SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Kerran vielä: Sama juttu täällä eli kun alkuraskauden ultrassa en ole käynyt, niin ei tosiaan ole mitään takeita, että masussa ylipäänsä on elämää. Oireet ovat kyllä vahvoja, mutta varmuuden saa vasta np-ultrassa, joka mullakin on vasta vajaan kolmen viikon päästä rv 13. Ja tosi hyvä juttu, että esimiehesi otti raskaustiedon noin hyvin vastaan. :)

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:

Täällä muutosta omaan olotilaan on sen verran, että nyt tuo pahin huono olo sijoittuu nykyisin ihan iltaan. Johtuu varmaan siitä, kun syön töissä klo 11 ja sitten seuraavan kerran vasta kotona klo 17 ja sen jälkeen alkaakin yleensä ihan karmea olotus. Mutta muuten tuntuu, että väsymys alkaa hälvetä, aivan ihanaa!

Muutenkin on niin helpottunut olo, kun tämä loppuviikko on niin "helppo" töiden osalta, kun on nuo kamalimmat työjutut/-kiireet ohi tältä viikolta ja riittää, että tekee tänään ja huomenna ihan normipäivää klo 8-16.

Raisu 9+4
 
Pikaisesti omaa napaa perään.

Neuvolassa kävin ja ultrassa näkyi pieni jumppailija. :heart: Ensin nukkui, mutta sitten alkoi venytellä ja miten noin pieni voikaan jo noin liikkua. La menee nyt sitten neuvolan mukaan se 30.8, joten mennään sen mukaan. Tosi alhaalla tuolla lantiossa vielä pieni majailee, joten ei ole ihme jos en itse ole kohtua vielä löytänyt. Lisäilen myöhemmin ultrakuvaa kun taas osaan käyttää tuota skanneria.

palailen lukemaan myöhemmin. Esikoinen aloitti sopivasti vatsataudin. |O

Leo rv10+2 :heart:
 
hei hyvä, että puhutaan yhdyntäkiellosta ja syistä miksi joku on sitä saanut! mä oon nimittäin miettinyt ihan samaa kuin innoM, että miksi se sitten kielletään jos ei mukamas voi aiheuttaa km... mutta toi tulehdusriskihän on ihan järkevä selitys, kun on vuotoja! :attn: Mulla siis sitä ei ole, mutta ei meillä uskalleta sitä kokeilla, kun kesällä ennen km oli seksin jälkeen ihan hirveät vatsakrampit (supistuksia?) ja me molemmat halutaan nyt se välttää... Ehkä mun pitää kysyä asiasta neukkulääkäriltä loppukuusta.

Pahoinvointi on vähän helpottanut! :) Nälkä ja jano on kyllä usein, ja heikottaa jos ei syö tarpeeksi nopeasti. Eilen tuli migreenikin, onneksi ei ollut paha! huh ku pelästyin sitä. Mutta voiko liitoskipuja tulla nyt jo? Mulla on ollut nyt pari kertaa tällä viikolla häpyluussa/nivusissa ihan kamalat kivut, jotka onneksi menevät nopeasti ohi, mutta kipeetä tekee. Auts.

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 9+0! jee! :)
 
Huomenta!

Leo81: Ihanaa että ultrassa näkyi reipas jumppailija! =)

Yhdyntäkiellosta, mulle lääkäri ei puhunut siitä mitään, mutta niin pitkään kun näitä vuotoja on niin en uskaltaisi muutenkaan. Mulla on muutenkin todella herkät limakalvot ja ne on vuodellut ennen raskauttakin yhdynnän jälkeen. Sama on uimisen kanssa, mulla ei oo asiaa kylpylöihin tai uimahalleihin ennekuin nää vuodot on kokonaan loppu.

Mua palelee kanssa iltaisin ihan törkeesti. Varsinkin kun alan olemaan väsyneempi niin hampaat lyö jo loukkoa ja on nopeesti laitettava villasukat jalkaan ja mentävä peiton alle. Jotenkin ihan ihmeellistä, kun muuten oon ennemminkin ihminen jolla on aina lämmin.

Tänään mulla on joku ihmeen paineentunne alapäässä kun oon seisailtani tai kävelen. Tosi inhottavaa, toivottavasti tuo menee pian pois. Tuota alkoi olemaan viime raskaudessa ehkä 14rv jälkeen, joten nyt on jotenkin aika aikaista....

