Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Heipä taas! :wave: Tervetuloa ja onnea uudet!

Voimahaleja Koiksalle! :hug:

Hankinnoista, meillä kyseessä esikoinen, joten entuudestaan mitään hankintoja ei ole. Säästöt meillä on ollu jo pitkään varta vasten kasvamassa, mutta ostellaan sitten myöhemmin. Kovasti mä kyllä jo hipelöin ja hiplailen nuttuja salaa kaupoissa :D Äitiyspakkaus otetaan.

Oih voi. Mä missasin vallan tämän viikon ajanvarausajat neuvolaan :( Täällä "tuppukylässä" kun neuvolantäti on ilmoituksen mukaan tavoitettavissa puhelimitse vain ma,ti ja to aamuisin tunnin ajan. Jospa sitä röyhkeänä yrittäisi vielä tällä viikolla tavoitella, nyt kun alko jo 7.viikko. taidan olla taas matti myöhäinen. :(


Oireista Täällä jäi tänään ekaa kertaa aamukahvit kuppiin eikä mikään maistunu. Mieluummin olisin käpertyny lämpimän peiton alle kun suunnistanu töihin :D

Onko kukaan muu huomannu, et hiukset rasvottus nopeemmin? Vinkkejä millä se kuriin? :ashamed:
 
|O Tännekin pikaisesti poikkean oma napailemaan. Väsymys on armoton ja "päikkärit" on pakko mennä nukkumaan, vaikkakin niiden aika alkaa olla tähän aikaan illasta jo ohi. No, huomenna on iltavuoro niin voi sitten aamusta nukkua pitkään, jos yöunille meno viivästyy...

Samanlaisia epäuskon ja pelon olotiloja on täälläkin aina välillä. Jotenkin mikään ei vaan tunnu todelliselta ennen kuin siellä ultrassa on elämää kohdussa nähty, joten ensi viikkoa odottelen kyllä kovasti. Silloin on niin ensimmäinen neuvola kuin tuo ultrakin peräkkäisinä päivinä.

Ja nyt unta palloon...

Heinäneito + Papu 5+6
 
Ajattelin uskaltautua tänne. Positiivisen testin tein 1.1.2011. Pelonsekaisin tuntein päivästä toiseen, yritetty ollaan nyt jo melkein 1,5 vuotta ja takana yks km (2/10 rv 6+1). Testin tein kun ajattelin, että oishan se kiva uuden vuoden ylläri, kuukautisten piti alkaa vasta seuraavana päivänä... La on 11.9 laskurin mukaan, aamulla uskaltauduin soittamaan jo neuvolaankin :) Hirveästi pelkään keskenmenoa, kun itsellä se jo kerran oli ja hyvä ystävä sai km:n muutama kuukausi sitten...

Tämä sai alkunsa kuin ihmeen kaupalla, oltiin joulukuussa jo lapsettomuushoidon ekassa tapaamisessa ja tehtiin mm. aukiolotutkimus samalla kertaa, samalla gyne tuumas, että ovuloit muuten la tai su... Antoi reseptiksi siis seksiä perjantaille ja sunnuntaille... Niin teimme ja tässä sitä nyt ollaan! Elämä se on ihmeellistä!
 
Piipura, tervetuloa joukkoon! :) Keskenmenon pelkääminen on ihan normaalia ja varsinkin niille, jotka ovat sen vähintään kerran kokeneet. Täytyy vain muistaa tehdä parhaansa ja ottaa iisisti, jos vuotoa tms tulee. Stressaaminen tai panikointi eivät siihen auta mitenkään, koska se pysyy jos se pysyy!! Kuitenkin niin moni raskaus päättyy keskenmenoon ja siihen ei ite juurikaan voi vaikuttaa. Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin :) (Itelläni keskenmenot rv 5 ja rv 8 takana ja nyt edelleen esikoista odotellaan viikolla(jos odotellaan) rv 6.)
 
