Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

innoM kävin päivystyksessä melkein kaks viikkoo sitten. Vuodon määrä ei sinänsä oo lisääntynyt, mutta nyt on kaks kertaa tullu ihan kirkasta verta. Sitä lorahtaa sellanen alle teelusikallinen, ja sitten ei taas mitään.
Äsken oksensin ekan kerran, ja lämmötkin on koholla. Mihinkään ei satu.

Avaudun varmaan huomenna neuvolassa ja toivottavasti pääsen pikaisesti lääkärille. Tiedän että ainakin yhdessä neuvolassa täällä on ultra, mutta en tiedä ultraako terveydenhoitajat...
No, huomenna oon fiksumpi.

Tömpsis Mä oon aatellu et jos hankin dopplerin niin se lisää vaan tätä mun stressiä vauvan voinnista. Vähän epäilevästi suhtaudun muutoinkin kun noita myydään, ja ei oo "ammattilaisia" oikeesti tulkitsemassa... Moni saattaa sekottaa nuo sykkeet ja sit tulee ikävii yllätyksii... Kun se on välillä vaikeeta ammattilaisillekin :(
 
noopu: toivottavasti saat apua neuvolasta :hug: Olen lukenut, ettei sitä kotidoppleria edes olisi turvallista käyttää usein, mihin se mahtaa perustua? tosi monet tuntuu käyttävän sitä ihan huoletta joka päivä. Kyllä mä haluaisin sen dopplerin, ettei tartte koko ajan olla menossa neuvolaan, mutta en kyllä tiedä miten sitä pystyisi käyttämään vain esim. kerran viikossa... mies ei ainakaan halua, että meille sitä hankitaan.

muoks: en siis tiedä onko se haitallinen vai ei, olen lukenut palstoilta, että jotkut on sitä mieltä. virallista tietoa en asiasta nopeasti ainakaan löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Ensin :hug: kaikille ikäviä uutisia kohdanneille ja Noopu, toivottavasti sun vuodot edelleen harmittomia. Olet sitten oikein napakkana siellä neuvolassa, jotta laittavat eteenpäin tarkastukseen jos eivät siellä ultraa.

Ootte keskustelleet vaikka jos mistä, en millään muista kaikkea. Mutta liikkumisesta ja harrastuksista: pyrin liikkumaan niin paljon kun kaikilta työ- ja opiskelukiireiltä kerkeän ja lajiskaalakin on melko monipuolinen. Rakkain laji on tosin hieman vaarallinen, joten joudun siitä varmaan luopumaan raskauden ajaksi heti kun maha pomppaa näkyviin. Toiveissa olis päästä liikkumaan mahdollisimman pitkään nyt raskaanakin, koska se auttaa jaksamaan kaikista muista puuhista. Pitää vaan sit pidemmällä muistaa pitää sykkeet aisoissa :/

Dopleria meillä ei ole eikä varmasti hankitakkaan. Stressaisin vaan turhaan, jos ei mitään kuuluisikaan.

(.) Tänään oli ensimmäistä kertaa hieman huono olo aamupäivällä mutta meni sitten ohi onneksi. Väsymystä on myös havaittavissa, mutta en tiedä johtuukohan kiireestä vai huonosti nukutuista öistä vai sitten raskaudesta. Muuten edeleen aika oireeton olo :)

Marsa 6+0 POKS!! :)
 
Tsemppiä Noopulle :hug:

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :)

Straycat Luumut auttoi, ja Levolac sitten myös.
miirikki laitonta tpouhua taitaa harjoittaa tuo pomo, hui kauhee!!!!
ruutiselle kiitos kivasta linkistä :)

Etova olo jatkuu, ja edelleen tarttee syödä että se pysyy kurissa, mutta syömisen jälkeen tuleekin sitten etova olo ja minä joka ennen olen ollut hyvä syömään, en saa koko ateriaa tosta vaan syötyä, vaan kestää kauan ja osa jää... Mahakivut eivät ole enää ihan niin pahoja, on enää ajoittaisia. Rinnat kipeät ja oiretta piisaa niin, että toivottavasti en turhaan näistä kärsi :D
Pahaan oloon auttaa ulkoilu, onneksi oma harrastus on mahdollinen myös normaalilla sykkeellä, jotta pysyy vointi parempana niin kauan kuin harrastelu onnistuu :)
Maanantaina olis sitten eka neuvola, silloin 6+3 laskujeni mukaan...

