SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Lara, ihan noihin viikkoihin sopiva näkymähän siellä sitten oli. :) Muutama päivä enemmän ja olisi varmaan raskauspussukka jo näkynyt. Toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyy jo itse piiloasukkikin. Ihanaa, että oli noin kannustava lääkäri!

Ilmeisesti tuo varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus on se samainen, missä mitataan niskaturvotusta eli rv 10-12? Mä jo hetken innostuin, että pääsiskö kunnalliselle varhaisultraan ja niskapoimu-ultraan, kun kuitenkin ollaan rakenneultraan menossa yksityiselle. Edellisessä raskaudessa pääsin raskauden keston määritykseen äitipolille, kun kuukautisten mukaan oli rv 15+, vaikka oikeesti olinkin ihan alussa.
Täällä tekee erään vaikeaa pysyä päätöksessään mennä ekaan ultraan vasta julkiselle eli nimenomaan se rv12. Siihenhän on ikuisuus!

Rakkaudesta äiti, musta taas tuntuu, että oma mummuni taitaisi olla ainoa joka ymmärtää. On sentään tehnyt aikanaan liki kymmenkunta muksua, joista suurimman osan peräperään ja yhdet kaksosetkin siihen väliin. :D Mutta yritetään olla välittämättä muiden mielipiteistä ja ollaan onnellisia, että meitä lapsilla siunataan! :heart:

Epeti rv5+3

Täällä taas :wave: ;)

Tänään ollut aika normi päivä, pahoinvointia ei ole ollut, mutta yöllä kun heräsin niin huomasin jokaisella kerralla että vatsaa juili. Mutta en siis herännyt kipuihin. Päivä jatkunut samalla lailla juilimalla, ja jätänkin tänään bailatinon väliin niin saan vähän huilia. JOS siellä jotain isompaa olisi tapahtumassa.
Tottakai, kaikilla varmasti on mielessä km ja tulee olemaan, jokaisesta oireesta. Mutta jos se pelko on koko ajan päällä, ilman mitään syytä, niin se on jo itselleen ahdistavaa. Kenenkään mieltä en siis halunnut loukata, ja varsinkaan km kokeneille, en mitenkään syyllisyyttä tai muuten enempää pahaa mieltä halua tuottaa.

Seksihaluista. Meillä ei kyllä ole harrastettu seksiä sitten plussauksen. Pelko on ollut senkin ihanuuden edessä. Tänään kyllä miehen kanssa sovittiin että mennään saunaan, koska mahd. normaalia elämää on pakko jaksaa elää. Josko itsekin innostuisin sänkypuuhiin ;)

tupakoitsijat!
Onko teillä vatsa särkyä silloin jos ette ole käyneet tupakalla? itselläni alkaa vatsaa heti juilimaan jos en sen 4h aikana ole käynyt tupakilla. (koitan siis polttaa vain 4h välein, jos sitäkään) Eilen huomasin tällaista. Ja sanoin ukollekin, että ei vielä voi se pieni saada mun elimistöstä mitään, mutta silti tuntuu että vatsan juilinta alkaa just sillon, kun tupakin tarve kasvaa.
Kamala kun tuntuu huonolta äidiltä kun näin puhun :ashamed: mutta se antaa lisä pontta lopettamiseen!!!

ootteko muuten saaneet vahvan plussan heti sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa, vai ootteko varmistellu myöhemmin? itellä tullut vain haaleita viivoja testiajassa, ennen kuin menkkojen piti alkaa ja pari päivää jälkeenkin. Tosin cb:n digillä tuli alle minuutissa "raskaana". Taidan odotella viikonloppuun ja testailla uudestaan. Oireita oli jo tasan viikko ennen ku menkkojen piti alkaa, tissit kipeinä ja todella turvonneet, nyt nekin hävinneet. Ja tilalla on jatkuva närästys. Kai tämäki joku oire on???

Varasin jo ar-ultran ja ekan neuvolanki varmuuden vuoks

fanttomi ja masuasukki 4+3

joo, mulla kanssa oli samallalailla aluks, että heti kun muutaman veti niin se alko. Mutta nyt se rupee silleen kun siel joku ois nikotiinin tuskissaan, ja anelis mua menemään tupakalle! KAMALAA :'( :'(

Tupakasta: Ihan sama juttu! Tupakalla ollessa tai sen jälkeen alkaa mahaa särkeä...
Yks tuttu kerto samaa, se varmaan littyy tohon syyllisyyteen ennemmän kun siihen, että siellä mahassa mitään tapahtuis...

