Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Voi ei Noopu :hug::hug::'( Voimia!

(.) Se pahoinvointi... Pahenee iltaa kohden, eilen illalla yrjösin ja tänään on ollut lähellä. Suurin osa ruoista ällöttää, siis jo ajatuskin syömisestä. Onneksi päiväsaikaan on kohtuullinen olo (ainakin vielä).
 
Voi noopu :( :hug: :hug: Kovasti voimia!

Mulla on myös ollut viimepäivät samanlailla kun Armisella. Iltapäivällä pahoinvointi pahenee ja illaksi voimistuu. Eilen oli hankala tilanne kun miehen äiti oli kylässä, niin pahaolo iski ruokapöydässä. Oli kiva sitten siinä koittaa syödä. Närpinkin sitä lautasta vielä 15min muitten jälkeenkin.


4D:stä: Me ei käyty esikoisen aikana ja en tiedä vielä mennäänkö tästä. Olishan semmonen ihana!

Ruutisella ihana turvotus. Täälläkin ihan järkky etenkin iltaisin. :whistle:

Mielialoista olitte myös jutelleet. :saint:
Miehellä on aika mukavat viimepäivät ollu. No ite seki ärsyttää mua! :D No ei.. mä oon vaan ollu aika kiree viimepäivät. Kauheesti stressaan ja pelottaa etukäteen tuota alkuraskauden ultra..

minttumi ja viuhti tänään POKSUU 6+0:heart:
 
Noopu: :hug:

Mielialoista on ollut puhetta ja täytyy kyllä todeta, että itselläni on hermot olleet todella kireenä (vaikka onko tää nyt normaalista poikkeavaa.. ;)) viime aikoina. Johtuu varmaan pääasiassa siitä, että tämä muuttohomma on ollut aika raskasta ja aikaavievää. Eilen saatiin vihdoin kaikki viimeisetkin tavarat vanhan talon autotallista ja varastosta haettua. Joka ilta on tavaroita rahdattu yötä myöten, mies vielä ahkerammin kuin minä. Onneksi se on nyt ohi ja saa viikonlopun vaan olla. Tosin uuden talon autotalli on roinaa täynnä, joten sitä tarvii kyllä alkaa käydä läpi, kunhan vaan jaksaa.

Meikkaamisen suhteen aion toimia ihan samoin kuin tähän astikin eli joka päivä meikkaan jonkun verran. Myös hiuksia aion värjätä, mutta varmaan vähän harvemmin kuin aiemmin.

Mulla olo on edelleen ollut ihan hyvä, ihan pienimuotoista pahoinvointia aamuisin, mutta ei häiritsevää. Pari yötä tosin on tullut nukuttua huonosti, mutta johtuu ihan varmasti vaan tästä viime aikaisesta kiireestä, niin yölläkin käy sitten vähän kovemmilla kierroksilla. Mut eiköhän se tästä. Onneksi tänään perjantai ja viikonloppu taas edessä!
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille:flower:

Noopu:hug:

Hiusten värjäämisestä Kävin juuri viime viikolla laittamassa raidat. Kaikkien hiusten värjäämistä ajattelin nyt raskauden aikana vältellä, mutta raitoja laitan.

Meikkaan päivittäin kevyesti töihin.

Mulla on koko ajan kaamea jano ja nälkä. Pahoinvointia on eniten aamuisin. Onneksi kuitenkin vasta kerran on tarvinnut oksentaa:x Syömällä usein ja pieni määriä, olen saanut pahoinvoinnin pidettyä hallinnassa.

Meillä on parhaillaan muutto meneillään ja siksi kerkiän nyt harvoin lukemaan ja kirjoittelemaan. Toivottavasti muuttohässäkän jälkeen ehtii sitten paremmin.

Niin ja mulla on aika vahva tyttöolo Olen nyt pahoinvointisempi kuin esikoista odottaessa ja naamaan on tullut näppyjä:O Mies on ihan varma että tulee tyttö:heart:

hillatar
 
Voi Ei Noopu, sano että tää on harmitonta, en halua enää ketään siirtää listalta pois :( Voimia :hug: ja toivotaan et tää ois väärä hälytys :(

4d: täällä varmaan tullaan käymään ku saadaan vielä niin hyvät alennukset työpaikan kautta et ei jää maksettavaa ku 100e verran. Pitää vielä keskustella miehen kanssa, mutta oishan tuo aivan ihana muisto :) Harmi vaan ku niihin ei saa niitä selostuksia nauhotettua mitä lääkäri kertoo samalla kun nauhottaa.

