Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Terve!

Nimi ollaan jo päätetty. Päätettiin jo ennen sukupuolen tietämistä, joten tytöllekkin oli valkattuna. Tykkäsin siitä tyttönimestä kovin, mutta pitää antaa se vaikka koiralle joskus :) Nimien keksiminen ei ollut edes erityisen vaikeaa, meillä oli semmoinen vanha almanakka josta käytiin kaikki nimet läpi ja valkattiin parhaat ja niistä semmoinen joka miellytti molempia.

Endottarelle voimia suruun, voi vain kuvitella miten pahalle tuntuu tommoisen tilanteen sattuminen kohdalle.

Tota patjajuttua olen minäkin miettinyt, niin kiva tietää. Varmaan mekin hommmamme sen petarin. Olen myös kuullut, että patja pitää aina vaihtaa uuteen kun sängyssä nukkuja vaihtuu.

Kummit olen minä puoleltani miettinyt ja suurimman osan pyytänytkin jo. Mies ei ole vielä päättänyt omaa osuuttaan. Mulle kummit oli selkeät ihan alusta asti, mutta se ei tiedä ketä haluaisi pyytää. Loppujen lopuksi käy kuitenkiin niin, että minä valihen nekin niin olenkin jo pikkuisen niitä miettinyt.

Meillä poitsu viihtyy vielä kaikinpäin, mutta tykkää oleilla erityisesti vasemmalla puolella vatsaa. Sen näkee hiukan päälle kun vatsa on hieman toispuoleinen ja varsinkin istuessa tuntuu kylkiluissa semmonen jännnä tunne, jota helpottaa kun laittaa käden vasemman tissin alle, mahan päälle. Eniten poju viihtyy ehkä kuitenkin ihan pää ylhäällä.

Minulle on tullut myös jo jonkun viikon potkuja napaan. Yleensä napaan osuvat potkut on vielä niin kovia, että heilahtaa.

Neuvola lääkäri oli viime viikolla jossa kaikki ok. Hemoglobiini oli taas laskusuunnassa 113. Sf-mitta oli kasvanut 24cm.

Minullekkin on alkanut tulemaan supistuksia, ei kipeitä kylläkään. Mutta semmosia kiristyksen tunnetta alavatsassa ja epämukava olo, joten en keksi sille muutakaan selitystä. Missähän vaiheessa niistä pitäisi huolestua? Eilen tuli kerran, tänään töissä useampia, sen verran ettei jaksanut laskea.

Felessa ja kääpiö 26+5
 
Endotar tosi paljon voimia! Tosi kamala tilanne, kun itse on tietenkin vauvastaan onnellinen ja samalla todella pahoillaan toisten puolesta. Olis vaan niin ihanaa, kun kaikilla sais mennä tosi hyvin.

Nimet on päätetty pojalle ja tytölle, vaikka poikaa odotetaankin tulevaksi. Hyvät nimet on, ainakin meidän mielestä :D Nyt pitää enää oottaa, näyttääkö tulokas nimeltään :)

Mä en oikein osaa hahmottaa miten päin vauva on. Paljon se potkii navan seutuville, aika usein tohon oikealle puolelle. Alavatsaan kyllä kanssa ja joskus tuntuu viipottavan pitkin mahan seutua. Kovin ylös ei potkut tunnu, joten ainakaan ei taida pää alaspäin viihtyä.

Kummeista ei olla oikeastaan keskusteltu vielä, nykyisellään vähän raskas aihe, kun veljeni on alkanut vouhottaa asiasta ihan riittävästi ni tuntuu, etten edes jaksa aloittaa miehen kanssa keskustelua. Veljeni on mm. ilmoittanut, että loukkaantuu, jos ei pääse kummisedäksi (perui tän myöhemmin kyllä) ja muutenkin udellut asiasta mun äidiltä ja jopa pyytänyt, että äiti utelee asiasta meiltä. Olin ajatellut, että veli olisi ihanaa pyytää kummiksi mutta nyt tuntuu, että tommoisella käytöksellä ei kyllä kummin oikeutta saavuta. Olis ollut ihan hiljaa vaan. Meillä on kyllä sikäli kiva tilanne, että kummiehdokkaita on jopa liiaksi asti, on suorastaan runsauden pulaa. Mies haluaa tasan neljä kummia ja oon mäkin sitä mieltä, ettei niitä ihan armeijallista viittis ottaa :D Mut päätös on silti vaikea, etenkin kun tuo yks kaahottaa asiasta ympäriinsä! Keskustelin kyllä siitä jo veljen kanssa, en tiedä, tajusko mitään.

