Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Meidän kuu!:heart::)



Yhteensä 108 odottajaa:

SYNTYNEET:

Yhteensä 64

Tyttöjä 30
Poikia 34

30.7.
Yainaba -- kymmenes 34+1 poika



2.8.
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL 34+3 2360g ja 45cm
20.8.
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI 36+5 3095g ja 49cm
Anskuli -- toinen - 28v. - KYS 35+6 2720g ja 47cm
24.8.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS 37+0 3030g ja 46cm
27.8.
seawind -- viides - 30v. 38+1 3210g ja 48cm
28.8.
cinnamo -- neljäs 40+0 3060g ja 49cm
29.8.
miiak75 -- seitsemäs - 34v. 38+3 3610g ja 51cm
Nasunaskali - esikoinen - 37+0 3750g ja 48cm
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS 39+3 4110g ja 53cm
30.8.
meripihka -- toinen - 32v - JS 38+4 3530g ja 50cm
31.8.
Lauren-78 -- toinen 40+0 4150g ja 53cm
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS 39+2 2980g ja 46cm
Cattitude -- toinen - 31v. - OYS 37+6 3010g ja 48cm



1.9.
riemu -- viides - 32v. 38+3 3750g ja 52cm
4.9.
äitiH -- 3780g ja 49cm
5.9.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS 38+6 3470g ja 50cm



6.9.
Tähtirata -- esikoinen - 23v. - TAYS 39+0 2975g ja 49cm
visitor nro 39 -- viides - 39v. 3890g ja 51,5cm
7.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS 3575g ja 50cm
Lenaki77 -- esikoinen - 33v. - TAYS 2900g ja 49cm
8.9.
nipistys -- kolmas - 26v. KYS 40+2 4350g ja 52cm
Mousse - toinen - 33v. - JS 40+0 3795g ja 49cm
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS 3660g ja 51cm
10.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS 41+0 4080g ja 53cm
LauraAnnika -- 41+4 3389g ja 48cm
primrose -- toinen - 27v. - KOKS 41+2 4160g 53cm
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. 39+0 2910g ja 48cm



11.9.
Hassuli08 -- neljäs - KOKS 38+5 Poika
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL 39+2 3400g
Annmari-76 -- 40+3 4375g ja 55cm
12.9.
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS 3496g ja 50cm
Moonchaser -- toinen - 23v. - KOS 39+3 3690g ja 50cm
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS 40+5 3360g ja 48cm
13.9.
Pärämätsi -- 41+0 3950g ja 51cm
14.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS 3135g ja 51cm
15.9.
smur-ffi -- kolmas - 25v. - Kät/H 3570g ja 51cm
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS 3665g ja 51cm



16.9.
Lara- -- esikoinen - 22v. - K-HKS 39+0 3385g ja 49cm
woodoo child -- esikoinen - 33v. - KSKS 40+2 3950g ja 50cm
Mirot - ensimmäinen - 34v. - NKL 3480g ja 51cm
Hupu07 -- esikoinen - TYKS 39+4 3300g ja 51cm
17.9.
vetku -- toinen - 30v. - PS 3600g ja 51cm
möhömahis -- toinen - 28v. K-HKS 3635g ja 51cm
19.9.
Sadie -- esikoinen - 20v. - LKS 41+0 3395g 51,5cm
20.9.
ennie -- esikoinen - 33v. 3825g ja 51,5cm
pur -- 42+1 Tyttö
Raitahippo -- esikoinen - 32v. 39+4 Tyttö



21.9.
avee -- toinen - 30v. - SAS 40+2 3690g ja 51cm
felessa -- esikoinen - 24v. - KYS 41+5 4170g ja 52cm
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS 4380g ja 55cm
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS 40+1 4020g ja 52cm
22.9.
ninnananna -- toinen - 31v. - SatKS 39+6 4050g ja 52cm
23.9.
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H 3260g ja 50cm
25.9.
mispec -- kolmas - VKS 4435g ja 53cm



