Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

JiiMii82, toivotaan :) Kiitos. Oireet on ainakin tallella, kun oksettaa kokoajan. Ei sitä tosiaan tullut kuin illalla kerran todella haaleaa (hyvä, että edes huomasin) ja yöllä parilla kerralla pyyhkiessä vähän näkyvämmin selkeää tuhrua. No, päivä kerrallaan :)

Gallupilla voisin teitä taas kiusata, jos sopii.

1. Raskausviikkosi?
2. Tyttö/poika olo?
3. 4D ultraan?
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
7. Meinaatko lukea masulle? :D
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
 
Galluppiin voisin vastailla aikani kuluksi =)

1. Raskausviikkosi? Oliskohan nyt sit tänään 7+0 :D
2. Tyttö/poika olo? Tyttö olo on ihan täysin :)
3. 4D ultraan? Jos mahdollista niin kyllä!
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Tuota kärytystä kovasti vähentelen ja yritän siitä eroon päästä :ashamed:
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei ole
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Ruokaa ja sipsejä Kiitos ja mahdollisimman usein =)
7. Meinaatko lukea masulle? En ole vielä ajatellut, mutta ääneen tulee luettua aika usein että eiköhän se sinnekkin kuulu =)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En ole ajatellut asiaa

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? En juurikaan telsua katsele, mutta joskus CSI, salkkarit tai satuhäät tulee vilkastua!
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? En hyväksy!
 
Vastailempa galluppiin joutessani

1. Raskausviikkosi? 8+1
2. Tyttö/poika olo? Alkuun oli vahva tyttö, nyt vähän neutralisoitunu. Ehkä kuitenkin enempi tyttöolo
3. 4D ultraan? En tiiä, ois huisii jos siihen videoon sais ne äänet, muute en tiiä kyllä ollaanko menossa
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Enpä kumpaakaa, vaikka nyt suuresti houkuttas maistella kaikkia uutuussiidereitä, mut saavatpa ootella :)
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Atoopinen iho, astma + monia allergioita
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Ehkä sipsit, kerran pari kuukaudessa nyt raskauden aikana 70g pussi ja seki light versiona :D. Onneks katosi tuo makean nälkä tässä raskauden myötä, muuten oisin varmaan loppuraskaudesta ihan mahoton pallo :D
7. Meinaatko lukea masulle? En mä varmaan osaa lukea, mut laulaa saatan ja paljo :)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Oon harkinnu, mut oon niin hiton laiska etten oo sit viittiny ees kirjotella. Mukavahan tuota ois myöhemmin lukea.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Salkkarit etunokassa, putous + muita satunnaisia ohjelmia. Yleensä huutaa vaan taustametelinä.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? En hyväksy, mutta kun asialle en voi mitään tehdä niin annan olla omassa painoarvossaan. Nytki ärsyttää ku raskaana oleva työkaveri vetää tupakkaa ja juo energiajuomia... enpä viiti niihin puuttua. Tupakasta joskus sille vinoilen ku se marraskuussa osti multa "viimeisen askin". Onneks tää toinen mun työkaveri joka odottaa on viisaampi tapaus.


ps. hyvä galluppikysymys. Nyt saan lisäillä tuonne etusivulle useempaan kohtaan tuon sukupuoliolotilan :)
 
Viimeksi muokattu:
Hups, unohdin täysin vastata ite :D

1. Raskausviikkosi? - 9+1
2. Tyttö/poika olo? - Ei oloja vieläkään. Äiti ja mies odottaa poikaa, mutta tosiaan en osaa sanoa.
3. 4D ultraan? - Kyllä haluaisin, mutta kattoo mitä mies sanoo. Luulen, että eiköhän me sinne mennä, jos sinne asti nyt päästään.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? - En. Poltin, kun join ja nyt, kun en juo, niin en polta. Ei kyllä ole tehnyt kumpaakaan yhtään mieli.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? - Allergioita on mulla raa'at kasvikset yms.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? - Pahoinvoinnin takia nyt toi ruuan syöminen jäänyt vähemmälle, mutta herkuteltua olen tainnut melkein päivittäin. Jopa suklaata (mitä en yleensä syö) on tullut syötyä. Sipsit kelpaa myös.
7. Meinaatko lukea masulle? - Kyllä ajattelin, mutta kirjaa en vielä tiedä :D
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? - Vähän olen laittanut ylös milloin oireet alkoi, mitä oireita jne, mutta ihan vain vasta koneelle jotain merkintöjä.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? - Tuleehan noita, mutta mm. Täydelliset naiset, Salatut elämät, Poliisit, kaikkee tosi-tv hömppää :)
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? - En tietenkään hyväksy. Tiedän erään tapauksen, joka käytti aineita/alkoholia/tupakkaa ekassa raskaudessa ja toisessa joi alkoholi puoleen väliin ja poltti ja nyt sepittää jatkuvasti kuinka terveitä lapsia hänellä on. Eipä ne vaikutukset aina näy vasta, kuin tarha/kouluiässä, mutta tosiaan kukin tavallaan.