R-M
Tervetuloa uudet! :wave: Kyllä on mukavaa että porukka lisääntyy ja toivotaan että loppuun asti täällä kaikki pysyttäis! :)

Vuotoja ei oo tullu eilisen jälkeen, ONNEKS!
Tällä viikolla ajattelin mennä ostamaan vitamiinit yms. Ehkä apteekista tarttuu mukaan myös digitesti, koska luulen saavani mielenrauhaa edes hieman siitä että viikkoja tullu siihen lisää.. Tai siis tähänkin kyllä sanottava se ainainen JOS viikkoja tullu lisää.

Viime yö meni jotenkin pyöriessä, töissä sitten meinasin nukahtaa pystyyn ja päikkäreistä ei tullut mitään seinänaapureitten takia. Miten musta tuntuu et ne varmaan ties millon oon vaipumassa uneen niin aina just sillon päräytti poran käyntiin?! :kieh:

Meinaatteko muuten ottaa selville kumpi on tulossa? Ja te, joilla on jälkikasvua jo ennestään, oletteko ottaneet selvää aiemmilla kerroilla? Mä luulen, että haluan tietää kumpi sieltä tulee. Varmaan jollain tapaa helpompi sitten valmistautua lapsentuloon.. Molemmat on kyllä aivan yhtä tervetulleita! :heart: Mies ei sanonut asiaan juuta eikä jaata joten tässä(kin) asiassa taidetaan mennä minun mieleni mukaan ja asia otetaan selville.. :D Voihan tuo olla että mieli muuttuu raskauden edetessä.

Niin ja onko täällä muita polttajia? Oletteko lopettaneet vai jatkaneet vai mitä meinasitte tehdä? Itsehän siis kessuttelin ennen raskautta, vähensin kyllä onneks jo siinä vaiheessa kun lasta aloimme yrittämään. Viime perjantaina kun plussasin, niin päivän/illan aikana muutamia savuja otin ja sen jälkeen ei oo menny enää yhtään. :) Yllättävän helppoa ainakin tähän asti ollu ja onneksi mieskin lopetti samalla niin ei tule senkään takia himoja että toinen polttelis. Ja eipähän tarvii haistella pahalle haisevaa miestä. :)
 
Viimeksi muokattu:
od ja on, tervetuloa! :)

R-M, no hyvä, että vuodot loppui :) Varmasti helpotus ja toivotaan, että pysyvät poissa! Syöthän sä kuitenkin foolihappoa, kun et vitamiineja ole vielä ostanut? :) Foolihappo ja raskaus

Kyllä otetaan selvää kumpi tulee, JOS vaan mahdollista :) Vaikka eihän siinä ole, kuin kaksi vaihtoehtoa :D Mies varmaan toivoo enemmän poikaa, mutta tervetullut varmasti on tyttökin ;) Kunhan nyt sitten vaan päästäis edes sinne asti. Edellisessä raskaudessa (km) mies sanoi, että ei halua tietää, mutta nyt sanoi jo hyvissä ajoin ennen plussaa, että kyllä kysytään kumpi sieltä tulee ja olen ollut kokoajan sitä mieltä, että haluan tietää :)

En polta. Mies polttaa, mutta ei esim. autossa (jos olen kyydissä) tai muutenkaan ihan vieressäni. Ei tosiaan kovin mukava "tuoksu" ole, mutta olen jo tottunut :D

(.) Huono olo jatkuu vaan ja väsymyskin painaa, joten menen tästä lepäilemään ja kohta nukkumaan :)
 