Zophie 5+5
 
Noopu:Asut vissiin samassa kaupungista kuin synnytyssairaalasi sijaitsee? Ainakin H:lan neuvolassa on ultra ja lääkärikäynneillä lääkäri mittaa ultran kanssa vauvan sykkeen. Toivottavasti vuoto on edelleen vaaratonta :hug:
 
Kiitos kaikille sempeistä!
Kyl mä aijon sanoo siel neuvolassa et järki menee tän on/off-raskauden kanssa. Eilen ilalla oksensin ja tänään aamulla oksensin enenkö ehdin syödä mitään... Kai se on hyvä merkki?

Mädchen: Ju, tuon Hakalan ultran mä tiedän, mutta en sitte oo ihan varma onko muissakin piireissä.... Kun kuulun just toiseen piiriin...

No, tunnin päästä ollaan fiksumpia, tulen sitte kertoo miten kävi :attn:
 
Tömpsis ja miksei muutkin,pikku vinkkinä;)kannattaa kirjoittaa esim wordille sitä mukaa ku lukee,helpompi muistaa kaikki mitä on kommentoimassa jne. ja jos sattuu just jotain nettikatkoja niin ei kirjoitukset häviä bittitaivaaseen =)

Liinukka81 komppaan tömpsistä eli äidille kyl kannattais kertoo niin ei tarvi yksin hössöttää ja sit viel et JOS sattuis menee kesken niin olis se tuki ja turva siinäkin.
Noopu tsemppiä matkaan!!!ja tulehan tosiaan kertomaan heti...

(.) heräilly taas puol yötä ja perusrasvat loppui ja kädet on ihan pas**na!!soitankin lääkärille 8 et nyt joku tehokas kortisonikuuri,menee järki ku kolme yötä nukkunu miten nukkunu ja kädet ollu 2vk ihan kuivat,turvoksissa,verillä...Tää iho ei sovi mulle,pääsisköhän johonki ihon siirtoleikkaukseen:kieh:... Anteeksi valivali on vain sellainen päivä :ashamed:
ja pitäis oikeesti aloittaa syömään sitä iho-omegako se oli :confused: tjs. estäis ainaki sen ettei vauvalle niin helpolla tulis näitä ihoongelmia,itselläni siis vauvasta asti ollu atooppineniho,välillä kävi pois ja aikui-iällä tuli takasi,nyt lähinnä käsissä,taipeisiin asti täynnä ja välillä ollut sairaslomalla tulehtumisien takia...
Esikoisella oli märkänäppyjä pienenä,jalassa oli pahempi jonkin aikaa ja muute on sellainen peruskuiva iho,et ei onneksi pahana =)
 
Huomenta!

Noopu Ei ole muissa piireissä, mutta tiedän että epäselvyyksien vuoksi on toisistakin neuvoloista lähetetty hakalaan tarkistuttamaan tilanne! Pysy tiukkana ja vaadi tarkastusta! Hienoa että raskaus oireita on se antaa aina enemmän toivoa :hug: Onnea :hug:

Jaaha se olis liikkeelle ennen kuin pahaolo iskee, jotta saa lapsosen ajoissa eskariin =)

Hipsunen + Vuokralainen 7+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huh, mikä aamu! Aamukahvi oli virhe, minkähän takia mä sitä menin juomaan, kun pari viikkoa on menty jo teen voimalla? :x Tähän asti etova olo on iskenyt vasta iltapäivällä, mutta nyt on jo seiskasta ollu sellanen olo, että oksat pois. Toki juuri tänään, kun on 25 astetta pakkasta ja pitäis torppaa lämmittää, että tarkenee (puulämmitys). Noh, huomenna sitten taas töihin. Ei tartte ainakaan fyysisesti ahertaa. :D

