Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

R-M
Ehkä tällä kertaa säikähdin ihan turhaan tuota vuotoa, nyt parilla vessareissulla ei oo näkynyt mitään ylimääräistä. Toivotaan siis että oli noinkin ohimenevä juttu ja ihan harmitonta! Kiitos tsemppauksista kaikille, ihana juttu kun täällä saa tarvittaessa tukea ja kannustuksia. =) Ystäväkin kävi kylässä niin sain sit ajatuksia vähän muualle.

Himoista sen verran, että mitkään halut ei oo muuttunu. Ihan yhtä usein mies saa kuulla "ei huvita". :D Tuohan nyt johtuu siitä että sille kelpaisi vaikka kolmesti päivässä ja mulle paaaljon vähempikin riittää.

Kyllä sitä itsekin on miettinyt välillä, että mitäs tässä nyt oikein on tullut tehtyä. Tottakai lapsi on toivottu, mutta raskaaksi tuleminen niin vähällä yrittämisellä yllätti (yk2), välillä oon miettiny oonko "valmis" äidiksi, pärjätäänkö me rahallisesti jne. Vielä pientä lisästressiä tuo sekin, että asunnon ostamista ollaan suunniteltu, että jos nyt saadaan laina-asiat kuntoon niin kohta ollaan aika paljon velkaa pankille... :$ Mutta kyllähän sitä mieluummin maksaa omaansa kuin on vuokralla, jos kuitenkin suurinpiirtein saman verran siihen menee rahaa kuukaudessa. Ja onhan oma koti kuitenkin oma koti. :) Luultavasti ens viikolla mennään katsomaan yhtä asuntoa joka vaikuttaa ihan unelmalle! =)

Niin ja noista hankinnoista, että ainakin yritän muutaman kuukauden malttaa mieleni. Jos sinne ostoksille sitten uskaltautuisi kun kaikki on varmempaa. Ja onneksi ystäviltä ja tuttavilta varmasti saadaan lainaan vaikka mitä, se helpottaa kummasti. Jotain toki haluan ihan uutena ja ihan omaksi. :)

Koiksalle paljon jaksamisia ja pidetään peukkuja että pääset pian takaisin!

Tää lähtee nyt punkanpohjalle odottelemaan miestä töistä kotiin ja olishan tuo aamulla itsekin töihin mentävä... |O

Koiksa voi ei:'( jaksamisia ja voimia!Toivottavasti pääset pian takaisin odottajien puolelle!!!!

tTli mieleen tänäänkin töissä et oi ihanata ku pääsis pian taas peseen pikkuruisia vaatteita ja laittaan paikkoja,mulla on 2laatikollista vauvanvaatteita äidin varastossa odottamassa esikoisen ajoilta ja on siellä pinnasänkykin,hoitopöytä on ollu kaverilla lainassa joten sen otan takas..Isot hankinnat pitää sit tehdä...äitiyspakkauksen otan tällä kertaa rahana ku tosiaan niitä löytyy,joten sillä rahalla saa jotai noista isoista hankinnoista kustannettua..
kuis muut meinasitte,vai oletteko uskaltaneet miettii niin pitkälle :D?mie olen tällanen hätähousu ja tulevaisuuden haaveilija :D

Huomentaa!! :wave:

hankinnoista: Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki tallessa. Vaatetta riittää PALJON vaan jos seuraava tulokas on poika niin vähän pitää uutta ostaa ja laittaa noita vaihtoon. ;) Joku kulkupeli pitäis jossainvaiheessa keksiä millä liikkua. Ikäeroksi tulisi 1v 11kk. Luulen että joudutaan vielä kuitenkin tuplat hankkia, kun kuljetaan paljon kävellen ja seisomalaudalla ei paljon talvella kuljeta.. mutta ei vielä ajanhohtaista miettiä.

R-M: ihanaa että oli harmitonta!

Koiksa, satutti ihan tuo sinun kohtalos :( Koin samanmoista marraskuussa, kohdussa majaili vain tuulimuna ja että se sattui!! Tsemppiä, tule pian tälle puolelle takaisin!!

