Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

Vauvanvaatteet kannattaa pestä hajusteettomalla pesuaineella. Itse käytän kaikkeen pyykkiin Erisanin pyykinpesuaineita tai pesupähkinöitä. Sopivat hyvin myös kestovaippapyykkiin.

Meillä on kotona sairastupa. Mies ja tyttö molemmat kuumeessa :headwall: Onneksi minulla on huomenna viimeinen työpäivä ja kun oppilaat on saatu kesälaitumille, voin keskittyä pienten ja isojen kuumeisten potilaiden hoitoon.

Tiinuliini ja Vompatti 24+3
 
Pliis,voisiko joku ystävällinen laittaa mua tuonne listaan mukaan,eli: miita1969--40v--la 23.9.2010--3 lapsi--TYKS Poikalupaus. Mä en jostain syystä saa yksityistiestiä onnistumaan!!
Kiitos etukäteen!! =) =) Kävin Porvoon sairaalassa ylimääräisessä ultrassa,koska mulla on hieman kohonnut verensokeri!!Lääkäri tutki samalla kohdunsuun tilannetta,sillä olen tuntenut nipistyksen tunnetta alapäässä jo 2-3 viikon ajan!!Lääkäri totesi että mulla on ulompi kohdunsuu puolelle sormelle auki!!Hän oli kuitenkin sitä mieltä ettei ollut syytä huolestua,koska hän sanoi ettei vauvalla ole riskiä syntyä vielä!!Onko muilla kokemuksia tällaisesta??Mulla on nyt viikkoja 24+1!!Millä viikoilla vauvan on jo turvallista syntyä??Pliis,kertokaa mielipiteitänne/kokemuksianne!!Tää on siis mun kolmas raskaus!!

miita1969 & Walter 24+1
 
Älä miita huoli :heart: ! Mun käsityksen mukaan on enemmän kuin normaalia, että paikat pehmenevät, lyhenevät ja jopa hieman aukeavat aikaisessa vaiheessa, jos takana on useampi raskaus. Minulla kohdunkaula oli vähän lyhentynyt jo rv 21, mutta sairaalassa lohduttivat, että jos edelliset raskaudet ovat menneet loppuun saakka, niin riski enneaikaisuudelle on pieni.
Tietysti ylimääräistä supistelua aiheuttavaa rehkimistä kannattaa välttää.

Kyllähän näitä juttuja toki miettii. Aina kun lisäviikkoja tulee täyteen, niin huokaisee... Vaikka siis mitään uhkaa tai vaaraa ennenaikaiselle syntymiselle ei olekaan olemassa. Minulla tuli tänään rv 26 täyteen ja nyt on siitä hyvä mieli, että pikkuisella alkaisi olla mahdollisuuksia selvitä, jos sattuisi syntymään.

Seawind
 
heipä hei,

heti alkuun,ihania vauva masukuvia :)
minä kävin siis sokerirasituksessa 27.5 ja kaikki arvot oli oikein hyvät.verenpaineet erittäin hyvät :) pissakin puhdas. B) kohdunpohjan korkeus tuolloin 23,viikkoja silloin 26+3.

tänään oli taas ultra,kohdunkaula oli jälleen lyhentynyt viimeksi se oli 2,3 ja nyt tänään 2,0. sormella ei koitella enään,kun rupee heti supistelemaan,mutta kaikki oli muuten hyvin. vauvan painoarvio oli 1,2kg ja "laaksossa" kaikki hyvin :heart: :)
nyt kun vain jaksaisi olla vaan.. viikolla 30 sanoivat että lupaavat liikettä mulle enempi,ettei tarvitse aina maata vain.mutta nyt täytyy viel makoilla. :/ jos kohdunkaula lyhenee ja menee alle 1.0,joutuu sairaalaan sänkyyn pakkolepoon,ei kiva,täytyy vain kotona olla sohvaperunana

:p nyt täytyy mennä lepoon pitkäkseen,hyviä vointeja kaikille ja lepäilkää kovasti vaikka ei supistelisikaan!

typy ja mie 27+4 :heart:
 
Ekaksi päivityspyyntö Lahopää-Liisalle jos huomaat tästä! mut vois laittaa tuonne pinoon kans. Eli: Mirot, la 4.9., tyttöveikkaus ja sairaala Nkl, esikoinen, tuossa kai tärkeimmät vai tarviko muuta ?

