Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:
Kiinnittymisestä on ollut puhetta täällä. Mä en ole tuntenut kahden edellisen lapsen aikaan mitään ihmeempää. Jos epämääräistä painon tunnetta ei lasketa, niin mitään ihmeellistä ei ole tuntunut :O Niin vaan tämäkin vauva kiinnittyi mun huomaamattani
En kyllä edes tiedä, et miltä sen pitäs tuntua, että ei sen puoleen...
Möhömahis mulla kans on ollut aiemmissa raskauksissa, molemmissa niissä vieläpä, tuo sama streptokokki b. Esikoisen aikaan oli oireeton virtsatientulehdus, joka sit pääsi menemään niin pitkälle että levisi munuaisiin asti. Ihmettelin vaan, kun oli yli viikon ollut kuumetta yli 40 astetta koko ajan ja selkää särki mielettömästi :O Lääkäriin oli lopulta pakko mennä, kun ei panadolillakaan laskenut kuume mihinkään ja siellä katsottiin tulehdusarvot, jotka meni taivaissa. Osastolle ne ottivat ja antibioottia suoraan suoneen viikon verran :O Loppuraskauden ajan jouduin syömään estolääkitystä, ettei uusisi enää. Synnytyksessä annettiin tipalla antibioottia. Kuopuksen kanssa oli sama juttu. Jossain viljelyssä huomattiin tuo bakteeri ja sit synnytyksessä annettiin antibioottia suoraan suoneen. Nyt ei oo virtsatientulehduksia ollut ja mietinkin, että pitäisköhän mun sanoa synnärille mennessä tosta että aiemmissa raskauksissa on ollut :O Kun ei neuvolakortissakaan lue mitään siitä. Hoidetaankohan se vaan silloin, jos se on samassa raskeudessa ollut vai vaikuttaakohan siihen edellisetkin raskaudet? Pakko kyllä kysyy tosta ainakin. Jäi vaivaamaan.
Jälkisuppareista mulla ei ole ollut sellaisia koskaan :O
Synnytyksen käynnistymisestä esikoinen käynnistyi joskus yöllä tai aamuyöllä. Jokatapauksessa seitsemän aikaan lähdettiin sairaalaan, kun en kärsinyt olla kotona enää hetkeäkään
Kuopuksen synnytys käynnistyi vesien menolla. En tiedä sitä, että milloin vedet oli menneet. Aamulla heräsin vaan siihen, että makaan märässä sängyssä. Luulin ensin, että oli sattunut vahinko, mutta määrästä päätellen tajusin äkkiä että taisikin olla lapsivettä
Vauvan nimistä on ollut juttua täällä. Ei olla mietitty vielä mitään nimiä valmiiksi. Mietitään vasta sitten, kun syntyy ja tiedetään kumpaa sukupuolta on
Niin on ollut edellisilläkin kerroilla
Tähtirata tosi kurjaa tommonen käytös sairaalalta :kieh: Mene suoraan vaan sinne ja istu siellä niin kauan, että alkavat tutkia. Ei kenenkään tarvii huolesta kärsiä, kun niillä on siellä laitteet ja henkilökuntaa jotka voi tutkia mikä tilanne on :hug: Tosi törkeetä tommonen suihkua ja panadolia-systeemi :stick:
Omaanapaa supistelee ja paljon :kieh: Yöllä vetää suonta jalasta ja nukkuminen on kovin pätkittäistä ja levotonta, kun pitää koko ajan vaihtaa asentoa :kieh: Illalla mutkellan sohvalla suppareista kärsivänä ja toivon joka ikinen yö, että pääsisin lopultakin synnyttämään. Aina vaan ollaan aamulla yhtenä kappaleena
Nyt on alkanut supistelemaan päivälläkin ja vieläpä aika kipeästi. Edistystä siis ilmeisesti tapahtuu muttei kuitenkaan niin paljon että pääsisi synnärille asti :kieh: Selkä on kipeä suppareiden takia, liikkuminen tuskallista vaappumista kun vauvan pää painaa nivusiin ja vihloo lähes koko ajan :kieh: Muuten menee ihan hyvin
smur-ffi ja papu (joka voisi kohta syntyä) 38+3