Tänään tuntuu siltä, että taitaa olla tulossa pissatulehdus. En oo lapsuusajan jälkeen moisesta kärsinyt, joten ei oikein kivalle tunnu. Kirvele ei, mutta on vaan sellainen inha olo alavatsalla koko ajan. Sticksasin jo pissan töihin tullessani ja kyllä se plussia näytti, pitää nyt yrittää rakko täyttää, et saisi labraan ihan järjellisen näytteen. Ällöö, ei kiva yhtään!

Koiksalle haleja täältäkin. Olet mielessä!

(.) Tein tänään aamuyöstä vielä digitestin ja siihen tuli ihanat sanat "Raskaana 3+", eli ehkä mä nyt toistaiseksi hieman hellitän tän panikoimisen kanssa, kerta hormonimäärätkin on noussu.
Mitään 100% varmuuttahan tuokaan ei anna, mutta tuskin kehittyvälle sikiöllekään tää kokoaikanen stressi hyvää tekee.
Toivottavasti pääsisin siihen ultraan ens viikolla.

Hankinnoista: Meillä ei oo niin yhtikäs mitään hankittuna, koska esikoinen on tulossa. Pidemmän aikaa oon jo haaveillu Stokken Sleepi-pinniksestä, mutta taitaa olla vähän turhan kallis. Hankitoja ei varmaankaan tehdä ennenkö ollaan "selvillä vesillä", mutta luulen että kun mun äiti kuulee pikkusen tulosta niin sitä ei hillitse mikään :D Itsellä on kuitenkin niin epävarma olo vielä...

Täällä sitä ollaan taas tänä aamuna tukevasti raskaana. Voihan huono olo :D Kuopukselle (1,6kk kohta) Ei pystynyt tekemään puuroa, neiti saa tyytyä paahtoleipä+bulgarian jogurtti-linjalle. Ajatuskin edes puuron sekoittamisesta lautasella :x

Dopplerista vielä: mies pelkää, ettei se ole täysin turvallinen sikiölle. Vaikka tuo on tuollainen tekniikan ihme koko äijä, niin tuossa asiassa se menee aivan mutu-tuntuman mukaan. Sanoi se eilen viimeksi, että tilaa sitten jos haluat, kun sanoin, etten hanki jos hän on sitä vastaan. Eihän tämä ole pelkästään mun vauvani :D Mietin vielä asiaa. Itse en usko siitä olevan mitään haittaa, koska on noin 10 kertaa tehottomampi kuin esim. neuvoloiden käyttämät dopplerit.

Meilläkin on eka tulossa, eli valmiina ei ole mitään. En vielä aio mitään ostaakaan, kun tässä on vielä n. 35 viikkoa jäljellä - ehtinee vielä myöhemminkin :D Kunhan tästä alun epävarmuudesta selviäisi kunnialla... Äitiyspakkauksen otan siis ehdottomasti sellaisenaan, ei rahana. Mammavaatteita sain jo yhdeltä kaverilta lainaan, toivottavasti niille tulee parin kuukauden päästä käyttöä :)

Kiitos Muruset!

Täällä jo vähän paremmalla mielellä.
Soitin verikokeen tuloksen eiliseltä ja kyllä siellä raskaushormoonia löytyy juuri sen verran, että tulos positiivinen. Hoitajan kanssa pääteltiin, et ois mahdollisesti ollu se kuuluisa kemiallinen raskaus tai TM ja nyt sit valui runsaina kuukautisina pois. Eilinen vuoto oli jotain järjetöntä, mut nyt vaikuttas tasoittunenn normaaliksi kuukautivuodoksi. Eli tästä jatketaan uuteen yritykseen ja toivotaan parempaa lykkyä sinne. Nyt lähden työhaastatteluun ja toivon et siellä tärppää ja tulee vielä parempi mieli lähtä yrttään, vaikka mehäin aiota yrittää se tuloo jos on tullakseen ja kun sen aika on. Mut seuraava testaus vasta kun on jotsin kp 36 menossa.:ashamed:

Ihanaista odotusta kaikille!:heart:

Hankinnoista:
-auto vaihdetaan ilmeisesti tila-autoon. Kun tämä vauva syntyy, meitä on 5 ja kaksi isoa koiraa. (Saksanpaimenkoira ja kaukaasianpaimenkoira)

-talo laitetaan myyntiin tässä alkukeväästä ja jos saadaan myytyä, ostetaan isompi.