Helouu!
Tervetuloo uudet!!!!!!:wave:miimii10 kiva et takaisin olet tälle puolen päässyt =)
R-Mkyllä varmaan otetaan selvää kumpi tulossa jos vain mahdollista nähdä,sillä nyt on kaikki vaatteet noita poikien vaatteita joten...POLTAN hyihyi!Esikoisen raskausajan olin polttamatta ja sit retkahin synnytyksen jälkeen =( Nyt olis tarkoitus taas lopettaa ASAP,jos tuon askin loppuun ja sit saa riittää,ukko lopetti uutena vuonna joten helpompaa ;)
tästä päivästä tais alkaa sit mun sairaslomat :kieh:Tilasin aamulla ajan työterveyteen koska olen vähentänyt mielialalääkitystä ja se aiheuttaa todella ikävää asentohuimausta...noh siivoilin aamulla joulukoristeet laatikkoon ja n.tunti ennen aikaa selkä pasahti ihan jumiin oikealta puolen(alhaalta),lääkäriaika joka piti olla pillereihin liittyvää vaihtuikin sitten akuuttin selkäkipuun jonka lääkäri huomas heti ku ei tarvinu paljoa koskea niin kiljasin,noidannuolen tyylinen...että sellasta,aamulla sai sit taas itkua tihrustaa ja pelottaa oikeesti et mitä tästä tulee..
Springrose Täällä kans todella paha atooppinen iho ja ajattelin juurikin et pitäis käydä ostaa noita samoja tabuja. Kävin syksyllä suolahuoneen testaamassa josko olisi auttanut,mutta se nyt vain pahensi mun ihoa,oletko käynyt valohoidossa?saakohan sitä raskaana...?olisi lähete valohoitoon ja en ole viel käyttäny mutta iho todella tarvis sitä..
esikoisella oli vauvana märkärupi ja sillä on nyt ollu peruskuiva iho,onneksi on ainaki viel säästytty tuolta ongelmalta.
Oletko kauan kärsiny atooppisesta?onko lapsella paha?Itselläni ollu vauvasta asti,teini-iän pysyi poissa mutta täytettyäni 18 palasi taas,pahimmat on lähivuosina olleet kädet joiden takia on ollu paljon sairalomiaki ku päässeet tulehtuun...
Mut nyt lepoa ja odottaan et mies tulee töistä kohta kotiin..jos pistäis tuon vauvan vuosi dokumentin pyörimään nyt =)
jiimii + asukki4+4
 
Tevetuloa kaikille uusille tasapuolisesti!! Ja hyvät huomenet kaikille syyskuisille! :wave:

Mekin meinataan kysyä sukupuolta rakenneultrassa jos vaan mitään näkyy. Esikoisesta
kysyttiin myös. Kumpi vaan meillekkin! :heart:

Jiimii: AUTS! paranemisia selän kanssa!

ON: Nyt taas on pahoinvointia aalloittain ilmassa. Eilen illalla tuli aikamoisesti yökittyä. Esikoisen raskaudessa oli oikeastaan vain aamulla/aamupäivällä ja autossa pahoinvoihtia. Nyt näyttää heittelevän ainakin vielä mihin aikaan tahansa.

minttumi :heart: viuhti 5+5
 
Tervetuloa uusille, erityisesti miimiille, jossain vauvapuolella on joskus törmätty :)

Hankinnoista: mä laitoin kiertoon kaiken, ei lapsia pitänyt tullakaan enää....nyt pitää hamstrata kaikki takaisin ja alusta. Joitain rakkaimpia vaatteita säilytin ja jotain lie ullakolla, pitänee tsekata.

Sukupuolesta: toivon poikaa, ihan järjestelyiden kannalta :D Pojalla on isompi huone ja hän ottaa sinne mielellään pikkuveljen, muttei siskoa huoli. Tytön huoneeseen ei kahta saa survottua ilman kerrossänkyä ja kaappitilatkin tulevat vastaan...huonetta eivät suostu vaihtamaan, varsinkin poika pitää omastaan tiukasti kiinni. Isäntä valvoo yöt ja mietiti miten mahdutaan ja muuttaa pitää jne, onhan tässä omat järjestelynsä. Kaikki järjestynee :)

(.): ihan ällöturvotus olo, kaikki housut puristaa ja työntää ton "vauvamahan" tohon vyötärön yläpuolelle pursottamaan, ei kivan näköistä! Tissit on niin turvonnu, et eilen en meinannu saada yhtä takkia rintojen kohdalta kiinni, teki tiukkaa. Muutenkin on sellainen tasaisen muhkea olo, tosi raikas ja naisellinen joo....missä se kukoistava raskaus on, milloin se sellainen alkaa? Sitä odottaa sitä hetkeä, kun maha näyttää vauvamahalta eikä tarvii miettiä, et näyttääkö vaan lihoneen 10 kg viikossa, kun on niin tursasolo! Sais hyvillä mielin mahaa esille laittaa eikä turvotusta peittää, vielä kun ei uskalla sanoo, että raskaana ollaan, ehtii sattua vielä vaikka mitä.

