SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Huomenta!

Onpas tänne tullut tekstiä, mukavaa!:) Mulla ei vieläkään pahemmin oireita ole, vähän rinnat arat vaan. Pari päivää ollaan miehen kanssa oltu hirveässä räkätaudissa, kuumetta ei onneksi ole mutta kurkku karhea, aivastuttaa ja niistää saa koko ajan. :kieh: Onneksi tuo tyttö on ainakin toistaiseksi säästynyt tältä.

lätäkkö
Kysyit tuosta ultrasta, minä kävin ultrassa joskus 7.-8. viikolla ja sitten np-ultrassa ja mulle sanottiin molemmissa, että pitäisi mennä rakko täynnä että näkyy hyvin. Käsittääkseni se riippuu ihan niistä laitteista, millaiset ne missäkin on. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta näin muistelisin.:)

Ja tuohon päivän kysymykseesi, mulla tekee seksiä mieli ehkä jopa enemmän kuin ennen raskautta. Sama oli kun odotin esikoista. Nyt vaan tuo flunssakin väsyttää sen verran, ettei aina jaksa vaikka tekisi mielikin. :whistle:
 
Lätäkkö Kai sitä raskaana olevakin baarissa voi käydä, ei kai siinä mitään pahaa... Selvinpäin voi pitää hauskaa ja nykyään kun ei baareissa saa edes polttaa, niin ei altistu sillekään :)

Kysymykseen; en ole huomannut juurikaan muutosta seksihaluissa, voi olla että hieman vähemmän haluttaa näiiden lantiokipujen vuoksi.

Eilen eivät päivystyksessä osanneet juurikaan mitään sanoa. Gynetutkimus ok, pissanäyte ok. Lupasivat tänä aamuna soittaa minulle päin, että josko se yksi ainoa lääkäri ehtisi ultrata, vaan eipä ole kuulunut mitään. :(
 
MaybeSomeday, hieno on lista! :flower: Kiitos, että jaksoit nähdä vaivaa! Ultrakuulumisia odotellaan! :)

Ilona G, kyllä pelkään. Meillä on siis kolmas tulossa 1,5 vuoden sisään! Meille tosiaan paljon kommentoitiin kaksosten synnyttyä, että "nythän saitte kerralla lapsiluvun täyteen". Ihan kuin se 2 lasta olisi ainoa oikea vaihtoehto. Me aiomme kuitenkin rinta rottingilla tästä kertoa (tosin ei ihan vielä ). Eniten olen miettinyt neuvolassa kertomista, koska sitä ei voi kovin kauaa lykätä. Täti varmaan tippuu palliltaan, kun kerron uutisen.. ;)

lätäkkö, hyvä romaani! :D Meillä oltiin seksikiellossa viime raskaudessa rv10 ->. Se oli jo vähän ikävää. Toivottavasti nyt kaikki menee normaalisti, ettei tule selibaattituomiota. Muistelisin, että keskikolmanneksella ainakin teki kovinkin mieli... :whistle: ;)

Ihanaa, kun olette aktiivisia! Tosi mukava lukea muiden tuntemuksia. :)


muoks. gisela, toivottavasti pääset ultraan ja kaikki on kunnossa. :hug:
 
Me ollaan kerrottu raskaudesta molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä yksille kavereille. Kaikki ovat olettaneet ettei meille enää vauvoja tule, koska minulla raskaudet ovat olleet niin hankalia. Kaikesta huolimatta kaikki ovat olleet todella iloisia uutisesta. Neuvolan tätikin oli aidosti iloinen, vaikka hänelle viimeksi jälkitarkastuksessa puhelin että meidän perhe taitaa nyt kasassa olla.

Meillä on petipuuhat melko jäissä. Pitäisi kunnostautua, koska jos supparit taas alkaa niin kieto pukkaa päälle. Onneksi miestäkään ei huvita. Hän jotenkin pelkää satuttavansa vauvaa :whistle:

gisela Olisiko kivut vain normaaleja liitoskipuja tai ligamenttien venymisestä johtuvaa? Raskaushormoonithan saa aikaan lantion löystymistä luuliitoksissa ja muissakin kudoksissa.

Nyt vaipan vaihtoon. Pikkuinen tuoksahtaa :)
-Poni 6+1
 
Huomenta!

