Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

vauva-10 pahoitteluhalit :hug:

Täällä sitten ekaa kertaa meinasin aamulla oksentaa autossa töihin mennessä. Oli niin huono olo ja pyörrytti että aattelin jo et täytyy pysähtyä bussipysäkille ja käydä laattamaassa :x
Meni sitten ohi onneksi.

tuohon kahvin juomiseen, ite oon aina juonut päivässä 1-4 kuppia kahvia. Varsinkin aamuisin on yksi kupillinen saatava ja samaa jatkan edelleen. Nykyään menee 1-2 kuppia päivässä.
Max. 3 kupillista päivässä pitäisi olla nykyään ihan sallittu määrä kyllä, niin minä olen sen mukaan mennyt :)

Enää puolitoista viikkoa varhaisultraan, apuva :eek:

Mulla on ollut ongelmana myös iltapahoinvointi. Eli klo 18-21 on hyvin heikko olo ja päätä särkee :kieh:
Varsinkin tuo heikotus on aika kamalaa, vaikkei mikään paha olo olekaan..
Maha kauhea pallo, varsinkin iltaisin, sitten siinä on tuommoinen omituinen suippo kohta keskellä, näyttää hassulta jos on tiukka paita päällä =)

Tulipas paljon omaa napailua,
voimia kaikille sitä tarvitseville ja vuodoista kärsiville isot tsempit :hug:

elmiju + murunen 6+3 :heart:
 
Eka neuvola takana ja omien kiertopäivien mukaan neuvolassa laskettiin viikot, jotka nyt sitten olisikin 6+6 ja laskettu aika aikaistui päivälle 20.9. "Oma neukkutäti" oli kipeenä, joten oli sijainen, ihan kiva täti. Piti harrastustani ja sen mukanatuomaa jokapäiväistä liikkumistakin vain hyvänä. Paljon sain lippua, lappua ja kirjaa, ja sellaisen vau.fi:n kirjan johon saa päiväkirjamerkintöjä :heart:
Kuukauden päästä olisi eka ultra, np-ultra sitten. Tuntuu lyhyeltä ajalta, mutta on varmasti pitkä aika :)

Mites muuten, oletteko ottaneet influenssarokotteen?
 
Moikka kaikille! Uusille :wave:
Tänne on tullu paljon tekstiä viime kerrasta, iloisia ja tosi surullisia juttuja..
En muista millon viimeeks kirjottelin tänne mut silloin valittelin huonoa oloa, ja sen jälkeen onkin ollut Todella huono olo, yölläkin aina heränny yökötykseen, ja on ollu tosi paha mieli kun ei edes pojan kanssa jaksa tehdä mitään :(
Mut tänään oli sit taas tosi hyvä päivä :O aamulla kävin kokeilemassa tulisko yrjö mut ei tullu :D ja siitä olo pikkuhiljaa parani.. todella toivon et tää olotila kestää! Ja uskon et ei voi olla yhtä huono tuuri kuin ekalla kerralla että se paha olo vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... eihän..?

Eijukeiju, meil on sama synnäri ;)
 
Nyt ois taas päivitykset tältä osalta kunnossa.
Huomasin vaan et multa puuttuu kokonaan listoilta Liinukka81, ilmottasitko mulle tiedot ni voisin laittaa sutkin listoille oikealle kohdalle :)

Oli puhetta työpaikoista. Täällä ollaan monitoiminaisena pienessä ~400 neliöisessä kaupassa omakotitaloalueella. Tykkään aivan mielettömästi työstä eikä entiseen ravintolamaailmaan ole suurta hinkua.

ON. Täällä on niin normaali olo ettei toista (taas vaihteeksi). Välillä kiukuttaa, paleltaa jne. siis ihan normaalia toimintaa, välillä vatsaa aristaa, mutta mistään ei sinällään arvais et raskaana ois... ... vain tää valtava vatsa paljastaa kohta kaikille et mikä on homman nimi... Pitäs varmaan kuva ottaa ku tää näyttää oikeesti niin isolta et väljän takinkin alta tänään kattelin et jos osaa kattoo ni kyllä huomaa masukaaren :O Katellaahan miten iso tästä sit tulee ku näillä viikoilla jo tällanen pötsi :D

Keskiviikkona eka neuvola ja nyt ois 14pv ekaan ultraan, alkaa ehkä pikkuhiljaa jänskättää. Täytin tänään neuvolan esitietolomakkeita ja asia alkaa tulla pikkuhiljaa ihan konkreettiseksi.