Kiitos kaikille mukavista kommenteista! :heart:
Tottakai oisin toivonu jotain näkyvän, mutta mieltä lämmittää, että siellä on viikkoihin nähden kaikki ok. :)
Mullakin melko oireeton päivä...
Eiköhän ne oireet vielä ilmaannu, kun kerta olen näin alussa :)
Josko ens viikolla sitten oksentelen jatkuvasti :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja fanttomi:
ootteko muuten saaneet vahvan plussan heti sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa, vai ootteko varmistellu myöhemmin? itellä tullut vain haaleita viivoja testiajassa, ennen kuin menkkojen piti alkaa ja pari päivää jälkeenkin. Tosin cb:n digillä tuli alle minuutissa "raskaana". Taidan odotella viikonloppuun ja testailla uudestaan. Oireita oli jo tasan viikko ennen ku menkkojen piti alkaa, tissit kipeinä ja todella turvonneet, nyt nekin hävinneet. Ja tilalla on jatkuva närästys. Kai tämäki joku oire on???

Varasin jo ar-ultran ja ekan neuvolanki varmuuden vuoks

fanttomi ja masuasukki 4+3
Mulla kauhee närästys jo ennen plussaa!!
Mä olen testaillu ihan kauheesti ( :ashamed: ) ,mutta tänään päiväpissasta predictorilla ihan positiivinen, että juu :whistle:

MUOKSMUOKS! Meillä on samat viikot! :heart:

joo siis tää jatkuva närästys on järkyttävää..se alkaa heti aamulla kun syö tai juo, eikä oo edes väliä et mitä ottaa. iltapäivällä/illalla tuntuu, että ruokatorvi ois tulessa tai joku pistelis neuloilla..

MUOK!! joo luulen kans et mahakivuilla on enemmän tekemistä sen syyllisyyden kans.. =)

Fanttomi:
Mää sain nippanappa viivan päivänä jolloin menkkojen piti alkaa. Odottelin viikon ennen uutta testiä ja sitten pamahtikin plussa jo ennenkuin kontrolliviivaa edes näkyi. Mulla samaten ekat oireet tuli jo yli viikko ennen menkkoja (rintojen arkuus, hajujen aiheuttama etominen), närästys alkoi pari päivää ennen kuin menkkojen piti tulla ja jatkuu edelleen. Yritä tässä sitten piilotella raskautta, kun maha on koko ajan turvoksissa..

Huh, täällä huokaistaan helpotuksesta! Pääsin ultraan ja kaikki oli hyvin. Pieni oli ihan oikeassa paikassa kohdun sisällä ja sydämen syke näkyi ja kuului. :heart: Tippahan siinä linssiin tuli. Jotain puhelivat kaksi lääkäriä keskenään, että "tuossa on ruskuaispussi", mutta minä en paljon tajunnut muuta kuin kuunnella sitä sykettä.

Elni Mulla kans mahasta juimi kun poltin. Olen ollut laastarin avulla polttamatta, laitoin ekan pari viikkoa sitten. Tosin tuossa välillä kun olin reissussa, niin sorruin polttamaan jonkin verran, mutta nyt taas olen koko viikon ollut polttamatta. Tänään en ole muistanut edes laittaa laastaria, eikä mitään ongelmia ole ollut. Mä ajattelin aina ennen, kun kaverit kertoi kuinka helppoa raskauden alussa on lopettaa, että "joopa joo - kukaan teistä ei olekaan tupakasta niin riippuvainen kuin minä". Nyt joudun kuitenkin huomaamaan, että se on tosiaan helpompaa nyt kuin yritysvaiheessa, jolloin mahassa ei vielä ollut ketään. Laastarit on tehokkaita, suosittelen kokeilemaan!

Gisela 6+2

krizze
mulla kans maha turvoksissa ja töissä just mietin sitä et miten tätäki yrittää piilotella varsinki sillon ku tissit oli niin turvoksissa, et työtakki kiristi tissien kohalta eikä se millään "istunu" päälle ja näytti siltä että napit repee kohta paidasta..

ite yritin lopettaa tupakoinnin jo yritysvaiheessa mut ilmeisesti oon/olin todella koukussa ku sain hirveitä viekkareita kun olin vuorokauden ollu polttamatta..pari yötä meni tuskissaan hikoillessa ja täristessä ja syke oli jossain 150:ssä ja verenpaineet koholla. sen jälkeen ei tehny edes mieli tupakkaa mut pari kuukautta myöhemmin sorruin taas, kun alko ottaan päähän ku ei tärpänny..

gisela: Tosi hienoa, että kaikki oli hyvin!

