Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

MiiaK Paljon Onnea poikavauvasta:heart:

Vesien menon jälkeen voi mennä omalla autolla. Mulla on kaikki kolme synnytystä alkaneet vesien menolla ja aina omalla autolla menty/neuvottu menemään. Tästä viimeisestä vain tiesin, että oli kiinnittynyt.
-Poni ja prinssi 1 vko
 
Moikkelis kaikille! Ja paljon ONNEA cinnamolle ja miialle vauveleista!!:heart:

Miialle kävikin hassusti kun prinsessan sijasta tulikin prinssi. Oon kans ite epäilly että mitenkähän käy kun meille on kans lupailtu tyttöä vaikka mulla oli alussa vahva poikaolo ja sykkeetkin on edelleen matalammat kun esikoistytöllä. Hmmmmn.. No sen näkee sitten kun syntyy. En oo onneks paljon uskaltanut ostaa kun neutraaleja vaatteita mutta kotiutumispukuna on kyllä tytön värinen puku, et vaaleenpunasta ylle vaan vaikka poika oiskin :D

Täällä ei tapahdu mitään joten omasta olostani en oo jaksanut kirjotella, oon vaan päivittäin käyny lukemassa teidän juttuja :popcorn:
Tosta lapsivesien menosta vielä sen verran että mullakaan ei viimeks ollu mitään tietoa että onko kiinnittynyt vai ei ja lapsivedet kun meni niin kävin rauhassa suihkussa, pakkailin kassin ja omalla autolla lähdettiin sairaalalle. Ei tullu edes mieleeen soittaa ambulanssia. Nyt oon kyllä itekin lukenut että jos ei ole kiinnittynyt niin pitäs mennä makuuasennossa, mut mistäs sen sit tietää jos ei oo kerrottu?? :O Eiks siinä vaiheessa oo aikas kiire sairaalale jos menee vedet ja samalla supistelee kovasti, muuten ei kiirettä :)


Möhömahis ja vihdoinkin laskeutunut maha 37+5 (la16.9)
 
Fenessa, itsekin listalta katselin, että synnäri on sama ja lasketut ajat melko lähekkäin :) Itse kyllä toivoisin pääseväni synnyttämään jo tän viikon aikana, kun vissiin on iso typy tulossa..

Aika jännä sinänsä, että tuota vauvan painoa ei enää seurata, eikä muutenkaan tuohon kokoon ole kiinnitetty huomiota. Lääkäri vain naureskeli, että toivotaan ettei samassa suhteessa lasten syntymäpainot kasva, esikko oli n.3kg, toinen n.4kg ja oisko tää sitten viiskiloinen.. :O Ei naurattanut yhtään..

Mulla on aiemmat synnytykset käynistyneet just lapsivesien menolla, ja ihan ollaan omalla autolla rauhassa synnärille ajeltu (n.60km), eikä mulle ainaskaan aiemmin ole sanottu tuosta ambulanssista mitään. Nyt sitten olen monista ohjeista lukenut just tuon saman asian, että jos ei ole kiinnittynyt, niin sitten pitäis mennä ambulanssilla kylkiasennossa. Pitää viel torstaina kysyä neuvolassa tarkemmin, ja josko terkkatäti osais sanoa, että onko jo kiinnittynyt :D

Oikeastaan tällä hetkellä tuntuu kivalta, koska hieman supistelee, mulla kun ei tän raskauden aikana ole paljoa supistellutkaan =) Jospa tää tästä etenis.

Nipistys + pallero 39+2 (la 6.9.)
 
Tuosta vesien menosta, mulle neuvolantäti ainakin sanoi jo ennen ku vauva oli kiinnittynyt, että mitään kiirettä sairaalaan ei ole, vaikka vedet meniskin ellei supistukset ole jo tosi kivuliaita. Että ihan voi rauhassa olla vielä kotona, käydä suihkussa ja mennä sitten omalla autolla tai taksilla sairaalaan. Joillakin kun menee vielä monta päivää vesien menosta ennen, ku synnytys lähtee tosissaan käyntiin.

Mullakin kutiaa alavatsa ihan hellvetisti, kun on alkanut noita arpia sinne ilmaantua. Ja koko raskausajan oon rasvaillu ihan hulluna, että kudostyypistä se arpien tulo riippuu. Tuonne syvemmälle kudokseenhan ne arvet repeytyy eikä tohon ihon pintaan. Mä oon vaan nyt perusrasvalla rasvannut, yrittänyt kovasti olla raapimatta ja välillä laittanut Bepanthenia iltaisin.

