SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Kiitokset helmikuun pinosta! Siinä se aika rientää...

Minulla on kanssa etovaa, kuvottavaa oloa, mutta oksennus tulee harvakseltaan. En tiiä olisiko parempi aina oksentaa, niin olo hetkellisesti helpottaisi. Nyt se ällö olo alkaa aamusta ja kestää siihen asti, että painan pään tyynyyn. Yöt saan olla rauhassa, mitä nyt yöllä on sitten ongelmana jatkuva heräily. MUTTA tänään on ollut kokonaisuudessaan parempi päivä, pääsin jopa zumbaan. Onkos täällä muita zumbaajia?! Muuten tuohon etovaan oloon minulla parhaiten auttaa jatkuva syöminen. Parhaiten uppoaa Valion marjakeitot (mansikka) vedellä laimennettuna, hedelmät, marjat, vaalea leipä.. Ruisleipä ei mene ollenkaan alas.

Onnea ihanista ultrakuulumisista :flower:
 
Täällä taas *heh*

Mulle tuli mieleen ´bling` että auttaisko toi Activia-jugurtti tähän turvotukseen? Kun tää maha on ihan valtava höttö-pallo! Ei kait siinä Activia-jugurtissa ole mitään haitallistakaan, ainakaan mun järjen mukaan? Jos se hiukan vauhdittais tota ruuansulatusta ja ne maitohapot veis ilmaa ja turvotusta pois...

Joo en mitenkään mainonnan uhri en :D

miirikki ja pötsi 7+5
 
Tääläistä gallupii vaihteeks:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
2. vuokra vai omistus asunto?
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?

kaneli87 rv 6+3
1: Pirkanmaalla, pienessä maalaiskunnassa keskellä ei mitään. ;) Keskustaan taitaa olla 15 km ja lähimpään naapuriin ehkä jotain puoli kilometriä.

2. Oma omakotitalo.

3. Tytölle nimi on valmiina, pojallekin aika hyvin hollilla. Ollu siis jo aiemmissa raskauksissa vaihtoehtoina.

4. Mun äiti arvas, toinen sisko tietää kanssa. Mun paras kaveri tietää, samoin miehen paras kaveri. Ja muille kerrotaan vasta kun joku kehtaa kysyä. :p

5. Ehdin myymään jo kaikki pienimmät, jotain oon toki säästäny. Mut joudutaan tekeen sellasia pieniä hankitoja kuten turvaistuin, kaksostenrattaat/uudet vaunut koska edelliset ei kestä enää kolmatta, uus auto... Eli siis kaikki vaatteet yms. ostan käytettynä.

Tänään kävin neuvolassa, mulla on sama ihana terkka kun aiemminkin. En joudu sokerirasitukseen, ellei jotain ihmeitä tuu, vaikka meen aika rimaa hipoen ehdoista. Jee! Ultran varailin maaliskuulle ja maaliskuussa on sitten lääkärineuvolakin. Kai se tästä, yöt menee valvoessa ja päivisin olen zombi. Kauniita unia!
 
GALLUPPII...

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Kajaanissa omakotitaloalueella rivitalossa :)
2. vuokra vai omistus asunto? Oma
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? No poijalle ois Leo mietinnässä (Miehen suvusta tuo nimi) Ja tytölle mietitään vielä. Itse tykkäisin Kaisa nimestä :)
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? Aika moni tietää jo :) Siis läheisimmät..
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Kyllä me joudutaan hankkimaan ihan kaikki kun esikoinen on jo 9 ja hänen tarvikkeet on jo pistetty eteenpäin aikoja sitten.

innoM: Tosi paljon peukkuja huomiseen ultraan!
Tuu sit heti kertomaan ettei käy niinku tuon tömpsiksen kanssa että huolesta mykkyrällä joutuu olemaan. :D

tömpsis: Mulla on vatsa myös ihan järkyttävän kokoinen :O Esikoista odottaessa olin samankokoinen joskus puolessa välissä :D Turvotusta suurimmaksi osaksi ku pierettääkin niin paljon