28.9.
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS 40+3 2800g ja 46cm
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL 41+2 3555g ja 52cm
29.9.
Epeti -- kolmas - 28v. - HYS 41+2 3860g ja 53cm
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS 39+5 3480g ja 48cm
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS 40+4 3480g ja 52cm
30.9.
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS 3280g ja 50cm



1.10.
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS 41+5 3950g ja 52cm
2.10.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS 41+3 4095g ja 52cm
3.10.
dask -- toinen - 24v. - PHKS 3800g ja 50cm


Pienokaisiaan yhtä odottavat:

29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v. Tyttölupaus
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS Poikalupaus
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
nirtzu -- kahdeksas - 42v.
Minttu-maaria -- toinen - 27v. - Kät Poikalupaus / Tyttöolo
2.9.
Pipopi
ElbA -- esikoinen
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen
Hildamiini -- toinen - 37v.



5.9.
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
10.9.
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H



11.9.
Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Poikalupaus
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
13.9.
akileija
14.9.
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
VicHo -- kolmas - 30v. - TYKS Tyttölupaus
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H



17.9.
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
18.9.
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS Poikalupaus
20.9.Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS



22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
23.9.
Janko -- toinen - 25v.
24.9.
Ilona G -- kolmas
lennilokinpoika -- kolmas - TAYS



25.9.
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS Poikalupaus
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
papupata78 -- toinen - EKKS
jemppero -- esikoinen Tyttölupaus
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
30.9.
Turvottaja - Poikalupaus



Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)




Edelliset:
syyskuisten pino
SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa
Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1801111-syyskuun-tulokkaat-2010-elokuussa-paivityspyynnot-yksityisviestilla-kiitos-1-vauva-syntynyt/



Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uuteen pinoon ja meidän kuuhun, tosin päivän etuajassa!:wave:

Ensi kuun alusta voidaankin siirtyä sitten tuonne toiselle puolelle.:) Tai toki pinon sinne voin tehdä aiemminkin, jos haluatte!

Onnea vielä kerran kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet, ja tsemppiä meille kaikille vielä odottaville loppurutistukseen!:D

Huomenna neuvola, saa nähdä montako käyntiä on vielä edessä ennen synnytystä.

Lahopää&Tuhto 37+2
 
Paljon onnea vauvauutisia pinoon tuoneille

cinnamolle prinsessasta
ja
miiak:lle prinssistä !


Mitenhän sen meidän tyttölupauksen kanssa sitten on. Niin herra ylilääkäri ä-polilla kuin erikoislääkäri 4D:ssä ihan varmasti tytön vehkeet sieltä löysi... No, vaaleanpunaisissa tullaan silti kotiin laitokselta. :D

unikeijulla todella kauniit kotiintulovaatteet! Ihanan syksyiset värit!

Täytynee kai ruveta itse tuunaamaan tuota pinnasänkyä. Siihen pitäisi siis ruuvata pyörät alle. Olen odottanut viikko tolkulla, että mies auttaisi asiassa, mutta sillä tuntuu nyt olevan niin kova kiirus töittensä ja harrastustensa plus pakollisten kotihommien kanssa, ettei yksinkertaisesti ehdi. Ja jos reppanalla on iltaisin hetki aikaa istua rauhassa, en viitis olla heti huohottamassa niskaan näiden mun mielestä maailman tärkeimpien askareiden kanssa. ;) Saas nähdä, mitä mun ruuvauksista tulee, mutta saanpahan sitten sängyn pedattua valmiiksi. :heart:

Ylläolevan kirjoittelin äsken elokuun pinoon, mutta tuodaan se nyt tännekin. =)
Lahopää-Liisalle hirmuisesti kiitoksia taas uudesta hienosta pinosta! :flower: Ihanaa, kun nyt pääsee taas katselemaan syntyneidenkin tietoja!