Pitkästä aikaa kirjoittelen taas, meni hetki kun luin tämän uuden pinon kuulumiset :p
Mukava kuulla että melkein kaikilla hyvät tulokset tulleet sokerirasituksista, mulla se vielä on edessäpäin.
Voinnista, jotkut ihmettelivät kun ei oireita ole juuri ollut, täällä kanssa yksi jolla tosi normaali olo ollut. Ei oikeastaan muuta mitä nyt selkävaivoja välillä, mutta sekin helpottaa aina kun pääsee liikkumaan. Onneksi mulla on koirat jotka on pitäneet liikkeessä, niin tuntuu ettei ihan jämähdä paikoilleen. Jaksaminen on oikeastaan ollut hankalinta töissä kun istuu koko päivän enempi vähempi paikallaan. Mutta en nyt tätäkään minään "vaivana" sinänsä pidä.

Koirista, mulla mennyt hyvin normaalisti toi koirien lenkitys vielä, vähän jännittää miten jaksaa loppukesästä liikkua kun alkaa enempi leviämään itse, onneksi mun mies on auttavainen ja uskon kyllä että pärjätään. Huono omatunto vaan vaivaa jo etukäteen kun tietää että tulee se aika kun ei ole mahdollista paljoa lenkkeillä :( onneksi uskon että koirat on tyytyväisiä kunhan saavat perustarpeet tyydytettyä ja meidän seurassa olla. Täytyy vaan sitten ajella enempi puistoihin ja metsikköihin niitä juoksuttamaan =)

Tarvikkeista, äitiyslaatikko tuli eilen, ihan kivalta nuo tuotteet vaikuttaa, aika vähän vaan oli ihan vastasyntyneen vaatteita, niitä olisin kaivannut enempi, mutta hyvähän tuo paketti on kuitenkin. Muuta en ole sitten vielä hankkinut, vaunuja katsellut paljon mutta en ole osannut päättää vielä mitkä haluan:p

Nyt olen viikonlopun yksin kun mies läks matkalle, ihanaa olla omissa oloissaan, mutta toisaalta tosi tyhjää täällä, täytyy vaan ottaa iisisti ja nauttia =)

Eipä kai tässä nyt muuta kun tätä omaa napaa taas tällä kertaa, mutta jaksakaahan kaikki hyvin ja paksusti :wave:

Mirot 26+6
 
Hui, olimme sivulla kaksi. Tulin nopeasti nostelemaan :D

Minulla alkoi eilen kesäloma! Ihanalta tuntuu, vaika oppilaista onkin aina haikeaa erota. Koti on nyt täynnä kukkia ja kaapit täynnä suklaata. Taitavat oppilaat tietää mikä raskaana olevalle opettajalle maistuu :LOL:

Äitiyspakkausta odottelen malttamattomasti, sitä on niin ihana päästä penkomaan. Vähitellen ajattelin alkaa tekemään inventaariota siitä mitä vielä tarvitsee hankkia. Ainakin pieniä kestovaippoja, kantoliina ja vaunut. Joitain vaatteita ehkä. Järjestelin vaatehuoneen niin, että laitoin kaikki ne omat vaatteet syrjään mitkä tällä hetkellä eivät mahdu päälle tai näytä kivalta. Järjestely on kivaa, vaikka siivoamisesta en kovin paljon välitä.

Tiinuliini ja Vompatti 24+5
 
Hei taas kaikille!
Monet on jo saaneet äitiyspakkauksen ja muut päätökset. Minulle tuli myös päätökset äitiysavustuksesta ja rahasta. Emme ottaneet pakkausta koska ostin parin hullun päivän sisällä kaapit täyteen kirppiksiltä. Viellä on amme ostamatta, loput heti tarpeelliset taidetaan saada käytettyinä. Sängynkin olen jo kasannut valmiiksi.

supistuksista niitä on yhä myös täällä. Sairasloma loppuu huomenna ja minulla on lääkäriaika, katsotaan millainen on kohdunsuun tilanne. Edellisessä raskaudessa oli supistuksia myös ja muistaakseni minulle myös sanottiin että olisiko ollut viikon 30 tai 32 jälkeen voi alkaa ottaa rennommin. Siihen asti olin vuodelevossa.

