Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:

Täällä kaikki hyvin! Pääsin ultraan ja siellä pikkuinen oli hyvinvoivana ja sykekin löytyi :heart:. Viikot heitti muutamalla päivällä. Vuodoille ei osannut syytä sanoa, otti papanäytteen, sanoi että voi olla jotain tulehdusta mikä aiheuttaa?! Nyt näyttäisi tuhruilu taas loppuneen ja toivottavasti ei enää ala! Eli nyt mennään näin, edelleen toivotaan parasta. Pikkuisen on nyt helpottuneempi olo mitä aamulla! Hirveä väsymys päällä vain, taisi olla niin henkisesti raskas päivä.

Vointeja! :)
 
Tervetuloa mukaan uudet :flower:

Pakkastytöllä ihania uutisia :)

JiiMii82 ja Carlotta: Ei täälläkään saa ottaa sisaruksia mukaan ultraan. Yksi aikuinen vain. Vaan voi olla että joudun yksin menemään jos ultra-ajan saan rv 11+. Parin viikon päästä soittelen.

Pahoinvoinnista
, minäkään en usko, että se sanelee onko masussa tyttö vai poika. EN tosin itse voinut pahoin kummassakaan edellisessä raskaudessa ja poikia ovat. Mutta eipä oksennelleet pari ystäväänikään ja tyttöjä tuli. Nyt tuntuu olevan hieman enemmän huonovointisuutta, mutta oksentamaan en ole vielä joutunut.
 
Viimeksi muokattu:
Noopu,

eka neuvola neuvolan mukaan 8+1 (varhaisultran 6+4)
lääkärineuvola oli tänään neuvolan mukaan 10+2 (varhaisultran 8+5)
np-ultra 9.2, neuvolan 12+3 (varhaisultran 10+6)
ja sit siitä taas 2 viikon päästä aika neuvolaan :)
 
Carlotta no tuosta en kyl ole varma että saako ottaa mukaan,täytynee kysyä sitten kun neuvola on..mut jos ei saa niin sitten näytetään kuvasta =) ja toisaalta tuo voisikin olla se parempi vaihtoehto ja saa nyt nähdä muutenki mihin ajankohtaan tuo aika saadaan pitääkö kesken työpvn lähteä käymään ja onko poika minulla vai isällään silloin...
Joka kaupungissa tuntuu olevan niin erit nuo toimintatavat..
 
Täällä on kk välein neuvola ja ensimmäinen neuvolakäynti on noin rv10 jos ei ole aikaisempia km tms. ja loppuraskaudesta tihenee käynnit joka toinen vk..
Tuota lääkärikäyntiä en muista tarkalleen mut taisi olla NP-ultran jälkeen...
NP-ultra on rv12 ja rakenneultra,nyt en muista rv(olisko 20??)..
Eli täällä siis mahdollista saada ilmaisella NP-ja Rakenneultra,muut yksityisellä sitte,ellei sit taas jotain satu...
 
Viimeksi muokattu:
Ihan tulin vain pikaisesti kommentoimaan että minä en ottaisi sisarusta mukaan ultraan. Jos niin huonosti ävisi että ultrassa olisikin ikävä yllätys ja lääkäri joutuisi kertomaan jostain epämuodostumista tai keskenmenneestä raskaudesta.. Mä en oikeasti ainakaan pystyisi pitämään itseäni koossa lapsen nähden :( En halua sellaista kokemusta tyttärelleni. Rakenneultraan ehkä voisin ottaa jos vatsa kasvaisi hyvää vauhtia ja voisin olla varma että beibi on elossa. Siihen aikaan kuitenkin vauvan liikkeet jo tuntuu.

Nyt pitää lähteä koirien kanssa iltalenkille. Jos uni vaikka tulisi paremmin. Olen touhunnut tänään hieman yli rajojeni, lähinnä siivonnut. Selkä on tulessa ja kohtuun sattuu (painostava tunne alavatsalla). Mutta ei mitään epänormaalia kipua. Illalla on aina vähän repimistä tuolla alempana.

Voimaa vauvoille ja Onnea odottajille :)

Ruutinen ja Morri 7+5

Edit: Juuri huomasin että mulla on linea negra :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Noppispoppis ja Raphaella :hug: Toivottavasti kyse olisi myöhemmästä hedelmöittymisestä!