Onpa kurja olo, päänsärky on mun päivittäinen ystävä raskausaikana. Sillä lailla on paha olo, ettei saa oikein mitään alas aamusella; ennen vetelin 3 Weetabixia ja hyvin meni, nyt sorkin sitä yhtä, jonka yritän alas saada. Eilen kaupassa meinasin läkähtyä, kun oli niin kamala jano, pakko oli ostaa juomista jo shoppailureissulle ja vetää sitä litratolkulla, muuten olisin janoon kuollu. Ja päivällä väsyttää, muttei sitten illalla tai aamuyöllä, rytmit ihan väärin!

Tällaista tänään, mites muilla?

Sandemar 5+6?, ultrassa 18.1. selviää tarkemmin
 
Sandemar, täällä myöskään ei ole maailman hehkein olo... Vatsan turvotus on ihan järkkyä varsinkin iltaisin ja farkut on pakko vaihtaa lököpöksyihin heti kun kotiin pääsee. Olen myös mielestäni ihan väsyneen ja räjähtäneen näköinen, joten täälläkin odotellaan sitä kuuluisaa raskaushehkua kuin kuuta nousevaa... Positiivista sentään että finnit on hävinneet ihan täysin, oviksen jälkeen kun leuka pamahti täyteen erikokoisia näppyjä ja oli pari viikkoa aika rajun näköinen.

Kauhea väsy on ollut taas pari iltaa. Viime yönä ei tarvinnut herätä kertaakaan pissalle ja nukuinkin kuin tukki ja uni olisi maistunut vielä kellonsoiton jälkeenkin... Onneksi tämän päivän jälkeen alkaa neljän päivän vapaa!

Tupakoinnista, lopetin kokonaan lokakuussa. Sitä ennen poltin noin 1-2 tupakkaa päivässä, välillä en ollenkaan ja välillä muutaman enemmän. Olin nielurisaleikkauksessa lokakuussa joten se oli luonteva hetki lopettaa, vaikka en itse asiassa tehnyt siitä edes tietoista päätöstä. Pari viikkoa leikkauksesta ei tullut mieleenkään polttaminen ja sitten ei enää tehnytkään yhtään mieli. Mies lopetti jo vuosi sitten.

Tasan kolme viikkoa ar-ultraan! Ajattelin uskaltaa tänään varata ekan neuvola-ajan :)

Arminen 5+2
 
R-M: ihanaa, että vuodot ovat loppuneet! :)

Oma olo on ihan ok, flunssaa vaan taitaa pukata. Tai flunssaa jo on, mutta nyt tuntuu, et kuumettakin olisi ehkä tulossa. Poika onneksi terve, mutta mies jäikin juuri kuumeisena kotiin jo toista päivää.. Sen kummempia oireita ei edelleenkään ole ilmaantunut, pientä pahoinvointia oli aamulla heräämisen jälkeen, mutta muuten kaikki ok.

Hankinnoista. Itse olen myynyt/antanut pois lähes kaikki esikoisen aikaiset vauvatavarat, sillä silloin vakaasti ajattelin, että se oli meidän ensimmäinen ja samalla viimeinen vauva. Mutta niin sitä vain ihmismieli muuttuu.. ;) Ainoa, mitä jäljellä on, on pinnasänky, joka sekin tosin muuton vuoksi ulkona pilaantumassa. Pitää nyt kiireesti saada se jonnekin varastoon survottua. Ja vaunut toki on vielä, mutta kaiken muun saa kyllä hommata aina turvakaukalosta alkaen. Mutta en pidä kiirettä näiden hankintojen kanssa, kun koskaan ei tiedä, mitä tässä tulee vielä tapahtumaan.