Heppuli3 Tervetuloa ja onnea plussasta. :heart: :flower:

Plamsu75 Miulla oli edellisessä raskaudessa just tuollasta verista valkovuotoa viikoilla 5-7, olin ihan paniikissa sillon mutta kuitenkin kaikki meni ihan hyvin. Johtui hiivatulehduksesta joka hajotti limakalvoja sen verran että tuli verta. Toivottavasti siullakin on kyse tuollaisesta harmittomasta. :)

MaybeSomeday Tsemiä ultraan, toivottavasti on hyviä uutisia.

Gisela Toivottavasti tilanne selviää ja pääset masuun kurkistamaan.

Lara- Turhaan olet huolissaan tuosta toksosta, se tarttuu jos syöt kissankakkaa tai et pese käsiäsi laatikon siivouksen jälkeen. Ja jos on sisäkissat niin riski on vielä pienempi. Mie oon käyttänyt kumikäsineitä kun siivoilen laatikkoa ja meillä on aina ollut kissoja. Neljä raskautta takana ja ei yhtään toksotartuntaa. :)

Ilona G Tuo kertominen pahenee joka kerta, nyt kun on viiden tulosssa niin tiedän jo että tulee vaikka minkälaista kommenttia. Itse olen aina tiennyt että haluan ison perheen, niin yritän olla välittämättä noista. Kyllä se kuitenkin aina vähän inhottavalta tuntuu, kun itse on niin onnellinen asiasta. Tällä kertaa pelkään että oma isäni lakkaa jo pitämästä mitään yhteyttä kun kuulee asiasta.

Lätäkkö Tuohon np-ultraan täällä ainakin täytyy olla rakko tyhjä. Viimeeksi kun kävin niin piti käydä vielä erikseen vessassa kun ei näkynyt oikein mitään, vaikka just kotonta lähtiessä olin käynyt.

Seksistä oli kysymystä. Miulla on kanssa limakalvot ihan hellänä (hiivaa?) joten ei oikein kauheesti tee mieli.

(.) Näin viime yönä unta että meni kesken kauheen verenvuodon kera. Kun heräsin niin piti juosta vessaan heti tarkastamaan. Tässä alkaa olla vissiin jo niin stressaantunut asiasta että näkee tuollaisia uniakin. :D Nyt lämmittämään kämppää.

Voikaa hyvin. :)

AngelEyes ja vaava 5+3
 
Tässä täytyy olla kulttuuriero...
Asun maalla ja Lapissa ja meiltä on pikemminkin kyselty, että uutta putkeen vaan, eikä kukaan ole koskaan kommentoinut, että olisi lapsiluku täynnä. Muuttotappiokunta, niin vanhemmat ihmiset on tosi iloisia, että lapsia on ja mielellään paljon. Voisi olla ahdistavaa silloin, jos lasten saaminen olisi meille jotenkin vaikeaa.

Meillä on kolmas lapsi tosiaan tulossa, kaksi koiraa ja kissa. Asumme 70 neliön kerrostaloasunnossa ilman hissiä. Toksoplasmoosiriski on kuitenkin sisäkissojen kanssa hyvin marginaalinen. Helpommin sen taitaa saada pesemättömistä porkkanoista kuin kissanlaatikosta tai kissasta, joka ei ulkona saalista. Kissasta ei ole edes sillä lailla vaivaa kuin koirista, joita pitää ulkona käyttää ja jotain niitten kanssa touhutakin.

Kyllähän kissat sopeutuu uuteen kotiin, että ei siinä sillä lailla ole mitään. Jos siis itse löydät hyvän paikan niille. Muuten pitovaikeuskissoista on ylitarjontaa, voi olla hankala.
 
Eilen illalla etoi ja närästi ekaa kertaa :x Ihan kauhulla odotan, että se oksentaminen alkaa taas. Esikoista odottaessani oksensin koko raskauden ajan, vikan kerran synnytyksen jälkeen... :eek: Pahoinvointi hellitti sen verran siinä vko 16-18 jälkeen, ettei tarttenu enää joka päivä oksentaa... Oi niitä aikoja!

Tuplavaunuja jo vähän netistä kattelin. Jos kaikki menee hyvin, niin tulee 1 v 9 kk lapsille ikäeroa. Eli lulltavasti on tuplat tarpeen? Onko kellään kokemusta?