Mulle voisi taas siirtää laskettua aikaa.... HUOH, eli nyt olisikin sitten 7.9 Varhaisultrassa sanoivat mulle + ultrakuvassa niin lukee myös, että silloin oli 6+3, mutta oli koneelle kirjoittanut 6+2. Eli neuvola menee nyt tämän mukaan ja minä myös. Eiköhän se siirry sitten taas np-ultrassa. :D Samaa meininkiä kun kuopuksen kanssa...
 
Iltaa mammat :wave:

Täällä seuraanne olisi liittymässä toistaan odottava (esikoinen tyttö 06/09) vuosimallia -76 oleva "tyttö" :D La olisi 21.9. ja synnytyssairaala tyks. Piti kirjoitella jo aiemmin mutta halusin lukea kaikki teidän viestit niin siinähän vierähti hetki :) Paljon on mahtunut jo suruakin mukaan, toivotaan että kaikilla meillä olisi iloisemmat ajat edessä.

Tähän saakka olen päässyt oikeastaan oireitta, mutta nyt se etova olo on meikäläisenkin löytänyt. Pissalla on saanut käydä useammin jo useamman viikon. Esikoista odottaessa ei tarvinnut kertaakaan oksentaa, toivotaan ettei tälläkään kertaa tarvitse :) Olen hoitovapaalla ja pieni toive oli ettei töihin tarvitsisi mahdollista kakkosta ennen mennäkään (olen nyt ilmoittanut olevani hoitovapaalla tämän vuoden loppuun) ja jos kaikki hyvin menisi niin ei tosiaan tarttis ;)

Neuvolaan olen jo varannut ajan, 9.2. pääsen lääkärineuvolaan ja ultraan. Ollaan koko perheen voimin lähdössä Teneriffalle 13.2. ja toivoin että sitä ennen pääsisin ultraan varmistamaan että masussa joku on ihan oikeasti ja että olisi oikeassa paikassa. En huomannut kysyä että "syökö" tämä käynti sitten esim. np-ultran tms. Mutta jos näin niin yksityisellä puolella ottavat varmasti mielellään vastaan kun hinnasta sovitaan :LOL:

mopotyttö ja hemmo 5+6
 
Hei taas!

Me päätettiin että ei oteta 3v. tyttöä mukaan sinne varhaisultraan, se kun tehdään alakautta, vois tulla pari pikku ihmetystä tolta kyselyikäseltä et miks äiti pimppiin laitetaan tollanen :LOL: Eikä muutenkaan kerrota ihan hetkeen vauva-jutuista, tyttö kun laulaisi sen heti mummuille ja päiväkotiin. Mua niin pelottaa noi tuulimunajutut :'( Toivottavasti saadaan hyviä uutisia torstaina.
Ja isosti jaksua keskenmenon kokeneille!!

Mulla on sellanen painava tunne alavatsalla, ihankun tuntuis se kasvavan kohdun paino, en kyllä muista että viime raskaudessa olis näin varhain tuntunut. Eikä mulla kyllä ollut näin järkkyä maha-turvotustakaan näillä viikoilla, tää on kamalaa!! Kun on valmiiksi jo pullukka niin nyt on niiiiiin maailman läskein olo, yäh.

Mun työkaveri on raskaana ja työnantaja otti sen TODELLA NIHKEESTI : / Oli luvannut palkankorotuksen ja nyt perui sen! Sanoi suoraan päin naamaa ettei haluaisi että ko.työntekijä on talossa yms. Aivan järkyttävää, että itse pomo 2 lapsen äitinä on noin ajattelematon puheissaan ja teoissaan. Ihan pelottaa kertoa omasta raskaudesta sitten ajallaan!! Ja tosiaan kun tämä maha on tämmönen pömppö niin miten saan tän pidettyä edes sen 12 vkoa piilossa?? Teltta?? Joku kureliivi/korsetti? Hjälp.

Mieliteoista vielä: Olen juonut jo pullollisen sokeritonta 100% mustaherukkatiiviste mehua!! Siis hapanta, mutta raikasta. Se on huippuhyvää! Eli hapan linja jatkuu :) Hapankorppuja, mandariinia ja hapanta marjamehua, nam. ---->jääkaapille.