Just kun pääsin sanomasta, että on oireetonta, niin iski hirveen paha olo :x
Voi tätä onnena. :heart:

elni-: Nyt lopetetaan kimpassa!!! VOIMA :hug:

Lara- ja salamyhkäinen masuasukki 4+ :heart:
(yksi kuumeilija keksi ton loistavan nimen :D )

MUOKS! Kun listaa seuraavan kerran rukataan:
Lara- ...................... esikoinen ...............21v. ........... KHKS

Eilen illalla nukkumaan mennessä kävin vessassa ja pyyhkäisin paperiin "jotakin vaaleanpunertavaa", nyt on aina välillä ollut rusehtavaa/vaaleanpunertavaa vuotoa tai en mä tiedä voiko sitä vuodoksi sanoa mutta siis jotain kumminkin paperissa. Pelottaa!

Onko muilla ollut aiemmissa raskauksissa tai nyt mitään vastaavaa veristä vuotoa yms.? Mä olen ihan hermoraunio kohta. Lueskelin kyllä netistä, ettei välttämättä oo vaarallista mutta silti pelottaa. Kipuja ei ole. Ei siis vuotamalla vuoda, pikkuhousunsuojaa oon varmuudeksi pitänyt pöksyissä ja siinä ei mitään näy. Mutta jotain poikkeavan väristä silti tulee paperiin pyyhkiessä.

Koska pitäisi ottaa yhteyttä neuvolaan? Pitäisikö edes ollenkaan? Panikoinko turhaan? Ehdin olla jo niin onnellinen ja nyt oon itkun partaalla.

Viikkoja nyt 5+3, niin alussa vielä, että tuun hysteerikseksi ihan kaikesta ja kun on eka ni ei voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei. Ja ei kai sitä voi välttämättä tietää muutenkaan.

taas sorruin. Ihan kamalaa. Työ päivä menee ihan hyvin nikotiini tablettien kanssa. Mutta sitten kun tulen kotiin :'( ihan kamala olo. Psyykkaan nyt itteeni että saan lopetettua. !! Mulle neuvolasta sanottiin, ettei laastaria kannata käyttää kun siitä saa koko aika sitä nikotiinia. Mutta olen siis aikaisemmin todennut tehokkaaksi purkat ja tabletit. Niistä kuitenkin se nikotiini ja en saa päähän mitenkään miten pääsen eroon näistä ajatuksista! Lara- hyvä idea lopettaa yhdessä. Ainut, että kommenttia tulee sit paljon tupakan polton lopettamisesta... Hmm.
Huomenna kyllä olen koko päivän purkkien ynnä muiden avustusten orja, ja en sorru!

fanttomi: Mulla kanssa sama juttu. testejä on tullut tuhlailtua nyt 7 , ja tänään tuli vasta täysi vahva plussa! kp 36/28 positiivinen viiva tuli jo ennen testi viivaa. Heti kun testi alko värjääntyy violetiksi, kun virtsaa keräsi.
mä kyllä tykkään tehdä testejä :heart: mutta se oli vika mikä mul kaapis ollu, joten enempää ei tarvita.

Meillä anoppi ja appiukko ollut käymässä. Anoppi on alottanut uudessa työpaikassa perhetyöntekijänä.. Ja juttua tulee siitä kuinka "teidän ikäiset nuoret, joilla on jo lapsia!" enkä yhtään tiiä miten päin otan sen, tarkoittaako negatiivisesti vai jo hoputtaen. Mutta mikäli yhtään häntä tunnen, meidän yllätys, on hänelle kun saavillinen lehmän kakkaa ovelle. oi voi :x Mies ei kyllä vieläkään halua kertoa, mutta tänään on minulla painostuspuheenvuoron aika! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sannimarja:
Eilen illalla nukkumaan mennessä kävin vessassa ja pyyhkäisin paperiin "jotakin vaaleanpunertavaa", nyt on aina välillä ollut rusehtavaa/vaaleanpunertavaa vuotoa tai en mä tiedä voiko sitä vuodoksi sanoa mutta siis jotain kumminkin paperissa. Pelottaa!

