Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea Lauren ja Riemu vauvoista!

Ja Lauren, mulla on hirveet jälkisupparit, synnytyksestä nyt 4,5 vrk ja tosi kipeetä tekee, särkylääke auttaa. En muista kauanko on ennemmin kestäneet.

Miia ja Poju 4,5 vrk
 
Onnea Lauren ja Riemu! :flower:

Epeti, niinhän se menee että aina kun jostain asiasta puhuu ääneen ja hehkuttaa että nyt menee hyvin, niin eikös asiat taas mene häränpyllyä. :( Mulla ainakin joka kerta käy niin. Karman laki...

Jälkisuppareita ei mulla ollut ollenkaan esikoisesta, mutta kakkosesta jonkin verran. Mä olen kans kuullut että mitä enemmän synnytyksiä takana, sitä kipeempiä jälkisupparit on.

Möhömahis, kummaa touhua siellä hoitohenkilökunnalla, kun eivät osaa päättää mitä tehdä antibiottien kanssa. :O

Omaan napaan ei mitään uutta, paitsi että tänään poksuu viikot! :D

marza ja onnianni rv 36+0
 
Moi!

Värähtelystä:Oli pakko tulla kommentoimaan kun mietitte tota vauvan värähtelyä mahassa. Mun kaveri alkoi puhua pari päivää sitten että hänen vauva värisee vatsassa ja oli siitä sitten kysellyt. Johtuu kuulemma siitä että poika vauvat värähtelevät pissatessaan, en todellakaan tiedä pitääkö paikkansa, hullulta ainakin kuulostaa, mutta näin oli hänelle sanottu.

Oma vointi edelleen hyvä, mietityttää vaan kun kun vauva ei ilmeisesti kasva enää tai ei ole ainakaan neljään viikkoon kohdunpohjan korkeus muuttunut, ja tilaakin tuntuu olevan liikkua hyvin. No maanantaina sitten neuvolaan mittauksiin ja siitä sitten polille jos jotakin vialla. Painoarvioksi sanottu kyllä että melko pieni vauva sen tarkempaa arviota ei ole tehty. Mitähän sitten jos vauva ei ole enää kasvanut? Tietääkö joku? Kaipaisin vähän neuvoja/tietoja. Huolestuttaa kun en tajunnut kysyä viime neuvolassa enempää.

Valtavasti onnitteluja lisääntymisien johdosta!

VicHo 38+3
 
Paljon onnea Laurenille ja Riemulle!:flower:

Eipä tuo otsikon muokkaus onnistu vieläkään näköjään, eli siinä nyt taas on ja pysyy tuo "8 vauvaa syntynyt".:kieh::stick:

Täällä ei olossa mitään uutta, ei mitään kiirettä vielä synnyttämään, mutta tokkiinsa saa tulla jo jos siltä tuntuu.:D

Vauvan värähtelystä olen kuullut myös tuon, että poikavauvat pissatessaan värisevät.

Jälkisupparit mulla ei esikoisesta olleet mitenkään älyttömät, tosin eipä olleet ne synnytyspoltotkaan mitään hurjan kipeitä, enemminkin vain epämukavia. Sitä en muista kauan kestivät, mutta eivät kai montaa päivää. Olen myös kuullut, että tulevat voimakkaampina mitä useampia synnytyksiä takana, saa siis nähdä millaiset tällä kertaa ovat.

Hyviä vointeja kaikille!:)

Lahopää & Tuhto 37+5 (kamalan nopeaa menneet nämä viimeiset viikot :eek: )
 
Piti ihan tuosta värähtelystä kysäistä kätilökaverilta ja neuvolatätikaverilta (sattuivat olemaan samaan aikaan just fb:ssä). Eli heidän mukaansa johtuu just tuosta hermostosta, eli yleensä vauva venyttelee, ja sen jälkeen tärisee hetken (esim. joku raaja). Paljon olivat kuulleet tuosta pissaamisesta, mutta siihen ei ole varmaa tietoa. Puistatus pissauksen jälkeen voi tulla myös kummalle sukupuolelle tahansa. Meillä tosiaan tuo esikko värisi jo masussa, ja tyttö on ;) Nyt on myös tyttölupaus saatu rakenneultrassa.