Ja oooh, meidän kuu!
IHANAA! Taisi juuri sopivasti se vauvojen tulokin alkaa rytinällä.

Epeti 37+1 (LA 20.9.)
 
Merkkailen uutta pinoa (vaikka ei kai sillä tässä uudessa systeemissä ole mitään merkitystä? :headwall:)

ja toivotan miialle ja koko perheelle paljon onnea pienen prinssin johdosta! :flower:

Meillä pitäisi olla ihan 100-varma, että tulokas on tyttö, koska hänellä vaikuttaisi olevan munasarjakysta. Perjantaina tosiaan siitä lisätietoa, kun on taas käynti ä-polilla. Jos nyt ei sitten synny sitä ennen, tänään on taas supistellut kovasti. Ihan vielä ei tarttis välttämättä syntyä, niin olisi pieni sitten valmiimpi tähän maailmaan ja kerettäisiin tehdä hoitosuunnitelma kystalle...

-dask ja typy 36+5 la 23.9

*muoks* kiitos Lahopää-Liisa taas uudesta pinosta! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Heips,
täällä olisi yksi uusi vielä mukaan pinoon tulossa :) Olen taustaillut teitä nyt muutaman viikon ajan, harmittaa kun en aiemmin teitä ole löytänyt..

Meille olisi kolmas lapsi tulossa, la 6.9. ja tyttölupaus saatu rakenneultrassa :heart: Ja synnärinä KYS, eli tästä Pohjois-Savon alueelta ollaan.

Ikää itselläni vielä hetken ajan 26v. (20.9. olisi omat synttärit sitten, toivottavasti tää nyytti syntyy ennen niitä). Aiemmat lapsukaiset ovat tyttö 05/05 ja poika 01/08. Esikoinen odottaa vauvaa kovasti, toinen ei niin vielä ymmärrä, aikoo laittaa vauvan sitten auton takakonttiin, kun siellä on kuulemma sen paikka :D

Raskaus on sujunut hyvin, edellisessä raskaudessa mulla oli aika hankala insuliinihoitoinen raskausdiabetes, mutta tässä on sokerit olleet tosi hyvät koko ajan. Nyt alkaa jo olla tosi kärsimätön olo, ei enää malttais yhtään odottaa, mutta pakkohan se on.. Tätä kärsimättömyyttä varmaan lisää myös se, että viime viikon ultrassa (38+4) vauvalla oli jo painoa n. 3,9kg. :D Aikamoinen pullero siis tuon mukaan tulossa..

Nipistys + Pallero 39+1
 
Onnea vauvan saaneille, en enää muista ketä olen onnitellut, mutta ainakin miiak ja cinnamo olivat nyt viimeisten joukossa :)

Ja uusiakin oli muutama mukaan vielä tullut, tervetuloa! :flower:

Täällä odotellaan, josko mini kohta olisi tulossa maailmaan päin. Olo on pysynyt hyvänä, joskin todella raskaana :D Selvästi viime perjantain lääkärikäynnin jälkeen on paineentuntua ollut enemmän, vihlontaa ja selkäjomotusta. Selkeitä supistuksia en ole rekisteröinyt koko odotusaikana, joten niistä nyt en niin tiedä. Kohdun kovettumisesta en ainakaan niitä tunnista, kun tämä minun maha on ollut pinkeä kuin golfpallo koko odotuksen ajan :)

Oma olo alkaa olla jo aika malttamaton. Olisi jo niin kiva saada nyytti syliin, ja vatsanseutu takaisin omaan hallintaan! Kuitenkin lohduttavaa ajatella, että enää ei mene kuin pari viikkoa, niin vauva on maailmassa. Todennäköisesti niukahkon lapsiveden määrän vuoksi ei kuitenkaan kovin paljon yli päästetä menemään.. Joten kaipa tässä vielä malttaa odotella!