(.) Huono olo, väsyttää :x

innoM + Pulla 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Vastauksia galluppiin

1. Raskausviikkosi?
5+0
2. Tyttö/poika olo?
ei vielä kumpaakaan
3. 4D ultraan?
haaveena olisi, mutta toteutuuko, se jää nähtäväksi ;)
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
en, enkä polta tai juo muutenkaan
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
jos allergioita ei lasketa niin ei
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
nyt vähentynyt kun ei vaan tee mieli. Tai viinirypäleitä kyllä voisin syödä jos niitä olisi ;)
7. Meinaatko lukea masulle?
tuskin
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
jos neuvaloasta tulee jällene joku raskauskirja jossa tilaa omille muistiinpanoille, niin laitan jotian ylös

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
digiboksille menee Greyn anatomia, CSI, NCIS ja katellaan sitten kun pysyy illalla hereillä ;)
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Jokainen tyylillään, mutta itse en hyvällä katso. Jos jollain ongelmaa on, toivottavasti tekee kaikkensa saadakseen apua ja kuiville. Jos ei itsensä niin lapsen takia. En toivo yhdenkään lapsen kokevan sellaista elämää. Omalla isälläni alkoholiongelmaa, ei kovin pahaa, mutta olisin voinut osan jättää kokematta lapsena...
 
Töissä tylsää niin tulin vastailemaan innoM:n galluppiin =)

1. Raskausviikkosi?
6+0
2. Tyttö/poika olo?
Tyttö. En osaa perustella, sellainen olo vaan jostain hiipi :) esikoinen siis tulossa eikä minkäänlaista ennakkotietoa miltä tuntuu kumpikaan sukupuoli.
3. 4D ultraan?
Uskoisin kyllä. Mua niin kovasti kiinnostaa nähä pikkuinen ja tuo sukupuoliasia.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
Juonut en, en juo muutenkaan juurikaan. Mutta tuo polttaminen onkin sitten vähän ongelmallista. Olen vähentänyt kovasti, nykyään poltan päivässä 7-10. Ehkä varhaisultran jälkeen tuntuisi todemmalta tää raskaus ja saisin lopetettua..
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
No perus- migreeniä, ei sen kummoisempaa.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
Aika harvoin. Normiruokaa syön kyllä tuplasti aiempaan verrattuna. Karkkia en muutenkaan syö,enkä nytkään, sipsejä muutaman kerran viikossa.
7. Meinaatko lukea masulle?
En osaa vielä ajatella asiaa.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
En, mutta tää oliskin hyvä idea :)

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
Täydelliset naiset, Greyan anatomia. Muita satunnaisesti.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
En suvaitse, mutta tiedostan että sellaisia on. Itsekin kun poltan niin en tosin ole mikään oikea ihminen moralisoimaan ketään.
 
1. Raskausviikkosi? 8+1
2. Tyttö/poika olo? Vähän poikaolo kyllä on
3. 4D ultraan? Olen kuullut huhuja että täällä meidän kaupungissa sellainen on, mutta en tiedä saako sitä ilmaiseksi kunnallisella ellei mitään erikoista raskaudessa tapahdu. Mielelläni menisin kyllä!
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Olen tupakoinut tosi kauan mutta alkuraskauden ultran jälkeen ostin nicorettepurkat ja lopetin :) Vaikeeta on ollut, vaikka koko ajan vauva takaraivossa muistuttaakin lopettamisen tärkeydestä. Alkoholia en ole juonut lainkaan :)
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Isällä on paha atooppinen ihottuma ja epilepsia. Reumaakin epäillään :( Itse olen terve kuin vuohi :D
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Aika usein, hedelmillä, fetajuustolla, oliiveilla ja joskus harvoin karkilla ja sipsillä tai jäätelöllä. Suklaata en syö.
7. Meinaatko lukea masulle? ÖÖöööö, en kai? Ajattelin tilata sen ihkun bola -korun ja tuleva iskä varmaan kuunteluttaa lempimusiikkiaan masulle kunhan se kasvaa :D (Billy Idol, noloo)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Mulla on blogi Odotetaan odotetaan... mitä milloinkin Jonka kanssa olen ollut laiska. Nyt viikonloppuna on tarkoitus päivittää ihan urakalla :) Käykäähän lukemassa ja jättäkää kommenttia!

