SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Hei kaikki :)

Varasin just ekan neuvola ajan. Oli kyllä niin vaikeaa touhua saada se aika, kun ekana soitin ihan väärään neuvolaanki, josta ohjasivat kauempana sijaisevaan. :D ja sitten ei meinannu löytyä osoitteen mukaan 'omaa' terveydenhoitajaa. No lopulta sitten onnisti ja ajan sain 11.2. (rv 9+4). Mukavan oloiselta hoitaja kuulosti, ja aikoi laittaa postissa lappuja tulemaan.

Tissit on mennyt ihan aroiksi yhtäkkiä ja mahasta nippailee välillä ihan kunnolla. Äidillekkin innostuin eilen kertomaan tulevasta ekasta lapsenlapsesta :) :heart: oli kyllä niin iloinen vastaanotto. Totta kai itseä henk.koht. pelottaa jos tulis/olis km tai ku, mutta ei saa antaa pelon viedä kaikkea iloa.
 
Varovaisesti kurkistan tänne...... :) perjantain ylläriplussan innoittamana... mulla vaan on aivan kammoja jomotuksia ja mahakipuja ja särkyä että oon aivan pelosta vihreenä...

Yritin hiukka lukea teidän viestejä ja huomasin että mahakipuiluja on ollut muillakin??? Hirveesti haluaisin vertaistukea kun tuntuu niin yksinäiseltä tämän asian kanssa itse painia...

Kyseessä kolmas raskaus, ja hartaasti toivottu :heart: Aijemmissa kahdessa ei OLLENKAAN mahakipuja, muutama hassu kohdun-kasvu-vihlaus mutta siinäpä se. Nyt olen lähes vainoharhaisuuden ja hulluuden partaalla :kieh:

LA kait tippunee siihen 24-26.9 tienoille. Lasketteko sen ovulaatiosta vai viime menkoista?

Kiitos tästä ketjusta, olis kiva päästä mukaan jaarittelemaan niitä näitä. Yritän kovasti iloita plussasta mutta vähän vaikeeta kun pelko istuu olkapäällä ja kuiskailee kauheuksia :x
 
Tervetuloa, Ilona G =)

Minen tiiä, mihin mun ällötys katosi. Söin äsken kaksi lautasellista ruokaa. Enempikin ois mahtunu, ei tullu ees ähky :D

Rakkaudesta äiti, luin tuossa noita oireita, mitä kuvailit tyttöä odottaessa ja sitten taas poikaa odottaessasi. Nyökkäilin vähän kummillekin jutuille, joten aloinkin pohtia, että ehkä odotan molempia :LOL: Kahden viikon päästähän se selviää, että montako on tulossa... Ja että onko kaikki hyvin :/ Yritän pitää kaikki negatiiviset ajatukset loitolla, mutta aina välistähän ne mieleen tulee.
 
Mulla oli kanssa tosi kovia vatsakipuja noin viikon verran. Ne alkoivat sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ei mullakaan ollut esikoisen oikeastaan yhtään vatsakipuja.

Menin sitten aikaistamaan alkuraskauden ultran torstailta maanantaille, silloin viikkoja on 6+5. Esikoisesta käytiin 6+6 ja silloin näkyi syke.

Mä oon tosiaan 38 v. ja hassua kyllä en tunne itseäni vieläkään niin kauhean vanhaksi :)
 
Kiitos Shuri ja A-nu!! =) voi jospa mullakin masun jomotukset edes vähän hellittäisivät..
kaikki muut "oireet" olisi enemmän kuin tervetulleita, vaikka jos oksu lentäisi niin olisin onnesta soikee, kunhan raskaus vaan etenee hyvin =)

Shuri onko sulla mahkut kaksosiin??



 
Hellou!

Täällä on ollut kova keskustelu oireista ja ilmavaivat on mainittu ainakin jonkin aikaa sitten. Minulla on sellaisia ikäviä ilmavaivoja, että sattuu välillä oikein todella! Aina kun tuo kipu yllättää, niin pelästyn, koska se tuntuu hyvin kuukautiskipumaiselle. Sitten kipu hellittää ja hetken päästä ilma tulee pihalle--> voi mikä helpotus! Nyt olen jo oppinut ettei kipua tarvitse pelätä. Se tulee vaan siitä, kun kapeassa ohutsuolessa kulkee ilmaa, mikä ei meinaa mahtua sinne. Normaalisti pieraisen ehkä max kerran/pv mutta nyt raskauden aikana n.10x/pv! :(