Nyt täytynee lähteä perkaamaan kanttarelleja, itse en metsään ole eksynyt, mutta luottoystävä jaksaa joka syksy kiikutella niitäkin herkkuja meille!
Jaksamista kaikille, enää ei ole pitkälti kellään odottelua, ennen kuin vaavit maailmassa!

Katrin ja mini 38+4 (la.10.9)
 
Vaaleansiniset onnittelut miiak75:lle! :flower:

Mä lasken päiviä kokoarvioon 6 jäljellä! (esikoinen kun käynnistettiin kokoarvion seurauksena.) Nyt ootan kyllä ihan kauheesti että niin tapahtus nytkin. Ei jaksa yhtään enää tätä olotilaa, en taida suostua lähtemään sairaalasta takaisin kotiin enää virtahepona!! :kieh:

minä ja rosinarusina 36+3

Ai niin kyselin Sannas.fi:stä niitä kapaloita jotka oli loppuun myyty, ilmoitti sähköpostilla että niitä on tullut lisää tänään, päivittää kuulemma nettiin varastotilanteen tän päivän aikana! :)
 
Hirmuisesti onnea pojasta miiak75!! :flower: :)
Ja Cinnamonille tytöstä :)

Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta, ihanaa päästä taas lukemaan syntyneiden tietoja ja otsikosta jo jännäämään kuka on saanut uuden pienokaisen... :)

Meidän kuu, ei jumankekka!!! Nytkö se jo on oikeesti?? Tj24 mulla :O Ei voi käsittää mihin se aika kuitenkin hiippaili... :confused: Sen piti madella ja kohta meillä kaikilla on oma vauva....?

Omaan oloon ei kuulu kummempia... Maha repee joka päivä vähän lisää, koska poika on niin hurjan matalalla.. Itse epäilen, että kiinnittyi pari yötä sitten... Mulle ei ollut tullut arven arpea ja nyt parissa viikossa kymmeniä pieniä, jotka muodostavat pikkuhiljaa pitempiä ja leveämpiä... Ikävä, että niitä kuitenkin tuli, vaikka tiedossahan tuo oli! Kutiavat penteleet ja kirvelevät, eikä auta rasvaus kun hetken... Vinkkejä? Ovat oikeesti todella kipeitä!

Olo on malttamaton ja välillä puhisen tuskissa öisin, nukkuminen ja hyvän asennon saaminen todella hankalaa... Toisaalta olen onneni kukkuloilla ja en malta olla hymyilemättä... :) Tänään taas tuntuu, että pientä jaksaa odottaa ihan hyvin muutamia viikkoja vielä... Tämä vaihtelee kyllä suuresti :D

Itkunen olen ollut jo pari viikkoa, katsotaan muuttaako mahdollinen baby blues siis mitään... Toivon ettei tule tosi raskaana mulle!

Mies saa armeijasta 10 päivää isyysvapaata, joka astuu voimaan heti, kun synnytys alkaa... Tuntuu lyhyeltä ajalta minusta!? Otan sen kyllä vastaan ilolla kuitenkin :)

Tässä muuta sitten kun sypistusksia kaikille niitä haluaville ja pitkää pinnaa muille odottelijoille :heart:

Lara ja Väkkärä rv36+5 (23.09.)
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Cinnamo ja miiak75!! :flower:

VicHo: Täällä sama tilanne. Eli sf-mitta ei ole kasvanut aikoihin ja sen vuoksi eilen äitiyspolillakin kävin. Neuvolalääkäri epäili, että lapsivettä olisi vähän. Näin ei kuitenkaan ollut. Vettä oli normaalisti ja napavirtaukset ok. Ainoa mikä oli, niin vauva on ultran painoarvion mukaan aika pienikokoinen. Viikon päästä uusi kontrollikäynti, jossa seurataan onko kasvua tapahtunut. Sulle ei varmaan ole tehty vielä mitään painoarviota? Onko lääkäri tai terveydenhoitaja käsikopelon perusteella sanonut vauvan koosta mitään?