Oma vointi on ollut hyvä, mitä nyt välillä mahaa painaa ja ihan hirveän kauan ei viitsi aloillaan istua. Eikä ihan hirveän kauan sit taas voi kuljeskellakaan :D Mutta muuten jees, odotus on ollut peräti mukavaa nyt. Kovasti jätkä liikkuu, joskus meikäläisen tuskastumiseen asti.

Sannimarja ja nöpö 25+3
 
Moonchaser, tervetuloa joukkoon. :)

Endottaralle kovasti voimia. :hug:

Täälläkin on nimeä jonkin verran mietitty, yksi taitaa olla ylitse muiden - ainakin tällä hetkellä. :) Voihan olla, että mieli muuttuu vielä moneen kertaan. Toista nimeä ei olla vielä mietitty ollenkaan. Onneksi tässä on vielä aikaa funtsia tuota asiaa.
Mulla on vauvan futailut alkaneet tuntua tosi paljon tuossa kylkiluiden lähellä eli poitsu viettää nykyään ainakin suurimman osan ajastaan pää alaspäin. Toisaalta välillä kyllä tuntuu että kaveri pyörii semmoista ympyrää, että meinaa mamman sisuskalut tulla pihalle eli kyllä siellä masussa taidetaan vielä aika paljon kääntyilläkin. Huomaa kyllä, miten vauvalla on tila alkanut vähentyä, kun alkavat nuo käännökset tuntua musta aika ikäviltä.
Tänään ollut taas suppareita, vaikken ole mitään fyysisesti rankkaa tehnyt. Päivällä olin varmaan 45 minuuttia lämpöisessä suihkussa ja se auttoi oloa. Onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri, niin selviää tilanne...

menninkäistyttö & rääpäle 25+2
 
Endottarelle voimia surulliseen tilanteeseen. :hug: :'(

Meillä on nimiasiat ihan auki. Kaksosille nimet löytyi helposti ja olivatkin valmiina jo näillä viikoilla. Nyt ei olla oikein samoilla linjoilla tämän kolmosen nimestä. Mulla olisi yksi ehdoton suosikki tyttönimeksi, muttei isäntä taida lämmetä. Mies haluaisi "virallistaa" työnimen, mutta minä en. Toivottaisiin kuitenkin nimen olevan samaa linjaa kaksosten nimien kanssa, joten sekin rajaa vaihtoehtoja... Täytynee tehdä taas sama juttu kuin viimeksi eli kalenteri käteen ja listaan kaikki vähänkään miellyttävät nimet, joista isäntä voi sitten raakata kaikke ne "tällaista ei ainakaan" -nimet pois. Katsotaan jääkö jäljelle yhtään... :whistle: :LOL:

Kummeja meillä on kaksosilla molemmilla kaksi. Samaa linjaa aiottiin noudattaa nyt eli mies valitsee toisen kummin ja minä toisen. Tosin nyt en varmaan pysty valitsemaan kahdesta vaihtoehdosta vain toista, joten kolmoselle saattaa tulla kolme kummia. Tähän kunniatehtävään pyydetään kuitenkin vasta lapsen synnyttyä.

Patjoista vielä: Kaksosilla meillä on ihan Ikean vaahtomuovipatjat ja hyvin ovat palvelleet. Olivat aavistuksen liian pitkät noihin pinniksiin, mutta leikkasin ihan vaan saksilla pienen palan päästä pois.


Epeti 25+3
 
Tervetuloa Moonchaser :flower:

Voimia suruun Endotar :hug:

Patjoista Meillä on esikoisella ollut pinniksessä vaahtomuovipatja, jonka päällä (saman päällisen sisällä kuitenkin) on kerros villaa, joka lisää patjan hengittävyyttä (oli sillä varmaan joku muukin funktio, jota en nyt muista...). Nyt esikoinen siirtyy jatkettavaan sänkyyn, johon teetettiin ihan tavallinen vaahtomuovipatja, paksuus 10cm. Petariksi laitan varmaan täkin, kun meillä on niitä niin paljon ylimääräisiä. Ja Lara- kyseli patjojen standardikokoja. Sänkyjen koot vaihtelee aika paljon, joten ei kannata teettää/ostaa patjaa ennen, kun sänky on olemassa ja mitat tiedossa. Meidän pinnis on 120x60cm, mutta toiset on lyhyempiä. Tosi vanhat taas saattaa olla minkä kokoisia tahansa!