JiiMii82 ja tömpsis Juu, enköhän mä äidille kerro tuota pikaa. On varmasti innoissaan, kun on jo monta vuotta mummokuumeillut. :)
 
JiiMii82 Atooppisesta ihosta pikaisesti. Ootko kokeillu luontaistuotekaupassa myytäviä mustaherukkakapseleita? Meillä on auttaneet, tosin saattaahan se olla ihan vaan vakaa usko siihen, että nää auttaa. ;) Mutta tässä raskudessa aion syödä kuureittain maitohappobakteereita, mustaherukkauutetta ja kaikkea muuta mahdollista, mikä saattaa ehkäistä allergiaa ja atopiaa. Tahdon edes yhden vauvan, jonka ensimmäinen vuosi ei mene allergioita etsiessä ja omaa ruokavaliota karsiessa....
 
Noopu: Peukutukset täältäkin!!! :hug: Toivotaan oikein kovasti, että kaikki on hyvin!!! Oireet ainakin puhuu hyvän puolesta!!! :heart:

Mä olen vähän pudonnut kärryiltä, kun on jotenkin niin väsy, ettei saa aikaiseksi kirjoittaa ja sitten unohtaa asian mitä pitikään kommentoida. :ashamed:

Viikko vielä neuvolaan ja ultraan. Voisko enää yhtää hitaampaa aika mennä. Jotenkin on ihan luottavainen mieli, mutta kun tuo toinen mieli sitten huutaa aivan muuta :|. Etova olo on selvästi tasoittunut, mutta ei hävinyt kokonaan. Tänään piti oikein yrjötä ennen aamupalaa kun ei jaksanut tältä "krapulalta" nousta sohvalta, katsottiin lasten kanssa lastenohjelmia. Pitäis vaan aina ensimmäisenä painella keittiöön.

Pitäis mennä tänään käymään oikein vanhempien luona. En tiedä kerrotaanko vieläkään odotuksesta. Jos jaksais sinne ens viikon torstaille odotella. Toisaalta miksi sitä omalle äidille ei vois kertoa. :D Tiedän, että siellä otetaan uutinen riemulla vastaan. :heart:

Leo rv9+1
 
Masukuvat taas räpsitty :) Kyllä niissä on selkeä ero! Vaikka pikkuinen on vielä niin pieni, niin kyllä vaan tuo masu on tosta "pyöristynyt". Aamuisin olen kuvat ottanut, eikä painokaan ole noussut, vaan laskenut.

Dopplerilla en kyllä ajatellut joka päivä kuunnella. Luin myös, ettei tee hyvää, jos joka päivä kuuntelee. Jokaisen oma asiansa kuunteleeko joka päivä, mutta mä en ajatellut ja muutenkaan en ota stressiä = ryntää neuvolaan, jos ei mitään kuulu. Jos siellä olisi syke pysähtynyt, niin ei siellä neuvolassa sille asialle mitään kuitenkaan voitais tehdä. Ei todellakaan tuo laite ole hermoheikoille!

Huono olo kuitenkin taas heti aamusta, että palailen myöhemmin.

innoM + Pulla 9+0 :heart:
 
Carlotta juuri noita mustaherukkakapseleita tarkoitin,telkussa mainosti niitä jok kk takaperin ja on ollu tarkoituksena ostaa,pitääpä ens viikolla hakee!! =)

kävin lääkärillä näyttään käsiä ja olisi heti laittanu mulle antibioottikuurin,mut sanoin et olen raskaana ja sit luultavasti pitäis hiivalääkkeetki,mie en jaksa koko ajan jotain..no sain kortisonikuurin ja katotaan josko näillä rauhottuisi..toivottavasti!ja ku mitää antihistamiineja ei voi nyt syödä :(
ja samalla kävin sit tk:s antaan parvorokko verikokeen,kaveri nimittäin soitteli eilen ja sanoi et siellä on lapsilla nyt se et olenko sitä sit sairastanu pienenä.Toivottavasti olen,se selviää reilun vkn päästä ku menee tutkimuksiin tampereelle asti.. kävin siellä kylässä viimeks alkuviikosta mut ku se itämisaika on 3kk... no en ressaa mistää sellasesta mitä ei nyt ole...
 