(.) Tissit tosi kipeet :whistle: Kaveri kävi 4kk ikäisen poikansa kanssa ja kovasti halusin häntä sylissäni pitää (vauvaa siis) mutta autsis kun kävi rintamukseen kipeesti kun alkaa olla aika virkeä tapaus jo :) Oon saanut nuuttua ihan kohtalaisesti mutta huolenaiheena on yhä työasiat :kieh: Työkaveri soitti ja hän on tosi hankalassa tilanteessa työsopparin kans ja työnantaja oli vielä hälle tosi tahdittomasti puhunut. Tuo trendi on ollut kasvava meidän työpaikalla jo vuoden ajan. Siis huono ilmapiiri ja esimiehen v***lu. Noh, minä olen sieltä kuitenkin lähdössä. Ajatuksissa uuden ammatin opiskelu tai ainakin työpaikan/työtehtävien vaihto. Onneks oon vielä kolme viikkoa saikulla ja pois sieltä sirkuksesta
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis: Mulla on vatsa myös ihan järkyttävän kokoinen :O Esikoista odottaessa olin samankokoinen joskus puolessa välissä :D Turvotusta suurimmaksi osaksi ku pierettääkin niin paljon
Mulla vaan maha kasvaa, eikä ihan mitään normaalia turvotustakaan. Vähän epäillään täällä, että onkohan vasta vajaa seitsenviikkoinen, koska pahoinvointia ja turvotusta oli jo joulukuussa, ja "menkat" oli tosi tosi tosi tosi niukat. Lhinnä sellaista turhaa tuhrusuttaamista.

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
-Asutaan sellaisella kivalla vehreällä kerrostaloalueella Helsingissä

2. vuokra vai omistus asunto?
-Vuokralla

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
-Toki ollaan, toisista nimistä ei vaan oikein osata päättää!

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
-Avokin puolelta tietää vasta paras kaveri, iteltä tietää kuitenkin jo jokunen ystävä ja perhe. Kaikki ottaneet ihanasti vastaan. Avokin perheen suhtautumista vähän jännitellään, suunnitelmissa kertoa sitten ekan neuvolan jälkeen.

5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
-Minun puoleltani suku on ollut kohtalaisen lisääntyväistä, että saadaan aika paljon kaikenlaista ihanaa :) Mitään hankintoja ei oo vielä tehty. Seuraava hankinta on varmaan uusi auto, kun ei tuon kaksiovisen kanssa sitten oikein pärjää :D
 
R-M
Kiitos Memelisa uudesta pinosta! :flower:
Ja :wave: uudet, meitähän on jo ihan valtava määrä! :)

GALLUP:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
Nyt vielä asutaan vuokrakaksiossa, piakkoin muutetaan omaan rivarikolmioon jahka kaupat tehty. Jyväskylässä asutaan melko lähellä keskustaa. :)

2. vuokra vai omistus asunto?
Tuossa edellisessähän tuo vastaus tulikin.

3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
Molemmille on jo nimet, tosin tytön toinen nimi on vielä vähän hakusessa. Kaks etunimeä siis molemmille. (Mies ei tätä ensin käsittänyt kun meillä molemmilla on kolme nimeä..)

4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
Perheet ja lähimmät ystävät tietää + mun pomo ja muutama muu.

5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
Sukulaisilta ja tuttavilta saadaan ainakin turvakaukalo, pinnasänky (siinä on nukkunut minä ja kolme sisarustani + veljenpoikani. Ehkä hieman sillä tunnearvoa!! :heart:) ja vaatteita yms. Jotain joutuu/saa hankkia uutenakin.


Täälläkin turvotus on iltaisin ihan mahotonta, iltavuoron loppupuolella joutuu jo vetää vähän mahaa sisään että maha ei näyttäis ihan valtavalle. :D Ja aamuisin on sit vaivana toooosi kipeet tissit. Aamuyöllä kun heräsin käymään vessassa ni aijaijai!! Hittolainen miten niihin voikaan sattua. :| Muuten ne ei oo oikeestaan ees arat, paitsi jos niitä kopeloi ja painelee.
On se kyllä lähettävä tuonne miehen viereen nukkumaan, ei sitä jaksa kukkua hereillä niin myöhään miten ennen... |O Aamulla sit äitin tykö hyysäämään iiiiihanaa veljenpoikaani :heart:, ikävä jo pientä miestä (1v 9kk) ollutkin! Näkee sitä melko harvoin ku Etelä-Suomessa asustavat.

