Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Mirot: Meilläkin tehtiin paperit äitiyslomastani töissä...Itse aloin sitä hommailemaan,en tiedä oisko työnantaja itse sitä tehnyt, olis varmaan mutta olen niin epäluuloinen, että jos sitä ei olis paperilla niin ne tekis jotain kieroa mun selän takana ja sitte mulla ei oiskaan työpaikkaa enää kun äitiysloma loppuu...Oon tosi vainoharhainen... :D Mutta meiän firmassa oli kyllä sitten ihan oma lomakkeensakin perhevapaita varten mikä täytettiin ja siihen merkattiin myös vanhempainvapaan jälkeiset vuosilomat eli mulla on ainakin lomaa 20.7.2011 asti ja sitten oon varmaan vielä loppuvuoden kotona. Huh, tulipa selitys.

Yöllä oli harjoitussuppareita sekä lonkat tulessa. Aamulla sitten heräsin suonenvetoon, ihania pikku vaivoja.

MaybeSomeday ja Onni 27+4 :heart:
 
Mirot Meillä tosiaan allekirjoitetaan paperi, johon merkitään vanhempainvapaan ajankohta. Tämä lappu lähtee palkanlaskennan kautta Kelaan, ja sen mukaan saan 3kk:n palkan. Samalla pomo syötti koneelle nykyisen hoitovapaan loppumaan äitiysloman alkuun ja syötti myös uuden äitiysloman koneelle. Kannattaa ehdottomasti kysyä töistä, luulen, että joka paikassa pitäisi joku virallinen paperi olla äitiyslomasta?!

-dask ja typy 24+5
 
Sokerirasitus takana, ei se ollutkaan niin kamalaa kuin luulin. Tuloksetkin oli vallan loistavat :D :D Suklaata piti tietenkin syödä heti ku sieltä pääsin, jos tässä ois joutunu dietille loppuraskauden ajaksi.

Esikoisen hoitokuviotkin muuttui syksylle, ei saa olla hoidossa ku 5h/pvä jos vanhemmista toinen on kotosalla. Nyt jännitän et ottaako sama pph sen vaikka tunnit putoo vai minne lapsonen sijoitetaan. Mietin jo että jos on ihan hölmö paikka, ni jätän sit kotiin. Haettiin siis vain 10pvä/kk hoitoa. Miten muiden esikot, jatkaa hoidossa tai aattelitteko viedä syksystä hoitoon?

Kävin sokerirasitusreissulla neuvolassakin, hemoglobiini oli noussut takas yli 120 mut edelleen jatkan rautaa sillon tällöin. sykkeet oli alle 140 vauvalla, kohdunpohjakin kulkee ihan keskikäyrää. Painoa oli taas edellisestä käynnistä tupsahtanut kilo lisää... ja suonikohjuista kyselin myös - th on sitä mieltä että pitäis ostaa jo ne hoitosukat mut vasta ostin sukkahousuja ja stay uppeja ni ei taas viittis laittaa rahaa noihin perhanan sukkiin. Kyllä vit**aa! Mutta eipä tää tietty kivaa ole ku noita kohjuja särkee, ne kasvaa koko ajan ja töissä pitää se 8h seistä. Saiskohan tosta syystä saikua, motivaatio on meinaan todella nolla töitä kohtaan.
Meidän lähiesimies on ruvennut ryyppäämään, mutta koska hakee aina sairaslomaa ni aluepäällikkö ei voi sitä irtisanoa. Nyt se on alkanut terrorisoimaan että laittaa ryyppykavereitaan tuleen meille hankaliksi asiakkaiksi ja ne sitten tekee valituksia pääkonttoriin ku meillä yllättäen palaa hermo niihin. Toinen sen bravuuri on soitella töihin ihan kännissä ja jaaritella ihan pa**aa! Onks kellään kokemusta tällaisesta?...

Että tämmöstä tällä kertaa :) Toivottavasti seuraavan kerran oon töissä sitten joskus 2012 tai 2013.

Ansku 26+
 
Ilmoitus hoitovapaan loppumisesta ja uuden äippäloman alkamisesta meni meillä ainakin ihan suullisesti. Lisäksi laitoin palkanlaskijalle erikseen sähköpostia asiasta. Esikon aikaan ei silloinkaan mitään papereita allekirjoiteltu.
Muistakaahan ilmoittaa myös ammattiliittoon vapaista jos sellaiseen kuulutte niin ei mene maksuja mutta säilyy jäsenyys!

