Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Juolahti mieleen, onko kukaan aikeissa ottaa syntymättömälle lapselleen vauvavakuutuksen? Vastaavasti onko kukaan koskaan sellaista ottanut? Onko kannattavaa ottaa? Kiinnostaisi mitä porukka ajattelee asiasta..
Esikoiselle otettiin ennen syntymää, kattoi tällöin myös mun raskaudenaikaiset lääkärikäynnit 👌🏼 joten aie myös tälle tulokkaalle ottaa hyvissä ajoin. Otettiin aikalailla täyspaketti vakuutuksen sisältöön mukaan ja syntymänjälkeen karsittiin ”turhia” osa-alueita pois. Nyt ollut kyllä luojan kiitos tää vakuutus, huoletta pienestäkin mietityksestä käyty yksityisellä 👌🏼

Meillä on myös aikomuksena ottaa vakuutus tai ainakin kysyä tarjous. Isommilla lapsilla oli molemmilla ja muutaman kerran taidettiin sillä yksityisellä käydä. Lopetettiin siitä palveluja pois kun lapset kasvoi.

Lapsen kanssa on kyllä aina päässyt hyvin myös julkiselle. Ajan on saanut samalle päivälle.

Molemmat säästyi ilman isompia lääkärikäyntejä, mutta vakuutuksesta on hyötyä, jos yhtään enempää tulee tarvetta lääkärille tai allergioita.

Mahtava kuulla lisää positiivisia ultra-uutisia! Pohdittiin miehen kanssa sitä vapaaehtoista niptiä pitkään ja nyt on aika+verikoe varattuna ensi viikon lopulle. Koettiin molemmat, että halutaan kuitenkin mahdollisimman paljon tietoa lapsen terveydentilasta, ehkä jonkun mielestä ylianalysointia mutta kukin tyylillään.

Mulla on nyt vähän tyhmä olo, mutta kun sain lähetteen nipt:iin ja perjantaina labra, joka varattu jo aikaisemmin, niin tehdäänkö nipt verikokeen yhteydessä automaattisesti? En tajunnut yhtään kysyä, kun olin ultrassa. Lähetteessä ei mitään linkkiä mistä varataan ja näin ensikertalaisena oon vähän ymmällään.

Mulle iski kuin tyhjästä todella ilkeä yskä ja kuumettakin nyt. Oon ollut ihan kanttuvei 😢
Huomasin, et vauvakin liikkuu vähemmän 😭 tai sitten vaan en pysty keskittymään kunnolla liikkeisiin kun on kipeämpi olo ja yskittää niin paljon. Oon alentanut parasetamolilla kuumetta ja yrittänyt levätä.

Inhottavaa, mutta jospa tää pian tästä helpottais pian.

Onnea kaikille taas hyvistä ultrauutisista. 🙏🏿

Mä en osaa sanoa otetaanko me vakuutusta, aiemmilla ei oo ollut ja toisaalta ollaan ihan hyvin pärjätty niinkin.

Yhteistyössä