Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Monni: Toivotaan, että on vain juurikin tuosta "menkkojen" ajankohdasta kyse. Itsekin olen tässä viikolla ajatellut, että mulla olis menkka aika jos ei raskaana olis. Olet sä kyllä rauhallinen, mä olisin mennyt jo näytille, vaikka mahdolliselle keskenmenolle ei mitään mahdakaan.
Miten sulla muuten on menny nyt tää 9-10 viikon alku muuten (ja muutkin jotka samoilla viikoilla =)). Mulla on alkanut tosiaankin tuntumaan noita venytyskipuja ja repäisyjä enemmän kuten olit jostain lueskellut, että 9 viikolla alkaa yleensä tuntua uudelleen. Ja pahoinvointi on palannut hieman voimakkaampana. Oli oikeastaan toista viikkoa olo oli jo kohtalaisen hyvä, pienellä "krapula fiiliksellä" vain meni. Nyt on ollu pari päivää taas kohtuu kauheaa...:p.

1. Raskausviikkosi? rv9+2
2. Tyttö/poika olo? Poika olo, ihan samanlainen kuin kaksi edellistä poika odotusta. Paitsi mä syön enemmän ...
3. 4D ultraan? Np ultrassa ilmeisesti 4d ultra käytössä. Joten ilmeisesti kyllä, muuten tuskin mennään.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En. Polttelin yleensä kun otin jotain alkoholia, mutta marraskuulla lopettelin senkin tupruttelun. Edellisissä odotuksissa olen vetänyt ihan kohtuu kännin vielä muutama päivä ennen plussaa. Juu ja arvatkaa olinko paniikissa kun testi näyttikin plussaa... eipä se onneksi näytä ongelmia tuoneen.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei ns perinnöllisiä vakavia tauteja, mutta kuumekouristuksen on ollu meillä periytyvänä (minulla, veljellä, meidän esikoisella ja luultavasti lievemmässä muodossa myös tuolla kuopuksella.)
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? karkit on mun pahe. Toisaalta mun ei tee niitä edes mieli...mutta kun tää mieli on odottajalla niin vaihteleva :D. Suolaista Ruokaa mun tekee mieli ja paljon. =D Ja omemia, mandariineja.
7. Meinaatko lukea masulle? Pojille luetaan päivittäin niin samalla kai vauva saa osansa. Lauleskelen kotna paljon, joten varmaan tulee myöhemmin laulettua.
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Luultavasti taas siihen neuvolan vauvan odotus vihkoseen tulee rustailtua. Tää palsta on muuten myös aika hyvä päiväkirja...:D Joskus jälkeenpäin olen käynyt lueskelemassa vanhoja odotuspinoja.

Ja pari vähän muutakin.

9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Mitään en varsinaisesti ihan säännöllisesti mutta niinkuin jollakin muulla mä tykkään Ruotsalaisista Wallander, Beck elokuvista. Sarjoista varmaan kotikatu, csi, frasier, ja aina yövuorossa katson areenasta tuota uutta uusi päivä sarjaa. Ainoastaan joulujakson taisin lasten kanssa katsoa tv:stä. Ja aion koukuttaa itseni taas Idolsiin. =D Hieno nähdä kuinka joku pääsee toteuttamaan unelmaansa.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? No miten tähän nyt kommentois kauniisti. Pakkohoitoon, äidin ja lapsen parhaaksi sellaisen olis. Alkoholisti isiin kommentoin sen verran, että jos mies alkoholisti niin en lähtis edes harkitsemaan lapsen tekoa sellaisen kanssa. Vaikea juttu varmasti sellainen kyllä. helppo mennä sanomaan kun ei alkoholisti miestä löydy.