Mörrittimellä onkin kivan kuuloinen esimies :eek: ei ole kyllä vastaavasta mitään kokemusta. Toivottavasti tilanne rauhoittuu...

(.) Vauvelin liikkeet tuntuu jo tuossa navan korkeudella, ja onkin aika vilkas kaveri kyseessä. Aika kipeetä välillä tuntuu, ja masu pikkasen toisinaan ahdistaa kun on niin piukee ja tuntuu että on vaikee olla. Vaikka oikeesti tää ei kyllä edes ole mikään jättisuuri vatsa vaan ala -ja keskikäyrän välissä, mutta jotenkin vaan "tuntuu suurelta" :whistle:

mp ja kirppunen 26+5
 
Täällä vointi on vaihteleva, kipeitä suppareita tulee tosi helposti ihan vain pelkästä kävelystäkin. Mies on kantanut kauppakassit ja äitini kävi tänään siivoilemassa täällä, kun meikä ei todellakaan uskalla imurin varteen tarttua tai huonekaluja siirrellä. Jotenkin tosi vaikeaa olla tekemättä mitään... :| Mutta toisaalta onneksi "loppu" lähestyy. :D Että kaippa tässä tämän viimeiset 15 viikkoa jaksaa olla muiden passattavana, tärkeintähän tässä nyt kuitenkin on se että poitsu pysyisi masussa vielä tovin. :)
Tosi ihana ilma ollut nyt pari päivää, parikymmentä astetta on juuri passeli lämpötila - ei ole liian kuuma eikä liian kylmä. :) Jatkuisipa vaan kesä tällaisena.

Tuli mieleen tuosta, kun meripihka tuossa sanoi, että vauvan liikkeet tuntuvat jo navan korkeudella, että taitaa riippua tosi paljon odottajan ruumiinrakenteesta että kuinka ylhäällä liikkeet raskauden edetessä tuntuvat? Itsellä nyt viikkoja 25+1 ja vaavin potkut ovat tuntuneet kylkiluita vasten jo varmaan parisen viikkoa.

menninkäistyttö & rääpäle 25+1
 
Moi vaan kaikille!!Kävin tänään Naistenkliniikalla diabeteshoitajalla joka määräsi tiukan ruokavalion ja vielä insuliinia!!Tänään sitten aloitetaan ekalla pistoksella(8 yksikköä)!!Siinä onkin totuttelemista kun oon neulakammonen!! :LOL:Mites teillä muilla raskausdiabeetikoilla menee??

miita1969 & Walter 24+5
 
Noniin, 4D-ultrassa käyty :) Kaikki oli pikkumiehellä kunnossa, tosi tarkkaan lääkäri tutki aivot, sydämen, munuaiset, napasuonet ym. suunnilleen kaiken mahdollisen. Muutenkin ultraus oli aikalailla odotusten ja toiveiden mukainen, ei siis lähdetty hakemaan kasvokuvaa vauvasta vaan varmistamaan että kaikki on kunnossa. Toisaalta olihan se mahtavaa nähdä sitä 3/4D-kuvaa kasvonpiirteistä, jaloista ja käsistä, tyyppi siellä herui nyrkkiään ja välillä oikaisi sormet suoriksi, haukotteli ym. :heart: Ihan koko kasvoja ei siis kerralla nähty, aina oli napanuora tai kädet vähän edessä. Painoarvio jässikällä oli jo 1020 grammaa ja pituutta 35cm! Jäi kyllä tosi hyvä fiilis koko ultrasta, lääkäri oli tosi mukava! Kannatti mennä, vaikka olikin kallis.