Papupata
 
Kiitos kaikille vastauksista! :heart:
Musta tuntuu, että mun hormonit vetää häränpyllyä ja siks oon ollu niin pinna kireellä...
En mä mun pikkusista voi lupua, täytyy vaan itse rauhottua :)
Tottakai seuraan tilannetta ja mietin paljon ne oikeesti mua stressaa ja paljonko on vaan "päänsisällä"... Meillä on aina ollu perheessä elämiä ja en vois kuvitella elämää ilman niitä!

Mua jännittää toi ultra nyt ihan kauheesti :whistle:
Kohtapuoliin vois lähtee tarpoo tonne pakkaseen...

Haluista en tiedä, kun mies on ollu puoltoista viikkoa pois :LOL:
Saa nähdä huomenna miten menee! ;)

Toivottavasti gisela saat pian selvyyden asioihin!

Kysymys: Kutittaako?? Mun selkää, masua ja kylkiä kustisee aivan kauheesti :LOL:
Laskin sen ennen plussaa raskausoireeksi, kun oli tunne, että pesulappu raapii mahaa vaikka ei paidassa sellasta ollu :D
 
JIPPII viime yö oli ensimmäinen yö kun en herännyt siihen kamalaan vatsakipuun. =) Ehkä se oli vaan joku poikkeus, katsotaan nyt... Paha olo kuitenkin edelleen jatkuu niin ettei oikein voi mitään syödä, kun se vain pahentaa asiaa. Hyvin minimaalisella ruokailulla on tää viikko menty :| Paino ei kuitenkaan enää ole tippunut eikä noussutkaan vaan pysynyt nyt ihan samoissa lukemissa.

Liikunnasta sen verran että ratsastaa yritän niin pitkälle kuin se on vain mahdollista, sitten täytyy miettiä että kuka hevostani loppuajan liikuttaa.

Minustakin on mielenkiintoista lukea kaikkien muiden kirjoituksia.:) Vaikkeen kaikkeen aina kommentoikaan.

Eilen taas saan lisää toivoa meidän avioliiton jatkumiselle kun mies kutsui minua taas Rakkaaksi :heart: , mitä ei ole nyt vähään aikaan tehnyt.
 
ennie: Hyvä! :hug: En oo kaikkesta perillä, mutta oon ymmärtäny et jotai eripuraa tein suhtees ollu... Ehkä se siitä vielä suttaantuu? :heart:
Mä pakkopuputan jotai leipää, kun eilen en syöny juurkaan ja nukuin huonosti kun oli nälkä!
Silti ei tee yhtään mieli ja ällöttää. :x
Voipi johtuu jännityksestä. ;)
Mä olinki aikaani edellä, kun aika on vasta reilun tunnin päästä ja olin muka jo menossa :LOL:

Olin äsken koirien kaa pihal ja totesin, että lisää päälle, siellä on tosi kylmä taas!
Lämmintä torstai aamupäivää kaikille :)
 
Ennie ihanaa :heart:

Täällä puhutaan siitä että pitäisi yrittää pysyä positiivisilla mielin... itse pyyhkäsin pinkin raidan tänään ja olen kauhusta jäykkänä... miten tässä voi nautiskella alkuraskaudesta kun eka on kipuja ja nyt pinkkiä... huomenna vasta verikokeisiin... kauheaa, miten voin pysyä rauhallisin mielin! Tää imee mun kaikki ajatukset ja en oikein mihinkään pysty keskittymään :'(
 
Lara- : mies haki ennen joulua avioeroa:( Kun meillä on ollut koko syksy todella vaikeaa, nyt on kuitenkin viimeisen kuukauden ajan asiat menneet parempaan suuntaan. Vaikka mies viime viikolla tokaisikin, ettei meille nyt voi vauvaa tulla kun ollaan eroamassa, johon minä totesin ettei me mitään olla eroamassa, vaan saadaan kyllä meidän liitto vielä kuntoon!
 
AngelEyes, kiitos kiitos taulukosta! Helpottavaa luettavaa :D

Voi, täällä oli taas puhuttu niin paljon kaikesta, ja lukiessa tuli mieleen, että moneen asiaan vois kommentoida, mutta eihän ne kaikki enää pysy mielessä...