Muutaman päivän olen ollut ihan kuoleman väsynyt ja huonovointinen. Kaikki arvot olivat neuvolassa kunnossa viimeksi, joten ei pitäisi olla rauta tms. joka aiheuttaa. Inhottavaa kuitenkin. Mutta on tämä niin suuri rasitus kropalle tälläinen lapsen "hautominen" että ei ihme jos vähän kremppaa ja kipuja välillä tulee :)

Hyvää kesäkuuta kaikille! Aika kuluu niin siivillä ja viimeisellä kolmanneksella hiljalleen aletaan olemaan :heart:

Kiskii ja pallero 26+jotain
 
Pikaisesti omaa napaa, liitoskivut saapuivat kylään tänään ihan todenteolla :kieh: Oltiin koiran kans lenkillä ja alko repimään tohon häpyluun tietämille ihan hitosti, tuntuu kuin koko häpyliitos repeäis ihan totaalisesti, hitto että sattui! Helpotti sit vähän kun sai levättyä, mutta vieläkin vihloo. Toivottavasti tätä ei kestä kovin monta viikkoa... Nyt vasta oikeesti tiedän mitä liitoskivut on :/ Nivusiin on kyllä vihlonu jo useamman viikon silloin tällöin, mutta tää kipu on jotain ihan muuta.

Tiistaina olis se kauan odotettu 4D-ultra, can´t wait! =)

Hyvää lomaa Tiinuliini! Olisin kyllä kans jo ihan kypsä jäämään töistä pois, vielä 6 viikkoa pitäis jaksaa.

Endotar + poitsu 25+6 (huomenna poksuu!)
 
Huuhteluainetta ei kannata pikkuvauvan pyykkiin laittaa, etikkaa voi käyttää, se pehmentää hieman mutta huuhtoutuu hyvin silti pois.

Täytyy tänään soittaa neuvolaan , on iltapäivästä niin pahaa paineen tunnetta tuolla kohdunkaulan tietämillä ja siihen ei auta muu kuin vaakataso. Lisäksi vauva kääntyi viimeviikolla pää ylöspäin, niin ,että potkii sinne samaan suuntaan. Tuntuu ihan hirveelle.

Töissä ollaan, toivottavasti jaksan koko päivän taas olla, kun täällä ei ole mitään mahista päästä välillä vaakatasoon, vaikka olisi tarve.

Vielä olisi neljä viikkoa töitä ennen lomia :)

Mousse 27+1
 
Endotar, oliko niin, että olet menossa Rosendahlille 4D:hen? Ilmeisesti vastaanotot on siis myös kesäkuussa. Itselläni on aika ensi viikon tiistaina ja kun sitä varasin, ei ollut varmaa, onko kyseinen tohtori kesäkuussa lomilla. Ilmeisesti kuitenkin on paikalla, kun ei ole aikaa peruttukaan. =) Onnea ultraan, tule kertomaan sitten kuulumisia niin voin hehkutella niillä omaani odotellessa. Tsemppiä myös liitoskipujen kanssa. :hug:

Lara, mä olen kyllä käyttänyt lasten tekstiileillekin pieniä määriä huuhteluainetta, kunhan kyseessä on ollut allergia- ja astmaliiton hyväksymä. Yleensä käytössä LV ja MiniRisk. Toki pärjäisi ilmankin, mutta mä olen jäänyt jotenkin huuhteluainekoukkuun... :ashamed: Pesupähkinöitä käytin pelkästään pitkään tuoksuöljyn kera, mutta meidän omat vaatteet alkoi pitkän ajan päästä haista vähän "ihmiselle" :x , joten palasin takaisin tavallisiin pesuaineisiin.


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille kanssamasuille, voikaa paksusti!