Voikaa hyvin ja toivottavasti innoM kertoo huomenna hyviä uutisia!!
 
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Vaasassa asutaan, ihan rauhallisella alueella, lähinnä pikkulapsia ja vanhuksia asuu tässä meiän pihapiirissä
2. vuokra vai omistus asunto? Omistus asunto
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? ei
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? mun paras kaveri tietää, muut ei
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Kaikki on kakkosen jäljiltä tallella et mitään ei tarvi ostaa mut jos nyt tyttö tulee niin jotain vaaleenpunasta vaatetta sitten :) Molemmat edelliset kun on poikia :)
 
Tömpsis, ultrassa ja neuvolassa käyty ja eilen terkkari laskeskeli mun viikot uusiks, lääkäri oli vetässy teksteihin mun km-vuotojen ajankohdan väärin ja näin la aikaistu olevaksi 31.8. Roikun tässä pinossa vielä kuitenkin kunnes np-ultra 2 vkon kuluttua kertoo sen tarkemman ajan. Haamuraja siis paukkui aikoja sitten ja mainiosti on mennyt, enpä voisi onnellisempi olla :)

Vastaillaas:
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Kontiolahdella omakotialueella ok-talossa
2. vuokra vai omistus asunto? Oma, tonttia myöten
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? Tytölle mulla on nimi valmiina, pojalle ei.
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? Aika paljon joo, kaikki jännää edellisen km:n takia et miten menee.
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Melkein kaikki hankittava, kaikki on hävitetty....

Sandemar 10+0 (onpas paljon jo...)
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhistus! Mulla on lääkäri ja ultra muutaman tunnin päästä. Mä en kyllä osaa olla yhtä rauhallinen kuin innoM :ashamed:
Toivottavasti kaikki olis hyvin *sormet ristissä* Samoin innoM:lla!

Tulen kertomaan iltapäivällä miten kävi...

Noopu ja Hipsu 9+1
 
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
Oulussa, ns. esikaupunkialueella, lähellä pohjospuolen kuntarajaa
2. vuokra vai omistus asunto?
Vuokra. :/
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
Mä olen ittekseni miettiny, mutta en oo vielä miehelle mitään sanonu. :D
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
Muutamalle ystävälle, sukulaisille ei vielä, katotaan np-ultran jälkeen sit. :)
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
Jemmassa on vielä sekä esikoisesta, että kakkosesta kaikenlaista. Ainoo on et tuplat pitäis ostaa.

Ja sitte (.), kivut jatkuu. Ja tuhruilu alkanu taas. Nla on ensiviikolla, eka sellanen. Ultrasta ei vielä mitään havaintoa millon se on. :( Toivotaan että näiden kipujen syy selviää. Ja kauheet härdellit kotona, nää kaks pientä vie kyllä mehut niin että huhhuh, aivan naatti iltasin. Maaliskuussa olis lähtö Leville mun isän perheen kanssa, pitäis sitä ennen varmaan kertoa? :D Anoppilassakaan ei vielä tiedetä, kun se hössötys on ihan kauheeta sieltä päästä, niin en just nyt jaksa sitä... :LOL:

Jave the aamupuuronkeittäjä ja Kirppu 7+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87
Tääläistä gallupii vaihteeks:

1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
2. vuokra vai omistus asunto?
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?

kaneli87 rv 6+3

MOI!!
GALLUPPII ennen töihin lähtöä..

1. Mikkelin seudulla, umpikorvessa
2. oma omakotitalo
3. Esikoiselta "jäi" nimiä, ja uusiakin on tullut. Tytölle nimi lähes 100-varma
4. Jotkut tietää
5. Esikoinen niin pieni että häneltä jää kaikki. Kaksostenrattaat täytyy hommata.