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? C.S.I:t, NCIS rikostutkijat, kaikki Top- ja MasterChefit, House, yms.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? No työni kautta olen törmäillyt moneenkin ja joskus tekisi kyllä mieli tehdä joku pakkohoitopäätös, mutta eipä sitä kun raskaus ei ole siihen tarvittava peruste. Ohjaus ja neuvonta eivät paljon auta kun on koukussa. Vaikea aihe. Ärsytää moiset.
 
1. Raskausviikkosi? 7+0
2. Tyttö/poika olo? ei vielä mitään
3. 4D ultraan? Tuskin
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En polta, mutta yhden siiderin olen juonut ennen plussaa...
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Allergiat
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Harvoin, jäätelö on heikkous
7. Meinaatko lukea masulle? Lapsille luen paljon ääneen, siinähän masu on kuulemassa :)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Ruotsalaiset dekkarit, Greyn anatomia, elokuvat
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Jos kaikkensa yrittää päästäkseen eroon riippuvuudestaan, niin toivon, että kaiken mahdollisen avun saa ja onnistuu pyrkimyksessään. Muutoin lapselle olisi varmasti parasta saada koti muualta kuin biologisen vanhemman luota...
 
Voi elämä mitä finnejä mun naamaan puskee... Mä en kohta kehtaa poistua meijän talosta tän naaman kanssa. Kai ne töissäkin kohta tajuu et oon raskaana kun mulla on joku akne alkanut 28 vuotiaana. Toinen ongelma mikä on tullut että saatan kyllä herätä yöllä vessahätään (en koskaan normaalisti käy yöllä vessassa) mut pissa on tosi tiukassa ja sitä tulee vähän. Mä en oikeen tiedä et pitäiskö mun juoda enemmän vai mitä. Musta kyllä tuntuu että juon iltaisinkin litra tolkulla mut mitään ei tule ulos, onko muilla vastaavaa ongelmaa.???
Mulla kans iltaa kohden vatsaturvotus on ihan omaa luokkaansa.
Noista vaatehankinnoita ym. Itse en myöskään uskalla ihan hirveesti vielä mitään vauvakamaa haalia, vaikka olenkin jo selannut kaikki tapetitkin mitä netistä löytyy ja sisustanut mielessän vauvan huoneen jo moneen kertaan. Se on ihanaa kun saa suunnitella ja haaveilla. Todelliset hankinnat teen vasta hieman myöhemmin. Anoppi raskausuutisen kuultuaan ilmoitti heti alkavansa tehdä ristiäismekkoa, ja vaikka hieman yritin jarrutella niin viimeksi kun puhuin sen kanssa niin sillä jo puikot heilui. Hän on varma että niitä tulee kaksi ja haluaa ehtiä tehdä vielä toisenkin mekon... Isovanhemmat on kyllä ihan parhaita!! Hän on varma että tyttö on tuossa, ja vähän tyttö olo meilläki on. Nyt tulee kyl toooosi pitkä viesti mut vatsaan galluppiin myös. Ja sinne listaa päivityksenä että TYKS on meijän sairaala ja esikoista odotellaan kovasti.

