Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

raphaella: :hug:

Pakkastyttö* olikin saanut ihania uutisia, tosi hienoa!

Noppispoppis: Toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia.

Vaniljainen: Täälläkin kamalat yökötysolot jatkuu edelleen. Aamusinkin ihan herään tähän kamalaan oloon ja töissä on tosi mukava yrittää olla "normaalisti" tällä olotilalla. Toivottavasti ei tosiaan hormonit vaikuttaneet kampaajareissun lopputulokseen. ;)

Voi kamala tätä väsymystä, se on melkein rasittavampaa kuin tuo pahoinvointi. Eilenkin meni työreissussa klo 20 asti illalla ja päivä venyi 14 tuntiseksi. Tänä aamuna en meinannut päästä sängystä ylös lainkaan väsytti niin valtavasti, ei ole kyllä aiemmin tällaista ongelmaa ollut. Mulle tuli muuten np-ultraan kutsu ja se olisi vajaan 4 viikon päästä. Eli vielä on odoteltavaa ihan reippaasti.

Raisu 8+4
 
Lunea, okei :) Nivusista kuuluu yleensä oma syke :D Osaatko kuvailla tätä ääntä? Se "viuh,viuh" taitaa ainakin olla oman sykkeen ääni. Täytyy muistaa just toi, että ei huolestu. Oletko muutes hoikka? :)
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Moi taas! :wave: Onnittelut kaikille uusille ja hyviä uutisia saaneille. :heart: Ja :hug: niille jotka jännäilee vuotojen kanssa.

Ihania ääniä Lunea kuullut, onnea! :) Eilen tilasin itselleni dopplerin, toivottavasti saapuu pian!

Täällä tulee aina niin paljon juttua ettei millään meinaa muista kommentoida kaikkia juttuja mitä haluais...
Esimiehelle kerroin viikko sitten raskaudesta. Tosi iloinen oli mun puolesta! :) En ois kertonu muuten vielä, mutta mulla kun on nyt tää tilanne ettei työt luultavasti jatkukaan maaliskuun jälkeen kuten tähän asti ollut puhe, niin sanoin sitten pomolle että oisin jokatapauksessa jäämässä elokuussa pois töistä. Ja ihan hyvä et pomo tietää ni ymmärtää sitten jos tulee saikkua tai en halua jotain tehä töissä. Jouvun nostelemaan välillä tosi painaviakin laatikoita, tähän asti oon sitä tehny mutta täytyy katsoa kuinka kauan vielä sitä uskallan tehä. Pomo oli ihan pölmistyny et kuinka hän ei tajunnu raskautta ku lopetin tupakanpoltonkin ku seinään ja oon ollu tosi väsyny töissä. :D

(.) Täällä ollaan voitu todella hyvin! Se vähäinenkin etominen on tuntunu hävinneen, enää ei iske niin kamala ällötys jos ei oo syöny tarpeeks usein ja keitinpä tossa aamukahvitkin pitkästä aikaa! Tai no pitkästä ja pitkästä, pariin viikkoon ei oo aamuisin tehny mieli kahvetta ja muutenkin sen litkiminen ollu tosi vähäistä, ehkä kuppi kolmessa päivässä.
Makoilen tässä sohvalla kylkiasennossa ja koira makaa päällä. :D Typylle läheisyydenkaipuu taas iskeny. On toi tommonen mamman turrikka vaikka mikään suuri koiraihminen en ookkaan. Mies tommosen halus kesällä ja suostuin sillä eholla että kissat tulee sen kanssa toimeen. Hyvin ovat tulleet, ehkä jopa paremmin ku minä! ;) Tästä taloudesta siis löytyy kaks kissaa ja tommonen 7kk ikänen koiruus. Tyttöjä kaikki joten kunnon akkavalta täällä! :p
 
No niin, nyt ois päivitykset taas laitettu. Toivottavasti muistin kaikki. Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Joku kyseli harrastuksista, mä oon ollu monta vuotta partiossa vetämässä sudenpentujen ryhmää, mutta jätin nyt syksyllä pestin ku tää varsinainen yrittäminen alko, en ois enää lapsosten kanssa jaksanu. Toinen harrastus on SPR:n ensiapuryhmässä toimiminen, eli harjotellaan ensiavun antamista, mutta näissäkään harjotuksissa en oo kerinny käydä ku oon töissä ollu aina harjotusten aikaan.

