SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Moikka!

Onpas tullut taas tekstiä :)
Täällä pahaolo kadonnut täksi päiväksi. Mukavaakin suorastaan, koska eilen oli koko aikainen pahaolo ja ei lähtenyt pois kuin hetkeksi. Tänään aamulla oli ihan 15 minuuttia paha olo ja sitten meni pois. Kokeilin sitä, että juon mehulasin sängyssä maaten ja makaan 10 min ja nousen sitten. Tänään ainakin se helpotti! Tänään kuitenkin ollut kummallisesti koko alavatsan kohdalla, rakon yläpuolella tosi repivää kipua, esim istuessa tai nopeasti noustessa. Ei siis sellaista nivusten repimistä. Mutta en ole kauhean huolissani.

Sannimarja: Mulla kanssa suklaan syönti loppunut tykkänään, en edes pysty ajattelemaan asiaa. Mutta salmiakkia menee sitäkin enemmän :)
lumiruusu: mulla ei kanssakaan paljoa valkovuotoa, aika vähäistä, ja sitten kun tulee, niin se tulee niin liruna etten edes housuissa huomaa mitään muuta kun märkää. Mutta siis ei todellakaan tule lorisemalla! eli siis ei minun mielestä kannata huolestua. jokaisen raskaus on erilainen, ja uskon että jostain saa aina löytää kokemuksen omaavan :)
Lara--: miten pitkällä sinun raskaus on? ajattelin kun näin ajoissa sait varhaisultran? itsekin kovasti haluaisin :whistle: Niin ja ummetukseen, minulla on auttanut aktivia jogurtti hurjasti ummetukseen. Itse en käynyt isommalla asialla 2 päivään n. puoli viikkoa sitten. Nyt olen syönyt aktivia jogurttia ja juonut aktivia jogurttijuomia, niin vatsa toimii taas normaalisti!
Suosittelen!!

Mulla on raskauden aikana pääkivut loppunut. Yleensä reagoin kaikkeen päällä ja minulla tulee tosi helposti migreeni! nyt en ole migreeniä kokenut kun viimeksi 18.12 kun kuukautiset tuli. Mulla siis ilmeisesti se PMS oire, koska raskauden aikana PMS poistuu. Jännittävää tietysti, koska sitten kun ne raskausajan päänsäryt alkaa niin pelkään varmaan ihan huolella että alkaako kuukautisetkin.. Vaikka olenkin luvannut olla murehtimatta ja nauttia jokaisesta raskausoireesta!

rakkaudesta äiti: Sanon nyt heti, että jokainen mies on erilainen, ja kaikkiin tämä ei tepsi. Minun mieheni on ollut aivan samanlainen kuin sinun puhumisen kanssa. Hän ei ennen osannut keskustella asioista tappelun jälkeen tai muutenkaan. Kun me alettin seurustella 5 vuotta sitten lähdin tietoisesti opettamaan hänelle sitä, että hän saa ensinnäkin sanoa minulle takaisin kun on vihainen, koska en niin ei voi olla että minä haukun ja huudan ja hän ottaa kaiken vastaan. Ja sitten yhdessä pikku hiljaa ruettiin harjoittelemaan sitä että asiat on selvitettävä jokaisen riidan jälkeen, koska tappelua on muuten kokoaika, koska ilmaa ei saa puhdistettua niillä oikeilla sanoilla, silloin kun on rauhottunut. Itselläni on myös vieläkin opettelemista siinä että osaan keskustella rakentavasti. Koska jos aina tappelee, ja asioita ei selvitä, elää loukkaantumisen noidankehässä. Ikinä ei saa tietoon, mitä se toinen oikeasti haluaa sanoa, koska vihaisena sanoo aina ihan kamalia asioita!

ennie: tänään kerroin pomolleni, että olen raskaana kun meillä oli kehityskeskustelu. Kerroin että olen niin alussa että mitä tahansa voi käydä. Hän kiitteli tiedosta, koska se antaa vaan osviittaa sille että luottaa pomoon. Esimiehillä on vaitiolo velvollisuus, joten minun mielestäni voisit sanoa ja samalla kysä, miten hän haluaa sinun toimivan neuvola aikojen kanssa. Minulle sanottiin että neuvola ajat on työaikaa. Mutta jos haluan olla reilu työpaikkaa kohtaan etsin vuoron jolla vähiten rasitan työpaikkaa. Ja niin se minusta on reiluin.