Nimistä oli keskustelua. Meillä on nimi päätetty, ellei tyttö näytä sitten ihan "väärältä", tai pikemminkin nimi väärältä tytölle :D Pojan nimi päätettiin hätäkastepaperiin erittäin pikaisesti, eli jos tapahtuukin ihme ja tulokas onkin poika, joudutaan ehkä vielä keskustelemaan nimestä... Tyttö saa perussuomalaisen etunimen, joka sopii suht hyvin esikoisen nimen kanssa. Toiseksi nimeksi tulee mun toinen nimi. Kaksi nimeä siis annetaan, niinkuin esikoisellakin on.

Kummit on ainakin osittain päätetty, mutta pyydetään vasta syntymän jälkeen. Mulla on vaan yksi sisarus, joka on jo esikoisen kummisetä, joten mun puolelta tulee mun pitkäaikaisin ystävä. Lisäksi tulee meidän yhteinen kaveripariskunta (tai kaksi, tämä on vielä vähän auki) ja jos mies haluaa, hänen siskonsa. Miehen veli on esikoisen kummi. Lisäksi esikoisen kummina on miehen yksi miespuolinen kaveri.

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida... Ulkona on ihana auringonpaiste, mutta kattomiehet on levittänyt teräviä peltejä pitkin pihaa, joten ei oikein pystytty olemaan pihassa, kun poju ei viihtynyt pelkällä hiekkalaatikolla. Ehkä mä menen sitten ottamaan vähän aurinkoa, kun poitsu menee päikkäreille B)

Aurinkoista päivää kaikille! :)

-dask ja typy



 
Endottarelle voimia :hug: On varmaan vaikeaa, kun pitäisi olla tuntematta syyllisyyttä omasta onnestaan ja samalla tukea läheisiään. Ihmisten elinkaaret on niin erilaisia... Jaksamista!

Nimiasiaa kommentoin jo aikaisemmin, mut selvennän vielä, että kaksi nimeä on siis päätetty antaa. Houkutus ois ollu kolmeen (ihania nimiä on maailma täynnä), mut jotenki se tuntui liian paljolta.

Kummit, on päätetty ja pyydettykin jo valmiiksi. Hyvin varhaisessa vaiheessa pyydettiin, kun haluttiin antaa heillekin aikaa valmistautua tehtäväänsä. Sylikummiksi tulee siskoni ja toiseksi kummiksi mieheni sisko. Miehen siskon kanssa samaan "pakettiin" kuuluu tietenkin hänen pitkäaikainen avopuolisonsa, mut ei olla vielä päätetty, tehdäänkö hänestä ihan virallinen kummi.

Lara-, hyvä video :LOL: Ja minäkin olen tosiaan kuullut ja oppaistakin lukenut, että jokaisella uudella vauvalla pitäisi olla uusi patja. Mut toi mikä saatiin käytettynä on siis hyvin vähän käytetty. Sen perheen vauva nukkui yöt perhepedissä ja ainoastaan silloin tällöin päikkäreitä pinniksessä. Pääteltiin sit maailmaisjärjellä, ettei varmaan kannata noudattaa ihan sokeasti kaikkia suosituksia.

Ensi viikon keskiviikkona on sitten ultra. Ihanaa! Ja nyt on jotenki tosi luottavainen olo, että kyllä sieltä hyviä uutisia saadaan... Tänään ei ole ollut vielä yhtään supparia!

Shuri ja Onni-Ilona 27+4
 
Lara: sulla on kyllä hyvä video!! En oo moisia muuveja massussani vielä nähnyt. Ennen kaikkea olen kade: SULLA ON VIELÄ NAPA!! Mun napa kääntyi nurin jo rv 19 :(

Kummeista: Meillä on vähän ongelma kun kaikki tutut on eronneet kirkosta (mies ei myöskään kuulu). Mutta eipä meidän esikoisen kummitkaan missään erikoisessa asemassa ole, että kelpuutetaan kummeiksi sitten aikanaan ne ketkä kuuluu kirkkoon. Haluan kuitenkin että kastetaan lapset, erotkoon sitten kirkosta kun itse osaavat asiasta päättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörritin:
Lara: sulla on kyllä hyvä video!! En oo moisia muuveja massussani vielä nähnyt. Ennen kaikkea olen kade: SULLA ON VIELÄ NAPA!! Mun napa kääntyi nurin jo rv 19 :(