Miehelle kertomisesta.Tein ensimmäisen testin sunnuntaina 27.12 ku kaveri heitti vitsillä et ois huisia jos plussaisin samana päivänä ku hän plussas esikoisesa. Tein sit testin ihan huvikseen ja iloinen juttuhan siinä oli se et plussahan siihen pärähti. Kiikutin miehelle testin ja se vaan totes et ei tuota voi vielä laskee ku se on vielä niin vaalee. Siis viiva oli ihan kunnolla nähtävissä, vaikka vaalea oliki. Seuraavana päivänä tein uuden liusketestin et ite varmistun ettei ollu virheellinen testi, sen perään heti ku sain tuloksen tein digitestin samaan näytteeseen. Sehän näytti raskaana 1-2. Nakkasin sen leikkimielisesti miehen syliin ja sanoin et joko uskot!!! :D Hiljaseksihan se meni ja sit onnelliseksi :heart:. Ilta meni sit siinä sylikkäin ollessa pusutellessa ja halaillessa :)

Meillä pomo sai tietää heti plussan jälkeen ku alko näyttää siltä et mä alan hermostumaan liian helposti ja sit nauran samantien itelleni perään... muutenkin helpompi olla työmaalla ku saa avoimesti puhua asiasta. Eli meillä siis kaikki työmaalla tietää. Meillä on tosi pieni työyhteisö, meitä on 9 joista 7 on naisia. Meistä on nyt kolme raskaana ja yks on hoidoissa, et saapi nähä millo seki saapi plussan :D Ja meiän entinen esimies lähti äitiyslomalle viime keväänä. Eli meillä ollaan aika vilkkaita lisääntymään ;) Mulla ja mun työkaverilla on muuten samoihin aikoihin ja asutaan tässä lähekkäin eli ollaan samassa synnytyssairaalassa kilpaa punkaamassa paketteja pihalle :D

Ite synnytystä en oo kyllä miettiny, tulee sit ajatukset ku on tullakseen.

Ruokatottumukset on kyllä muuttunu tässä ihan itekseen. Mikään makea ei tunnu menevän alas, ennen söin karkkia useempana päivänä viikossa, mut nyt ei kyllä tuu ees kerran viikkoon syötyä. Suolasempaa tulee enemmän mieli, joskus ostan mini light sipsipussin, muuten ei kyllä mitää epäterveellistä tee mieli. Karkkiosaston ostohetket on siirtyny hedelmä ja vihannesosastolle, kaikki raikkaat on todella ihania :heart:. Lämpimien aterioiden suhteen on vähän hankalaa ku mikään kiintee ja raskas ei oikein taho millään maistua, mieluiten söis vaan kevyitä keittoja jne. Mun uus rakkaus on Violan tomaatti-vuohenjuustokeitto :heart:. Muita mielitekoja on tomaatti ja maustekurkut :)

ON. Ihan valtava väsymys. Nukun 10h yöunet, enkä meinaa jaksaa töissä 8 tuntia.... Tää iltavuorotyö ei oikein nyt tunnu sopivan mulle. Paha olo iskee jos ei muista syyä parin tunnin välein. Pahiten se iskee tuolla 16 aikaan ku töissä on alkanu aktiiviseksi ja energia alkaa loppuumaan, musta tulee oikeesti aika kiukkunen ja pahansisuinen ja pahoinvoiva. Yks yö töistä tullessa piti yökkiä useempi kerta, mutta mitää ei kuitenkaa tullu ylös asti. Aamusin on kyllä ihan oivallinen olotila, mut ku tosiaan liikkeelle lähtee niin alkaa pahoinvointia.
 
ionniM, olen hoikka tai lähinnä normaalipainoinen, ja kyllä se on pikkuisen syke, sillä on puolet kiivaampi kuin omani, vaikka mullakin on aika nopea. Siinä vieressä vähän alempana kuuluu sitten oma sykkeeni ihan reilusti hitaampana. Pienen ääni on 2-3 kertaa sekunnissa toistuva tsukku tsukku. Eikä ole siis kyse mistään nivustaipeesta, vaan kohdun aivan oikeasta uloimmasta reunasta, juuri häpyluun ulkopuolella. Ja ääni tosiaan kuuluu vain yhdessä ainoassa millintarkassa kohdassa, myös itse vastaanottimen asento on hyvin tarkka, jos sen kääntää toiseen suuntaan, kuuluu joko pelkkää kohinaa tai sitten oma syke.

Yritettiin sitä miehen kanssa nauhoittaakin, mutta eipä siitä mitään tullut, ohjelmassa oli jotain vikaa, ja syke on vielä kuitenkin niin vaimea, että taustakohina kai häiritsee liikaa nauhoitusta. No, saanpahan itse kuunnella.
 