Laittelen uuden pinon kehiin viimeistään keskiviikkona! :)

Memelisa & Masuasukki Tiitinen 8+4
 
Että tää on hermoja raastavaa pää leviää kohta :headwall: Kivut loppui jo sunnuntai kun oli kestäneet pari tuntia (lievä menkkajomotus) mut tuhru jatkuu jo kolmatta päivää putkeen :'( Kovasti yritän pysyä rauhallisena ja olla ajattelematta asiaa mut ei vaan tunnu enää tää kolme päivää kauheen normaalilta.

Kauheesti ei nyt huvita kirjotellakaan kun ei tiedä kuinka tässä käy.

Noppispoppis 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Mulla myös niinkuin moni on kertonut on aamyöisin heräilyä. Myös iltapahoinvointia ollut pari viimeistä päivää. Heikko olo ja päätä särkee. eo kuitenkaan sellanen et laatta lentäis. Mies sano eilen et on tissit kasvanu =).
Sitten työpaikoista, itse olen sairaanhoitaja ja työ ajoittain aika fyysistä. Toistaiseksi olen tehnyt kaiken normaalisti, mut saa nähdä miten sitä pärjää kun alkaa mahaa tulemaan. Kahvia mun on pakko saada päivittäin, normaalisti juon 2-5 kuppia päivässä. Nyt raskauden aikana olen pitänyt Elmijun tavoin tuota max 3 kuppia ja yleensä joun sen kaks kuppia per pvä. Ensiviikolla olis ultra sitten, ei malttais odottaa..
 
Noppispoppis: Kipujen hellittäminen oh hyvä merkki :hug: Mulla km alkoi myös tuollaisella tuhrutteluna, seuraavana päivänä lorisikin jo niin paljon ettei mitkään siteet pitäny. Ja kipu helpotti vasta kun raskausmateriaali tuli ulos. Mulla oli siis kaksosraskaus, ja vain toinen alkio tuli ulos sponttanisti ja toisen kanssa jouduin lääkkeelliseen.
Jos sulla on tuo kipuilu loppunut ja edelleen vuoto pysynyt tuhrun tasolla, niin vielä on toivoa *hali*

Mullakin siis tuhruillu nyt 4 viikkoa, josta viimisen aikana tullut ihan kirkastakin vuotoa. Nyt ei oo kyllä lauantain jälkeen tullut mitään.

Mua alko jotenkin jännittämään huominen lääkäri ihan kauheesti! Pelko km:stä on edeleen voimakas... Mitä jos ultrassa ei näykkään sykettä? Huoh... Toivotaan et kaikki ois hyvin ja sit ehkä uskaltais jo hieman nauttia olostaan ja "oireettomuudesta"...

Noopu ja Hipsu 9+0 *pokspoks* (mihin mää viikot menee???)
 
R-M
Vaniljainen, mä oon Lähikaupassa töissä, elikkä Siwassa. :) Jospa oltais samaan aikaan sit synnärillä... =)

Voi kun niin moni joutuu vuotojen kanssa olemaan! Tsemppiä!! :hug:

Eilen oli eka neuvola. Toivottavasti saan pian ajan ultraan, täällähän sitä ei siis itse varata vaan sairaalasta tulee se aika. Lähen myös siihen kromosomiseulontaan..

Influenssarokotetta en oo ottanu. Pitää nyt kattoa tuleeko otettua.
Raskaus ei oo hirveesti vaikuttanu nukkumiseen, välillä nukun ku tukki ja välillä oon tosi levoton koko yön, eli samanalai mennään ku ennenkin. Kaikista parasta on nää iltavuoro-päivät kun saa nukkua niin pitkään ku huvittaa ja kerkee päikkäritkin ehkä ottaa jos tarttee. :) Toki vapaapäivät on vielä kivempia!! ;)

Jotain ihan oikeetakin asiaa mulla taisi olla mutta enpä mä sitä enään muista.. :confused:

R-M ja Touho 9+1. :heart:
 
Tarttisko meidän muuten siirtyä helmikuisiin? :)
Memelisa, mulla vois sen la:n muuttaa 20.9, vaikka se saattaa muuttua vielä ultrassa, mutta jos jossain kohtaa jaksat kun päivittelet taas :)

Täällä sitten loikattiin kahdeksannelle viikolle, 7+0 ja sikapaha olo. Yöllä heräsin 4 aikaan vessaan(eka kerta muuten kun joutui vessaan heräämään yöllä...) ja samalla sitten pyörin huonovointisena hetken. Edelleen jatkuu, pahempana kuin ennen. Kivakiva.
 