ON: Mä nukuin viime yönä paremmin ku viikkoihin. Nyt on ihan hölmö olo. Vauva oli kerrankin yön tosi rauhallinen, että ehkä se vaikutti asiaan kun ei tarvinnu rampata veskissä. Eikä supistellutkaan ennen, ku aamuyöstä jonkun verran että piti nousta vähän jaloittelemaan. Jos sitä tänään sitten lähtis vähän asioille, ku ei tunnu olo ihan niin zombilta ku normaalisti. Mitään ei oo nyt yön ja aamun aikana lorahdellut, että kaippa se sitten oli vetistä valkovuotoa.

mt & poitsu 37+2
 
Viimeksi muokattu:
HUOMENET!

LAHOPÄÄ-LIISALLE kiitos uudesta pinosta!

RASKAUSARVISTA: Ekasta raskaudesta mulle ei ihmekyllä tullu yhtään arpea, toisesta sitte repes vattanahka senkin edestä...varmasti osittein myös siksi kun raskaudet niin lähekkäin. Tuntuu kyllä tosi ilkeeltä kun oikeen nahka venyy ja paukkuu.kirvelee kutiaa,kinnaa polttelee, on ilkeetä. Tässä raskaudessa oon nyt huomannu että alkaa hiukan tosta navan päältä repeilee.oon kyllä tosi ahkerasti rasvaillu sellasella kosteuttavalla öljyllä noin 3kertaa päivässä, mutta sitte ku se alkaa repeilee ni ei siinä sitte enää pali rasvailut auta:eek:!

ON: Tytöillä alko hoito parikertaa viikossa ja lähtivät kyllä niin intoa puhkuen kesänjälkeen että oikeen itelläkin hyvämieli...huomaa että kun he ovat tottuneet hoidossa käymään niin hoitokavereita ja hoitajia oli jo kova ikävä. ja tuo muutama päivä viikossa tuntuu ihan kivalta ratkasulta. Tänään siis hiukan leivotaan huomisia hoitokaverisynttäreitä varten ja lauantaina tulee sitte sukulaiset kun on virallinen synttäripäivä meidän 4vuotiaalla=)!Äkkiä se aika on mennyt!!!

lennilokinpoika 36+5
 
VISITOR Olipa hurja onnettomuus ja vielä mihin aikaan...voi ei. Toivotaan että vauvelilla kaikki ok.

Eilen oli sellainen hetki ettei päässyt kävelemään kun niin sattui tuonne alas. Yön nukuin aavistuksen paremmin mitä edellisyön, mutta en siltikään hyvin. Jotenkin iltasella rupee painamaan keuhkoihin ja hengitys on työlästä.......Huomenna aamulla lääkärineuvola jota odotan kuin kuuta taivaalta.

Ninnananna ja Sintti 36+6 (LA 23.9)
 
Tässä kuussa olis kiva syntyä!!! :wave:

" Jos neuvolassa tai äitiyspoliklinikalla on kerrottu, että sikiön pää on kiinnittynyt lantioon, voit tulla sairaalaan omalla autolla. Ellei sinulla ole vielä supistuksia ja lapsivettä tulee, ei sairaalaan menolla ole kiirettä, vaan lähtövalmistelut voi tehdä rauhassa.

Jos tiedät, että sikiön pää on liikkuvana lantiossa tai sikiö on perä- tai poikkitilassa, täytyy sairaalaan tulla ambulanssilla kylkiasennossa, eikä lapsivedenmenon jälkeen saa enää nousta pystyyn. Odota ambulanssia kylkiasennossa maaten, tällöin napanuoran esiin luiskahtamisen vaara pienenee. " LÄHDE: Lähtö synnytyssairaalaan? - TerveSuomi

Ei mulla muuta :whistle: Yö meni... ihan ok :D
Eilen sattu selkään ihan julmetusti, mutta kokeilin kauratyynyä ja autto kivasti!

Lara- ja Väkkärä rv36+6 (23.09.)
 
Huomenta!

Neuvolassa on jällee käyty. Kaikki oli niinkuin pitikin, sf-mitta oli tippunut 32,5 cm ->29,5 cm että jotain on tosiaan tuolla tapahtunut. :D
Eilen oli koko päivän tosi outo olo, Säihkis oli kovin rauhallinen ja ajattelinkin jo että jokos tästä lähtö tulee. Illalla kuitenkin olokin normalisoitui joten täällä ollaan edelleen.
Perjantai olisi hyvä päivä synnyttää, kun silloin miehen isyyslomapäivätkään ei kuluisi sairaalassa oloaikaan.