Ar-ultra varattu ensi maanantaille, jolloin pitäisi olla 7+2 ja neuvola sit heti perään 7+4. Mulla on noita perussairauksia niin kontrollit tulee olemaan tosi tiukat, mutta olen siitä vain hyvilläni. Loppua kohti varsinkin syynätään usein, koska diabetikkojen vauvat tuppaa olemaan isoja ja isoilla on se riski ettei lapsiveden happi riitä. Onneksi olen hyvässä tasapainossa ja sehän vastaa lähes tervettä ihmistä. Eli sairaus ei tarkoita aina että olisi "sairas", jos lääkkeellä saadaan arvot terveen ihmisen tasolle.

Joku toinen opiskelija täällä jo ilmoittautuikin. Entä onko ketäään muuta Suomen rajojen ulkopuolella?

T.Estelle rv6+3
 
Leppoisaa iltaa kaikille :heart: ja uusille tervetuloa, me lisäännytään (ja sitähän me nimenomaan tehdään :D ) niin kovalla tahdilla, että kohta on koko sivun ihana odotuslista :heart:

[/b]Estelle täällä myös yksi kaasunaamarin kanssa kipristelee. Tosi naisellinen fiilis :LOL: Missä maassa sä odottelet? Olen vielä Suomen rajojen sisällä, mutta maaliskuussa on muuttoa tiedossa.
 
Huomenia..

Me ollaan täällä rapakon takana Kanadassa. Jotenkin siteet suomeen vielä niin vahvat, ettei tullut mieleenkään etsiä forumeita enkunkielellä.. :) Lähdin tänne töitten perässä kun opiskelut oli vielä kesken. Töihin en voi mennä raskauden takia joten yritän nyt etänä saada koulun loppuun.. kauheeta riippuvuutta aiheuttaa nää foorumit, kun tuntuu ettei mitään muuta haluaisi tehdä nyt kun vihdoin sain kunnon plussan näkymään (pari ekaa viikkoa oli kyllä kaikki oireet mutta testeissä ei juuri mitään) :D
 
Ilona G, vähän vaikea arvioida, onko mulla sen suuremmat mahollisuudet saada kaksosia ku muillakaan. Siinä mielessä ei ois outoa, että oiskin kaks munasolua irronnu yhellä kierrolla, ku mulla muutenkin on aina niin oudot/epäsäännölliset/epänormaalit kierrot. Toisaalta monirakkulaisten munasarjojen takia ei yleensä kehity sitä yhtäkään... Eli tiedäpä sitten, mitä on käyny sillä kierrolla, jolla tärppäs... Mun äiti on kyllä synnyttänyt kaksoset (mun pikkusisko + pikkuveli), eli "suvussa sitä kulkee" =) Mua kyllä alkais pelottaa enempi, jos olis kaksoset masussa. Tällä alle 160 cm mittaisella varrellani yhdenkin lapsen kantamisen kuvitteleminen tuntuu aika isolta urakalta :eek: Vaikka parempi kaks ku ei yhtään! :LOL:
 
mut voi myös lisätä listalle :)

k-ati/la 4.9/ensimmäinen/OYS


Oireita:

-kamala väsymys
-päivittäinen paha olo
-mahakipuja myös päivittäin
-kokoajan nälkä
-närästys
-pään särky

Ensimmäinen neuvola olis sitte 4.2 :)

k-ati 7+3
 
Ja päivä on kääntynyt taas illaksi :) Joo tosiaan tämä koukuttaa pahemman kerran! Luin että joku pelkää, että syke ei näykkää ekas ultras ja kappas, kun otin itse tämän pelon nyt harteilleni.. Se olisi niin raskasta ja kauheeta, jos odotus loppuis siihen. No mutta Koitan vaan TOIVOA, että kaikki hyvin.. pikkasen uskaltaa jo puhua tulevastaki.. "meidän vauva" :heart:

Vatsakivut on niitä kohdun kasvukipuja, ikävältä tuntuu, mutta on sentää joku oire, et oon paksuna :p Joku sanoikin, että on vähän liiankin hyvä fiilis, ollakseen raskaana. Mulla ihan sama.. ei väsymyksestä tietookaan! Ja nää tämmöset oireettomuudet saa pelkäämään, että oonko vielä raskaana! Toisaalta ihan jees ettei ole pahoinvointia, ei olis mukavaa laattailla..

