Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Ruutinen: Mä herkistyn itkun partaalle omasta laulusta :ashamed: En ole mikään enkelinääninen, joten ei johdu siitä :LOL: Eikä kappaleenkaan ole niin väliä, olkoon vaikka mikä iloinen renkutus niin meikätyttö nyyhkii :D
 
kaz
Halusin tulla tänne Noopulle kommentoimaan, että minulla tuli kaksi kertaa verta lorahtaen 5+5 ja 6+0 oli ultratessa syke nähtävillä.

innoM Minulla lähes sama tilanne kuin sinulla viime syksynä. 7+2 löytyi syke ja 9+2 keskeytynyt keskenmeno.

Jokainen raskaus on erilainen. Ekassa raskaudessa ei minullakaan ollut mitään vuotoja ja tässä toisessa vuodot olivat vaarattomia *koputtaa puuta*. Ekassa raskaudessa selvisin vähillä alavatsakivuilla ja tässä niitä on ollut ihan reilusti.

Paljon onnea kaikille odotukseen ja toivottavasti kaikilla menee hyvin loppuun saakka:heart:

kaz 6+1

Anteeksi, että tällä tavalla tuppauduin kommentoimaan. En kuitenkaan uskalla vielä pinoon ilmoittautua, kun tuoreessa muistissa tuo viime syksyinen, eikä tämäkään nyt hirveän ruusuiselta vuotojen takia vaikuta.
 
keskustelustaMulla nyt tosiaan 5. lapsi tulossa ja kaikki raskaudet ovat menneet ns.hyvin. Tosin esikon syntymässä oli pieniä vaikeuksia mikä johti mitä ilmeisimmin laaja-alaiseen kehityshäiriöön. Yhtä kaikki poika pärjää hyvin ja on aivan yhteiskuntakelpoinen (vaikka en sitä olisi uskonutkaan). Kuopuksen kanssa liittoudun tänne KaksPlus Pinoon ja siellä kyllä on todellakin vaihdettu kaikki tuntemukset laidasta laitaan. Monien elämässä on tapahntunut paljon ja kaikki on jaettu, siksi kai tälläinen sosiaalinen kirjekerho on perustettukin. Haluan vain tuoda esille sitä, että kaikki skaalat olisivat sallittuja eikä vain ne "aivan ihanat ja pehmeen suloset" ajatukset.
 
Tuo Herkkyys on kyl ihan eri luokkaa ku silloin ku ei ollu raskaana:LOL: tuntuu et mitää vakavampaa ohjelmaa ei uskalla katsoa sillo ku muita paikalla..ja varsinkin silloin ku kyseessä on joku vauvaohjelma ;D

Väsymyksestä kyseltiin...yöllä tulee nukuttua sellaset 9-11tuntia :O ja ihanaa ku viime yönä todella sain nukkua, en heränny käsien rappaamiseen!kerran piti pissalla käydä,normaalisti pari krt/yö.aamulla vaan yläkerran remppa(?)hommat herätti,mut katsoin kelloa ja oli jo hieman yli 9 et siinäpä sit möykätköön..unet oli taas mitä ihmeellisimpiä,mutta ihme ettei uniin tullu vampyyrejä ku iltalukemisena on nyt se true bloodin eka...
Mites muute luetteko te muut?
En ennen lukenu mut sit aloin lukeen twilight sarjaa ja sain ne luettua,sit Vuorisen tuotanto on mukavaa lukemista ja tykkään nyt muutenki lukee tollasia vampyyri/ihmissusijuttuja:vampire:

IHANAA mun etova olo on ollu pois pari pv!!!toivottavasti pysyykin pois,viimeksi käsi tuos 6.-7.raskausviikolla pois ja tuli takas ja nyt on taas pois ku 9.raskausviikko alkanee =) vielä hieman reilut 2vk ekaan neuvolaan =)

Ihon kukkimista havaittavissa myös täällä,mitä normaalisti ei ole,toivottavasti ei ihan alkais rehottaa...