Visitor39 Onneksi vauva on kunnossa, kuulostaa hurjalta tuo siun onnettomuus. :(

Vesien menosta oli puhetta. Itse pelkään sitä että jos ne menee niin sitten on kyllä kiirus sairaalaan, mutta tämä johtuu siitä että eipä ole ennen menneet. :) Kaikki synnytykset on alkaneet supistuksilla ja vasta sairaalassa on kalvot puhkaistu. Tuon puhkaisun jälkeen onkin sitten edennyt synnytys rytinällä joten sen puoleen vähän hirvittää...

Tänään olisi tiedossa ikkunoiden pesua ja muuta kotipuuhastelua. Eihän tässä enää oikein muuta keksi kun vaan odottelua on tämä loppuaika.

AngelEyes ja Säihkis 37+5
 
Elikkä ilmeisesti toi sairaalaan lähtö vesien menon jälkeen on taas yks näistä asioista, mihin hoitajilla ja lääkäreillä (ja googlella) on miljoona eri mielipidettä. Niin ku tässä raskauden aikana on tuntunu joka asiaan olevan muutenkin joka ammattilaisella erilainen suhtautumistapa.

mt & poika 37+2
 
Eilen supisteli koko päivän enemmän tai vähemmän ja yöllä heräsin kahteen kipeään supistukseen. Illalla ajattelin, että näinköhän yöllä tulee lähtö, mutta onneksi ei vielä tullut! Viikonloppu olis paras vaihtoehto (ihan minkä viikon vaan :)), niin olis helpompi saada esikoinen hoitoon synnytyksen ajaksi...

Eipä mulla nyt sen kummempaa, koittakaahan mammat taas jaksella! :)

-dask ja typy 36+6, 23.9
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa. Vauvan pää vielä vähän liikkui lantiossa, mutta kovin alhaalla kaveri jo on, sydänäänetkin kuuluivat todella alhaalta. Kohdunsuun tilannetta multa ei ole katottu kun joskus rv26 viimeksi, joten ei mitään hajua mitä siellä on tapahtunut, vai onko mitään. Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla 38+1 ja nyt menossa 37+3, saa nähdä lähteekö tämä ennemmin.:)

Tuosta vesien menosta, minä ainakin ihan rauhassa kotona odottelin vaikka vedet menivätkin, näin synnäriltäkin neuvottiin kun sinne soitin. Vedet menivät kolmen maissa yöllä ja kahdeksaksi aamulla käskivät minut viimeistään sairaalaan, vaikka suppareita ei tulisikaan. Aamuksi menin, eikä ainakaan Oysista enää sitten vesien menon jälkeen kuulemma päästetä kotiin tulehdusriskin takia. Ambulanssista kukaan ei puhunut mitään, enkä ole tiennytkään että ambulanssia pitäisi tilailla jos vauva on raivotarjonnassa, perätila tietenkin juttu erikseen. Mutta tosiaan, näistä taitaa olla omat mielipiteensä joka lääkärillä.

Hyvää päivää kaikille, voikaahan hyvin!:)

Lahopää & Tuhto 37+3
 
Oikein paljon onnea uusista vauvoista. :flower:
Visitorilla hurja onnettomuus, mua hirvittää myös välillä kun koirat kohkaa täysillä, eikä tunnu katsovan eteensä. Pari kertaa ovat päin juosseet, mutta olen selvinnyt mustelmilla. Ajoitus ei voisi olla huonompi moiselle tapaturmalle: /

ON: ei mitään lupaavia oireita. Supparitkin on lieventyneet:kieh:
Esikoisen synnytyskin lähti kyllä käyntiin ilman mitään ennakko-oireilua, aamulla alkoi supistukset ja alkuillasta tyttö syntyi. Jospa näin tälläkin kertaa.

Mousse 39+0
 
Onnea kaikille pienille uusille vauvoille ;)

MT Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa loppuvaiheessa lorahdellut ja se on kuulemma ihan normaalia. On vetistä valkovuotoa. Mäkin siitä aikoinani huolestuin ja kävin näytillä. Nyt lorahtelee aina silloin tällöin muttei niin paljon kuin edellisistä.