Mä en JAKSA enää oottaa sitä ultraa! Saa ainakin tietää onko pelkääminen ollu turhaa.. ja sehän määrittelee myös seuraavat 6kk ;)
 
Tää on ihana ketju :heart:

Täällä lasketaan päivän pierutkin :LOL: hyvä estelle mullakin on sama "oire" tuo ;)
Ja kysymykseesi itse oon Enkussa. Missä sinä olet? Ja mihis Raitahippo on muuttamassa?
=)

Shuri mun edellinen raskaus oli kaksoset ja nyt sit varmaan yksi, siellä olis parasta olla JOKU, please!!! Tuli sulle kuis monta vaan niin ihanaa se silti on tosiaan, ei siitä pääse mihinkään :D

k-ati vitsit jatkuuko noi mahakivut noin pitkälle :headwall: onko sulla se päivittäistä vieläkin?

kaikille :wave: yhteisesti, tosi kiva ja hauska ketju =)
 
Minuakin kiinostaisi tietää, että mitkä makeutusaineet pitöisi jättää pois onko niitä esim. hermestaseissa (jos ne oli nyt sen nimisiä) jos joku tietää? Olen jättäny kahvin pois niin heikkoina (=äärettömän väsyneinä) hetkinä juon töissä tavan liptonin yellow teetä, joka ei oo minun makuaisteilleni mikään naminami kokemus ja oon terästäny sitä tämmösellä hermestas-napilla.
Kahvin jätin pois kun siitä rupesi tulemaan semmoinen läpättävä olo, maun puolesta olisi minulla mennyt. Olen kyllä juonut kofeiintonta kahvia ja teetä sen jälkeen ja tosiaan tätä kofeiiniteetä heikkoina hetkinä. Nyt kun on ruennut väsyttämään todella paljon niin on tarvinnut töissä yhdestä kahteen tämmöistä kofeiiniannosta.
Mulla kans ilmavaivoja ja niistä johtuvia mahakipuiluja. Semmoista menkkamaista jomotustakin on vielä välillä, mutta vihlontoja ei oikeestaan. Tuo jomotus, jonka tulkitsen siksi kasvukivuksi oli ensimmäinen oireenikin ennen plussaa, aikamoisen valkkarin kera mitä myöskin vieläkin välillä.
Tervetuoa taas uusille, kivaa kun porukka kasvaa!
Peloista vielä, että välillä tulee hetkiä, että pelotta kauheesti et jokin menee pieleen, mut oon jo niin pitkällä pilvilinnoissa tässä hommassa niin ajattelen kaiken positiiviselta kantilta nyt jos jotain tapahtuu niin tullaan sitten rytinällä alas. Onneksi on sen verran tukijoita, että tiedän että siitäkin selvitään. Mut kyl mulla on ainakin tänään varma fiilis et kaikki on masussa oikeilla paikoilla ja elossa ja kaikki menee hyvin. Jotenki vaan siltä tuntuu =)
Hyvää odotusta kaikille!
Felessa rv 6+4
 
Jospa minäkin sitten uskaltautuisin tulla kurkkimaan tännekin pinoon... :wave:

Eli Epetillä LA 21.9. kolmas, 27 ja HYS.

Ennielle piti kommentoida, että meillä tuota tessiä tulkittiin siten, että ultrat ja lääkärit oli palkallisia, neuvolat kävin omalla ajalla.

Papupata, täälläkin oli vissiin sitä samaa huumaa loppuvuodesta. Yritys piti aloittaa vasta syksyllä, mutta tämä kolmas tulokas päättikin toisin. :D


Epeti rv5+1
 
Huomenta!

Kylläpäs tämä meidän syyskuisten joukko kasvaa hurjaa vauhtia! Pysytäänhän nyt kaikki mukana!
Tervetuloa kaikille uusille.

Lynie Pakko sulle kommentoida, kun mulla ihan sama tilanne. Eli esikoinen on nyt 10kk, oon 21v ja toivottiin toista lasta mutta en todellakaan voinut uskoa, että tärppäisi heti ekasta yrityskerrasta(ei sitä voi kyllä edes yritykseksi sanoa kun oli todella hiljainen kuukausi makuuhuoneen puolella!) Kävi ihan naurattamaan kun ihan kuin olisi lukenut omaa tekstiä.

Täällä ei vieläkään kamalammin oireita. Vähän iltaisin paleltaa, kahvi ei nyt näytä maistuvan samalla lailla kuin ennen, ja ihan uusi kamala oire: ummetus. Tosi ikävä vaiva.

