Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

innoM toivottavasti kaikki on hyvin
Vauva-10 otan osaa. Todella surullisia ja ikäviä asioita olet joutunut viimeaikoina kokemaan:hug:

Noopu mulla sitä paineen tunnetta oli eniten viikolla 4 ja nyt kun viikko 6 lähti käyntiin niin mulla se paineentunne on jotenkin vähentynyt ja se huolestuttaa, lähinnä vessassa käydessä tuntuu painetta. Muutenki tässä mennään melko oireettomana, ei pahoinvoinnista tietoakaan. Eilen tein jo testinkin kun rupesi epäilyttämään mut se ainakin näytti vahvaa plussaa.
 
Ihanaa sunnuntaita kaikille :wave:
Ihanaa kun on vapaapäivä, mä teen aika paljon viikonloppuisin töitä ja on harvinaista herkkua viettää ne vapaina :) Ulkonakin on niin ihana ilma, että täytyy mennä koiran kanssa kunnon lenkki!

R-M Oi, mukavaa kun täällä on samassa suunnassa asuvia :) Mahdetaankohan olla yhtä aikaa synnärilläkin? Oletko sä jossain isommassa kaupassa töissä? Mä olen ihan tuommoisessa pienehkössä K- marketissa!

innoM :hug: Sulla on kyllä kadehdittava asenne tuota tuhruttelua kohtaan! Mä olisin varmaan jo varannut ajan yksityiselle :rolleyes: Voimia ja tsemppiä, pidän sulle kamalasti peukkuja, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!!

Vauva-10:lle haluan minäkin sanoa osanottoni, todella ikävää :hug: Voimia!!

Raisu menee jo ihanan pitkällä :heart:

noppispoppis :hug::hug: Voimahaleja!! Mulla on kaikki ulokkeet pystyssä, että tuhruttelu loppuisi jo ja pääsisit nauttimaan raskaudesta :heart:

Omaa napastelua: Toistaiseksi en ole joutunut oksentamaan, mutta huono olo tulee kyllä varsinkin aamupäivisin heti jos on edellisestä syömisestä liian kauan! Myös kun aamuisin herään, niin huono olo iskee heti kun avaan silmät ja helpottaa kun saan jotain kevyttä suuhuni.
Nyt on myös alkanut pyörryttämään jos verensokeri laskee liian alas.
Eilen tuntui vihlaisuja alavatsalla, molemmin puolin. En pystynyt niiden aikana istumaan vaan piti nousta seisomaan. Toivottavasti olivat ihan normaaleja kipuja..

Karkin ja muiden herkkujen syömisestä, mä olen siitä onnellisessa asemassa, että olen perinyt isäni aineenvaihdunnan ja olen aina ollut hoikka, vaikka söisin mitä. Mieheni on samanlainen ja tämän takia on tullut helposti syötyä karkkia. Nyt olen kuitenkin päättänyt jättää karkit ihan kokonaan pois, jäätelö on mun suurinta herkkua ja sitä suon itselleni aina välillä :rolleyes: Eilen katottiin kotona leffa ja mies söi karkkia ja mä puputin hedelmäsalaattia, oli muuten hyvää, eikä tehnyt yhtään mieli karkkia! :) Mulle auttaa karkkihimoon ajatus, että sokeri ei ole vauvalle hyväksi! Lisäksi mietin, että synnytyksen jälkeen on huomattavasti helpompi päästä raskauskiloista eroon, jos niitä ei ole hankkinut kamalasti lisää herkkuja syömällä. Kolmas motivaattori mulla on meidän häät, jotka ovat reilun kuukauden ennen laskettua- aikaa, joten tottakai haluan olla siellä niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista :)

Vastailen vielä galluppiin :

1. Raskausviikkosi? Rv 6+3
2. Tyttö/poika olo? Vahva poikaolo!
3. 4D ultraan? Emme tiedä vielä, vanhempani ovat lupautuneet maksamaan sen jos haluamme mennä...
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En ole ikinä tupakoinut ja vähäisen alkoholin käytön olen lopettanut kokonaan.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei ainakaan tule mieleen mitään?
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Olen jättänyt herkut niin vähälle kuin suinkin, jäätelöä suon itselleni välillä.
7. Meinaatko lukea masulle? Mahdollisesti, koskan luen paljon muutenkin, tosin tähän asti en ole lukenut ääneen :D
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Kirjoitan, tykkään kirjoittaa muutenkin :)
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Satuhäitä katson ja tulevaa Idolsia tullaan varmasti myös katsomaan!
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Äidin pitää omasta tahdostaan hakeutua hoitoon ja päästä alkoholismista/huumeista kokonaan eroon, jotta voi itse kasvattaa lapsensa.