-tuplarattaat malli on vielä hieman hakusessa, meillä on vuoden 2010 scooterit kuopuksella ja vauva menee alussa vaikka Manducassa. Niin ei sen puolesta ole kiire.

-äitiyspakkaus jää varmaan nyt ottamatta, niin ihania kun ne onkin. Olen kova ostamaan kirppiksiltä vauvanvaatteita, joten makuupussi ja haalaria jäisin ainoastaan kaipaamaan. Mutta nekin löytyy 2008 vuoden pakkauksesta kuopukselta.

Olikos muuta...? Niinhän ne sanoo, ettei kauheasti tarvii seuraavia varten hankkia, niin kuin mun listasta näkyy, halvaksi tulee ;) :LOL:

hankinnoista: äitiyspakkauksen aion ehdottomasti ottaa, sillä esikoista odotetaan. Jossain vaiheessa täytyy ruveta kiertämään kirppareita, sieltä saa kyllä tosi hyviä vaatteita. En oo vielä varma haluanko tietää onko tyttö vai poika tulossa ja se tietty vähän hankaloittaa noita vaatehankintoja. Mutta vaatehankinnat ja kaikki muu aikanaan...
Nyt ladataan akkuja, että jaksaa taas töissä. Viimeyönä nukuin 11h - tää väsymys on kyllä jotain aivan älytöntä.

Tilasin muuten eilen ajan hammaslääkäriin. Täytyyhän ne hampaatkin olla kunnossa, ettei pikkuselle tartuta sitten kariesbakteeria ja muutenkin toki.

helmi: Mulla kävi viime raskaudessa sillain, että kun oli hammaslääkäriin aika, niin pahoinvointi oli pahimmillaan. En hetkeen oikein pystynyt pesemään hampaitakaan. Etuhampaita vaan vähän, yrjö lensi samantien. Jouduin siis siirtämään hammaslääkärin keskiraskauteen. Olisin varmaan purrut hammaslääkäriltä sormet poikki, jos olisi laittanut sormensa mun suuhun... :D

Varmaan jotain listaa vois laittaa etusivulle "Surun kohdanneet", jos ei näitä surun kohdanneita se haittaa? Eihän sitä tiedä jos vaikka tuun perässä sille listalle.

(.) Aamuyöllä vessassa käynnin ja sänkyyn palaamisen jälkeen iski vähän isommat nivuskivut (eilen aamulla tais olla vähän samanlaista). Meni kyllä sitten ohi! Lepäsin ihan rauhassa ja sain hetken päästä jo untakin. Ja äsken sitten heräilin ja suoraan pönttöä kumartamaan. Eihän sieltä nyt yön jälkeen mitään tuu, joten sattuu ihan perkuleesti se kakominen.

Äitiyspakkaus otetaan todellakin, jos sinne asti päästään.

5+1(7+1)(?)

Hei,

täällä yksi uusi ilmoittautuisi joukkoon mukaan, jos vain passaa.

La olisi 3.9 ja synnäri K-SKS, toinen lapsi olisi siis tulossa. Esikko täytti pari viikkoa sitten 3v. Itselläni ikää 28v. Taustalla minulla on yksi keskenmeno (ennen tätä raskautta siis) eli viime kesänä rv 13+ todettiin keskeytynyt keskenmeno. Myös aiempia keskenmenoja on tullut koettua ennen esikon odotusta, mutta ne olivat kaikki rv 7-8. Saas nyt sitten nähdä, miten tällä kertaa käy, toivottavasti hyvin! :)

Nyt tämä uusi raskaus tuli jotenkin ihan odottamatta, sillä juuri viime kuussa ei ollut lainkaan sellaista "todellista yritystä" päällä, kuten kaikkina muina kuukausina km:n jälkeen. Mutta ehkäpä se olikin juuri siitä kiinni ja yllätyin kieltämättä itsekin, että nyt tärppäsi ja testi näytti plussaa. ;) Viime viikot ovat olleet muutenkin niin kiireisiä, sillä meillä on ollut vanhan talon myyntiä ja uuden talon ostoa, muuttoa ja työkuvioiden muutosta jne., joten en yhtään osannut edes odottaa, että nyt olisin tosiaan raskautunut, mutta näin vain kävi.