Noopu ja InnoM, uutisia odotellaan!!!

Tehilla ja liisa (en edes muista paljonko, ehkä 9+2)
 
Noopu ja InnoM, toivottavasti kaikki on paremmin kuin hyvin! =)

Mulla on lääkäri 14:20 ja oon nyt jo ihan paniikissa kaikesta. Voi olla että töissä menee pakka entistä pahemmin vaan sekaisin ja asiakkaille tulee ihan vääriä tuotteita.

Luinkin jonkun viestistä, että töissä vi***ilu on lisääntynyt tai jotain.
Miten teillä muilla työpaikoilla on otettu uutista vastaan? Tai suhtauduttu vaavelin aiheuttamiin saikkuihin?

Jemmiksi ja Öttis 7+0
 
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuinalueella? Seinäjoella
2. vuokra vai omistus asunto? Vuokra
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? Ei ole mietitty
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? Ei olla kerrottu vielä kenellekään, varmaan ensi viikon jälkeen, kun näkee, onko ketään kyydissä...
5. millaisia hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Riippuu vähän... Aika paljon on esikoisen jäljiltä tallella, niillä varmaan alkuun päästään. Sitten riippuu sukupuolesta ja kasvutahdista, että sopivatko entiset vaatteet. Toinen turvaistuin tarvitaan ainakin.

Vaipanvaihto oli aamulla mielenkiintoinen kokemus... Muuten oireettomuus jatkuu. Kai siellä kuitenkin joku on kyydissä :)
 
1.missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
-Lappi/keskustan alue mut rauhallista.. =)
2. vuokra vai omistus asunto?
- vuokralla,loppuvksta luultavasti selviää aletaanko katteleen tositomin ihan omaa ;) ja sit kohteena olis rivarikolmio..
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Itselläni on ollut jo pojan nimi valittuna esikoisen syntymästä asti,mut nimihän voi muuttua jos laps ei olekaan nimensä näköinen ;)
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- aika moni tietää mut ei vielä huudella tästä...työkaveri arvasi vkloppuna hyvin ku tuli töihin ja sanoi et oli nähny unta et meille on tulossa vauva et pitääkö paikkaansa,myönsin sitte että aikamoinen noita on :D
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- no itkuhälytin,matkasänky(ent.menin myymään) taitaa olla ainoat ”isommat” hankinnat mitä pitää ostaa,kaverilta ja sedän vaimolta saan lainaan aika paljon ja paljon on myös itsellä tallessa esikoisesta...

Sandemar luultavastihan sun synnytys menee kuite syyskuulle,joten mitä haittaa vaik täällä olet ;)
Mites noopun,innom ja jemmiksin lääkäri/ultra/neuvolakäynnit...?
Töissä tuntuu et paremmin otettu nyt saikut ku raskaana...
(.) täällä hyvä olo käväs melkee vkn ajan ja pahoinvointi palasi maanantaiaamun kunniaksi oikeen ihanana takas...töissä sai kattella et mihin nakkaisin laatan jos sattuis lentään,mut onneksi sain pidettyä sisällä,ilmeisesti johtui siitä ku en aamulla syöny TARPEEKSI ku ajattelin et syön sit töissä enemmän...
väsymys on tullut kans ihan hirveeks,parin tunnin päikkärit pitäis iltapäivällä saada.

Pojalla oli eilisaamuna kuumetta reilut 39 astetta joten kotona ollaan..iltapvllä ja illalla ei ollut mitään mut nyt aamulla herätti taas ku tuli viereen ja mittasin kuumeen ku oli niin lämmin,olihan sillä yli 40astetta! eilen käytin jo lääkärissä ku poika sairasti vkloppuna oksennustaudin ja viimeks toissaviikolla oli kuumeessa...mut kaikki oli ok,eikä crp:kään ollu koholla,joten normiflunssaa..mut nyt jotain suuhun taas...