Leo rv9+2
 
Viimeksi muokattu:
1. Raskausviikkosi? rv 6+0
2. Tyttö/poika olo? Ei kumpaakaan oloa. Vaihtelee, välillä poikaolo ja välillä tyttö.
3. 4D ultraan? En tiedä, onko täällä meillä 4D ultraa. Jos kunnallisella on, niin toki mennään, muuten tuskinpa
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En. Lopettanut tupakoinnin 3 v sitten ja siideriäkin join viimeisen kerran 10 vrk ennen plussausta.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Itsellä on äidin puolelta tuleva lonkkaluksaation riski. Migreeniä tulee miehen äidin puoleta.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Milloin milläkin, mitä tekee mieli. Makeaa tekee paljon entistä vähemmän, sipsipussin ostin mutten ole kyennyt syömään sitä. Raikkaita hedelmiä ja mehujäitätekee mieli, ja joskus Hese-ruokaa...
7. Meinaatko lukea masulle? En ole ajatellut asiaa...
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Voishan sitä jossain vaihees jotain laittaa ylös...
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Greyn anatomia, Lemmen viemää ja Capri joskus. Noloja nuo kaksi viimeistä :D Putousta katson myös. Kolmivuorotyön takia vaihtelee, kaikkea ei pysty säännöllisesti katsomaan...
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? En hyväksy lainkaan.

Työgalluppiin, sairaalassa ollaan töissä.
En nyt millään muista kaikkien kirjoituksia, mutta Jiimii82 kommenttiin yleisestä kommentoinnista yhdyn kyllä jonkun verran.
InnoM:lle toivon tuhruilun päättymistä, toivotaan että on vaan "kuukautisten aikaa" kuten joillakin raskauden aikana tuhruttaa noihin aikoihin...

Mulla olis sitten ma eka neuvola. Tänään siirryttiin seitsemännelle viikolle, 6+0. Saas nähdä mitä neuvolatäti on laskenut mun viikoiksi :)
Maha on kuin jalkapallo, turvonnut ja ilmaa täynnä. Paino onneksi pari kiloa tippunut huonon ruokahalun takia...Tänään ollut taas nivuskipuja, ihme vihlaisuja. Kaikkea tämä teettää ;)
 
(.) No, ei sitä tullut taas, kuin silloin illalla kerran ja aamuyöllä kerran. Jomottelutkin tais olla siitä, että maha tuli kipeeksi (kanasta). En mä kyllä heti ryntää näytille, koska siellä vois hyvin näkyä vielä syke, mutta sitten taas ei esim. loppu viikosta. Odottelen rauhassa. Ei tää oo kyllä samanlaista, kuin edellisellä kerralla, kun tuli km. Kyllä tätä on tullut paljon vähemmän ja pitkiä taukoja välissä. Keskiviikkona menen (jos saan lähetteen), jos ei sitä ennen tule kauheat kivut/kauheat vuodot. Kiitos tsempeistä, mutta ei tässä mitään hätää oo :)

Leo81, no 9+0 asti meni siis täysin tuhruttomasti, nippailua vähäsen, rinnat todella arat ja päivittäinen oksentaminen (jatkuu edelleen). Eilen(?) aivastessa ihan kauhea repäisykipu tuli.

innoM + Pulla 9+2(?)
 
Moikka,

täällä kärsitty koko eilinen järkyttävästä migreenistä :S Mulla vielä hormonaalinen ja aurallinen migreeni, nyt onkin pieni pelko ettei vaan tää raskaus pahentaisi sitä... Jännä kun viime raskaudessa ei ollut lainkaan kohtauksia. Niin ne raskaudet on vaan erilaisia.

Galluppiin vastailen:

1. Raskausviikkosi? 5+6
2. Tyttö/poika olo? Ei vielä kumpikaan
3. 4D ultraan? Ei olla menossa
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En lainkaan
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? No migreeni ja atooppinen iho
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Mä syön vähän kaikkea, ei ole mitään erikoisia mielihaluja vielä ollut.
7. Meinaatko lukea masulle? En varmaan erityisemmin, esikoiselle lukiessa kuulee sitten masukin :)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Kirjoitan. Kirjoitin esikoisestakin siihen neuvolasta saatuun kirjaseen, toivottavasti nytkin saisi sellaisen neuvolasta.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Täydelliset naiset, huippumalli haussa yms...
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Sääliksi käy ensinnäkin lasta, harmi vaan kun ei kukaan muu voi siihen oikeastaan vaikuttaa kun vanhemmat/äiti itse (ellei pakkohoitoa lasketa vaikuttamiseksi).