Muuton vuoksi olemme edelleen nettipimennossa, eli ainoastaan töissä voin tällä hetkellä käydä lueskelemassa ja kommentoimassa muiden kuulumisia. Tosin työn puolesta joudun reissaamaan melkoisesti, joten nyt tulevina viikkoina kyllä nettiin pääsy on aika rajoitettua, ennen kuin saadaan kotiin taas netti toimimaan. Täytyy toivoa, että se tapahtuu mahdollisimman pian, johan tässä tulee ihan vierotusoireita, kun ei pääse normaaleja päivittäisiä "nettirutiineja" kotona lainkaan suorittamaan. :D

Oireita ei juurikaan ole.. (Pientä tukkoisuutta ja rintojen arkuutta lukuunottamatta.) Juuri sen vuoksikaan en olisi uskonut tässä kierrossa tärpänneen, kun tosiaan juuri minkäänlaisia tuntemuksia ei ole. Ei tosin ollut esikostakaan, mutta tuossa kesällä keskenmenneestä oli sitten senkin edestä. Tosin niin alussahan tässä vasta ollaan, että ei ihmekään, ettei mitään sen kummempaa oiretta ole ilmaantunut.

Voimia erityisesti niille, jotka vuotojen kanssa "kamppailevat"! :hug: Se epätietietoisuus ja pelko on jotakin aivan kamalaa, ja itsekin tässä juuri mietin, että kuinka pystyisin olemaan stressamatta tällä kertaa, kun taustalla kuitenkin niitä keskenmenoja on.

Koiksalle osanotto:hug:
Raisulle tervetuloa!

Oliko se Tömpsis, joka mietti, ettei ole kokemusta lastenhoidosta? Voin paljastaa, etten ollut vaihtanut yhtäkään vaippaa, ennen esikoisen syntymää =) Älä vaan ota ressiä, jos äitiysneuvolassa kysellään, onko kokemusta. Vauvanhoito ei ole mitään rakettitiedettä! Ja väittäisin, että ihmiselläkin on sen verran vaistoja tallella, että monta asiaa tekee vaistonvaraisesti oikein. Vaipanvaihto ja kakkapyllyn peseminen ei tosiaan oo vaikeeta ja synnytyssairaalassa neuvotaan kyllä, miten napatynkää puhdistetaan jne.

Ite stressasin (ja pelkäsin) melkein koko esikoisen odotusajan, miten me pärjätään ja vauva-aikanakin stressasin vielä. Sitten kun neiti täytti vuoden, tajusin, että kyllähän tää vähemmälläkin huolehtimisella sujuu. Nyt onkin ihanaa, kun kakkosta odotellessa ei ole sellainen pelko pepussa. Vaikka kyllä sitä vähän miettii, miten kahden kanssa pärjää.

Meikäläinen kävi sitten ostamassa napit. Multitabsin raskausvitamiinit ja mustaherukansiemenöljykapseleita. Katotaan nyt, onko nuo jälkimmäiset ihan huuhaata. Mutta niiden pitäis auttaa atooppiseen ihoon itsellä ja vauvalla. Meikäläisen atooppinen iho on valitettavasti periytyny jo esikoiselle.

Jeps. Iloa päivään teille!

Springrose ja KK-baby 4+2

Heipä hei kaikille :)

Eilen plussasin, haaleahko viiva, mutta selvä viiva kuitenkin... Huomenna testaan seuraavan kerran. Menkkamaista jomotusta alavatsalla, juuri niinkuin esikoisen kohdalla. Siis toinen lapsi olisi tulossa, mutta katsotaan nyt vielä, varovaisesti tässä tilanteen kehittymistä katsellaan :) Toivottu on, mutta jännä se on, miten silti on monenlaisia tuntemuksia, lähinnä pelottaa, miten kaikki menee..

Ei vielä tämän enempää tässä vaiheessa ja katsotaan pystyykö ottamaan missään vaiheessa aktiivisesti osaa keskusteluihin, tuo esikoinen kun on kerkeävä tapaus ja koirakin löytyy... :)

Helmi2011 ja pikkuinen 4+4?