Hiusten värjäys: Mä niin harvoin värjään hiuksiani et tuskin on tarvetta väriä lähtee hakemaan. Leikkuuttamassa kyllä pitäs käyä, jotain uutta kivaa ois kiva saada tähän tukkaan, toisaalta ei haluais leikata ku mennään naimisiin 1,5v päästä ja haluan oikein pitkän tukan sitä varten :heart:

Mielialat: täällä ollaan niin normaalilla olotilalla et välillä ei oikein usko edes et raskaana ois... joten aika vähäsiä ovat. Välillä on tullu miehelle sanottua aika ilkeesti, mutta onneksi osataan asiat sopia :heart:

Meikkaus: täällä meikkaus jatkuu normaalisti, oon muuten aivan liian kalpean näkönen, tarviin jotain väriä naamaani et ees ilmeet näyttää normaalilta. Aika kevyt mun meikki on, pohjavoide, puuteri ripsari & kulmaväri.

ON: täällä ollaan tosiaan niin oireettomia, et välillä itkettää et onkohan ketään kyydissä. Pientä toivoa antaa kuitenkin netistä luetut jutut et on ekat oireet tullu tosi myöhään ja jotku huomannu raskauden vasta 3-5 kuukaudella :O Ajattelin jo tilata alkuraskauden ultran mutta tulin sit miehen kanssa toisiin ajatuksiin, jännätään nyt sinne raskausviikolle 10... miten mä jaksan oottaa vielä 4 viikkoo????? No ei auta ku koittaa vähentää netissä pyörimistä ja koittaa elää normaalia elämää.

Mut tää lähtee nyt töihin ja ajaa illalla Tampereelle ja sieltä huomenna ihanalle kurssille Pohjois-pohjanmaalle :) Aivan ihana viikonloppu taas tiedossa aivan ihanassa seurassa :heart:

Seuraava päivitys siis maanantai-iltana :)

Memelisa & Masuasukki 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ihana kun on vapaa päivä... Kun heräilee tällain hisskuksiin, ei ole ollenkaan niin oksettava olo.
Eilen oli kamala olo koko päivän. Aamuvuoro ja kauhea väsymys ja yököttävä olo koko illan.

Onneksi tämä on parin vuoden takaa vielä niin tuoreessa muistissa, että koitan ajatella, että tätähän mä toivoin ja kuuluu asiaan :D

4D: Uskoisin, että menemme. Käytiin kuopuksestakin ja suosittelen Kaarinassa sijaitsevaa Varsinais-Suomen lääkärikeskusta. Savonlahti taisi olla lääkärin nimi. Aivan ihana lääkäri ja oli vielä yksi Suomen edullisimmista.

Sukupuolen kysymisestä: Viimeksi tosiaan oltiin 4D:ssä ja emme halunneet tietää ja lääkäri sanoi, ettei mennyt "niille" alueille ultran kanssa, ettemme vahingossakaan näe sitä. Kysyin, että näkikö hän ja vastasi, ettei nähnyt, mutta aivan varmasti tiesi kumpi tulee, ei kai se niin sokea puusilmä voi olla, kun 4D on kuitenkin niin tarkka. :LOL:

Tällä kertaa varmaan kysymme, saa nähdä...

Huldis ja pikku 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsemppaamisesta :hug:

Vuoto loppui sitten taas eilen illalla, eikä yölläkään ole tullut mitään. Eikä myöskään ole kipuja.
Illalla yökötti kovasti, kävin jopa pytyllä yökkailemässä mutta mitään ei tullut. Luulen kyllä että osittain johtui huolesta.. Ja aamulla en kyllä saanut mitään syötyä...

Yritän soitella gynen polille ja kysyä sieltä neuvoja. Terkkarihan "määräs" mut päivystykseen mutta kun sillähetkellä ei mitään oireita ollut niin en sitten mennyt... Katsotaan nyt mitä täs tapahtuu...
 
Heippa Toverit! :)

mulla oli eilen kunnon mahakivut, mietin jo, että pitääkö jonnekin soittaa, mutta kai ne on normaaleja kipuja. Ja nyt ei taas ole niitäkään. Naamassa on pientä näppylää, eli tarkottaako se sitä, että tyttö tulee? :D Ja kauhee jano on koko ajan!