Mut nyt eilen kesken jääneen leffan pariin et saan sen katottua ennen töiden alkua,iltaan menossa ja kaupan alalla olen =)
 
Mä voin kanssa kertoa tähän "vastapainoksi" että mullakin tuli tosta kakkosta rv7-8 viikon verran veristä vuotoa mut tossa se nyt istuu ja kattoo fröbelin palikoita ja syö keksiä :heart: Ja siksi kattoo telkkaria ja syö keksiä kun muu ei maistu kun on kuumeessa, aina on jollain sanomista tähänkin:ashamed:

ja tästä kolmannesta myös oli sitä veristä vuotoa ja tuhrua kolme päivää ja syke löytyi 1,5vko myöhemmin :heart:

Yöunet on mullakin nyt venähtäny helposti nukun sen 12 tuntia jos vaan saan :D Mikä on toisaalta hyväkin kun mulla on tota unettomuutta ollu koko ikäni.

Mä oon just saanu luettua ton J.R. Wardin kolme vampyyri kirjaa (eroottista kylläkin :whistle: ) ja nyt tilasin 3 torey haydenin kirjaa mitä oon jo kauan halunnu :)

Tietääkö kukaan mistä nää selkäkrampit vois johtua? Kun mulla oli jo kakkosta odottaessa tällasia ihme kramppeja jotka vetää 5-10min ihan toiminta kyvyttömäks ja hyvä että henki kulkee. Supistuksia ne ei ole eikä paniikkikohtauksia jota mulle neuvolasta kakkosesta ehdotettiin kun mulla paniikkihäiriö on eikä ne oo tällasia.

noppispoppis 6+6 (8+3) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Musta on hyvä, että täällä saa vouhottaa omista tuntemuksista. Hyvistä sekä huonoista. Mutta koitetaan tukea toisiamme ja jätetään ne menneisyyden luurangot sinne kaappeihin. Kaikki täällä varmasti realiteetit tietää ja kun joku tänne kirjoittaa vuodoista yms, niin silloin kaipaisi erityisesti niitä hyviä kokemuksia ja tukea sekä lohdutusta. Kyllä se lääkäri sitten kertoo, jos on kesken mennyt. Mä ainakin uskon ja haluan uskoa, että innoM:n ja kaikkien muidenkin raskaus menee hyvin ja loppuun asti. Onhan nyt kuitenkin enää noin 3% mahdollisuus keskenmenoon.

Haluaisin kertoa omista havainnoistani raskauteen liittyen. Esikoista kun odotin, ajattelin lähinnä sitä raskautta ja itseäni. Synnytyskin tuntui niin kaukaiselta ja utopistiselta. Kun vauva syntyi, olin suurin piirtein puulla päähän lyöty, että mistäs tuo tuohon tupsahti :D Olin niin käpertynyt itseeni, että en ollut kauheasti itse vauvaa ja vauva-aikaa edes ajatellut.

Kakkosta odottaessani meni sekä että. Hankinnat tein varhaisemmassa vaiheessa ja mietin paljon synnytystä ja vauva-aikaa. Raskaus ei ollut helppo ja koitin pitää katseeni palkinnossa.

Nyt tätä kolmosta odottaessani mietin lähes koko ajan vaan vauvaa. Siedän raskauden tuomat oireet ja koitan ajatella kuinka tämä kevät menisi pian. Kaipa osaan nauttia taas, kun paha olo helpottaa. Raskaus ei taida sopia mulle, mutta se vauva vie kyllä voiton kaikesta tästä <3

Haluan nauttia tästä ajatuksesta, että meille tulee vauva. Jos jotain tapahtuu, niin sitten eletään ja toimitaan sen mukaan, mutten silti halua kantaa joka päivä sateenvarjoa mukanani-varuilta.

Peace & love :heart:
 
Huldis: Jaan täysin sun havainnot raskauksista. Noin meni ja menee täälläkin :) Tosin mulla ei ole tuota pahoinvointia samassa määrin. Meille kun tämä on viimeinen vauva, niin senkin takia tahdon nauttia täysillä, meni syteen tai saveen.
 
Yksi minkä olen huomannut olevan erilailla tässä raskaudessa. Mä en ole vielä ollut flunssassa/influenssaa saanut. Molemmista edellisistä olin alussa tooosi kipeä. Iski melkein heti plussan jälkeen ja monet muutkin ovat huomanneet, että jostain syystä vasta raskaaksi tullut sairastuu flunssaan.