Päivää taas! :)

Huldasharks: sama tilanne täällä, eli menkoista laskettuna olisi 7+3 vaikka olen oikeasti noin 5+0. Mutta mahakivut on poistuneet, joten eipä täällä mitään suurempaa syytä ole ultraan päästä.

Mua masentaa, tuntuu ettei ole mitään oireita. Ja yöllä tuli sellanen olo, että ei tästäkään raskaudesta tuu mitään. :( Paitsi yks oire on, turvotus! Onkos ihan normaalia, että naama on ihan turvonnut? Paino on noussut pari kiloa, ja sekin masentaa, että olen nyt sit ihan liian ylipainoinen... :( Mieli ihan maassa ja peilistä kattoo entistä pulleempi ja rumempi naama :(

Springrose: kiitos kannustuksesta! :) Mä hankin jonkin lastenhoito-oppaan, esim "Babies for Dummies" :D :D ja sen perusteella sit hoidan... :D Onneksi äidiltä ja anopilta voi kysellä tyhmiäkin, ja kavereilta kans :) Ja tietty täältä saa apua kaikkeen :) Hei, mä syön varmaan saman valmistajan KarpaLactia ja TyrniOmegaa! Kysyin tosta KarpaLactista, että saako sitä syödä raskauden aikana ja he sanoivat, että maitohappobakteerien syönti on todettu ehkäisevän lapsen atooppista ihottumaa! Pitäiskös sun kokeilla jotain maitohappobakteereita? Kyllä ne mullekin suositteli tota mustaherukkavalmistetta, mutta mulle riittää noi kaks kyllä. Enkä oo ees varma, että uskallanko KarpaLactin syöntiä jatkaa koko aikaa, vaikka siinä on vain karpaloa ja maitohappobakteereja... hmm. Mut se ehkäsis kivasti virtsatietulehduksia, niin ei tarttis sit antibioottia syödä raskausaikana siihen vaivaan. :) Täytyy keskustella neuvolassakin siitä.

Hankinnoista: meillä on pinnasänky. siinä kaikki. Kaikki muu pitää hankkia, onneksi autot ovat sentään jo tarpeeksi isoja, kun koirien takia pitää olla tilaa. Aiomme ottaa äitiyspakkauksen, jos sinne asti päästään. Ja minä neulon vauvanvaatteita varmaan aika paljon. Sitten varmaan kavereilta ja sukulaisilta tulee jotain vaatteita, ja äitini oli kesällä jo etsinyt vanhat liinavaatteet vauvaa varten. Lastenhuonetta ei ole, se on kyllä mahdollista helposti rakentaa, mutta meidän toivomat 7 lasta ei kyllä tänne taloon millään mahdu... :p

(kauanko pitää tota samaa lausetta toistella "jos päästään sinne asti" :( )

Tervetuloa uusille! Älkää pelästykö, minä olen usein iloisempi kirjoittelija, nyt on vaan masentunut päivä.

tömpsis ja super 5+0 (7+3)

Viimeksi muokattu:
Joo tuli "aamupalatkin" ylös. Haisen ihan yrjölle ja haistan kokoajan jotain muita pahoja hajuja :x Taitaa tässä raskaudessa olla tämä pahoinvointi ihan normaalia. Tosiaan ihan uutta tämä, kun noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa (km) ei tätä ollut.

raisu ja helmi2011, tervetuloa! :)

Multi-tabs raskaus monivitamiineja täällä edelleen popsitaan 2tabl./päivässä :) Kohta tosin purkki on tyhjä, kun noita tässä noin 4 viikkoa olen jo popsinut.

5+1(7+1)

Ihanaa, tämä raskaana olo! Vielä näin alkuun, kun ei suuremmin kauheita oireita vielä ole. Eiliseen asti särki päätä (4 päivää), mutta nyt tänään ei ole sitäkään ollut :)
Lomapäivä vielä töistäkin ja lasten kanssa vaan hengaillut tämän päivän. Vähän väliä tulee sellainen "ai niin joo, meille tulee vauvakin" -fiilis.. Voiko ihminen hirveesti onnellisempi enää ollakaan? Toivottavasti pienellä vaan kaikki hyvin loppuun saakka.. :heart:
Tänään soitin neuvolaan, kun mulla on yksi lääkitys ja huomasin että siinä lukee että pitää jonkun lääkärin kanssa keskustella käytöstä raskausaikana. Samalla sitten neuvolatäti halusi jo varata ajan neuvolaankin, tuntuu ihan hassulta, kun näin aikasessa vaiheessa ollaan, mutta tulihan se aikakin vasta helmikuun alkuun, eli kaippa silloin ollaan jo "riittävän pitkällä" neuvolaan :)