Minä kirjoittelen torstain ultran jälkeen kuulumiset!

miirikki ja pötsi 6+5
 
Iltoja,
kuvotus senkun jatkuu aaltoilevasti.. kun mahan varannot vähenee niin kuvotus pahenee:x
olipas runollista ihan tahattomasti..

Unohdin eilen mainita oireista yhden henk.kohtasesti pahimman eli issiaksen joka onkin ollut vaivanani kahdessa aiemmassakin raskaudessa ja nyt siis taas palasi ja tehokkaasti valvottaa yön tunteina..

Hajuaisti terävöitynyt niin että meinasin oksentaa kun ruokittiin esikoisen kanssa akvaariokalat, se ruoka on kammottavan hajuista...
Kun siitä selvisin niin yksvuotias pyöri sylissä iltapatteriaan tyhjennellen piereskien ja voi kammo mikä lemu... taas meinas ykä lentää ja ipana napottaa silmiin, ottaa tutin suusta ja sanoo "kakka",
no niinpä.

miirikki olipa järkyttävä lukea moisesta esimiehen suhtautumisesta. Onko tuollaisia tosiaan ihmisten kiusana työelämässä, hävetköön hyi hitto!

Onnittelut iloisille uutisille ja voimia vastoinkäymisten kanssa tarpoville!

Tinke´ja hup´s 5+5
 
Yksi pikkukakkosta odottava ilmoittautuu mukaan porukkaan! :)

Voimia kaikille menetyksen kokeneille! :hug:

Meillä poika 10/08 ja nyt innolla toista odotetaan. La menkkojen mukaan 25.9. ja viikkoja nyt siis 5+2. Esikoista odottaessa pahoinvointi oli järkyttävää, nyt vain vähäistä etomista. Alavatsaa vihlaisee aika ajoin ja mullakin on sellainen painon tunne välillä. Tuulimunaraskaudet ja keskeytyneet keskenmenot googlattu taas sata kertaa ja ensimmäistä neuvolaa ja niitä sydänääniä odotellaan malttamattomasti. Jännää aikaa! :heart:

Mayah ja Pupu 5+2
 
Tällaiseen törmäsin. Alkion/sikiön kehitys PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ eikä siis viikko viikolta :O Huisia. Laittaa siihen lasketun ajan vain niin pääsee kattelemaan mitä minäkin päivänä tapahtuu. Joillekin päiville on merkitty vain äidin tuntemuksia mutta mun mielestä aika wau :D

Klik

Oho. Tuo nyt tuli mun lasketun ajan mukaan mut ei sitä tarvii välttämättä muuttaa kun ne kaikki päivät näkyy silti :)
 
Viimeksi muokattu:
tehilla: täälä kans oireet uhan mitättömiä ja siksi välillä tuntuu että oonko raskaana lainkaan... 2. odotelllessa sama homma tosin silloin soittelin päivystykseen jotta olisko siellä jotain aparaattia jolla tutkia mutta sanoivat että kaikki varmasti hyvin ja ettei kaikille tule vaan oireita mula jotain mutta silti unohtaa välillä että on raskaana.

eilen tuli himo kana nuijjiin :p
kaneli ja pallero 5+4
 
Huomenta!

Flunssa alkaa helpottaa (onneksi), mutta eilen huomasin, kuinka maha on turvonnut yhtäkkiä ihan mielettömän kokoiseksi. Jos sama tahti jatkuu, mä tarvin kohta pressun, koska ihan vielä näin aikaisessa vaiheessa (5+2) en haluaisi osakseni uteluita. Enhän mä toki ole ruumiinrakenteeltani koskaan mikään vinkuheinä ollutkaan, mutta tämän kyllä huomaa ilman ihmeempiä tarkasteluja. :D
 
Huomenta tytöt |O
Mä kun niin toivoin, että selviän ilman pahoinvointia, mutta turhaa taisi olla se toive :x Eilisestä lähtien on tullut kunnon oksetusoloja, tänään meinasin jo juosta vessaan..Voi apua..
Mä olen lähdössä nyt kampaajalle värjättäväksi, toivottavasti ei raskaushormonit vaikuta lopputulokseen :D

miirikki Kamalaa! Miten voi pomo käyttäytyä noin? Mun käsittääkseni tuo on laitonta perua palkankorotus raskauden vuoksi, itse ottaisin liitosta asiasta selvää!!