Onko muilla ollut aiemmissa raskauksissa tai nyt mitään vastaavaa veristä vuotoa yms.? Mä olen ihan hermoraunio kohta. Lueskelin kyllä netistä, ettei välttämättä oo vaarallista mutta silti pelottaa. Kipuja ei ole. Ei siis vuotamalla vuoda, pikkuhousunsuojaa oon varmuudeksi pitänyt pöksyissä ja siinä ei mitään näy. Mutta jotain poikkeavan väristä silti tulee paperiin pyyhkiessä.

Koska pitäisi ottaa yhteyttä neuvolaan? Pitäisikö edes ollenkaan? Panikoinko turhaan? Ehdin olla jo niin onnellinen ja nyt oon itkun partaalla.

Viikkoja nyt 5+3, niin alussa vielä, että tuun hysteerikseksi ihan kaikesta ja kun on eka ni ei voi tietää, mikä on normaalia ja mikä ei. Ja ei kai sitä voi välttämättä tietää muutenkaan.
Käy lääkärissä. Saat itsellesi varmistuksen, ja silloin ei tarvitse yksin pelätä! voimia :heart: :flower:

Sannimarja: Vuoto aina pelottaa, mutta useimmiten ihan normaalia! Kivut myös on normaaleja eli jompikumpi näistä, kaikki hyvin, jos molemmat, menisin lääkäriin.

On tää niin piinaa, ensin kuumeilet oletko raskaana ja sitten kuumeilet, että olenhan vieläkin raskaana.. Voi meitä!

paljonko teillä on vatsassa turvotusta? mulla on vatsan seutu suurentunut ihan huomattavasti, ja mun ystäväkin huomas sen. Se kyseli multa, että "jos on ihan alkuraskaudessa, kuuluuko vatsan on jo noin pyöreä. !!" mulla oikeesti niin hirvee turvotus, että saan just ja just paidoilla peitettyä! vatsan seutu pyöristynyt ihan huimasti.! ja painoa tullut 2vko 3 kg ... se ei kyllä haittaa koska olen pieni kokoinen ja raskauden yksi tavoite on saada nostettua painoa pysyvästi ainakin 10kg. Mutta vatsa on tosi huima! 85 cm! mun koko on 164cm/57kg..

:LOL:
Anteeksi, mä vaan muistin just sun tietotekniikka vaikeudet.

Tuolla ihan ylhäällä lukee isolla kaks plus.
Sen alla lukee pienellä millä nimellä olet kirjautunu sum muuta yksityisviestit.
Siellä on erikseen saapuneet, lähetetyt yms.

Jos haluat laittaa jollekkin yksäriä, painat tosta nimimerkin vierestä pientä keltasta kirjekuorta (sen kenelle halua viestiä laittaa)

Toivottavasti löydät :)

Mulla alko nippailee kauheesti jostain tuolta sisältä, oisko kohdun kohdalta?
Vähän sattuu, mutta oikeestaan tuntuu jännältä, kun just valittelein oireettomuutta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja elni-:
paljonko teillä on vatsassa turvotusta? mulla on vatsan seutu suurentunut ihan huomattavasti, ja mun ystäväkin huomas sen. Se kyseli multa, että "jos on ihan alkuraskaudessa, kuuluuko vatsan on jo noin pyöreä. !!" mulla oikeesti niin hirvee turvotus, että saan just ja just paidoilla peitettyä! vatsan seutu pyöristynyt ihan huimasti.! ja painoa tullut 2vko 3 kg ... se ei kyllä haittaa koska olen pieni kokoinen ja raskauden yksi tavoite on saada nostettua painoa pysyvästi ainakin 10kg. Mutta vatsa on tosi huima! 85 cm! mun koko on 164cm/57kg..
PALJON! Joskus tuntuu, että olis jo neljännellä kuulla iltaisin...
Sun painoindeksi kertoo kyllä että oot täysin normaalipainoinen :) (21.2)

Mulla on 18.9 :whistle:

elni Se on totta, että purkat/tabletit on suositeltavampia kuin laastarit, mutta kuitenkin laastaritkin ovat huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tupakka. Tsemppiä lopettamiseen Elni ja Lara! Jos minäkin super riippuvainen ja erittäin huono itsekurinen siihen pystyn niin pystytte tekin!

gisela

Yhteistyössä