Yökyök ja terve :wave: vain uusille :)

Tuo surun kohdanneet -osio pinoon olisi minusta hyvä. Jos minulla tulisi km niin en pistäisi pahakseni sellaisesta. Suuret pahoittelut Koiksalle :hug:

Kuten näkyy, mulla on aamupahoinvointi muuttunut tällaiseksi kokoajan pahoinvoinniksi. Turvotusta on kamalasti, mutta ei tömpsiksen kuvailemaa naamaturvotusta kuitenkaan. Maha-alue vain on muutamaa numeroa liian suuri. Farkut ahdistavat jo, joten taidan käydä ostamassa töihin jotkut trikoohousut niin ei kovasti purista :) Tuli tuo Henkan ja Maukan kevätkuvastokin ja siinä oli kyllä aika ihanat mammahousut. Jokohan sitä viitsisi sellaiset tilata. Esikoista odottaessa mulla ei ollut yhtään mammavaatteita - siis virallisia - käytössä. Trikoohousuja ja trikoopaitoja vain. Taidan tässäkin raskaudessa olla seksikkäiden trikoiden suurkuluttaja :D

Hankintoja en ole tehnyt enkä varmaan tee ihan heti. Kestovaippoja tekisi mieli alkaa ompelemaan mutta en taida ihan vielä :D Esikoisen (täyttää muuten huomenna 9 vuotta :heart:) ajoilta on tallella vain muutama vaatekappale, syöttötuoli ja vauvapulkka. Aika paljon pitää siis hankkia. Isännän kanssa vaan meinattiin melkein riita saada aikaiseksi kun hän haluaa ostaa kaiken uutena ja minä taas käytettynä. Sovittiin sitten että ostetaan se auton turvaistuin uutena kun miehen mielestä käytetty ei voi olla turvalinen :p Itse kyllä haluan kestovaipat uutena tai itsetehtynä. En halua käyttää käytettyjä, jotenkin vähän sama kuin ostaisi käytettyjä alushousuja itelleen :O :D

Koiraihmiset! Meillä on kolme koiraa ja yksi kissa. Mitenköhän nuorin koira (6kk) ja kissa mahtavat uuteen tulokkaaseen sitten suhtautua... Niillä ei ole kokemusta. Vanhempiin koiriini luotan ihan kympillä :) Meillä majailee siis rottweiler narttu ja sen poika, puolivuotias uros. Vanhin koira on sekarotuinen narttu ja kissa kastraattikolli. Ihania otuksia! Onneksi ei autoa tarvitse vaihtaa. Meillä on Dodge Ram, sellainen vani :heart:. Mahdutaan ooooikein hyvin :LOL:

Memelisa
saisi kyllä antaa itsestään hieman tarkempia tuntomerkkejä jos tosiaan tunnettaisiin :O Laitoin sulle muuten myös yksityisviestin, ellet ole huomannut ;) tömpsikselle laitoin myös...

On tämä raskaus nyt muuttunut parissa päivässä mulle paljon todellisemmaksi kun oireet ovat niin vahvat. Pahoinvointi (onneksi en ole vielä oksentanut, yökkinyt vain), turvotus (näytän tosi raskaalta), issias (tuli jo nyt!! Esikoisen kans kaksi kuukautta ennen LA) ja repäisykivut (repii tosi kovaa kun yskii, aivastaa tai nauraa).

heippa olin ja olen edelleen elokuisissa la piti olla 16.8 ja sain 21.12 tuulimuna tuomion.. tänään ultrassa sykki vahva sydän ja sain tulokseksi rv6+1 eli la on 31.8 joten ajattelin tännekkin tulla sillä esikoinen synty tasan kaksiviikkoa myöhässä.