 
Viimeksi muokattu:
jeeni
Jemmiksi, immoM Ranneekkeet autto mulla hieman, mutta ovat jo vähän löystyneet niin eivät meinaa pysyä paikallaan ja apu on heikentynyt. yksi minkä oon huomannu, on että jos syö aamulla jogurttia niin se ei pysy sisällä, sen sijaan pelkkä leipä pysyy paremmin. se auttaa, kun syö vähintään parin tunnin välein jotain pientä. ja sekin auttaa, jos ei heti aamusta tartte lähteä autoileen, mutta omalla kohdallani mahdoton välttää jos meinaa töihin mennä. Mutta jos keksitte jonkun kikka-kolmosen niin otan minäkin ilolla vastaan :)
 
Ihanaa keskiviikkoa tytöt :wave:
Ja kiitos uudesta pinosta Memelisa :)

Olikos innoMilla se ultra tänään? :heart:
Toivottavasti kaikkio on hyvin ja pikkuinen lujaa kiinni!!

Mitä Raphaellalle kuuluu? :hug: :heart:

Täällä myös kärsitään ihan kamalasta tissisärystä just öisin ja päivisinkin kyllä tuntuu kipua kun juoksee vaikka rappusia alas! Auts! No, se onneksi kuuluu tähän eikä ole merkki mistään vakavasta :D

Mulla on samaa ongelmaa kuin Pakkastytöllä, että huonoa oloa on, mutta ei tule kuitenkaan oksennusta. Välillä tosiaan tuntuu, että tulisi edes ulos jotain, eikä vaan jatkuisi tämmöisenä tasaisena pahana olona. Mulla ajoittuu tuo paha olo aamulle ja iltapäivälle, iltaisin on ihan hyvä olla. Mulla kyllä tulee paha olo yölläkin jos käyn vessassa, mutta muuten nukun yöt ihan normaalisti.

Eilen tuli ensimmäinen repäisykipu, kun yskähdin, tosin ei kamalan voimakas.

Ja tuosta turvotuksesta!! Vatsa sen kuin turpoaa enemmän ja enemmän iltaisin, jos laitan tiukan paidan päälle niin näytän kyllä ihan odottavalta :D
Olen nyt huomannut, että on pissahätä ihan vähän väliä!! Siis tunnin välein pitää käydä vessassa ja yölläkin on hätä joka kerta kun herään, helposti käyn kolme- neljäkin kertaa yöllä vessassa |O

Voi, että..Huomenna olis meidän varhaisultra!! Pelottaa ja jännittää. Mies tulee onneksi mukaan, joten saan heti tukea jos uutiset eivät olisikaan hyviä. Apua :)

Vaniljainen ja Kultakimpale 6+6 :heart:
 
heippa!
kiitos uudesta pinosta :)
ihania ultakuulumisia monella!:heart:

Galluppiin:
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Siuntiossa asutaan peltojen keskellä :D
2. vuokra vai omistus asunto? vuokra
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? nimet on ollu jo kauan valmiina
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? molempien vanhemmat tietää kuten myös parhaimmat ystävät, ei tää mikään salaisuus ole, mutta ei myöskään täysin julkinen uutinen :)
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? luultavasti joitakin pienimpiä vaatteita saadaan ystäviltä ja sukulaisilta. vaunut, sänky, turvakaukalo tulee ostettua itse. hoitopöydän saan vanhemmilta, joka on luvattu mulle jo vuosia sitten :D

ON: jouduin eilen käydä ostamassa mammahousut kun omat ei mahdu enää kiinni :D :D (ompa muuten mukavat jalassa!!!) eikä kokoajan viitsi verkkareissa kulkea... alamasu on kyllä niin turvonnut että huh huh ja tissit myös!!
ylihuomenna ois lääkäri... mitähän ne siellä tekee?? :eek:
pahaa oloa mulla ei ole enää juuri ollenkaan, todella harvoin enää tulee, ei edes päivittäin.. mutta sillon kun tulee niin yleensä iltasin.
joku kyseli mikä auttais pahaan oloon. mulla ainakin autto kun söin läkeroll pastilleja... kannattaa edes kokeilla :)

YP & mussukka 6+5 :heart:
 