1. Raskausviikkosi?
5+5
2. Tyttö/poika olo?
Tyttö. Nimi on päätetty =)
3. 4D ultraan?
Ehkä, riippuu kuinka paljon täytyy pulittaa moisesta huvista
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
En ole polttanut enkä juonut (en muutenkaan polta)
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
Ei sairaushistoriaa
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
Joka päivä pakko saada jotain hyvää, suklaata, karkkia sipsejä. Oon tosin aina ollut perso makealle joten pitäis yrittää korjata hieman tuota ruokavalio puolta.
7. Meinaatko lukea masulle?
En varmaan lue mutta laulan ja juttelen kylläkin
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
En, tarkoitus oli aloittaa mut en ole vielä saanut aikaiseksi.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
Tosi TV sarjoja aika paljon mm.top chef, huippumalli haussa, fashion show, pientä pintaremonttia... Dexteriä Canalin puolella
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Surullista se on. Itse ehkä koen erittäin vahvoja negatiivisia tunteita "epäkelpoja" äitejä kohtaan siksikin kun oma raskautuminen oli niin vaikeaa...
 
Viimeksi muokattu:
Jee! Galluppi! :D

1. Raskausviikkosi?
5+4
2. Tyttö/poika olo?
Tosi vahvasti poikaolo. Tällä hetkellä tyttö ei tunnu edes realistiselta vaihtoehdolta. :D
3. 4D ultraan?
Tuskinpa...
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
En kertaakaan. Tumppasin heti kun plussasin. Olin oikeestaan yllättyny, ettei se ollut ees vaikeeta. Poltin kuitenkin melko reippaasti... :ashamed:
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
Eipä suuremmin
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
Tällä hetkellä mun suurinta herkkua on mandariinit ja niillä herkuttelen päivittäin. :) Lähinnä kaikkea suolaista hyvää tekee mieli, ei juurikaan mitään epäterveellistä. Se ihmetyttää, että mun makeanhimo on kadonnut. Ennen se ei tahtonut millään pysyä hanskassa.
7. Meinaatko lukea masulle?
Saatanpa vaikka lukeakin. Tai mies ainakin lukee. Se lukee mullekin. :)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
Mä oon tosi huono päiväkirjailija.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
Taivaan tulet, Kotikatu, C.S.I. New York, Bones (mutta se loppui, yhyy!), Satuhäät. Rakastan ruotsalaisia dekkareita ja yritän bongailla niitä parhaani mukaan.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Vahvin tunne on varmasti sääli sekä lasta että äitiä kohtaan.

Tadaa! Flunssa on selätetty! :) Illat meneekin sitten oksennusta vastaan taistellessa. Nytkin jo vähän kuvottaa ja lupasin tehdä herrasväelle pannarin illaksi. Voi yöks! Kuvotus loppuu yleensä vasta myöhään illalla. Sikäli hyvä, että töissä pystyn olemaan ilman mitään oloja.

Herkkyydestä taidan kommentoida minäkin. Itku on ollut herkässä tällä viikolla. Tänään aion katsoa kakkoselta alkavan uuden sarjan "Sydänääniä" ja varmasti taas itkeä pillitän viltin alla (mua myös palelee julmetusti koko ajan). Ihan arkisissa tilanteissakin tulee tippa linssiin. Esim. kun miehen lapset kiittävät ruuasta ja kehuivat, että olipa hyvää, niin minä jo silmäkulmaa pyyhin. :D On ainakin miehellä lystiä riittänyt tän mun tihrustamisen kanssa...
 
Terve kaikille! Uskaltaudun vihdoin joukkoon mukaan.
Olen jo jonkin aikaa lukenut juttujanne täällä. Eli mulla tosiaan on menossa jo 4. raskaus vuoden sisään. Oon siis saanut viimeisen vuoden aikana 3 keskenmenoa, nyt kyllä taas kieltämättä jännittää aika kovasti.
Mulla on yksi lapsi ennestään ja toista ollaa yritetty tehdä tässä jo pari vuotta.
Ekaa lasta ennen sain myös yhden keskenmenon.Tulen helposti raskaaksi, mutta ne ei vaan kestä.
Nyt menossa viikkoja tälläerää 6+5. Katsotaan mitä tästä syntyy, vai syntyykö mitään ...
 
Jee! Galluppi!

1. Raskausviikkosi?
6+5
2. Tyttö/poika olo?
tyttöolo.
3. 4D ultraan?
ehkä
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
En kumpaakaan
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
Ei onneksi
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
joka päivä, kaikella mahdollisella hyviksellä :)
7. Meinaatko lukea masulle?
en ole ajatellut asiaa
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
eeeen...Mäkin oon tosi huono päiväkirjailija.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
Täydelliset naiset, sinkkuelämää, greyn anaytomia yms...
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Väärin kun sellaiset ihmiset saa lapsia ja sellaiset ei, jotka niitä oikeasti haluaisivat ja hoitaisivat.
 