Heippa!
Neuvolasta kotiuduttu työpaikalle.
Ihan ok meni, mutta eihän se terkkari tietenkään voinut sanoa yhtään sen enempää sikiön tilanteesta kuin minä itsekään.
Sain ensiviikolle lääkärin ajan, ja kuulemma ultra löytyy ja lääkäri sillä voi tarkastaa asian. Jos vuoto pahenee niin sitten tietty aikaisemmin päivystykseen. Mutta ei sitä nyt taas oo tullu.

Verenpaineet 122/82,
pissa ok.
Hb 150 :O
Kauhee kasa lappusia ja sokerirasitukseenkin varattiin aika ens kuun loppuun.
Neuvolassa laskettiin viikot 9+4, mitä ne ei siis todellakaan ole...
Np- ultraan pitäs varata aika jo tänään tai huomenna...

Kiitos kaikille tsemppailusta!
 
Moikka kaikille! Olen lukenut teidän juttuja jo muutaman viikon ajan, ja päätin että mielettömästä keskenmenopelostani huolimatta liityn ihanaan odottaja joukkoonne!

Eli taustasta sen verran että lapsen yritys alkoi heinäkuussa 2009. Kierto sekaisin ja ovulaatio oli hukassa. Lapsettomuushoidot aloitettiin viime keväänä. Kymmeniä raskausuutisia olen tämän raskaan ajan aikana saanut ottaa vastaan. Nyt kuitenkin oli meidän vuoro ja pikku Möhkis sai alkunsa uudenvuoden aattona otetusta irroituspiikistä. Ekan haamuplussan tein jo pari päivää ennen menkkojen oletettua alkua ja kyllä se viiva siitä sitten vahvistui. Eli viikkoja nyt 5+4. Laskettu aika on siis 25.9.2011. Ensimmäinen ultra on 9.2.
Oireina päälimmäisenä menkkajuilinnat jotka tosin ovat jo hieman lieventyneet. Rinnat alkaa olemaan tosi kipeät ja väsymystä on. Muuten vielä toistaiseksi olen melko oireeton. Noopun tilannetta olen jännittänyt ja onneksi kaikki on mennyt hyvin vuodosta huolimatta. Mun kaveri vuoti myös alkuraskaudesta jonku viikon verran ja terve tyttö tuli joten tsemppiä ja voimia. Varmasti raskasta on. Mulla pelot on vielä aika kovia ja en osaa/uskalla vielä kovinkaan tilanteesta nauttia. Mutta mitä enemmän päiviä tulee plakkariin niin sitä enemmän alan uskoa että hyvin tämä menee.

Anazu+Möhkis 5+4
 
Noopu, juu sama homma mulla elokuussa(km). Eipä se neuvolantäti osannut sanoa mitään tilanteesta, kun tuhruttelu alkoi just samana aamuna. No, jos ens viikolla sitten selviää tilanne :) Neuvolan mukaan mullakin olis viikot nyt jo 10+4, mutta varhaisultran mukaan 9+0.

Anazu, tervetuloa joukkoon ja se pysyy jos on pysyäkseen :) Kaksi km olen myös kokenut, 4+2 ja 7+2.