Sukupuolta en halua välttämättä saada tietää etukäteen. Esikoisestakaan ei selvitetty ja mukava (ja ehkä vähän odotettukin ;)) yllätyshän se sitten oli, kun poika sieltä maailmaan putkahti!

Meillä ei ole koiria, mutta kolme kissaa kylläkin. Esikoisen syntymän jälkeen ei ollut minkäänlaista ongelmaa kissojen osalta. Heitä ei juurikaan vauva kiinnostanut ja pysyttelivät ihan suosiolla kauempana.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja huomenna onkin sitten "ylimääräinen" vapaapäivä, ihanaa!
 
näin se historia toistaa itseään, esikoisen kanssa tuli oksentelua 24h/7 söin tai join tai en juonut/syönyt.. kävin aina tankkaamassa tiputuksessa parivuorokautta ja takasin kotiin kuivumaan.

nyt on kaksi päivää menty samalla käsikirjotuksella ja olo on todella huono.. kellon tarkaan pahoinvointi loppuu tunniksi ilta kuudelta ja alkaa klo seitsemän jälkeen.

keittiiöön ei voi mennä ollenkaan..
neiti pitäis aina aamulla laittaa tarhaan ja vaihtaa se kilon pissa vaippa

miten olo voi olla näin kuvottava..

tänään neuvola, eilen sen femadan täti sanoi ettei kannata kertoa käynnistä mitään jolloin menen liian aikaisin (2viikkoa) np ultraan ja pyytävät sitten uudestaan, näin saan yhden lisäultran päälle

eli neuvolassa mennään viikolla 8+2 mutta oikeasti olen nyt 6+2
suosittelen helsingin femadaa siellä tajotaan reilusti sitä edullisinta lääkäriä ja käynti on muutenkin (ei niin gynekologimainen) sain mukaani eilen meidän pienestä ihmeestä kolme ultrakuvaa <3

miimii10 ja pieniihme rv 6+2
 
Huomenta ystävät! :)

Tupakoinnin lopetin kesällä kun odotin, enkä aloittanut enää :) Oli muuten paljon helpompaa se lopettaminen kuin luulinkaan, kun oli hyvä syy :) Tekee kyllä vielä usein mieli polttaa, mutta olen pystynyt olemaan ilman. Mies on onnellinen, kun en enää haise pahalle :)

Oireet on sitten kadonnut aivan kokonaan, en usko ollenkaan olevani raskaana :( Kahvikin maistui tänään ihan kahville, huolestuttaa oireettomuus... Mies osti eilen mulle digitestin, että vähän uskoisin tämän menevän hyvin, mutta ei se tulos 2-3 viikkoa paljoa riemua tuonut. Olisin halunnut nähdä 3+... Eli ovis on varmaan ollut myöhemmin kuin luulenkaan, onkohan mun ultrakin sit nyt liian aikaiseksi varattu... Haluaisin jotain oireita, että tietäisin raskauden menevän eteenpäin, vaikka tiedän, ettei se mitään todista! Äh!

Naamassa on näppylöitä ja turvotusta yhä vaan, eli tännekin jotain hehkeetä raskautta kiitos! :D

Me ei olla keskusteltu tosta, että halutaanko tietää etukäteen, et kumpi tulee. Välillä aattelen, että ei haluta tietää, mutta toisaalta taas halutaan. Täytyykin ottaa puheeks :) Eilen tein ekan kypärämyssyn vauvalle, se on sellasen sinisen sävynen, eli meidän lapsi puetaan sit heti siniseen, vaikka oiskin tyttö :D Täytyy varmaan tyttöä varten hankkia joku "olen tyttö" rintanappi, kun vaatteista ei kukaan tunnista :D :D (mä en voi sietää vaaleanpunaista, mut onneksi on muitakin tytöille sopivia värejä :))