Epeti 25+0 poksista
 
Korkataas tämäkin pino nyt vihdoin. :)

Miulla on hirmuiset pesänrakennus hommat täällä menossa. :D Nyt kun vihdoin loppui työt niin voi rauhassa remontoida.
Kakkosen huoneen maalaus alkaa olla loppusuoralla, sitten vaan pitäisi vielä maalata tyttöjen huone ja noiden sängyt hioa ja maalailla. Tänään ostamaan verhoja ja lamppuja ja sitten tuossa kesäkuun loppupuolella Ikeaan hakemaan vähän huonekaluja...
Miten niin tekee mieli remontoida. :whistle:

Mie oon pessy aina kaikki vauvan pyykitkin ihan tavis pesuaineella, siis mitä nyt sattuu itsellään olemaan käytössä. Yleensä taitaa olla BioLuvil ja huuhteluainettakin käytän samaan mitä itsekkin. Jotenkin olen ajatellu että jos sitten ilmenee jotain iho-ongelmia niin käyttäisin sit vasta noita hajustettomia, siis ihan vauvaa varten en alkaisi käyttämään, tietenkin jos muutenkin pesee niillä niin ei kai siinä mitään. :)

Miullakin tää raskaus sujuu ilman mitään suurempia vaivoja, onneksi. Jaksaa mainiosti tuolla pihalla puuhailla ja nostellakin vielä tavaroita. Ainoa vaiva on oikeastaan käsien turpoaminen, eikä tuokaan onneksi oo mitään pahaa.

Pitäisi varmaan itekkin laitella nuo Kelan paprut menemään, kaikilla taitaa olla vissiin jo laiteltukin. En oo pitäny mitään kiirettä kun tuota pakkausta ei meille tule niin ei oikeastaan oo sillain mitään kiirusta. :)

Jeps, nyt pitää lähteä tuonne pihahommiin, jaksuja kaikille ja hyvää kesän alkua.

AngelEyes ja Säihkis 25+3
 
Huh, olipa kahlaaminen, kun piti lukea kaikki sitten viime kirjoituksen. Nyt on kierretty sukulaisissa viikon verran ja onkin tosi ihanaa olla täällä uudessa kodissa ihan rauhassa. Nettikin toimii, se on tärkeintä tälle nörtille... :D

Kelan papruja en oo saanut vielä aikaiseksi laittaa, tällä viikolla ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni. Ja miten tässä nyt ois kerinnytkään, kun on pitänyt suhata pitkin maata :D

Vaunut käytiin mun isän kanssa ostamassa, päädyttiin teutonian spiriteihin, vaikka olinkin sillä mielellä ensin, ettei todellakaan mitään kolmipyöräistä mallia meille huolita. No, se vaikutti kumminkin niin kätevältä ja sirolta, että mieli muuttui. Ja mä oon just sellanen, että jos sanon, ettei sellaista ainakaan ni päädyn sit kumminkin ostamaan just sen :D Tuskin oltais noita ostettu ilman sponsoria kuitenkaan, iso kiitos ja kumarrus isälle, meinas melkein itku päästä, kun se on niin ihana. Ja niin onnellinen tulevasta lapsenlapsestaan.

Ihan höyrähtäneitä noi sukulaiset on muutenkin. Anopit melkeen valmiiks tappelee hoitovuoroista ja kaikki hehkuttaa, kuinka ihanaa on, että meille tulee vauva. Pienet enot ja tädit on niin ylpeitä titteleistään ja vinkuu kans kilpaa hoitovuoroja. Kaikista söpöin on mun liikuntavammainen veli, joka ei puhu mutta viittoen juttelee vauvasta ja moikkas mahan eli vauvan joka kerran, kun nähtiin. Se antoi vauvalle jo vanhan pehmolelunsa, jonka on joskus saanut multa synttärilahjana. Se pitkään selvitti sitä, että se pehmolelu pitää sitten antaa vauvalle unileluksi. Näin luvattiin toimia. Onkos muiden sukulaisissa ihan vauvaan höpsähtäneitä?

Tsemppiä kaikille, joilla supistelee tai muuten kipuilee. Mä oon voinut aika hyvin mutta yöt on etenkin vähän vaikeita, kun paikkoja puuduttaa ja hyvää asentoa on vaikea löytää. Lisäks pissalla pitää juosta ja jos istun pitkään paikallaan, taaperran kuin ankka. Alkaa olla valasolo, vaikkei maha ole edes iso. Vaikuttaa se kumminkin eloon ja oloon, kun ei nyt normaalisti oo tommosta kumpua tossa!