Tää on nyt toosi aikaista miettiä tällaista mutta te joilla lapsilla tulee olemaan pieni ikäero, niin oletteko meinanneet hankkia sisarusrattaat? Oon jo vähän mietiskellyt, että ilmeisesti pitää ostaa uudet kulkupelit, kun esikoinen siinä vaiheessa kumminkin niin pieni, että tarvitsee kyllä vielä vaunukuljetusta. Oon jopa katsonut yhdet tosi kätevän oloiset matkarattaat jo valmiiksi. Todella liian aikaista mutta minkäs teet!

Jaa, mitäköhän vielä. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi varata neuvolaan aikaa. Ehkä parin viikon päästä varailen. Ja varhaisultraan en aio mennä. Ekassa raskaudessa kävin ja se kyllä helpotti omaa mieltä ihan kamalasti, kun näki, että kaikki on kunnossa. Nyt on vaan jostain syystä niin kamalan rauhallinen olo tämän raskauden suhteen, että koen sen turhaksi.

Makeutusaineista jotkut oli kysellyt. Eli sakariini ja syklamaatti ois niitä kiellettyjä. Eli siis tuota Hermesetasta ei näin ollen saisi käyttää. Canderel merkkistä makeutusainetta voi käyttää, siinä on aspartaamia.

Kiva kun täällä on muualta päin maailmaakin mammoja keskustelemassa!

Tuosta kaksosasiasta Mietin justiinsa eilen, että kuinkakohan moni täällä odottaa kaksosia. Melkein joka kuukausipalstoilla, jotkut odottaa kaksosia. Pitänee odottaa vielä about pari kuukautta niin saadaan niitäkin uutisia, kun on ultrassa käyty! Itse en henk.koht kylläkään toivo odottavani kaksosia. En todellakaan tiedä miten siitä selviäisi! Ettö hatunnostot vaan kaikille, joilla on kaksoset!

Täällä on niin paljon porukkaa, että väkisinkin unohtaa, kenelle piti kommentoida ja mitä. Noh, palailen kun muistuu mieleen!

Aplo ja pikkuinen 5+0
 
Sairaala meillä siis EKKS. Jäi viimeksi mainitsematta....

Ekassa raskaudessa sain aivan kauhean kipukohtauksen ihan alkuviikoilla. Luulin että menee kesken tai että on kohdunulkoinen raskaus. Mutta olikin ihan tavallista kohdun kannakkeiden venymistä. Eli ekakertalaisille tiedoksi: kipu voi viedä vaikka jalat alta, mutta silti kaikki voi olla ihan ok. Mutta ainahan sitä säikähtää.... :|
 
Ilona G Mulla ainaki on jatkunu, mut se voi johtua mistä tahansa, kun kävin lääkärillä joskus viikolla 5+5 ja se laitto lähettee OYS:sii missä katottii ultralla ettei oo kohdunulkopuolinen, onneks ei ollu, sano vaan että kyllä se kohdussa on ja syke näkyy hienosti =) sano se sit että jos tuo ylämaha kipu vielä vaivaa niin sit tehdään ylämaha ultra..
 
Kaikille uusille heti alkuun tervetuloa joukkoon =)

Sain vasta nyt viimeisen verikokeen tuloksen ja sekin enteilee hyvää, tulos oli 7303, ja verikokeen ottohetkellä oli n. 5+1/5+2. Hyvin oli siis noussut edellisestä! Nyt vaan sit odottelemaan ensi viikon ultraa. Toivottavasti sielläkin kaikki hyvin :)

Hupu + pikkuinen 5+3
 
Aplo Joo, kuulostaa samanlaiselta tilanteelta. Ja minä myös kahtelin eilen netistä tuplakärryjä ja mietin että tarviiko niitä vai ei. En siis tosin vielä ole ostamassa, vaan varmaan sitten viime tipassa niinkun tämän esikoisenki kanssa kävi. Alussa hirmu tohinalla kaikkea kattelee ja sit se hankinnan toteuttaminen vaan jää ja jää kunnes huomaa että nyt on kiire! :D Ja sekin sama homma että meilläki makuuhuoneen puolella oli aikas rauhallista, niin miten se nyt niin voi yhtäkkiä tärpätä. Enkä tosiaan meinannu ottaa ees todesta koko oireita ym, tein vaan testin ikäänkun huvikseen kun ei menkkoja kuulunu, että onko ne vaan niin epäsäännölliset synnytyksen jäliltä ja imetyksen takia. Ja joo, mullaki on tosi rauhallinen olo tämän raskauden suhteen, ja aika oireetonki olo toistaseks. Tietty nälkä ja väsy on, mutta se nyt vois olla muutenki ku päivät juoksee tuon kävelyä harjottelevan energiapakkauksen perässä. Välillä tuntuu että jos se testi näyttiki virheplussan kun tuli niin puskista tämä tilanne. :D

