Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

innoM, kiitos kun kerroit! Tuo on varmaan ollut tosi kauheaa kun ensin näyttää kaikki hyvältä ja sitten melkein heti sen jälkeen matto vedetään jalkojen alta. Mä toivon tosiaan että tällä kertaa raskaus jatkuu normaalisti :heart:

Mulla tuo tuhruilu oli eilen todella pientä, oikeastaan vain kaivelemalla tuli paperiin pientä vaaleanpunertavan-rusehtavaa ja illalla se oli loppunut kokonaan. Katsotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan...

Branwen, tervetuloa ja onnea :flower:

Javelia, ihanaa, onnea hyvistä uutisista! :)

Ajatelkaas, ihan kohta tänne perustetaan jo lokakuistenkin ketju!

Arminen 7+3
 
1. Raskausviikkosi? 7+2 ultran mukaan
2. Oireesi? Mielettömän kipeät rinnat, paha olo jatkuvasti, päänsärky, unettomuus, närästys, pissatus, kamala jano
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Toissapäivänä vkolla 7+0 raskauden keston arvioinnissa, takan tm/km 11/10
4. Otitko/otatko seulonnat? Kaikki mikä irti lähtee
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En niin mitään, ei uskalla vielä
6. Otatko äitiyspakkauksen? Otan, kaikki vauvatavarat hävitetty, kun edellisestä vauvasta jo 7 v
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Keskenmenon pelossa jätetty hommat jäihin
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Ajattelin opetella kestovaippailun, kertiksiä öisin ja liikenteessä ollessa
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh....!
Anteeksi kaikille, en millään osaa pitkän ajan jälkeen kommentoida kenellekkään mitään. :ashamed:

Mädchen: :kiss: :heart:

Tervetuloa uusille yrjöklubilaisille :flower:

Ensimmäinen aamu yli viikkoon, jolloin tuntuu siltä, että kai tästä hengissä taas selviää. Olen ollut huonossa kunnossa. Näyttöä ei paljon ole pystynyt katsomaan, saatikka mitään muutakaan tekemään. Tää oksentaminen ja pahoinvointi on totaalisen lamaannuttavaa. Migreeni meni onneksi ohi, vielä kun tämä paha olo loppuisi... :x

Mulla on siis kaksi tyttöä ennestään. Esikoisesta oksensin kerran (ilmeisesti ihan vaan muodon vuoksi) ja kuopuksesta oli huono olo ja oksentelua noin 4 viikkoa, mutta ei se näin kamalaa ollut (muistaakseni). Muutenkaan ei mikään ruoka maistu oikein, niin sitten tarvitsee vielä miettiä, että mikä olisi sopivan pehmeää syötävää, että olisi helpompi oksentaa.... Ettei tulee haavoja kurkkuun.
 
Kiva kun olette saaneet hyviä ultrakuulumisia, toivottavasti saadaan koko porukka roikkua mukana loppuun asti.

Miten pärjäätte pahoinvoinnin/väsymyksen kanssa töissä? Jotain kikka kolmosta tarttisin. Tänään vika saikkupäivä ja huomenna kokeilemaan töihin. Pahoinvointi ei tietenkään ole kadonnut mihinkään, mutta olo on parempi kun on saanut levätä. Tosin en tiedä miten töissä haltsaan homman, kun ei ole kunnon taukotilaa jossa vois levätä. Mun työ on asiakaspalvelutyötä johon kuuluu nostoja ym. Nostot jätän kyllä nyt sitkseen (niin paljon kun voin). Olin töissä kun kesäinen keskenmeno alkoi ja painavien tavaroiden nostelu kyllä tyhjäs kohtua tosi tehokkaasti, joten nyt ei kiitos samaa! Ja varmasti tulee tilanne että saa jättää asiakkaan kun nallin kalliolle ja painua oksentamaan, ei kyllä houkuttais tämäkään vaihtoehto. No huomenna sen näkee..

Mun vauvakamat (pinnis, turvakaukalo yms.) on olleet ystävällä lainassa ja nyt saan kamat takaisin kun hänen vauvansa on kasvanut niistä ulos. Toivottavasti ensiviikon ultrassa tulee hyviä kuulumisia niin ei tartte pistää koko kasaa huutikseen saman tien.

-m ja rv 7 mennään :D
 
Huldas Oon kanssa koittanut tässä keksiä hyviä ruokia oksentamisen kannalta. Pistaasipähkinöitä ja jauhelihaa en enään syö maistuu niin hirveeltä kun tulee ylös ja pirstelee kurkkua :x Helpoiten pihalle tulee (eikä maistu niin pahalle) musta ainakin paahtoleipä, maustamaton kana ja mandariinit. Tosin sun pahoinvointi on selkeesti rajumpaa mitä mulla.
 
Javelia, hyvä juttu! :)

Branwen, tervetuloa mukaan! :)

Arminen, kyllähän se oli kova paikka, myös miehelle, mutta siitä selvittiin :) Mitä sä siellä oikein kaivelet :D

(.) Ihan kivasti alkoikin tämä aamu, tai oikeestaan nyt vasta alkaa tulla huono olo. 8+0 kuvat otin juuri ja kyllä ihan selkeesti on masu kasvanut!! Vaaka näytti taas -2kg, eli nyt -4kg on lähtenyt tämän pahoinvoinnin takia!! :)

innoM + Pulla 8+0 :heart:
 
innoM, no täytyyhän sitä vainoharhaisena aina sorkkia vähän syvemmälle kun pyyhkäisee :D Nyt se on kyllä loppu. Onnea muuten uudelle viikolle pääsystä, ehkä pahoinvointikin alkaa kohta helpottaa. Sulla on kyllä ollut aika hurja toi painonlähtö! Mä luulen että multa on saattanut lähteä noin kilo, mitä en pistä pahakseni. En ole käynyt vaa'alla mutta neuvolassa varmaan punnitaan (onneksi on aamuaika). Sitten lähtö-bmi olisi vähän alle 24 mikä on ihan jees. Nuoruuden mitoista nyt voi enää vaan haaveilla.

Mulle maistuu muuten pahoinvoivana parhaiten hunajapomelo, verigreippi tai muut raikkaat sitrushedelmät. Illaksi on jääkaapissa yksi pomelo ja pari sweetietä (uusi tuttavuus, saa nähdä onko hyvää) :popcorn:

Huldikselle parempia vointeja toivottelen myös :heart:
 
R-M
1. Raskausviikkosi? 6+6.
2. Oireesi? Etominen varsinkin aamuisin, itkuherkkyys.
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? Ens maanantaina meen, silloin 7+3 jos ei siellä muutu.
4. Otitko/otatko seulonnat? Kaikki mitä mahdollista saada.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Viikonlopun reissulla sorruin ostamaan iiiihanan bodyn ja pipon.. :)
6. Otatko äitiyspakkauksen? Kyllä.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet.
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kestoja, poikkeustapauksissa (esim reissuilla) kertiksiä.

(.) Täällä ollaan oltu niin alakulofiiliksellä ettei oo jaksanu kirjotellakkaan mitään, pari kertaa päivässä oon kyllä aina uudet jutut käyny lukemassa. Ääh, kaikki asiat harmittaa ja jännittää niin perkuleesti se maanantainen ultra. Niin ja loppuu työt maaliskuussa joten jotain tässä äkkiä pitäis keksiä. (Mulle luvattiin melkeen 100% varmuudella että työt jatkuu, vaan eipä jatkukaan :() Jotenkin tuntuu vähän siltä että minnekään uuteen paikkaan mua ei huolita jos/kun oisin sitten jo elokuussa jäämässä mammalomalle. Kaippa se on jäätävä suosiolla työttömäks ja revittävä liitolta rahaa. Tai en minä tiiä mitä tässä nyt vois/kannattais tehä.. :headwall: Harmittaa tässä nyt eniten se, että en tiiä miten meidän asuntolaina-asian kanssa käy, uuteen asuntoon on kyllä jokatapauksessa pakko päästä ennen pikkusen syntymää...

Tuhruttelijoille voimia, kyllä se siitä! :hug: Ja tervetuloa uudet! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Sandemar, :D Joo, mutta mullakin tosiaan on liikaa painoa, että hyvä vaan, että paino on tippunut!

Arminen, kyllähän se hurjalta kuulostaa, mutta tuskin se missään näkyy :D Kiitos. Kyllä tosiaan on todella jännää, kun en oo koskaan päässyt näin pitkälle. Toivottavasti masussa vaan olis vielä elämää :)

Ens viikolla labrakokeet(veri+pissa) ja neuvolalääkäri. Jotain edes tähän raskauteen liittyvää :)

innoM + Pulla 8+0
 
Tervetuloa taas uudet ja heipsan kaikille! :wave:

ZouZou :hug:


Kuinka usein teillä on ollut neuvola-aikoja? Sain tossa eilen päänvaivaa kun pohdin, että mullahan olis toinen neuvola-aika(lääkärineuvola) vasta rv 17, kahden kuukauden päästä :eek: Ystäväni oli esikoisestaan samaisessa neuvolassa kuukauden välein ja lääkärineuvola oli jo viikolla 13.

Ekalla neuvolakäynnillä kun oltiin niin terveydenhoitaja oli tosi "ulapalla". Kertoikin, että jää työstään viikon päästä ja työtehtäviä on kertynyt rästeihin asti. Ajattelin että oliskohan kuitenkin terkkari vahingossa merkannut väärän kuukauden siinä epähuomiossaan... Pitää varmaan ens viikolla vielä soittaa ja kysyä asiasta, tiedä sitten saanko tuntea itseni taas kerran hätiköijäksi. :D

Täällä oireeton viikko. Ainoa oirea on joka öinen pissalla ravaaminen.. 2-3 kertaa yössä, aamusin väsyttää ihan hirveästi ja vois vaan jäädä peiton alle lämpimään. |O
 
Josko tuohon gallupiin minäkin :D

1. 3+5, neuvola saattaa hyvinkin muuttaa
2. Pientä öklöä oloa, alavatsan nippailuja
3. Täytyy ensin soitella neuvolaan. Jos sitä kautta saisi ultran, että tarkentaisi tuota laskettua aikaa... saattaa olla parikin viikkoa vanhempi kyllä tämä tapaus. Mutta varovainen joo
4. Np- ja rakenneultran kyllä
5. Varmaan menee niin kuin esikoisellakin, että kun on "turvalliset" viikot syntyä, niin alkaa ostelu :heart:
6. En tiedä vielä
7. Pysyneet samassa
8. Molempia, kuten esikoisellakin.

Töissä pärjäämisestä kyseli joku. Olen itse vielä kotona esikoisen kanssa, joten lepäämisen mahdollisuuksia ei juuri ole. Päikkyjä vaan tarvittaessa ja vakaa luottamus siihen, että luonto kyllä hoitaa... Töitä olisi tarkoitus yrittää vielä keväälle kanssa saada joku pätkä, mutta katsotaan, miten käy.

Neuvolakäyntien määrästä en tarkemmin tiedä vielä täällä, mutta kaverilta olen käsittänyt, että olisi ihan kiitettävästi (aluksi 1 kk välein, sitten tiheämmin).
 
1. Raskausviikkosi? 6+0
2. Oireesi? Ei oireita pahemmin
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? En käy
4. Otitko/otatko seulonnat? Otan molemmat ultrat ja varmaankin mitataan niskaturvotus
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? En ole, vauvatavaraa löytyy valmiiksi ja paljon! :)
6. Otatko äitiyspakkauksen? Luultavasti otan
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Ehkä vähentyneet
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Kertiksiä.. tai pitääkin miettiä vielä kun sitten on kaksi lasta vaipoissa niin olishan se säästöä!

Jahas pikkupomo kutsuu joten kirjoittelenkin enemmin sitten taas joku toinen kerta :)
 
Hei,

Uusi liittyisi joukkoon mukaan. Tänään plussattu, laskurin mukaan la 28.9. Kotona viilettää jo entuudestaan kolme poikaa joten tämä olisi sitten neljäs. Tässä on sellaista yllätysvauvaa ilmassa, itse olin ajatellut että josko joskus ensi vuonna olisi mahdollisesti sen neljännen vuoro. Muutaman päivän päänselvittelyn tämä kyllä vaatii. Olihan tuo miehellekin aikamoinen ylläri, mutta kyllä tuo tuossa tänään on sen verran paljon hihitellyt, että mielissäänhän tuo taitaa tuosta uutisesta olla. Saahan nyt alkaa katsella toden teolla noita seitsenpaikkaisia autoja. Synnytyssairaala olisi muuten TAYS.

Irmeli rv 4+1
 
jeeni
Töissä oleminen Täällä ihan sama tilanne! Tänään viimeinen saikkupäivä ja huomenna töihin tai sitten työterveydestä hakemaan lappua. Ihan mahdotonta. Tänään ajattelin yrittää töihin: heräsin aikaisin, söin vähän aamupalaa, menin takaisin nukkumaan hetkeksi. Olin illalla laittanut kaiken valmiiksi ja käynyt suihkussa, että aamu olisi mahdollisimman helppo. Sitten siinä seittemän jälkeen kun ajattelin nousta pukeutumaan niin ei kun suoraan yrjömään. Ei tullu töihin lähdöstä mitään.

Ja pahinta tässä on se, että yleensä huono-olo iskee autossa heti. Miten ihmeessä voin kuvitella pääseväni aamuruuhkassa töihin tai edes sinne työterveyteen, kun pitäisi ½ ajaa? Lisäksi tartten säännöllisen epäsäännöllisesti töissä autoa. Ämpäri sylissäkö sitä pitäisi mennä?

Ajattelin kokeilla pahoinvointirannekkeita, kyllä tässä jotain pitää keksiä. Ei anna luonto periksi jäädä töistä ihan vielä kokonaan pois, vaikka motivaatiota työtä kohtaan onkin täysin hukassa. palkka ainoa mikä edes vähän motivoi. Ja lisäksi tämä olo on niin kauhea, että olen ehkä kuitenkin mieluummin siellä töissä, jos voi jotenkin vaan oloa helpottaa.

jeeni ja tyyppi 8+6
 
Jee, viikkoja arviolta 4+6 eikä vieläkään mitään outoja vuotoja tai menkkakipuja. Viime kuun km:ssä kivut alkoi rv 4+4 ja vuoto sitten 4+5.

Varhaisultran uskalsin varata ensi kuulle, silloin viikkoja pitäisi olla kasassa n. 8, joten pitäisi jotain jo näkyä :heart: tuonne kaarinaan meinasin mennä kun niin paljon positiivista palautetta on saanut tuo.
Neuvolaan en oo ehtinyt soittaa, soittoaika 12-13 enkä ikinä ehdi siihen aikaan puhelimessa pälpättämään, varsinkaan salassa kun en ihan oo ajatellut töissä vielä uutista julkistaa.

Galluppiin:

1. Raskausviikkosi?
4+6
2. Oireesi?
Etominen, välillä ihan suoranainen paha olo. Mahassa hassuja tuntemuksia. Selkä kramppailee välillä. Nälkä.
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot?
Käyn rv 7+6 (arvio)
4. Otitko/otatko seulonnat?
Ajattelin mennä kaikkiin mihin mahdollisuus.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain?
Huutonetistä jotain vaatetusta :)
6. Otatko äitiyspakkauksen?
Jep.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Ihan nollissa, eli vähentyneet.
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja?
Kertiksiä luultavasti ainakin ens alkuun että pääsee vähän jyvälle.

elmiju + murunen 4+6 huomenna poksuu :heart:
 
Mäkin haluan vastata innoM:n gallupiin.. :)


1. Raskausviikkosi? 7+2
2. Oireesi? Huono olo, oksettaa, väsyttää ja paleltaa. Todella hehkeä :D
3. Kävitkö/käytkö varhaisultrassa ja mitkä oli viikot? 6+3 kävin
4. Otitko/otatko seulonnat? Otan ainakin nämä kunnallisen tarjoamat ja ehkä käydään vielä yksityisellä 4D:ssä tarkistamassa uudelleen rakenteet, vaavin naama ja ehkä sukupuoli :p
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Ruokalappuja :D
6. Otatko äitiyspakkauksen? En usko, mieli voi tosin muuttua, kunhan uusi pakkaus julkaistaan...
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet todellakin. En pysty edes kuvittelemaan mitään heilumista tai nytkyttämistä :D :x (Jospa se "himopirkko" sieltä sitten keskiraskaudessa taas heräilisi) :LOL:
8. Aiotko käyttää kertiksiä vai kestoja? Sekä että. Arsenaalia (kuopukselta, osa aivan vielä käyttämättömiäkin) olisi jo nyt käyttää pelkkiä kestoja, mutta ainakin alun velli-ripulikakka-vaiheen taidan suosiolla mennä kertiksillä. Ihan fiiliksen mukaan. Mulla on jo parit villahousut, AIO:ja muutama, taskuvaippoja varmaan yli 25 kpl, kuoria ja sisävaippoja muutama. Sekä iso kasa erilaisia imuja.
 
En osaa kans tarkemmin sanoa neuvolassa käymisestä, mutta eka neuvola oli tosiaan 10.1 ja ens tiistaina 25.1 on neuvolalääkäri.

Irmeli74, tervetuloa! :)

elmiju, ihanaa, että joku edes uskaltaa jo tuossa vaiheessa iloita :) Eka km oli 4+2 ja toinen elokuussa 7+2, joten nyt on molemmat ylitetty ja en uskalla vieläkään iloita :D

(.) En ole oksentanut tänään kertaakaan! Aamupäivällä oli vähän etovaa oloa, mutta sekin helpotti! Kyllä silti huomaan kokoajan, että on sellainen huono olo, mutta tosiaan oksentaa ei ole tarvinnut tänään :) :saint: Nyt taas nippailee vähän nivusista. Luin eilen, että rv 9 pitäis alkaa taas kunnon nippailut, että niitä odotellaan, kun ei ole vähään aikaan näkynyt :)

Mehujäät maistuu, nam! :)

innoM + Pulla 8+0
 
innoM oikeastihan mä olen ihan vainoharhainen ja myös kaivelen vähän vessakäyntien yhteydessä joskos kuitenkin vähän vuotaisi :ashamed:
Mutta ei niin minkäänlaista vuotoa näkynyt ja siitä oon nyt tällä hetkellä onnellinen.¨
Jotenkin tää on ihan erilaista kun viime kerralla, silloin olin ihan paniikissa koko ajan ja kun ne vuodot alkoi niin tuntui etten kestä.
Nyt oon paljon rauhallisempi, oon koittanut olla liikoja ajattelematta koko raskautta ja se on aika hyvin onnistunutkin :)
 
Tervetuloa taas uusille!!! :heart:

On taas tullut hurjasti tekstiä. :)

Monni: mula on nyt ollut pari päivää taas enenmmän noita jomotuksia, nyt siis vielä rv8 tai rv9. Se varmaan alkaa uudelleen siksi, että kasvu on seuraavina muutamina viikkoina aika hurjaa. Muistaakseni rv8+-rv12+ kasvaa useamman sentin. :heart:

Huoh kun on pitkä aika sinne neuvolaan, vielä kaksi viikkoa. Plaah. sitten joko iloitaan tai itketään. : / Mutta joka nippailusta ja kivusta alavatsalla olen iloinen, kuin myös pahoinvoinnista. Se pitää jotenkin oman mielen positiivisena. Mulla masu turvotus alkaa pikkuhiljaa tasoittumaan, iltaisin kyllä näyttää kuin olisi pidemmällä, Aamupäivisin huomaa vain, että työhousut ei mene kiinni, vaikka kuinka haluais. Pitkä toppi työpaidan alle niin kyllä pysyy jalassa. :D joko minä olen reilusti lihonnut, tai sitten siellä joku oikeasti kasvaa. :heart: Napa on mun mielestä noussut ylemmäs tuon pömpän siirtymisen myötä. painosta en tiedä, Ainakin tuntuu tuon turvotuksen vuoksi siltä. :kieh:
 

Yhteistyössä