Viimeksi muokattu:
Noppispoppis: Ihanaa että teillä oli kaikki hyvin :heart:

innoM: Itselläni ei ole doppleria, enkä tiedä aijonko sellaista osataa. Äänten kuuntelusta sen verran, että äidin oma syke on reilusti hitaampi, ja sikiön syke tosissaan todella nopeaa. Luulen kuitenkin että moni selkottaa sikiön sykkeen istukan verisuonten sykkeeseen. Sikiön syke on sellainen nopea kopotikopoti ja istukan syke sitten sellainen suhisevampi. Äänet kyllä erottaa sitten kun kuulee sen oikean sikiön sykkeen, mutta aluksi tosiaan voi luulla istukan sykettä virheellisesti sikiöksi :)
 
Lunea, juu :)

Noopu, okei :)

Olen kuunnellut tuolla kotidopplerilla kaverin masua, joten tiedän miltä syke kuulostaa :) Siitä on vaan jo vähän aikaa, että on päässyt melkein unohtumaan :D

Nyt tänään tasan 2 vk np-ultraan! :)

innoM + Pulla 8+6
 
Ainiin mulla piti ihan hehkuttaa, mutta unohdin. Tiistaina Eka Neuvola, päästään kuuntelemaan sydänääniä. Oi onnea, tätä on odotettu ja huomenna paukkuu kans viikot! Aika menny paljon nopeammin kuin kuvittelin. Enää 19 päivää ekaan ultraan :heart:

Memelisa & Masuasukki-Tiitinen 7+6 :heart:
 
jeeni
memelisa kun alusta pääsi yli ja alkoi uskoa, että on raskaana niin aika rupesi kulumaan kumman nopeasti. enää muutama päivä neuvolaan ja 18päivää ultraan :) oon niin kateellinen teille, joilla viikkoja vähemmän ja ootte jo saanet kuunnella sydänääniä jne. täällä vaan pitää vielä hetki odotella...

jeeni ja tyyppi 9+5
 
Ensi viikolla ekaan neuvolaan. Täällä on ultra jolla katotaan joka neuvolakäynnillä ja kuunnellaan sydän äänet. Jännittää ihan sikana että on siellä yhtään mitään ja jos on niin onko oikeassa paikassa...niinku muitaki :|

Väsyttää päivät pitkät ihan hirveesti. Eipä sen puoleen tule oikein nukuttuakaan kun tuo esikoinen nukkuu huonosti, heräilee monta kertaa öisin huutaen |O

Pahaa oloa ei ole vielä tullut, ekalta kärsin ympärivuorokautista voimakasta pahoinvointia mutta onneksi ilman oksentamista. Saapa nähä miten tässä käy...

Hoitovapaalla olen ja ihan hurjasti tekis mieli töihin tässä välissä mutta eipä ole töitä tarjolla : /
Onneksi mies on sentään töissä että joku tienaa :D

Mennään viikolla 7+0
 
Lunea Istukan suhina on sellasta nopeeta niinkuin sikiön sykekin. On vaan sellasta suhisevampaa, hieman epäselvempää. Vaikea kuvailla :) Ja niitä on oikeesti alussa vaikee erottaa. Itse muistan opiskeluaikana äitiysneuvolassa et monta kertaa luulin niitä istukan ääniä sykkeeksi, mutta sitten kun vähän aikaa etsi niin löyty ne selvemmät äänet :)
 
Hajuja, hajuja, hajuja... en kestä! :x Mä olen jo vuosia kärsinyt hajusteyliherkkyydestä, joten kotona ollaan melko hajustettomia, eikä töissäkään ole onneksi ongelmaa. Mutta mutta... Kävin tänään äidin kanssa marketilla. Siellä vastaan marssi haju jos toinenkin, mutta todellinen ongelma tuli vasta äidin luona. Siellä on sellainen kamala rakkine, joka suihkuttelee hajustetta säännöllisin väliajoin. Meinasin pyörtyä niihin laventelipöllyihin. En siis jäänyt syömään, vaan läksin kotiin.