Nyt olen syönyt D-vitamiinia ja reilu pari vuotta säännöllisesti raskausmonivitamiineja. Uskon nyt niiden voimaan täysin :D Eli D3-vitamiinia otan päivässä 35 mikrogrammaa.
 
Moi!

Eipä juuri enää kuvota. Ainoastaan turvottaa!!!
Herkistymisestä, esikoista kun odotin ja tv:ssä oli joku hevosjuttu jossa hevonen nousi takajaloilleen, niin minä purskahdin itkuun! Oli niin vaikuttavaa... :D

Kyllä tässä nyt johonkin ultraan haluaisi tai sydäntä kuulemaan. Ei mitään oloa raskaanaolosta..

:wave: Tehilla ja liisa 8+3
 
miirikki, okei :) En todellakaan pahalla tarkoittanut, kuten joku vissiin täällä luuli :hug:

Pakkastyttö*, todella väsynyt varsinkin iltaisin ja se näkyy niin, että istun telkkaria tuijottamassa silmät melkein kiinni ja nukkuen :D

JiiMii82, olen suorasanainen ja mielestäni on vaan parempi sanoa asiat suoraan, kuin esittää jotain muuta(joskus sanon kyllä varmaan vähän liian ytimekkäästi mielipiteeni/asiani). Koska on kokemusta 2 keskenmenosta, jotka ovat vuodoilla alkaneet (kohta varmaan kolmesta??, kirjoitan siitä kohta lisää), niin haluan vain kertoa oman tarinani. Enkä todellakaan pahalla tarkoittanut miirikkia kohtaan mitään :)

Ruutinen, joo tosiaan en halunnut pilata kenenkään iloa sykkeistä, mutta jos ekan ultran(varhais) aletaan suunnilleen uutta autoa ja vaunuja ostelemaan(siis heittona tämä), niin ehkä kuitenkin kannattaa vielä odottaa pääsyä sinne "paremmille viikoille" :) Ja mun mielipide tämä. Hienoa, että joku uskaltaa, jo nyt ostella, mutta tiedän sen tunteen, kun ne ostetut tavarat/vaatteet näkee keskenmenon jälkeen ja se ei tunnu kivalta.


No nyt omaan (.). Eilen illalla(myöhään) pyyhkiessä ensimmäiset tuhrut, joita tuli vielä yölläkin. Ei tosin joka kerralla. Kipuja ei juurikaan ole. Laskin, että menkat pitäis olla suunnilleen nyt näinä päivinä, joten? Pahoinvoinnista en osaa sanoa vielä mitään, kun vasta heräsin. No, en kyllä ala asiasta stressaamaan, koska se pysyy jos on pysyäkseen. Jos kivut/vuoto yltyy niin sitten kyllä menen tarkistamaan tilanteen, mutta muuten otan rauhassa päivä kerrallaan :) Että tosiaan kaikkea voi käydä, vaikka alku näyttäisi kuinka hyvältä tahansa.

innoM + Pulla 9+1
 
Heipparallaa taas kaikille. Pikaisesti taas päivityksiä hoitelen tänään.

Voi tätä ihanuutta ku on vapaapäivä, saa nukkua ihan kunnolla muutaman aamun. Yöuntaki menee reippaasti tuo 10h mut silti ei taho töissä jaksaa 8 tuntia, tekis vaan mieli olla kotona katella leffoja jne. Aika vetelä olotila kyllä on. Täällä mennään taas aika normaaleissa olotiloissa, välissä saa ihan miettiä et hetkinen olinko mä nyt raskaana. Ainoa konkreettinen mikä nyt on ni on tää masun pyöristyminen... ei tätä kyllä oikeesti piilossa piä kauaa :D