Tästä väsymyksestä, nälästä ja muusta tuli mieleen, että onkos täällä muita joilla niin pieni lapsi, että imettää vielä? Minä siis imetän n. 4 kertaa päivässä vielä tota 10kk:n ikäistä. Yritin löytää tietoa netistäkin että onko se nyt terveellistä vai ei se imetys raskaana ollessa. Toisaalta en raaskisi ihan vielä lopettaa, kun suunnitelma oli vuoden ikään asti. Aika eriäviä mielipiteitä tuntuu asiasta olevan. No neuvolassahan sitäkin voi kysyä. Voi tietty olla että sielläkin terveydenhoitajalla on vain yks mielipide, joka ei välttämättä ole oikea. hmm. No niin kauan imetän kunnes toisin määrätään :)

Toivotaan että teillä kipuilijoilla masukivut jo vähän helpottas. Mullakin välillä vihlasuja ja eilen huomasin että nivuset kipeyty iltaan menessä. Esikoista odottaessa vaiva tuli vasta loppu raskaudesta. Tietysti tuo pojan perässä juoksentelukin yksistään saa paikat kipeytymään :D

Mukavaa päivää ja odotuksen etenemistä kaikille!!

Lynien ja Nana 7+3
 
Täällä on niiin hirveesti porukkaa ja tekstiä, että oon ihan pihalla.. :ashamed:

Mulla ummetusta ja kauheita kipuja myös. Eilen särki päätä niin paljon, että jouduin makaamaan hiljaa pimeässä odottaen, että panadol auttaisi.. Meni onneks pahin ohi, mutta taas alkais tuntua siltä, että saan kaameen jysärin tänäänki... :kieh:

Mule kyllä maistuu kahvi joka päivä, oikein tekee mieli!

Mulla on huomenna se varhaisultra ja vähän jännää... :whistle:

Onko kellään muulla kuivaa ihottumaa?? Mulla on suupielet, nenän reunat ja leuka täynnä kuivaa punottavaa ihottumaa....
 
Onnea kaikille plussanneilla ja mukaan uskaltautuneille!

Tänään meinas ekan kerran tulla oksennus, kun pistin hammasharjan suuhun. Voi yäk! Vieläkin on vähän paha olo, syön tässä samalla leipää ennätyshitaasti. Ei tekis yhtään mieli mutta pakko on syödä. Meiltä on kaikki ns. kiva loppu, pitäs mennä kauppaan. Kivoja ruoka-aineita on tällä hetkellä maustamaton jugurtti, hedelmät ja siinä ne oikeestaan olikin :D

Luin mielenkiinnolla Rakkaudesta äidin jutun lapsen sukupuolesta ja siihen liittyvistä oloista. Jännää ois joskus päästä vertailemaan tyttö- ja poikaraskauksia mutta väännetään nyt ensin tämä ensimmäinen maailmaan ;)

Sukupuolesta muuten, ei varmaan selvitetä sitä etukäteen. Mulle on ainakin aivan yks lysti, kumpi sieltä tulee, kunhan selkeesti jompikumpi :D Mutta voihan mieli muuttua tässä matkan varrella. Ei olla edes vielä juteltu tuon miehen kanssa, kumpi sillä olis toiveissa. Ollaan vielä niin huumaantuneita tästä, että siellä ylipäänsä on joku.

On tämä ihmeellistä aikaa. Päivän aikana aina useita kertoja pysähtyy hymyilemään hölmönä, kun muistaa, että meitä onkin tässä nyt kaksi. Ootan ihan hulluna sitä, että maha rupeaa kasvamaan.

