Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Heippa kaikille!
Ei oo tullu kommentoitua mitään aikoihin, kuulumiset oon käyny kuitenki lukemassa päivittäin...

Täällä ei olossa juuri muutoksia, välillä kokonaisvaltaista etovaa oloa, mut ei mitään pahoinvointia kuitenkaan. Tissit edelleen kipeät ja varsinkin iltaa kohti juilii vatsaa. Nukkua voisin helposti kellon ympäri. Ja unet on taas melko villejä ja tapahtumarikkaita... Kestoturvotusta on ollut pitkään ja kyllä oikein tarkkaan katsoessa on pientä pömppöä havaittavissa vararenkaan alta... :p Mun laskujen mukaan tänään 6+3.

Niin ja Memelisa sit ku päivittelet listaa, niin esikoinen on meille tulossa ja synnäri on KYS. Laskettu aika nettilaskureiden mukaan joskus 22.9 paikkeilla. Mut niinkuin tuossa oli jo puhetta niin päivittyy sit ultran jälkeen. =)
 
iltaa kaikille :wave:
Noopulle toivon mielenrauhaa :hug: Uskon, että asia vaivaa kovasti! :( En varmasti itsekkään pystyisi samassa tilanteessa olemaan rauhallinen! Kuitenkin kun netistä googlaa niin tuo vuoto alussa on ihan älyttömän yleistä :heart:
Harmi, etteivät he osanneet nyt lääkärissä yhtään auttaa, ite varmaan varaisin ajan yksityiselle, että saisin selvyyden, en kestä yhtään epätietoa :(

Anazu Tervetuloa ja ihanaa kun hoidot ovat auttaneet teille :heart:
Mulla on pelko koko ajan varjostaa tätä onnea, ainakin niin kauan kunnes saan ultrassa tietää siellä edes jonkun olevan. Mutta pelontunne on varmasti ihan normaalia, näillä aikaisilla viikoilla kun mennään! Yritetään nauttia olostamme ja murehtia vasta sitten jos aihetta moiseen tulee :hug:

Tänään ei ole ollut ihan niin paha olo kuin eilen, eilen jo kävin vessassa kaksi kertaa yökkäilemässä ja melkein soitin töihin, että on vatsatautia :D Päätin sitten kuitenkin yrittää ja selvisinkin siitä jotenkuten. Tänään on ollut vaan silloin tällöin kuvotuksen tunnetta, mutta vessaan asti ei ole tarvinut mennä.
Vatsassa on nyt ollut jomotuksia, vihlomisia ja painon tunnetta ja myös täällä, kuten monella muullakin, VÄSYTTÄÄ!! ZZZZZZZZZZzzzzzZZZZ Tuntuu, että vois vaan nukkua koko ajan.
Ja nam, mandariinit on ihan herkkua, niitä pitäis olla koko ajan kädenulottuvilla :D

Vaniljainen ja poksuva Kultakimpale 6+0 :heart:
 
Tosi on, että ultrassa laskettu aika sitten varmistuu, mutta kun mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa menkoista laskettu päivä pitänyt kutinsa ultrankin jälkeen. Eli kunnes toisin todistetaan, niin tänään on rv 6+6 ;)
 
Juuh... toi on kyllä niin jännä... mä ite laskin et ois la 16.9 ja netti laskurit antaa saman päivän... Ihmettelen sit vaan et mistä se neuvola repii ne kaksi päivää lisää :LOL: Toisaalta mulla on sellainen olo, että tämä saattaisi olla jo pidemmälläkin :whistle:
Nooh sama se kyllä se ultrassa selviää... jäi vaan vaivaamaan mieltä : /
 
Hipsunen ja muut: neuvola laskee (ainakin meillä) 28 päivän kierron mukaan. Siitä tulee ne ylimääräiset päivät. Toisekseen, mun logiikalla :D, jos laskettu aika on sama niin kyllä silloin kaikki poksuu samana päivänä, kyllähän se viikko on jokaisella yhtä pitkä ;) :D Mutta laskettu aika on teoreettinen kuukautisista laskettuna, samoin hedelmöityksestä, mutta koska kukaan ei osaa ennustaa niin tottakai siitä on hyötyä tietää, että milloin SUURINPIIRTEIN se lapsi on tulossa... ja esim. teoreettisen lasketun ajan mukaan seurataan kehitystä jne. Ultrassa selviää joo, että miten pitkällä oikeasti ollaan, mutta eihän sekään tarkoita, että lapsi syntyisi just silloin kun siitä päätellään ;)