Anazu, jos tämä vähän helpottaa, niin mä kärsin kans alkuvaiheessa finneistä, mutta sitten ne hävis ja kehtas mennä uloskin :D

Flunssa varmaan tänne kohta iskemässä. Vähän sellainen olo. Koko päivän tosin ollut taas niin huono olo, että sais jo iltaa kohden helpottaa. No, mutta olenkin jo ihmetellyt, että missä se flunssa viipyy.

Mustikka83, "Tulen helposti raskaaksi, mutta ne ei vaan kestä.". Hyvin tutun kuuloinen lause. Toivotaan, että nyt kestää! :hug: Tutkittiinko asiaa mitenkään? 3 km jälkeen pitäisi kuulemma alkaa tutkimukset.

innoM + Pulla 9+1
 
innoM, toivotaan että sun tuhruilu on tällä kertaa harmitonta. Tosi monellahan sitä on ollutkin - yleistä siis, vaikka raskaus olisikin ihan normaali.

Täällä on alkanut pahoinvointi hellittää, ihanaa! Tiistain jälkeen ei ole tarvinnut enää oksentaa. Kuvotusta on kyllä vielä, ehkei ihan niin voimakasta enää, ja paljon on ällöruokia joita ei voisi kuvitellakaan pistävänsä suuhunsa, mutta ehkä tämä tästä pikkuhiljaa... Neuvolassa kävi tosin ilmi että olin lihonut kilon pahoinvoinnista huolimatta : / Joten täytyy alkaa katsoa mitä suuhunsa laittaa...

Väsymystä on edelleen, mutta sen lisäksi olen koko viikon kärsinyt aamuyön unettomuudesta. Herään pissalle neljän aikaan ja sen jälkeen on tosi vaikea nukahtaa uudestaan - viime yönä olin sentään jo niin väsynyt että nukahdin noin tunnin hereillä olon jälkeen. Ei kiva!

Vastailenpa nyt gallupiinkin:

1. Raskausviikkosi? 8+4

2. Tyttö/poika olo? tyttö, ehkä... saatan vähän toivoa tyttöä.

3. 4D ultraan? ei, ar-ultra ja kaksi julkisen puolen ultraa riittää

4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? en, lopetin tupakoinnin kokonaan syksyllä enkä ainakaan näin alkuvaiheessa halua ottaa tippaakaan alkoholia (ei sillä että tekisi mielikään tämän pahoinvoinnin vuoksi).

5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei mitään.

6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Tällä hetkellä en millään, mutta kunhan kuvotus menee ohi niin varmaan vaikka millä: jätskiä, sipsejä, herkullisia ruokia... Pitää yrittää hillitä itsensä.

7. Meinaatko lukea masulle? Tuskin. Tuleva isä varmaan laulaa sille.

8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? En, ja tiedän että tulen katumaan sitä myöhemmin.

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Top chefiä, muutkin tosi-tv:t menee yleensä.

10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Kannatan tässä pakkohoitoa, ehdottomasti. Mun eno on adoptoinut FAS-lapsen ja sydäntä särkee joka kerta kun miettii miten lapsen oma äiti on käytännössä tuhonnut toisen elämän omalla piittaamattomuudellaan. Todella surullista.
 
1. Raskausviikkosi? 8+4
2. Tyttö/poika olo? Poikaolo
3. 4D ultraan? Jos on varaa
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En kumpaakaan, en polta muutoinkaan.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Eipä muuta kun miehellä noita allergioita.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Nyt raskausaikana? Hmmm... suklaata en o syöny yhtään kun ei tee mieli, mutta paahtamaton paahtoleipä juustolla on uskomattoman hyväää! (tavallisesti en voi sietää paahtoleipää paahtamattomana). Täytyy myös myöntää, ett pari Runebergintorttua on tullu syötyä :ashamed:
7. Meinaatko lukea masulle? Juttelen varmasti, sitten kun ollaan pidemmällä ja tää kokoaikanen huoli on väistynyt.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Mieli tekisi, mutta vielä en uskalla aloittaa. Lähinnä mietin sellaista vauvakirjatyyppistä juttua. En ole kauheen ahkera päiväkirjan kirjoittaja muutoinkaan.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Vakkaristi en mitään, mutta noi Top- ja MasterChefit seuraan varmasti niin usein kun muistan. Salkkareita katselen silloin kun ei oo muuta.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? En suvaitse.

