Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Onnellisena,tosin vielä hiukan varovaisena liityn joukkoonne :)
Tänään testailin haamun, laskureiden mukaan olisi 4+2 ja laskettu aika 16.9!
Jännittää, hirvittää, hihityttää, pompituttaa enkä malttaisi mitenkään olla kertomatta tietoa eteenpäin! Miehen kanssa kuitenkin päätettiin odotella vielä jonkin aikaa että kerrotaan vaikka en kyllä millään malttaisi ;) Esikoinen olisi ja todella odotettu!
Toivottavasti pysyisin mukananne syyskuuhun saakka :flower:
 
Heipat uusille :flower:

Seuraatteko raskausoireitanne kuinka tuskaisesti? Yritän tässä nyt olla ottavinani rauhallisesti, mutta koko ajan tulee tutkailtua omaa kroppaa. Sinänsä turhaa kun ultrassa kuitenkin asiat selkenee piakkoin.

Painoa on tullut joka raskaudessa 18-25 kg. Yleensä puoliväliin mennessä tulee muutama kilo ja loput 20 kg sen jälkeen :ashamed: Osa on kyllä turvotusta kun ei normaali ihminen pysty lihomaan kilo per viikko pelkällä ruualla. Mutta tolla painolla ei sinällään ole väliä se kun multa tippuu sitten pois ilman mitään temppuja ja laihdutteluja.

(.) Mun maha on jo varsinainen pallo ja äitiysfarkut istuis tosi hyvin ja olis niin mukavat päällä, mutta tarttee vaan koittaa piilotella ja kärvistellä "tavallisissa" vaatteissa. Päätin että otan mama vaatteet ultraan mukaan ja jos kaveri löytyy sieltä mistä pitääkin vedän mammikset päälle samantien.
 
Heipähei, täälähän on jo iso poppoo möhömahoja. Me oltiin tossa vuodenvaihteessa Rukalla tuttavaperheen kanssa lomailemassa ja vaikeehan sitä oli peitellä kun lasillisen viiniä kaikki otti illalla lasten mentyä nukkumaan ja kun uutena vuotena kilisteltiin kuohuvaa ja ajattelin et jos nyt pari huikkaa ottaa ni ei epäillykset ala, mut paskanmarjat yrjö meinas tulla pelkästä hajusta, päiväunia vähänväliä...ei me sitä suoraan sanottu että raskaana ollaan vaan annettiin päätellä itse.

Jotenki vaikee uskoa et olis raskaana kun ei muuta todistetta ku pari testii....no onhan niitä oireitakin jo ihan riittävästi kuten: tissit on tosi kipeet ja turvonneet varsinki nännit, kun halaa jotain ihmisiä ni ihan oikeesti sattuu, suussa on kokoajan paha maku,väsyttttäääää kokoajan eikä mikään huvita, närästää ajoittain, pissalla ravaan ihan jatkuvsti no turvotustakin on reilusti,mikään ruoka ei maistu eikä mikään makee tunnu menevän alas vaikka normaalisti oon sellanen herkkuperse et kokoajan jotain mässyy ja niin on ollu myös kahdessa edellisessä odotuksessa et suklaata ihan sikana, mut nyt ku ottaa palan ni meinaa ykää...no mitäs vielä ihan kauheesti repäisykipuja ja kohdun suullekkin tulee sellasia puukoniskuja välillä (aina kauhee paniikki iskee) joo ja etova olo 24h eilen ja tänään oikeen erityisesti, verensokeri tuntuu laskevan hyvin herkästi, mulla mittari kotona ni siks tiedän. niin ja lonkat on tosi kipeet ihan ku joskus loppuraskaudesta ja vähän alaselkä...mut viikko sitte ei vielä ollu näin paljon.kyl se mahakin vähän jo pömpöttää,iltasella varsinkin, aamulla ei juurikaan. Mielitekoja oli eilen, mieli teki puolukoita...(ihan outo mielihalu)

Ei olla vielä päätetty mennäkkö ultraan ennakkoon mutta saa nyt nähdä.Neuvolaakaan en ole vielä varannu ku ei sielä ikinä vastata puhelimeen, huomena ajattelin pommittaa ihan urakalla. nyt sitten viikkoja 6 poks, huomena siis 6+1.
Ei olla kerrottu varsinaisesti kenellekkään eikä aiotakkaan ennen rv 12,ainut on mitä se tuttavaperhe ite päätteli.

