Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Tervehdys!

Ar-ultrassa kävin tänään ja siellä se sydän nätisti tykytteli :) Pituutta rusinalla oli hurjat 9,8mm! Kuulemma vastasi hyvin viikkoja ja arvioituja päiviä. Kaiken tohinan keskellä unohdin kysyä, arviota laskettuun ja mitä ne sen arvioimat viikot sitten oli... Heh! Olin vain niin onnessani, että kaveri on vielä kyytissä ja sydän sykkii... Odotushuoneessa jäin kiinni tädilleni ja serkulleni :) Ei olla kerrottu kellekään sukulaiselle vielä ja ensimmäisenä täti pölähti viereen istumaan niin eihän siinä mikään auttanut, soittelin sitten kotiin pääsyn jälkeen äidillekin ilo-uutiset, ettei täti vain kerkeä ennen minua toitottamaan sitä :)

Parvorokosta kyselin jälleen uudemman kerran ja nyt oli taas uusi mielipide asiaan. Ottivat vasta-ainekokeen heti ja viikon päästä soittelevat tulokset, käsien pesua siihen saakka ja jos en ole parvorokkoa sairastanut niin lääkäri mainitsi, että äitiyslomalle joituisi hetkeksi, että epidemia laantuu... Ultrassa kaveri oli omasta mielestä aika suuri, niin heti tietysti pelkäsin, että se on sitä rokkoon liittyvää turvotusta yms. mutta toivotaan nyt ettei se ole mitään sellaista!

innoM: Olen tosiaan kauhulla lukenut teidän muiden tarinoita jatkuvasta oksentelusta! Jos näin vähällä selviän niin olen kyllä ikionnellinen!

Piipura ja rusina 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Miuski00 Onnea :)

elmiju Mistä päin olet...? Kaarinaan kun olit menossa. Mitä siellä maksaa varhaisultra?

Mä olen niin turvoksissa!!! Ihan ku olis vauvamaha, vaan eipä tuo ole mahdollista kuin vasta joskus ekan kolmanneksen lopulla, siihen asti se lienee ihan turvotusta vain... Menkkamaisia ja mahakipuja piisaa edelleen, välillä vihlaiseekin, ja musta pahoinvointi on pahentunut. Pystyn syömään toki edelleen, mutta se onkin edellytys pahoinvoinnin jonkinlaiselle kurinpidolle...
 
elmiju, kuulostaa tutulta, siis tuo, että nyt olet ottanut rauhallisemmin! Olen myös ottanut, enkä stressannut turhia :)

Leo81, joo jotain tommosta mä ajattelinkin :) Eiköhän ne oo ilman tuhruja/vuotoja ihan normaalia.

Miuski00, eli sähän olet oikeestaan sitten elokuisissa jo, koska mulla on LA noin 1.9 ja viikkoja 8+0 :) Ihania kuvia! :)

Piipura, ihania uutisia sait! :) Varhaisultrassa 10.1 oli viikkoja 6+4 ja mittaa 6.67-7.42mm, joten taitaa olla eroja noissa paljonkin :) Ei mulla edellisissä raskauksissa ollut pahoinvointia (ehkä vähän etovaa oloa), mutta sainkin niissä keskenmenon. Nyt, jos tämä olis sitten hyvä merkki, että kaikki sujuu hyvin :) En turhaan haluaisi tästä kärsiä, vaikka tänään onkin ollut hyvä päivä, eli ei oksentamista.

innoM + Pulla 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Arminen ja elmiju, täältä löytyy kans yksi vainoharhainen, joka tarkkailee koko ajan, että mitä väriä vessapaperiin ilmaantuu. Mua niin nauratti nuo teidän viestit, kiitos piristyksestä =)

Miuskilla oli ihania kuvia.

(.) Kyllä aika sitten kuluu hitaasti, kun odottaa, että tämä olisi pitemmällä ja uskaltaisi kertoa muillekin kuin miehelle. Tässä iässä (yli 30..) aika on tuntunut muuten kuluvan hirveää vauhtia, mutta siitä asti, kun tajusin, että menkat ei alkaneetkaan, ajanlasku meni uusiksi.

Kuluuko teidän muiden aika yhtä hitaasti vai onko mulla vaan joku jarru päällä?

- Meelia 5+5
 
Miuski aivan ihania kuvia :heart: en millään jaksais odottaa omaa ultraa : /

Täällä ainakin on ihan totaali jarru päällä... tuntuu et ei kulu päivät eikä tunnit ollenkaan...
Tää ylläri alkaa menemään perillä ihan todella... Tänään kokenut ahaa elämyksiä... Hei mähän oikeesti olen raskaana :D

Tänään ollut vähän astetta vaikeampi päivä... Kuvottava olo aamusta asti, mutta ei kuitenkaan ylenannoksi asti, väsyttää ja itkettää... Pari päivää oli pientä vihlomista masussa, mutta sekin onneksi tuntuu rauhoittuneen... Pahin kaikista on kamalan yksinäinen olo... Mies karkasi omaan kotiinsa remonttia tekemään :( Lapset ja koirat toki kotona, eivät vain valitettavasti korvaa täysin aikuisen seuran puuttumista... Tänään neuvolan mukaan tasan 6 viikkoa :D
 
Terve kaikille.
Ajattelin liittyä joukkoon, sillä tein raskaustestin pari päivää siten ja plussalla ollaan :D
Tarkkaa laskettua aikaa en osaa sanoa, kaippa se joskus syyskuulla. Tämä pienokainen on
viides lapseni ja ilolla & suurella lämmöllä vielä tämän riemun tahdon kokea. IKää minulla on 41 että sikälikin viimeisiä hetkiä viedään. Lapsikatraani syntymävuodet -96,-97,-99,-08. Jatkuva kuvottava olo ja iltaisin paleltaa törkeesti & ruoka maistuu. Eli perussetillä mennään täällä.
Palaillaan ja jaetaan kokemuksia, tunteita, huolia, iloja ja kaikkea mitä tähän mullistavaan vaiheeseen tulee.
 
Moikka,

liittyisin tähän ketjuun :) Toissa päivänä plussasin ja Rv 4+2 nyt menossa ja toinen lapsi, esikoinen syntynyt -06. Laskettu aika on 26.09? Jännittää vähän kun kävin viime viikolla röntgenissä, enkä tiennyt vielä tuolloin olevani raskaana, toivotavasti pienellä on kaikki ok :( Vastaukset galluppiin:

1. Raskausviikkosi? 4+2
2. Oireesi? Rinnat kipeet ja vihlaisukipuja nivusissa
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? en tiedä vielä
4. Otitko/otatko seulonnat? ultrat ainakin
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? en
6. Otatko äitiyspakkauksen? en
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? pysyneet samassa
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? luultavasti kertiksiä, kestoja olis kyllä kiva kokeilla...

Kuinka aikaisin olette alkaneet syödä (jos syötte) raskausajan vitamiineja ja ootteko heti aloittanut maksimimääristä? :)
 
Hei kaikille, olen lukenut tekstejänne mielenkiinnolla ja olen pahoillani kaikkien ketjusta pudonneiden puolesta. Itse plussasin reilu 2 viikkoa sitten, mutta en vielä osaa iloita tästä raskaudesta, viikkoja nyt 5+6 ja laskettu aika olisi vissiin 16.9. Ennestään meillä on 3 ihanaa poikaa. Takana keskenmeno keväällä 2009 vko 6-7, 2 varhaista keskenmenoa ja viime marraskuussa km vko 8. Ensi viikolla varhaisultra. Olo on todella väsynyt, jääkaappi haisee pahalta, kohtu tuntuu painavalta, näen yöllä voimakkaita unia, lievää etomista ja maha turvonnut kuin perunasäkki, siis niitä klassisia. Hartain toiveeni olisi että saisimme vielä yhden lapsen, ikääkin jo on, olen vuosikertaa 74. Ihana lukea teidän ultrakuulumisia ja pienien sydämien sykkivän, pitää nauttia vaikkei tulevaisuudesta mitään tiedäkään. :heart: mukavaa tulevaa viikonloppu toivotellen.
 
Olipa Cracotella aika samanlaisia oireita :) Viime viikolla jumpassa eräs rouva kyttäs ja kysyi olenko raskaana - minä tietty siihen etten no en todellakaan ole/eihän sitä koskaan tiedä.....ja tässäpä ollaan. Kai tää mun reppu on niin roikkuvaa mallia että pokalla vaan tullaan huomauttaan :LOL: Toivotaan tosiaan että kaikki menisi hyvin - ollaan niin varhaisessa vaiheessa.
 
Heippa kaikki,

taidan liittyä joukkoon =)

Eilen plussasin ja oli kyllä täysi yllätys tämä asia. Ei millään lailla suunniteltu. Menkat oli myöhässä 4 päivää ja jotenkin tiesin ennen testiä että raskaanahan minä. Tämä on toinen lapseni, esikoinen täytti juuri vuoden joten aika pienellä ikäerolla tulevat.

Oireet ovat olleet aikalailla samoja kuin ekassa raskaudessakin eli mahaa nippailee ja väsyttää. Vatsassa on oikeastaan lähes koko ajan samanlainen tunne kuin silloin kun oikein jännittää jotain =) Viikkoja on varmaan kasassa 5+jotain.

Pienin askelin tästä eteenpäin ja jos jotain toivon niin sitä, että raskaus on yhtä helppo ja oireeton kuin esikoisestakin.
 
Tervetuloa uudet! :) Kivaa miten tämä porukka vaan kasvaa ja kasvaa :)

Mammaz85, kannattaisi jo ENNEN raskautta, mutta heti mieluiten, kun asiasta tietää, että raskaana ollaan. Riskiryhmille on sitten foolihapon määrä paljon enemmän, kuin muille. Täältä (klik) hyvää tietoa foolihapon tärkeydestä! :)

(.) Tosiaan tänään ensimmäinen päivä ilman oksentamista/kakomista pariin kolmeen viikkoon! :) Toivottavasti se ei kuitenkaan enteile pahaa.

innoM + Pulla 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia ikäeroja teille on tulossa, keillä jo ennestään lapsia? Jotkut ovat maininneetkin :) Meillä tulee 2v 3kk ja jännittää onko hyvä ikäero. Nyt tuntuu, että onko liian vähän ja miten pärjätään, vaikka lienee ihan "normi" ikäero. Nyt vaan tuntuu kaikki, että APUA APUA, mihin pistettiin päämme :heart: Juuri näitä mietteitä oli myös esikoisesta ja kaikki on mennyt kuitenkin ihan hyvin :)

Tänään ollut myös siitä hyvä päivä, että oksensin vain kerran, jippii. Toivottavasti sama meno jatkuu.. Kävin yöllä juomassa marjakeittoa ja ajattelin ensi yönä kokeilla samaa! Jos se vaikka oli se avainjuttu..

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
HEI!

Töissä jaksamisesta joo, ajan autolla työkseni kaikenmaaliman pikkuteitä. Tänäänkin 290km, sellasia helkkarin kinttupolku-täryytysteitä. Alamahaa puristi/kramppas aikalailla..... Pahoinvoinnin kannalta töissä on mulla kuitenkin helpompaa kuin kotona. Mutta toi autoilu ei tee hyvää.

Niskapoimu-ultran varasin eilen. Aika 13. raskausvkolla, eli 12+1. Siitä edellispäivänä seuraava neuvola (22.2) joten aika kauan saa odottaa että sykkiikö siellä sydän. Mulla ainakin neuvolakäynnit ymmärtääkseni joka kk.

vitamiinit ja muut lisät Syön raskausajan monivitamiiniä + D-vitamiiniä.

1.raskausviikot 7+2
2.oireet kuvotus/yökötys
3. varhaisultra? nyt ei OIKEESTI oo rahaa
4.seulonnat? Kaikki mitä saa (ilmaiseksi) rakenneultraa vähän harkitsen, kun täällä sen tekee kätilö, ja haluaisin ehkä ihan lääkärille. No, ei ehkä kuitenkaan
5.ostokset? Ei mitään
6. ÄP? Ei, koska esikoiselle otin, ja hän nyt vasta 11kk, kamat siis tallessa..
7. Seksi? Mitä se on?? (Mitenköhän me edes saatiin tämä raskaus alulle??...) EI KIINNOSTA mua, miestä kyllä
8. Kertiksiä


VOINTEJA :wave:
Tehilla
 
Pakkastyttö, meillä tulee lapsille ikäeroa ~1v9kk, ja myös täällä jännittää kovasti et miten tullaan pärjäämään

Hupsista pääsi karkaamaan mut kokeilenkin nyt muokata tätä viestiä, en oikein osaa näköjään vielä käyttää tätä :D

Valvominen pelottaa jo nyt ja se kun tuo ensimmäinen on ollut nyt vuoden meidän elämän keskipiste, niin miten sitä rakkautta riittää ja huomiota molemmille.. varmaan ihan hupsuja ajatuksia mutta tällaista tulee mietittyä :|
 
Viimeksi muokattu:
Meillä esikoisen ja kupuksen välillä nyt tuo 1v 9kk ikäeroa. Uuden tulokkaan ja kuopuksen väliksi tulee 1v 7kk ja esikoiseen siis se 3v 4kk. Olisin toivonut pitempää väliä nyt uuden ja kuopuksen väliin, koska pelkään, että keskimmäinen jää nyt liian vähälle huomiolle. Toisaalta koen kuitenkin, että jo olemassaolevien lapsukaisten ikäero on todella hyvä, heistä on toisilleen jo valtavasti seuraa, vaikka onhan tässä tullut viimeiset vuodet valvottua... :p

Onko täällä ketään muuta, joka aikoo soitella neuvola-aikaa itselleen vasta joskus viikoilla 10-12...? Tuntuu, että iso osa on jo käynyt, menossa, tosin onhan noita viikkojakin useammalla enemmän kasassa. Itse ajattelin käydä sen pakollisen terveydenhoitajakäynnin, että pääsee kerran lääkärille ennen sitä viikkoa 16. Ja ehkä ultrassa, jos ehtii. Ja sitten terkkarille uudestaan vasta joskus viikon 20 tienoilla. Siis jos nyt ei mitään ihmeitä.

Niin ja toinen, onko vielä muita, jotka edelleen imettävät edellistä vaikka jo uutta lapsukaista odottavat? :)
 
Miuskilla oli ihanat kuvat :)

Meillä tulee esikoisen ja toisen välille ikäeroa 2v9kk. Ei ihan peräkkäin haluttu, mutta ei kauhean isoakaan ikäeroa... Sopivalta tuntuu :)

Vitamiineista Tuota raskaus- ja imetys-monivitamiinia olen syönyt oikeastaan viimeiset kolme vuotta. Jatkoin sillä imetysajan, ja kun tätä toista alettiin puuhata, niin en sitten muuhun vaihtanutkaan. Foolihappo on kuitenkin niin tärkeää tässä vaiheessa :)

Neuvolaan ajattelin soitella tänään tai maanantaina. Vaikka kierrot jo esikon jälkeen vakiintuivatkin, niin tämä plussakierto oli tosi erilainen... Ovis tuli lähes viikkoa ennen normaalia ja menkkojen mukaan laskettuna plussasin 2+6. Sillä soittelen, jos saisi tuota laskettua aikaa varmistettua... ettei ole viikkoja neljä enemmän kasassa :D

Pikkaisen jännittää, kun appivanhemmat ovat tulossa meille viikonlopuksi ja juhlat on tiedossa. Ei vielä haluttaisi kertoa pienestä... täytynee kehittää migreeni tms lääkitysjuttu... Samoin yhdet polttarit olisivat lähiaikoina. Oletteko millaisia tekosyitä käyttäneet tällaisessa tilanteessa juomattomuuteen? Mielelläni kuulisin :)
 
Ikäeroa täällä tulee olemaan melkeinpä 8 ja 10 v et silleensä helpolla pääsen. Edellisten lasten ikäero oli aika tasan 2v ja ei siitä kamalia muistoja jäänyt, ihan hyvin se sujui. Nyt vaan tuppaa olemaan jatkuvaa kinastelua, toiselle jäynän tekemistä ja yleistä kiusantekoa koko ajan...sisarusrakkautta?

Alavatsa on osannut olla tosi kipeä, kasvanee kohtu siellä iloisesti. Itse myös töissä autolla ajan ja raskasta työlaukkua kannan, mietinkin, et mihin asti sitä jaksan. Ensi kesän lomat on vähän mietinnässä, pitäisikö ne ottaa äitiysloman alle, jotta mahd sairasloma siirtäisi lomat huolella hamaan tulevaisuuteen vai pitäisikö lomaa jo alkukesästä ihan raskaudesta nauttien? Mites muut olette loma-asiat kesälle miettineet?

Sandemar 7+3
 
Meillä ekan ja tokan ikäero on 1v10kk ja kuopuksen ja tulokkaan ikäeroksi olisi tulossa noin 3v9kk. Ihan hyvä, ehtii vähän kerätä voimia ennen syksyä :)

Vitamiineista, mä otan ihan tavallista Multivitaa (ei sisällä A-vitamiinia) ja lisäks D-vitamiinia. Tuossa multivitassa on myös foolihappoa hyvä määrä, joten sekin on hoidossa :)

Tänään ajattelin soitella neuvolaan. Täällä kun ajat ovat aika tiukassa, niin sais sen edes ennen np-ultran ajankohtaa.
 
Kiitos! :)

Mä olen ihan tööt täällä. Kuopus tuli sitten kipeäksi ja viime yö on valottu yskivän ja räkäisen pojan kanssa. Sitten, kun poju rauhottui, mua pissatti ja janotti ja kuumotti.....aargh! No eihän tätä tartte kestää kuin...vaan elokuulle asti ja pahenevalla tahdilla :LOL:
 
Huh, miten te muut saatte nukuttua yönne? Itsellä tuntuu maha olevan sen verran kipeä, etten mahallaan oikein voi enää nukkua ja se taas on aina ollut se omin nukkuma-asentoni, vauvasta asti... Eilen illalla alkoi ikävät alavatsan poltot, kyllä tämän kestää, muttei oikein kivalta tunnu. Millaisia mahakipuja muilla on? Mietin vaan että onko tämä ihan normaalia...
 
jeeni
maximilian miten sujuu? pääsitkö töhin? Täällä nimittäin onnistui rannekeiden avulla :) ei voi sanoa, että huippukunnossa olisin, mutta ei nyt ihan järkyttäväkään olo ole :)
 
Ohoh, onpas tänne tullut eilisillan aikana monta uutta! Tervetuloa kaikille! :flower:

Meeliako se kyseli ajan kulumisen hitaudesta? No täällä ainakin aika matelee päivä kerrallaan... Huomenna on tasan neljä viikkoa plussauksesta, vaikka oikeasti tuntuu että siitä olisi paljon kauemmin! Kun joutuu piinaillen odottamaan vaan että keskenmenon riski pienenisi, maha ei kasva vielä ja päivät menee pahoinvoivana niin ei tämä mitään riemua ole vielä ollut...

Lomista: ajattelin aloittaa viiden viikon kesäloman juhannukselta ja sen jälkeen alkaisikin sitten suoraan äippäloma 1.8. Mulla on LA sen verran aikaisin syyskuussa että menisi just sopivasti nuo lomat.
 
Branwen, tipattomalla tammikuulla mennään. Sitten taidankin kertoa asiasta lopuille, joille ajattelin.

Zophie, todella hyvin :D Ensin tosiaan oli kova väsymys+nivuskivut, sitten tuli pahoinvointi, nyt näyttää siltä, että pahoinvointi olisi siirtymässä ja tilalle tulossa taas kova väsymys+nivuskivut. Hyvin on kuitenkin nukuttanut, eikä noita nivusnippailuja ole nyt ollut. Joskus silloin noin 4+ oli kovemmat, mutta eiköhän ne sieltä palaa taas. Ummetuksesta yleensä johtuu myös mulla osa noista kivuista, kuten tänään aamulla. Hyvä, että pääsin sängystä ylös, mutta sitten olikin aika mennä kakkoselle :D (Anteeksi tämä ällötarina!)

jeeni, hyvä jos rannekkeet auttoi! :)

Ei se aika nyt niin hitaasti kulu. Tuntuu, että päivät vaan sulaa ohi. Kun, ei odottamalla odota ja mieti kokoajan raskautta, niin ei tule sitten kytättyä kelloa ja harmiteltua sen hitautta ;)

innoM + Pulla 8+1
 

Yhteistyössä