(.) taas on ollu huono olo koko päivän, en oo kyllä oksentanu.
Oon ihan kypsä tuohon meidän koiraan :kieh: Raivostuttava!!!
 
R-M
1. Raskausviikkosi? 8+4.
2. Tyttö/poika olo? Ei kumpikaan, vielä.
3. 4D ultraan? Riippuu rahatilanteesta, oishan se ihan huippu juttu.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? Plussauspäivänä poltin ehkä kolme tupakkaa ja parin viikon takaisella risteilyllä poltin yhteensä varmaan 8 tupakkaa, ei muuten olis pää siellä kestäny. Noistakin on jo kamalan huono omatunto :ashamed: Mutta muuten en siis ole polttanu, enkä alkoholia juonu.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei mitään, onneks ei ees allergioita.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Herkuttelen kun siltä tuntuu, kuten tähänki asti. Kaikki suolanen on herkkua, varsinkin popparit. Karkkia myös joskus.
7. Meinaatko lukea masulle? Juttelen varmaan ainakin.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Oon vaan kirjottanu ylös milloin mikäkin oire alkanut ym.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Onhan noita vaikka kuinka mitä digiboxille menee; Täykkärit, Greyn anatomia, C.S.I:t ja muut vastaavat sarjat, Salkkarit jne jne... Niitä sitten kattelen aina kun joudan.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? En suvaitse ja jonkinlaisen pakkohoidon kannalla oon ehdottomasti!

Täällä kyllä iloitaan raskaudesta vaikka tiedostetaan mahdolliset keskenmenot ynnämuut, en halua turhaan stressata päätäni asialla mitä ei välttämättä tuu tapahtumaan. Yhden bodyn ja pipon olen toukalle hankkinut, se oli jo ennen varhaisultraa.
Me onneks ollaan kerrottu tästä jo perheille ja lähimmille ystäville niin on ihmisiä kelle asiasta voi avoimesti puhua ettei kaikilta tarvii salata. Ja salaaminen tuskin ois onnistunutkaan, paitsi jos oltais linnottauduttu kotiin koko alkuraskauden ajaks eikä oltais tänne ketään päästetty :D Sen verran "menevä" pariskunta kuitenkin ollaan tähän asti oltu, että kyllä ne lähimmät ystävät ois joka tapauksessa asian älynny kun tupakki ei pala eikä baareissa juosta. Niin ja on sitten lohduttavia olkapäitäkin riittävästi jos huonosti kävis. :)
Joku kysyi missä töissä. Kaupassa ollaan. :)

Palataan taas ja voikaa hyvin! :heart:

R-M ja Touho
 
Olipa taas tullut tekstiä parissa kolmessa päivässä valtavasti, kiva kun on aktiivista porukkaa! :)

Eka galluppiin vastaukset:

1. Raskausviikkosi?
Rv 8+6
2. Tyttö/poika olo?
-Ei ole minkäänlaisia oloja.
3. 4D ultraan?
-Tuskinpa, en ole niin noiden ultrien perään.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
-En polta ja alkoholikaan ei ole mikään ongelma (ja muutenkin tulee käytettyä suht harvoin) eli ei on vastaus molempiin.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
Ei ole.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä?
-Joka päivä, mutta mun herkut koostuu lähinnä vihanneksista ja hedelmistä. Perjantaisin on karkkipäivä. :D
7. Meinaatko lukea masulle?
-En.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
-En, ei ole mun tyylistä.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
CSI Miami, Pientä pintaremonttia, Satuhäät, Kotikatu
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Vaikea aihe tosiaan, mutta yhteiskunnan tukea varmasti ko. tilanteessa tarvitaan ja pakkohoidon kannalla olen minäkin.

Pakko kommentoida sen verran noita keskustelussa olleita aiheita, että itsekin kolme keskenmenoa kokeneena (viimeisin kesällä ja rv13) lähden kuitenkin aina siitä lähtökohdasta, että tällä kertaa kaikki menee hyvin (niin itselläni kuin muillakin). Toki aina voi tapahtua jotakin odottamatonta, mutta sillä ajatuksella en kuitenkaan viitsi lähteä liikenteesee, sillä silloin nämä 40 viikkoa tulisi kyllä olemaan melko vaikeat.