Seksihaluista. Hiipuneet on. Jo ennen kun tein plussan, niin ihmeteltiin miehen kanssa, että kun mua ei enää huvita. Ja pari kertaa kun on sitten tehnyt mieli, niin on ollut paikat niin kuivina ja arkoina ja alkanut kirvellä ja sattua koko touhu, että ei siitä ole mitään tullut :ashamed: Harmittaa kyllä. Mulla oli vielä pari vuotta sitten hirveenä kaikkia "estoja", mitkä vaikeutti meidän makuukammarielämää, ja nyt kun menee taas "huonosti", niin tulee ikävät ajat mieleen. Onneks mulla on ihana mies, jolla ymmärrystä riittää. (No, yleensä, mut eipä enempää voi pyytääkään).

Kutinasta ja ihottumasta. Näin atoopikkona on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että iho kuivii ja kutisee. Nyt on kuitenkin nännit alkanu hilseilemään ihan todella paljon. Kutisevat ja ovat arat, niin ei voi oikein mitenkään helpottaa oloa. Viime yönä tunnin verran kitkuttelin tuskissani, ja keksin sitten laittaa liukuvoidetta/hierontaöljyä. Sain ainakin nukuttua sen jälkeen, mut nyt alkaa taas tuntua aika vaikeelta. Noloa, kun yliopistollakin tekee useasti päivässä mieli hieraista tissejään... :|

Muille kertomisen pelosta. Itse stressaan eniten juuri vanhemmillenia ja appivanhemmille kertomisesta. En lapsiluvun takia, kun ekahan on vasta tulossa, mutta kun on opiskelut kesken. Kun vuosi sitten epäilin olevani raskaana, mut raskaustestiin ei plussaa tullut, niin kyselin sitten äidiltäni, että mitä oireita sillä oli ollu... Eipä edes kertonut mulle oireistaan, kun oli vaan kiire paasata, että "et kai sinä nyt kesken opiskeluitten, höpö höpö" :/ Että sellaista. Onpas luottavainen olo nyt sitten sille kertoa :'(

Boldauksesta. Yksi varma tapa saada lihavoinnin oikein, on kirjoittaa ensin se teksti, minkä haluaa lihavoida. Sit vain valitset sen tekstinpätkän (eli maalaat tummaksi hiirellä), ja painat tuota työkalurivin boldaus-nappia.

Tällaista tällä kertaa. Kiitos kaikille romaaneistanne, niitä on mukava lukea :D Te, jotka pyytelette anteeksi omasta navasta kertomistanne, niin muistakaa että vertaistukihan syntyy nimenomaan omien kokemusten ja tuntemusten jakamisesta!
 
Huh, tänne kyllä tosiaan tulee tekstiä vauhdilla, mutta ihana lukea toisten ajatuksia ja oireiluja :)

On se kyllä jännää tämä raskaana olo, vaikka eihän tosta ole kauan ku viimeksi olin. Tuntuu silti että ei näitä muista ollenkaan näitä tuntemuksia, ja hössöttikö sitä sillonki näin paljon :D Ja tuntuu että päivät kuluu tosi hitaasti. Vaikka toisaalta on toi esikoinen tuossa pyörimässä niin ei oo niin odotusta kun kuitenkin koko ajan pitää touhuta.

Mullakin aina illalla jotain ihme turvotusta masussa. Tuntuu että kauhea ähky ja mahaa kiristää. Kai sitä jotenkin iltaan mennessä ehtii kertyä kaikenlaista mahaan :D. Ja toinen juttu mikä illalla aina kiusaa on semmonen outo palelu ja iho kutisee aivan sairaasti. Ei miestä palella yhtään, että ei kai meillä kovin kylmä ole, mut mun täytyy maata peiton alla kahen villapaidan kanssa. No jospa sekin tästä.