Työmotivaatio vaan laskee, mun sijainen vaikuttaa tosi reippaalta ja pätevältä, ja on alkanu jo viikossa hoitamaan lähes kaikki mun hommat joten ei mulla hirveesti oo enää tekemistäkään töissä. :LOL: Voisin kyllä jo jäädä lomalle, ei nappaa työnteko yhtään! Toisaalta en kyllä todellakaan toivois että joutuisin saikulle, eli kai tässä pitää vaan sinnitellä vielä reilut 5 viikkoa. Äkkiä se aika menee, toivottavasti.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

Endotar & poitsu 26+1
 
Olipas tänne tullut taas paljon juttua!:)

Mie voisin liittyä niiden joukkoon, joilla ei ole mitään oireita tai vaivoja. Ainoastaan meinaa vähän närästää jos syö jotain rasvaista. Muutenkin olo ollut todella energinen, vaikka se hemppakin oli viime neuvolassa laskussa, enkä ole muistanut rautaa syödä. Lieneekö raskaus- ja äitiysdementiaa. :whistle:

Varasin juuri ajan ultraan, 5.7. päästään taas pientä katselemaan.:)

Kelan paperit postitin kaksi viikkoa sitten, ainakaan vielä ei Kelan sivuilla omissa tiedoissani näkynyt mitään merkintää koko papereista. Kai sinne pitää alkaa kohta soitella jos ei mitään ala ensi viikkoon mennessä kuulua.

Oikein hyviä vointeja kaikille ja extratsempit teille joilla on jo supistuksia ja pitää ottaa rauhallisemmin! :hug:

Lahopää ja Tuhto

 
Dask olen ollut palkanlaskentaan yhteydessä joka ilmoitti että laittavat lapun sieltä Kelaan, kuulemma maksavat sen 3 kk:tta palkaa. Pyysivät itse vaan laittaa itse hakemuksen Kelaan. Mitään ei ole esimiehet tai palkanlaskija maininnut kirjallisista jutuista.
Kuulostaa siltä että meillä menee jotenkin samalla tavalla kuin Meripihkan työpaikalla.
Kaipa se on työpaikkakohtaista miten näissä toimitaan, ehkä jos vaadin saisin sen kirjallisen ilmoituksen tehdä mutten usko että tuolla on työpaikka siitä kiinni että sen menettäisi jos ei tuollaista lappua ole tehnyt. Taidan kuitenkin kysyä vielä varmuuden vuoksi.
 
4d on käyty :) Olihan se mahtava kokemus =)
Kaikki oli hyvin vauvalla, ja sukupuoli näkyi selvästi :heart:
Aika jännä, kun ultraaja sano, et sen saa aina selville... mut ei sitä vissiin kaikki ultraajat osaa kattoa :eek:
Painoa oli vauvalla jo 765 g..
Loma ois mutta rantakelit hukassa :attn:


Hyväsetti ja pötkylä 25+0
 
Endotar, ihana kuulla noin mukavia 4D kuulumisia. :heart: Me käytiin edellisessäkin raskaudessa samalla lääkärillä 4D.ssä ja munkin mielestä hän on aivan ihana. =) Saako kysyä, paljonko sulle jäi lopulta maksettavaa ultrasta? En millään malttaisi omaani odottaa... :snotty:

Tuosta työpaikalle ilmoittamisesta sen verran, että ei minunkaan työpaikallani mitään kirjallisia ilmoituksia tarvittu. Kelan paperit meni palkanlaskennan kautta ja sen mukana sitten tieto myös lomailuajoista. Eiköhän nuo ole ihan täysin työpaikkakohtaisia.

Viime yö meni ensimmäistä kertaa vääntämiseksi, kun hyvää asentoa ei löytynyt millään. Selällään on vaikea olla ja kyljellään ollessa tuntuu, että nahka repeää tuolta alakyljistä, kun vatsa painaa. Täytyisi vissiin alkaa harkitsemaan jotain tukemiskeinoja hyvän asennon löytymiseksi. Pikkuinenkin jumppasi jatkuvalla syötöllä ja heitteli kuperkeikkoja potkien milloin suoraan alaspäin ja milloin ylöspäin. No, hyvä että jumppaa.