(.) Huono olo! Oksettaa ja oksensin taas syödyt ruuat, huoh. En jaksa. Väsyttää. Valivali :x

innoM + Pulla 9+0
 
Mädchen kiva kun huomautit... enpä ole ite laskenu... Neuvola tätin kertoman mukaan oon vaan menny =) Laskin juur itte et eipä mee mikään sinne päinkään :D Kenenköhän käsiin mä oon joutunu :eek: No sama se päivä sinne tai tänne, ei se muuta lopputulosta... ei vuokralainen ajoissa tule kuitenkaan :D

Mut nyt hakemaan eskarilainen kotiin ennen ku luulee et on unohdettu :wave:
 
jeeni
jäin tässä miettimään, kun monessa muussakin ketjussa on tästä samasta asiasta. jos laskettu aika on sama, niin ei välttämättä poksu samaan aikaan. ainakaan siinä tapauksessa, jos on laskenu kierron mukaan tuon kuinka pitkällä on. kierron pituus kun vaihtelee... vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? ultrassa sen sitten näätte kuinka pitkälla oikeasti ollaan.
 
heippahei!
Hetkeen en oo kuulumisianne päässyt lukemaan ja nytkin ihan vain pikapikaa koneella käyn.. elikkä siis paremmalla ajalla luen koko siuston taas läpi :D

itsellä oli toissapäivänä ensimmäinen neuvola, täti siellä oli erittäin mukava ja varattiinkin ensiviikon torstaille neuvola lääkärin aikaa, joka kirjoittaa lähetteen naistenklinikalle.
hemppa oli 152 :) verenpaineet vähän koholla, mut mulla on aina ollu..
voipi olla että saan tän diabeteksen myötä "ilmaisen" varhaisultran, mikä ois toki aivan mahtava juttu ja tois edes jonkunverran mielenrauhaa :)

paha olo on vähentynyt, ei ole enää jatkuva etova olo, vaan sillointällöin pitkin päivää vähän etoo.. nännit on älyttömän kipeät ja untakin riittäisi öisin vaikka kuinka monta tuntia!!
mandariineja voisin syödä vaikka kilokaupalla :D :D

Yp & mussukka 5+6 :heart:
 
Huh, nyt ne raskausoireet tais sitte kerralla kaikki alkaa täälläkin. :D Väsyttää IHAN liikaa, etoo, oksettaa, tissit kipeenä. Huhhuh. Pitikö kaiken tulla ihan oikeesti kerralla????? :LOL:

Hei dopplerista oli tuolla jotain puhetta, meille ei ole ainakaan tarkotus hommata sellasta, ei oo ollu edellisissäkään, mutta katotaan kuinka mää innostun ;)

Mies ei tässäKÄÄN alussa oo kovin mukana, jotain ku sanon (lue:valitan) vastaus on yleensä mmm, joo tai niin. Katotaan alkaako se innostus taas tässä jossain vaiheessa, kakkosen raskaudessa se tuli siinä vaiheessa ku potkut alko tuntuu ulospäin :D

Jave + Kirppu 7+1
 
hei. täällä ei kummempia kylmää ja väsyttää.

Doppleri ei varmaan hankita ei oo ollyu aiemmissakaan raskauksissa. kenen tekee mieli herkkuja käsi ylös :wave: täällä eräs jolla ei meinaa pysyy karkkipäivä muistissa! ja missä vaiheessa siirrytte äitiys vaatteisiin?? tai joko ootte joutunu siirtymään?? mulla farkut mahtuu viel jalkaan mutta varmaan kohta alkaa kiristää JO NYT :whistle: oon kohta kilon syöny mandariineja ja muita hedelmii.... Makean himoon

Viikkoja 5+5
 
jäin tässä miettimään, kun monessa muussakin ketjussa on tästä samasta asiasta. jos laskettu aika on sama, niin ei välttämättä poksu samaan aikaan. ainakaan siinä tapauksessa, jos on laskenu kierron mukaan tuon kuinka pitkällä on. kierron pituus kun vaihtelee... vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? ultrassa sen sitten näätte kuinka pitkälla oikeasti ollaan.
Jos nyt oikein tajusin, niin mistä joku edes päättelee oman LA:n ennen ultraa?? Ei mitään järkeä laskea mun mielestä sitä mistään menkoista tms. Kyllä se ultrassa sitten selviää :)
 

Yhteistyössä