Vauva potkii ja liikkuu paljon, luin just vau.fi:n uutiskirjeestä, mitä kaikkea vauva voi kohdussa tehdä ja naureskelin sitä miehellekin. Mies sitten sanoi, ettei ihme sitten, kun joskus kiljahtelen, että mitähän se nyt tekee! Ihan kummalta tuntuu välillä, joskus kipeältäkin. Hirvee pörriäinen tuo vauveli tuntuu olevan ja tosiaan koko ajan enemmän liikkeessä. Mun mielestä potkut näkyy jo ulospäin ja oon yrittänyt miestä saada näkemään ne kanssa. On vaan hassua, kun sanon, että kato nyt, kun se potkii päällepäin ja mies katsoo ni vauva lopettaa liikkumisen heti. Sit on sellanen "no en mä sitä päästäni keksinyt"-olo :D

Kukas kyseli energisestä keskiraskaudesta? En millään muista mutta kuitenkin, mä oon kans ootellut, koska se alkaa ja kai tässä nyt on ehkä pari viikkoa mentykin vähän pirteempänä :D Onhan tää silti helpompaa aikaa ollut kuin alkuraskaus, joten ehkä se energisyys on sitten sitä, ettei oo tarttenut oksentaa eikä välttämättä nukkua päiväunia :D Ja vissiin alkaa olla myöhäistä ootella mitään tosi reipasta vaihetta, kun taidan olla jo kohta vikalla kolmanneksella. Millä viikolla se muuten virallisesti alkaa? Oon vähän sekaisin ja huono laskemaan, vaikka tyhmältä tuntuu kysyä :D

Hyvistä sokerirasitustuloksista onnittelut! Mulla se ois edessä parin viikon päästä, jännittää. No, ei kai silti katastrofi oo, vaikkei tulokset hyviä oliskaan.

Iloisia päiviä kaikille!

Sannimarja ja perillinen 25+1
 
Heipati vaan taas kaikille ja hyvää kesäkuuta! :wave:

Meilläkin oli se sokerirasitus jo aikoja sitten jouduin siihen kun pissassa oli sokerit +2. No onneksi sitten rasituksessa arvot oli hyvä eikä tartte käydä enää toista kertaa. Jos pissassa vielä on sokrua niin sitten saan sen mittarin ensiksi kotiin ja sitten vasta jos arvot heittelee niin uudestaa sokerirasitukseen.

Eka päivä oli neuvola ja jee ei ollu sokeria pissassa. :D Muutenkin kaikki oli hyvin hemppakin oli noussu 105, 126. Eli ei tartte syödä enää tähän tietoon lisärautaa. Onneks mulla kun ne kaikki tahto aiheuttaa ummetusta. Nyt taas onneks maha toimii kunnolla. Liikkeet oli kahdella plussalla Rosinarusina oli vilkkaalla tuulella, tai ninhän se on nyt ruvennut olemaankin. Työntää kauheasti pyllyllä/selällä, on jo pää alaspäin ja selkä tuossa vasemmalla puolella. Ei aina tunnu niin kauheen ihanalta kun se venyttää jaloilla tuonne selkärankaan päin ja sit selällä/pyllyllä eteenpäin. Mieskin nauroi kun maha oli ihan toispuoleinen! :LOL: Kohdunpohjan korkeus oli 23cm.

Lara: Mä oon pessyt esikoisen ja tämän kakkosenkin vaatteita erisanin pesuaineilla. Laitan myös huuhteluainetta. Sitä saa laittaa mutta pitää vaan muistaa että laittaa sitä vähän vähemmän kun mitä pullossa sanotaan, että varmaan huuhtoutuu hyvin pois.