Mullakin on ollut tänään ensimmäinen parempi päivä tän olotilan suhteen, vain aamulla pientä pahoinvointia, mutta pitkin päivää ei ole ollut sitä kuvotusta, jota menneinä viikkoina on ollut. Ihanaa!
 
Iltaa tytöt :wave:

Jiimii82 Olen kanssasi aivan samaa mieltä, mutta en ole ottanut asiaa esille, koska toisaalta ymmärrän myös varsinkin keskenmenon kokeineiden ajatuksen. Mutta sinä toit kyllä esille just sen mitä itsekkin olen ajatellut, sillä kyllä meistä jokaisella on kuitenkin varsinkin tässä vaiheessa raskautta ihan taatusti se pelko siellä taustalla, ilman että sitä eriskeen tuo joka asiassa esille. Mun mielestä on ihanaa kun joku saa tietää ultrassa kaiken olevan hyvin ja mä ainakin henkilökohtaisesti haluan onnitella ja olen aidosti onnellinen kun jonkun pikkuisen sydänäänet kuuluvat. En ainakaan itse halua tuoda erikseen esille, että se voi vielä mennä kesken ja niin edelleen...Tottakai se voi. Kaksi ystävääni ovat synnyttäneet kuolleen lapsen, joten ennen kuin vauva on elävänä maailmassa, moni asia voi mennä pieleen. Ja vielä senkin jälkeen voi sattua vaikka mitä. Ja pyydän myös anteeksi tätä purkausta (muutenkin kiukuttaa koko ajan :ashamed:), mutta olen Jiimiin kanssa samaa mieltä. Anteeksi, en halua pahoittaa kenenkään mieltä :hug:

Pakkastyttö Mä olen varsinkin aamuisin ihan tolkuttoman väsynyt , töissä jaksan ihan hyvin, mutta sitten illalla taas kotona olen ihan rättipoikki ja voisin mennä suoraan töistä nukkumaan.

Kotidopplerista täällä on myös ollut puhetta, me ei voidan semmoista hankkia kun mulla on semmoinen erikoinen fobia, että mua inhottaa mun oma syke. Yök. Mulle siis tulee heti paniikkihäiriö, jos pitää kuunnella omaa tai muiden sykettä, vauvan syke on asia erikseen :D

Minäkin olen töissä kaupassa, ihan siis ruokakaupassa, kukas muu oli myös?
Musta tuntuu, että on pinna nyt tosi kireällä töissäkin, asiakkaat ärsyttävät eivätkä osaa tehdä mitään oikein :D :ashamed: Selkeästi kyllä johtuu tästä raskaudesta, koska yleensä olen pitkäpinnainen ja annan mammojen rauhassa kaivelle kolikoitaan :D

Syötävää pitäisi saada säännöllisin väliajoin, koska muuten tulee huono olo ihan kunnolla ja alkaa pyörryttämään..

Ostin muuten jo muumilaakson vauvakirjan ja sitten semmoisen pienen kirjasen, jota pidän raskauspäiväkirjana ja kirjoitan sinne omia tuntemuksia ja ajatuksia :heart:

Vaniljainen ja Kultakimpale 6+1 :heart:
 
innoM: ei sitä vielä keretty tutkimaan, kun mulla kerkes olemaan vaan yhdet menkat välissä, kun tulin taas raskaaksi :)

Raskaana tiesi olevani jo ennenkuin olin edes testiä tehnyt. Vessan peilistä kurkisti pizzanaama :( Olo on kun teininä konsanaan. Tissit tuntuu räjähtävän, mutta on tää siltikin vaan niin ihanaa :)
 
Heh, mun äiti kysy multa suoraan, että koska se syntyy, kun käytin äsken pojat siellä saunassa, meillä kun on pesutilaremppa kesken. Oikeasti, olin ihan, että mitä? Äiti oli vaan, että hän jo katteli viimeks kun oltiin pesulla, että meille tulee vauva. Mä olen viikolla seittemän. Musta tuntuu, että suunnitelma kerron-sukulaisille-toukokuussa ei ehkä toimikaan. Pahus. Otti sen kyllä yllättävän rauhallisesti. Omasta mielestäni ei näy vielä missään.....