Tulipa tekstiä. :kieh:
 
Kuinka tupakan polton lopettajilla sujuu??

Itselläni aika heikosti. Eilen tuli tupruteltua enemmän tänään vain 3 tähän mennessä. Tosi hyvin tänään. tuossa kuuden aikaan ajattelin viimeisen imaista ja huomenna nauttimaan nikotiini purkista!

Toivottavasti viimestään ennen ultraa ois päässyt siitä paheesta eroon :)
 
Muakin tosi paljon kiinnostaa kumpi massussa myllää =) mahaa särkee taas niiiiiiiiiiiiiiiiiiin.....!!!
Aaaarrgghh...... no jospa nää tosiaan vaan on niitä kasvukipuja niin jees :wave: pitäis varmaan mennä lepoon josse auttais tuota maarua rauhottumaan..
 
Jee, nyt nettipimento päättynyt. Kone imaisi sunnuntaina jonkin viruksen ja hajosi ihan kokonaan. Onneksi uusi kone oli muutenkin jo suunnitelmissa hankkia. Olivat liikkeessä saanneet onneksi vanhasta koneesta valokuvat ja muut tiedostot siirrettyä tähän uuteen masiinaan.

Nopeasti lukaisin kaikki kirjoitukset läpi. Paljon onnea taas kaikille uusille ja ihanaa odotusaikaa :heart: :flower:

En yhtään nyt muista kuka kyseli imetyksestä raskausaikana, mutta ihan sallittua on nykyään. Itse imetin esikoista, kun aloitin kakkosta odottamaan. Jatkoin imetystä muutaman kuukauden, mutta sitten alkoi olla kropalle liian työlästä ja paino ei noussut tarpeeksi ( olin muutenkin hoikkana ). Jotkunhan imettää koko raskauden ajan ja vielä taaperoa ja vauvaa yhtäaikaa.

Täällä on on ollut niiiin oireeton jo pitkää, että ei oikein edes tunnu raskaana olevalle :) . Pitää yrittää nauttia, koska uskon ettei näin pitkään jatku. Viimeksi oli pahat iskias- ja liitoskivut riesana sekä supparit laittoivat liikkut jäihin.
Kaksi viikkoa neuvolaan ja ultraan. Meillä tosiaan neuvolassa oma ultra, jolla joka käynnillä pääsee pikkuista kurkaamaan. Th on vielä todella taitava ultraamaan, kun sitä jatkuvasti tekee. Varhaisultraan tekisi yksityiselle mieli kavasti, mutta yritän tuo pari viikkoa kituuttaa.

Harrastuksista oli myös puhetta. Minä ratsastan jo työnikin puolesta. Vielä ihan normaaliin tapaan, mutta en varmaan kovin kauan. Oman voinnin mukaan liikkuminen on varmaan lähes kaikissa lajeissa jo sallittua. Mulla on niin supistusherkkä kohtu, että supparit ovat alkaneet jo rv 13-15 ja liikuntarajoitteinen saikku alle puolen välin. Tähän olen nytkin henkisesti varautunut.

Nyt muksujen kanssa leikkiin ennen töihin lähtöä!
-Poni rv 6+0
 
Naiset!

Vielä haluaisin antaa kaikille sen verran lisäpontta tähän raskauteen että koitetaan nauttia jokaisesta raskausoireesta! Koska niinkuin meillä kaikilla varmasti on päällimmäisenä mielessä keskenmenonriski, niin mitä tahansa voi tapahtua. Ja kaikki mitä tapahtuu, niin on tarkoitettu. Karua, eikö niin? Mutta miettikääpäs, mitä sitten JOS keskenmeno tulee. Huomataan että koko raskausaika, kun rakas lapsemme on kehitynyt, ollaan pelätty! pelätty jokaista oiretta ja mietitty mitä se tarkoittaa. Keskenmenon jälkeen huomaa, ettei se ole sen arvoista! raskaus on sitä rakkauden kasvamista omaan lapseen, johon kuuluu se pelko, että kaikki on hyvin. ja myöhemmässä raskausvaiheessa pelko muuttaa muotoaan. Me saadaan tästä lähtien pelätä aina, äidein suurin huoli, että omalla lapsella olisi kaikki mahdollisimman hyvin. Mutta ajatelkaapas, sitä se lapsikin tahtoo. Keskenmeno ei välttämättä johdu itsestä, vaan siitä että kaikki elimistö ei pääse vahvasti kehittymään, ja silloin lapsellekin on parasta se että se tulee ulos ja jatkaa olemistaan meidän ajatuksissa!
Mutta entä sitten KUN raskaus jatkuu, ja raskaus on ohi ja lapsi on jo vuoden ikäinen. Huomaataan, että pelko on vienyt kaiken nautinnon siitä lapsen odottamisesta. Siitä kuinka se lapsi on meitä siellä herättänyt äitiyden maailmaan, herättänyt olemassa olollaan. Ilmoittanut "HEI TÄÄLLÄ OLLAAN JA KEHITYTÄÄN". Kaikki tämä menee aivan hukkaan, jos pelkäämme koko ajan että entä JOS tulen pettymään. Pettymys tulee silloin sinulle ja miehellesi, äidille ja isälle. Mutta niin se lapsikin, joka kehittyy kohdussa haluaa sen ilon tunteen meille vanhemmille, äidille ja isälle,. Annetaan ilon ja rakkauden tunteiden kasvaa niin kauan kun se siellä on!