Vaniljainen ja Kultakimpale 6+3 :heart:
 
noppispoppis, voin vaan kuvitella miten hermoja raastavaa tuo on, kun 3 viikkoa olet siitä kärsinyt :hug:

Vaniljainen, no mitäpä sitä yksityiselle rahoja laittamaan, kun pääsen lähetteellä yleiselle puolelle ultraan, kun jaksan vaan mennä :) En jaksa ottaa stressiä, kun asialle en mitään voi.

Ärsyttää ehkä eniten jos tässä nyt "turhaan" joutuu tästä oksentamisesta kärsimään! En muutenkaan tykkää yhtään oksentamisesta ja tämä jatkuva huono olo ei oo yhtään kivaa :x

innoM + Pulla 9+3
 
innoM Jotkuthan saa lääkäriltä määräyksen vuodelepoon keskenmenoriskin takia. Riippuu tietysti vuodon syystä, mutta joskus sen keskenmenon voi välttää olemalla aivan levossa. Että voithan sä käväistä jos pääset kuitenkin ihan helposti ultraan :) Tai mä kävisin kyllä, mutta sä ootkin rautahermo :D Toivotaan parasta :hug:

Vauva -10 Sullekin :hug: ja noppispoppikselle myös :hug:

Mä kirjoitan tässä ehkä myöhemmin lisää :)

Ruutinen ja Morri 8+3
 
Vauva-10 osanottoni :hug:

innoM
ja noppispoppis :hug: myös teille.

Itsellä vielä pari viikkoa ekaan neuvolaan, sitä ennen saan sentään varata ajan np-ultraan. Mutta pitkä aika epätietoisuustta vielä edessä.

M :heart: 7+2
 
Ruutinen, no töissä en muutenkaan oo nyt, että tässä ihan kotona vaan rauhassa olen ollut :) Kyllä kuitenkin ulkoiltua tulee päivittäin, koska pakko saada raitista ilmaa myös. Ens viikolla joku päivä siellä ultrassa käyn :) En mä niin rautahermoinen ole, että odottaisin sinne 9.2 asti :D Kuitenkin siinä sitten taas se noin viikko odottelua tonne 9.2, joten kiirettä ei sinne ultraan ole, kun näitä tuhruja/vuotoja ei tänäänkään ole vielä ilmestynyt. En haluis oman lääkärini kopeloivan tuolta alhaalta yhtään, kun ei siitä viimekskään ollut mitään apua (sanoi kaiken näyttävän ok, mutta ei sykettä ultrassa). Ehkä sen täytyy kuitenkin sitä lähetettä varten "tarkistaa". Neuvolassa sanoi jo ekalla kerralla, että jos jotain tuhrua/vuotoa tulee niin lähetettä hakemaan ultraan.

innoM + Pulla 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Monni ja NoppiPoppis: TOivotan kovasti, että tuhrut katoais!!!!

Vauva-10: osanotto!!! :hug:

Raisu: On kyllä nuo repäisyt kipeitä välillä. EI tartte kuin kääntyä niin saattaa tuntua kauhea repäisy, samoin aivastelu,yskiminen ja muut äkkinäiset liikkeet.

Mä en kestä tätä huonoa oloa nyt yhtään. Useamman päivän on taas ollu lisääntyvässä määrin ja voisin nukkua koko ajan. Arvaate varmaan, että 3 ja 4v kanssa hiukka hankalaa, onneksi tuo isääntä antaa armoa...:D. Mä jotenkin niin jo iloitsin, että tuo helpotti, mutta palas pahempana takaisin. Eikö se siitä taas joskus.|O

Leo rv9+4
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti, uusiakin näyttää olevan viime kerrasta! :wave: :flower:
Lukemista riitti ja nyt koitan pysyä ajantasalla sen mitä muistan. ;)

Voimia kovasti niille, jotka painivat vuotojen kanssa.:hug:

Osanottoni myös Vauva-10 :hug:

Joku mainitsi aikaisemmilla sivuilla selkäkrampeista. Voisiko kyse olla jonkinlaisista "noidannuolista"? Mua on vaivannu viime viikot alaselän sekä häntäluun särky. Iltaisin työpäivän jälkeen yltyy niin kovaksi että kävely tekee kipeää. Oon tähän asti pistäny sen iskiaksen piikkiin.