Kummeista: Meillä on vähän ongelma kun kaikki tutut on eronneet kirkosta (mies ei myöskään kuulu). Mutta eipä meidän esikoisen kummitkaan missään erikoisessa asemassa ole, että kelpuutetaan kummeiksi sitten aikanaan ne ketkä kuuluu kirkkoon. Haluan kuitenkin että kastetaan lapset, erotkoon sitten kirkosta kun itse osaavat asiasta päättää.
Kiitos ;) En tiedä pullahtaako se ollenkaan.. (koska sen kuulusi pullahtaa ulos??) Mulla on napa ku syvä kaivo :LOL:

Munkaan mies ei kuulu kirkkoon, mutta kastetaan silti ja erotkoon sitten itse jos niin päättävät...
 
moi vaan!
kummeja meillä on muutama vaihtoehto, mutta vielä ei ole virallisesti päätetty eikä kysytty. meillä taas on sellanen tilanne, että mä en kuulu kirkkoon mut mies kuuluu. mies haluais kastaa lapsen mut mä taas en. äidin uskontohan tässä ratkasee, mut silleen ikävä, ettei asia mee molempien mielen mukaan. mut mun mielestä lapsi saa sit itse päättää, kun on vähän vanhempi ja ymmärtää oikeasti asioista. :) eli meille ei sit tuu ristiäisiä vaan epävirallisempi nimenantojuhla. onko muilla tällasta tilannetta? mun veljen lapsilla oli nimenantojuhlat (nimiäiset) ja ne ainakin onnistu kivasti. vain pappi puuttu. ;)

solete ja pikkukaveri 24+5
 
Anteeksi,kun en nyt kommentoida juttuja.

Meillä on ollut tallilla, joka on yritykseni ja elämäntapani, melkoinen kriisi. Kaksi hevosta sairastui alkuviikolla ja toinen on lopetettu. Stressin ja valvomisen vuoksi jo muutenkin äityneet supparit pahenivat ja tämä aamuna sain neuvolasta lähetteen ä-polille.
Täällä nyt maataan osastolla vuodelevossa. Mies kävi ostaan mulle läppärin
, että on jotain tekemistä. Lääkäri tutki aamupäivällä polilla. Kohdun sisäsuu on sentin auki. Vauvalla onneksi kaikki oikein hyvin ja hän painaa jo 840g. Osastolla sain vauvaa varten kortisonit, nestetipan ja nyt kokoajan menee vielä supistusten estolääkitys. Mulla oli osastolle tullessa suppareita 10-15 min välein, mutta lääkkeet ovat vienneet kaikki pois. En edes muista milloin olisi ollut näin rento tila masussa, varmaan joskus alkuraskaudessa. Nyt vaan maataa, vessassa saan käydä, vielä ei muuta. Onneksi miehellä alkaa juuri kesäloma huomenna. Myös mummot ja papat on täysillä mukana. Yritykseni pyöriin luotto työntekijöiden voimin. Huoli toki suuri, mutta lohduttavaa olla tarkassa hoidossa täällä.
-Poni 26+2


 
Poni Paljon jaksamisia sinulle!!! Toivotaan, ettei pikkuinen ihan vielä syntyisi. Yrittäisi jaksaa vielä vaikka sinne 30+ viikoille. Saas nähdä, tuleeko sieltä meidän syyskuisten ensimmäinen vauva =) Koitahan olla stressaamatta työasioita vaikka varmasti vaikeaa onkin :hug:
Kauankos joudut olla sairaalassa? Vai onko siitä edes ollut vielä mitään puhetta?

Aplo ja Einari 25+2
 
Jaksamista Ponille! Onneksi pääsit lepoon ja sait lääkettä ennen kuin ehti tosi olla kyseessä! :hug: Miettiin tuota kun sanoit, ettei ole pitkään aikaan ollut vatsa niin rentona kuin nyt... Oon unohtanut kysyä lääkäriltä, että mitä se se on, kun vatsa tuntuu joskus aamusta iltaan ja joskus vaan useita tunteja tosi kireältä, mutta ei selkeästi supistele. Sullakin siis ilmeisesti ollut tällaista? Voiko sekin kypsyttää kohdunkaulaa? Jos pitäis alkaa tuota pelkkää kireyttäkin varomaan (joka on siis tosi epämukavaa, mutta ei tähän mennessä ole estänyt mitään tekemisiä ), niin mun pitäis alkaa kyllä täysin vuodelepoon...

Niin ja toivottavasti se toinen sairastunut heppa vielä paranee!