Mulla oli tänään lyhyt työpäivä ja eilen illalla jo suunnittelin että töistä kotiin tultua mä laitan karjalanpaistin uuniin ja teen perusteellisen siivouksen kaappeja myötä. Noh, tässä sitä taas ollaan. Istutaan tietokoneella silmät pyöreenä kunnei jaksa eikä inspiroi. :ashamed:

Mä niin odotan sitä raskauden hehkua ja pesänrakennusviettiä yms. klassista oirehdintaa. Normaalisti ahkeroin kotona kaiken vapaa-ajan ja pidän paikat järjestyksessä. Niin täsmälliseks ja perfektionistiks ku ne mua haukkuvat aina. Suoraan sanottuna tällä hetkellä mulla jää kaikki tavarat pöydille ja lattioille kuin p*ska perseestä ja voisin vaan löhöillä töitten jälkeen. :kieh:

noppispoppis
mä toivon parasta sun puolestas. Koitahan pärjätä :hug:
myös Noopu mua on alkanu jännittämään viikon päästä oleva ultra(vain ja ainoastaan "oireettomuuden" vuoksi). Uskon ja toivon että saat säkin ultrassa iloisia uutisia tuhruiluista huolimatta. :heart:
 
Lääkärissä kävin ja huomenna ultraan. Sisätutkinnalla kaikki vaikutti olevan ok, eikä vuotoa näkynyt. Kuulemma hyvä merkki, että tuhrut loppui, eikä kestänyt kauaa. Eihän sitä tullutkaan paljoa(niin jos ei nyt lisää sitten tule??). No, huomenna tiedetään miten asiat masussa on.

(.) Oksettaa kokoajan :x Kiitos pilttivinkistä. Mango on mun lemppari ja olin unohtanut koko piltit :)

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

innoM + Pulla 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! mä liityn tännekki vaikka oon kirjoitellut tuolla elokuisten joukossa :) LA 2.9 ikää 21v ja esikoiset tulossa eli geminiraskaus ja synnytyssairaala on SatKs
Täällä myös jännitetään ovatko molemmat edelleen menossa mukana. ruskeaa niukkaa vuotoa lauantain työpäivän aikana, menkkamaista vatsakipua lauantaina ja eilen illalla. tänään pääsen lääkärintarkastukseen mutta en ultraan. ja seuraavan ultraan KOLME viikkoa. mielenterveys on koetuksella.
Ollaan siis käyty varhaisultrassa jossa nähtiin kaksi sikiötä omissa pusseissaan viikkoja tuolloin 7+3 ja 7+4, viime viikolla neuvola, dysänääniä ei edes koitettu, mulle vain ilmoitettiin et mut hoidellaan pääasiassa keskussairaalassa ei kotikylän terkkarissa. nyt viikot on 9+4 ja 9+5 ja toivon todella että kaikki hyvin. pakkosairaslomalle mut määrättiin heti, oon siis parturikampaaja. meinaan kuitinkin kysellä lääkäriltä jos pääsisin töitä tekemään... katsotaan ja jännitetään.
 
innoM Ihania uutia=)


iiiks oon huomannut varsinkin iltaisin ihmeellisiä muljahduksia rinnassa vasemmalla puolella. Tiiän että silloin tällöin voi tulla muljahduksia ja on normaalia, mutta tätä on ollut jo yli viikko:/ aika pelottava tunne...muutaman kerran oon herännyt siihen:/
 
Mulla on ihan sellaine olo, että ollaanko tässä muka raskaana. Kun ei oikein ole mitään erityisen vahvoja oireitakaan. Ei ollut kyllä aikaisemmissa raskauksissakaan, ei sen puoleen :) Leukaan poksuu finni toisensa jälkeen ja tasainen lievä kuvotus koko ajan. Illalla turvottaa, päivällä ei merkkiäkään.
Muffi mulla on myös tota rinnassa muljahtelua välillä, ikävän tuntuista. Mulla tosin on sitä ajoittaan muutenkin kuin raskaana ollessa. Täytyy jutella asiasta neuvolassa, onko syytä tarkempaan syyniin. Kaksi viikkoa siihenkin vielä : /

M :heart: 7+4
 
Heippis vaan kaikille :wave:

Täällä vieteltiin lauantaina nuorimmaisen synttäreitä ja mä oon ollu niin puhki et oon vaan käyny välillä vilkaseen mitä tänne kuuluu... Ei puhettakaan et ois jaksanu istua tässä ja näpyttää... Nukkumasa on ollut hyvä kaveri parin viime päivän ajan =)

Täällä turvotusta, pahaa oloa, utareet hellänä, mieliala ailahteleva ja finnejä ku teinillä... Eli normipäivä menossa... Pahanolon kanssa alkaa jo menemään hermo, kun joka aamu alkaa ja kestää pahimmillaan koko päivän... Väkisin saa syödä ja juoda... Pahinta kaikista kun vaan etoo eikä mikään tule ulos kuitenkaan... :x

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille :)

Hipsunen + Vuokralainen 7+4
 

Yhteistyössä