Elämän ilosta ja keskenmenoista Meitä mahtuu moneen junaan, ja jokainen on ajattelutavaltaan erilainen. Itse kannan mukanani mottoa; Joka huolehtii etukäteen, kärsii kahdesti Miksei iloita siitä hetkestä mikä meille on sillä hetkellä suotu?

Olen myös töissä ruokakaupassa. Pikku hiljaa pitää varmaan vaihtaa raskaimmat kantohommat kevyempään hommaan. Harrastuksena vedän seurassa jumppaa 3-4 vuotiaille aina kerran viikossa.

Vastaan myös galluppiin =)

1. Raskausviikkosi? 9+6
2. Tyttö/poika olo? Poikaolo
3. 4D ultraan? Jätämme väliin. Lähin mahdollinen ultrauspaikka liian kaukana.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
En juo alkoholia. Tuprutellut oon monta vuotta, nyt sitä pahetta on vähennetty yli puolella (0-5 päivässä) ja pyritään nollaan.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Mulla krooninen nokkosihottuma, atooppinen iho ja kilpirauhasen vajaatoiminta.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Naposteltua tulee melkein joka ilta, lähinnä hedelmiä.
7. Meinaatko lukea masulle? Todennäköisesti en.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En kirjoita.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Salatut elämät, satunnaiset sisustus- ja stailausohjelmat
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Se joka ongelmiin ajautuessaan ei ota vastuuta teoistaan, ei halua apua ja yritä selviytyä kaidalle polulle, on todellinen ... en sano mikä.


Sitten vielä kerran vähän omaa napaa. Oireet täällä on lähestulkoon olemattomia. Ainoastaan pissalla saa ravata JOKA ikinen yö. :D

Ajattelin alussa et vaikkakin hoikkana, niin leveä lantioisena raskaus pysyy piilossa. Nyt alavatsa pingottaa hieman, ja eräs ystävä tokeni kysyä suoraan että ollaankos pieniin päin. Eipä taida siis kauaa salassa pysyä. :D

Viikon päästä np-ultraan. =)
 
Risteilijä saapunut kotimaan tantereelle :wave: Oli kiva reissu! 3v.-oli onnessaan muumi-diskossa ja pallomeressä ja ostettiin sille 2 ihanaa mekkoa Tukholmasta. Minä ja mies ostettiin laivalta uusia tuoksuja ja syötiin hyvin. En löytänyt mitään kivoja mamma-vaatteita, niitä kyllä alkais kohta tarviimaan tän pallon kanssa, mieskin taputteli mun kumpua ja kysyi et onko masu jo pyöristynyt :) Ihanku se ei olis jo valmiiks ihan tarpeeks pyöree... Mä himoitsen farkkuhametta, H&M:llä on ainakin aikasempina vuosina ollut sellasia missä on se masuresori, ehkä mä sellasen vielä löydän.


Voi vitsit mä oon niin "tauno" etten edes tajua loukkaantua mistään :D Oon vaan et -Aha. Mutta muutamat muut näköjään loukkaantui mun puolesta. Ihania olette kaikki, toiset herkempiä kuin toiset selkeästi.

InnoM :hug: toivottavasti kaikki on hyvin. Mun käsittääkseni kohtu ja emätin on raskauden aikana "verevämpi" kuin normaalisti eli ehkä se tuhruttelu johtuu siitä? Toisillahan on verisuonet lähempänä pintaa kuin toisilla ja tulee muutenkin esim.nenäverenvuotoja usein?

Minulla on edelleen huono olo aalloittain, mutta vain hiukan ja ihan kestettävä olo. Mutta tämä väsymys Aaaargh! Hirveetä olla kokoajan ihan vetämätön! Äskenkin nukuin päikkärit tytön kanssa 1,5h ja taas tuntuu siltä että vois mennä nukkumaan. Töissä on ihan kamalaa kun ei jaksais yhtään mitään. Onneksi mulla on 6h työpäivät (Kelan suoma osittainen hoitovapaa, joka tosin näkyy kivasti palkassa, mutta helpottaa arkea kummasti).