JiiMii: tälläsen löysin myös: Etusivu - Tohtorilla on asiaa - Maitohappobakteerit - Tohtori.fi Toivottavasti saat apua ihottumaan ja olisi ihanaa jos lapsi säästyisi myös tuollaiselta vaivalta :hug:

Nyt on yllättävän hyvä olo! Pitäiskös heti tehdä jotain? :D Olen kyllä nukkunut tosi huonosti yöllä, eli päivä meni nukkuessa... koitanpa saada jotain hyödyllistä aikaiseksi... :whistle:

Nähdään!
tömpsis ja super 8+2
 
Hipsunen: Mulle terkka sanoi puhelimessa kans ensin 18.9. ja sitten kun laittoi tiedot koneelle, niin kone laski 16.9., minkä olin itsekin laskenut nettilaskureilla :) Oisko tossa selitys. Vikat menkat mulla alkoi 10.12.
 
Ilahtuneita uutisia ultrasta =) Siellä näkyi pikkuinen hurjasti pumputtava :heart: Lääkäri täti oli oikein ihana, ultrasi mua vaivanneet munasarjatkin ja kas!! Kaikki pco-rakkulat oli tiessään! Voi onnea! Vkoja ultran mukaan 6+3, muttei lähtenyt siirtämään laskettua aikaa, sanoi vaan että niskapoimu-ultrassa selviää sitten todelliset viikot vielä tarkemmin. (Mulla nyt neuvolan mukaan 7+0 ja la 15.9.) Ai niin ja se Femedan täti sanoi että tällä näkymällä ja vkoilla voi jo vähän huokaista helpotuksesta, nyt on yli 90% todennäköisyys että kaikki menee hyvin!

Mies on onnesta soikeena, nyt vasta uskoo todeksi kun itse näki sen :heart: men jumputuksen. Nyt voi alkaa ostella mamma-vaatteita ja vauvan nuttuja. Me meinattiin ettei kerrota tyyliin kenellekään (pomolle sit kun on pakko) eli kerrotaan jos ja kun joku kysyy, mutta muuten kasvattelen masua ihan rauhassa.

Huomenna lähdetään Tukholman-risteilylle miehen ja sen 3v.pölöttäjän kanssa, tosi kivaa! Syödään hyvin ja shoppaillaan ja rentoudutaan, ai että :)

-miirikki ja pötsi 6+3 (7+0)
 
miirikki, ihania uutisia! :) Elokuussa sain kuulla myös varhaisultraajalta kaiken näyttävän täydelliseltä, mutta toisin kävi ja keskenmeno tuli. Viikot oli silloin 6+2, kun kävin varhaisultrassa ja km todettiin 7+2. Nyt kyllä mennyt kaikki hyvin (ei vuotoja tms), mutta en silti kyllä vielä lähde ostelemaan mitään mammavaatteita tai nuttuja, mutta ihanaa, että joku jo "uskaltaa" :) Ihanaa risteilyä!

Kertomisesta vielä, että nyt tietää tosiaan vain 4 ihmistä miehen ja mun lisäksi. Ei todellakaan olla siis asiasta juoruiltu, kun ei mikään vielä ole 100% varmaa, kuinka raskaus etenee.

innoM + Pulla 9+0
 
innoM Juu kyllä tässä vielä varovaisen toiveikkaita ollaan, mutta mun maha pömpöttää varsinkin näin iltaisin kuin rantapallo eli on pikku pakko uskaltaa ostaa noita mamma-housuja :D Mulla ei kanssa ole ollut mitään vuotoja tai kipuja ja nyt helpotti toi tieto ettei ainakaan ole tuulimuna ja munasarjat on kunnossa.

Tein päätöksen etten stressaa ja pelkää enää vaan nautin täysillä tästä raskaudesta, tapahtuu mitä tapahtuu, siihen en voi juurikaan vaikuttaa, päinvastoin, eikös sitä ole tutkittu että äidin stressihormonit vaikuttaa myös sikiöön epäsuotuisasti?

Mulla tietää pari lähintä työkaveria ja miehellä kans joku työkaveri, muttei muut. Tai tietysti te, kanssasisaret =)

miirikki + pötsi 6+3 (7+0) jälleen
 
Kiva lukea hyviä uutisia! :)

Oletteko kuinka väsyneitä ja miten se teissä näkyy? Minä muistan esikoisen raskausajalta, että olin ihan alussa väsynyt, mutta tämä väsymys vain jatkuuuuuuu... Ja on kyllä aika lamauttavaa. Päivisin saa ihan vain keskittyä siihen, että tulee esikoinen hoidettua ja pakolliset kotihommat, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole energiaa. HG oli minulla 128, tänään neuvolassa otettiin. Normaaliahan se väsymys on, mutta vitsi, kun.... VÄSYTTÄÄ :D Toinen sitten mistä en jaksa ollenkaan edes vitsailla on tämä pahoinvointi. Huh ja uh, mutta pitää koittaa olla valittamatta. Jospa sekin hellittäisi pian!