Joku tuolla mainitsi rintojen kipeytymisen. Mulla kans pientä arkuutta, tosin mähän vielä imetän tota esikkoa. Mut muuten ei kyllä haittaa, mua vaan pelottaa ihan kauheasti että taasko se alkaa se rintatulehduskierre. Nimittäin esikon kans ku päästiin sairaalasta niin heti parin päivän päästä nousi kauhea kuume ja rintatulehdushan se. Ja sen jälkeen niitä olikin aina parin viikon välein. Joten oli aika väsynyttä se pikkuvauva-aika. Ja vielä tossa 5kk sitten oli noita tulehduksia. Enkä kyllä yhtään toivo niitä takas. Ja jossain sanottiin että jo raskausaikana saattaa vaivata jos on taipumusta. :(

Ilona G Mulla nyt ei oo ku yks pieni lapsi, mutta eilen luin vanhoja kaksplussia ja yhessä oli juttu kun nainen oli pienen lapsen kans italiassa. Siinä oli kuinka Suomessa lapsia pidetään enemmän riesana, kun taas Italiassa lapset on hieno asia, niitä ihaillaan vieraittenkin toimesta ja ravintolassa ei haittaa ollenkaan jos pikku lapsi sotkee tomaattikastikkeella valkeat liinat. Päinvastoin, lapsikinhan on asiakas siellä siinä missä muutkin. Suomessa taas vaan kauhistellaan, että miten tuo jaksaa, jos on monta pientä lasta jollakin. Mä haluaisin kyllä kans ajatella että lapset on kaikkea muuta kun riesa. Vaikka kyllä sitä joskus jotkut muakin kattoo säälivästi ja varmaan nyt kun kerron että toinen tulossa niin vielä säälivämmin että "voi voi noin nuorena" Vaikka en mä kyllä näe itseäni liian nuoreksi. Mm. yksi mun täti sano mulle, kun esikoista ootin että "Siinä sulle nyt sitten on työmaata moneks vuodeks. Voi, voi, semmosen riippakiven hankit." Minä yritin kovasti että kyllä mä ihan yli kaiken haluan lapsia enkä ajattele noin, mutta tämän tätylin mielestä lapset on "voi voi" :D No tommosille jutuille tosin voi vaan nauraa. Ja huom. tällä tädillä ei itsellään ole lapsia. Että kaikkea sitä kuulee ja näkee.

Ultrasta vielä Täälläkin piti mennä rakko täynnä ultraan. Kai ne on eri käytännöt eri paikoissa. Ja mulle sanottiin että parempi näkyvyys on kun rakko on täynnä. Tiiä häntä sit mikä on oikea ratkasu missäkin päin. Sielläpähän se paikanpäällä viimestään selviää :)

Noista petipuuhasteluista vielä. Mä olen ihan ihmeissäni kun minä oisin kerranki tosi innokas. Viime raskaudessa näin ei todellakaan ollu ja synnytyksen jälkeen olin tosi kauan tosi kipee, joten nyt tuntuu että senki eestä haluttas :D Että ihan positiivista että joskus näinki. Mies taas ei ihan niin kauheasti jaksas, mutta sopivasti kuitenki. Muutenki musta on tullu nyt parin viikon sisään ihan yli romanttinen. Koko ajan jaksan jotain höpötellä ja kehuskella ja ihailla ja silitellä ja halailla. Näinköhän mies kohta hermostuu ku oon ku takiainen :D

No mut tulipas taas tekstiä. Tsemppiä kaikille masuasukkaiden kanssa!

Lynien ja nana 7+4
 
Ultraan kommentoin sen verran, että virtsarakon ollessa täynnä, se nostaa kohtua vähän ylemmäs eli saa (ilmeisesti) vatsan päältä ultrattaessa paremman näkymän. Jos alakautta ultrataan, niinkuin varmaan tässä vaiheessa kaikilla (?) voi olla parempikin, että rakko on tyhjä. Näin mä olen omista ultristani käsittänyt. Lienee tosiaan eroja käytännöissä.
 
Neuvolassa ja ultrassa käyty. Ekaksi käski mennä antamaan pissanäytteen ja näin kuulemma toimitaan joka kerta... Sitten jutusteltiin varmaan puolisen tuntia ja sitten pääsin näkemään pikkuisen. Eka ultrasi vatsan päältä mutta kuva oli tosi epäselvä ja minä jo panikoin, että ei se ole hengissä vaikka jotain siellä selvästi näkyi. Sitten ultrasi alakautta ja näkyvyys oli mainio. Yksi "ihminen" siellä oli, kovasti heilui, syke näkyi ja viikoiksi arvioi 7+6 eli sain yhden päivän lisää omaan arviooni, LA nyt siis 3.9. Tokihan tuo aika voi vielä muuttua.