Olette varmaan jo täällä nimistä jutelleet, mutta silti kysäisen, että onko jo kuinka monella tulokkaalle nimi valmiina? Ja jotka ovat jo synnyttäneet, onko suunniteltu nimi ollut oikean tuntuinen? Meillä nimi on ollut jo rakenneultrasta päätetty, mut jos tuleekin ylläripoika, niin sitten ois pari vaihtoehtoa. Jotenkin oon tottunut jo tuota pientä ajattelemaan omalla nimellään, niin en usko, että sitä enää tulis vaihdettua :D

Nipistys + pallero 39+4 (la 6.9.)
 
Onnea Laurenille ja Riemulle perheineen vauvoista!

Nimion päätetty jo kummallekin sukupuolelle mutta täytyy toki tulokas nähdä ensin. Tosin kyllä se niin meinaa olla, että on jo niin tottunut ajattelemaan vauvaa tiettynä nimenä, että voi olla vaikea vaihtaa :D Saa nähdä.

Täällä huomisten vieraiden kunniaksi leivottu pätkis-minttudominokakku, muutenkin herkkupäivä tiedossa huomenna ja vilkasta myös, sattui semmoinen päivä, että kaikki tulee vieraisille muuten vaan.

On koko päivän satanut ja näyttää samaa lajia jatkavan, syysmyrskyä pukkaa. No, onpa hyvä tässä sitten istuskella koneella, juoda kahvia ja syödä kakusta ylijääneitä pätkiksiä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sannimarja ja perillinen suklaan syönnissä 37+5
 
Onnea vauvan saaneille!

tällä on hirmu kylmä, nyt taitaa tulla syksy oikein rytinällä! alkaa tulemaan tosiaankin vaateongelmia!mulle ei mee mikään oma takki kiinni ja kenkien kanssa on yhtä säätöä kun jalat on niin turvoksissa. josko sitä ei kovin kauaa enää tarvis miettiä. mutta kotiintulokassiin tarvii varmaan pakata sekä pienelle että itelle lämpimämpää mukaan, itelle ainakin maitobaarien suojaksi kaulaliina tms.

olin vammalassa tänään äitipolilla synnytystapa-arviossa. kohdun suu on väljästi 2 cm auki, kanava pehmeä, kaulaa jäljellä 2 cm. Nemo painaa tällä hetkellä 3500g!! (saman kun esikoinen syntyessään) kontrolli laitettiin heti LA:n jälkeen eli 20.9, mutta lääkäri sanoi että tuskin sitä tarvin.:cool: kiva olis jos en tarvis, koska huomaan että mua alkaa jännittää ihan tosissaan synnytys varsinkin jos oikein isoksi tässä päätyy. sisätutkimuksessa lääkäri kysyi ystävällisesti että haittaako jos syntyy tänään, hän vähän pyörittelee. Nyt onkin ollut vähän kipeitä supistuksia, mutta ei mitään muuta...Vammalassa äitipoli on ihan synnytyssalien vieressä ja niiden näkeminen sielä alkas kans jännittää, tänä aamuna ei tainnut olla yhtään vauvaa tulollaan, ei ainakaan ketään liikkunut sillä käytävällä, eikä kuulunut huutoa :eek:

jälkisupistuksistamulla oli esikoisesta aika kivuliaat, mutta loppuivat sairaalassaolo aikana (oltiin 5 päivää) aina kun imetti niin samalla myös supisti. särkylääke auttoi kyllä aika hyvin ja teki ne sitten tehtävänsäkin: kohtu supistui melko nopeasti paljon pienemmäksi.