Jaksamisia :heart:

Vaniljainen ja Kultakimpale 5+6 :heart: (Jee, huomenna poksuu!!)
 
Pakkastyttö*, ihania uutisia! :)

Huldas, kannattaako LA:ta taas muuttaa, jos se kuitenkin vielä muuttuu? Ei kai se niin justiinsa ole ;) Päivä sinne tai tänne :)

Tervetuloa uudet! :wave:

Ruutinen, ihana linkki! Kiitos :)

innoM + Pulla 8+6

"Baby's arms and legs are moving now. This would be visible on ultrasound." :heart:
 
Taas tullut uusia, ihanaa :D

Täällä iski murroikä :headwall: Naama kukkii! Hittolainen, mulla kun ei ikinä teininäkään ollut finnejä, niin raskausaikana sitten maksetaan potut pottuina :kieh: Menis nyt nää alkuviikot pian, loppuis tää näppyjen ilmestyminen.

noppispoppis on kai jo ultrassa käynyt, uutisia odotellaan :) bd

Tinke, mulla kans hajuaisti on tätä nykyä ihan megatarkka. JA monet hajut tekee niin pahaa :x Oli muuten ekoja oireita, kun ennen testiä paistoin jauhelihaa ja se, täysin tuore liha haisi ihan kamalalle!

Mädchen :heart: 6+5
 
innoM, mulla on ihan tota oikeaa geeliä, kun tuli pakkauksen mukana. Ihan oikealta nivusista ja bikinirajan sisältä kuuluu melko selkeäkin tsukutus, mutta se on millilleen vain ja ainoastaan se yks kohta. Muualta kuuluu sit vaan mun omia kohinoita ja jumputuksia. Mut ai että on ihana ääni!

Ja juu, olen varautunut, et varsinkin sit kun Nötö alkaa aktiivisemmin liikkua ja kääntyillä, niin saattaa joskus olla kuulumattakin. YRITÄN sitten kivenkovaa olla huolestumatta.
 
Ihania ääniä Lunean pienestä jo kuuluu :heart:

Täällä flunssa pitää otteessaan ja sairaslomalla on valitettavan hyvin aikaa surffailla netissä ja jatkaa kauhujuttujen lukemista :p Nyt on kyllä tuttu kuvotus kuvioissa, joten yritän rauhoittaa mieleni sillä. Josko tänään varais eka neuvolan parin viikon päähän (tai milloin nyt sattuu saamaan ajan). Kuunnellaanko teillä neuvolassa eka kerralla sydänäänet? Millä viikolla ne pitäis kuulua? Ekasta raskaudesta ei jotenki muista mitään :p Mukavaa ja huoletonta päivää kaikille! :)

Mayah ja Pupu 5+3 :heart:
 
Kiitoksia kommenteista,päätin juuri etten itsekään ottaisi poikaa mukaan np-ultraan,tosiaan jos jotain sattuu oleen vialla,kerromme sitten kotona ja näytämme kuvista =)

Miirikki,samat läskifiilikset täällä ja kylläpäs sun pomo oli nihkee!!mie en kertoisi ollenkaan ennenkuin on pakko ellei ite ole huomannu ennen sitä ja oliks se et viim kk ennen äitiyslomalle jäämistä pitää kertoa vai viel aikaisemmin?itsellä nyt ei tuota ongelmaa ole ku pomo tietää jo..

Hyi hitto käytiin illalla hakee kaupasta (jäätelöä :p) ja viereisellä kassalla oli joku mies joka haisi niin hielle,sanoin ukolle heti et jää sie jonottaa mä meen oottaan,YÄK!ja kivakiva mulla on kassavuoro tänään ,enkä ole juuri kassalla nyt ollu,enkä kyl töissäkään,niin tuli mieleen et kiva ku sellanen tulee mun kassalle niin varmaan kurkkaan alas ja oksennan roskikseen!!

Lunea oi ihanaa,itsekin juuri mietin ostamista =) ajattelin kyl ihan vartalovoiteella pärjätä..

Olen nukkunu niin huonosti pari yötä.vaikka unta onkin sit riittäny tuonne 10 asti,mut herään yöllä muutaman kerran ja se toinen pätkä kesti tänäkin aamuna melkee 3tuntia,heräsin siis 4 ja uni tuli 7aikaa..
 

Yhteistyössä