Tervetuloa nipistys! :)

Lenaki 38+5 (la 9.9.)
 
Kerkeisköhän nyt paremmin, kun vauva nukkuu ja sisarukset ovat hieman rauhoittuneet. Aika hulinaa oli tuo kotiintulo.
Cinnamollekin oli syntynyt vauva, onnea.

Siis rakenneultrassa kokenut ultraaja sanoi meidän odottavan varmuudella tyttöä :O Ja tähän uskottiin ja vain tyttöjen vaatteita oli odottamassa :LOL: No nyt pääsee shoppailemaan. Olihan se aika ylläripylläripoika, mutta toki yhtä onnellisia ollaan sukupuolesta riippumatta.

Jospa sitten vielä synnytyskertomusta....

Sunnuntaiaamuna (29.8) olin huolesta soikeana, kun vauva liikkui huonosti/ei lainkaan edellisiltana, yöllä tai aamulla. Soitin Vammalaan, että saanko tulla ja lähdinkin samantien. Olin sairaalalla n. klo 11 ja otettiin tunti käyrää ja vauva voi hyvin, sykkeet oli koko ajan hyvin. Samoin kaikki muutenkin hyvin, sisätutkimusta ei tehty. Meiltä on matkaa sairaalaan yhteen suuntaan 60 kilsaa. Lähdin sitten kotiin ja olin kotona joskus klo 13, istahdin sohvalle kahveekupin kanssa. Kattelin telkkaa ja tunsin että yhtäkkiä klo 13.30 lorahti jotain housuun ja nousin ylös ja sitten tulikin tulva lattialle, tuli siis lapsivettä ihan lammikkotolkulla.

Soitin sairaalaan, että näin kävi ja käskivät lähteä takaisin kun synnytykset ovat olleet nopeita ja kuitenkin seitsemäs tulossa. Olin sairaalalla n. klo 15 ja supistuksia tuli hiljalleen, mutta ei juuri kipeitä. Odoteltiin. Sit seiskan jälkeen tuli pari puhalluttavaa supistusta ja kätilö hälytti kotoaan anestesialääkärin kun ajateltiin laittaa epiduraali hyvissä ajoin ettei taas mene liian myöhäiseksi. Ja ajoitus oli täydellinen, kohdunsuu oli tuolloin 4 cm auki. Kaksi tuntia huilailin ja tunsin että supistuksia tuli muttei tehnyt yhtään kipeää, kunnes vähän ennen kymmentä sanoin, että nyt syntyy. Ähkin siinä sitten seisaaltaan vauvaa alemmas, kun oli vielä aika ylhäällä ja klo 22 alkoi aktiivinen ponnistus ja kesti 7 minuuttia (tuntui kyllä ikuisuudelta) ja oli ainoa aika koko synnytyksessä kun teki helv.....kipeää.

Ei repeämiä tms. Ja isoa lasta veikattiin, kaikkihan mulla iemmin olleet yli nelikiloisia, suurin 4550g. Ja kätilö veikkasi että n. 4200.....ja poika painoi vain 3610 g ja meille siis tosi pieni, sairaalasta lähdettäessä painoi vain 3450g.
Maito nousi heti ja vauva on tietty ihana. Itse olen voinut hyvin koko ajan. Tänään tultiin kotiin ja täällä on aika hulina....

Jaksamista kaikille mahakkaille ja supparituulia niitä tarvitseville......

Miia ja poika pian 2 vrk :heart:
 
Onnea miialle pojasta! Ja muillekkin jos on jäänyt onnittelematta

Kiitos laopää-liisalle uudesta pinosta, tuntuu kyllä hurjalle et ollaan loppusuoralla (vakkei kyllä hetkeäkään liian aikaisin)

Tervetuloa nipistykselle, tiedä vaikka samaan syssyyn satuttas kysille, mulla laskettu on neljä päivää sun jälkeen, mut oon lähettäny toiveita masuun et tulis vaik tiistaina tai keskiviikkona :)

Lara, mullakaan ei ollu tietoakaan raskausarvista ennekun poju alko laskeutumaan jokunen viikko sitten, samalla tuntu et vatsa kasvo vielä kovempaa vauhtia. Mulla ne ei tunnu miltään, mutta niitä on jo aika paljon eikä ole kyllä kauhean kauniita ja tuntus tulevan koko ajan lisää.