innoM: on hyvä puhua asioista kaikilta kannoilta. Mutta olen samaa mieltä kyllä ruutisen kanssa siitä et joka ikiseen väliin ei ehkä tarvitse muistuttaa keskenmenoista yms, meiän kaikkien tulisi nyt muistaa ottaa rennosti ja nauttia, jääpuikko perseessä on ikävä olla ;) En nyt ala laskemaan mut aika monesti oot jo kertonut keskenmenoistasi. Tiedän ettet varmasti tarkoituksellisesti kirjoittele ns. negatiiviseen sävyyn, mutta joskus mullekkin tulee valitettavasti vähän ikävä fiilis. Hyvää varmasti tarkoitat. Ja mitä noista ostoksista puhuttiin ni mä oon suunnitellu kaiken vauvatarvikkeiden ostoa jo viime keväästä asti, vaikka nyt vasta tärppäsi, eihän suunnittelu ole vielä konkreettista toimintaa, myöhemminkin kerkee :) Toivottavasti vuotosi on ihan harmitonta ja säkin saisit sen oman nyyttisi jo pitkän odotuksen jälkeen syksyllä kainaloon.

Herkkyydestä on myös kirjoteltu. Mä en voi sit kattoo yhtää hää-/vauvaohjelmaa ilman jatkuvaa pillittämistä. Myös kaikki rakkauselokuvatki herkistyttäää ihan hiiteen. Muissa asioissa ei herkkyyttä kyllä huomaa. Nautin kyllä niin olostani ja esille puskevasta masusta, sitä on niin kiva silitellä :) Vessassa tulee ravattua 2-4 kertaa yössä, riippuen siitä miten paljon vettä oon jaksanu päivän aikana juoda. Nyt vähän vähentyny ku kotihanasta tule vesi menee tosi nopeesti pahanmakuseksi, pitänee varmaan lähtee kaupasta ostamaan lähdevettä johon vähän vois sitruunamehua sekoittaa.

Elämän Ilo: olen kanssasi samaa mieltä että kaikista asioista saa ja pitääkin saada puhua, mutta lähinnä tässä nyt taisi olla kyseessä se että kun joku iloitsee niin heti ollaan muistuttamassa siitä ettei kaikki menekkää niin hyvin kuin haluaisi menevän. Kyllähän me kaikki nää asiat tiedetään et keskemenoja tulee jos on tullakseen, mut en ehkä itse haluaisi kuulla moisia (siis itselleni tarkoitettuja kommentteja) jos oisin juuri tullut ekaa kertaa ultrasta :) Yleisesti asiastahan on sit hyvä puhua.

Anazulle tervetuloa ja valtavasti onnea plussasta! Iloista odotusta :)
 
Huomenta kaikille!!

Väsymystä tuntuu olevan liikkeellä kaikilla, täällä myös... Eipä meinaa kahdet päikkärit ja yöunet riittää. Päivällä ei uskalla oikasta näköjään hetkeksikään vaikka ei edes väsyttäisi. Aamulla sain eskarilaisen vietyä ja ajattelin hetken lukea kirjaa niin näinhän siinä kävi, että täällä heräillään taas.

Lukemisesta joku kyseli, tällä hetkellä menossa Twilightin viimeisin kirja varmaan 4:n kerran, Robin Cook ehdoton suosikki, mutta loppu peleissä kirja kuin kirja tulee luettua jos takakannen teksti vähääkään miellyttää...

Herkkyydestä sen verran, että täällä kaikki tuntuu olevan yhtä itkemistä. Niin televisio ohjelmat kuin kirjatkin. Ja voinette uskoa, että muutaman päivän Twilightn lukemisen jälkeen on kyyneleitä vuodatettu ihan urakalla =)

Memelisa : Jos viitsit vaihtaa vielä minulle tuon la päivän siihen 16.9 kuten Mädchen, kun samoilla mennään niin luotetaan siihen niin kauan kunnes ultra toisin todistaa ;)

Kaikille jaksamista ja säkki kaupalla onnea odotukseen :wave:
 
Kyl mä InnoM komppaan sua tossa, et en pidä kovin järkevänä ostaa kaikenmaailman bodyja ja muuta vauvasälää ekoilla viikoilla, minne siinä kiire on. Jos raskaus etenee normaalisti niin asia ok, mut jos ei, aika kipeästi se ottaa niitä vauvakamoja katsella keskenmenon jälkeen, varsinkin jo uusi raskaus ei meinaa alkuaan saada. Sit jos hankitaan autoa tai asuntoa raskauden kustannuksella alkukuukausina niin se on jo ihan typeryyttä se. Keskenmenoa kokemattomat eivät voi sitä tuskaa ja pettymystä tietää ja sen jälkeen suhtautuu raskauden jokaisen etenevään päivään nöyrällä onnella, mitään ei pidä itsestäänselvänä. Älkää siis tuomitko, jos keskenmenoista julistamme, se kun voi tulla kenelle vaan ja milloin vaan eikä sitä koskaan omalle kohdalleen osaa odottaa.
 