Oon nyt suvereenisti juonut 0,5l päivässä light colaa, kun edellisessä raskaudessa neuvolatäti sanoi että saa juoda kohtuudella ja puolivälin jälkeen sitten vapaammin. Ja laivalla tuli herkuteltua Tobleronella :p Mutta nyt koitan päästä ruotuun ja kohtuuteen, ylipainoakin on niin reippaasti jo valmiiksi. Ruoka mulle ei taas uppois ollenkaan!! Ei tee yhtään mieli mitään lämmintä ruokaa, mutta eilen laivalla salaattipöytä veti luokseen 3 kertaa ja äsken popsin 5 tomaattia tosta vaan. Iltapalaksi meinasin tytön kanssa laittaa hedelmäsalaattia, nammmm. Ai niin, oon syönyt viikon jo vauvojen marja-ja hedelmä -pilttejä, ne on niiiiin raikkaita jääkaappikylmänä ja tosi kivoja ottaa töihin evääksi.

Töistä vielä, olen lähihoitaja, ikääntyviin suuntautunut ja valmistunut 1999 jouluna, mutta työskentelen apteekissa jo 9:ttä vuotta (3v. äitiys/hoitovapaalla tosin välissä). Haaveilen kyllä opiskelusta, mutta ehkä vielä joskus senkin aika koittaa?

Galluppiin:

1. Raskausviikkosi? 7+3 (nla) tai 6+6 (ultra) Huomenna kahdeksannella viikolla anyway.
2. Tyttö/poika olo? Poikaolo. Esikoistytön kanssa ei ollut näin runsaita oireita.
3. 4D ultraan? Ei mennä, kunnalliset käydään.
4. Oletko raskaanaolosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En juo normaalistikaan kuin 2-3 kertaa vuodessa eli en. Enkä tupakkaakaan ole koskaan polttanut.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?auksia Minulla on allergiaa, miehellä ei mitään.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Melkein joka päivä jotain, pulla/namia/jätski/hamppari...
7. Meinaatko lukea masulle? En.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Putous, Salkkarit, joskus sisustus ja ruokaohjelmia.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Säälittää ja suututtaa sen syntyvän lapsen puolesta. Mun mielestä jos narkomaaniäiti on saanut jo yhden lapsen niin siltä tulisi jatkoa ajatellen pistää "piuhat poikki" tai kastroida lääkkeellisesti niin kauan kuin aineita käyttää.

Mukavaa, hyvinvoivaa ja stressitöntä alkavaa viikkoa kaikille!

-miirikki ja pötsi
 
noppispoppis: Silloin kun itse koin keskenmenon niin kivut alkoivat menkkakivuilla, mutta kovenivat päivän-parin kuluessa tosi pahoiksi. Ihan repi reisissä asti ja alaselkä oli niin kuin tulessa. Siis niinkuin supistuksia. Mene nyt lepäämään ja yritä helpottaa vointiasi vaikka panadolilla. Mä toivon täällä parasta ja pidän peukkuja sulle! Ja mene päivystykseen jos kivut yltyvät pahoiksi! :heart: :hug: Yritä pitää mieli kuitenkin rauhallisena vaikka tiedän että tuo on tosi kurjaa :( TSEMPPIÄ!!
 
Vauva10Voimahaleja.:hug:Olen kans ollu viimeset päivät aika kovassa paineessa, kun isäni leikattiin to, aortta leikkaus. Leikkaus sinällänsä meni ok, mutta on tullut komplikaatiota ja teholla mennään. Eilen tehtiin uusi leikkaus trombin takia molempiin jalkoihin. Ja pari uutta ohitusta...Surkeassa kunnossa oli kun kävin kattoon. Noh kyllä tää tästä. Toivoa on. Koitetaan jaksaa.