Epeti 25+2
 
Mörritin Mukavankuulonen pomo sulla! :/ Meijänkin pomolla on kyllä a-ongelma ja onkin ylemmältä taholta ohjattu jo hoitoon, mutta saa jatkaa töitä, jos käy AA:ssa. Onneks meillä on kaks pomoa, joten toinen hoitaa yleensä nämä paperiasiat ym.

menninkäistyttö Nauti ihmeessä, jos sulla on apuvoimia kotitöihin :) Keskityt ite vaan lepäilyyn, ettei satu mitään... On se varmaan kyllä vaikea olla "passattavana", mutta on se varmaan ihanaakin! :)

Mirot varmaan teillä siis hoituu asia ihan noin :) Mä olen S-ryhmällä töissä, eli työntekijöitä on tuhansia. Niiden on varmaan helpompi hoitaa kaikki asiat paperilla, suulliset ilmoitukset vois olla vähän hankalia... :D

Joku taisi edellisellä sivulla kysellä esikoisen hoitoon viemisestä vauvan syntymän jälkeen. Mä olen pitänyt esikoista nyt kotihoidossa ja tulen pitämään tästä eteenkin päin. Tällä hetkellä ajatus on se, että jos mä olen kotona, niin on kaikki lapsetkin. Pois lukien mahdolliset seurakunnan kerhot tai vastaavat myöhemmin sitten.

Ihanaa, meillä alkaa huomenna katon pellitys, kohta pari viikkoa miehet on tässä pyöriny, purkanu ja tehnyt aluskatetta. Kivasti on menny, miehet (2kpl) on tosi kivoja, eikä oo ollut mitenkään rankkaa laitella niille ruokaa ja kahvia. Päiväunet on esikoisella vähän kärsinyt parina päivänä, mutta ei onneksi pahasti. Valmista pitäisi olla keskiviikkoon mennessä. Jospa sitten vaikka vihdoin pesisi ikkunatkin :D

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :)

-dask ja typy



 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Endotar, ihana kuulla noin mukavia 4D kuulumisia. :heart: Me käytiin edellisessäkin raskaudessa samalla lääkärillä 4D.ssä ja munkin mielestä hän on aivan ihana. =) Saako kysyä, paljonko sulle jäi lopulta maksettavaa ultrasta? En millään malttaisi omaani odottaa... :snotty:
Juu, kyseinen lääkäri on kyllä aivan ihana, voin lämpimästi suositella kaikille! Meillä meni melkein 1,5 tuntia siinä ultrauksessa, ja lääkäri vielä lopuksi yritti monesta kulmasta saada hyvää kasvokuvaa - meinasin jo sanoa että antaa olla, ei me sen kasvokuvan takia tultu... Mut saipahan katsella pikkumiestä koko rahan edestä :heart: Maksettavaa jäi 162,40e, ilman kela-korvausta olis maksanu yli 280e :eek:

Jotenkin jännää, kun vielä muutama viikko sitten tuntui että nautin ihan täysillä joka hetkestä kun on raskaana, eikä sillai ollut mikään tulipalokiire että vauva syntyis. Edelleen nautin tästä raskaudesta pikkuvaivoineen ja kaikkineen, mutta tahtois jo niin kovasti saada vauvan syliin :heart: Tuntuu et mulla on kauhee kiire saada koti valmiiksi vauvaa varten ja kaikki tarvittava hankittua NYTHETI, vaikka eihän tässä todellakaan ole mikään hoppu :D On vaan jotenkin niin malttamaton fiilis, ei pysty edes ajattelemaan mitään muuta... Huoh. Voisko joku lainata mulle vähän kärsivällisyyttä? :LOL:

Kertokaapas kokeneemmat äidit vinkkejä, millanen patja pinnasänkyyn?? Valikoimaa näyttäis olevan Prisman n. 25e euron vaahtomuovi(?)patjoista lastentarvikeliikkeiden lähes satasen patjoihin.. Mikä sit on huono ja mikä hyvä? Petari lienee myös kätevä?

Ja lisää gallupia - joko teillä muilla on nimi valmiina vauvalle? Meillä olis yksi hyvä etunimi pojalle, mutta toinen nimi on vielä ihan hakusessa...

Endotar & poitsu 26+2
 
Endotar Kyselit pinnasängyn patjasta. Ihan tavallinen vaahtomuovipatja ja siihen sitten voi laittaa petarin jos haluaa. Vauvat ei tarvii mitään joustinpatjoja tai tempureita :) Petari suojaa sitä itse patjaa ja on sitten tarvittaessa helppo pestä. Eli se Prisman patja on varmasti ihan ok. Kuitenkin aika lyhyt käyttöaika tuolle patjalle tulee, joten eihän siihen oo mitään järkeä alkaa satasia upottamaan.