Hipsunen :) Mihin neuvolapiiriin muuten kuulut? Ettei se th-tätikin vaan ois sama ;)

Toivottavasti innoMin tuhruttelu ei tällä kertaa tiedä huonoa :hug:

Twilightit luettu täälläkin sen sata kertaa ja noi J.R. Wardit kans, suomeks ja enkuks. Uusin kirja (eng) ilmestyy huhtikuussa, sitä odotellessa ;)
Lapsille luin yksi ilta Samettipupua, ja itkeä pillitin melkein heti ekasta sivusta alkaen. Pojat olivat hiukan kummissaan, mikä äitiä vaivaa :confused:

Nyt tekis päikkärit terää, jos vaan vois nukkua.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa aurinkosita perjantaita kaikille!!

Täällä sairasteltu flunssaa tämä viikko, kaksi päivää nyt ollut kotona saikulla.

Paljon ollut juttua kaikesta, joka päivä oon käynyt lukemassa, mutta jotenkin näillä ihan alkuviikoilla ei asiaa pahemmin ole, ja täällä vasta yritän "tutustua" teihin niin ei pahemmin ole tullut kirjoiteltua.

Mahan juilimiset on siirtynyt enemmän iltapainotteisiksi ja pallo mahan sisällä tuntuu vahvistuvan. Enään ei jalkoja voi rasvata kuten ennen, tuntaa aikas inhottavalta kun kohtu jää jalkaa vasten painuksiin.
Äitiys vaatteet kävin kellarista hakemassa, tosin eipä niitä varmaan moneen viikkoon vielä tarvita. Pinnasänkykin ostettiin jo lokakuussa vaikka vauvasta ollut vielä tietoakaan. Oli vaan juuri se sänky, mikä halutaan, tarjouksessa ;) Mullakin yksi keskenmeno takana esikoisen ja kakkosen välissä ja hieman onv arjostanut nyttenkin, mutta kun kohtu tuntuu aksvavan ja oireilua on niin en jaksa huolestua. Tissit on päiväpäivältä kipeemmät jne...

Kuvostusta ei vielä ole ollut, tosin aiemminkin alkanut vasta 6+.

Santtu 5+0
 
Mädchen H:lan piiriin kuulun :whistle: Aika uskomatonta miten voi kaikki täsmätä noin... Nyt jos vielä sama neuvola ja sama täti niin varmaan asutaan samassa talossa ;) Pitääkin etsiä nuo J.R. Wardit jostakin ja katsella minkälaisia ne on... alkaa valitettavasti Twilightin loppu TAAS häämöttämään, vielä olis luettavana tuo Bree Tannerin lyhyt elämä, se on vaan niin lyhyt ettei siinä montaa tuntia mene =)

Santtu81 Pikaista paranemista :wave:
 
Anteeksi vielä, jos olen pahoittanut jonkun mielen. Jotenkin sitä vain (edelleen lapsettomana) keskenmenojen jälkeen(2 km, kohta 3?) on niin negatiivinen, eikä haluaisi muiden kokevan samaa, että ostellaan heti "plussan" jälkeen kaikkea vauvalle, iloitaan ja eletään pää pilvissä, kun sitten tuleekin päivä, ettei enää sykettä löydy. Kyllä se kirpaisee, mutta mielestäni on hyvä varautua kaikkeen, myös siihen, että asiat eivät aina mene niin, kuin tahtoisi. Eihän se km kaikille tule, mutta ne jotka sen ovat kokeneet, tietävät kyllä mitä haen tällä takaa. Jos joku haluaa plussattuaan ostella kaikkea vauvalle, niin ostakoot. Kerroin vain, että se kirpaisee syvältä nähdä ne, jos km tuleekin. Kuitenkin olen nyt kahteen kertaan kuullut (elokuussa ja nyt tässä raskaudessa) kaiken näyttävän täydelliseltä(että kaikki menee varmasti NYT hyvin) ja kappas, taas tuhruinen wcpaperi kädessä.