hyvä me ihanat panikoijat!!!
 
Siis Kiitos tosi paljon tuosta taulukosta Angel Eyes! :wave:
Tästä tulee ihan varmasti kullanarvoinen linkki meille, kuitenkin se menee kesken, epäilijöille. Eihän se toki lohduta, jos kuuluu siihen muutamaan prosenttiin, jolla kesken menee, mutta ainakin huojentaa odottajien oloa, ei tarvisi koko ajan olla miettimässä pahinta.

Keskenmenosta muuten. Kerroin äidilleni eilen ja sanoin, että luonnollisesti on vielä suuri keskenmenoriski. Hän osasi terveydenhoitoalan ammattilaisena kertoa, että ennen, kun ei ymmärretty keskenmenon syit', piti verenvuodon tullessa mennä makaamaan ja levätä. Enää ei tuommoista neuvota. Nyt ajatellaan, että siihen on syy, että tulee keskenmeno. Siis se, ettei siitä olisi lasta koskaan kehittynytkään. (toki on lääketieteellisiä tiloja, jossa ns. hyvätkin alut tulee kesken, mutta yleensä kuitenkin)

Ja welcome back PONI06! Mietinkin, että mihin tyyppi katosi. Meillä on tuolla kolmosista odottavissa porukkaa, tulehan sinnekin katteleen. :)
 
elni-: En tiedä kuinka pitkällä olen, siksi pääsenkin varhaisultraan.. (jouduin oikeesti intää et sain ajan!) Jotain väliltä 5- 7+3. :kieh:

En voi syödä aktiviaa, kun mulla on paha laktoosi-intoleranssi. Käytän käytännössä vaan lakstoosittomia tuotteita ja joskus vähälaktoosisia.

<--- Toi on ihana :heart:

Mun tupakkalakko syllistää, tuntuu pahalta joka savuke ja joskus itken röökin jälkeen... :ashamed: Tämän päivän saldo 5, eilen 7.
Täytyy mennä hakemaan jotain korvaustuotteita!
Ehkä huominen ultra saa mut heräämään, jos siellä ylipäätänsä näkyy mitään...
 
Ilona G Mä oon ihan itekseni vaan menny verikokeisiin, eli ei oo kukaan lääkäri nähny vielä mun tuloksia. Annan ne sitten ens viikolla kun meen ultraan. Ajattelin käydä jo etukäteen et jos olis taas jotain epäselvyyttä ni on sit jo tuloksia. Aikaisemmin ollut se kohdunulkoinen tosiaan ja keskeytynyt keskenmeno. Mutta olen kyllä miettinyt, että aika korkeet ovat noi mun lukemat. Muistatko minkälaisia tuloksia sulle oli niistä kaksosista? Entäs nyt tässä raskaudessa?