Mä olen nyt alkanut miettimään sitä lisä ultraa kun haluisin sukupuolen selvittää. Aluksi oli poikaolo, joka sitten rakenneultran jälkeen on muuttunut tyttöoloksi, vaikka eihän siellä ultrassa saatu mitään viittausta sukupuoleen. Huuto.netistä ostelin tyttöjen värisiä vaatteita, joten saas nähdä tuleeko niille käyttöä vai menevätkö myyntiin :)

-eeva- ja pikkutyyppi 25+2
 
Me ostettiin sänky ja patja Ikeasta, sellainen ihan edullinen malli, kyllä se sen vuoden -puoltoista kestää, minkä tarviikin. Liimataan vaikka kokoon, jos ei muuta :LOL:

Äitiyspakkausta kun ei otettu niin täytyy pienestä pitäen nukuttaa pinnasängyssä, esikoinen nukkui kyllä siinä laatikossa alkuun.

Huomenna olisi lääkärineuvola. Todella ikävä olo ollut tässä nyt toista viikkoa, puolenpäivän jälkeen alkaa supistamaan ja voimakas painontunne alapäässä. Lisäksi koko vatsaa särkee.
Töissä olen tehnyt tunnin lyhyempää päivää ja kun pääsen kotiin, niin koko ilta menee vaakatasossa työpäivästä toipuessa. :/

Mousse 27+3
 
moi!
monilla supistukset näköjään vaivaavat. tsemppiä niihin! mulla itelläni ne ei, mutta tosi kipeät pukamat (ah...), jatkuva närästys ja kiristys kyllä on muistuttanu mua raskaudesta koko ajan... oireettomuus on tästä raskaudesta ollut kaukana! mutta onneksi pahin väsymys on kuitenkin poistunut ja jaksaa liikkua ja puuhastella. :) sain muuten terveyskeskuksesta tukivyön lainaan, eli kannattaa kysellä, jos ei välttämättä halua ostaa omaa. se on kyllä liikkuessa ollut kätevä.

täällä potkitaan ja myllerretään jo kovasti. :)

me ollaan nimiä mietitty ja ehkä yksi vaihtoehto on ylitse muiden. meillä meni vähän ristiin nimiehdotukset, mutta muutama oli sellanen, josta molemmat tykkäs. :) ite en tykkää sellasista väkisin väännetyistä erikoisnimistä, eli ihan varmaan kalenterista löytyvä nimi saa kelvata meidän vauvalle. :)

mulla kans on viime aikoina tullu sellanen olo, että saispa jo vauvan syliin. :) kärsivällisyyttä tämä raskaus on kovasti vaatinut ja tuntuu, että yli 3-4 kk on vielä pitkä aika odotella, mutta onneksi on kesä ja pääsee sitten lomillekin. :) toki välillä tunteet ailahtelee ja tuleva jännittää. kai se ois outoa, jos ei ekaa lasta yhtään jännittäis.

mukavaa keskiviikkoa!
solete ja pikkukaveri 24+4

 
Hei vaan kaikille, minäkin tungen nyt vihdoin itseni pinoon. Olen jonkun verran lueskellut juttujanne mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa :snotty: Eli LA16.9 KOS 23v ja toinen lapsi

Meillä pinnasängyn patjana on vaahtomuovi patja ja petari. Vauva on tosiaan niin kevyt että mielestäni joustinpatjalle ei ole vielä tarvetta. Ostin kovan kantokopan sitä varten jos pinnasängyssä nukuttaminen tuntuu hankalalta (ts. en jaksa nousta koko ajan yöllä :whistle: ). Äitiyspakkausta harkitaan vielä, josko ens viikon neuvolalääkäristä selviäisi varmuudella sukupuoli niin helpottaisi päätöksen tekoa. Minulla on esikoisen vaaleanpunaisia vaatteita vaikka millä mitalla, joten jos on tyttö niin pakkausta ei oteta ainakaan. Rakenneultrassa veikattiin poikaa mutta napanuora oli sopivasti jalkojen välissä..

Jokun kysyi vanhempien lasten päivähoitosuunnitelmista syksyllä, minun esikoiseni jatkaa lyhyellä viikolla pk:ssa syksyllä, mahd. 3pv/vko. Ikää hänelle tulee 5v vielä tämän vuoden puolella.

