Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnea taas kaikille pienokaisen saaneille !! :heart:

Itselläni tänään 39+3. Eilen illalla saunoin, että jos jotenkin edesauttaisi. Yöllä alkoi sitten tulemaan limatulppaa. Sellaista veristä limaa on sitten tullut aika pieniä määriä tosin koko päivän ajan. Kai se veri on siinä ihan normaalia, kun siis on semmosta ns vanhan veren oloista, ei mitään kirkasta verta ?? Ja semmosta menkkamaista jomotusta on ollut koko päivän!!
Ja supistuksia on tullut muutamia,tosiaan satunnaisia. Alaselkää myös välillä kuumottaa. Toivon että vielä nyt viikonlopun aikana pääsis synnärille. Saapi nähdä.

Tsemppiä kaikille odotukseen!!
Annmari + poju 39+3
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: :flower: Ja kiitos kun jaatte myös synnytyskertomuksia, niitä on kiva lukea.

Täällä testaillaan tänään VIIDEN ässän taktiikkaa - shoppailu, sienestys, siivoaminen, saunominen ja seksi :LOL: Jo on kumma jos ei ala supistella! :D Siis oikeesti ei kyllä ole vielä mikään kiire saada vauva maailmaan, mut saishan hän jo syntyä jos on siihen valmis :heart:

Endotar & poitsu 38+5
 
Paljon onnea vauvan saaneille!!!!!!:flower::heart:

Täällä on ollut melko ikävät ja hämmentävät oltavat:( Toissapäivänä ensin oli neuvola, jossa täti sitä mieltä, että nyt on synnytys alkamassa näillä näppäimillä ja paikat täysin kypsät, kohdunkaula huventunut, muttei vielä auennu, hoputti minua synnärille näytille. Kun supistukset oli kestäny 13H epäsäännöllisinä 7-10 minuuttiin ja voimistui vain, niin lähdin TAYSIIN. Käyrällä supistukset edelleen voimakkaita, mutta epäsään. mikä ei kuulemma kypsytä kohdunsuun tilannetta. Sain piikin käsivarteen ihon alle mikä lakkautti kaikki supistukset. Eilinen oli hyvin hiljaista kunnes alko vihloa ja repiä tuolta ihan alhaalta ja pientä rusehtavaa vuotoa tuli. Soitin ja sanoivat, ettei syytä huoleen, ilmeisesti vuoto sisätutkimuksesta ja vihlontaan jälleen kerran vähän suihkua ja panadolia.. Viime yöstä tähän hetkeen alakertaa vihlonu ja repinu niin helvetisti, eikä kärsi yhtään olla pystyssä.. Supistuksista ei tietoakaan.. Aamulla wc:ssä tuli desi juoksevaa valkovuotoa, jossa kirkasta verta ja sen jälkeen ISO verenpunainen limanuljaska..Soitin jälleen johon vastaus sama perkeleen panadolia ja suihkua!! Nyt tunti sitten tuli pihalle samanlainen limanuljaska.. Vauvan liikkeet ollu tosi minimissään en tunne, kuin kädellä painelemalla.. Oon niin huolesta soikeena, että mitä ihmettä tää kaikki on?????:ashamed: ÄRSYTTÄÄ niin se TAYSIN toiminta kun ne ei viitsisi mitään tehdä ja ihan kun ois niiltä omista pois, kun sinne menee tai soittaa ja sama panadol-suihkulaulu AINA!!! Lisäks tuli flunssa ja kurkkukipu kaiken päälle.. ei nukkumisesta ollu tietoakaan :/ Kiitos ja anteeks tunteiden purku! Koittakaa jaksaa:heart:

Tähtirata 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Shurille tyttövauvasta!! :heart:

Tähtirata: Ompa kurjaa tommonen tosiaankin.Jos kovin huolettaa,niin mee sinne Taysiin vaan ihan ilman soittamista.Saavat kattoa tilanteen,kun ei ne voi sieltä kattomattakaan pois ajaa.Saisit ainakin itte mielenrauhan.:hug:

T.Heppuli ja Kerttu 36+6
 
Paljon onnea Shurille ja koko perheelle:flower::flower:

Tähtirata mä kanssa suosittelen että menet ilman soittamista ja vaadit että nyt tutkitaan:stick:

Ninnananna ja Sintti 37+2 (LA 23.9)
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :heart:

Täällä on supistelut lisääntyneet huomattavasti ja eilen illalla tuli jo polttoja lähemmäs kolmen tunnin ajan 5-15 minsan välein eivätkä olleet enää mitään laimeita suppareita, tuntui että selkä on tulessa ja sitten loppuajasta tuntui polttoja myös alavatsalla. Ajattelin jo, että josko pääsis vielä yön aikana synnyttämään mutta laantuivat sitten kymmenen aikoihin illalla niin että pääsin nukkumaan. Josko tässä laskettais jo päiviä eikä enää viikkoja pojan ulostuloon...

mt & poika 37+5
 
Meille syntyi tyttö 29.8 (rv 39+3). Painoa 4110g ja pituutta 53cm. Vauva tuli maailmaan sektiolla koska ponnistusvaihe pitkittyi (kesti puolitoista tuntia) ja ei vaan tullut pihalle vaikka kuinka ähistiin. Lisäksi vauvan sykkeet alkoi heittelemään,joten päädyttiin hätäsektioon.

Neljäntenä päivänä pääsin kotiin ja haavan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, tänään poistettiin hakaset haavasta. Minulla siis sinänsä positiivinen sektiokokemus vaikka kauhulla ajattelin, etten ikinä toivu siitä. Lisää kirjoittelen kenties myöhemmin, vauva on niin ihana, että netti on jäänyt toissijaiseksi ajanvietteeksi...:)

Mulla supisteli kaksi yötä (to-pe ja pe-la) epäsäännöllisesti mutta kipeästi. Supparit kuitenkin aina loppuivat kokonaan puoleen päivään mennessä. Vedet meni sunnuntaiaamuna ja jumalattomat supistukset alkoivat sairaalan ovella. Kohdunsuu 8cm auki, ei toivettakaan saada muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu... Eli ne supparit avasivat paikkoja vaikka en uskonut siihen kun olivat niin outoja...Synnytyksen kokonaiskesto 4h, josta siis ponnistusvaihetta 1h 30 min.

Loppu hyvin kaikki hyvin.

MaybeSomeday ja Onnikki 6vrk:heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: Täällähän oikein ropisee vauvauutisia:heart:

Omassa navassa ei mitään uutta, yhdessä kasassa edelleen - ja luultavasti vielä muutaman viikon :D

Jonspe ja Lilliputti 38+4
 
Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille:flower:. Aika moni vauva näyttää syntyneen viime kuun lopussa. Hienoa että kaikkien vauvat voivat hyvin.:heart: Voimia myös kaikille äideille toipumiseen.

Itsellä ei oloon mitään uutta, ei supistele eikä ole muitakaan kipuja. Tasan viikon päästä olisi laskettu aika, mutta tosiaan alkaa epäilyttää, että aikooko tämä vauva tulla ulos lainkaan.:rolleyes: Kovin kuitenkin vauva liikkuu mahassa, joten senkään puoleen ei onneksi ole ollut huolta. Ensi viikonloppu olisi tosiaan kyllä hyvä aika vauvan tulla tähän maailmaan, mutta sitä tuskin minä voin päättää;).

ennie ja myrmy 39+0 (LA 11.9)
 
Oikein paljon onnea Shurille ja MaybeSomedaylle!! :flower:

Ja Tähtirata mene ihmeessä sinne TAYSiin niin ne tarkastaa tilanteen, ainakin saat itsellesi mielenrauhan vaikka kaikki olisi hyvin ja pääsisit kotiin! :hug:

minä ja täysiaikainen Rosinarusina 37+0 POKS! :heart:
 
Onnea MaybeSomeday ja koko perhe:flower::flower:

Tänne pöllähtänyt oikea haikara parvi:D

Itse täällä yhtenä kappaleena. Olen alkanut pelätä josko kehittymässä jonkinlainen myrkytys.....torstaina oli neuvola jossa paineet oli koholla. Yksi ilta näin kylppärin seinällä vilisevän mustia ötököitä, kunnes tajusin että näin väärin.....(harhoja)....kädet olleet puutuneet ja pistelee....turvotusta käsissä......päässä paikoitellen puristavaa tunnetta......pitää soittaa ma neuvolaan josko mittaisivat verenpaineen.

LÄMMIN KAURAPUSSI on muuten ehdoton helpotus tuonne ristiselkään kun polttelee ja suppailee. Esikoisesta pidin ja oi mikä apu ainakin silloin.