Ja tosiaan muutkin jos teiltä on otettu hcg-arvoja ni olis mukava tietää niitä :)
 
Tuota listaahan päivitin siis minä alussa mutta sitten päivittäjä vaihtui, joten siksi etusivun listaa ei ole päivitetty. Ensi kuun pinon aloittakoon se joka listaa myös päivittää niin saadaan se sitten eka sivulle heti aloitukseksi... Päivitän nyt huvikseni tuon ykkössivun listan, tosin en saa siitä kovin hienoa kun en osaa lisätä kuvia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaybeSomeday:
Tuota listaahan päivitin siis minä alussa mutta sitten päivittäjä vaihtui, joten siksi etusivun listaa ei ole päivitetty. Ensi kuun pinon aloittakoon se joka listaa myös päivittää niin saadaan se sitten eka sivulle heti aloitukseksi... Päivitän nyt huvikseni tuon ykkössivun listan, tosin en saa siitä kovin hienoa kun en osaa lisätä kuvia.
Kiitos MaybeSomeday päivityksestä, kivempi tuo on tuossa etusivulla, löytyykin helpommin. :) Ja tärkeintähän on nuo tiedot eikä mitkään hienot kuvat.
 
Heippa kaikki! :wave:
Varovaisesti kurkin tänne,josko uskaltais liittyä joukkoon.Ekan plussatestin tein viikkositten ja sittemmin oon tehny niitä neljä lisää... :ashamed:
Ei justiinsa ollu suunniteltu tätä asiaa tähän kohtaan,mutta ilmeisesti pieni oli sitä mieltä,että haluaa tulla nyt. :)
Elikkä kolmas lapsukainen olis kyseessä,entuudestaan on kaksi poikaa 10/04 ja 3/07.
Toistaiseksi ei juuri oireita,huimausta vaan,mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ollut.Molemmissa on pahoinvointia ollut ihan kiitettävästi,kuopukselta se alkoi viikoilla 6+1.
No,katsotaan kuinka tässä nyt käy.Toivottavasti pieni pysyy loppuun asti mukana,ja on oikeessa paikassa jajajaja....
T.Heppuli ja kettu 5+3
 
Huomenna neuvola ja ultra. Jännittää niin, etten varmaan pysty nukkumaan ens yönä. Huomenna klo 8 jälkeen olen toivottavasti paljon viisaampi.

Ai niin, osaako kukaan sanoa, pitäiskö mun mennä sinne niin, että rakko on täysi vai tyhjä. Olen tuosta lukenut ja joka toinen tuntuu antavan eri ohjeen. Olis pitänyt soittaa tänään neuvolaan ja kysyä... Ottaako ne siis siellä pissanäytteen?

Ai niin, tänään on ollut vatsakipuja. Aamulla suihkussa tuntui, että en saa suoristettua itseäni kun jotenkin niin jomotti ja lisäksi piti kesken suihkun käydä pöntöllä kun lorahti jotain niin kamalasti, enkä saanut selvää lattiasta mitä se oli kun on niin tummat laatat. Olin varma, että se on verta mutta ei ollutkaan. Lisäksi tänään töissä jomottanu menkkamaisesti... :/
 
MaybeSomeday: Mua ainakin edellisessä raskaudessa käskettiin mennä rakko täynnä siihen ultraan, näkyy kuulemma paremmin. Sit mulle vielä se täti valitti että ei oo rakko tarpeeks täynnä, vaikken koko aamuna sillon ollu käyny vessassa ja tuntu itestä että räjähdän. Mulla ei ottanut sillon pissanäytettä kun ultran teki eri täti kun se oma th. Mutta kai ne on jokaisessa paikassa vähän eritavat.

Sit mulla oli kanssa ekassa raskaudessa koko raskauden kauhee ummetus ja nyt jo on samanlaiset oireet. Sillon vähän aktivia autto ja ne niin yök kamalat kuivatut luumut..

Niin ja olin tainnut unohtua päivityksestä.. eli nimimerkki on rosinarusina ja ikää 27v. Toinen raskaus ja esikoinen on aika tarkalleen 1v. LA on n. 26.9. ja Synnäri on KSKS.

rosinarusina rv 4+4 (tai jotain sinnepäin) :p
 
Päivitykseen voi laittaa: Plamsu75, ikä 34v., toinen raskaus (1 km takana viime toukokuulta IVF-hoidoista, ja nyt siis luomuraskaus viiden vuoden yrityksen jälkeen)) LA n. 21.9. ja synnäri taitaa olla Lohja =)

Onpa ihana lukea monen päivän tauon jälkeen näitä kuulumisia, ja paljon uusia syyskuisia on tullut lisää. Kiva lukea teidän ajatuksia ja fiiliksiä, itsellä työt vie tällä hetkellä niin energian, että tuntuu takki olevan iltaisin niin tyhjä, ettei jaksa kirjoittaa mitään, lueskelee vain teidän muiden juttuja.