Tsemppiä InnoM:ille
 
Onpas tänne tullu taas kamalasti tekstiä viime kerrasta...

Toivottavasti innoM:lla vuoto on ihan harmitonta. Tosi jalat maassa asenteella ainakin osaat suhtautua, täytyy hattua nostaa siitä... Mut mitäpä sitä turhalla stressailulla ainakaan tilannetta pahentamaan.

Mä kävin eilen kuskin roolissa kuuntelemassa muutamia bändejä, eipähän tuota kukaan edes ihmetellyt kun tipattomalla sanoin olevani. Melkoinen myötätuntokrapula tänään kyllä ollut, oikeesti ihan sellainen olo kuin ois bilettänyt ihan kunnolla...
Viikon päästä on taas yhdet kemut, hotelli varattu jo kauan ennen plussausta ja kaikille sanoin, et siihen loppuu mun tipaton. Mut mulle taitaa tulla joku tauti ja antibioottikuuri jus pahasti ens viikolla.... :p
Miehen kans tosiaan ollaan melko menevää sorttia ja usein vapaat menee ympäri maan kierrellessä eri rokki- ja autotapahtumissa. Jenkkiautot meidän harrastuksena... Toiveena olis löytää jostain sellaset 50-luvun kovakoppaiset lastenvaunut, niin voi sit tulevan pikkurokkarin ottaa niissä mukaan autonäyttelyihin ym. :)

1. Raskausviikkosi? 6+5
2. Tyttö/poika olo? Ei oloja suuntaan eikä toiseen...
3. 4D ultraan? Tuskinpa mennään. En edes tiedä onko tässä kylässä sellaista mahdollisuutta missään.
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? En. Muutenkaan en polta. Viimeksi juonut kunnolla heti viime menkkojen jälkeen. Sen jälkeen pari saunasiideriä ennen kuin plussasin.
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Ei pitäisi olla mitään kummankaan puolella.
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Oon yrittänyt rajoittaa herkuttelut 1pv:n viikossa....vaihtelevalla menestyksellä. Ja kaikki mahdolliset herkut maistuu...:ashamed:
7. Meinaatko lukea masulle? Tuskinpa, juttelen varmasti kyllä muuten. Samoin tuleva isukki takuulla masulle höpöttelee jossain vaiheessa...
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? Tarkoitus oli kirjoittaa, mut jotenkin kun oireet on niin vähäiset niin ei oo tullu kirjotettua juuri mitään. Mut ehkä raskauden edetessä sit enemmän...
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? Tosi vähän katon telkkua. Simpsonit on kestosuosikki. Sons of anarchyä seuraan myös jonkun verran, muuten vähän mitä milloinkin.
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Mä oon pakkovieroituksen kannalla odottavien äitien suhteen. Siinä on kuitenkin lapsen tulevaisuus niin vaakalaudalla. Isään nyt on hankala kommentoida, jokainenhan saa tehdä jälkikasvunsa kenen kans haluaa. En tietenkään hyvällä katso isänkään jatkuvaa päihteiden käyttöä...
 
Kovasti tullut taas tekstiä :) Onnittelut hyviä uutisia saaneille ja :hug: vaivojen kanssa kärvisteleville. Ei niitä toivoisi kenellekään, mutta onneksi alkuraskaus on vain lyhyt aika loppujen lopulta.

Harrastuksista oli ollut puhetta. Salilla yritän käydä viikottain ja arkiliikuntaa tulee esikoisen kanssa paljon, hoitovapaalla kun olen. Musiikki on kova sana ja luettua tulee paljon. Noista vampyyrikirjoista tuli mieleen, että kaveri kehui Charlaine Harrisin kirjoja. Itse pitäydyn perus rompsuissa ja jännäreissä, mutta hän niitä etsiskeli noiden Twilightien jälkeen. Tiedä sitten :)

Ruutinen ihana tuo kalenteri :) Täytyy laittaa talteen.