Kyllä minäkin iloitsen tottakai odotuksesta. Esikkoo odottaessa ostin kyllä kaikenlaista pientä, että ehkä olen ajan myötä vaan rauhoittunut mutta sehän ei todellakaan tarkoita että oma ostohaluttomuuteni johtuisi skeptisyydestä. Kyllä mä vielä jotain kivaa ostan kun näen =)

Koulutukseltani olen koulutettu hieroja/urheiuhieroja. Töitä teen sillä saralla sekä lastenhoitajana ryhmiksessä, lisäksi ohjaan jumppia. Tällänen monitoimimoulinexsekotin. Lisäksi melkein koko perheemme harrastaa hevosia ja tallilla tulee vietettyä kaikki liikenevä aika. Koti on usein mullin mallin, mutta en jaksa enää toimia pölypirkkona vaan yritän tehdä kaikkea mikä ittestä on kivaa. Oloneuvoksena olokin on vallan mukavaa. Soffalla suorana ja täysin vaakana. Ja ah, hiljaisuutta rakastan, sillon kun sitä joskus kodissa on.

Pidetäänpä liput taas korkeella!

Pahaolo jatkuu. Tänään söin kiinalaista ruokaa suurella halulla ja teki kyllä hyvää eikä tullut paha olo yhtään. Kivaa & ihanaa sekin. Lisäksi on väsymystä. Ja jotain entisiä herkkuruokia on tullut yökkölistalle mm.hot wingsit.
 
1. Raskausviikkosi? 6+4
2. Tyttö/poika olo? Ei vielä kumpikaan
3. 4D ultraan? Tuskinpa
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Ennen plussausta otin pari puolikasta viinilasillista, en polta ollenkaan.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Itsellä astma ja allergioita, isällä atopiaa.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? AIVAN LIIAN USEIN! Mieli tekee koko ajan karkkia, sipsejä ym roskaruokaa… Painon kanssa ei ole VIELÄ ollut ongelmia niin päivittäin tulee mussutettua.
7. Meinaatko lukea masulle? En suoranaisesti, kuulehan tuo laulut ja lukemiset kun esikoiselle juttelen ja laulelen.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Liian laiska moiseen…:ashamed:
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Täydelliset naiset, Greyn anatomia, Emmerdale.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Surullista.

Vauva-10 osanottoni. Oma isäni vietti myös sairaalassa viimeisen viikkonsa, yht´äkkiä oltiin tilanteessa ettei mikään enää auttanut ja hän nukkui pois vajaat puolitoista vuotta sitten. Oli sanat aika vähissä kun kävi kuolemaa odottavan läheisen vierellä. Vaikeita ja raskaita juttuja, voimia sinulle!

Täällä vaivaa ympärivuorokautinen paha olo :x Ja turvotus varsinkin masun kohdalla aikamoista. Ei se voi olla vielä varsinaista vauvamasua, eihän? Toivottavasti olo normalisoituisi ennen parin viikon kuluttua starttaavaa lomaa. Mutta nyt iltapesulle ja petiin, öitä :wave:
 
Huomenta kaikille!Täällä alkoi aamu oksentamalla : /
Heräsin yöllä ja oli jo silloinkin huono olo, mutta sain nukahdettua uudelleen. Aamulla sit suihkun jälkee joutu oksentaa...
Paino oli onneks hieman tippunut! Jes!
Edelleenkin hieman etoo, mutta yritän olla töissä. Onneks ei oo kun yks asiakas, ja sekin vasta vähän myöhemmin.

G: Onko kellään muulla raskaus vaikuttanut nukkumiseen? Mä oon nyt yli kolme viikkoa heränny joka yö 4-5 aikaan siihen et oon ihan hiestä märkä ja on jotenkin tosi ahdistava olo. En siis näe mitään painajaisia, mutta on sellanen "jotain on jääny tekemättä" olo ja on vaikee nukahtaa uudelleen vaikka kuin väsyttäis. Ja sit kun on hikoillu peitot ja lakanat märäks niin alkaa palelee... En tajuu mistä tää johtuu... Hormooneista??? Päivällä taas väsyttää sit niin paljon ettei mitään rajaa...