4d: ei varmaan mennä, kun se on niin kallis. Mutta onhan siihen aikaa, mies ei edes tiennyt mikä se on, että ei ole asiasta niin kovin innostunutkaan :p

Meikkaus jne: meikkaan juhliin, eli laitan ehkä meikkipuuteria ja ripsaria... ja juhlia on 3 kertaa vuodessa :p En värjää hiuksia.

Noopulle tsemppiä :hug:

Pitäis taas tehdä lumitöitä... vaikka selkäni sillä jo hajotin. Muutenkin kärsin selkävaivoista, mitenköhän käy kun pitäis mahaakin kantaa... Kesällä tosin neuvolantäti sanoi, että maha voi jopa auttaa mun selkäkipuihin kun se korjaisi sitä rangan asentoa. No katsotaan. :)

Voikaa hyvin! :)

tömpsis 5+3 (7+6)
 
Heippa kaikille!

Hyvin varovaisesti ilmoittaudun joukkoon tuolta lapsettomuus puolelta. Toista ifv-lastani odotan ja toivon,että kaikki menee hyvin. Yläkerrassa nukkuu 2 poika.

Mukavaa että meillä on suuri joukko:)

Noopulle suuret halit,itsellänikin tuli viime sunnuntai yöllä verta,mutta loppui sitten kyllä.Pelästytti kovasti.Väestöliitosta olivat sitä mieltä ettei kannata murehtia liikaa,sillä todennäköiseti harmitonta.Mulla oli vuotoa edellisessä raskaudessakin ja kaikki meni hyvin. Ultra on vasta 21.1 ja sitten se selviää.

Vaivana tällä hetkellä on älyttömän herkkä hajuaisti,väsymys ja toispuoleinen päänsärky.

ReNu 5+4
 
Tervetuloa uudet! :wave: Kiva, että porukka kasvaa ja toivotaan, ettei kukaan tipu kyydistä :)

(.) Täällä tosiaan pahoinvointia on jatkuvasti/päivittäin. Nivuskivut päivittäisiä. Joskus sitä säikähtää, kun sattuu niin kovasti. Kuitenkin aina mennyt ohi, eikä vuotoja ole tullut. Aamulla herätessä rintoihin sattui todella paljon, että niitä yritän varsinkin aamuisin varoa. Näppyjä on naamassa. En tykkää yhtään. Kylmä ja paleltaa jatkuvasti.

Maanantaina varhaisultraan! Jos nyt saadaan edes sijainti tarkistettua niin olen tyytyväinen :) Sykettä ei pakolla (vielä?) näy.

En jaksa vielä miettiä sukupuolta. En usko noihin "näpyt = tyttö" tms yhtään :D Kattoo sitten myöhemmin millainen "tyttö/poika olo" on.

5+4(7+4)(?)
 
Varovainen hei!

Plussasin keskiviikkona ja on aika epätodellinen olotila.. Esikoinen täytti juuri 10 kk.. Ihan kuitenkin siis toivottu raskaus tämä! :heart: Ajateltiin heti alkaa yrittämään, kun mulla tota ikää kohta 40v, eikä enää voi pitää kovin "välivuosia".

Enpä kuitenkaan muista enää edellisestä odotuksesta mitään, joten tänne vertaistukea hakemaan!
Nyt ei muita oireita kuin lämmönnousu joka ilta. Esikoiseta oksentelin jo tässä vaiheessa..

Mutta enemmän toisenkerran, nyt pojalle iltapuuroa!

Niin ja se LA näin kotimittauksilla olis 9.9.
:wave:
Tehilla ja "Liisa" 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille ja tervehdys erityisesti uusille :wave: Toivottavasti pysytään kaikki mukana loppuun saakka :)

Noopu
Onneksi se vuoto loppui, ehdin jo aivan huolestua sun puolesta :)

4Dtä ei taida täällä Kajaanissa mistään edes saada. Tai en ole ainakaan kuullut keneltäkään. Jo normaali ultra on satasen luokkaa niin mitäköhän tollanen lysti mahtais täällä kustantaa jos sellainen ihmelaite näiltä leveyksiltä löytyisikin?!