Tervetuloa uudet! :) :)

tömpsis ja super 5+1 ? (7+4)
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin lämpimästi tervetuloa kaikille uusille :flower:


ÄLLÖVAROITUS:
Ensimmäinen laatoitusreissu tehty :x Olin kaurapuuroa laittamassa kuopukselle ja yrjösin 3 kertaa keittiön lavuaariin.... Kiva kaivaa aamuisia mandariinilohkoja ja viinirypäleitä liman seasta altaan pohjalta.... Hyi helv.... :LOL: Ainakin hcg nousee kovaa kyytiä, sitähän se tietää ;)

Huh huh... kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla. Nyt henkisesi ja fyysisesti töihin valmistautumaan. Olisi niin kiva kertoa töissä (jotta mun poissaolevalle/nuutuneelle ololle olisi järkevä selitys, parhaani kuitenkin töissä teen ja kotona olenkin ihan puhki. Vaikka tiedän, että jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tämä paha olo on vasta alkusoittoa...), mutta tiedän että pomo saa kamalat siepit, kun vasta loppusyksystä palasin töihin. :D Elämä on. En haluisi ennen ensimmäistä ultraa kertoa, mutta pakkohan mun on, jos alkaa töissäkin laatta lentää.. : /

Mukavaa päivää teille naiset ja koittakaahan syödä ja juoda tarpeeksi!!

Huldis + pikku 5+4
 
Sen verran noista testeistä ja varsinkin digistä. Ohjeissahan neuvotaan, että jos nimenomaan haluaa niitä viikkoja tuijottaa, olisi testi paras tehdä aamupissasta. Olettehan muistaneet tämän? Muuten voi tehdä koska vaan, kun menkkojen oletettu alkupäivä on ohitettu. Mutta ne viikot näkyy varmimmin oikein, kun tekee tosiaan aamupissasta jolloin hcg:tä on runsaimmin.
 
jeeni
(täältä taustalta kirjoittelen)

tömpsis Täällä myös oireeton odottaja. Iltaisin tissit ja masu vähän pinkeinä, mutta aamuisin ei yhtään mitään, paitsi rasvaiset hiukset. Oikein hyvä olo olla töissä ja kahvi maistuu, kuten kaikki muutkin ruuat. Digitestin tein päivällä (hyvä neuvo huldakharsk) ja näytti viikkoja mielestäni liian vähän. Luotan kuitenkin omiin laskuihinni, kunnes ultra toisin todistaa. Ar-ultraan en ole menossa, jos np paljon liian aikaisin niin pääsepähän uudelleen :D

Ja aivan sama tunne, kuvotus olisi ihan tervetullutta, niin tuntuisi todellisemmalta tämä odottelu.

Näppylöiden kanssa mulla käynyt päin vastoin, iho on huomattavasti parempi kuin ennen raskautta.
 
Heippa!

Tääl kans odotellaan oireita, ja onhan niitä toisaalta, ei vain niitä inhottavimpia ja klassisia. Mulla EI ole tissit kipeät, mua EI okseta, mua EI ihmeemmin väsytä, huimaa,nälätä, janota, mitään. Enkä mä nyt tosta turvotuksestakaan tiedä, vaatteet kiristi jo ennen plussaa kun oon ihan oikeesti tässä lihonut.

Finnejäkään ei onneks viikonlopun jälkeen ole tullut uusia, mutta tukka kyllä rasvoittuu nopeammin. Vatsatuntemuksiakin on hyvin harvakseltaan, jotain sentäs kuitenkin. Digi näytti ma aamuna 3+ ja siihen olin tyytyväinen, kun viikkoja kerran oli 5+1. No, viikon päästä sitten selviää onko ketään kotona ja olisiko sillä jo mahdollisesti pumppaava sydän.

Meillä ei myöskään ole mitään hankittuna/entuudestaan kun esikko tulossa, mutta sukupuoli luultavasti halutaan tietää, että osataan sitten valita oikeat värit.