Felessä ja kääpiö 38+4 la.10.9
 
Onnea MIIAK75 ja koko perhe:flower: Niin niitä vauvoja alkaa itse kullekin tupsahtelemaan.

Itse täällä vielä yhtenä kappaleena......lääkäri olisi torstaina ja jännityksellä odotan. Minkäänlaista painoarviota en ole kertaankaan vielä saanut ja siitä meinaan kysyä ja samoin tuosta häntäluustani. Murtui siis mahdollisesti edellisessä synnytyksessä että onkos siitä nyt odotettavissa ongelmia. Toivotaan ettei.

Meillä tyttö 3v9kk odottaa hyvin malttamattomana sisarustaan. Voi hyvänen aika sentään. Toivotaan ettei sitten iske mustasukkaisuus kun tajuaa että vauva OIKEESTI jää meille asumaan.

LARAMä olen rasvaillut apteekin rasvalla jo monta kuukautta. Ekassa raskaudessa myös samalla rasvalla. Louis Widmer Remederm Fluid Body Cream 200 ml (Hajustettu) - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki oiskohan tuommonen purkki........En tiedä tosin auttaako enää sulle kun kuulostaa pahalle nuo sun arvet.....auts! Mulla jonkin verran nyt lopussa nuo ekat arvet innostuneet, mutta tyytyväinen olen mahaani kun vertaa että jossain olen nähnyt TOOOOOOSIIIIIII hurjia kuvia raskausarvista.

LAHOPÄÄ-LIISALLEKiitoksia taas uudesta pinosta!!!!

Ninnananna ja Sintti 36+5 (LA 23.9)
 
kaikki ovatkin täällä..:)

meillä sattui tapaturma...

olin koiran kanssa pihalla ja puhuin mieheni kanssa puhelimessa.yhtäkkiä koirani juoksi suoraan polveeni kovalla vauhdilla,minä kaaduin maahan ja huusin kuin päätä leikattais. polvilumpio teki aikamoisen liikkeen,mikä ei sille ole normaalia.
puhelin lensi metrin minusta kauemmas,ja ryömin hakemaan sen.itkien kerroin miehelle mitä tapahtui.
soitin taksin,menin lääkäriin,lääkäristä kirurgiselle,jossa lääkäri totesi jonkun sivusiteen revenneen ja todennäköisesti kierukka mennyt kanssa.kävelykepit ja joku iso tuki polvessa seur kuukauden.
vaavi on liikkunut normaalisti,heti kaatumisen jälkeen aloitti mylkkäytymään ja huomenna neuvolaan,en vain tiedä millä menen,en pysty ajamaan autoa
tätä ei olisi enää tarvittu..

ONNEA CINNAMO JA MIIA:flower:

mie ja typy 40+2 :heart:
 
LARAMä olen rasvaillut apteekin rasvalla jo monta kuukautta. Ekassa raskaudessa myös samalla rasvalla. Louis Widmer Remederm Fluid Body Cream 200 ml (Hajustettu) - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki oiskohan tuommonen purkki........En tiedä tosin auttaako enää sulle kun kuulostaa pahalle nuo sun arvet.....auts! Mulla jonkin verran nyt lopussa nuo ekat arvet innostuneet, mutta tyytyväinen olen mahaani kun vertaa että jossain olen nähnyt TOOOOOOSIIIIIII hurjia kuvia raskausarvista.