ON: Vietin ma-ti yön levottomasti. Supistukset alkoivat ilta kympiltä ja jatkuivat ja jatkuivat 5-100 min välein. YRitin vaan nukkua kun ajattelin ettei tässä nyt vielä mitään. Neljältä oli sitten pakko nousta ylös kun ei enää pystynyt olemaan vaakatasossa. Olin ihan kamalan kipeä ja sitten vaan yks kaks kaikki loppui ja menin nukkumaan. Aamulla heräsin 3 h unien jälkeen kamalan kiukkuisena ja kipeänä. Onneksi viime yönä sain nukuttua, mitä nyt välillä heräsin supisteluun ja nyt on taas aamun supistellut lievällä kivulla. Mä en silti jaksa uskoa että tämä vaavi syntyisi sillä molemmista pojista on ollut ihan sama homma, että kovia supisteluja on tullut 2-3 vkoa ennen synnytystä. Niin eikä siitä limatulpastakaan ole mitään merkkejä joten. Täällä vaaputaan vielä pari viikkoa ;)

Joku kyseli ambulanssista. Ei tarvitse mennä lanssilla. Perätilasynnyttäjien täytyy olla vaakatasossa joten sen vuoksi heille sitä suositellaan.

Mutta meidän ihana syyskuu on täällä! Nautitaan ja kaikille voimia loppujomotuksiin, itkuihin, raivareihin ja kaikkeen!:hug:

Martta ja masuvauva 37+2
 
Felessa: esikoisen kohdalla mulla meni lapsivedet aamuyöstä. soitin heti synnärille että miten toimia. Mulle ehdotettiin tuolloin että tule vaikka puolen päivän aikaan jollei kipeet supistukset sitä ennen ala... Muistaakseni silloin ei ollut mitään puhetta siitä onko kiinnittynyt vai ei... No mehän lähdettiin joskus kasin aikaan synnärille. Enkä mä siis silloin saanu mitään ohjeita siihen että missä asennossa saa olla. Mutta tosiaan, ei ne sieltä synnäriltä poiskaan aja. Mä pääsin päivystyksen puolelle. Ultrattiin ihan eka. Likka syntyi vasta 20 tunnin kuluttua siitä kun lapsivedet oli menny. Nyt toivon että tämä syntyy nopeammin.
Eli mä sanoisin että kannattaa ekana soittaa synnärille ja kysyä sieltä neuvoa. Mä oon kans kuullu noista ohjeista että makuuasennossa ois oltava jos ei vauva oo kiinnittyny tai on perätilassa. Kannattaa asia mainita heti soittaessa synnärille jos on varma että vauva on esim perätilassa. Kyllä ne sit antaa ohjeita.

ON: tänään ei oo ollu mitään supistuksia... vauva tosin kyl liikkuu kovasti. Ja on jotenki olo ettei toi oo vielkää kiinnittyny, ja nyt kuitenkin mennään jo 39+0 !!!

tsemppiä kaikille odotteluun!!

muoks. Ja ONNEA teille jotka olette jo pienen tuhisijan saaneet :heart::flower:
 
Viimeksi muokattu:
Kivasti kävi joo niin, että hianon tekstin kirjotin ja sit olikin joku pärkkeleen huoltokatko. Jos ny paremmalla onnella.

Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta!

Tervetuloa Nipistys!

Onnea Cinnamolle tytöstä ja MiiaK:lle yllätyspojasta. Mäkin oon alkanut miettiä, että jos kuitenkin meidän "ei tytöllä tämmösiä vehkeitä ole"-poika onkin sit kummiskin tyttö :D Hauskaahan se ainakin olis.

Visitor39 kuulostipa pahalta, millainen on vointi nyt? Kauheasti aina noissa pelkää, että vauvalle sattuu jotain mutta ei se itsellekään kivaa ole, ei varmaan oikein ilahduta könkätä kepeillä. Onneks ei kuitenkaan sattunut pahemmin!

Voi ihana syyskuu, joskus tuntui, ettei se ikinä tule ja nyt se on täällä :) Tykkään syyskuusta, meidän ensimmäisen hääpäivä tulee nyt syyskuussa, samoin viis vuotta seurustelun aloittamisesta. Toivon kovasti, että vauvakin ehtisi syyskuun puolella tulla, kruunais meidän syyskuurakkauden :p

Neuvolassa kävin tänään, eipä siellä ihmeempiä. Ei mulla koskaan oikein mitään asioita siellä purettavana tai kysyttävänä ole, mikäs tässä ollessa. Arvotkin oli kaikki ok, sf-mitta tipahtanut 32 sentistä 31,5 senttiin mutta olin kyllä vähän eri asennossa ja mittaajakin eri kuin viimeksi. Painokin tippunut 400 grammaa hirveestä mässytyksestä huolimatta.