Mielitekoja mandariinitmandariinitmandariinit! :) Ja suolakurkut on ehdoton yäk, vaikka yleensä niistä pidänkin.
 
Mä en ole piiiitkään aikaan kirjoitellut tänne, olenkohan tammikuun aikan kuin kerran. Te olette ktijoitellut niin paljon, että en ole kaikkie edes lukenut mutta koitan jossain välissä ehtiä lukemaan.

Meillä on ollut siis surua ja murhetta tämä tammikuu niin en ole koneella käynyt. Isäni kunto huononi radikaalisti ja joutui sairaalaan. Sairaalassa kunto huononi edelleen ja isäni nukkuin pois 1,5vk sitten. Vietin aikani sitten siellä, joten en ehtinyt tekstejänne lukemaan ja nyt ei ole ollut intoa keskittyä.

Mutta täällä on masu kasvanut ihan täsäs huomaamatta, osa alusvaatteista alkaa jo käymään pieniksi. Omat vaatteet muuten sopii kyllä vielä, rintaliivit ahdistaa. Ensimmäinen ultra on muutaman viikon päästä kun on np-ultra. Sikiöseulontaverikokeilla jo kävin loppu viikolla. Etovaa olo on edelleen ja väsymys on ihan mahdotonta.

Kirjoittelen enemmän ja kommentoin asioita kun saan lukaistua teidän tekstejä.


 
1. 6+0
2.ei viel kumpikaa olo
3.en mee 4d:hen kun on niin kallis
4. en polta enkä muutenkaa
5. ei oo perinnöllisii sairauksia tietääkseni
6.rajoitan mut tulee herkuteltuu kauheesti ja kaikkee mitä eteen sattuu
7. en osaa sanoa luenko mahalle
9.katon salkkareita, taivaan tulet, kotikatu, nyt alko uusi kakkosella sydänääniä ja onhan niitä mitä tulee seurattuu
 
Taas parina kertana tullut pyyhkiessä tänään tuhrua/verta. Kattelin, että aika tummaa verta on. Ei mitään klönttejä kuitenkaan. Ei kipuja. Elokuussa km tuli kirkasta verta. Oireet jatkuu edelleen ja nytkin todella huono olo. Äsken oksensin taas kaiken ja hui, kun se on niin pelottavaa, kun on kotona yksin. Tuntuu, että tukehtuu! :x Väsyttääkin. Keskiviikkoa odotellessa.

innoM + Pulla 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin vaan pikaisesti ennen ku siirryn unten maille että jaksaa taas huomenna töihin!

1. Raskausviikkosi? Piti käydä ihan kurkkaan tuolta toiselta sivulta xD eli 8+1
2. Tyttö/poika olo? jotenki on kyllä tyttöolo =)
3. 4D ultraan? Hieman oli kyllä mielessä,jos saadaan isovanhemmat sponssaamaan vähän ;)
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? joulupäivänä käytiin vähän viihteellä muttei mitenkää rankasti ja se oliki ainut kerta viime kuussa..eli en käytä alkoholia ja tupakanpolton lopetin reilu 2vk sitte =) kattoo nyt miten pitää.....
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? Mulla on atooppinen iho =( Isällään ei mitään..
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Meillä on lauantaisin herkkupv,silloin tehdään hyvää ruokaa,katotaa leffaa=herkutellaan!! ja joskus saattaa olla viikolla sellanen ihan pieni herkkuhetki ;P
7. Meinaatko lukea masulle? öö,en....mutta jutella varmaankin ;)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? kyllä varmaan sit ku neuvolasta saa sen kirjasen,aikoi lähettää sen mulle sillo rv4 ku varasin ajan mut eipä ole kuulunu...
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? suoraan tv:stä en mitää,mut tietokoneelta Sons of anarchy,chuck,vampire diaries,gossipgirl,how i met your mother,pasila,true blood...siinäpä nuo mitä tällä hetkellä:D.Vasta alettiin myös hieman kattoon täydellisiä naisia,siis miehen kans yhessä ;D tykkään kattoo sarjoja,monesti mennyki et ku alkanu kattoo eikä ole ollu menoja tai muuta niin koko kausi sit putkeen =P
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? en hyväksy.komppaan...en muista ketä,mutta pakkohoidon kannalla olen minäki,ja jos äiti jatkaa kamojen käyttöä synnytyksen jälkeen,huostaanotto...jos äiti taas ryhdistäytyy plussaamisen jälkeen niin nostan hattua ja toivon kaikkea hyvää jatkoon,voi olla pelastava enkeli.