Shuri ja Onni-Ilona 27+4
 
Iltaa pinoon :wave:

Mies on golfaamassa ja saa hetken istuskella iltasella koneella :)

Pinniksen patja on meilläkin IKEAn mallia, ihan perus vaahtomuovipatja ja hyvin on palvellut. Petaria ei ole, muovitettu frotee vaan patjan suojana.

Nimeä ei ole valmiina ollenkaan. Ainoastaan pojalle toinen nimi joka tulee isältäni. Esikoinen on poika ja hänen toinen nimi kulkee taas miehen suvussa. Nyt on vaikeampaa miettiä nimeä kun ei ole tietoa vauvan sukupuolesta.!

Moonchaser tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :flower:

Vauvan asento on täällä ihan miten sattuu milloinkin. Potkuja tulee päivittäin niin napaan, kylkiin kuin alapäähänkin, useinmiten taitaa olla poikittain kuitenkin masussa.

Endotar :hug:
Poni :hug:

Kummit on meillä päätetty ja pyydettykin jo tehtävään. Esikoisella on 5 kummia; 1 sinkku ja 2 pariskuntaa. Tulokkaalle on kaavailtu 1 pariskunta ja 2 sinkkua.

Äitiyspakkaus olisi postissa noudettavissa.. varmaankin menen sen huomenna hakemaan :)

mp ja kirppunen 27+0 POKS! :heart:
 
Endotar, hirveä tilanne sekä veljesi perheelle, että teille. Voimia :hug:

Ponille paljon jaksamista.

Tilasimme juuri vaunut Englannista. Hui, jännittävää! Phil&Teds sport vaunuille + sisaristuimelle + pehmeälle kopalle + sadesuojalle tuli lähestyskuluineen hintaa 520? kun Suomessa sama paketti olisi ollut uutena yli 800? :eek: Hirveän suuret erot hinnoissa.

Minä kuulun kirkkoon, mies ei, mutta päätimme jo esikoisen kohdalla, että lapsi kastetaan. Olemme myös olleet mukana seurakunnan perhekerhossa ja tyttö menee syksyllä seurakunnan kaksivuotiaille tarkoitettuun naperokerhoon kerran viikossa :heart:

Kummeja meillä on esikoisella kolme ja saman verran tulee varmasti nytkin. Olen jo kysynyt kahta ystävääni ja pyydämme luultavasti vielä miehen veljen.

Nimi meillä oli pojalle valmiina jo esikoista odottaessa. Luultavasti vauva saa juuri tämän kaksi vuotta sitten mietityn nimen. Etunimi tulee olemaan suomalainen, mutta aika harvinainen. Toiset kaksi nimeä tulevat sekä minun että miehen suvuista.

Tiinuliini ja Vompatti 25+2
 
Endottarelle ja Ponille paljon voimia! :hug:

Tiinuliini: Mistä tilasitte vaunut? Meillä kohta sama edessä.:) Mikä malli teille tulikaan, kysyin sitä jo aiemmin, mutta en muista. :ashamed: Mie olen taipumassa siihen Vibe-malliin.

Me ei miehen kanssa kumpikaan kuuluta kirkkoon, joten ristiäisiä eikä kummeja tule ollenkaan.:) Tuskin edes nimenantojuhlaa, ei pidetty mitään sen kummempia esikoisellekaan.:)

Nimestä ei ole vielä mitään hajua, katsotaan sitten mikä nimi pojalle sopisi.:D Esikoisella on toisena nimenään minun äitini ja mummuni toinen nimi, pojalle tahtoisin isäni toisen nimen, joka on hänen isänsä etunimi. Hyvin selitetty.:D Miehen suvussa kun ei mitään nimiä sen kummemmin ole kiertänyt.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja!:)

 
Lahopää-Liisa, tilattiin sellaisesta kaupasta kuin Peppermint Nursery (www.peppermint.co.uk). Vertailtiin hintoja ja laitettiin sitten halvimpiin kyselyt siitä lähettävätkö Suomeen. Tämä firma lähetti. Meidän piti aluksi ostaa Vibet, mutta hintaeroa Sporteihin oli sen verran, että päädyttiin sport-malliin.
 
Kiitos kaikille tuesta!

