mihin nyt päädyttekin?

Kaksosista: en nyt välttämättä tahdo sitä vaihtoehtoa edes ajatella :eek: Vaan kaipa sitä osaisi asennoitua hiljalleen, jos sellainen tieto eteen läväytettäisiin.

En nyt muista yhtään, mihin piti oikeasti kommentoida -tyypillistä.
 
Hui. Tänään se iski. Se kauhea pelko siitä, etten oiskaan raskaana. Herttinen, määhän olen tehny vaan yhen testin... No, neuvolassa hoitaja kun tunnusteli vatsaa, niin sanoi kyllä, että on kohtu selvästi kasvanut... Mut jotenki vaan on semmonen :/ olo... Väsyttää kyllä ihan hirveenä. Ja oksettaakin edelleen jonkin verran, mut ei kyllä yhtään niin paljon ku vielä pari päivää sitten. Ei malttais oottaa ultraa, vaikka onhan se jo alle 2 vk päästä.

Gallup-kysely: Uskallatteko kaupassa katsoa, tai jopa hipelöidä vauvan vaatteita? Minä kyllä kattelin niitä ennen positiivista testiä, nyt en jotenki uskalla vilkaista samaan suuntaankaan. Sama jos tiellä tulee vastaan vaunut/lastenrattaat, niin tulee yökkö olo ja pitää kattoa poispäin. Joku psykologinen raskausoire...
 
Minkäslaista liikuntaa täällä porukka harrastelee? Itse oon aina tanssinut salsaa, mutta eilen oli kyllä niin kaasuuntunut olo tunnin aikana ja varsinkin jälkeen, että saattaa tanssit jäädä :( Ei pystynyt koko iltana mitään muuta tekeen kun röyhtäileen/piereskeleen.. :S Käyn myös koiran kanssa lenkillä ja kotona pilatesta/joogaa ja lihaskuntojuttuja, eikä niiden kanssa mitään ongelmia ole vielä ollut.. mutta tanssi on aina ollut se mun juttu enkä haluis näin aikasin siitä luopua. :heart:
 
pikaisesti omaa napaa...
Oon tässä päivystykseen lähdössä. Soitin neuvolaan aiemmin mainitsemistani kovista lantiosäryistä ja siellä olivat sitä mieltä että on ehdottomasti ultrattava ja tarkistettava tilanne. Ettei ole esim. kohdunulkopuolinen. :eek:

Neuvolaan ei vain ollut yhtään lääkäriaikaa nyt eikä huomenna, joten käsky kävi soittaa päivystykseen. No eipä ole kuulemma päivystyksessäkään paikalla lääkäriä joka ultraisi, kun tällä meidän paikkakunnalla on kuulemma yksi ainoa lääkäri joka ylipäätään ultraa... Hän on ehkä huomenna paikalla. Halusin kuitenkin mennä nyt käymään, josko jotain voitaisiin kuitenkin tarkistella. Ei oikein tullut luottavainen olo tähän systeemiin. :(

Täytyy nyt toivoa parasta, että säryt johtuvat ihan jostain muusta, vaikka tästä pienestä flunssasta mikä on päällä.

gisela 6+jotain
 
Pakko vielä pikaisesti Gisela toivottavasti on vain kasvukipuja tai flunssasta johtuvaa. Koita olla huolehtimatta :hug:

Gallup en uskalla....mieli teksisi ja sorme syyhyää...

krizze pitäiskö alkaa pullottamaan? Kaasupulloja siis. Mulla sama meininki. Tulis kovat rahat kun grillikausi alkaa! :D
 
Pakko kirjottaa, ku alkoi ahistaa!!
Sain ton ekan ultran vasta 4 VIIKON PÄÄHÄN!!! Hei HALOO, kuka JAKSAA venaa niin kauan? :headwall: Tää on niin hirveetä oottamista vaan.. ja sen takia vielä enemmän tuntuu pahalta, kun mua pelottaa niin julmetusti, että siellä ei olekaan elämää.. enää.. :ashamed: Ei pitäs lukee noita muita palstoja missä ihmiset kertoo noita kokemuksiaan. Hullukshan tässä tulee!! :( Mun on ehkä pakko varaa yksityiseltä aika. Haluan saada sen hiton varmuuden tähän hetkeen, että siellä sykkii sydän :heart: ja pikkunen kasvaa. Mun mahaan sattuu vaan aina välillä pikkasen, ja pissahätä on aika kova.. mutta ei muuta, ja siksi tässä nyt pelottaakin! Tää on kyl huono, kun koulupäivä loppuu puolelta päivin ja työt alkaa vasta illalla, niin ei ole mitään tekemistä ja ajatukset saa vallan! Sit alkaa stressi hiipii..ja aika MATELEE!!! :headwall:
No mut nyt mä pakkaan kamat ja lähen jo aikasemmalla bussilla töihin.. saa ajatukset pois.
Soittelin 4 eri paikkaan ja kysyin varhaisultan hinnoista KELAn jälkeen, niin se ois n.100-120?! Miehen mielestä ei paha ku kahestaa maksaa.. opiskelijan näkökulmasta on.. mutta ehkä se ois sitten sen väärti kuitenki.
 