Äidille en ole vielä raskaudesta kertonut. En kertonut nytkään. Mieli kyllä tekisi, mutta jotenkin en vielä uskalla... : / Toisaalta on melko yksinäistä, kun tällä hetkellä mies on ainoa, jonka kanssa voi asiasta puhua. Mies ei kuitenkaan ole niin uutuudenviehätyksen vallassa kuin minä, koska hänellä jo pari muksua on. Yrittää kuitenkin kovasti olla mukana mun vouhotuksessa. Äiti vois sikäli olla parempi vouhotuskaveri, kun kyseessä olisi eka lapsenlapsi. :D
 
Soitin tänään neuvolaan ja pääsen ensi viikon torstaina varhaisultraan neuvolan lääkärille. Hoitaja ehdotti sitä, koska kiertoni oli 35pv ja niin ollen viikot epäselvät. Laskurin mukaan nyt rv6+3. Ihan hyvä juttu, kun just mietin menisinkö yksityiselle ultraan. Heräsin viime yönä hirvittävään vatsakipuun, joka tuntui koko vatsalla ja tämän päivän on ollut vatsa "hellänä". Hoitaja sanoi, että on normaalia jos vuotoja ei tule. Luulenkin kipujen johtuvan ummetuksesta - mitähän keksisi että maha toimisi paremmin?
 
Täällä vuodetaan taas. Ottaa päähän raportoida vaan vuodoista.
Mä en pääs nauttimaan tästä raksaudesta ollenkaan, kun koko ajan helvetinmoinen pelko.
Nyt vuotoa tuli pikkasen enemmän kun aikasemmin, ja oli ihan kirkkaan veristä. Kipuja ei oo ja kävelin pienen lenkin koiran kanssa eikä oo vuotoo tullu nyt enempää..
Mä en tajuu, enkä jaksa tätä!

Anteeks tää purkaus mutta kun on kurja olo ja huolestuttaa kauheesti. :'(

Onneks huomenna on neuvola...
 
:headwall: Hitto vie. Tän päivän ollu alamaha niin kipeenä, ettei oo tahtonu käveleen kyetä. Mitään vuotoja ei ole mutta kipu on sanoinkuvaamatonta. :/ En tiä mitä tässä tekis, aattelin huomenaamulla soittaa ihan lääkäriajan, jos se laittais mulle lähetteen gynen polille, kun sinne ei voi mennä ilman lähetettä, muutoin varmaan olisin menny jo. :(

Jave & Kirppu 7+0 (POKS)
 
Viimeksi muokattu:
Noopulle kovasti tsemppiä vuotojen kanssa, toivottavasti loppuvat ja pääset nauttimaan!

ON:
kaksi viikkoa varhaisultraan, apua :eek:
odotan sitä kun kuuta nousevaa ja en oo oikein sisäistänyt tätä raskautumishommaa vielä, ehkä sitten jos jotain ultrassa näkyisi. Viikkoja ois sillon päivän vajaa 8 että luulis kyllä näkyvän.
Neuvola on vasta melkeen kuukauden päästä..

elmiju + murunen 5+5 :heart:
jej, ollaan jo viikko pidemmällä kun viime kuun km:ssä..
 
Iltaa,

kiitos ihanasta linkistä, kuka sen nyt laittoikaan (?) :)

Tänään sitten varasin ekan neuvola ajan, meni 4 viikon päähän. Laskettu aika neuvolan mukaan 25.09, jos viitsit Memelisa päivittää, kiitos :)
parin viikon päästä täällä myös varhaisultra, toivotaan että löytyy sydämen syke. Onnittelut niille jotka sen ovat jo kuulleet/nähneet!

Oli ihan pakko tänään hypistellä jo esikoisen säästettyjä vauvanvaatteita <3 Ihan kivasti on jäänyt säästöön.

(.) kuvotus ja heikotus alkoi sitten, nyt ihan selvästi vaikka useamman illan jo kuvottanut hieman. Onneks syöminen auttaa, saa nähdä paljon kiloja mulle sitten tän takia kertyy :D

Mammaz85 & kultanen 5+3
 
Iltaa taas :wave:

Jaksuja Noopu ja kaikki muutkin jännityksen vallassa elävät :hug:
Onnea hyviä uutisia saaneille =)

Ihana tuo linkki missä päivä päivältä kaikki, piti heti laittaa talteen niin voi seurailla... Täällä jatketaan väsymyksen, ällönolon ja yli energisien koirien kanssa, ei meinaa oikein tasapainoa löytyä |O Onneksi isommat lapset ovat olleet rauhallisia ja avuliaita tänään on saanut ottaa rennosti sen minkä on ehtinyt!