Casanna 7+4
 
Joo siis eihän mulla ole tullut tuhrua enää sen la-su yön jälkeen ja ultraaja eilen kysyi, että oliko seksiä ennen tuhruja ja ei ollut, mutta silti sanoi, että täytyy välttää yhdyntää. No, eipä tässä kauheesti oo tehnyt mieli, kun oksettaa ja väsyttää. Ei taida olla, kuin 1 päivä(?) tässä 5 viikon sisällä, että en olisi oksentanut. Ehkä se tästä vielä helpottaa. Eilisen ultran mukaan pahoinvointi alkoi siis 6+0 ja helpotti jotain 9+0 ja viikon oli ihan siedettävä, mutta sitten taas :x

innoM + Pulla 9+6
 
Moi!

Syysmyrsky :hug:

Onnittelut iloisille ultrailijoille!!

Itse kävin tänään ohimennen kysäisemässä jos voisivat kuunnella sydänääniä. Siellä oli sellanen uusi nuori tyttö ja sanoin että saat harjoitella minulla :D. No ei löydetty sitten ääniä millään.. On kuulema huonot laitteet ja sanoinkin että jos ei kuulu, niin ei kuulu, mut jos kuuluis niin HYVÄ. Ei kuulunut. Katsotaan nyt sitten eteenpäin. Olishan tuo ihan mahtavaa jos sais lähetteen ihan ultraan, kun nuo vähäisetkin oireet ovat poissa...

Ei silti vielä kirvestä kaivoon - Tehilla ja liisa 9+2
 
Heippis taasen :wave:

Täällä keksittiin juuri pahoinvointia välttämään aamu jäätelö... En tiä kuin terveellistä, mutta tehokasta... Kaikki paras kun se ei haise millekkään niin pystyy syömään ennen ku haju hyökkää silmille... Täällä kun ei tarvitse jääkaapin ovea avata ennen iltapäivää =)

Meillä ei oikein isäntä tahdo ymmärtää tuota jatkuvaa väsymystä eikä päikkäreiden tarvetta.... Jatkuvaa naljailua "nukkuisit yöllä" mut ei vaan tahdo ymmärtää että se ei riitä... Välillä otettu kahdet päikkärit ja silti menee yöunet samaan rahaan... En oikein tiiä mistä rautalangasta se pitäisi vääntää...

Mä oon aina aamusin ihan jäässä ja iltaisin on taas kuuma! =)
 
tömpsis kyllä niitä liitoskipuja voi jo olla. Itse tunnen välillä repäisyjä jos nousee nopeasti tuolilta jne.

Nyt löysin vihdoin sen ruuan mitä en oksenna pihalle ja voi kiesus kun se on pekoni, siis pannulla käristetty läskinen ällöttävä pekoni :x mutta se pysyy sisällä, eli pekoni dietti siis. Mutta pakko sanoa että olo koheni eilenkin kummasti kun sain nuo kaksi pekoni annosta pysymään sisällä että tätä vedellään toistaiseksi. Pikku juustonaksustani ei taida tulla kasvissyöjä..

maximilian ja juustonaksu rv 9 (?)
 
Miirikki Mulla on sellanen mielikuva porautunu tonne takaraivoon et oisin joskus lukenu et activias, actimelleis, becelleis yms. olis jotain aineita mitä ei suositella raskauden aikana. Tosin, en oo sellaseen tietoon nyt törmänny uudestaan niin kyllä mä ainaki käytän activiaa ummetukseen.

Noopu, innoM, mustikka83, Leo81 Aivan loistavia uutisia!:heart:

Syysmyrsky Paljon voimia teille!:hug:

Sitten vähän omaan napaan..

Mua on vaivannu jo 4 vuotta polvet mitkä meni onnettomuuden seurauksena. Nivelsiteitä ei oo leikattu, eikä kierukasta tai lumpiosta oo koskaan löytynyt vikaa. Kausittain on tullu jatkuvaa kipua vasempaan polveen, kamalaa painetta ja pakottavaa tunnetta suoristaa jalka, joku siellä ottaa vastaan, sitten loksahtaa ja kipu lakkaa.. Niin nopeasti ku se aina alkaakin, niin se myös häviää kuin tuhka tuuleen. Nyt kipu on alkanu uudestaan ja joku siellä polven sisällä menee sijoiltaan lähes koko päivän mittaan ja kipu on sietämätöntä. Tutkimuksiin en taida päästä tällä hetkellä kun magneettikuvatakaan ei voi... Kauhistuttaa tuleva kun paino alkaa nousta että miten se jalka kestää..

