Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Täällä aamu alkoi sutjakasti hyvin etovalla ololla :x
Onneksi vähän helpotti mehun avulla..
Pakkohan sitä oli sitten eilen vielä yksi testi tehdä, jotta näkee onko viivat vahvistunut :ashamed:
Olihan se, testiviiva oli kovasti paljon tummempi kun kontrolliviiva ja ai että olin onnellinen =)
EIkä vieläkään vuotoja tai omitiusia kramppeja, jee!

elmiju + murunen 5+1 :heart:
 
Täällä kans eilen poksahdeltiin uudelle viikolle :) Ekat neuvolatkin varattu, th-käynti rv 9+4 ja lääkäri rv 11+5, ja np-ultraan saan soitella aikaa just ennen tota ekaa neuvola-aikaa. Ihana terkka meillä, oli niin onnellinen ja iloinen meidän vauvauutisista :heart:

Mädchen :heart: rv 6+1
 
Heipparallaa.
Päivityksiä tulossa tän päivän sisään. Tää päivittäjä on ollu niin mahottoman väsyny et hyvä et töitä on jaksanu tehä. Täiden jälkeen onki ollu pakko ottaa reilut tunnin tirsat et jaksaa valvoo muutaman tunnin et voi mennä taas vajaaksi 10h nukkumaan. Oi onnea ja autuutta ku sai tänä aamuna oikeesti nukkua niin pitkään ku jakso. Mut tuun iltapäivällä päivittää listan

Tervetuloa siis kaikille uusille, voikaa paksusti! :)
 
Morjensta kaikille!

Huomasin tuossa kun vertailin multivita monivitamiinin ja multitabs raskaus vitamiini tablettien sisältöä, niin kyllä osaavat rahastaa tuolla raskaudella ainoastaan rauta puuttuu. ELi halvemmaksi tulee ostaa noita multivitan monivitamiinia. Tällä hetkellä syön tuota miultitabs raskausmonivitamiinia.
 
Ihanaa lauantaita kaikille :wave:

Mun pitäis kohta jaksaa lähteä töihin, olis vaan niin ihanaa lötkötellä kotona ja kasvattaa masua :LOL: Vielä tars "muutama" kuukausi malttaa ennen äitiyslomaa :D
Mulla on nyt alkanut tulla satunnaisia huononolon aaltoja, mutta menevät tosi nopeasti ohitse, tissit on vaan ihan mahdottoman kipeät suurimmaksi osaksi, tosin välillä tulee hetkiä, että eivät ihan niin paljon jomota.

elmiju Jaksamisia huonon olon kanssa :hug: Ihanaa, että vuodot pysyvät poissa!! Mullakin tuntuu jokainen päivä voitolta :)

Mädchen Hienoa, että olet saanut aikoja varatuksi! :) Mulla on varattuna vasta aika varhaisultraan, maanantaina ajattelin varailla muita aikoja!

Leo81 Pitäis varmaan tutustua vähän noihin vitaaminipakettien sisältöihin, itse popsin omega 3- tabletteja ja Ladyvitan raskausvitamiineja.

Onnea kaikille poksahtaneille!! :) Niin ne viikot kuluu!! :heart:

Napakissa :hug: Kiitos ihan älyttömästi!! Niin se vaan ihan yllättäen napsahti, just kun suunniteltiin hoitoihin menoa :) Kaikkea ihanaa sulle loppuaikaan :heart:

Me jo miehen kanssa mietittiin nimiäkin vauvalle :rolleyes: Vaikka pitäis vielä hetki malttaa...

Vaniljainen ja kultakimpale 5+2 (?)
 
Irmeli74 :hug: Kauheesti voimahaleja sinne!