:wave:

Onpas tänne tullut paljon tekstiä ja uusia syyskuisiakin iso liuta. Onnittelut kaikille plussanneille. :heart:

Vaunuasiaa oli jotkut pohdiskelleet, täytyy myöntää että itsekkin olen jo vähän vilkuillut vaunuja. Vaikeaa kun yhtään ei tiedä että olisiko tuplat käytännöllisemmät kun nuo ihan tavalliset. Ikäeroa mielle olisi tulossa vähän vajaa 2 vuotta. Toisaalta olen katsellut noita Emmaljungan vaunuja johon saisi ihan tuon sisarusistuimenkin, että ehkä kallistun kuitenkin tavallisiin.

Vauvanvaatteita tulee tuskin hankittua oikeestaan yhtään. Niitä tursuaa jo joka kaapista ja kaikilta kavereiltakin saa käytettynä. Ehkä jotain tulee ostettua, mutta vielä en oo kauheesti katsellut. Alkaisi isommat lapset epäilemään jo kaupassa jotain, kun heille ei olla vielä kerrottu.

Liikunnasta sen verran että mie ihan täällä kotosalla crossailen ja lenkkeilen koiran kanssa. Välillä myös tulee zumbailtuakin. Ei ole aikaa eikä rahaa lähteä mihinkään tunneille.

Epetin ehdotusta kannatetaan täälläkin, että lista odottajista vaan tuohon etusivulle.

Mitäs vielä... Ainiin, kaksosista oli kanssa puhetta. Meille olisi kyllä aika katastrofi jos tuolla masussa kaksi vauvaa olisi. Eli toivotaan vaan yhtä, ja eipä kyllä ole suvussa kaksosia että ei sen puoleenkaan kai suurta pelko ole.

(.) Täällä on kyllä nyt kaikki oireet kadonneet ja vatsan nippailutkin siirtyneet tuonne ylemmäs. Kovasti mietin tuota ultrassa käyntiä, mutta tulin siihen tulokseen että odottelen vaan sinnikkäästi tuonne 10+ viikoille. Jos käy huonosti niin sitten käy, eihän sille minkään voi. Tuo taulukko tuosta keskenmenoriskistä on sentään huojentavaa, että pahin olisi jo takanapäin. :)

AngelEyes ja vaava 5+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
:wave:

Tuo taulukko tuosta keskenmenoriskistä on sentään huojentavaa, että pahin olisi jo takanapäin. :)
Missä on tuollainen taulukko nähtävissä?

Siitä olen unohtanut monesti sanoa, että tiedän tieteellisesti tutkitun tavan selvittää, onko uusi tulokas todennäköisemmin tyttö vai poika. Katsotte vain lapsen isän sukua. Sukupuolenhan määrää siittiö, ja kaikki miehet tuottavat eri verran tyttö- ja poikasiittiöitä. Sen, kumpaa tuottavat enemmän, määrää perintötekijät. Eli jos isän suvussa on enemmän tyttöjä, niin todennäköisemmin uusikin tulokas on tyttö. Ja pojan suhteen sama homma. Tämä siis oli joskus prisma-dokumentissä, että en nyt ihan itse ole keksinyt koko hommaa =)

Ja ton mukaan jos ajattelis, niin mulla on masussa n. 66 % todennäköisyydellä tyttö, koskapa mieheni isä oli sisaruskatraan (3 lasta) ainoa poika, ja myös mieheni oli kolmesta lapsesta ainoa poika.

Siinä dokumentissa kyllä sanottiin myös, että äidit, joiden testosteronitaso on normaalia korkeampi, synnyttävät todennäköisemmin pojan, kuin tytön. En sitten tiedä, että suosiiko naisen keho silloin poikasiittiöitä jo ennen hedelmöitystä, vai meneekö tyttövauvat helpommin kesken...
 

Yhteistyössä