Mutta tällasta täällä tälläerää... vielä oisin halunnu tietää että onko muilla noita lonkkakipuja?? tai häpyluussa kipuja,musta tuntuu välillä että se räjähtää (tai sit siel on kaksoset)
Oikein mukavaa odotusta kaikille!!!!!!!
 
hei!
liityn mukaan :) keskiviikkona vessassa näytti plussaa! :heart:Toista odotellessa siis, huomenna omien laskujen mukaan 5+0. Ei suurempia tuntemuksia ole ja jotenkin sekin pelottaa kun ei tunnu miltään, että jos se ei olekkaan totta! Mutta mennään päivä kerrallaan! palataan ystävät!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä päästään kuudennelle viikolle, jee! Ajattelin alkavan viikon loppupuolella soitella neuvolaan ja kysellä ekaa aikaa.

Oireita ei vieläkään ole (eikä tarvikaan) sen kummallisempia kuin, että välillä -iltaisin enemmän- alavatsaa vähän jomottelee. Ruoka-aikoihin on kauhea nälkä ja appelsiinituoremehuhimo iskee vähän väliä (sama oli esikoisesta).

Tervetuloa taas kaikille uusille! Joukko sen kun kasvaa, määrällisesti ja kukin omalla tahollaan ;)

Vauvanvaatteiden lisäksi tilasin (voi minua) linuslotalta mama-liciouksen kahdet mammafarkut alennuksesta. Eiks normifarkkujen hintoja ajatellen ole aika hyvin, jos saa kahdet farkut alle viidellä kympillä? Siellä on nyt alennuksessa pari farkkumallia.

Ainakaan netissä ei näy, että Lindexillä, KappAhlilla yms. ois enää äitiysmallistoja. Onko näin? Tietääkö kukaan? H&M:llä on, mutten haluais ostaa kaikkee sovitettavaa sieltä.

 
Tevetuloa kaikille uusille! :flower:

Miuski00: oi vähänkö ihanaa! :heart: Tosi aikasin sait kuulumaan jos viikot tosiaan menee tuossa. Huiii!! Jännä tilanne!

Räpä kyseli äitiysvaatteista. Mä jotain äitiysvaatteita koitan ostella. Kaapissa onkin ekasta raskaudesta muutama mammapaita, yhdet farkut, shortsit ja hame. Housut ostan mielummin mammamallia että istuu paremmin. Paidoista osan normaaleja ja osan mammapaitoja. Nykyään tehdään onneksi niin hyvin tavallisiakin paitoja/tunikoja mitkä menee niin raskaille että ei raskaille.

punkku: Mulla myös lonkka kipuilee ja häntäluu. En ymmärrä mistä tässä vaiheessa johtuu???

Ihanaa kohta nukkumaan! Esikoinenkin meni tänään hieman normaalia myöhempään nukkumaan, joten jospa saisi aamulla nukkua myös normaalia pitempään. (toiveajatelua :whistle:)
 
punkku mulla on häpyluun alue ehkä vähän vihotellu välillä, mutta ei kipeästi. mitenköhän tuota kuvailisi, sillei jännästi sykkii/supistelee. lonkkakipuja ei ole. teen seisomatyötä ja töissä tulee paljon askeleita. olisko nukkuma asento huono? ihan heittona vaan... häntäluun kipuilu taas ehkä viittaisi istumatyöhön : ) toivottavasti mulla on selkä ja vatsalihakset kohtuu hyvässä kunnossa, niistä olisi kohta hyötyä : )

äitini on saanut kahdet kaksoset, meidät 1985 ja pikkuveljeni seitsemän vuotta myöhemmin 1992. molemmat luomusti. raskausajat menivät hyvin. nyt itseäni vähän jännittää ehkä tuon suhteen, varsinkin kun clomit oli käytössä, tosin ainoastaan sen yhden kierron ja pienimmällä annostuksella mentiin. seurantaa ei ollut.

mutta nyt soitan kuopioon! hyviä vointeja kaikille, itsellä onneksi vielä tänään vapaapäivä. mutta aika hyvin on töitä, viittä päivää viikossa...
 
Huomenet kaikille!

Täällä poksahti kans kuutonen rikki ja on taas hivenen parempi mieli. Olen kirjottanut ensimmäisestä raskaudesta päiväkirjaa ja hyvin samoilla linjoilla näyttää menevän kuin silloinkin.Mutta epätodellinen olo on vieläkin, ehkä sitä uskoo sitten vasta kun monitori näyttää sen sykkeen.

Mulla on kanssa vielä tallella mammavaatteita ja yhdet farkut olen niistä vetäissyt jalkaani, istun töissä koko päivän ja helpottaa kun ei niin paina vatsaa. Vaatteet ovat kyllä aika kuluneita ,kun niitä piti lähdes vuoden koko ajan,eli uusia varmaan tarvitaan.