Täällä on iskenyt hirveä pelko, että loppuuko tämäkin taas lyhyeen; nyt 5+3 tai jotain sinnepäin, ja pari päivää on vatsaa juilinut kuin menkkakipuja, ja toissapäivänä sekä tänään tuli sellaista vaaleanpunasta valkovuotoa, mutta loppui taas. Pähköilen tässä, pitäisikö sitä mennä lääkäriin huomenissa, vai vaan odotella päivä kerrallaan, josko selviää tuonne 9.2. saakka, jolloin ois ekä ultra ja neuvola, tasan 8 viikkoa silloin täynnä.

Ihanan aurinkoista pakkasviikon jatkoa teille kanssasisarille!
:hug:
 
Tänään minä sitten ostin ensimmäiset äitiyshousuni tässä raskaudessa.Empä oo aijemmin moista uskaltanut vielä tässä vaiheessa tehdä.Nyt vaan jotenkin luottaa että kaikki menee hyvin ku ollaan jo näin "pitkällä".Tuntui silti aika hassulle sovittaa äitiyshousuja lättänän mahan päälle :LOL: Mutta varmasti niitä pian tarvii koska mulla tekee pahaa heti jos housut puristaa.Ja mulla ku kaikki housut on just istuvia niin ne on alkanu jo hiukan puristaa.Tosi ihanat housut kyllä sain ja oon vaan ilonen ku ostin ne kun pienintä kokoo ei ollut enään kuin yhdet jäljellä ja loput oli vaan isoimpia kokoja.Pahoinvointi ei oo lähtenytkään mihinkään.Eilen illalla taas tuskissani yritin nukahtaa ja silittelin patjalla "roikkuvaa" illalla turpoavaa mahaani.Aivan ku iltasin mahani kertys täyteen ilmaa ja turpoasi.Se ähky olo on aivan kamala.Enkä mielestäni syö iltasin liikaa.Ennen saatoin syödä viisikin leipää iltapalaksi +hedelmän tai jugurtin niin nyt ei pysty syömään ku yhden tai kaks ja ehkä sen hedelmän.Taas se ällö olo päällä ja päätin lähteä nukkumaan koska aamulla se kamala ähkyn tunne on poissa.Aamusin oksennus on tosi herkässä mut olo ei silti oo lähelläkään tällästä ja päiväkin menee ihan hyvin,mut nää illat,yök :x
Rakkaudesta äiti ja Aarre 8+1
 
Raitahippo ja muut kysyjät, Tukholmassa asutaan ja meidänkin olisi tarkoitus muuttaa Saksaan kevään/kesän aikana. Pikkusen sopii huonosti yhteen tän raskauden kanssa, mutta saapi nähä. Muutto on aika varma, muttei 100%. Tavallaan olisi helpointa muuttaa varhaisessa vaiheessa, että jaksaa ylipäätään muuttaa, mutta sitten toisaalta mulla tulee olemaan tiukat kontrollit ja haluan synnyttää Ruotsissa tai Suomessa, kun mulla on se tyypin 1 dia. Pohjoismaissa on paras terveydenhoito ja diabeteksen tuntemus, joten en voi kuvitellakaan synnytystä Saksassa. Saatika kun en osaa vielä kieltäkään! Eli mission impossible? Ehkä synnytän Suomessa ja majailen sukulaisilla siinä ennen h-hetkeä... JOS nyt sinne asti päästään! :) Meillä tarkoitus olis muuttaa Berliiniin, entäs minne te?

Krizze asutte sitten englanninkielisellä alueella? Siis menittekö Kanadaan kenties miehesi työn kautta vai miten? Kun sanoit, ettet nyt voikaan hakea töitä, niin tuli mieleen että onko teillä kuitenkin muutakin syytä olla siellä?

Ilona G:lle terkkuja Englantiin :)

Annmari täälläkin maanantaina ar-ultra! Jännittää... Oon luvannu itselleni että saan ostaa jonkun vauvanvaatteen sitten jos ultrassa kaikki on hyvin. :) Ekaa kun odotan, niin mulla ei ole mitään varastossa.

Tuntuu tosi helpolle tää raskaus kun ei ole pahoinvointeja eikä sen suurempia kipuja, kun nyt jotain ilmavaivojen yhteydessä. Jaksamista kaikille joilla raskausoireet on voimakkaammanpuoleiset.