(LA 23.9)
Mä olen rasvannu 2-> kertaa koko raskauden.. Kärsin atopistisesta ihosta niin olen tottunu päivittäin rasvaamaan... Suihkun jälkeen ainakin ihan pakko! Nyt ollut käytössä ApoBasen Hydro Gel, Erisanin "keskirasvainen" kosteusvoide ja sitten pahimpiin kohtiin paikallisesti jotain rasvasempaa kuten Ambilan tai Decubal ja välillä olen laittanu oikein paljon tota Liberon Baby Oilia... Ei siis ainakaan ole rasvauksen puutetta :) Nyt rasvaan mahan n. 4 kertaa päivässä... Arvet on kyllä tosi äkäsen näkösiä mulla varsinkin navan kohta missä joskus muinoin ollut koru ;<

Help anyone??

Kamala homma visitor, ei voinu tulla huonompaan paikkaan :( Tosi harmillista!! :hug:

Lara- 36+
 
Viimeksi muokattu:
pur
ONNEA KAIKILLE VAUVELISA SYLIIN SAANEILLE!

Täällä rv 40, odotus kova vaan ei MITÄÄN merkkejä synnytyksestä.

IMETYKSESTÄ ollu tääl puhetta ni ajattelin jakaa vähän omaa kokemusta jos siit ois jollekkin apua. Mulla edellinen synnytys oli sectiolla rv38 ja sillon heti sanoivat että sitä alkumaitoa tuli mulla kuulemma tosi hyvin, mutta tyttö ei jaksanut imeä. Hän oli ihan pieni rimpula ja kovin väsynyt. Aina ensin yritettiin saada tyttö imememään ja sitten kun ei onnistunut lypsin käsin lusikkaan ja annoin sillä, hoitajat hörpyttivät vielä lisämaitoa kupista. Kysyin mikseivät pullosta anna sanoivat, että se voi sitten johtaa siihen, että vauva huomaa heti että pullosta tulee niin helposti, etti sitten alakkaan rinnasta enää imemään. Tämä kävi tosi hyvin meikäläisen maalaisjärkeen kanssa. Kaikkea kokeiltiin mulla lämpö rinnoille ennen syöttöä ja riisuttiin vauva alasti, että sillä oli vähän viileä niin ysyi hereillä syötön yrityksen ajan (tämä auttoi vähän). Mutta se mikä teki lopullisen vaikutuksen sekä minuun, että vauvaan olikin kolmantena päivänä iho-iholla, eli sekä minun yläkroppa että tyttö oli alasti ja minä hieroin samalla tytön jalkapohjia niin alko lyyti kirjottaa. Se oli minusta aivan ihanaa kun olin ollut kovin huolissani miksei tyttö syönyt. Ja seuraavana aamuna mulla sitten oliki sellaset Dolly Parttonit et ei tosikaan :D.
Nyt kun Mulla on suunnitelmissa/toiveissa käydä sairaalassa vaan ponnistamassa ja tarkastuttamassa vauva ja lähteä samoin tein kotiin olen varannut korviketta tota hörpyttämistä varten. Itse toivon voivani imettää vaikka koinkin sen edellisellä kerralla jotenkin kuluttavaksi puuhaksi niin samalla myös antoisaksi. Viimeksi menin täysimetyksellä 3kk enkä nyt kyllä koe mitään stressiä vaikka jotenkin ajattelenkin et kahden lapsen kanssa saattais olla helpompaa mitä kauemmin tää tulokas ois rintaruokinnalla. Sitä vaan on jo oppinut et asiat menee näitten pienokaisten kanssa ihan omalla painollaan riippumatta siitä mitä itse ajattelee ;)
 
Lara Eipä taida enään rasvailut auttaa arpien ehkäisemiseksi. Jossain vaiheessa siitä vatsanahkasta vaan loppuu se kimmoisuus ja niitä arpia tulee. Tiedän useamman tapauksen, joilla raskausarvet on tullut vasta ihan viimisinä päivinä ennen synnytystä. Tuntui kuulemma tosi inhottavalta kun yhtäkkiä alkoi niitä repeämiä tulemaan ja olivat kipeitä.