Ikäerosta vielä, meille tulee esikoiselle ja kolmoselle 3v4kk ikä eroo ja kakkoselle ja kolmoselle 1v4kk. Että pienellä ikäerolla on kaikki, mutta eiköhän sitä selvitä. :) Mies on tällähetkellä työttömänä, eikä luultavasti lähdekään töihin ennenkuin mun äippäloma kolmannesta loppuu. :)

Tänään ensimmäinen aamu kun ollut kunnolla etovaa oloa, mutta silti mitään ei tullut ylös. :O

Jave + Kirppu (enkä vieläkään oo viikoista varma:D)
 
Moikka kaikille (ja varsinkin tutuille :wave: )

Toissa päivänä tuli eka haamu ja tänään jo selkeämmät viivat (tein kaksi testiä :D ). Huomenna vielä digin vuoro ja kai se sitten olisi uskottava ;)
Tänne siis varovaisesti nyt ilmottaudun. Kolmas olisi meille tulossa ja laskurin mukaan la 30.9. Edelliset ovat syntyneet aiemmin, saas nähdä kuin käy kun sitten asti päästään. Tulevat isot sisarukset ovat 6v ja 5v.
 
Huhhuh, olihan se melkoinen urakka. Mutta nyt kaikki päivitykset pitäs olla kunnossa. Pahoittelut pienestä viivästyksestä. Jokainen vois pikaisesti vilkaista omat tietonsa ja ilmoittaa mikäli niissä on jotain virhettä. Väsymys on tosiaan armotonta. Viime yönä unta tosiaan joku 11h ja tänään tuntun parin tunnin vierailun jälkeen et päiväunet pitäs ottaa, mutta tässä vielä sinnitellään...

Kiitoksia kaikille kaivanneille, täällä kaikki on onneksi kunnossa. Vielä 10 päivää ekaan neuvolaan ja 23 päivää ekaan ultraan. Kyllä tuo aika on loppujen lopuksi vierähtäny siivillä vaikka aluks tuntu ettei mihinkää liiku.

Voisin tuohon galluppiin itekki vastailla
1. Raskausviikkosi? 7+2
2. Oireesi? Armoton väsymys ollu tän viikon, paleltaa ja jos ei muista syyä ni heikotusta tulee. Saunan jälkeen pitää ottaa rennosti ku meinaa heikottaa
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Ei tuu enää lähettyä, enää sen verta vähän aikaa oikeeseen ultraan. Tottakai siinä tapauksessa mikäli jotain yllättävää sattuu
4. Otitko/otatko seulonnat? Kyllä tulee kaikki maholliset testit tehtyä
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? olen :ashamed: . Kavereilta oon oostanu niiltä jääneitä lastenvaatteita ja sit uuden toppapuvun hintaan ~12e (miehelle kerrottu et kaveri sen osti lahjaksi)
6. Otatko äitiyspakkauksen? Katellaan miten näitä tarvikkeita kertyy siihen mennessä ku pitää tämä päättää. Voi olla ettei ehkä oo sit tarvetta?
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Mies käy kyllä kierroksilla, mukana vielä mennään mutta omalta puolelta on kyllä alottaminen vähentyny, vaikka välillä tekeekin mieli
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kestoilut kiinnostaa, mutta mies on aika vastavirtainen tähän asiaan. Ehkä 50-50 Aika näyttää.
 
Irmeli74 :hug:

Muille :wave: taas. Tonne haavevauvojen puolelle oon jopa jaksanut kirjoitella mutta muut ketjut ovat jääneet lukemisasteelle.. Mutta täällä ollaan ja voidaan paksusti. Näin:


Turvotus on hieman laskenut ja tällainen pieni "huippu" tullut tuohon vatsaan :) :heart: Alkuraskauden masukuvaketjussa on tokavikalla sivulla peräkkäin näitä turvotuskuvia (vähän paljastava kuva tuli tässä äksidentillä otettua, mutta jospa kestätte)

Sain kuukauden sairaslomaa kun en ole pariin viikkoon saanut nukuttua. Kuulemma vauva tarvitsee lepoa ja teknisistä syistä johtuen myös minun täytyy olla pois töistä :D

Raskausoireet ovat maltilliset, eli tissikivulla mennään tällä hetkellä. Niin ja ne levottomat jalat, mutta sekin vaiva on vähän laantunut. Iskias vaivaa yhä mutta nyt kun ei tarvitse mennä töihin niin uskoisin ettei siitäkään suurta huolta ole seuraavaan kuukauteen ainakaan.