Ninnananna ja Sintti 37+2 (LA 23.9)
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower:

Tänään oon käyny lenkillä.. ensimmäisellä flunssan jälkeen.. Ja kävelin aika reippaasti ( niin reippaasti kun pääsin :) ) ja supisteli aika paljon. Sen jälkeenki on koko päivän supistanu, mutta ei kipeästi.. Seuraava neuvola on keskiviikkona...

Hyväsetti 37+3
 
Paljon onnea kaikille tuoreille äideille & vauvoille ja tietysti koko pesueille :heart: :flower: :heart:

Täällä vielä mölytään täyttä häkää mahassa, supistuksia jonkun verran...mutten oikein aina tiedä mitä mikin on :)

Tsemppiä kaikille loppusuoralle :heart:

Raitahippo ja Rusina 37+2 (LA 23.9.)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Kiinnittymisestä on ollut puhetta täällä. Mä en ole tuntenut kahden edellisen lapsen aikaan mitään ihmeempää. Jos epämääräistä painon tunnetta ei lasketa, niin mitään ihmeellistä ei ole tuntunut :O Niin vaan tämäkin vauva kiinnittyi mun huomaamattani :D En kyllä edes tiedä, et miltä sen pitäs tuntua, että ei sen puoleen...

Möhömahis mulla kans on ollut aiemmissa raskauksissa, molemmissa niissä vieläpä, tuo sama streptokokki b. Esikoisen aikaan oli oireeton virtsatientulehdus, joka sit pääsi menemään niin pitkälle että levisi munuaisiin asti. Ihmettelin vaan, kun oli yli viikon ollut kuumetta yli 40 astetta koko ajan ja selkää särki mielettömästi :O Lääkäriin oli lopulta pakko mennä, kun ei panadolillakaan laskenut kuume mihinkään ja siellä katsottiin tulehdusarvot, jotka meni taivaissa. Osastolle ne ottivat ja antibioottia suoraan suoneen viikon verran :O Loppuraskauden ajan jouduin syömään estolääkitystä, ettei uusisi enää. Synnytyksessä annettiin tipalla antibioottia. Kuopuksen kanssa oli sama juttu. Jossain viljelyssä huomattiin tuo bakteeri ja sit synnytyksessä annettiin antibioottia suoraan suoneen. Nyt ei oo virtsatientulehduksia ollut ja mietinkin, että pitäisköhän mun sanoa synnärille mennessä tosta että aiemmissa raskauksissa on ollut :O Kun ei neuvolakortissakaan lue mitään siitä. Hoidetaankohan se vaan silloin, jos se on samassa raskeudessa ollut vai vaikuttaakohan siihen edellisetkin raskaudet? Pakko kyllä kysyy tosta ainakin. Jäi vaivaamaan.

Jälkisuppareista mulla ei ole ollut sellaisia koskaan :O

Synnytyksen käynnistymisestä esikoinen käynnistyi joskus yöllä tai aamuyöllä. Jokatapauksessa seitsemän aikaan lähdettiin sairaalaan, kun en kärsinyt olla kotona enää hetkeäkään :D Kuopuksen synnytys käynnistyi vesien menolla. En tiedä sitä, että milloin vedet oli menneet. Aamulla heräsin vaan siihen, että makaan märässä sängyssä. Luulin ensin, että oli sattunut vahinko, mutta määrästä päätellen tajusin äkkiä että taisikin olla lapsivettä :D

Vauvan nimistä on ollut juttua täällä. Ei olla mietitty vielä mitään nimiä valmiiksi. Mietitään vasta sitten, kun syntyy ja tiedetään kumpaa sukupuolta on :D Niin on ollut edellisilläkin kerroilla :D

Tähtirata tosi kurjaa tommonen käytös sairaalalta :kieh: Mene suoraan vaan sinne ja istu siellä niin kauan, että alkavat tutkia. Ei kenenkään tarvii huolesta kärsiä, kun niillä on siellä laitteet ja henkilökuntaa jotka voi tutkia mikä tilanne on :hug: Tosi törkeetä tommonen suihkua ja panadolia-systeemi :stick:

Omaanapaa supistelee ja paljon :kieh: Yöllä vetää suonta jalasta ja nukkuminen on kovin pätkittäistä ja levotonta, kun pitää koko ajan vaihtaa asentoa :kieh: Illalla mutkellan sohvalla suppareista kärsivänä ja toivon joka ikinen yö, että pääsisin lopultakin synnyttämään. Aina vaan ollaan aamulla yhtenä kappaleena :D Nyt on alkanut supistelemaan päivälläkin ja vieläpä aika kipeästi. Edistystä siis ilmeisesti tapahtuu muttei kuitenkaan niin paljon että pääsisi synnärille asti :kieh: Selkä on kipeä suppareiden takia, liikkuminen tuskallista vaappumista kun vauvan pää painaa nivusiin ja vihloo lähes koko ajan :kieh: Muuten menee ihan hyvin :LOL:

smur-ffi ja papu (joka voisi kohta syntyä) 38+3
 
Täällä ei tapahdu yhtään mitään... :kieh:
Viikot taas kohta paukkuu eikä yhtäkään supistusta oo vielä tullut. Mä oon varmaan tän pinon viimeinen synnyttäjä |O

:snotty: -eeva- ja pikkutyyppi 37+6
 
Onnea kaikille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet syliin! :heart:

Mä yritin jo aiemmin kirjottaa tännem mutta sitten tuli huoltokatko.. :headwall:

Mulle ei mitään ihmeempää. Vähän painetta alavatsassa ja parit supparit tullu, mutta ei MUUTA. Eikös kuitenkin nyt ole mahd. että synnytys käynnistyy ihan millon vaan kun on 38+?? Voiko se käynnistyä vaikka vauva ei olisi kunnolla laskeutunut?

Mä oon jo tosi malttamaton! :)

Jees, mutta nyt käperryn sohvalle odottamaan että väsymys iskee.. :wave:

Lätäkkö + vauveli 38+0 (18.9) Poks poks!! :cool:
 
Shuri ja Maybesomeday onnea vauvoista :flower:

Mä kirjotinkin jo aiemmin, mutta just ku teksti oli lähdössä tuli joku huoltokatkos, ärsyttävä palsta..:mad:

On: tänään on siivottu ja saunottu ja rappusiakin käyskennelty kun kävin kauppakeskuksessa, mutta eipä vielä mitään tapahdu muuta kuin vauvaa myllää vatsassa, joten jatketaan ihmettelemistä. :wave:

Mirot 40+0
 
Onkos muillakin nyt ollut vatsan tunnottomuutta? Eli tässä olen pari päivää ihmetellyt, kun vatsan iho tuntuu niin oudolta, ja nipistellessä tänään hoksasin, ettei navan ympärillä ole ihossa tuntoa ollenkaan. Onnistuin jopa nipistämään kunnon jäljen tuohon ihoon, kun ei tosiaan mitään tuntoa :rolleyes:
Luin kyllä, että tämä on ihan normaalia eikä tartte siitä hätäillä, kiinnostais vain että onko muillakin tätä, kuinka yleistä? Mulla ei aiemmissa ollut tätä tunnottomuutta, niin ensin tosiaan hieman säikähdin :)

Nipistys ja pallero 39+6 (la 6.9.)
 
Yvi
Vai on Jorvissa ruuhkaisaa.. Ja juuri sinne ollaan menossa.

Laskettu aika koittaa keskiviikkona ja mulla on joku virusflunssa päällä. Alkoi kurkkukivulla ja nyt on pahaa yskää ja nuhaa, ja ääni mennyt. Odotin synnytystä niin hyvillä mielin ja nyt tämä! Miten voin sitten tarvittaessa huutaa kun kuiskaaminenkin on tarpeeksi vaikeaa ja saa aikaan hirveän yskänkohtauksen? :LOL: : / Lääkäriltä sain Heinix-allergialääkkeitä nuhaan mutta eipä nuo paljoa auta. Raskauden suhteen sentään kaikki ok, eikä mitään ikäviä vaivoja. Yhä kyttään jokaisen mahasta kuuluneen napsahduksen jälkeen, tuleeko nyt sitä lapsivettä... Pelkään myös jotenkin että kun yskä on paikoitellen niin rajua, että voiko se saada kalvot puhkeamaan.. Tuskinpa kuitenkaan, jos sen tosiaan saa aikaan vaan joku tietty aine mitä lapsi erittää sitten kun on valmis.

Tässä valmiina odottamassa pinnasänky jossa sisällä pieni korisänky sekä hoitopöytä. :heart:


yvi 39+2
 

Yhteistyössä