Onko täällä muita jotka ovat hankkineet ammattitutkinnon vasta lapsen saannin jälkeen? Mä vaihdoin itse koulun työhön, kun sen himpatin onnettomuuden takia meni koko ammattikoulu uusiks. Vuoden verran ravasin viikottain lääkärissä ja leikkauksissa opintojen ohella. Loppujen lopuks toisen vuoden loppupuoliskolla opo kertoi että poissaoloja/korvattavaa ensimmäiseltä vuodelta oli aivan liikaa ettenkä ehtisi suorittamaan niitä, koska opintosuunnitelma menee uusiksi vuoden jälkeen.. vaihtoehdoiksi jäi siis jättää 2 vuoden opiskelu hukkaan ja aloittaa alusta. Samaan aikaan tarjottiin mulle töitä, niin valitsimpa sitten työt. Ilman ammattitutkintoa en halua jäädä.
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
Räpä polvikipuilu kuulostaa tännekin tutulta. mulla lumpsahtaa polvi jotenkin, jos esim. kyykyssä horjahtaa sivuttain. se kipu on ihan mieletön ja silmiä sumentava, mutta tosiaan kun oikasee polven niin muljahtaa taas ja kipu loppuu. ei oo mitään vikaa todettu, ehkä vaan jotenkin löysempi nivel tms. mutta en oo tullu ajatelleeksi ollenkaan, että painon nousuhan voi tehdä asialla jotain...lenkeillä oon käyttänyt polvitukea, onko sulla käytössä? apteekeista saa ainakin, varmaan myös jostain marketeista.
 
Mulla on sellaset apteekin polvituet, tosin koen ne epämiellyttävän tuntusiks ku hikoo polvitaipeista niin et polvitaipeeseen tulee ihottuma. :|

Mulla kipu ei tuu juostessa eikä kävellessä, ainoastaan kun istun, tai polvet ovat muuten hetken ajan "koukussa" niin yhtäkkiä se kipu yllättää ja pakko hampaita irvistellen suoristaa jalka.
 
kyykkyyn ja ylös pääsen, mutta töitä tehdessäkin, jos sieltä kyykkyasennosta jotain painavaa nostan, niin sitte tekee ongelmia. Sama kerrostalossa asuessa rappusten kävely ei tehnyt pahaa, mutta kauppakasseja kun kanto samalla, niin sittenpä mentiin taas irvistellen.
 
Voih, me saatiin ihania uutisia tänään ultrassa :heart: Meijän kimpale on mahtavat 7 milliä pitkä ja vastaa viikkoja 6+4! Jyskyttävä sykekin sieltä jo löytyi :heart: Niin ihanaa, miehelläkin tuli tippa linssiin kun meidän Barbaban siellä mytyssä näki :)

Laskettuaika muuttui: 25.9, jos Memelisa jaksaa päivittää

Vaniljainen ja Kultakimpale 6+4 :heart:
 
Heips, kävin eilen taas mahakipujen takia päivystyksessä. Gyne ultras kunnolla ja PIENEN SYKE LÖYTYI! :heart::heart: Vaavi vastas viikkoja 7+4 ja laskettu aika siirtyi 18.9, jos Memelisa viittis päivittää :)

Jave + Kirppu 7+4
 
Vaniljainen, ihanaa, onnea! :) Varhaisultrassa suunnilleen sama mitta ja samat päivät oli silloin mulla myös! Nyt tosin eilen kuitenkin viikot pomppas noin viikolla eteenpäin, mutta saa nähdä muuttuuko taas ens viikolla :) Kuvia saitko? :)

Javelia, sielläkin ihania uutisia, onnea! :)

innoM + Pulla 10+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mä sain tänään varatuksi ajan nt-ultraan ja sain sen päivän kun toivoinkin. Kannatti olla ajoissa liikkellä. Sanoi se sihteeri puhelimessa, että tosi hyvä kun niinkin aikaisin soitin, oli joutunut tänään jo muutaman kohdalla taikomaan aikoja tyhjästä. Taitaa olla ruuhkainen vauvavuosi ;)
Onneksi on neuvolalääkäri muutama päivä ennen tuota ultraa, saapi siellä ultrassa jo hiukan tietoa mitä masusta löytyy ja löytyykö. Sekin on vielä hämärän peitossa, kun en ole minäkään käynyt missään varhaisultrassa, enkä mene jollei jokin hätä tule.