Hupu, mäkin voisin ihan hyvin ottaa 2 vauvaa. Lapsettomuuden jälkeen mieli muuttuu... Siis että haluaisi vaikka monta heti, kun ei sitten tiedä saako enää koskaan uutta mahdollisuuta jne. :) Mut ei tänne kaksosia oo tulossa, ireet ois kovemmat jos olisi, ja muutenkaan ei oo syytä epäillä.

Kuulemiin t. estelle rv 6+4

p.s. tekstiä satelee hirveesti, mut eihän sille voi mitään kun meitä on niin paljon. Itse tykkään kyllä lukea kaiken, mutta aikaahan tuo vie... :)

P.P.S. Jos tummennatte tekstin väärin, niin se tuskin ketän haittaa. Sen voi kyllä iisisti korjata valitsemalla oman kirjoituksen kohdalta "muokkaa" sitten painaa pari kertaa sitä B:tä jolla tummennetaan teksti. Ne koodit ilmestyy tekstissäsi viimiseksi. Kopioi sanan eteen [ b ] jos siitä se puuttuu, tai sanan taakse [ / b ] jos sen siitä unohdit. Mut ei siis oikeesti tarvii!

Pitäkää masut korkeella! :LOL:
 
Johan taas hetki vierähti, että sain kaikki kirjoituksenne luettua läpi! Mukavaa, että juttua piisaa ja uusia plussia vain tulee! En voi kyllä edes kuvitella miltä voi tuntua kun vauvaa odottaa monta vuotta. Mulle puolivuottakin tuntui loppuvaiheessa jo aikas pahalta. Mulla kyllä pari kaveria joilla yritystä ollut 1,5 vuodesta yli kolmeen vuoteen. Tuntuu kyllä niin pahalta heidän puolestaan, mitään heille en niin soisi kun lapsen. On se vaikea paikka itsellä mennä kertomaan sitten tämmöisiä uutisia. Toinen heistä tosin tietää ja on kyllä onnellinen meidän puolesta. Heillä itsellään varmaan keväällä edessä keinohedelmöitys, mahdollisimman pian toivovat pääsevänsä hoitoon.

Pakko muuten kommentoida tuohon makeutusaine-asiaan. LIV:tä tuli dokumentti viime viikolla koskien lisäaineita. Siinä joku lääkäri/tutkija/tms... Sanoi, mm. että aspartaamista pistäisi pysyä mahdollisimman kaukana, jos edes suunnittelee raskautta. Ne tutkimukset joissa sen on todettu vaarattomaksi, ovat kuulemma niitä valmistavien yhtiöiden rahoittamia ja tulokset saadaan siten näyttämään hyviltä. Tämän miehen mukaan, tutkimuksissa koe-eläimillä todettiin syöpää ja kasvaimia. Ihan vain tiedoksi, jokainen toki miettii asiat omalla kohdallaan. Itse lopetin aspartaamin käytön kyllä seinään sen dokumentin jälkeen. Mieheni oli saanut siitä mulle pätkän nauhalle, joten en nähnyt dokkaria kokonaan, mutta tämän pätkän näin, jossa varsinkin raskaana olevia varoiteltiin kovin sanoin aineesta. Itse en halua ottaa mitään riskiä sen suhteen, uskon että lisäaine on aina lisäaine, eikä koskaan varmasti ainakaan hyvästä. On se raskaus- ja imetysaika kuitenkin niin lyhyt aika, että eiköhän sen kestä. Sen jälkeen voin sitten taas jatkaa itseni "myrkyttämistä" jos siltä vielä tuntuu... :eek: Kyllä se vähän tiukkaa tekee, täytyy luopua kahdesta hyvästä; profeelin ananas jugurtista ja light-limsoista... :(
 
Estelle: Tulin alunperin tänne yksin töihin 4,5 vuotta sitten. Mieheen törmäsin heti ekana työpäivänä (on siis kanadalainen) ja lopulta sitten tänne jäin. Oon koko ajan ollut ollut työluvalla täällä, mutta viime kesänä haettiin oleskelulupaa. Työpaikka mulla olisi, mutta koska työpaikkana on ydinvoimala, niin sinne ei ole menoa :S Lisäksi työlupalainen ei saa hakea muita töitä, niin oon kotona koiran kanssa. No, hyvä ajankohta saada ne roikkumaan jääneet opinnot loppuun :) Juu, ja ollaan täällä ontariossa toronton lähellä.
 