Lääkärin neuvola viikolla 10+3 ja NP-ultra viikolla 10+4. Niitä sitten odotellessa. Maanantaina menen labraan, niin imevät musta verta. Pää on ihan sekaisin kaikesta tiedosta mitä sain, jäin miettimään tuota NP-ultraa, kun se höpötti kaikista trisomia-jutuista niin voisko joku kertoa mulle suomeksi, että mitä siinä oikein sitten tapahtuu...Onko se niin, että jos turvotusta on, niin päätämme sitten haluammeko jatkotutkimuksiin, joissa selvitellään tuota trisomiaa ja jos ei ole turvotusta niin asia on sitten siinä ja jatketaan odotusta onnellisina....?


 
MaybeSomeday, onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Otetaanko sulla verinäytteet yhdistelmäseulaa varten? En ole varma, onko tämä jo käytäntönä joka paikassa. Eli äidin iän, verikokeiden tulosten ja niskaturvotuksen mukaan lasketaan riskiluku, jonka mukaan toimitaan/ollaan toimimatta. Mutta mikään näistä tutkimuksista ei ole pakollinen ja niiden jälkeen tosiaan saa itse päättää edetäänkö mahdollisesti kromosomien tutkintaan.
 
MaybeSomeday Täällä meillä saa päättää että meneekö ollenkaan tuohon veriseulaan, jos ei halua mennä niin sitten vaan ultrataan vauveli. Niskaturvotustakaan eivät täällä mittaa jos ei ole menossa siihen verikokeeseen, ellei erikseen pyydä.

Näin ainakin oli pari vuotta sitten, en tiedä onko nuo käytännöt muuttuneet ja voihan noissa olla paikkakuntakohtaisia erojakin.

Onnea vielä hyvistä ultrakuulumisista. :heart:
 
Mun mielestä vuodenvaihteessa tuli määräys että jokaisessa kunnassa on tarjottava kahta ultraa, lainaus kunnat.net sivustolta:
Valtioneuvoston asetus seulonnoista
Kunnan pitää järjestää raskaana oleville:
1) varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus
2) kromosomipoikkeavuuksien seulonta
3) ultraäänitutkimus vaikeiden rakennepoikkeavuuksien
selvittämiseksi
2+3 järjestettävä vuoden 2010 alusta alkaen
-> seulontojen yhtenäistäminen ja laadun
parantaminen.

Meillä täällä keski-suomessa ei aiemmin saanut yleisellä puolella kun alkuraskauden ultran ja halutessaan verikoeseulan. Nyt onneks saa kaksi ja sitten me meinattiin mennä vielä rakenne ultraan yksityiselle. Täällä ei enää tehdä ultria terveyskeskuksissa, vaan ultraamiset on keskitetty keskus-sairaalaan.
 
Olin ultrassa. Siellä näkyi kohdun limakalvot 1,5cm paksuiset. Ja hyvänlaatunen kysta tai keltarauhanen suurentuneena. (seuraavat ja sitten päättävät kumpi se on...)

Eli olen vasta suunnilleen viikolla 4+3. :)
Sain kahen viikon päästä uuden ajan.
On se jännää. Mutta pitipä tuo CB:n digitaalinen paikkansa viime sunnuntaina antoi 1-2 viikkoa hedelmöityksestä.

Vähän huolestuin, kun ei mitään näkynytkään (pitihän jo olla 7+3...) mutta huoliini lääkäri vastasi: " Olet raskaana, kunnes me toisin todistetaan." Siitä tuli hyvä mieli.
LA menee siis iiihan loppukuuhun. Eipä tuo haittaa, kuhan pysyy toi asukki mukana!