Sannimarja: Ihana kuulla höpsänestä isästäsi! :) Meillä on kaikki kanssa ottanut asian vastaa hyvin. Mutta äitini kommentti oli että kehtaako sitä nyt kertoa kellekkään kun meidän esikoinen on niin pieni. :/ No noille tulee ikäeroa 1v 8kk ja se on minun ja mieheni mielestä ihan sopiva, ei Rosinarusina ollut vahinko vaan rakkaudella tehty ja suunniteltu. Olen tottunut siihen että sanoo monesti asioita eikä mieti ensin, kyllä se kommentti kuitenkin ärsytti. Tiedän että hän oikeasti on onnessaan ja on jo ostanut Rosinalle vaatteita ja lepertelee esikoiselle että susta kuule tulee nyt isoveikka. Äidin ensi kommentit on yleensä aina negatiivisia, olen jo 27 ikävuoteeni asti tottunut niihin, eikä se pohjimmiltaan tarkoita sanomisiaan pahalla.

Kelan paperit laitoin postiin perjantaina, saas nähdä kauanko joudun päätöstä odottelemaan. Ei otettu pakkausta niin ei ole onneksi niin vaikeaa odottaa päätöstä. Muistan kun ekaa odottaessani olin kuin tulisilla hiilillä että millon sais sen pakkauksen ja pääsis tonkimaan mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyy. :D

terkuin minä ja Rosinarusina 24+2
 
Heipä hei kaikille!Soitin tänään äitipolille kun ollut niitä nipistyksen tuntoja ollut tuol alapäässä nyt jo useamman viikon!!Sain selville,että mulla on kohdun ulkosuu sormelle raolla,mutta ei ole vaaraa että meidän pieni poika syntyis vielä!! =)Kätilö meinas että nää tuntemukset voi johtua virtsatietulehduksesta(mulla on se kroonisena)tai että emättimen limakalvot vaan on niin kuivat ja ärtyneet!!Kätilö vielä painotti sitä,että vaan kunnon supistukset avaavat kohdunsuuta enemmän!!Varsinaisia supistuksia mulla ei ole ollut,koska vatsa ei ole tuntunut kovalta!!Jopa yhdynnästä ollaan mieheni kanssa luovuttu,kun ajateltiin että se pahentaisi tilannetta!!Sain kuitenkin kuulla ettei sille ole mitään estettä ellei mulla sitten ala supistelemaan!! =) B)

miita1969 & Walter 24+4
 
Tänne saapui äitiyspakkaus perjantaina ja vaunut tänään! :heart: (Ora Saaga Helmet)
Olo ois kaikinpuolin ihana, jollei olis ihan hirveetä päänsrkyä!!
Onkos muilla särkeny pää erityisesti?
Täytyy varmaan lähteä ulkoilemaan, josko tuo jomotus loppuis!

Lara- ja Nuna rv24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Endotar, oliko niin, että olet menossa Rosendahlille 4D:hen? Ilmeisesti vastaanotot on siis myös kesäkuussa.
Sinnepä juuri, varasin oman aikani joskus toukokuun alkupuolella, luulisin että ko. lääkäri lomailee vasta myöhemmin kesällä. Soitin sinne ekan kerran jo huhtikuun puolella, sillon eivät vielä tienneet kesäkuun tilannetta.

Liitoskivut on onneks helpottanut eilisestä, tartteis vaan varmaan hommata joku selkätuki... Ei muista aina pitää ryhtiä hyvänä, niin sit menee selkä ihan notkolle ja alaselkä jumissa. Mutta ei pidä silti valittaa, pikkupoitsu liikkuu ja potkii paljon, ihanaahan tämä on :heart: Pitää vaan ottaa nuo "pikkuvaivat" kylkiäisenä sellaisena kuin ne tulee. En ihan vaivatonta/oireetonta raskausaikaa odottanutkaan.

Pinnasängyn tilasin netistä ja viikonloppuna saatiin se kasattua :heart: Ostoslistalla on kyllä vielä paaaaljon kaikkea, mutta pikkuhiljaa... Sannimarja, meille tulee kans Teutonian Spiritit, kaverilla oli sellaset ja ihastuin täysin kun on niin ketterät. Me tilattiin vaunut Saksasta kun sieltä sai niin paljon halvemmalla, saadaan tosin vielä odotella muutama viikko ennenkuin vaunut saapuu.