Tosin mun täytyy töissä salailla tätä mahdollisimman pitkään, koska oon itsekin äitiysloman sijainen. Hups...ja pomo ei oo mikään ymmärtävin ihminen, joten en halua tilannettani kovin hankalaksi kovin aikaisin. Mitenkäs muiden työtilanteet? Millaista työtä teette? Mun työ on muutenkin sellaista, että joudun nostelemaan toisia ihmisiä ja joskus on aika rankkoja liikkeitä fyysisesti ja välillä jo vähän pelottaa, miten vauva pysyy mukana. Yritän kyllä olla varovainen ja huolellinen ja keventää vähän ja samalla pitää salassa sen, miksi en nostakaan enää yksin jne. Huh :)

Sannimarja ja Nöpö 5+2
 
Öiset mahakivut vain jatkuvat.:( Ei niitä tule kuin kerran yössä, mutta viime yönökin kesti jo lähemmäs vartin se kipu, kun tähän asti on kestänyt vain noin 10 minuuttia. Väsymyskin alkaa painaa, kun yöllä joutuu heräämään tuohon kipuun. Illalla pelottaa jopa mennä nukkumaan kun ei tiedä minkälaisena se kipu tulee. Varmaan auttaisi jos illalla ottaisi särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa, mutta kannattaako se???

Ja voi kunpa minullekin ruoka maistuisi. Mitään en oikein pysty syömään, kun kaikesta vaan tulee paha olo:( Alavatsaakin on alkanut tällä viikolla turvottamaan. Joten kaikenlaisia oireita sitä nyt alkaa olemaan, ja tuntuu, että ne voimistuvat vain päivä päivältä. :|

No jos positiivisia asioita etsitään niin parisuhde tuntuu siltä, että toivoa voi kuitenkin olla...:heart:

ennie ja myrmeli 6+0
 
Lynien täällä on yksi imettävä äiti! Minäkin olen asiasta tietoa koittanut ettiä ja lopulta ollut kuitenkin ollut suht luottavaisena,ettei siitä pitäisi normaalissa raskaudessa haittaa olevan.Jatkan niin kauan kun hyvältä tuntuu tai niin kielletään. Meilläkin neljä kertaa syöpi neiti rintaa päivässä. Sen verran oon kuitenkin jo vähentänyt. Taas on todistettu siis että ei se imetys ole sataprossanen ehkäsykeino;). Mulla ei tosiaan ole yhtään supistuksia aiheuttanu toi imetys vielä. Pitää kattoo tilanne uusiks jos niit tulee.
Ja Aplo minäkin olen jo miettinyt niitä sisarusrattaita.Kyllähän ne vissiin täytyisi hankkia jos raskaus hyvin etenee. En oo vaan vielä edes vilkaissukaa niitten suhtee.Ei siis mitää hajua et mitkä olis hyvät yms.
Meilläkin vähän sama tilanne ku teillä molemmilla. Aateltiin, että saa tulla toinen heti kun on tullakseen.Mutta en minäkään toki olisi uskonut,että näinkin nopsaan, vielä ton imetyksenkin takia. Mutta hyvin hyvin haluttu ja tervetullut on:). Kerkesi mulla jo kuitenkin ihan kunnon vauvakuume olla:D.
primrose 7+6
 
Täällähän on keskustelu vilkasta, kiva!

Kaksosasiaa ainakin oli. Mä olen välillä toivonut kaksosia ja välillä taas tuntuu, että kyllä se olisi liian rankkaa. Toivonut olen siksi, että kun tätä ikää on itselläkin jo vähän, mutta varsinkin miehellä, joka on jo 42v. niin ei menisi sen mahdollisen toisen lapsen saaminen sitten kovin iäkkäille päiville. Toisaalta taas, en minä kyllä ole mikään harvinaisuus ole iältäni ensisynnyttäjänä, aika normaalia on nykyään saada eka vasta 3-kymppisenä. Ja miehen osalta monet (mukaanlukien minäkin), on sitä mieltä että miehen paras ikä tulla isäksi on 40+, koska silloin heillä on ihan toisenlailla aikaa, mielenkiintoa ja rauhallisuutta olla lasten kanssa. :)

Vatsakivutkin puhuttavat. Mulla on nyt kahtena päivänä ollut ihan järkyttäviä lantiosärkyjä! :eek: Siis oikeasti kamalia. Eilen jo päätin, että soitan neuvolaan, mutta nyt taas kun ei ole kipuja, niin epäröin, että josko ne kuuluvat asiaan. Mulla siis särkee alavatsaa ja alaselkää ja nämä säryt heijastuvat myös jalkoihin. Särky on niin kovaa, että kyynel tulee silmään.

gisela
 

Yhteistyössä