Omaa napaa: Löin jalkani uuniin, kun hermostuin kissalle... (pelkään kauheesti sitä toksoplasmainfekstiota, niin en anna niitten tulla keittiöön tai makkariin...)
Verta tuli aika lahjakkaasti, mutta terkkarissa kertoivat, että pintanaarmu...

Nyt sitten mietin mun hermoja ja sitä miten pärjään täällä...
Mulla on kaks kissaa ja kaks koiraa, asutaan kerrostalokaksiossa ja meidän talossa ei ole hissiä... Onko tää liikaa mulle? Olen vakavasti miettiny kissoista lupumista... :ashamed:
Mulla on pinna tosi kireellä kokoajan, kun tuntuu etten hallitse elämääni....
Ja se johtuu osaksi siitä, että on niin paljon elämiä!

Oonko ihan kauhea ihminen, jos luovun kissoistani vauvan takia...? :ashamed:
 
Hupu Mulla seurattiin hcg-arvoja viime raskaudessa, kun mulla oli epämääräisiä kipuja. rv 5 arvo oli 9 000 luokkaa ja viikon päästä jo 24 000. Yksi vauva syntyi :)

Lara toksoplasma tuskin tarttuu, jos et käsin koske kissan ulosteisiin. Toki varovainen tarvii olla. Minäkin varuiksi nakitin kissojen vessan siivoamisen miehelle. Kissoistahan ei tarvi vauvan takia luopua, mutta jos sinusta tuntuu tässä elämäntilanteessa kissojen hoito työläälle tai joudut niiden tilaa rajoittamaan raskauden/vauvan takia niin voi kissojekin parempi olla muualla. Eli et ole kauhea ihminen, jos ajattelet kissojen parasta. Kissat sopeutuu, jos oikea rakastava koti löytyy. Meillä on useita pitovaikeus kissoja kotona ja tallilla.

Meidän äiti on jo ihan höppänä mun raskauden kanssa. Oli päivällä käynnyt haravoimassa maneesisn kaviourat, siivosi illalla tallia, mietti on minun hyvä kiristää satulavöitä. Tuumasin kyllä ettei vielä mitään haittaa ja en kyllä sitten millään jaksa hänen hyysäämistä koko raskauden ajan. No äiti on äiti :heart:
 
Hupu hei mun HCG kaksosilla oli rv5 7296 ja rv6 47184. Mutta kuten Poni tuossa totesi on noista arvoista aika vaikea tietää ennenkuin totuus näkyy. Mulla tosin toinen kaksonen oli piilossa pitkään. Nyt tässä raskaudessa tähän rv 4+2 HCG oli 196.2 että toooodella paljon alempana... perjantaina uusinta testiin.. vähän oon hermostunut tostakin.... mutta kyllä mulla testit ihan muhkeaa plussaa näyttää ja sanoivat maanantaina että tuo luku on "ihan hyvä"..

Ja oireista: Hei rasvottuuko teillä muilla hiukset nyt liian nopeesti?? Oon huomannut viikon verran pitää olla koko ajan pesemässä niitä!? Makeaa ei tee mieli YHtääN, vaikka olen suklaan orja :p
Mua alkaa pikkuhiljaa väsy painamaan kanssa, otin pikku nokoset sohvalla kun esikoinen katseli piirrettyjä ja kohta meen nukkumaan, JEEEEEE ihanaa ihanat oireet on enemmän kuin tervetulleita :heart: toivottavasti se tarkoittaa että raskaushormooni on nousussa!! B)
Sängyssä jos yskäsen ja mahaa vihlasee niin mä hihkasen riemusta, oon pikkasen vauhko mutta niin kiitollinen että oon raskaana :heart:

Hei te joilla on muita pieniä lapsia...... "pelkäätteko" sukulaisten ja ystävien kauhukommentteja kun kerrotte iloisen uutisen?? Meidän piireissä kaikilla on vaan 2 lasta, ja monelle sekin on jo hirveästi kuulemma. Mä kammoan kertoa jos saan sääliviä tai kauhistuneita katseita ja kommentteja... muutama tosi tiesi että me haluttiin pikku-nelonen että yritin vähän pehmustaa tulevaa etukäteen. Kauheeta että täytyy edes tämmosta miettiä kun tää on meidän elämä ja tulokas on niiiiiiiiiiiiiiiin rakastettu jo nyt =)
 