Työpaikalle ilmoitus hoitui minulla myös suullisesti ja lähettämällä kelan paperi palkkikseen.

Nimiä on täälläkin jo pohdittu ennenkuin asukki sai edes alkunsa :D Olemme keksineet useammankin hyvän nimiehdotuksen mutta ne varmaan muuttuvat vielä monesti tässä matkan varrella.

Minulla on pari viimeistä viikkoa töissä menossa, sitten pääsen kesälomille, vihdoin B) Työpäivät ovat olleet jo pidemmän aikaa yhtä tuskaa, 5-8h seisomista yhdellä tauolla. Tuossa aikasemmin jouduin olemaan alhaisen verenpaineen vuoksi jonkun verran sairaslomalla, huimasi niin paljon että hyvä kun tolpillani pysyin.. Muuten ei minuakaan ole "raskausoireet" pahemmin kiusanneet. Supistuksia oli parina päivänä joskus ennen viikkoja 20, mutta ne menivät ohi eivätkä ole palanneet sen kummemmin. Jotain ohimeneviä kipuja on myös ollut mutta olen nyt paljon paremassa kunnossa kuin esikoista odottaessa.

Miten paljon teillä on paino noussut lähtöpainostanne? Itselläni jo 10kg :x tosin olen hoikka, mutten silti ymmärrä tuota kun en mielestäni syö sen enempää mitä aiemminkaan.

MC 25+6

muoks. pitää näköjään opetella tuo lihavoidun tekstin napin käyttäminen, josko nyt olisi parempi :D
 
Moro!

Tervetuloa moonchaser.

Aika monia vaivaa supistukset, kolotukset sun muut! Jaksamisia teille :hug:
Itselläni olo on ihan kun ei olisikaan raskaana. Minua ei ole kertaakaan supistellut eikä pahemmin muitakaan kolotuksia ole ollut. Yksi päivä töissä tuli tosi paha painontunne tuonne alapäähän mutta sekin meni ohi sen päivän aikana. Olo on siis mitä mainioin =)

miita1969 Ikävää, kun jouduit alkaa pistelemään inskoja :/ Onkos sulla ollut minkälaisia arvoja noissa sokereissa kerta sait nuo insuliinit? Kuinka usein sulla on jatkossa lääkärissä käyntejä?
Itselläni seuraava lääkärissäkäynti raskausdiabeteksen vuoksi on vasta rv 36. Aiemmin toki pääsee jos sokereissa on jotakin häikkää. Mulla on tosi hyvin pysynyt arvot kurissa. Ja tässä raskaudessa mulla ei ole edes niin tiukka ruokavalio ja silti pysyy sokerit hyvinä. Esikoisen raskausaikana sai oikeasti tehdä työtä, että ne pysyisivät rajoissa ja silti saattoi mennä yli sallittujen!

Pinnasängyn patjasta Ostettiin esikoiselle Ikeasta sellainen vaahtomuovipatja. Meillä ei ole käytössä petauspatjaa. Oon suojannut patjan muovilla, että jos sattuu vahinko niin ei mene patjaan asti. Tuo patja on meillä toiminut hyvin. Ajateltiin, että vauva ei vielä mitään kummoista patjaa tarvi. Sitten kun siirtyy jatkettavaan sänkyyn, hommataan sellainen ihan oikea, kunnollinen patja+petari.

Esikoisen hoitoon vieminen Esikoista oon hoitanut kotona tähän asti ja kotiin jääkin kun tämä toinen syntyy. On vielä niin pieni, etten raaskisi viedäkkään hoitoon. Ja itse en henk.koht näe siinä mitään järkeäkään, kun kerta itse olen kotona.

Nimiä ollaan kyllä mietitty mutta ei ole vielä kohdalle sattunut sellaista ihan ylivoimaisen parasta. Tahdottais sellainen ihan perinteinen nimi, mitä ei kuitenkaan ihan jokaisella ole, ihan niinkuin esikoisellakin.

Mitenkäs päin teidän vauvat ovat vatsassanne? Tämä pikkukaveri on viihtynyt nyt koko ajan niin, että potkut osuvat tuonne ihan alavatsalla/sisuksiin. Missähän vaiheessa vauvan kuuluisi kääntyä raivotarjontaan? Ei tässä vielä varmastikaan kannata huolestua, kun onhan tuolla vissiin tilaa kääntyillä mitenpäin vaan!?!