Ihanaa kun saa olla kesällä isovatsainen,viimeksi meni talveen ja harmitti,ettei mikään toppatakki mennyt kiinni,mutta kesällä ei haittaa:)
 
(.) Varhaisultra takana! Syke löytyi ja viikkoja nyt 6+4, eli enemmän, kuin luulin :heart: Ihana (nais)lääkäri oli ja se jo piristi mieltä todella paljon :) Heti kertoi "kyllä täällä jotain on ja sykekkin löytyy" ja näytti näytöltä "tässä on teijän vauva" :D Kohta neuvolaan, joten palailen myöhemmin! Nyt vaan täytyy toivoa, että pikkuinen jaksaa pysyä kyydissä :) Kuvia sain kaksi kappaletta pikkuisesta mukaan.
 
heippa taas, on ollut 24h/7 oksentamista ja mikään ei vaan pysy sisällä, mies tuo 30min välein jotain ja koitan sen saada alas.. eli aika rankkaa...

vahva tyttöolo on ja sekin oireiden puolesta (ekassa mentiin samalla käsikirjotukselle) neiti tuli <3

luen päivittäin juttujanne ja harvoin jaksan kommentoida oloni takia..

joku kysy varhaisultran hintaa femadassa hki niin kelakortin jälkeen 90 euroa ja kannatti:)

eipä muuta
miimi10 pieni ihme rv 7+0 poks!
 
En mie ihan vielä suostu tätä ketjua jättämään :D

Nyt ei oo parin päivään tullu mitään vuotoja ja jonkin verran ne raskausoireetkin on lisääntyneet. Esim. eilen illalla yökötti ja tänään aamulla samaten. Vessanpöntöllä oon yökkiny, mutta mitään ei oo tullu ulos. Rinnatkin on kipeemmät ja lämmöt koholla. Eli toivotaan nyt että siellä jotain pientä olisi matkassa :heart:

Varasinkin juuri ajan tuonne Femadaan 19.1. varhaisultraan oman mielenrauhan saamiseksi. Sillehän ei voi mitään jos kesken on mennyt, mutta kurjaa tää epätietoisuuskin on. Tosin aijon vielä hieman antaa palautetta tuonne julkisellekin puolelle tästä pompottelusta :kieh:
Mulle se Femadan ajanvarausihminen sanoi, ettei alkuraskauden ultrista saa kelakorvausta ellei oo mitään terveydellistä syytä tehdä sitä?? No, joka tapauksessa hinta-arvio oli tuo n. 100 euroa.

innoM: ihanaa että kaikki on hyvin :heart:

miimii10: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa jaksamiseen :hug:

ja yhteisesti Tervetuloa uusille!

Noopu ja Hipsu 6+2 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Mä vaan tälleen nopeesti kurkkaan tänne ja toivottavsti jossain vaiheessa uskaltaudun ihan jäädäkseni jäämään.
Mä siis plussasin pe ja la haamuplussat ja tänään sitten ihan kunnon +
Toivottu ja odotettu vitonen olis tulossa, jos vaan loppuun asti mukana pysyy.
Taustaa sen verran, että mulle ei ole enää annettu juurikaan mahdollisuuksia raskautua ja keskenmenon riskikin on ihan eri luokkaa kuin monessa muussa tapauksessa. Mulla siis isohko myooma kohdussa ja jo tämä plussaaminen on suoranainen ihme. Ihmeitä siis tapahtuu ja toivotaan, että tämä ihme näkee päivänvalon :heart:

ZouZou & kultahippunen 4+1, viides lapsi olis siis tulossa ja synnäri olis NKL ja laskettu aika 18.9
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet joukkoon! :wave:

LA voi laittaa 1.9 :)

Kiitos kaikille! :) Äidille kerrottu ja kävin ihan kuvien kera kylässä ja otti innolla uutisen vastaan :) Sanoi vaan, että vähän epätodellinen olo, eikä kyllä osannut yhtään arvata :D Toivottavasti kaikki vaan menis nyt hyvin :) Päivä kerrallaan. Pysyy, jos on pysyäkseen!