Tänään mennään katselemaan uutta asuntoa, jospa saataisiin ihan ikioma koti! <3

T:Lu ja Nötökkä 5+3
 
Tömpis: Mulla näytti rv 4+1 ( oletetusta oviksesta) raskaana 1-2 ja sitten parin päivän päästä oli noussut 2-3, joten en olis huolissaan. :) Kolmatta en enää tehnyt. Sai riittää. Olotila ainakin kertoo, että jotain tapahtuu. Nää aamupäivät on kauheita kun silloin huono olo iskee pahiten.

Selkä edelleen jumissa. Eilen töissä helpotti (vanhusten kanssa) joten istumaan ja makaamaan jääminen ei auta yhtään. :whistle: Kannattaa tehdä vain raskasta fyysistä työtä. :D

Täällä lapset kuumeessa. Kolme yötä mennyt huonosti nukkuessa ja ei auta tuota selkää sekään. |O

Leo 6+0 :heart:
 
NiQ
Tömpsis Huutelen täältä taustalta, älä huolestu niistä digin viikoista. Itselläni näytti myös 2-3 vaikka tein sen aamulla ja silloin piti olla jo vahvasti 3+. Nyt maanantaina kuitenkin ultrassa tuo La siirtyi vielä tuosta omasta laskemastani 5 päivää aikaisemmaksi, joten digi heitteli kuinka heitteli :)

NiQ & Pena 12+6
 
Aika reilusti olivat miimii10 sinulle sanoneet sieltä femadanista. Pääset mukavasti näkemään kehitystä :) Kiva kuulla, että joskus noinkin päin :)

Multa löytyi myös vielä yks digitesti tuolta laatikosta, joten tänä aamuna tein senkin sieltä pois maleksimasta, lähinnä nähdäkseni, mitä ne viikot näyttävät ja 3+ siihen tuli aika lailla pian, mikä tietty pitää ollakin, koska tänään Plopsahtaa 6+0. Kyllähän se mukavasti varmuutta antoi, että hyvin mennään eteenpäin.

Eilen tosiaan torkuin 1½h illalla, heräsin kasilta ja kävin yöunille joskus yhdentoista aikaan ja heräsin kympiltä, että sellaset reilut 12h tuli unta sitten otettua:D Kyllähän mä normaalistikin tykkään aamuisin nukkua pitkään, jos saan, mutten yleensä koskaan nuku päikkäreitä, mutta eilen oli kyllä pakko.

Kumpi tulossa asiaa ei olla vielä sen kummemmin päätetty, siis että halutaanko tietää. Kyllähän tuo mies sen asian otti puheeksi heti silloin plussauksen jälkeen, mutta silloin kaikki oli vielä enemmän epätodellista niin jäi vähän kuin ilmaan. Oon aina ajatellut, etten tahtoisi tietää, mutta täytyy nyt sitten katsoa, miltä alkaa tuntua...

Heinäneito ja Papu 6+0 PLOP!
 
(.) Ja aamu taas aloitettu kakomalla. Heti sängystä noustuani suoraan pönttöä kumartamaan. En ole mitään vielä uskaltanut syödä, kun on todella huono olo. Nivusiakin nippailee, välillä enemmänkin, joten sekin vähän laskee fiilistä. Väsyttää, vaikka heräsin 2 tuntia sitten. Anteeksi tämä pelkkä (.) nyt, mutta palaan myöhemmin vielä. Nyt en vaan jaksa, kun olo on niin kurja :( Ja naamakin niin finneillä, että onpas kaunis olo tosiaan. Edellisessä raskaudessa oikein toivoin pahoinvointia, koska kuvittelin sen olevan hyvä merkki(?). Nyt en ole enää niin varma :D Luulen, että asiat voi olla huonosti pahoinvoinnista huolimatta, mutta päivä kerrallaan ja pysyy jos pysyy. Nyt kuitenkin lepäämään ja ehkä yritän syödä jotain.