Endotar + poitsu 26+0 POKS! =)
 
Lastenvaatteiden pesemisestä. Me ei käytetä normaalistikaan huuhteluainetta, mut ajattelin silloin tällöin pistää vauvanvaatteiden sekaan etikkaa, että pysyvät mukavan pehmoisina sit herkkää ihoa vasten. Ajattelin myös laittaa pesuohjelmaan aina lisähuuhtelun mukaan, ainakin jos käytetään taloyhtiön koneita. Yleensä siis käytetäänkin noita talon koneita, koska tulee halvemmaksi, ja varmasti myös ekologisemmaksei (oma koneemme on aika romu...) =)

Minkähän verran on sellainen normaali määrä vauvan liikkeitä?
Olen vähän huolestunut, kun alusta saakka niin pirtsakasti myllännyt ja hyrrännyt Onni-Ilona on viettänyt "hiljaiseloa" jo useamman päivän. Joka päivä olen tuntenut muutaman liikkeen, mut sellaisia kunnon jumppatuokioita neiti ei ole pitänyt... Mut keskiviikkona on jo seuraavan kerran lääkäri, joten ajattelin siellä sitten kysellä. Tunnen sentään liikkeitä muutaman kerran päivässä.

Supistelut, vihlonta yms. ovat vähentyneet levolla =) Istuessa tulee monesti hirveä painon tunne tonne alas, joten sitäkin olen nyt välttänyt, vaikka ei siis supisteluja aiheutakaan. Ehkä Onni-Ilonakin on vain ottanut mallia mun rauhallisemmista elintavoista...

Meilläkin jo koottiin viikonloppuna pinnasänky! Ja hoitopöydän laatikoihin on pienimmät vaatteet viikattu valmiiksi. Isommat odottaa yläkaapissa. Johonkin pitäis järjestää tilaa kaikille pehmoleluilla. Mää tykkäsin hirveenä pehmoleluista ja tykkään edelleenkin. Enimmillään mulla on ollut yli 60, joista kaikilla oli nimet, ja kaikki muisti hyvin :D No, mulla oli kyllä 4 eri Rekkua... :ashamed: Mut siis pehmoleluja on jäljellä vielä noin 20 ihaninta, joista ei millään ole raaskinut luopua. Nyt ne vielä mahtuu tohon pinnasänkyyn, mut sit kun vauva tulee, niin pitäis keksiä joku oikea paikka niille. Meillä on siis jouduttu muutamista huonekaluista luopumaan pinniksen ja hoitopöydän tieltä ja kaappitilaa tässä asunnossa on tosi vähän. Hävettää myöntääkään, mut mulle on kyllä suuri kasvun paikka antaa lapsen sitten leikkiä (kuolata ja rikkoa ja mitä kaikkea tekeekään) mun rakkaimmilla pehmoeleluilla :ashamed: Olen silti päättänyt, että kaikilla saa lapsi sitten leikkiä. Sitä vartenhan ne loppujen lopuksi on tarkoitettu.

Jooh, riittäisköhän tämä pehmoleluista... Rakkaasta aiheesta riittää vaan juttua :LOL:

Shuri ja Onni-Ilona 27+1
 
Sannimarja Tee seuraavaksi niin, ettet puhu mitään, kun vauva liikkuu, vaan yrität viittomalla tai muuten saada miehen huomion kiinnitettyä sun mahaan :) Mä oon ainakin huomannu, että heti, kun alan puhua, vauva pysähtyy (kuuntelemaan?).

Shuri kiva, että sulla on supistelut ja muut ikävyydet vähentynyt! Ja varmasti neidilläkin on kaikki hyvin, ehkä hän on kääntynyt eri asentoon ja potkuttelee nyt esim sun selkään päin, niin, ettet tunne niitä nyt niin hyvin? Mutta kysy ihmeessä lääkärissä, niin saat mielenrauhan :)