Lara- ja piiloasukki 4+3 :heart:
 
ennie Mukava lukea, että teillä asiat parempaan päin. :)

MaybeSomeday Ihana lukea ultrakuulumisia. Oli varmasti huojentavaa nähdä pikkuinen :)

Lara Siellä myös kaikki hyvin viikkoihin nähden. Kiva juttu :)

papupata78 Meillä on tyttöjen ikäero 1v11kk ja tulpat olleet todella tarpeen. Asutaan maalla ja lenkkeillään koiran kanssa. Me ostettiin käyttettynä Happy Babyn tuplat. Näitä ei enää käsittääkseni valmisteta, mutta käyttettyinä voi löytää. Näissä isot pyörät, joten maasto ei tuota ongelmia. Ratasistuimet ja kopat saa käännettyä molemmin päin.

ultrista Meillä kunta tarjoaa np- ja rakenneultran polilla. Np-ultra pakettiin kuuluu myös se veriseula. Kunta siis maksaa nämä yhdessä. En kyllä viimeksi mennyt ollenkaan siihen veriseulaan, koska np-ultrassa oli kaikki hyvin.

Nyt leikkiin esioisen kanssa eläintarhaa..pikkuinen on päikyillä.
 
Seksistä: Täälläkin halut aikalailla nollassa. Sovittu miehen kanssa että odotetaan vähän aikaa, kun on noita alkuraskauden km:ja takana (tiedetään ettei pitäis vaikuttaa mutta minkäs sitä päälleen voi..). Mies tosin tulee aika kiukkuseksi silloin kun ei 'saa', väittää että läheisyys puuttuu.. no eilen saatiin läheisyys kuntoon köllimällä vällyjen välissä ihan vaatteet päällä ja jutellen. Lisäks ollut ongelmia vuotamisen kanssa seksin jälkeen kun ei noi anatomiat tosiaankaan sovi yksiin, joten aika varovaisia tullaan varmaan oleen koko raskauden ajan..
 
Ilona G Mulla pelottaa kertoa kun tosiaan pelottaa ne reaktiot.Anoppi sanoi sillon joskus ettei enään lapsia tai jotain vastaavaa...aivan ku se sais päättää meidän lapsiluvun :eek: Itse nautin kun on paljon lapsia ympärillä ja juuri omia lapsia :heart: Tämäkin vauva on niin toivottu että on surullista kun onnittelut on paaaljon laimeemmat kuin ekasta ja tokasta.Ja jos jotain negatiivista kuuluis onnittelujen sijaan niin pahoittaisin todella mieleni.Kaikki sisarukseni ovat kuitenkin onnitelleet ja tuntuneet iloisilta uutisen kuulessaan,mutta silti kaikkien onnittelut niin "tylsiä".Ei ne tuntunu kuitenkaan aidosti innostuvan sillain ihan kunnolla miten mää oisin toivonut.Ja yksi siskoni alkoi puhua ihan muita asioita heti kun kerroin vauvasta ja oli onnitellut..tuntui jotenkin inhottavalle :'( Mummujeni kommentit pelottavat myös.Toinen mummu varmaan alkaa kauhistella että taasko ja miten mää jaksan ym.(se on esim kertonut kauhujuttuja synnytyksestä kun odotin esikoista ja kun kerroin että odotan poikaa hän sanoi että nytpä näät kuin kauheita poikalapset ovat :'( Tarkotti ilmeiseti puheensa perusteella että ovat niin villejä ja tottelemattomia ym.Onneksi olen saanut kehua poikaamme myös hänen kuultensa koska tähän asti on ollut rauhallisempi tapaus entä meidän suhteellisen rauhalliset tyttömme.Mutta eipä näin pieni voi ilkeä olla vaikka kuin riehuis...se ei oo muutenkaan ilkeyttä tai kauheutta.Toinen mummuni varmasti on onnellinen meidän puolseta mutta voi olla että myös miettii jaksamistani.Minun äitini taas varmaan onnittelee,mutta tiedä sitten mitä oikeesti ajattelee ja isänikin varmaan onnittelee ja on ihan iloinenkin,mutta varmaan alkaa miettiin miten mahutaan autoon ja taloomme ym.No nämä kaikki on vaan järjestelykysymyksiä =) Tänä aamuna oli outo fiilis.Mietin että onkohan vauva enään kunnossa tuolla masussa kun päivisin raskausoireet niin lieventyneet.Onneksi on ensi viikolla se eka neuvola.Koitan kyllä vaatia et jos ei kuulu sydänäänet niin katottas ultralla :D Huooh kylläpä väsyttää...tämä ainakin on merkki jostain.En normaalisti näin väsynyt oo
Rakkaudesta äiti ja Aarre 8+2
 

Yhteistyössä