Jokaisella iho on niin erilainen, toisethan alkaa repeilemään heti kun vatsa alkaa kasvaa ja heille jää muistoksi kunnon "tiikeriraidat" toisille ei sitten jää mitään merkkejä venyneestä vatsanahasta.

Itse en ole rasvaillut ollenkaan tämän enkä edellisen raskauden aikana eikä ole tullut raskausarpia. Tätä kovasti ihmettelen, koska mulla on sellainen iho että pienestäkin naarmusta jää arpi. Mutta ilmeisesti mulla on tosi joustava iho :)
 
Mitenkä muuten lapsivesien mentyä, lähdetäänkö sairaalaan omalla autolla vai ambulansilla. Meillä matkaa tonne sairaalaan joku 20-25km ja aina kun oon sanonu et odottaisin kohdallani synnytyksen käynnistyvän lapsivesien menolla, kaikki sanovat, että sitten vaan ambulanssia soittamaan. Lapsi on siis raivotarjonnassa ollut koko ajan ja olen joskus kuullut, että perätilassa olevan lapsen kohdalla pitää mennä lanssilla sairaalaan lapsivesien mentyä, mutta raivotarjonnassa olevan kohdalla ei ole tätä tarvetta. Mitä viisaammat sanovat?

Vieläkään en ole pakannut enkä hommannut kaikkia tarvikkeita sairaalakassiin, huomenna on ryhdistäydyttävä sen asian suhteen.

Felessa ja kääpiö 38+4 la.10.9
 
felessa mun mielestä ei tosiaan tilata ambulanssia, jos vedet menee! sillon ei todennäkösesti ole edes mikään kiire vielä sairaalaan.

t: nim. 72h vesien menon jälkeen synnyttänyt :whistle:

-dask ja typy 36+5
 
Mitenkä muuten lapsivesien mentyä, lähdetäänkö sairaalaan omalla autolla vai ambulansilla. Meillä matkaa tonne sairaalaan joku 20-25km ja aina kun oon sanonu et odottaisin kohdallani synnytyksen käynnistyvän lapsivesien menolla, kaikki sanovat, että sitten vaan ambulanssia soittamaan. Lapsi on siis raivotarjonnassa ollut koko ajan ja olen joskus kuullut, että perätilassa olevan lapsen kohdalla pitää mennä lanssilla sairaalaan lapsivesien mentyä, mutta raivotarjonnassa olevan kohdalla ei ole tätä tarvetta. Mitä viisaammat sanovat?

Vieläkään en ole pakannut enkä hommannut kaikkia tarvikkeita sairaalakassiin, huomenna on ryhdistäydyttävä sen asian suhteen.

Felessa ja kääpiö 38+4 la.10.9
Jos vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt niin silloin ei ole mikään kiire sairaalaan kun vedet menee. Mutta jos vauva on perätilassa tai ei ole kiinnittynyt niin vaarana on että napanuora luiskahtaa ulos. Sen takia silloin pitäisi mennä makuuasennossa sairaalaan ja vissiin mahdollisimman pian. Ja kai pitäis mennä siihen makuuasentoon heti niiden vesien mentyä, koska voihan se napanuora sieltä luiskahtaa muutenkin kuin juuri siinä matkalla sairaalaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Miiak75. Edellinen oli tyttö ja nyt yllätys poika, ihanaa :heart:

Muuta en ehdi nyt kommentoimaan. Meillä tulee luumua kahdesta puusta niin paljon, että pulassa ollaan. Olen niin pihi, että käytän kaikki mitä pihasta irti saadaan, joten nyt keittelemään jonkinlaista luumumössöä pakastettavaksi. Nam :p

Tiinuliini ja Vompatti 37+0 (la 21.9)
 

Yhteistyössä