Noopu ja Hipsu 8+6
Ja keskiviikkona olis sitte lääkärineuvola ja ultra!
 
vauva10 osanotto suruusi :hug:

kaneli herkkujen suhteen on auttanut se, että en pidä niitä kaapissa. Jos kaupasta joskus ostaa, niin vaan sen verran, mitä kerralla syö. Kun sitten alkaa tehdä makeaa mieli, niin kauppaan asti ei viitsi vääntäytyä ;)

Väsyttää, ja pientä etomista on ollut. Mites tuosta kahvista, moniko sitä juo? Minulle neuvolatäti varotteli kovasti kun aikaa soittelin, että sitä ei nyt sitten saisi juoda. Mutta esikoisesta kyllä join pari kuppia päivässä… :confused:

Nukkumisesta Toistaiseksi ei ole vaikuttanut uniin, mitä nyt nukkuu enemmän ja jotenkin syvemmin. Ja silti väsyttää... :)

Branwen ja beta 5+2
 
Ompas tänne taas tekstiä tullu :)

Miulla illat ihan kaameita, pahoinvointi alkaa aina kol.16-18 välillä ja kaikki mitä syön tulee pihalle. Sit helpottaa kun menee yöunille. Aamul ja päiväl on hyvä olla.
Miulla tullu vaaleen haaleen ruskehtavaa limasta vuotoa :x n.3vk ajan, mut en oo osannu olla siitä mitenkää huolissaa, kun kumpaakin tyttöäkin oottaessa tuli semmosta vuotoa.
Miulla on taaksepäin kallistuva kohtu, niin vielä on masu ihan littanana, paitsi jos on turvotusta ni sit on aikamoinen pötsi :D
Nukkumiseen on raskaus silleen vaikuttanu, että joka yö herään klo.3-4 välillä, pakko mennä kuselle, aiemmissa raskauksissa, vasta loppuraskaudesta yöllä herätti vessaan.
Nyt pitää valmistautuu ekaan neuvolaan, jokohan siellä sydänääniä kuunnellaan? ei kai näin ekalla kerralla?

eijukeiju 8+3
 
Mä nukun yöni kans jotenkin levottomasti. Sellasta yötä ei nykyään oo ettenkä heräisi 3-4 aikaan aamuyöstä vessaan, ja näkisi yön aikana mitä ihmeellisimpiä unia. Nyt muutamana yönä peräkkäin oon nähny ihan hirveitä painajaisia, sitä ennen unet olivat vaan kerrassaan kummallisia...
 
HEI!

Noopu mä herään joka yö vessaan 4-5 kertaa. Ja myös HIKOILEN. Ei ole kuuma, mutta olen hiestä märkänä, peitto piti kääntää toisinpäin viimeyönäkin kun oli mennyt märäksi.

Mitään ei käy syönti. Ihan normaali olotila mulle, mut nyt kun tulee tuo huono olo heti jos ei syö. Ei ole edes mielitekoja, siis ruuan suhteen.

Noppispoppis toivottavasti kaikki hyvin!!!!!!!! :heart:

Tehilla, joka ei edes usko olevansa oikeesti raskaana ja liisa 8+6
 
1. Raskausviikkosi? 8+6
2. Tyttö/poika olo? En tiiä. Tytön nimiä sitä on vaan aatellut=) (johtuu varmaan siitä kun itselläni vain siskoja):p
3. 4D ultraan? ei
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Yleensä en juo enkä polta...mutta Uutena vuotena pari lasia viiniä join...kun en tiennyt että olen raskaana:ashamed:
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Parikertaa vko:ssa Suklaa tai jätski
7. Meinaatko lukea masulle? Jaaa-a enpä tiiä
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? NCIS, Taivaan tulet
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Lasta kohtaan niiin väärin:stick:


Sitten nukkumisesta. Nukun tosi levottomasti herään vähän väliä ja nään aivan ihme unia:/

Ja viellä kuvotus ja rintojen arkuus on helpottanut väsymyskin hiemän vähentynyt:D Enään viikko ekaan neuvolaan:p


Noppispoppis Jaksamisia:hug:
 
Kiitos kaikille tuesta ja tsempeistä :) Edelliset tuhrut tuli silloin la-su yöllä kerran(ja käyn yölläkin vessassa usein). Laskin, että niitä on nyt tullut noin 7krt torstai-illasta lähtien. Eniten tais tulla la-su paperiin, mutta sitten loppuikin? Niin, tai loppui tai ei, mutta nyt ei ole tullut :confused:

miirikki, niin no se voi olla siitä, se voi olla "menkoista", se voi olla keskenmenosta. Kivalta kuulosti reissu! Voi, kun pääsiskin, mutta varmaan tässä keväällä mennään johonkin :)

noppispoppis, tuhruttelulla alkoi mun km, joita tulikin päivittäin ja lisääntyi vaan kokoajan. Lirauksia tuli sitten(siteeseen asti). Vähän menkkakipujakin, mutta vasta sitten nappien oton jälkeen tuli ne kovemmat kivut. Alaselkäkipua en nyt muista. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:

Kahvia en juo nyt ollenkaan, kun en sitä muutenkaan ole koskaan juonut.