(.) No, tähän asti ainakin ollut täysin tuhruton päivä, mutta sen tosiaan näkee ajan kanssa miten tämä raskaus etenee, vai eteneekö. Kyllä meinaan käydä ens viikolla ultrassa, jos vielä jotain tuhruilua tms tulee. 1,5 vk olisi vielä np-ultraan ja sinne asti en kyllä odota.

innoM + Pulla 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :wave:
Töistä kirjoittelen kun on nyt luppoaikaa, eikä enää jaksa oikeen keskittyä mihinkään, tahtois jo kotiin :p
Osaa otan minäkin tähän vallitsevaan keksusteluun.Mä oon huomannut saman tyylin, joka on hiukan töksähtävä ajoittain. Mullakin on kurja muisto sellaisesta tilanteesta, kun olin nuori ja ekaa kertaa sain tietää olevani raskaana. Olisi ollut ensimmäinen lapsenlapsi miehen vanhemmille sekä omilleni, joten hössötys oli melkoinen. Olohuoneessa oli vaunut ja sitterit ja vauvanvaatteet jo ennen ekaa ultraa :D Ja normaalia pahoinvointia yms oli ja päätä särki, oireet meni ohi ja kaikki oli hyvin. Ekassa ultrassa todettiin että vauva sairastaa turnerin syndroomaa (oli siis tyttövauva, tuo tulee vain tytöille) ja niin pahassa kunnossa oli ja turvotus suuri että lääkäri totesi ettei vauva tule elämään ensi maanantaihin asti. Tuolloin oli torstai. Ja niinhän siinä kävi että keijuksi taivaaseen joutui tuo pieni tytöntyllerö. Muista kuinka se oli asetettu makaamaan pieneen astiaan ja saatiin siitä sairaalan ottamia kuviakin. Eli ei tullut meille keskenmenoa mutta siltikaikki ei aina välttämättä mene hyvin loppuun saakka. En kuitenkaan ole tusta täällä viitsinyt hirviöitä piirtää seinille, koska se ei ketään hyödytä. Enkä anna sen varjostaa tätäkään raskautta koska se ei siihenkään auta. Joten mustakaan ei tarvitsisi aina vetää välttämättä niitä huonoimpia johtopäätöksiä, vaan enemmänkin tsempata ja rohkaista toisiamme tässä niin ihanassa ja samaanaikaan niin epävarmuutta luovassa tilanteessa :heart: InnoM ; ymmärrän että sulla on vielä tuoreessa muistissa kaikki tuo ja se tekee omasta odotuksesta varmasti hermoja raastavaa ajoittain, mutta kyllä positiivinen kannustus on silti aina paikallaan :D Tämäkään viesti ei ole pahalla kenellekään, enkä halua ketään todellakaan pelotella tuolla tarinalla. Todennäköisyys tuollekin syndroomalle oli varmaan sama kuin lottovoiton osuminen kohdalle, ainut että joku muu sai sinä viikonloppuna lottovoiton ja minulle jäi sitten tuo.
Totta kyllä että sairaalasta kotiin mentyäni oli aikas karseeta katsella niitä vaunuja yms siellä kotosalla... Noh, varastoon odottelemaan parempia aikoja jotka sitten jo pian tulivatkin onneksi. Jonain päivänä varmaan kerron lapsillekin tuosta heidän taivaaseen menneestä isosiskosta, mutta vasta kun ovat jo lähellä aikuisuutta. Sitä ennen en koe tarvetta sille.

Mutta kaikille haluan vain tsemppihaleja jakaa ja toivon niin paljon onnea ihan joaiselle tähän raskauteen! Ollaanhan jo monet päästy ihan kiitettäville viikoille asti ja joka päivä ollaan turvallisemmilla vesillä. Ihanaa viikoloppua kaikille! Ja anteeksi vuodatukseni :ashamed:

Terveisin Kerran vielä rv 7+3 (ja niin luottavaisen onnellinen)
 
"ne jotka sen ovat kokeneet, tietävät kyllä mitä haen tällä takaa." No en kyllä tiedä :/ Mulla on takana yksi onnistunut raskaus -02, keskenmeno keväällä -09 ja kohdunulkoinen raskaus syksyllä -09 ja nyt olen kyllä tosi luottavaisella mielellä. Kohdunulkoisen takia mut kärrättiin kiireelliseen leikkaukseen koska vatsaonteloon oli jo vuotanut yli litra verta. Toinen munatorvi poistettiin ja olin tehostetussa hoidossakin jonkin aikaa. Että mulla ON kokemusta.