Öitä kaikille... :)
 
Sori mut nyt mun on pakko jo aukaista suuni...
InnoM taidat olla aika suorapuheinen,välillä mielestäni ehkä liikaa,anteeksi nyt vain mutta olen meinannut tästä monta kertaa sanoa,mutta olen pitäny ”suun supussa”..
Esim. kun kommentoit vuodoista mitä jollaki sattuu olemaan niin kommenttisi on tyyliin ”joo mulla oli just noin silloin kun sain keskenmenon..”ja samaten näytti olevan nyt ku Miirikki innoitsi että asukilla kaikki hyvin"..kaikki täydellistä ja kesken meni.." jos joku on nyt onnellinen eikä pelkää niin antakaamme iloita!!!Sille ei voi mitään jos elää pelko perseessä.
Ja nyt ku oli tuosta ultrasta...no mitäköhän hiton järkeä niitä laskettuja aikoja on sitte tuonne laittaa ennen kuin on ultrassa käyny?!?!kyl sitä nyt jonku ajan haluaa tietää ehkä tässäki vaiheessa ja eka ultra ku on vasta aikaisintaan ku eka neuvola rv8-10 ja ultraa ei välttämättä silloinkaan (ainakaan täällä).
PYYDÄN ANTEEKSI mutta mun oli nyt pakko purkautua vaikka huudot tästä saisinki..
lähden nyt sänkyyn lukemaan kirjaa ja rauhoittumaan..
-----------------------------------------------------------------------
Miirikki ihania uutisia:heart: nauti täysillä! kun itse voit hyvin niin masuasukkikin voi :heart:
Tömpsis kiitoksia linkistä =) maitohappobakteereita olenkin tässä (välillä kylläki) popsinu,ennen raskautta jo sillä ku kuulin että helpottaisi raskautumista ku tasottaa Ph:ta...

JiiMii+asukki 7+6 huomenna poksuu vai poksuukohan....
:headwall: öitä. ja anteeksi vielä mut en vaan voi olla hiljaa enää.
 
Jiimiiäläs ny ala ripittään ketään. kyllähän täällä iloitaan mutta voinen sanoa elämän kokemuksella ettei näistä asioista oikein tiedä etukäteen. Kannatan suvaitsevaisuutta molempiin suuntiin - minusta on hyvä että kerrotaan raskauden toinenkin puoli ja ihan hyvä että ollaan realistisia. Koko raskaus & synnytys vaatii noin miljoonan solun kohtaamista, elimistön koordinaation muutosta hetkestä hetkeen - mikään ei ole varmaa ja kelkka voi pysähtyä milloin tahansa. Tämä on elämän kulkua. Itse en ole käynyt neuvolassa, mutta luotan kaiken menevän hyvin ja olen valmis ottamaan vastaan jos jokin meneekin toisenlaisella käsikirjoituksella. Ja suon kaikille niin höösäämiset kuin jarrutukset tässä suuressa taiteen lajissa. Lapsi on Lahja.
 
tosta samasta asiasta puhutaan ilmeisesti joka kuukausipinon alkuvaiheessa - toiset haluaisivat voida odottaa "sinisilmäisesti" ja toiset sitten kertovat elämän tylyjä tosiasioita. mielestäni on hyvä tietää mahdolliset vaarat, kuulla toisten kokemuksia, mutta olen samaan mieltä JiiMiin kanssa, että joskus voisi vähän pehmentää sitä kirjoittelua. Tulemme viettämään toivottavasti yhdessä monta kuukautta, ja olisi ehkä kohteliasta itse kunkin miettiä miten sanansa laittaa ja kuinka tuomitsevasti toisten onnellisuuteen, hössötykseen tai pelkoihin kommentoi.

miirikki: minäkin yritän suhtautua iloisesti :) vaikka pelkäänkin todella usein, niin olen päättänyt antaa itseni iloita, se mahdollisen keskenmenon suru on ihan yhtä suuri, vaikka en olisikaan kertaakaan iloinnut raskaudesta... ja sitten huomaankin lapsen synnyttyä, että koko raskausaika meni "hukkaan". Tämä on vain minun suhtautumiseni tähän asiaan tällä kertaa. Nauti sinäkin niin paljon kuin pystyt! :) Juu, usein puhutaan, että stressaaminen on pahasta. Ja mä oon kanssa tilannut jo mammahousuja, kun en mahdu mihinkään normaaleihin vaatteisiin :D :D