Noopu, en tiedä mistä johtuu, mutta mulla on aina tapana tuulettaa makuuhuone kunnolla, ennen nukkumaan menoa ja hyvin on uni maistunut :)

Herkkuja olen kyllä syönyt nyt enemmän, kuin normaalisti. Lähes päivittäin jotain. Kunnon ruoka ei vaan maistu tämän pahoinvoinnin takia. Kaikki leikkeleet, juusto, lihat, leipä(näkkileipää syön) jääneet syömättä. Syön sitä mitä pystyn ja taas oli paino pudonnut!

Nyt omaan (.). Eilen tuli tosiaan oksennettua taas kaikki mitä tuli syötyä :x En meinannut sen takia saada edes unta, kun oli niin järkyttävä olo. Nyt, kun se on noin viikon ajan oli ollut jo parempaan päin, mutta eipä taida olla enää. En pysty nukkumaan selälteen, kun tuntuu, että pissattaa sitten kokoajan. Nukun nykyään siis kyljellä. Mitähän toikin nyt sitten tarkoittaa? :confused: Rinnat on järkyttävän kipeet, että melkein itkun kanssa nousen sängystä aamulla ylös.

innoM + Pulla 8+4
 
InnoM Mulla on sama "ongelma" rintojen kanssa, varsinkin siis aamuisin. Päivisin ne eivät ole kovinkaan arat, mutta yön aikana ne kipeytyvät oikein kunnolla ja tuntuvat aamulla, että painavat kymmenen kiloa per tissi :D

Minäkään en juo kahvia ollenkaan, siis edes normaalisti, joten en osaa sanoa tuohon kahvin juontiin mitään!

Mulla ei ole mitään mainittavia mielitekoja tullut, mutta ehdottomalle yökötyslistalle kuuluu nyt raaka punasipuli :x:x Hyi että, pelkkä ajatuskin saa kakomaan.. Meillä on töissä semmoinen salaattibaari, josta asiakkaat saavat poimia oman salaatin ja siinä on raakaa punasipulia ja menin sen ohi tänään useampaan kertaan ja alkoi kyllä oksettamaan se haju oikein kunnolla, haistoin sen kannen alta kassalakin jos asiakkaat olivat sitä ottaneet.

miirikki Mä kannatan myös noiden pilttien perään! Ovat tosiaan ihanan raikkaita ja kevyitä syödä aamullakin huonoon oloon! :)

Hui, jestas, ette arvaa miten oksettavaa oli tänään olla kassalla kun siihen tuli semmoinen vanha papparainen jolla on aina kuset ja paskat housuissa ja muutenkin se on ihan törkynen!! Se haju on jotain ihan hemmetin järkyttävää jo ilman raskauttakin, mutta tänään mä oikeesti yökkäilin siinä kassalla sen aikana, en voinut sille mitään. Oli muutenkin paha olo. Onneksi ei ollut muita asiakkaita, eikä se pappakaan sitä huomannut...YÖK!!!

Me lähdetään nyt tanssikurssille miehen kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja...
Täälläkin on sitten päästy pahoinvoinnin "iloiseen" maailmaan... Eilen oli hassu olo koko päivän ja tänäaamuna sai jatkoa heti kun pääsin ylös sängystä :( Aamun ja aamupäivän jatkui, puolilta päivin helpoitti kunnes tuli takaisin taas 17 jälkeen. Tätä oli kyllä odotettavissa, mutta vasta ensi viikolle odottelin. Esikoista odottaessa kuvotus tuli 6+ viikolla (kesti 2 vko) ja kakkosen kanssa ne muutaman pienet kuvotukset joita oli, oli myöskin viikolla 6+. Torstaina ollaa lähdössä Ruotsiin, tosi kiva olla laivalla pahoinvoivana :p

Täytyypi mennä taas vaakatasoon niin saa oloa helpotettua...

Santtu ja vielä nimetön 5+3
 

Yhteistyössä