Aplo ja Einari 25+1


 
Aplo:Mulla on lääkäriaika Naistenklinikalle seuraavan kerran 30.6 jolloin he kattoo miten vaavi on kasvanut.Meillä on vaan tää 1 lääkärikäynti,kun muutetaan Turun saaristoon tuossa heinäkuun 19 pvä.Sitten hoito siirtyy TYKS:iin!!Paastoarvot mulla oli koko ajan 5,8 ja ruokailun jälkeen vaihtelevasti 7,2-7,6 välillä,paitsi kerran oli peräti 8,5!!Syy siihen että sain insuliinia on se että mun paastoarvot on aamulla jatkuvasti koholla!!Eilen otin ekan insuliinin ja tänäaamuna oli paastoarvo 5,4 mutta ruokailun jälkeen huimat 10,7!Ennen lounasta oli paastoarvo 4,4 ja tunti ruokailun jälkeen 7,0!Päivä kerrallaan mennään,ollaan ja ihmetellään!!Vauva ainakin elämöi vatsassa aamusta iltaan ja potkut näkyy välillä ihan päältäkin päin!!Ainakin tietää että meidän kundi voi hyvin!! =)

miita1969 & Walter 24+6
...ja huomenna poksahtaa uus viikko B)
 
Hyviä uutisia lääkäristä :wave: Eli kohdunkaulan tilanne oli pysynyt ennallaan viikon takaiseen verrattuna. Kuulemma jos ois suuri riski ennenaikaisuuteen, niin se ois kypsyny vielä lisää. Mut koska lepokaan ei ole vienyt kunnolla pois supistuksia ja painon tunnetta alapäässä, niin pääsen ylimääräiseen ultraan, jossa kohdunkaulan tilanteen näkee paremmin. Lääkäri vaan vinkkas silmää, että siinä samalla näet sitten pikkutyypin kehitystä muutenkin =) Ihana lääkäri!

Tervetuloa Moonchaser! :wave: Mulla on paino noussut nyt 5,2 kg. Reiluun kolmeen viikkoon ei tossa välissä noussut yhtään, mut kappas kun piti liikkumista alkaa rajoittamaan, niin tuli viikossa 700 g :LOL:

Nimistä, valmiina on. Se on kyllä sellainen, ettei mua haittais vaikka vielä vaihtuiskin... Mut me ollaan niin eri linjoilla tytön nimistä miehen kans, että johonkin kompromissiin piti päätyä. Ja nyt kun on ajatuksissaan alkanut lasta kutsumaan sillä nimellä, niin olen onneksi alkanut tykkäämään siitä ihan oikeastikin. Ja siitä saa sellaisen lempinimen, josta tykkään =) Etunimestä tulee aika tavallinen, mut toisesta taas harvinainen. Ei ollut tarkoitus mitään harvinaista nimeä antaa, mut törmäsin yhteen mielenkiintoiseen nimeen erääseen tenttiin lukiessani ja sit googletin nimen etymologiaa, ja ihastuin siihen aivan täysin! Olin ihan varma, että mies haraisi vastaan, mutta kaikeksi onneksi hän pitikin siitä =)

Aplo, hyvin on vauvalla vielä aikaa pyöriä. Viime viikolla lääkärissä (olin siis rv26+jotain) vauva oli masussa poikittain ja lääkäri totesi, että tässähän on vielä monta viikkoa vauvalla aikaa pyöriä miten tahtoo. Ja vastaukseksi siihen kysymykseesi, niin Onni-Ilona viihtyy enimmäkseen poikittain (miten se vielä mahtuu?!) pää vasemmalla kyljellä ja kutittelee varpaillaan oikeaa kylkeä. Mut välillä se vaihtaa asentoa ehkä kymmenen kertaa kahden minuutin aikana :LOL: Harvemmin kuitenkaan vielä pää alaspäin on pitkiä aikoja. Tai ei ainakaan monoa ole yllävatsaan usein tullut.

Pinnasänky ostettiin käytettynä ja saatiin mukaan patja ja petari (ja päiväpeitto ja peitto ja pinnasuojukset). Vaahtomuovipatja on. Koko paketille tuli hintaa 15e, ja olen kyllä oikein tyytyväinen, ettei uutena ostettu mitään. Tai no, toinen petari ostettiin uutena siltä varalta jos eka joutuu pesuun. Niin kuin todennäköisesti joutuu, koska ajateltiin muovitettu lakana pistää petarin ja patjan väliin ettei se hiosta vauvaa niin paljon.