Ystävällisin terveisin,
tömpsis
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kommentoida lasketusta ajasta. Eli laskettu aikahan katsotaan kuukautiskierron mukaan, ne neuvolassa osaa laskea sen sun oman kierron mukaan, kun se sinne ilmoitetaan. (Ei sitä turhaan esitietolomakkkeessa kysytä...) Mikäli tämä aika heittää niskapoimu-ultrassa yli viikon eli siis seitsemän päivää, laskettu aika muuttuu. Mikäli heitto on vaikkapa viisi päivää, laskettu aika pidetään siinä, mikä se kuukautisista laskien on.
Ja tulee myös muistaa, että laskettu aika on plus miinus kaksi viikkoa tästä neuvolasta saadusta päivämäärästä.
Kiitos. Oli pakko kommentoida.
Niin joo, ja vielä, mulla neuvolan kuukautisista laskema aika on aina pitänyt kutinsa, ultralla kun on katsottu, niin heittoa on ollut korkeintaan kaksi päivää, eli siis laskettu aika ei ole muuttunut kummassakaan aiemmassa raskaudessa.
Vielä se, että laskettua aikaahan ei muuteta kuin kerran ja nimenomaan niskapoimu-ultrassa, eli vaikka sitten rakenneultrassa näyttäisi, että heittoa tulee vaikka 8 tai 10 päivää, laskettua aikaa ei enää muuteta.
Kiitos. :)
 
Moikka! Mut voi poistaa etusivulta. :) Kaikki on hyvin, mutta en vaan pysy yhtään kärryillä. Kirjoitan muuallekkin ja tämä vain on jäänyt niin vähille. Jatkan täällä tuolla pikkukakkosten ketjussa. Ihanaa odotusta meille kaikille! :heart:
 
Miirikki: Ihania uutisia:) Pitäkää hauskaa risteilyllä! :D

Pakkastyttö
kyseli väsymyksestä. Mulla tulee päivän aikana aalloittain unetus. Ihan armotonta tää ei ole, mutta esim. illalla nukahdan kesken tv:n katselun aina.

Ja mitä tähän vallitsevaan keskusteluun tulee, niin kaikkihan me haluamme jakaa kokemuksemme ja tietomme, mutta joku suodatin olisi hyvä pitää jutuissa. Riskit kaikilla on tiedossa varmasti. Olisi kiva pitää yllä keskustelua hyvässä hengessä. Tosi kuitenkin on, että jos jokin vaivaa niin parempi sanoa ajoissa, kuin kerätä kaikki sisälleen ja sitten räjäyttää koko pakka.

Mun nassu edelleen kuin murrosikäisellä ja kahvi etoo, muuten hyvä :)

Mädchen :heart: 7+0
 
Mites toi laskettu aika sit menee kun mulla kuukautisten mukaan olis tänään 8+3 mut ultran mukaan onkin vasta 6+6? kun mulla ei oo koskaan ennen tätä ongelmaa ollu molemmista aikasemmista on heittäny max se päivän tai pari.
 
Kyllä munkin mielestä kandee nauttia ja iloita alusta asti. Eihän sitä koskaan tiedä miten käy...mutta käy sitten niin kuin käy....valtaosalla kuitenkin hyvin:D Vaikka meilläkin oli todella toivottu raskaus...omaan päähän ei oikeen viellä ole juurtunut ajatus että musta tulee oikeesti äiti:p. Itse kävin eilen kans ostaa joitakin vauvan vaatteita että ajatus tulisi hieman todemmaksi:D

muffi ja nappula 8+3
 
Keskusteluun sen verran että jokainen taaplatkoon tyylillään. Raskaus on niin henk.koht. juttu ja jokaisen "historia" vaikuttaa siihen miten asiaan suhtautuu. Ne jotka haluaa nauttia ja iloita asiasta niin ei pilata niiden iloa ja toiset taas tykkää ollan enemmän hissun kissun niin saavat ehdottomasti niin olla.