kysyit nipistysnimistä: meillä on nimi valmiina tälle neidille, mutta esikoisen kanssa kävi niin että ei sitten ollut yhtään sen nimen näköinen mikä oltiin ajateltu antaa ja muutettiin sitten. Nyt mua kyllä vähän harmittais jos tää nimi ei vaikuta sopivalta, koska se on musta niin hyvä nimi.

täällä on ollut paljon Aamulehdessä kirjoittelua noista rokotteista. Meidän vauvathan saavat pneumokokkirokotteen ja rotavirusrokotteen nyt ihan rokoteohjelmassa, mutta aamulehden mukaan pneumokokkirokotetta ei olekaan tarpeeksi tutkittu ja tuloksia ei ole vielä suomesta vaan USA:sta. rotavirusrokotteen kannalla oon ite ehdottomasti, meidän esikoinen ei ole ripulitautia sairastanut lainkaan kolmen vuoden aikana. mutta mitenköhän tuon pneumokokin laita on? ootteko muut miettineet asiaa vielä?

äitiH ja Nemo 37+5 (19.9)
 
Onnittelut Riemulle ja Laurenille vauvoista. :flower:

Tuota värinää on meillä ollut kaikilla lapsilla, joten nähtävästi ihan normaalia. Itse olen kanssa katsellut että välillä myös näyttää ihan siltä kun vauva harjoittelisi hengitystä. :)

Nimiä ollaan pohdiskeltu kovasti. Tytölle löytyi helposti nimi, mutta pojan nimi on edelleen hakusessa. Ehkä se sitten löytyy sopiva kun tulokkaan näkee. :)

Jälkisupistukset on loppuneet miulla muutaman päivän synnytyksen jälkeen, nelosella muistaakseni nopsempaan, mutta luulisin että johtuu siitä kun sain synnytyksessä kohtua supistavan tipan. Särkylääkkeitä söin sitten ja niillä pärjäsi. Imettäessä oli kaikkien kivulianta tuo supistelu.

Mie voisin lähtee nyt justiinsa vaikka synnyttämään. Harmi vaan että ei oo mitään sellasia oloja että lähtö tulisi. :( Nyt olisi kämppä siivottu, ruokaa tehtynä pariksi päiväksi ja pyykitkin olisi pesty. Tylsää kun ei uloskaan pääse, kun on tuollainen kökkö ilma. No odotellaan vaan edelleen sitten.

AngelEyes ja Säihkis 38+0
 
Viimeksi muokattu:
ÄitiH kyseli rokotuksista...Meillä ei otettu kenellekään sikainfluenssa rokotusta, koska en vain luottanut koko rokotukseen. Samoin vauvalle en aio myöskään ottaa tuota pneumakokkirokotustakaan. Rotavirus varmaankin otetaan sekä samoin kaikki muut "tutut" rokotteet, mutta ei mitään uusia oteta.

Tytölle meillä on nimi valmiina...melkein. Ultrassa on veikattu tyttöä, mutta itse en jostain syystä siihen usko, vaikka tyttöä toivonkin. Pojalle ei nimeä ole valmiina, vaikka niitäkin olen yrittänyt pyöritellä mielessäni, mutta sopivaa en ole vielä löytänyt.

Vihdoin ja viime mulla on pinnasängyn maalausprojekti käynnissä. Se kun on odottanut tälläista huonompaa keliä. Hyvillä ilmoilla kun en ole sisällä raaskinut yhtään ylimääräistä olla. Patjaa sänkyyn ei vielä ole, kuten ei vielä lakanoitakaan.:ashamed: Mutta ehkä ne vielä ehtii... onhan tässä vielä viikko laskettuun aikaankin...;)

ennie ja myrmy 38+6 (LA11.9)
 
Onnea Riemulle ja Laurenille :flower:

Nimi on päätetty ja olemme ajatelleet, että alamme kutsua vauvaa omalla nimellään heti syntymän jälkeen.