Huppista, tulipas syötyä pussillinen karkkia samalla kun kirjoittelin... :ashamed: Ei se ihme, että paino on alkanut nousta, kun en tätä herkkujen kulutusta oo vähentänyt mihinkään :D Mut jos ultrassa näyttää kohdunkaulan tilanne edelleen muuttumattomalta, niin saan taas lisätä vähän liikuntaa, jippii! :D

Shuri ja Onni-Ilona 27+3
 
Anteeksi taas omanapaisuuteni... Onpahan ollut rankka päivä. Vielä aamulla olin ihan fiiliksissä siitä, kun vauvalla on kaikki kunnossa ja kaiken lisäksi aamupäivällä ehdin hakea äitiyspakkauksenkin postista ennen töihin lähtöä.
Ehdin olla töissä varmaan 10 min kun sain veljeltäni ikävän viestin. He odottavat myös kihlattunsa kanssa esikoista, ja tuossa aiemmin jo kirjoittelinkin että heidän vauvalla todettiin munuaisvika (polykystiset munuaiset), ja ennuste on ollut aika huono. Nyt sitten lääkärit olivat todenneet, ettei ole enää mitään toivoa, ja raskaus täytyy keskeyttää. :'( Viikkoja on heille kertynyt jo 22 ja vauva liikkuu jo paljon... Vaikka tiesin ettei tilanne ole hyvä, päätös keskeytyksestä tuli kyllä mullekin niin shokkina että piti lähtee happihyppelylle ja itkeä rauhassa, tuntuu niin älyttömän pahalta heidän puolesta! :'( :'( :'( Elämä on välillä niin epäreilua.

Nyt on voimat ihan pois, päivällä supistelikin mut onneks ei oo kipeitä supistuksia. Ja arvatkaa kahdesti jaksaisko olla töissä...

Kiitos kaikille patjakommenteista, kai mekin sit päädytään ihan tavalliseen vaahtomuovipatjaan.
 
Endotar: :hug: :hug: :hug:

Patjoista... Kiitoa gallupista, itsekin mietin tuota patjahommaa juuri... Minkä kokosi on standardi patjat? Käykö ne kaikkiin sänkyihin? Meille saattaa tulla käytetty sänky ja haluan uuden patjan...

Tervetuloa Moonchaser! :flower:
Painoa tullut minullekkin jo yli 8kg ja olen myös hoikka ja en syö erikoisen "huonosti"...

Nimet on meillä keskusteltu alkuraskaudesta jo (lue: riidelty :D ) ja toivotaan vain, että naama sopii sitten nimeen... :) Onkos teillä 2 vai 3 nimeä tulossa, meille tulee molemmille 3!

Meillä masu-tyyppi aina eri asennoissa ja todella usein poikittain :) Olen kuullut, että olisi hyvä kääntyä raivotarjontaan joskus rv32-34 aikoihin!

Kummit! Oletteko miettineet kummeja ja oletteko jo kysyneet vai odotatteko ensin lapsen syntymää? Miellä on valittu jo kaikki ja varmistetaan halukkuus sitten kun syntyy, vähän ollaan jo etukäteen kyseltykkin... :)

Lara- ja Nuna rv24+6 :heart:

P.S. Onko kukaan saanut Tramal nimistä kipulääkettä raskauden aikana? Itse sain sitä eilen päänsärkyyn injektiolla ja tämä päivä mennyt nukkuessa, koska jälkiolot oli pahan krapulan luokkaa...! Vähän jäi kuitenkin mietityttämään niin vahvan lääkkeen vaikutus sikiöön, tuntuu että hänkin ollut mahassa vähän vaisumpi tänään... En olisi halunnut "huumata" toista... :ashamed:
 
Lara-, apteekkilaisena voin kertoa että Tramalia ei suositella alkuraskaudessa, mutta on melko turvallinen jo noilla sinun raskausviikoilla, ja varsinkin jos vain kerta-annoksen olet sitä saanut. Joten nou hätä!
 

Yhteistyössä