Hírveesti tosiaan tekstiä, vaikka itse kirjotin tänne viimeks eilen päivällä :) Mutta hyvä vaa! Must on ihanaa lukea niitä.
Elni(kö?) oli kirjottanut hyvän kirjotuksen meille kaikille siitä, että jos km tulee niin tulee ja koitetaan tästä nyt nauttia! Sait mulle kyyneleet silmiin, koska oon niin samaa mieltä, että nyt vaan koitetaan nauttia eikä koko ajan pelätä pahinta =) Mä liikutuin :D Huvittaa ku on niin herkkis! JOkatapauksessa, kiitos sanoistasi! Mäkin yritän kelkkani kääntää nyt ylämäkeen, enkä ajattele koko ajan kaikkea pahaa.. Tässä joutuu jokatapauksessa olemaan huolissaan seuraavat 50vuotta :LOL:
Ittee aina ärsyttää jos oma äiti jotain huolehtii, vaikka olen jo 27.. mutta olen aivan varma, että ite oon ihan samanlainen :p

Tupakan poltosta: TSEMPPIÄ siihen lopetukseen!! En itse polta enää (olen lopettanut aikoja sitten), mutta kaverini poltti raskaudessaan n. 4:lle kuulle. Sitten pyysin häntä ajattelemaan sitä pientä siellä kohdussa, miten paha olla sille voi tulla, kun joutuu hengittää niitä myrkkyjä! Kaverille tuli niin huono omatunto, että lopetti ku seinään (hän ei ollut aikaisemmin halunnut ajatella mitään, vaikka tiesi sen olevan pahasta) ja teimme diilin, että hän maksaa minulle 100? jos vielä polttaa raskauden aikana. EI polttanut enää. Eikä nyt synnytettyäkään polta :) Tosin, minun oma rakas äitini, veti röökii askin päivässä kun mua odotti! Ja olen ihan suhteellisen normaali :LOL: Ja saman teki broidin kanssa.. Mutta se on mulle ainakin jotenkin ällö ajatus, että vetää röökiä kun odottaa. Ihan sama kuin joskus (onneksi harvoin) näkee raskaana olevan naisen baarissa!! :kieh:
Mutta itse lopettaneena, tiedän(!), miten helkutin vaikeeta se on lopettaa! Paino nousee kun herkut korvaa sen tavan, että jotain pitää laittaa suuhun..ja pinna on niin kireellä, ettei koskaan! Mutta se KAIKKI on sen ARVOISTA!! Joskus kännissä olen saattanut vetää jämät, mutta en muuta sen jälkeen.. Ja nyt uutena vuotena tein uuden vuoden lupauksen, että ei röökiä enää kännissäkään. Aamulla niin hirvee olo, ja morkkis :ashamed: no mut nyt ei ees tarvi juodakaan :D

Eilen panikoin oireettomuudesta, illalla olin ihan intona, kun tunsin,että rinnat on kipeytynyt ja vähän turvonneet.. yöllä sitten vähemmän intona, ku iski mahakipu polttelut :/
Mutta olen päättänyt nyt koittaa vaan odottaa sinne ultraan, joka on 16.2. I CAN DO IT!! Oon vaan tällanen hermoilija, ja vihaan odottamista yli kaiken.. ;)

Ai niin tuota ihmettelin, että miksi jollekin sanottiin, että pitää olla virtsaamatta kun menee ultraan? Eilen kun ultraa varasin, mulle sanottiin, että tule 10min aikasemmin, niin ehdit vielä käymään pissalla.. näkyvyys kohtuun on parempi kun rakko on tyhjä. Outoa.. Vai voiko se olla, että jos on kyseessa varhaisultra, niin sitten pitää olla rakko täynnä?

Päivän kysymys Miten teidän seksielämä voi nyt kun olette raskaana? Tekeekö mieli vai tuntuuko pakkopullalta? Mulla ei hirveesti tee mieli.. ja limakalvot oli viimeks ainakin tosi aran tuntuset, ja jotenkin keskityin vaan siihen, että sattuuko vai ei.. Ehkä se tästä. Olen kyllä todella seksuaalinen ihminen, siksi tuntuu nyt vähän hassulta, kun ei ihan niin paljoo teekkää mieli.

Päivän jatkoja kaikille!! :heart:
 

Yhteistyössä