Lueskelen täällä kyllä. Kirjoittelen sitten kun on tarpeeksi virtaa :)

Paksuja hetkiä ihanaiset naiset :heart:

Ruutinen ja Morri 7+1
 
Memelisa Mulla LA omien laskujeni mukaan olisi se 23.9. Katsotaan, minne myöhemmin muuttuu...

Muuten, tuli mieleen, monellako teistä on tullut seksin jälkeen verta alkuraskaudessa/aikaisemmissa raskauksissa? Meillä ei ole viikkoon tehty mitään, ja miespolo säälittää ;) mutta mä jotenkin arastelen....

Ja toinen kysymys, oliko teillä vippaskonsteja raskaaksi tulemisessa, esim. mehut, jalat ylös seksin jälkeen, vitamiinit, terveystottumusten saattaminen paremmaksi tms? Utelias :D
 
Irmeli74 Voimia sinne!!! :(:hug:

Zophie: meillä oli pitkä tauko touhuiluissa kun pelkäsin vuotoja niin paljon. Mutta ei ole kuitenkaan jälkeen vuotja näkynyt. Se pelko kuitenkin vähän latistaa tuota tunnelmaa, mutta kun ei viiti isäntää ihan ilmankaan jättää. Ite pärjäisin hetken ilmankin...:)

Ruutisella ihana masu. Pitää kyllä tänään kuvata mun pömppä. En ole kyllä noin hoikka ja masu näyttää aika isolta viikkoihin nähden. Vaikea kauaa enään peittää. Tuo navan alapuoli kun näyttää venyneen ja on nostanut mun alkuperäisen pömppiksen ylemmäs. Antaa edes vähän uskoa, että kai siellä masussa jotain tapahtuu. MEillä kun on todisteena vasta postiiviset raskaustestit. :heart:
 
Memelisa, kiitos vaivannäöstä :) täällä laskettuaika 15.9. ja toinen lapsi.

Nyt on Miau!llekin ilmaantunut oireita.. pientä ällötystä ja armoton väsymys! Joutui tänäänkin ottamaan kahdet pienet päikkärit ja vieläkin tekis mieli vaan heittäytyä sohvalle! Ja kohta myös aion sen tehdä!
Toivottavasti tuo ällötys olo ei nyt äidy samoihin mittakaavoihin kuin edellisellä kerralla, silloin oksenneltiin yli puoleen väliin asti :(
 
Zophie ja Miau!: laitan nuo päivämäärän nyt, voidaan sit ,myöhemmin muuttaa niitä tarvittaessa.

Mulla on kans tuota arastelua seksin suhteen, jotenkin pelottaa et sillä saattaa edesauttaa raskauden keskeytymistä. Mutta jos tässä nyt vähän piristys ku nää pari kertaa kk:n sisällä on kuitenkin ollu ihan oireettomia/vuodottomia.

Vippaskonsteista.No mä join joskus alkusyksystä tuota greippimehua, liikuin ja söin vitamiineja. Tuottivat vaan mulle luonnolliset kuukautiset (joista ollu koko vuoden puutetta). Mutta en jaksanu noita kuitenkaa jatkaa ku ei haluttua vaikutusta syntynyt. Nyt viimeisellä kierroksella oli kaikista suurin ero se muihin kiertoihin et seksiä harrastettiin oviksen aikaan tosi tiheesti ja se oli pääsääntöisesti pelkkää hauskanpitoa, eli ei otettu ressiä. Jotenkin olin varma et tässä kierrossa tärppää. Ja yhen seksikerran jälkeen tunsin outoa virtausta alavatsalla, vähän niinkuin jotain nestettä ois juoksutettu putkistossa. Siitä pari päivää ja tunsinkin seuraavaksi viiltäviä hetkellisiä kipuja alavatsassa. Myös nuo jalat oli aina 10-30min koholla seksin jälkeen tai vaihtoehtoisesti tyyny persiin alla jotta kohtu ois taaksepäin kallellaan. Viikko hedelmöitymisen jälkeen alkoikin rintalastan kutina, josta osasin jo aavistella onnellista asiaa ;) Ainiin ja pitäähän se vielä mainita et edellisessä kierrossa söin noita klomifenejä, mutta tuottivat liikaa munasoluja, joten päätettiin pitää luonnollinen kierto (missä klomifen oli vielä avustamassa) ja siitähän se sit tosiaan tärppäsi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippis!

Täälä iski nyt justiinsa ihan älytön väsymys |O Ja vähän huono olo. Kumma et se tulee aina iltasin...
Eilen yökötti ihan tosissaan, mutta oksennan vaan sellasta limaa.

Onkos kellään muulla taaksepäin kallistunutta kohtua? Mietin vaan et vaikuttaako se jotenkin siihen et kuinka "näkyvissä" masu on?

Tervetuloa uusille! :heart:
 
Noopu, mulla on gynekologin mukaan taaksepäin kallistunut kohtu. Mut mulla kyllä alkaa näkyä jo tää pötsi, vaikka omia mahamakkaroitakin omasta takaa on. Ku vetää jotku tiukemmat välihousut jalkaan niin vauvamasu on kyllä ihan nähtävissä, tietämättömät vois kyllä vielä toistaseksi luulla et oon pyöristyny muuten vaan mutta ite tuon kyllä miehen kanssa jo erotetaan.

Memelisa & masuasukki Tiitinen 7+2
 
Tervetuloa uusille =)

Irmeli74 :hug:

Täällä ensimmäinen päivä takana ilman päikkäreitä... Äsken väsytti miljoonasti, mutta nyt kun sai koirat käytettyä hetkeksi laantui... Tosin pää kun koskettaa tyynyä se olikin jo hyvää unta =)
Aamun pahoilla oloilla jatketaan ja karseella turvotuksella äkkiä vois luulla että ollaan jo pidemmällä...yritä tätä nyt sitten salailla :D

Ruutiselta ihana kuva =)

Memelisa kiitos päivityksestä, jos jossain vaiheessa jaksat niin synnäri olis HYS unohdin sen aikaisemmin innostuksissani kirjoittaa :ashamed:
 
Huldis, niinhän siinä pääsi käymään kun vähiten osasin odottaa :D Viime kierto vei mielen niin maahan etten voinut kuvitella että tästä sitten tärppää.

Tänä aamuna digi tehtynä ja raskaana sitä ollaan senkin mukaan, joten nyt on uskottava :D

Santtu ja "toistaiseksi nimetön" 4+2

muoks. Ainiin, sairaala on KOS
 
Viimeksi muokattu:
moi. täällä ei ihmeitä närästelee vähän väliä. jonkin verran siis noita oireita on mutta jotenki tuntuu että ne sit yhen äkin katoaa aina. jonain päivänä on ja jonain ei sit tiiä mitää. rintoja polttelee pistelee ja menkkamaista jomotusta on paljon... (lienee normaalia) sit yksi ISO kysymys ootteko muut humanneet raskauden alkuvaiheessa Kyhmyjä tai vauin isolta tuntuvia rauhasia rinnassa/rinnoissa? mie huomasin muistaakseni ennen ku plussasin nii pallomaisen kohdan oikeessa rinnassa ja sit eilen huomasin sen olevan siellä edelleen. välillä sitä ei meinaa läytyä mutta sit kun tunnustelee níin huomaa. Johtuuko vaan raskauden tuomista hormoneista vai pitäisikö käydä näyttää.`??
 

Yhteistyössä