Mullakin piti olla jo alkuraskauden ultra mutta se perkules siirty :kieh: No ei se mitään, pahoinvointi on sitä luokaa (eilen oksensin n. 15 krt) että uskon kaiken olevan hyvin. Ajatteli tilata mammapöksyjä kun tuntuu että kaikki housut ahdistaa ja on painavinaan mahaa. Kaveri lupas antaa mulle kaikki vanhat odotuspaitansa ja niitä jo innokkaasti odottelen.

maximilian ja rv 8 hyvässä vauhdissa :D
 
Huomenta :wave:

Eilen poksui viikot ja niin poksuu mun naamakin :( Finnejäfinnejäfinnejä.. Isommat rintaliivit piti käydä ostamassa kun kannut ei enää mahdu kuppeihin ja nuo melkein kymmenen vuotta vanhat imetysliivini eivät ole ihan hirveän söpöt :D Käytännölliset kyllä.

Enää en ajattele raskauttani ihan koko ajan. Olen jo alkanut sisäistämään asian ja tiedän ettei se mene kesken jos välillä keskitän ajatukseni johonkin muuhunkin :D

Lasketun ajan laskeminen meni mulla puhelimessa neuvolantädin kanssa näin:

Täti: Milloinkas viimeiset kuukautiset alkoivat
Minä: 27.11
T: Jahas, eli laskettu aika olisi 3.9
M: Niin no mulla on pitkä kierto ja tunnen oviksen selkeästi, luulen että se kuitenkin on 8.9 sitten ultran jälkeen varmaan varmistuu
T: Aivan niin, meillä on vaan tämä peruskiekko jolla merkataan alustava päivä.
Ja ultrassahan ne viikot vahvistuivat ja lasketuksi ajaksi tuli juuri tuo minun "povaama" päivä :)

Anazu tervetuloa! :flower:

Nyt täytyy ihan kommentoida noihin Jiimiin ja innoMin teksteihin.. Jos Jiimii ei olisi asiasta avautunut niin minä olisin kyllä. Nuo vuotokeskustelut on mun mielestä enemmänkin ok ihan vain siksi että odottava äiti on itsekin asiasta huolissaan ja on paljon keskenmenoa ajatellut. Mutta. Silloin kun tuleva äiti saa nähdä ensimmäisen merkin siitä että sisällään todella kasvaa uusi elämä ja sen sydän lyö. Silloin onnitellaan tosi runsaalla kädellä ja on mielestäni epäkohteliasta aikuiselta ihmiseltä alkaa nykimään mattoa jalkojen alta. Kyllä jokainen odottava äiti tietää että keskenmeno on mahdollinen ihan ilman toisten muistuttamistakin. Minulle (keskenmenoja kokeneena) lääkäri sanoi että jos vahvat sydämmenlyönnit voi ultralla todeta, on 95-97% mahikset että raskaus jatkuu loppuun asti.

Joten Jiimii, kaikki okei :) Ja innoM säkin oot okei :D jos vaikka vähän herkkyyttä kun ollaan tässä kaikki aika herkkiä :hug:

(Herkistyin muuten tässä pari päivää sitten mun omalle artikkelilleni nuorten yksinäisyydestä ja syrjäytymisestä kun luin sitä miehelleni äneen ja pyysin mielipiteitä :LOL: olen siis erityisnuorisotyöntekijä. Haluaako joku muukin kertoa mitä tekee työkseen?)

Edit: kylläpä taas pitään kirjoitin kun monta viestiä oli jo tullut väliin :)

Ruutinen ja Morri 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Elämän ilo onhan se hyvä että kerrotaan mutta onko hyvä kertoa kun toinen jo muutenkin peloissaan vuodoistaan tms. että "minullakin oli ja km tuli"?en minä ripittele ketään,sanoin vain niinkuin tuntu,eli aika suorapuheinen olen nykyään itsekin,mutta jotkut asiat on vaan parempi sanoa ei niin suorasti...
ja kaikki varmasti tietää että tässä voi vielä käydä huonostikin,ja "selvillä vesillä" ei olla vielä rv 12kaan jälkeen,mitä vaan voi oikeestaan tapahtua ennen ku lapsi on maailmassa,tosin RISKIhän pienenee rv12 kohdalla.ja tarkoitan juuri tuota et tietty saa sanoa ja sitähän varten tää palsta onkin että voi keskustella samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.Ja on lapset todellakin lahjoja ei niitä tuosta vaan saada tai tehdä,tiedän kyllä..

LA lasketaan juu kuukautisista,itse kylläkin laskin hedelmöittymisestä,koska testasin ovulointi pvn ja oikeastaan tuon jälkeen ei loppukuusta pystytty edes yrittämään ku olin kipee. JOten itselläni tuo merkattu LA varmaan sit muuttuu ja varmaan nuo rv+päivätkin..
 

Yhteistyössä