Siltikin haluan muistuttaa että suurin osa raskauksista menee aivan hyvin! Keskenmenoja voi sattua mutta ne eivät ole sellainen asia minkä pitäisi antaa varjostaa maailman parhainta iloa :heart::heart:

Nyt menen hakemaan varastosta esikoisen vauvavaatteita ja katson mitkä pidetään ja mitkä laitetaan pois :)

innoM yritä ola positiivisella mielellä noiden tuhruttelujen kanssa! Liika stressaaminen vahingoittaa tilaasi :)

Iloa ja aurinkoa kaikkien odottajien päivään


 
Mädchen Jotain eroja sentäs :D Meillä on th Rantanen =) Saako ihan udella millä nurkilla asutte??

innoM Tiedän kokemuksesta, ettei nuo asiat ole helppoja ja on vaikea suhtautua luottavaisin mielin tulevaan, kun takana kaivelee huonoja kokemuksia ja pahaa mieltä. Toivon sinulle onnea odotukseen ja pidän peukkuja, että kaikki sujuisi hyvin :hug:
 
Ruutinen, joo olenkin :) Kuten sanoin, en stressaa asiasta! :) Keskenmenolle, kun en mitään voi ja stressaaminen ei siihen ainakaan auta. No, kiva, että löytyy myös ihmisiä, joilla ei kirpaissut syvältä, kun oli tullut hankittua pikkuiselle jo jotain, iloittua todella ja elettyä pää pilvissä, vaikka tulikin keskenmeno :)
 
Vauvan tavaroiden ostoa en minäkään suosittele ennenkuin sitten kun on se mahdollisuus että jos vauva syntyisi,se syntyisi elossa,vaatteita tietty jos löytyy jotain just niin ihanaa ettei voi kieltäytyä=)
itselläkin kuumottaisi hakea äitini luota esikoisen vanhat kamat,mut en vielä koska ei tiedä miten käy,mut luultavasti varastoon haen sit seuraavan kerran kun käyntiä siellä päin,mikä meneekin helmikuun loppuun/maaliskuulle...ja sängyn otan vasta joskus kesällä..
ja hieman samaa fiilistä(eikä tietenkään sama asia!!!) mut ku yritti raskautua,se joka kuukautinen pettymys kun ei tärpännytkään...aina pitäisi elää pelko persees=kun yrität raskautua,kun tulet raskaaksi,kun odotat,kun synnytät,kun vauva kasvaa jne....
yritän aina pitää mielessä että eletään jokainen pv kuin se olisi viimeinen ja iloitaan asioista joita meillä nyt on ja suretaan sitten kun on siihen aihetta.
Ja kukaan EI IKINÄ voi sanoa tarkoittaen sitä 100% että kaikki menee hyvin,ikinä ei tiedä mihin elämä vie ja miten asiat sujuu.
Voishan tässä itsekin alkaa ressaamaan tuosta mahdollisesta parvorokosta minkä testautin eilen,mutta se ressaaminen ei auta yhtään mitään,mietin sitten jos en ole kyseistä rokkoa sairastanu että tulenko sen nyt sairastamaan ja taas sitten jos sairastan niin sillehän minä en voi mitään...
Ja kyllä itselläkin pelottaa varsinkin jos alkaa miettimään kaikkia mitä ultrassa voimme mahd selville saada,mutta sen aika on sitten.

InnoM toivottavasti tuhruilu olisi vaaratonta kun noin pitkällä olet nyt.:hug:

Mutta nyt jotain suuhun ja sorvin ääreen,8pvn työputki alkaakoon sitten tänään...ihanaa vkloppua teille kaikille :heart: voikaa paksusti ja muistakaa :popcorn:

 

Yhteistyössä