Tänään alkoi tuntumaan repäisyjä kun venyttelin, että kaipa siellä jotain tapahtuu :) Sitten yksi inhottava vaiva ollut nyt parina iltana: Elohiiri toisessa silmässä!!! Inhottavasti yläluomi nykii vähän väliä! :stick: :headwall:

Siinäpä nuo.

Mädchen :heart: 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Syysmyrskylle suuret voimahalaukset nää on näitä juttuja mihin ei oikein osaa sanoa mitään :hug: :'(

Ja suuret onnittelut kaikille jotka olette saaneet pienen mykkyrän näkyviin ultraruutuun


Omaa (.) nyt kun olen ollut taas hirmuisen väsynyt. Ihan yksisoluinen olo.. Heräsin tänä aamuna laittamaan tytön kouluun ja heti puoli kahdeksalta menin takaisin peiton alle. Heräsin yhdeltä (!) ja mentiin isännän kanssa kiinalaiseen syömään. Nyt olen taas ihan loppu :( No tätähän tämä on. Mulla on huomenna toka neuvola =) Mitenköhän sitä muistaa kysellä kaikki jutut mitä on mielen päällä pyörinyt. Teen tähän pienen listan ajankohtaisista aiheistani: Iskias, väsymys, rinnoissa pahkuroita, alavatsa ja -selkäkivut (jatkuvat), huimauskohtaukset, ummetus, turvotus, mitähän vielä... noh jos näistä nyt edes osan muistaisi mainita niin hyvää on. Kysyn sit neuvolantädiltä et voinko käydä sen koneella äkkiä kaksplussan palstalla tarkistamassa et mitä mun piti kysyä :D Tänään poksui viikot ja huomenna siis 9+1. Ei varmaan mitään hyötyä edes kokeilla dopplerilla vielä. Eikä niillä mitään ultraakaan siellä ole, joten Morrista ei saa mitään varmuutta tuolla kerralla. NT ultrassa (23.2) sitten :)

Ai joo, mulla on oireeton hiivatulehdus meneillään.. oli jo silloin varhaisultrassa kun lääkäri siitä sanoi. Sanoi että voin apteekista käydä hakemassa ne tavalliset lääkkeet (mitä canesteneita ja sellaisia ne nyt onkaan) jos itteeni vaivaa. No mua ei oo kutittanut tai mitään niin en ole sitten hakenut. Olisikohan kuitenkin pitänyt hakee ne? Voiko se tulehdus jotenki mennä kohtuun? Ei ole kyllä mitään veristä vuotoa ollut ollenkaan koko raskauden aikana ja tuo valkovuotokin on vaan vähän kokkareista mutta ei sitäkään paljoa tule. Hmmm..
Ruutinen ja Morri 9+0 Poksista
 
Ruutinen Oletkos kuite juonu piimää,syöny maitohappokapseleita,niin sais sen hiivan pois? ei se varmaan hyväksikään ole vaikka onkin oireeton.noilla saisit ne ph-arvot ehkä kohdilleen ja hiivan pois ennenkuin tarvii turvautua lääkkeisiin...lääkkeisiinhän pitää sit turvautua ku se alkaa vaivaan..
Eli nyt gefilus tuotteet käyttöön ja 1%piimäki(olikohan AB+) on muute hyvää jos ei piimästä yleensä pidä,mä en ole voinu sietää mut toi oli hyvää =P
NONIIN ja nyt alko haluttaan piimää!!!
Eilen ja toissapvnä halutti roskaruokaa ja eilen laitoin ukolle viestii niin sano et pitänee sit iltapalaa hakea =P söin sit puol 12 aikaan yöllä mcfeastaterian ja siitä sit nukkuun :D