Vauva raivotarjonnassa, jes! Pääkin suht alhaalla, tosin sen verran ylhäälläkin vielä, että terkka veikkaili ainakin laskettuun aikaan menevän ja sitähän mäkin oon koko ajan aatellut. Tuumasi myös, että vauva vois olla kooltaan maksimissaan 3,3 kiloa, kelpaa :D helpottava tieto tuo, että se nyt kummiskin on pää alaspäin ja ilmeisesti alkaa laskeutuakin alemmas.

Voimia kaikille!

Sannimarja 37+3
 
Onnea MiiaK vauvasta :flower: olipa jännä että tuli poika vaikka odotitte tyttöä, saa nähdä käykö meillä samoin, kun mulla ollut poikatunne mutta ultraajan mukaan olisi tyttö. Sitten ärsyttää kun jotkut ovat antaneet vaaleanpunaista vaatetta jo etukäteen vaikka on sanottu ettei se ole mitenkään 100% varmaa.

Visitor olipa ikävä onnettomuus sulla ja vielä mikä ajoitus, tsemppiä paranemiseen :hug:

Kiitti Lahopää-Liisalle uudesta pinosta, jes nyt on vihdoin meidän kuu!
Sairaalaan menosta ambulanssilla olen kuullut kanssa tuon mitä Lara kopsasi tänne, siis nimenomaan vain niissä tapauksissa jos perätilassa tai poikittain.

Mirot 39+4 :heart:
 
Moi!

Onnea Miak ja Cinnamo vauvoista! Cinnamolla onkin siellä ollut täsmällinen vauveli kun syntynyt laskettuna päivänä. :)

Visitor, tsemppiä jalan kanssa. Ei kyllä olis voinut pahempaan aikaan tapaturma sattua. :|

Vesien menosta ollut puhetta. Mulla on molemmat synnytykset käynnistyneet supistuksilla ja vasta sairaalassa kalvot puhkastu. Nytkin luulen että synnytys alkaa suppareilla, vaikka eihän sitä tiedä.

Muutamana aamuna mulla on nyt ollut vähän supistuksia, tosin eivät kovin kivuliaita. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa ei ole ollut ainuttakaaan supistusta ennen kun synnytys on käynnistynyt. Ja dask:in tavoin täälläkin toivotaan synnytyksen alkavan minkä tahansa viikonlopun aikana, että saadaan lapset helposti hoitoon. :)

Lahopää-Liisalle kiitokset uudesta pinosta.

marza ja onnianni rv 35+5 (la 1.10)
 
Täällä on nyt kaikki tarpeellinen ostettu. Tänään kävin shoppaamassa lisää harsoja, vaippoja, Nenä-Fridan, keittosuolatippoja, nykyistä kuppikokoa kuppia isommat imetysliivit, aika monta pakettia siteitä ja Levolaccia. Tosin veikkaan että tuolle Levolacille tulee käyttöä jo tänään eikä vasta synnytyksen jälkeen. Heh.
Kävin myös Ruohonjuuresta hakemassa vadelmanlehtiteetä, ajattelin lipittää sitä tänä iltana. Katsotaan onko sillä niin minkäänlaista vaikutusta. Meinasin myös kokeilla sitä akupisteiden hierontaa Babyidean sivujen ohjeiden mukaan. Jos saisi näihin melko kivuttomiin supistuksiin, mitä on tullut taas koko päivän, jotain potkua. Kaikki supparit on tervetulleita, jos ne vaan paikkoja vähänkin availis lisää. Vauvalle oon höpötellyt että esimerkiks toi 3. päivä olis hyvä päivä syntyä, kun kolmonen ja 13 on mun lempinumeroita, mutta en usko että vaavi mua tässä asiassa hirveästi kuuntelee. :D

mt & poika 37+2
 
Hei tyhmä kysymys: jos vauvan pää on kiinnittynyt, voiko se enää kääntää kylkeä? Esikoinen mulla kiinnitty vasta salissa, joten kokemusta ei ole... Kiitos, jos joku viittii vastailla...

-dask ja typy 36+6, 23.9
 

Yhteistyössä