Tänään sain vihdoin vietyä Kelaan paperit ja käytyä töissä kirjottamassa äitiyslomapaperit... Käytiin myös ottamassa vauvalle vakuutus ja saatiin vakuutusyhtiöstä Vauvamuistot-kirja :) Valkattiin myös tuplarattaat, mutta ei tilattu vielä. Valkattiin Emmaljungan Twin Nitrot mustalla kankaalla. Hintaa on ihan mukavasti, 625? :whistle: Mies on sitä mieltä, että myytäis noi meidän nykyiset yhdistelmät, mutta mun mielestä kyllä tarvitaan molemmat... Mutta saa nyt nähdä sitten mitä tehdään. Käyn vielä toisessa liikkeessä, joka myy Emmaljungaa kysymässä tarjouksen noista tuplista, jos vaikka saisin paremman tarjouksen sieltä :)
Oli ihana käydä miehen kanssa kaksin kaupungilla, kun saatiin esikoinen kavereille hoitoon siksi aikaa. Meijän jätkä on niin vilkas, ettei kyllä olis viihtynyt rattaissa sitä paria tuntia, joka meillä meni.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

-dask ja typy




 
Heippa kaikille!!

Täällä ollaan lomalla ja menee kivasti. =)

ON: Ihmettelin tuossa yksi päivä miksi sattuu lonkkiin...ennen kuin tajusin minä uuno että no varmaan tästä raskaudesta johtuu... voi jessus että oon urpo!! Supisteluja on jos liikkuu ja huhkii..rauhallisesti kuin on niin silloin ne ovat rauhassa ja lopettaa!!

Nyt vaan omaa napaa.. ja takaisin lomalle =)

tyyty ja kirppu 26+6 hui :heart:
 
Vauvapyykin pesusta : Mä ensin kuuliaisena pesin aina hajusteettomilla, mutta jotenki sekin alko sitten lipsumaan ajan kanssa. Joten nykyään pestään kyllä lapsenvaatteetkin samalla kuin omatkin. Tosin kestovaippojen kanssa olen käyttänyt zeoliititonta, ja taitaapi olla viel hajusteetonkin tuo pesuaine. Kestovaipoista tuli mieleen, että tänään tuli postissa niitä lisää ja uskalsinpa jopa yhset small-kokoa olevat tilata..ja pinkit viel (kiva, jos ei rakenneultran veikkaus osukaa oikeeseen ;)). Muuten meillä onkin kaikki melkeen one size ja tosi pitkään on mennyt ja menee edelleenkin.. Tosin muutamat mediumit, mut nekin menee pitkään...

Supistuksista: Mä olen ilmeisesti niitä harvoja, joilla supistuksia ei vain ole ollut yhtään koko raskausaikana. Samaten oli esikoisen kohdalla. Minä aina epävarmana vastasin, että ei kai kun kyseltiin.. Ja ei niitä kyllä ollut, kyllä ne oikeat erotti sitten ! Tosin ennakoivat tuli mukaa kuivioihin ekan kerran viikkoa ennen synnytystä... Nyt olen välillä nähnyt unta, että mulla on ollut supistuksia ja sen takia aamulla epävarma olo, että oliks niitä vai ei. Mutta en mä usko.

primrose 27+5
 
Dask, kirjoitit että kävit töissä kirjoittamassa äitiyslomapaperit, nyt mulle tuli hämmennys olenko missannut jotain. Siis, pitääkö aina tehdä jotkut viralliset paperit että on jäämässä äitiyslomalle eikö suullinen ilmoitus riitä, vai oliko tuo sun tapaus vaan jostain muusta syystä?
Sorry, että utelen, mutta alkoi hämmentää jos olenkin unohtanut jotain oleellista kun ei mulle ilmoittaessa puhuttu mistään kirjallisista jutuista..

Niin lisäyksenä selvennys, olen siis tietenkin Kelaan laittanut paperit jo, mutta tarkoitan työpaikalle ilmoittamisesta.
 
Mirot Meillä ainakin täytyy tehdä ihan kirjallinen poissaoloilmoitus. Itse kävin pari viikkoa sitten allekirjoittamassa paperit. En ois ite muistanut, että sellainen pitää tehdä kun kotona olen nyt pari vuotta ollut, mutta kun työpaikalle soittelin että vaihtuu hoitovapaa äitiyslomaksi niin pyydettiin tekemään tuo virallinen ilmoitus.

Kysäseppä mikä on sinun työpaikallasi käytäntö. Luulisi, että jos olet ilmoittanut jääväsi äitiyslomalle niin sinulle olisi annettu joku paperi täytettäväksi tai edes mainittu siitä.

 

Yhteistyössä