Ainiin! Joo, tosiaan sanoin aiemmin, että kylmät nakit ovat himoni. No, eivät enää todellakaan. Ajatuskin nakeista etoo!! :x Ja muutenkin ajatus lihasta saa vaan etomaan. Kovasti tekee mieli raikasta, esim. jotain hyvää mehua, kurkkua tms. Varmaan johtuu tästä pahoinvoinnista. Ja onhan noita suolakurkkuja tullut vedettyä myös :D
 
Saanen liittyä joukkoonne :) Positiivisen raskaustestin tein 2.1. mutta jotenki on vielä niin epätodellinen olo. Lauantaina ajattelin tehdä varmistustestin.
Lokakuussa jätin pillerit pois, kun kuukautiskierto meni ihan sekasin. Marraskuu käytettiin sitte muuta ehkäsyä. Joulukuussa aateltiin että antaapi vauvan tulla jos on tullakseen :) Mutta että kävi näin nopiaan, tuntuu niin epätodelliselta.
Kolmas meille olisi tulossa. Tytöt on 5v. ja 3v. Yks kohdunulkoinen raskaus oli tyttöjen välissä..
Eipä vielä mitään kummenpia oireita ole ollu, tai tänä aamusta alkaen rinnat aran tuntuset. Niin ja kokoajan pitäs olla jotai syömässä :D
Mutta mutta katton sit viel lauantaina uudestaan mitä testi näyttää :)

eiijukeiju ja 4+5 kai?
 
Hei, tsemiä kaikille, jotka yökkii. Täällä ei noita oireita onneksi vielä ole...

Olenko ainut, joka on repsahtanut ostamaan vauvanvaatteita!? En voinut vastustaa kiusausta, kun tuli Tutan vaatteita vastaan -30% alennuksella. Mä en aio ottaa äitiyspakkausta, kun tuo esikoisen äp on niin tuore (esikoinen täyttää 2) ja multa jäi moni äp:n vaate käyttämättä, kun olivat jotenkin niin hassun mallisia mein neidille. Toppahaalari, makuupussi, kylpymittari yms. ovat hyvässä kunnossa, joten en näe järkee ottaa sitä samaa tavaraa, kun tilanahtautta on muutenkin. Nyt sitten kuitenkin annan itselleni luvan ostaa saman verran vauvanvaatteita kuin äp:ssakin olisi, jos tulokas vaikka onkin poika.

Me saatiin ultrassa tietää esikon sukupuoli ja haluan tietää kyllä tämänkin masuasukin sukupuolen. Jotenkin mulla tulee läheisempi suhde siihen vauvaan kun saan tietää, mikä se on miehiään tai naisiaan :) Sukupuolella ei muuten ole niin väliä. Vähän on poikaolo, mutta yhtä hyvin meille saa tulla toinen tyttökin.

JiiMii82 Mun ihon tilanne alkoi huonontua 2-kymppisestä eteenpäin. Nytkään tilanne ei ole ihan hirveä, hydrokortisonilla ja perusvoiteella mennään. Ja täksi talveksi hankittiin ilmankosteutin. Suola- tai valohoidossa en ole käynyt, enkä lääkärilläkään tämän vaivan takia. Kesällä on kyllä valon vuoksi ihan oireetonta aikaa. Sitä odotellessa... Meidän neidillä oli pienenä tosi huonona iho. Käytiin jo vaikka missä allergiatesteissä, mutta niissä ei löytynyt mitään. Nyt se on onneksi muuttunut paremmaksi ja lapsikin pärjää kortisoni+perusvoide-yhdistelmällä.

Tervetuloa uudet!

Springrose ja KK-baby 4+3
 
tänään neuvola, eilen sen femadan täti sanoi ettei kannata kertoa käynnistä mitään jolloin menen liian aikaisin (2viikkoa) np ultraan ja pyytävät sitten uudestaan, näin saan yhden lisäultran päälle
No, näin mäkin vähän ajattelin tehdä :D Ja tosiaan en usko hetkeäkään, että jos viikot pitävät maanantaina paikkaansa 6+0, että sykettä vielä näkyy, joten todellakin haluan "kaikki" mahdolliset ultrat.
 

Yhteistyössä