Neuvolaan vielä melkein kaksi viikkoa! Toivon että kiltti täti ymmärtää minua ja suostuu ultraamaan samalla kun neuvolasta laite löytyy... Jännittää ihan kamalasti :|

Jotenkin nyt on erilaisia ajatuksia, kun aikasemmissa raskauksissa. Ennen oli vaan onnellinen odottaja ja nyt kaikki painaa mieltä... Eniten painaa ajatus, että onko kaikki varmasti hyvin...Tuntemuksia ja mielitekoja on samalla tavalla, kun edellisessä raskaudessa ja vähän oli pinkki (tyttö) olo... Synnytystä en ole ajatellut, mutta enemmänkin aikaa sen jälkeen kun lapsi on syntynyt... Tuntuu ihan hullulta jo kaikki ajatukset... Onneksi muutama ystävä ja odottaja löytyy lähipiiristä kenen kanssa saa sydäntä purkaa, kun tuntuu ettei mieskään jaksa enään kuunnella : /

Jaksuja kaikille =)

Hipsunen + vuokralainen 6+6
 
Noopu, eikä! :hug: Koska kävit viimeks tarkistuttamassa tilanteen? Tiedän niin tunteesi. Vaikka "vain" noin viikon tiputtelin elokuussa verta, niin se oli todella stressaavaa. Ajattelin silloin, että menis sitten kesken jo heti, jos meinaa mennä ja sittenhän se menikin.

Kyllä nyt tuntuisi varmasti vielä kauheemmalta, jos km tulisi. Nyt, kuitenkin raskaudesta tiedetty kohta 6 viikkoa, syke nähty, neuvolassa yms käyty ja muutenkin mennyt tähän asti kaikki hyvin. En silti uskalla vieläkään iloita tästä. En vaan pysty. Np-ultraa odotan todella paljon. 2 viikkoa menee nopeesti. Toivottavasti sitä ennen kuitenkin jo löytäisin pikkuisen sykkeet kotidopplerilla.

Kauhea miten väsyttää!! Tuntuu, ettei silmät pysy auki. Huono olo ollut koko päivän ja tulikin sitten ruuat ylös iltapäivällä (normaalisti nyt tullut aamulla enää).

innoM + Pulla 8+6
 
kivaan väliin tuli toi huoltokatko, mun kirjotus sit katos... eli koitan muistella mitä kaikkea olin kirjottanu...

Noopu: vuodot on toivottavasti harmittomia! :hug: Minä en tiedä kyllä enää luotanko dopplereihin ollenkaan: kesällä neukkutäti (sijainen) mittas sikiön sykkeeksi noin 155, vaikka pari päivää myöhemmin ultrassa selvisi, että oli ollut eloton jo jonkun aikaa... eli oli toiveet jo heränny :( se mittas ilmeisesti just tota istukan sykettä... en kyllä luota tohon tätiinkään enää, mulle tulee se taas sijaisena talviloman aikana, äh!

straycat: mulla luumut autto vähän, mutta ne alko yököttään niin paljon, että yöööööööh. sitten hain ihan levolacia apteekista ja se auttoi nopeasti :) neuvolassa sanoivat että sitä vois ottaa ihan 2 viikon kuurin, mutta enpä oo jaksanut... :whistle: juon väkisin sen yhden kupin kahvia joka päivä, että maha toimis... :p

javelia: mulla ainakin on toistaiseksi kovat kivut ollu ihan normaaleja raskauskipuja. inhottavia ne kyllä on, varsinkin jos tulevat heti kun jotain touhuilee. ehkä se on luonnon tapa sanoa, että pitää ottaa iisimmin - eli mun tapauksessa olla tekemättä mitään... :headwall:

Liinukka81: mä suosittelen kertomaan äidille :) Saatte sitten yhdessä hössöttää jo nyt :) Mun äiti on ainoa miehen lisäks kenen kaa voin puhua asiasta, ja se on kyllä tärkeetä. Äiti on kamalan ilonen ja tukee ja kannustaa uskomaan, että kaikki menee hyvin. :heart: Niin ja sitten äiti ehkä tajuaa ottaa sen hajustimen pois, mä en ainakaan kestäis sellasta nyt! :D

Mä ajattelen synnytystä ja kaikkea uutta sen jälkeen tosi usein. Onhan se aikaista, mutta helpottaa jutella niistä edes miehen kanssa. Ja kai sekin on luonnon tapa valmistaa tulevaan.

Mä haisen ihan kamalalle! Yhtäkkiä tuli kova hiki, yök! pakko raahautua siis suihkuun, mutta sekin on niin työn ja tuskan takana, kun siellä ei voi syödä samalla :p Jos yhtään ehtii tulemaan nälkä niin voin todella pahoin :( Enkä jaksa enää syödä koko aikaa, eikä oikein mitään tee mieli :( Väkisin syön jotain, ettei tulis niin kamalan huono olo. :( Ja hermotkin on kireellä :headwall:

Voikaa hyvin!
tömpsis ja supersoluyhdistelmä 8+1 :)
 

Yhteistyössä