Voi että mie olen onnellinen että olen saanu olla kotona,on niin veto pois ja huono olo,huomenna töihin mut onneks sit on vkloppu vapaa,lauantaina pidämmekin perhepvn,uimaan,syömään ja elokuviin!ajateltiin viedä poika kattoo Jogi-karhu3D ku ei ole ennen edes elokuvis käyny ;)

Mutta nyt taas huono olo hyökkää ja poika kaipaa pelikaveria korttipeliin,joten jääkaapin kautta lattialle makaan korttien ääreen:popcorn:
Huomenna poksuu ;D
 
innoM Saatiin kaksi kuvaa kirpusta kotiin, eipä niissä juuri muuta näy kuin musta barbaban näköinen möttiäinen, mutta on ne kuitenkin kuvia meidän pikkuisesta :heart: Mä kävin samalla lääkärillä joka on tutkinut mua jo vuoden, kun meille tehtiin kaikenlaisia lapsettomuus- tutkimuksia. Nyt oli mukava mennä ja kertoa, että kyllähän se sieltä sitten napsahti :)
Ihanaa kun viikot tolleen pompsahtaa niin pääsee ikään kuin yhden riskiviikon kivuttomasti yli :D

Ruutinen Ei hiivatulehdus mun käsittääkseni (?) voi levitä kohtuun. Sehän voi parantua hyvin itsestäänkin, tai sitten huonossa tapauksessa pahenee ja muuttuu vaivaavaksi. Ehkä voisit ainakin jotain maitohappobakteereita syödä, jospa sillä talttuisi moinen vaiva? :) Muista kuitenkin, että niitä Canestenin puikkoja ei saa käyttää raskaana ollessa, mutta voidetta voi huoletta laittaa!
Onnea poksumisesta :heart:

Jiimii Ihana viikonloppu teillä tiedossa, nauttikaa :heart:

Mä soin itselleni tänään lahjaksi sykkivästä sydämestä yhdet ihanat korkkarit :saint: Ainahan löytyy hyvä syy ostaa kengät! :)
 
Tänään aamul alko pieni vuoto. Tai aluks oli vähän runsaampaa, mut väheni tosi nopeesti. Nyt vaan pelottaa.. :(
Oon tässä koko päivän pohtinu että pitäiskö mennä tarkistuttamaan että onko pikkusella kaikki hyvin. Mut en vaan oikein kans tiedä et pitäiskö mihin soittaa sitte. (tyhmäkö? :ashamed: )
Nyt koitan vaan olla mahdollisimman rauhallisesti ja toivoa parasta.
 
santzuu Voi ei, ainahan vuoto varmasti pelästyttää vaikka ei mitään vakavaa olisikaan! Mä olen ymmärtänyt, että tuossa tilanteessa voit ihan soittaa päivystykseen? Vaikka en ole varma ottaako ne sinne jos ei ole kipuja? Tai sitten soitat aamulla neuvolaan ja yrität saada sieltä nopeasti ajan?
Voimia:hug:
 
Santzuu : Mä ehkä kattelisin pari päivää lisiikö vuoto ja tuleeko kipuja. Oisko sulla pitänyt menkat alkaa milloin? Tsempitykset täältä.

Olen juonut nyt alkuviikosta lähtien gefiluspiimää ja karpalomehua. Jos tuolla menetelmällä ja vähän tiheemmilä pesuilla vaiva poistuisi niin hyvä. Jos ei, niin käyn ostaa sitä voidetta tai jotain :) Piimä muuten on hyvää!!
 
JiiMii82, oon huomannut, että mulla pysyy ainoastaan roskaruoka sisällä :D Ja sitä olenkin tässä nyt sitten parina kertana viikossa vetänyt :ashamed: Esim. tänään söin big mac aterian :) Eipä ole paino noussut ja heti kyllä lopetan/vähennän reilusti roskaruun syömiset, kun loppuu pahoinvointi.

Vaniljainen, joo tosiaan eihän niissä oikein mitään vielä näy :D Eilisessä kuvassa(10+5) näkyi mielestäni jo kädet, jalat yms ja ihan, kuin pienellä olisi peukku suussa(epäilen, heh) :heart: Jotenkin mä veikkaan, että noi mun viikot vähän laskee np-ultrassa (jos siellä kaikki ok), mutta sen näkee sitten 9.2.

santzuu, :hug:

innoM + Pulla 10+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä