SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Syysmyrsky, olen todella pahoillani :hug: Voimia ja jaksamista teille koko perheelle. Toivottavasti näemme sinut taas pian odottavien listoilla. Muistakaa olla toisillenne tukena, tarvitsette toisianne enemmän kuin koskaan!
 
syysmyrsky, jaksamisia sinne! :hug:

Galluppiin vastailen nyt

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Etelä-Suomessa, ihan keskustassa tällä hetkellä ainakin.

2. vuokra vai omistus asunto?
- Vuokralla.

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- No, nimiähän on mietitty jo vuosia, mutta ei todellakaan vielä päätetty mitään. Eiköhän se nimi ala sitten "rakentua", kun/jos päästään pidemmälle raskaudessa ja vaihtoehtoja täytyy aina olla, jos vauva ei näytäkkään yhtään sen nimiseltä mitä meinattiin, niin sen takia on hyvä olla pari vaihtoehtoa :) Liian yleisistä en tykkää.

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- No, parille on vielä kertomatta (sukua ja kaveri).

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Kaikki ostetaan alusta alkaen. Eiköhän me jotain saada myös lähipiiristä, toivottavasti ;)

innoM + Pulla 10+5
 
Syysmyrsky kauheeta:'(...voimia teille:hug:

InnoM vaikka LA siirtyski elokuulle niin tietty saat olla täällä,syntymähän voip mennä syyskuulle ;) mahtavaa että ultrassa kaikki hyvin,voit vähän henkäistä helpotuksesta vuotojen takia ;)

Mun mielestä ei tarvis lääkäri/neuvola/ultra aikoja lisätä tuonne eka sivulle,ne kuite tulee aina täällä kerrottua ja lähinnä silloin kun on tullut käytyä ja ne kuulumisethan lähinnä varmaan kaikilla kiinnostaa :) JA lisäksi siinä olis päivittäjälle aikamoinen homma!
 
innoM ja Noopu, ihanaa ja oikein isot onnittelut mahtavista ultrauutisista! :heart::heart:

Ja innoM, tietysti jatkat täällä meidän kanssa!

(.) Pahoinvointi on tosissaan nyt helpottamaan päin - enää pientä kuvotusta ja tiettyjä ruoka-aineita kohtaan ällötystä, mutta tosi paljon parempi olo kuin pari viikkoa sitten. Suussa maistuu kyllä yhä pahalta, sen kun saisi vielä pois niin olo alkaisi olla melkein normaali. Mutta mistä tämä kauhea vatsamakkara on tähän vyötärölle tullut?! :O On tainnut tulla syötyä ihan riittävästi... Voi itku, menisi nyt vielä tämä kauhea väsymys ohi niin jaksaisi taas liikkua enemmän eikä kiloja kertyisi niin kovaa tahtia.

Pahin turvotuskin on muuten ohi - nyt menee päivät aika hyvin ihan normifarkuissa eikä ahdista tai närästä kovin pahasti. Viikonloppuna suuntaan kuitenkin mammahousuostoksille, johan niitä alkaa kohta ihan oikeasti tarvita! :D

Arminen 9+2
 
Joo, mä roikun täällä :whistle:

No, oon kyllä samaa mieltä JiiMii82 kans, että kauhee homma vaan, jos pitää niitä lääkäri/neuvola/ultra aikoja "kytätä" ja listailla ylös :)

innoM + Pulla 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Syysmyrsky: Todella suuret pahoittelut ja paljon voimia teille!:hug:

Noopu ja InnoM: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla alkoi tämä päivä todella "ihanasti" migreenillä. Onneksi ei ollut paha kohtaus, mutta kyllä se silti heikkoon kuntoon veti. Kun on vielä tämä flunssakin. Yöllä sain tuskin nukuttua kun toinen korva on niin lukossa että. Toivottavasti ei tuu nyt mitään korvatulehdusta kuitenkaan!

Turvotusta löytyy tältä mammalta kanssa. Äitiyshousut on jo kovassa käytössä=) Mies mietiskelikin tossa eilen, että mitähän ihmiset tuumaa sitten kun kerrotaan että olen raskaana (ollaan kyllä jo muutamille kerrottukin)-kysyy varmaan että ai 8.kuulla. Kiva. No aamulla turvotus on onneksi aina poissa ja sitten näkee vielä millanen se maha oikeesti on...Repäisykivut on mulla ihan tajuttomia välillä. Erehdynkin nousemaan nopeasti tai yskimään kovempaa..Tänään jouduin ekan kerran menemään kaksinkerroin yskimisen jälkeen.

Tässä vielä vastaukset galluppiin:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Asutaan Sveitsissä, alpeilla. Asuinalue on oikeastaan omakotitaloaluetta ja meillä kävi tuuri että löysimme tältä kivalta paikalta yhdestä talosta vuokra-asunnon=)
2. vuokra vai omistus asunto? Vuokra-asunto 4,5h
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? Kyllä ollaan (tai minä olen pääasiassa). Tytölle nimi olisikin jo suht varma, pojalle pitää vielä vähän miettiä mikä vaihtoehdoista olisi paras.
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? Suomessa ollaan kerrottu jo mun perheelle ja joillekin sukulaisille. Täällä tietää miehen vanhemmat ja mun pari kaveria.
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Meillä on esikoiselta kaikki tavarat tallessa. Joitakin hankintoja haluaisin silti tehdä, esim. Manduca-kantorepun haluan (käytettynä tai uutena). Meillä oli viimeksi BabyBjörnin kantoreppu enkä ollut siihen tyytyväinen. Kaverilla on nyt Manduca ja olen sitä kokeillut ja tykkäsin! Onko muilla hyviä tai huonoja kokemuksia Manducasta?

Yyh, söin äsken lautasellisen marjoja ja nyt ällöttää...:x
 
Syysmyrsky voimia sinne! :hug:

Täällä pahoinvointi lisääntyy.. Kauhee kuvotus. Oon nyt syöny paljon hedelmiä ja keittoja. Kaikki rasvanen ja raskaampi ruoka tökkii pahasti.
Ja voi luoja tätä turvotusta. Täälläkin on siis jo mammahousut kovassa käytössä =) Ja ovat kyllä mukavat!

Galluppiin vastauksia:

1.Turun keskustassa asustellaa.
2.vuokra-asunto
3.Muutamia nimivaihtoehtoja on kummallakin mielessä, mutta mietitään niitä tarkemmin myöhemmin.
4.Sisko ja parhaat ystävät tietää. Muille kerrotaan vk12 jälkeen
5.Jotain on jo jemmassa, ja sukulaisilta tulee myös paljon vaatteita ym. Vaunut ostetaan ja turvaistuin.
 
Voi Syysmyrsky :hug: :hug: Voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu :( Nää on niitä hetkiä kun tekisi mieli lohduttaa ja sanoa jotain piristävää, mutta ei tähän löydy oikeita sanoja! :hug: Voimia ja jaksamisia! :heart:

Oletteko muut huomanneet, että tissit palelevat helpommin?? Mä ulkoilen koiran kanssa paljon ja jos palelen niin nännit ovat oikein tosi arat sen jälkeen. Inhottavaa!

Mä olen huomannut, että porkkanat ovat ihan mahtavia nyt!! Just sopivaa rouskutettavaa ja vie makeannälänkin pois :) Ja mulla on tullut himo myös banaaneihin, joita en ole koskaan ennen juurikaan syönyt :D

innoMVoi kuinka ihanaa, että kaikki oli hyvin!! :hug: Kunpa itse saisin huomenna yhtä ihania uutisia :)

Vastailenpas vielä galluppiin:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Jyväskylän seudulla asutaan

2. vuokra vai omistus asunto?
- Vuokralla toistaiseksi, tarkoitus on ostaa syksyllä oma asunto tai omakotitalo.

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Ollaan, mutta vitsiksi se toistaiseksi menee ja tulee vaan kaikkia kamalia nimiä molempien mieleen :D No, ainakin tiedetään että minkälaisia ei haluta :D

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät, sekä mun puolelta lähimmät ystävät.

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Ensimmäistä kun odotetaan, niin mitään ei vielä ole valmiina joten kaikki joudutaan hankkimaan tavalla tai toisella. Onneksi isovanhemmat ovat innokaita auttamaan hankinnoissa :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaksuja isosti syysymyrskylle ! :hug:

Ja ihana kuulla, että noopun ja InnoMin ultrat meni noin hyvin!

(.) Mulla lääkärissä tultiinkin viikolla taaksepäin, 6+0 onkin nyt. Ens viikolla eka neuvola ja se vähän jänskättää! Toivttavasti sit näkis jo jotain!
Saatiin eka kuva ultrasta mukaan, kohtu on sellanen klementtiinin kokonen, että parimillisellä Öttiksellä on kyllä kohtalaisen tilava yksiö tällä hetkellä :D

Ja joku siellä mainitsi porkkanoista! Meillä on mennyt jo rouskutellessa monen monta pussia! Myöskin omenat ja muut rouskuvat (hapankorpuista ja sokerikorpuista lähtien) tekevät hyvin kauppansa!

Ja turvokseen oon ainakin itellä huomannut toimivaksi nyt sen, että yksinkertaisesti juo paljon. Ja mulla auttaa parhaiten maito!
 
Mulla oli tänään eka neuvola ja kun aikani ratkutin, niin täti ultrasi huvikseen mahan päältä. Sanoi, että turhaa touhua, ei sieltä mitään vielä vatsanpeitteiden läpi näy. Mutta. Siellä näkyi kuin näkyikin äidin pieni kirppu ja sydänkin pumpatti <3 Ensi viikolla ultrataan sitten virallisesti ja alakautta. Silloin saan tietää viikotkin tarkasti. Oon kyllä tooooosi onnellinen, kun mahassa ei ollutkaan pelkkää pierua :p
 
Niin ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja halauksia surun kohdanneille :hug:

Vastailenpa minäkin aikani kuluksi galluppiin:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Jyväskylässä , rauhallisella rivitaloalueella

2. vuokra vai omistus asunto?
- omistus-asunto

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Ehhhheeeeeiiii vielä uskalla sellasia

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät, jotkut työkaverit ovat huomanneet :)

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Joudutaan ostamaan ainoastaan turvakaukalo, kaikki muu on tallessa ekasta lapsesta..
 
Iltaa kaikille ja tervetuloa uusille :flower:

Suuret pahoittelut syysmyrsky, voimia :hug:

Onnittelut taas innoM,Noopu ja mustikka83 mahtavista ultrakuulumisista!

Täällä jännitellään ensi viikon varhaisultraa... Oireet on pysyneet samana, paitsi nyt on alkanut tulla juuri sitä palelua iltaisin, mistä joku mainitsikin. On ihan tuttua esikoisen ajalta, ei vaan hirveän kivaa kun siihen yhdistyy tajuton väsymys : /
Porkkanat maistuu täällä myös, kuten aika hyvin kaikki muutkin. Tänään tuli hirvee himo makkaraan, viime raskaudessakin oli lihan himoa :p Oliskohan hemoglobiini laskussa...

Jaksamisia kaikille, ultraa odotellessa,

Mammaz85 + kultanen 6+3
 
voi miten kurjaa syysmyrsky! :hug: :hug: :hug: Voimia ja onnea tulevaisuudessa! :hug:

Olikos se elämän ilo kun puhui palelemisesta? Mä olin eilen illalla taas aivan jäässä, kahden peiton alla tärisin! Ja sitten kun se helpottaa niin johan tulee liian kuuma :O Eli ihan laidasta laitaan menee.

Vaniljainen: juu, tissit pitäisi suojata kunnolla. Välillä tulee palelukohtauksia, nännit meinaa räjähtää kun ne niin pieniksi yrittävät mennä, raukat :D :D Mutta onneksi muuten ei ole niin paha kuin joskus e-pillereiden aikaan - mulla oli huonot pillerit, jotka sai aikaan raskausoireita kuten pahoinvointia ja sitä, että tissit oli tosi herkät kylmälle, se oli kamalaa... Laita villatumput paidan alle ;) :D

innoM: tottakai pysyt täällä mukana :) Ihania ultrauutisia olit saanut! :)

ja samat sanat Sandemarille: ethän sä nyt parin päivän takia voi pinoa kokonaan vaihtaa ;) :D Ihanaa, kun olet jo noin pitkällä :hug: Mä yritän pysyä perässä ;) :hug:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Länsi-Uusimaa, maaseudulla kaukana kaikesta (muuten rakastan asua täällä, mutta on niin pitkä matka kauppaan tai sitten vauvan kanssa sukulaisiin tai kavereille :( )

2. vuokra vai omistus asunto?
- omistus-asunto

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Pojalle on nimi valmiina, kunhan vaan sopii naamaan :) Ja tyttö meillä taitaa jäädä nimettömäksi, kun ei ikinä päästä siitä sopuun :D :D

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- Lähisuku tietää ja muutama kaveri. :)

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Joudutaan ostamaan ihan kaikki. Pinnasänky tosin on jo :D

Nyt syömään jotain! Taas... :D
tömpsis ja supersintti 8+6
 
Syysmyrskylle :hug: Ei ole sanoja sille kuinka pahoillani olen teidän puolesta :'( Voimia!!
Gallupiin vastailen pelkät vastaukset kun en osaa kopioda tekstiä tällä uudella Applen Macbookilla :ashamed: Pikkasen noloa myöntää...

1. Asutaan espoossa paritalossa ihanalla pientalo-alueella, lapsuuteni viettänyt lähistöllä myös, joten paikka on lähellä sydäntä aina. Haaveissa täälläkin omakotitalo tai edes isompi asunto, mutta taitaa tulla meilläkin (kuten taisi Memelisakin mainita) palkat vastaan. Asunnot on kauheen hintasia täällä.. :O
2. Omistus asunto
3. "ehkä"-nimiä on tytölle, ei pojalle..
4. Meillä on lähtenyt ihan käsistä tää kertominen, eli ihan tosi monet jo tietää.
5. Vanhemmat lapset on jo 4 ja 5 vuotiaita ja kaikki on laitettu jo eteenpäin. Osaa saadaan toki nyt takaisnpäin ja muutenkin käytettyjä tulossa tutuilta, mutta jonkin verran joudutaan ostamaankin
..

Muutamat oli jo saanut ihaniakin ultra uutisia :heart: Onnea ja erityisesti ihana kuulla heidän kohdalla jotka vuotojen yms. kanssa joutuivat epäilemään pienokaisen hyvinvointia!
Mä en ole siis nähnyt vielä yhtään ultrakuvaa vauvasta ja tuntuu hirveeltä ettei ole mitään takeita että sielä edes on mitään.. Ekakin ultra vasta 3 viikon päästä : / Ei malttaisi millään.
Aamulla menin töihin ja oli esimieheltä tullut viesti että myyntiosasto on myynyt suuren toimeksiannon ja se on laitettu nyt mulle hoidettavaksi. Koska kyseessä on suuri toimeksiantaja, kestää yhteistyön aloittamiseen kuluva aika ainakin maaliskuuhun.. Luin viestin ja totesin että nyt on vaan pakko kertoa esimiehelle tilanteesta että ehtisin hoitaa sitä vain kolmisen kuukautta jonka jälkeen alkaisi kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma. Noin suurille toimeksiantajille kun annetaan aina vain parasta palvelua, joten neuvottelijan vaihto ja uuden opettaminen taas tilalle ei palvelisi meidän firmaa eikä toimeksiantajaakaan. Joten kerroin tänään lähimmälle esimiehelleni raskaudesta. Ymmärsi hyvin etten ole halukas vielä kaikille kertomaan koska ultraakaan ei ole ollut ja oli iloinen puolestamme (tai ainakin näytteli hyvin :kieh: ) ja oli iloinen että olin kertonut jotta osaavat varautua jo etukäteen. Lupasi olla kertomatta kuitenkaan vielä korkeammalle taholle ennen ultraa, joten jäi ihan meidän väliseksi, vaikka sanoin että tarvittaessa voi heille kertoa, jos välttämätöntä töiden kannalta. Sitten se oli hetken hiljaa ja katsoi mua oudosti ja kysyi että "onko teidän suvussa kaksosia?" vastasin "eipä liiemmin, muutamia iso-iso-vanhempia lukuunottamatta"
sanoi vaan "jotenkin kun kerroit raskaus-uutisesta niin tuli heti sellainen olo että siellä on niitä kaksi". Huh, se oliskin jymy-juttu kun on noi kaksi ekaakin niin minimaalisella ikäerolla (12kk) että vähän jo toivoisin saavani "nauttia" ihan vaan yhdessä yhden pikkuisen kanssa.. Tuntui viimeksi ettei oikeen ehtinyt jäädä aikaa nauttimiselle, kun tukka putkella syötti ja vaihtoi vaippoja ja nukutti ja taas aloitti alusta toisen kanssa. Tää oli siis kolmas henkilö joka on sanonut nyt yhtäkkiä että tuntuu että niitä on kaksi.. Huh, jos perityisi miehen puolelta niin varmaan oliskin, niiden suvussa on hirveesti kaksosia, sen siskotkin on.
Mä oon niin kuolettavan väsynyt etten kestä!!! Ja koko ajan! Ja tänään on taas ollut sellaisia ohimeneviä supistuksen tunteita :headwall: En muista onko normaalia?! Onko teillä muilla?? Kylläpä tätä tekstiä taas tulee.. Kumpa olis jo kesä ja vois heivaa noi duuni-jutut! En ainakaan näillä näkymin aio palata nylyiseen työpaikkani hoitovapaan jälkeen, vaan 2-3 vuotta aion olla kotosalla lasten kanssa ja haaveissa olisi joko opiskella ihan uusi ammatti tai sitten ainakin alan vaihto. Pitää katsoa sitten miten sitä jaksaa..

Kerran vielä rv 8+1
 
syysmyrsky:hug: oon sanaton. Voimia Sinulle.

Onnea iloisen uutisen ultrille alkaa jo jänskättään kun ite en oo vieläkään saanu aikaseks neuvolaa. Mun etureppu alkaa näkyyn ihan selkeesti jo nyt, onkohan näitä matkalaisia enemmänkin....kääks.

PaleluOn kyllä iltaisin todella hurjaa. Joka ehtoo pakko lämmitellä saunassa kunnolla että tarkanee. Kiinnostaa tietää fysiologinen selvitys tälle. Taas valvon - nukahdan aikaisin ja herään yöllä tunniksi pariksi.
 
Huomenta!

Syysmyrskylle pahoittelut! *hali*

(.) Aamu alkoi oksentamalla vatsanesteitä... nammmmm... :x Edelleenkin hieman huono olo, mut kai tää tästä.
Heräsin myös klo 4 aikaan päänsärkyyn, ja nukahtaminen uudelleen oli vaikeeta.
Mua kans palelee iltasin ihan kauheesti, peittojen alla saa olla koko illan!

Seuraava etappi oliskin sitten 17.2. nt-ultra....

Noopu ja Hipsu 9+2
 
No, otin sitten taas masukuvat, kun olen siihen näin torstaisin tottunut. Kattelin myös pikkuisen kuvaa samalla ja tuli niin onnellinen olo :) Ihanaa olis, jos kaikki menis nyt hyvin! :heart:

Hmmm, unohdin mainita, että saatiin yhdyntäkielto eilen. Ihmettelen kyllä sitä, että miksi sanotaan, ettei yhdyntä voi aiheuttaa km, mutta silti se kielletään? :confused:

Palelusta, että mua paleltaa aina tosi paljon iltaisin! Kyllä mulla on sisällä aina pitkähihainen, pitkät housut, lämpösukat ja sohvalla ollessa vielä peitto korvissa :D

(.) Huh, luulin, että olis hyvä aamu ilman pahoinvointia, mutta sieltä se taas sitten tuli. No, ei auta. Kestän kaiken pikkuisen takia, että antaa tulla vaan :D

innoM + Pulla 9+6
 
Mädchen: Mä soitin aikaa viime viikon torstaina, ja kertoivat että siellä on nyt todella ruuhkasta ja ajan sovittelu oli tosi hankalaa kun vapaita aikoja ei juurikaan kai ollut.
Mulla on silloin viikkoja 11+2 (uä:n mukaan) ja neuvolan mukaan 12+4 (ei pidä paikkaansa).

innoM: meilläkin on yhdyntäkielto. Yhdyntä ei aiheuta keskenmenoa, mutta ns. mekaaninen ärsytys voi aiheuttaa tuota verenvuotoa. Yhdyntä on "kielletty" myös sen vuoksi, että voi aiheuttaa infektioita kun limakalvot on rikki. Meillä myös saunominen ja uiminen kiellettiin juurikin noiden tulehduksien estämiseksi.
 

Yhteistyössä