Mielialat ovat olleet oikeastaan aika seesteisiä. Aina siihen asti kun asiat alkavat mennä pieleen :kieh: Mun kärsivällisyys on tosiaan aivan minimissä :saint: :D Olisittepa nähneet kun tulin tytön kanssa kaupasta ja koirat oli syöny juuri tytön synttäreille tekemäni muffinit hellan päältä ja pussillisen sipsejä. Raivosin toki koirallikin mutta ihan normaalissa mittakaavassa, miehelle soitettu puhelu oli luokkaa "Mitä %€&?#%€ sä aattelit kun lähdit kotoa ja jätit herkut niin kuin manulle illallisen, #%€&#%" :LOL:

Tänään ei aamulla ollut ollenkaan pahoinvointia. Heti annoin km tuomion itselleni ja taisinpa tirauttaa pari kyyneltäkin yksin veskissä :ashamed: mutta nyt illalla on sama vanha oire saapunut takaisin kuin muinakin iltoina: menkkajomotukset! Nämä on siis ihan tosissaan aivan samanlaisia kipuja kuin ennen tätiä, ehkä hivenen voimakkaampina vain. Onneksi mitään vuotoja ei ole näkynyt eikä tämä kipu kyllä km kipuakaan muistuta. Onneksi.

Täytyy myöntää että olen pari viimeistä päivää ollut vähän negatiivinen tän raskausasian kanssa, mut jospa siellä joku olisi. Vielä pitäisi melkein kaksi viikkoa odotella ultraan pääsyä. En toivo mitään muuta niin paljon kuin että näkisin sen pienen sydämen puksuttavan oikeassa paikassa :heart:

Mutta nyt on aivan pakko yrittää saada unen pääästä kiinni. Koiranpentu valvotti viime yön uikutuksella kun äitikoiralla on juoksuaika |O raukka on vielä niin piäni ettei edes tiedä miksi on niin paha olla. Ei tajua seksihommista tuon taivaallista, mutta lisääntymisvietti nähtävästi jo siellä kummittelee ;) Onneksi ei ole äitiänsä yrittänyt edes, mutta ei me niitä samaan tilaan valvomatta jätetä :D
 
Noopu tovottavasti nyt olis vuodosta huolimatta kaikki hyvin! :hug:

Mulla on ihan järjetön väsy, oon nyt jo kolmena iltana nukahtanu sohvalle puoli 7 maissa ja heränny sit puol 11 eikä tuu enää uni :kieh: Närästys jatkuu edelleen ja mokasin pahasti kun söin pizzaa tänään :D Ja pää on ihan tyhjä joka kerta kun meinaan tänne kirjottaa unohdan heti mitä olin sanomassa :D Joten jätän nyt tällä kertaa tähän :D

noppispoppis ja 5+5 :heart:
 
Tervetuloa Uusille! :wave:

Noopu: hui kamala! Varmasti säikäyttää! Onneksi loppui lyhyeen.

Ihan hillitön räkätauti ja ääni katoaa. Kuume nyt vielä puuttuis. Pitää levätä nyt kunnolla, kunhan selvitän tän yövuoron. Aamulla oli kurkku vähän käheä ja nyt iski sitten tukkoon röörit. Meillä on ollut lapset kuumeessa monta päivää, joten ihmekö tuo nyt, että äitee saa taudin kans. Niin se meillä menee yleensä. :headwall: Pahoinvointi tähän lisänä ei ole hyvä yhdistelmä.
 
(.) en mie tiedä onks se vuoto loppumassa vai pitääkö vaan taukoja. Eilen illalla tuntu sellanen repäsykipu/menkkakipu vatsassa ja sen jälkeen tuli taas pikkasen kirkasta verta. Aikasemminhan vuoto on ollu sellasta rusehtavaa "vanhaa verta"... Mitään muita kipuja ei kuitenkaan oo, ja sit nuo vuodotkin vaan sellasei "lirahduksia" jonka jälkeen loppuu... se toissapäiväinenkin oli sellanen parin euron kolikon kokoinen läntti, mutta siteeseen ei sitten enää tullut... (anteeksi ällöt jutut).
Jotenkin tuntuu et pahoinvointi kuitenkin lisääntyy, ja nännit on vielä vähän arat niin tunnelmat on tosi ristiriitaset... Polille ne ei ottanu mua kun vuoto ei oo runsasta, ja neuvolaan ei ota kun on vuotoa... :kieh:
 
Noopu, :hug: Edellisessä keskenmenossani luulin monesti, että "no, nyt se loppui". No, eipä mennyt kauaa, kun lirahti taas :( Lirahduksia tosiaan, ei siis mullakaan sitä verta kunnolla tullut, kun vasta tyhjennystabujen jälkeen. Kirkasta verta tuli. Raskausoireet mulla edelleen jatkui tohon tyhj.tabletteihin asti. Ei ne oireet heti lopu, vaikka siellä km olis menossa. Tosi inhottava tilanne sulla :( Mä pääsin tilannetta tarkistamaan yleiselle puolelle 2 kertaa lääkärin lähetteestä ja toisessa ei tosiaan enää löydetty sykettä. Toivotaan kuitenkin, että sulla kävis paremmin! :hug:

(.) Mä jo eilen kuvittelin, että jes, ei tarvi illalla enää oksentaa. No, toisin kävi ja sama jatku aamulla/edelleen.. :x
 
Noopu varmaan ihan hirveät olotilat teillä on siellä, kun koko ajan saa pelätä, eikä mistään taholta oikein suostuta asiaa tutkimaan. Ei anna kauheasti luottoa terveyspalveluille, ei... Voimia :hug:

Memelisa täällä on ollut toinen, joka on välillä ollut vähän huolissaan oireettomuudesta. Mutta tähän päivään se sitten loppuikin :)

(.) Eli eilen oli mullakin sellasta menkkajomotuksen tyyppistä ilmassa, tosin paljon lievempää (mulla on menkkakivut tosi kovia ja kramppaakin välillä koko vatsaa) ja tänään herätessä oli sellanen heikko ja vähän vapiseva olo. Olin pyytäny miestä siirtämään mun kanssa pöytää paikalleen ennen kuin lähtee meidän tyttöjen pikkujouluja :)D) pakoon ja kun se sitten tuli niin alkoi leikillään mulle marmattaa, kun istuin pöydän vieressä mehulasin kanssa, että sille tulee toppavaatteissa kuuma. No siitä sit loukkaannuin ja itkeä tirautin. Se sanoi, ettei ole sen vika, että joudun aamusta hääräämään ja siivoamaan ja totesin vain, ettei johdu siitä vaan siitä, että on vähän heikko olo. No miehen lähdettyä aloin vaihtaa lakanoita kun tuli yhtäkkiä huono olo ja menin takapihan ovelle haistelemaan raitista ilmaa ja ajattelin, että on sitten syötävä jotain, että helpottaa. (niin muistelin jossain lukeneen) Sain ekan lusikallisen jugurttia suuhun, kun nousi oksennus suuhun, muttei ihan ylös asti sitten tullut... hetken siinä sitten piti pöntöllä kuulostella, että tuleeko vai ei... Että niitä oireita sitten saa, kun on niiden vähyydestä välillä huolehtinut. Ei nyt ihan jatkuvaksi kaveriksi tarvisi tuon pahoinvoinnin tulla kyllä.

Nyt täytyy yrittää tässä hiljakseen pikaisesti imuroida ja hoitaa tärkeimmät hommat alta pois. Vähän jännittää, kuinka saan nuo kirjolohet valmistettua vai alkaako kalan käsittely ällöttää...:x Yks kavereista, kun syö pelkkää kalaa niin oli menukin mietittävä sen mukaan...

Heinäneito + Papu 6+3
 
Noopu Voihan kökkö! :hug: Mitä jos soittaisit maanantaina lääkärille, jospa pääsisit ultraan? Tai aikaisemmin päivystykseen, jos siltä tuntuu? Olikos sulla jo viikkoja sen verran, että syke sattuisi näkymään suotuisissa olosuhteissa? Koita jaksaa!

Sain pahoinvointirannekkeet, kyllä ne kai pahimman terän vie pahasta olosta. Koko aikaa en pysty pitämään, kun ne painaa jotenkin liikaa kai. Vaikka mulla on kapeat ranteet, niin silti nuo tuntuu aika kireiltä.
Kissanpennulla on antribiootti-kuuri ja sen kakka on ihan löysällä, arvatkaa vaan saako muut perheenjäsenet siivota kissanvessan? :x Koirien tassutkin haisee kamalalle. :D

Joku kysyi koirien suhtautumisesta uuteen perheenjäseneen. Kyllä ne sopeutuu, kunhan muistaa, että koira on arvoasteikossa alimpana ja jotkut rodut yrittävät ottaa paikkaansa ylempänä, eli niille voi joutua näyttää, että vauva on niiden yläpuolella. Samaten koiria kannattaa huomioida mahdollisimman paljon vauvan synnyttyäkin, ettei tule mustasukkaisuutta tmv. ikävää. Terveellä järjellä kaikki sujuu hyvin, enkä näe mitään järkeä siinä, että jotkut hankkiutuvat lemmikeistään eroon vauvan synnyttyä. Aika lyhytkestoista ajattelua. Toki jos on allergiaa tms. asia on eri.

Raskauden keston määritykseen menen perjantaina. Jännittää.

6+0 pukspoks
 

Yhteistyössä