Pneumokokkirokotteen olen ajatellut lapselle ottaa. Esikoisen kanssa olimme rokoteohjelmassa mukana ja muutaman vuoden päästä selviää saiko hän lumerokotteen vai pneumokokkirokotteen. Korvatulehduksilta olemme ainakin välttyneet.

Keskiviikkona terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että vauva on aivan tuloillaan. On laskeutunut jo todella alas, supistelee aika usein ja limantuotanto on lisääntynyt. Itse en kuitenkaan jaksa uskoa, että hän lähtisi jo syntymään. Sinänsä on ihanaa nauttia vielä ajasta esikoisen kanssa ja järjestellä paikkoja, jotka ovat vielä muuton jäljiltä sekaisin. Toisaalta olisi ihanaa synnyttää vauva ennen la, sillä tiedän kuinka raskaita päivät la:n jälkeen ovat.

Meillä esikoinen on flunssassa ja heräsi yöllä noin tunnin välein |O Pientä totuttelua yövalvomisiin...

Tiinuliini ja Vompatti 37+3
 
äitiH Taidat päästä ajoissa synnyttämään. Mähän synnytin sunnuntaina Vammalassa ja meidän vauva oli ainoa joka siellä su syntyi, maanantaina ei synytynyt yhtään ja tiistaina kaks. Eli ei kamalaa ryysistä. Kätilö kertoi, että yhtenä perjantaina heillä syntyi kuusi vauvaa, eli silloin siellä oli kunnon ruuhka =)

Miia ja Poju 4,5 vrk
 
Riemu Paljon Onnea vauveliinista!:flower:

nimistä Meillä oli nimi valmiina ja se passaa edelleen. Nyt sattumoisin me molemmat olimme miettineet samaa nimeä, joten valinta oli tällä kertaa helppo.

rokotuksista Me mennään "vanhan" rokotusohjelman mukaan. Rotaa tuskin otetaan ja tuota pneunokokkia pitää miettiä. MPR voidaan joutua ottamaan jo ½-vuotiaana, jos lähdetään jo kevättalvella matkoille. Hepatiitti rokot ollaan myös matkustelun takia otettu 1 vuoden iässä.

Isot tsempit niille joilla synnytys lähestyy.

Nyt päikyille, kun vauva ja keskimmäinen nukkuu. Esikoinen lähti ulos isin kanssa.
-Poni ja vauva 10pv
 
Pikainen moi kaikille ja onnittelut muillekin vauvan jo kainaloon saaneille :flower:

Meille syntyi pikkuinen poika 30.8.10 (38+4) klo 22.34 painoa oli 3530g ja pituutta 50cm.
Synnytyskertomusta laitan myöhemmin, pääsimme vasta äsken kotiin!

T. Meripihka ja pikkumies :heart:
 
Paljon onnea MERIPIHKA ja koko perhe:flower::flower:

Täällähän saa nyt koko ajan käydä onnittelemassa:D KIVA KIVA!

Ninnananna ja Sintti 37+1 (LA 23.9)
 
No nythän se rytinä on sitte alkanut eli ONNEA MERIPIHKALLE POJASTA!!!:flower:!

ÄITIH; Mulla ois maanantaina kanssa siellä vammalassa se synnytys suunnittelu...mitäs siihen nyt sitte oikeen kuulu? Kauanko sulla siellä meni aikaa?Sulla taitaa olla synnytys kohta lähellä eli ei taidat ehtiäsinne meikäläistä ennen:)!

lennilokinpoika 37
 
Onnea uusille vauvautuneille, Lauren, Riemu ja Meripihka :flower:

Onpas typerä tämä uusi palsta jos ei kerta pysty päivittämään vieläkään noita otsikoita,
toivottavasti voisivat korjata ton asian, mukavampi olis nähdä heti otsikosta uudet vauvat ym. :kieh:

Värinää olen täälläkin huomannut muutaman kerran ja ihmetellyt onko hengitystä vai mitä, mutta en ole koskaan muistanut kysyä neuvolassa ollessa.
Nimi on miehen mielestä jo päätetty, mutta itse en ole ollenkaan varma vielä, vaihtoehtoja mulla olisi useita. Luulen että täytyy nähdä tulokas ensin ennenkuin voin päättää.
Säiden kylmeneminen alkaa aiheuttaa vaatetusongelmia täälläkin, on mulla yksi takki joka menee kiinni, mutta ei enää kauaa, eikä ole oikein housuja muita kun kesähousuja jotka menee päälle, kun ajattelin etten enää muuta sellaista vaatetta osta. Vauva voisi nyt tulla että pääsee sitten vanhoihin vaatteisiin ja voisi ostella pikkuhiljaa uutta normaalikokoista.

On: nukkuminen alkaa olla jo vaikeaa kun iltaisin ei nukuta ja välillä unohtaa ettei voikaan kääntyä yht´äkkiä ja sitten vihlaisee kovasti, ja alkaa sen jälkeen varoa kääntymistä liikaa. Kaikki asiat pyörii mielessä nyt paljon enempi eikä oikein pysty keskittymään enää mihinkään kunnolla : /
Viime yönä näin lisäksi omituista unta, jouduin jonain opetuspotilaana keisarileikkaukseen vaikka sille ei olisi ollut tarvetta, olivat vaan sairaalassa päättäneet että minä olen se joka saa toimia esimerkkinä :eek:

Tsempit taas niille ketä pääsee tositoimiin, varmaan tulee nyt vkl aikana taas lisää vauvauutisia, mutta tuskinpa vielä tähän osoitteeseen |O

Mirot 39+6 :heart:
 
Onnittelit kaikille vauvautuneille:flower:

Isyyslomaa ei minunkaan mieheni voi pitää. Hän on onneksi saanut tehdä sisään muutaman päivän. Minäkin siis toivon viikonloppu synnytystä (en tosin vielä tänä viikonloppuna!), koska sitten hänen ei tarvitsisi käyttää näitä päiviä sairaalassa olo aikaamme. Esikoisen hoito kun ei arkisin järjesty muuten mieheni työaikojen vuoksi.

Nimi asiasta, meillä oli tavallaan jo päätetty nimet jo ennen kun aloitimme yrityksen. MUTTA nyt kun niitä raskaana ollessa jahkaili, niin molempien nimet vaihtuivat ja nyt emme ole noista nimiasioista edes keskustelleet pariin kuukauteen. Mutta eipä sillä kai hirveä kiire olekaan, me kun emme edes vietä kastajaisia tms., niin on rauhassa aikaa miettiä ennenkuin paperit postitetaan maistraattiin.

Sukupuoli veikkauksesta, meille rakenneultrassa sanottiin pitkän jahkailun jälkeen selvää poikaa, saatiin kuva värkeistäkin oikein :LOL: MUTTA, neuvolalääkärin ultratessa rv26+ ei enää näkynytkään mitään! Ja siellä nl: n mukaan on kyllä selvä tyttö. Onneksi ei tullut pahemmin noita poikien vaatteita osteltua, jos sieltä tosiaan tyttö tulee. Vaaleanpunaista meillä kyllä piisaa esikoisen jäljiltä. Meillä se on nyt sitten yllätys.