Ajasta ei tiedä kauanko täällä olen. Varmaan alkuviikkoon ainakin. Pikkuhiljaa liikelupaa lisätään ja katsotaan tuleeko suppareita. Pahimmassa tapauksessa makaan viikkojakin. Onneksi nyt tilanne vakaa, mutta eihän se kohdun suu enää kiinni mene. Nyt pitää saada vaan vauva pysymään matkassa. Mieluusti rv 32 asti, koska tätä ennen joudun synnyttämään Ouluun, jonne matkaa 200 km.

shuri Mulla on tuota kireyttä ollut rv 14 saakka jatkuvammin. Saikullehan jäin jo rv 12. Suppareita koko ajan myös, mutta viimeisen kuukauden ajan tiheämmin, vaikka tosi rauhassa olen ollut. Mulla nuo supparit ovat vaan niin petollisia, kun synnytyssupparitkin tuntuu vasta, kun vikat 4-5 cm aukeaa. Kaiken vaikutus on niin yksilöllistä. Nyt vaan tuon lääkkeen johdosta myös kireys poissa.

Pitäis yrittää nukkua. Vaikeaa ilman tyttöjen tuhinaa viekussa.
-poni 26+2[/b]
 
Endotar ja poni:Hurjasti tsemppiä ja jaksamista vaikeisiin tilanteisiin!!! :hug: :hug:

Kummeja tulee varmaan 2-4,esikoisella on 3 ja kuopuksella 4.Kuulutaan molemmat kirkkoon ja kastetaankin kirkossa,kuten edellisetkin.
Ostettiin kuopukselle Jyskistä joku vähän parempi patja kolme vuotta sitten,hintaa tais olla n.50 euroo.
En pidä lapsia hoidossa,kun oon itte kotona,vaan jäävät jo kohta pois päikystä,kun isäntä jää lomalle.En kanssa henk.koht. nää ideaa pitää hoidossa,jos oon ite kotona.Tosin esikoinen meneekin eskariin.
Mukavaa viikonloppua!
Heppuli ja kettu 24+5
 
Kipuilusta mistä sen tietää, mikä kuuluu asiaan ja mikä ei :eek: ?! Mie oon nyt ollu tämän viikon saikulla, kun maanantaina töihin mennessä ei mistään tullut mitään. Minulla siis istumatyö ja tuntui tosi hankalalta olla töissä.. Vihlo, tuntu painetta alavatsassa ja muutenkin todella kummallinen olo. Kävin ma polilla, ja sain tämän viikon saikkua. Nyt kun olen ollut kotosalla, niin sama jatkuu, vaikka olen yrittänyt ottaa rauhallisesti.. Vihlonta voisi olla liitoskipuja, mutta en ole ihan varma.. En tiedä, pitäisikö soittaa neuvolaan ja kysyä josko pääsis näytille. Vitsi kun pitää olla näin hankalaa; poden huonoa omatuntoa sairaslomasta ja siitä, että olen täällä kotosalla vaikka ei "sairas" olo olekkaan. Huoh. Vaikka oma terveyttähän tässä nyt pitäisi ajatella, että pysyy vauva mukana vielä.. Mie oon aina ollu semmonen sinnittelijä, en halua tyhjää ylireagoida / rampata sairaalassa, mutta pitääköhän mun nyt antaa periksi :snotty:

Nimi meillä on sekä tytölle, että pojalle. Mutta mietitään niitä vielä, halutaan että on useampi vaihtoehto mitä miettiä. Yllätyin ihan, miten helposti löytyi molempia miellyttävä nimi, olisin odottanut suurempaa vääntöä :D

Kummeista tiedetään jo yksi jota pyydetään, mutta mie en oo vielä keksiny, että kenet haluan pyytää. Hankalaa.. Mutta ehtiihän tässä vielä sitä miettiä.
 
kiira Eipä sitä tiedäkkään, kun kaikkien kipujen vaikutus on niin yksilöllistä. Eikö ne tarkistanut kohdunkaulan ja -suun tilannetta siellä polilla? Jos kivut, paineen tunto ja supparit aiheuttaa muutoksia alakerrassa silloin lepo on tarpeen. Liitoskipuihin auttaa taas kevyt liikunta, vaikka se sattuukin. Liitoskivut ovat enemmän vihlovaa terävää kipua, kun taas supparit aaltoilevaa ja tukakaa tunnetta. Toisilla napakoita, jopa kipeitä harkkasuppareita läpi ratkauden eikä ne aiheuta mitään. Toiset taas makaa minisuppareilla, niin kuin minä kaikissa raskauksissa. Paras tutkia alakerran tilaa ultralla. Turha ronkkiminen kuitenkin voi ärsyttää myös. Soittele neuvolaan ja juttele tilanteesta.
 

Yhteistyössä