Mäkin teen leipätyötäni päiväkodissa. Tai nyt oon ollu kohta jo sen kolme vuotta kotona. Enkä kyllä päiväkotiin haluais palata, ellei oo pakko. Mutta ei tässä nyt ihan heti tartte töihin menoo miettiä, ehkä sit vuonna 2015. ;)

Galluppiin en jaksa vastata, oon ihan zombi. Nukahdin äsken tonne esikoisen sängylle, kun luis iltasatua. Mutta mahalle en lue, koska luen jo syntyneille. Kuunnelkoon samalla. :p Telkku meillä ei näy, kun ei oo digiboxia, mutta dvd:ltä kattelen NCIS rikostutkijoita, ihan paras sarja! Ja sitten kaikkia romanttisia leffoja kulutan ihan hulluna. Kirjoista luen mielelläni kaikkea tosi "kevyttä", romanttista tietenkin. Nyt oon lukenu paljon Debbie Macomberia, Sparksista tykkään myös. Ja sitten salainen paheeni manga, taidan olla vähän jo vanha, mutta rakastan Nanaa ja lueskelen paljon mangaa myös netistä.
 
Iltaa!

Kylläpäs te olette ahkeria kirjoittajia, mukava lukea! :) Jaksamista pahoinvoiville ja vuodoista kärsiville. Minusta on kivaa, kun täällä osataan sanoa vaikeistakin asioista toisille nätisti. Ai niin, mulle voi synnäriksi lisätä NKL:n.

( . ) Villakangastakki ei kohta mene kiinni ja olo on kuin tankilla. Onhan tässä jo 6. viikko... Oikeesti! Käsittämätöntä. En oo kyllä päässy liikkumaankaan flunssan takia. Muutenkin paino päässy nousemaan syksyn aikana, kun rasitusmurtuma vei juoksumahikset... Nyt pitää olla lujana, ettei tulis tässä raskaudessa kahtakymmentä kiloa. Aluksi oli ihan semmonen olo, ettei tää raskaus varmasti jatku, mutta nyt on taas seesteisempi mieli. Aika näyttää. Ainakin rinnat on kasvanu kolmasosan ja huono olo vaivaa - jos niistäkään nyt mitään voi päätellä... :/

Leppoisaa viikonloppua kaikille ja tarrasukkia jokaisen pienelle! :heart:

Mayah ja Pupu 5+5 :heart:
 
1. Raskausviikkosi?
Rv 5+5
2. Tyttö/poika olo?
Ehkä vähän tyttö, mutta en tiedä...
3. 4D-ultraan?
En usko, että investoidaan siihen.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia?
Tupakkaa en polta muutenkaan, enkä juo pisaraakaan raskausaikana.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä?
Ei taida olla.
6. Kuinka usein herkuttelet ja millä?
Tavoite herkutella vain viikonloppuisin, nyt vl on siinä mielessä alkanut aina torstaisin :( Jäätelö on heikkous nro 1.
7. Meinaatko lukea masulle?
Esikoiselle luen paljon, samalla Pupukin kuulee <3 Minäkin aion laulaa.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms?
Viimeksi jäi kirjoittamatta - voisinkin penkoa esille silloin saamani raskauspäiväkirjan.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)?
Täykkärit, Greyn anatomia, Taivaan tulet,Beck-elokuvat ym.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä?
Sääliksi käy, mutta kannatan ehdottomasti pakkohoitoa. Kamalan ristiriitaista, että jotku piittaamattomat saattaa saada lapsia ns. helposti ja joillekin se ei kertakaikkiaan ole mahdollista :( Lapsen etu pitäis olla ykkösasia tässäkin ja yhteiskunnan tulisi huolehtia heikoimmista!
 
Jaahas ja taas tulee verta/tuhrua paperiin pyyhittäessä. Vähän jotain jomotteluakin ollut. Mies tokas, että "sulla olis nyt menkat". Hyvin se pitää vissiin kirjaa ja tottahan se on. Joo olishan ne suunnilleen nyt, mutta en mä vaan jaksa taas uskoa, ettei sitä keskenmenoa tulisi. En kyllä jaksa ajatella asiaa edes enempää. Tulee keskenmeno, jos tulee. Elämä jatkuu. Ens viikolla fiksumpana, kun suunnistan ultraan. Huoh. Huono olo vaan jatkuu ja väsyttääkin.

innoM + Pulla 9+1(?)
 

Yhteistyössä