Rokotuksista sen verran, etten ollut kuullutkaan tällaisesta uudistuksesta. Meistä kukaan ei ole ottanut sikainf. rokotustakaan, eikä mitään muitakaan influenssa tms. rokotteita. En vain jostain syystä luota niihin. Hyvin on pärjätty ilmankin, esikoisella oli ensimmäinnen korvatulehduskin vasta 3- vuotiaana. Muutenkin on ollut kovin terve lapsi, tämän vuoden aikana 1pv kuumetta, ei muuta (koputan puuta :) )

Lara ->Arvista, minulla ollut tässä ja edellisessä raskaudessa käytössä apteekista ostettava Locobase rasva, jossa on 70% rasvaa. Voisit ehkä kokeilla sitä, se on siis todella tuhtia tavaraa, saattaisi lievittää kutinaa. Itsellä ei kutinasta henk.koht, kokemuksia, mutta muuten olen havainnut ko. rasvan todella hyväksi ja tietääkseni juuri kutiseviin arpiin suositellaan rasvaista voidetta ja tuossa sitä rasvaa piisaa :) Toivotaan että kutina helpottaisi.

Tänään käyty neuvolassa ja kaikki ihan ok. Paineet pysyneet alhaisena 99/69, sf-mitta 33, sama kuin reilu viikko sitten. Neuvolatäti sanoikin, että vauvan pää tuntui olevan alhaalla ja ettei se liikkuisikaan siellä enää, eli olisi sitten vihdoin kiinnittynyt.

Minusta tuntuu, että olen ollut tämän viikon niin täynnä energiaa liitos&nivuskivuista huolimatta. Olen käynyt 3krt kauppakeskuksissa ostoksilla (kaikkina kertoina vierähtänyt useita tunteja) ja jaksanut tehdä juttuja mitkä olisi pitänyt tehdä jo sata vuotta sitten :) Minulla ei myöskään ole kiire synnyttämään, enkä tosiaan toivokaan sitä ennen ens viikonloppua. Mutta minkäs teet, tulee jos on tullakseen. Täytyy sanoa etten hevillä tästä suloisesta masusta haluaisi luopua kun tietää millaisen säkin sitä saa tilalle synnytyksen jälkeen. Olen muuten ostanut kahdet (karseat) tukialushousut, josko auttaisivat yhtään nahan palautumista.

Tsemppiä taas kaikille tuleviin koitoksiin!

MC 38+1 (LA 16.9)
 
:heart: Hirmuisesti onnea Meripihkalle pienestä prinssistä! :heart:


Jälkisuppareita en muista kaksosten jälkeen olleen ollenkaan. Tai eivät ainakaan ottaneet kipeästi, maitoa lypsäessä supisteli kivuttomasti vähän. En tiedä vaikuttaako sektio asiaan, josko siinä leikkurissa jo puristellaan kohtu paremmin kasaan. :confused:

Isyyslomasta, meillä miehen olisi tarkoitus olla neljä viikkoa kotona vauvan synnyttyä. Pitää siis kesälomaa ja osan isyyslomista. Ihanan luksusta!

Nimi meillä on tavallaan mietittynä. Tai siis meillä on yhteneväinen käsitys siitä millainen nimen tulisi olla, jotta se sopisi muun perheen linjaan. Mulla on kaksi suosikkinimeä tytölle, mutta mies ei ole antanut kummastakaan lopullista kommenttia. Toinen ja kolmas nimi on selvillä. Pojalle nimiehdotuksia ei edes ole. Kaksosille nimet oli valmiina jo ennen raskauden puoliväliä ja heti synnytyksen jälkeen niitä myös käytettiin sairaalassa. Nyt tälle kolmoselle on alusta asti ollut käytössä työnimi ja lopullinen päätös tehtäneen todennäköisesti vasta, kun se pitää virallisiin lappuihin kirjata. :whistle:

Sain päivän mission tehdyksi ja saunan pestyä. Kyllä nyt kelpaa illalla lenkin päätteeksi saunoa. Siinähän tulee ne kaksi ässääkin harjoitettua samalle päivälle, flunssaista miestä tuskin siihen kolmanteen saa innostumaan. :snotty: Reipas lenkki ihanassa syysilmassa ajakoon saman asian. :D


Epeti 37+4 (LA 20.9.)
 

Yhteistyössä