Mut nyt unille!öit:wave:
 
pahoinvointi laskeutunu tännekki aamuisin on aika etovaa mutta menee ohi aamupalalla tosin eilen ei menny. eilen siis poksui rv 6 pian eka neuvola.

millä te pidätte itsenne kurissa karkin suklaan ym muitten makeiden herkkujen suhteen itsellä tuntuu ettei onnistu millää. ?? on mula noita hedelmii mitä popsii mutta kun houkutukset on liian kovia ja on tota ylipainookin vielä.
 
innom: toivottavasti vuoto on harmitonta! :hug: :hug:

kaneli: mun ei tee onneksi mieli mitään makeeta, suklaata en syönyt enää plussan jälkeen ollenkaan, se maistuu oudolle :O Tosi hyvä juttu, sillä olen ylipainoinen eikä muutenkaan terveellistä syödä raskausaikana paljoa makeeta. Mutta eilen iski hirveä himo jätskiin, piti hakea illalla ABC:lta paketti eskimoita! :D Kaks oon syöny, vaikka himo helpottikin ekalla haukulla ja sen jälkeen ei enää ollut niin hyvää kuin olin kuvitellut. Mitäpä siihen neuvoisin, jos mun tekisi mieli kovin makeeta nyt niin en kyllä pystyisi hillitsemään itteeni... :ashamed: Ehkä pidät kotona vaan hedelmiä ja marjoja, jugurttia, rahkaa ja sellaisia vähän vähemmän "lihottavia" herkkuja? Tsemppiä :)

1. Raskausviikkosi? menkoista laskettuna 11+1, oikeasti varmaankin 8+5
2. Tyttö/poika olo? jotenki on kyllä tyttöolo
3. 4D ultraan? en usko, ellei tule lottovoittoa tai erityistä tarvetta
4. Oletko nyt raskaana olosi aikana polttanut/ottanut alkoholia? en käytä alkoholia ollenkaan ja tupakanpolton lopetin kesällä ollessani raskaana :)
5. Onko perinnöllisiä sairauksia sinulla tai lapsen isällä? en tiedä mitkä ovat perinnöllisiä sairauksia... eli ei pitäisi olla mitään :)
6. Kuinka usein herkuttelet, millä? Raskauden aikana herkuttelen hyvällä ja raikkaalla ruoalla, mehulla, vichyllä tai mitä ikinä mieleni tekeekin :D
7. Meinaatko lukea masulle? en tiedä, mutta musiikkia sille pitää soittaa ainakin :)
8. Kirjoitatko raskauspäiväkirjaa tms? neuvolan kirjaan olen vähän jotain kirjoittanut.
9. Mitä ohjelmia seuraat (tv)? hmmm, simpsoneita :D joitakin poliisisarjoja, komedioita, luonto-ohjelmia, dokumentteja, kaikkea mikä näyttää mielenkiintoselta :)
10. Mitä mieltä olet alkoholisti/narkomaani vanhemmista, varsinkin äidistä? Mäkin taidan olla pakkohoidon kannalla. Ja ehdottomasti huostaanoton/adoption! Alkoholismi on kamala sairaus, joka tekee todella pahaa liian monelle lapselle tässä maassa... :( Mutta toisaalta, on niitä huonoja äitejä täysin raittiidenkin joukossa.... huoh.

vauva-10: Jaksamisia! :hug:

Maha on ollut taas kipeä, tuntuu siltä kuin kantaisi sisälläään greippiä... mutta kai se kohtu jo onkin aika iso :D Ja huomaa kyllä että huomenna on ultra, alkaa olemaan sen verran pelkoa taas ilmassa, ja kun kesällä km tapahtui näillä viikoilla... :( Oksetuskin vähän helpotti just "parahiksi" että varmasti hermostun lisää... no joo, oireet vaihtelee, se ei kerro yhtikäs mitään.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 8+5
 
R-M
Vauva-10:lle voimia! :hug:

Toivotaan ettäinnoM:n vuodot lakkaa ja pienokaisella kaikki hyvin! :)

(.) Ei mitään ihmeitä. Olo ollut hyvä, mitä nyt eilinen työpäivä sai alaselän huutamaan apuja.. Illalla pystyi kuitenkin keilaamaan hyvin ja syömään vatsansa täyteen ravintolassa. ;) Kiva ilta siis vietetty. Mutta nyt aamupalalle ja sitten käymään mun veljen luona ja anoppilassa. Huomenna poksuu!! :)

R-M & Touho 8+6
 
Vauva-10: Voimia kovasti :hug:

innoM: Mikä on vointi?

Täällä ei omaan napaan mitään erikoista. Tunteeko kaikki jotain "painetta" tuolla kohdussa?
Kun mulla ei siellä juurikaan oo mitään tuntemuksia :confused:
 
InnoM vointia tiedustellaan täältäkin...?
vauva10 :hug:

(.) Päätä särkee. Johtuu kun en juonut eilen kahvia kun haju ällötti. Minä, kahvisieppo, joka kiskoin useita isoja kuppeja päivässä ja puoli pannua aamuisin :O Join äsken puoli kuppia, eikä tuo kyllä maistu. Blääh.
 
No, ei sen erikoisempi, kuin eilenkään, eli ei muutosta suuntaan eikä toiseen :) Kerran tuli yöllä pyyhkiessä(sitä ennen eilen iltapäivällä) ja siinä se. Huonoon oloon heräsin taas :x Ihmetyttää kyllä vähän, kun tätä ei tosiaan oo tullut, kuin noin 2krt/vrk pyyhkiessä (joskus enemmän ja joskus vähemmän) ja pitkiä taukoja siis välissä. No, en nyt tiedä koska pääsen sinne ultraan näytille. Ens viikolla käyn kuitenkin, koska en mä "turhaan" sinne np-ultraan kyllä mene. Eipä tässä tosiaan mitään ihmeellistä. Ihan normaalisti tässä ollaan oltu, eikä asiasta stressattu :) Pysyy, jos on pysyäkseen! Eniten toivoisin, että jos on menossa kesken, niin menis sitten jo, eikä kiusais turhaan!

innoM + Pulla 9+3
 
Vauva-10: Osanottoni. :hug:

innoM: Toivottavasti vuodot loppuvat ja kaikki on masussa hyvin! Eikös sulla ole ultrakin tässä suht lähiaikoina?

Leo81: Mulla alkoi eilen 10. viikko ja noita repäisykipuja tuntuu huomattavasti enemmän ja voimakkaampina kuin aiemmin. Esim. yskiessä tai aivastaessa tuntuu ja eilenkin oikein säikähdin, että jotakin "irtosi", kun kipu oli suht voimakas.

Väsymys jatkuu aikamoisena edelleen.. Kävin äsken 1h15 min. juoksulenkillä ja se tuntui ihan ylivoimaiselta tän väsymyksen vuoksi. Ajattelin, että piristäis, mutta valitettavasti sillä ei ollut kyllä piristävää vaikutusta, vaan lähinnä päinvastoin. ;)

Esikollekin oli ilmaantunut yön aikana ihmeellisiä läikkiä ympäri kehoa, ja tuli mieleen, ettei nyt sitten olisi jotakin rokkoa, esim. parvorokkoa. Olen itse onneksi sairastanut sen lapsena ja olen siinä uskossa, että sen voi sairastaa vain kerran, liekö sitten edes oikea uskomus?

Raisu 9+1
 

Yhteistyössä