veikkaan että ollaan syyskuissa loppupeleissä. naistenklinikka ikää 23 ja toka tulossa.. keväällä meni 11+6 kaksosraskaus kesken eli nyt oma rajapyykki on sitten rv12:)

näillämennään
miimii10 rv6+1 pieni ihme

Paljon onnea uusille vaikka ihan uusi olen itsekkin! :heart:

Koiksalle pahoittelut! Toivottavasti pääset pian takaisin tänne puolelle!! :hug:

Hankinnoista: Esikoinen kun on vasta puolivuotias niin kaikki löytyy. Ainoat hankinnat joita joudutaan nyt tekemään on tuplavaunut, esikoiselle uusi sänky ja turvaistuin. Äitiysavustus otetaan rahana. Saadaan sillä vaikka kustannettua noita hankintoja. Tietysti ainahan sitä tulee ostettua uudelle vauvalle jotain kivaa uutta, mutta aika vähäiseksi jää varsinkin jos tulee toinen tyttö. Pojalle joutuis ostelemaan vähän enemmän vaatetta.
Tänään just käytiin hyvän ystävän, esikoisen kummitädin ja hänen poikansa (4kk) kanssa ostoksilla ja hänkin odottaa toista lasta kylläkin pari viikkoa pidemmällä rv7. Kovasti katseltiin niitä pikkuvaatteita, mutta toistaiseksi saavat jäädä kaupan hyllyjä koristamaan ainakin meidän osalta.
Äitiysvaatteita löytyy esikon odotusajalta, joten niihinkään ei onneksi tuhlaannu hirveästi rahaa. Aika halvalla siis päästään =)

Uusi oireitakin ilmennyt: kova turvotus vatsanseudulla varsinkin iltaisin, sekä repäisykivut. Mutta ei sitä vaan silti pysty vielä käsittämään että tuolla joku majailisi! Nyt ehkä vähän paremmin kuin esikoisen aikaan. Viimeistään sit kun alkaa liikkeet tuntumaan ja pääsee ultraan kurkkimaan toista.

Huomenna olis esikoisen 6kk neuvola ja samalla ajattelin varata ekan ajan taas äitiysneuvolan puolelle. Hui! Esikoista odottaessa ekassa lääkärintarkastuksessa rv8 ultrattiin, mutta nyt ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle. Täytyypä kysäistä huomenna onko täällä sama käytäntö. Toivottavasti olis, sillä olis tosi hienoa päästä kolmen viikon päästä jo tarkistamaan sykkiikö se pikku sydän tuolla masussa =)

Lauraelina ja syystähti rv5 (Jee! 6. raskausviikko käyntiin :heart: )

Viimeksi muokattu:
miimii10, tervetuloa! :) Tuttu tunne toi viikkojen heittäminen alaspäin. Edellisessä raskaudessa (km) heitti 2 viikolla.

Hieman sekavat tunteet tosta varhaisultrasta. Laskujen ja 42 kierron mukaan menen sinne siis 6+0, joten sykkeen näkyminen ei varmaa ole. Edellisessä raskaudessa (km) syke näkyi 6+2. No, näkyy tai ei, niin raskauden sijainti on hyvä selvittää ja neuvolaan sitten sen jälkeen. Molemmat siis 10.1 :) Ja tosiaan, kun tiputtelu alkoi 6+3, eli seuraavana päivänä, kun olin käynyt varhaisultrassa ed.raskaudessa, joten siitäkin vähän pelko, että jos taas? Joo, mutta pysyy jos pysyy! Kaikkeni olen tehnyt :)

Myös olen miettinyt kovasti, jos äitille jo kertoisi, mutta en taida. Kuitenkin varhaisultraan on niin lyhyt aika ja sen jälkeen aion kuitenkin kertoa hyvät tai huonot uutiset. Jotenkin vaan kaipaisi kovasti tukea tämän pahoinvoinnin kanssa, vaikka tuskin äiti sitä mitenkään vois edes helpottaa :D Äiti on vaan ollut aina tuki ja turva ihan kaikessa.

En ole vielä turvotuksesta huolimatta käyttänyt/ostanut mitään äitiysvaatteita. Kotona pidän muutenkin rentoja vaatteita, jotka ei kiristä ja purista :) Yksi H&M "mamma"paita taitaa löytyä kaapista valmiina :)

Yhteistyössä