Neuvolassa käyty myös. En kaikkia lippuja ja lappuja halunnut, kun ne jo tuolla laatikossa edellisestä kerrasta on. Neuvolalääkäri on 25.1 (en tiedä ultrataanko) ja aika pitäis tulla NP-ultraan. Seulonnat otettiin. Neuvolantäti sanoi, että jos vuotoja tulee, niin sitten vaan lähetettä hakemaan ja kurkkaamaan tilanne. Ei kannata jäädä kotiin miettimään. Sain vielä purkin foolihappoa mukaan :)

Hieman oireista vielä, että tänään tähän asti ainakin olen säästynyt pahoinvoinnilta, mutta en ole vielä syönytkään mitään. Inhottavia nämä kipeet finnit naamassa :( Ja tosiaan vasemmalta puolelta munasarjoista löydettiin hyvänlaatuinen kysta ja se varmaan voi aiheuttaa myös jotain kipuja. Kaikki kuitenkin ok.

innoM + Pulla 6+4
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Heipähei kaikki uudet, tervetuloa! :wave:

Oi miten ihanaa innoM! Aivan huippu juttu! :heart:

(.) Sain juuri varattua varhaisultran, tasan kaks viikkoa vielä jaksettava odottaa. Oisin saanu aiemminkin ajan, mutta liian aikasin en halua mennä. Tuolloin 24.päivä milloin on se ultra, niin laskujeni mukaan oon 7+3. Eiköhän sillon varmasti syke löydy jos on löytyäkseen. :)
Eilen aamuna valitin miehelle, että ihan kuin kaikki oireet ois hävinny. Hyvä että ehdin lauseen loppuun kun halailinkin pönttöä.. Sen jälkeen onkin sit kokoajan ollut yököttävä olo. Ois siis pitäny olla hiljaa noista oireista! :D Elättelin jo aiemmin toiveita että oon kuin äitini eikä tarvitse kärsiä pahoinvoinnista ollenkaan, mutta kyllä tämä uhkaavasti siltä näyttää että en siltä säästynyt.. :x
Tuota muuten oon miettinyt, että mitenhän kestetään jos ensi kesä on samanlainen ku edellinen..?! Oli jo silloin niin tukalaa ni mitenhän sitten ison mahan kanssa.. :O
 
innoM, ihanaa, onnea hyvistä uutisista! :heart:

Ja Noopu, onpa mahtavaa että vuoto on loppunut ja oireitakin riittää. Toivotaan että se oli vaan alun pelottelua :heart:

Mäkin sain nyt varattua ekan neuvolan, se on 25.1. jolloin on menossa 8+1. Ar-ultra onkin sitten seuraavana päivänä, harmi toisaalta ettei mennyt toisin päin. No, pitää toivoa että kaikki on kunnossa.

Jee, tänään alkoi jo 7. raskausviikko! Kuulostaa paljon enemmältä kuin 6+0 :D
 
Onnea Monni! Ihanaa! :heart:

Mua ketuttaa tällaisina huono-olo päivinä ihan mielettömästi tää flunssa ja selkäsärky. Pitää varmaan soitella huomenna aikaa työterveyteen. Huomenna on kyllä vapaa, mutta ehkä sitä pääsis paremmin käymäänkin vapailta. jos ei sitten pitää odotella keskiviikolle.

mulla on varmaan kaikkein myöhäisin neuvola kun silloin menossa jo rv10+. Silloin on samalla kyllä ultra, mutta sinne on niin pitkä. Pitääköhän vielä varata joku ultra ennen, mähän tulen hulluksi.

Leo rv6+5
 
ihania uutisia innoM! :heart: :heart:

Mahaa pistelee ja viiltelee taas, sattuu välillä ihan nivuseen asti. Kai tää on yhä vaan normaalia, oikealla puolella se tuntuu ainoastaan. Finnejä on kans täällä miljoona, yök!

Voikaa paksusti :)
tömpsis ja super 5+6 (8+2)
 
Soitin tänään sitten neuvolaan ja sain peruutusajan heti huomiseksi! Hiukan jännittää.. Sitten to se ultra, se vasta jännittääkin.. Nyt tää on taas hiukan todellisempaa.

T:Lu ja Nötökkä 6+1 <3
 
Leo81, mun mielestä toi 100€ oli pieni summa siitä helpotuksesta, että pikkuinen oli siellä missä pitikin, ettei tarvi ainakaan kohdunulkoista pelätä välillä isompien nivuskipujen takia. Muutenkin toi oli kyllä täysyllätys, että olikin "jo" 6+4, eikä 6+0, kuten luulin.

tömpsis, jotain luin noista "tois"puoleisista kivuista, mutta en muista mitä :O Jos siellä on kysta ja sen takia jomottaa enemmän toiseen? Ehkä kyllä tutkituttaisin asian, jos vaan toiselle puolelle jomottaa.

Lunea, ei siellä neuvolassa mitään ihmeellistä tapahdu, että älä turhaan jännitä :D Ultraa voi ja saakin sitten jo vähän jännittää ;) Hyvin kaikki menee!

Kiitos kaikille! Täytyy vaan pitää kuitenkin pää pois vielä pilvistä. Viikot kuitenkin niin vähäiset ja toihan oli vain tämän hetken tilanne. Toivotaan parasta kuitenkin :)

innoM + Pulla 6+4
 

Yhteistyössä