Muutaman päivän oon ollut poissa ja kovasti on taas juttua tullut. Pitää kohta ihan ajatuksella paneutua, mitä on ehtinyt tapahtua. :) Mutta sitä ennen vastailen gallupiin. Mä oon jostain syystä näihin ihan hulluna. :D
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
- Kouvolassa, haja-asutusalueella.
2. vuokra vai omistus asunto?
- Oma omakotitalo
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
- Ei vakavissaan. :D
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
- Ei vielä. Tosin yksi ystävä taitaa tietää kertomattakin.
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
- Kaveriporukassa on niin paljon vauvoja nyt, että varmasti käytettynä saa ostettua paljon kaikenlaista. Yritetään muutenkin välttää uuden ostamista kaikessa, jos vain suinkin käytettynä toimivan kapistuksen saa.

Kiirettä pitää töissä, joten hieman on pinnaa kiristänyt. Kuvotus on hävinnyt, väsymys pahentunut ja rinnat on niin kipeät, että yöllä herään, jos käännyn mahalleni. Se tietty vaikeuttaa nukkumista, ku oon tottunu mahallani nukkumaan, ni nyt täytyy opetella uudet asennot. :)

Liinukka 6+2
 
1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella?
Etelä-Karjalassa, rauhallisella omakotitaloalueellä
2. vuokra vai omistus asunto?
oma omakotitalo
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle?
On tullu mietittyä, mut saas nähä minkä nimiseltä kaveri sitte näyttää
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta?
Lähimmille sukulaisille ja kavereille on kerrottu
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa?
Vaunut pitänee hommata, entiset on aikasta kulahtaneet, mutta muuten on kyllä kaikkee vauvakamaa jemmassa.

Miulle voi laittaa LA 8.9.

Mie olin saikulla pahoinvoinnin ja oksentelun takia 1,5vk. Ihan asiallisesti töissä ovat suhtautuneet, kerroin jo kaikille siellä syynkin :) Eilen oli eka iltavuoro saikun jälkeen, yökkäillessähän se meni. Nytki lähen kohta puoliin töihin. Työskentelen vanhusten parissa, oon lähihoitaja.

Oi kun ihania uutisia Noopu :)

eijukeiju 8+6
 
Viimeksi muokattu:
No, niin! Kaikki hyvin, vuotoja ei näkynyt ja muutenkin kaikki oli kuten pitääkin, syke näkyi oikein nätisti ja mittaa pikkuisella oli 35.5mm, joten viikkoja annettiin nyt 10+5 (varhaisultran mukaan nyt olisi 9+6) :heart: Ihaninta oli, että sain pikkuisesta kuvan mukaan ja sitä on tässä nyt ihasteltu miehen ja tulevan mummin kera :heart: Joten LA on sitten vissiin jo elokuussa, mutta saanhan jatkaa tässä ketjussa? :saint:

Huh, että helpotti! Viikon päästä (9.2) np-ultraan. Jännää tosiaan, että nyt oikeestaan yksi viikko jäi välistä ja perjantaina alkaa jo rv 12. Kattoo muuttuuko se vielä np-ultrassa, joten ei tarvi sitä vielä listaan turhaan muutella :)

Vastailen myöhemmin galluppiin. Nyt niin huono olo taas, että meen lepäilemään.

Noopu, ihanaa, mahtavaa! :) Mitäs viikkoja ultra näytti?

innoM + Pulla 10+5 :heart: (meinasin laittaa 9+6 :D )
 
Heipparallaa kaikille

Noopu saikin jo hienoja uutisia, toivottavasti innoM tuo aivan yhtä mahtavia!!!

Täällä käytiin aamutuimaan neuvolassa ja olipa aika mielenkiintoinen käynti :D
Oli meinaan neuvolatädillä sellanen puheripuli päällä et kakkoseksi jäin keposesti. Mä oon aina luullu et mä oon kova puhumaan, mut tuolta en kyllä ees minkäätasosta vuoroo tuntunu saavan :D Mitähän lie pillereitä se on aamulla oikein napsinu? :LOL: Siis aivan uskomaton. Saatiin kasa lippusia ja lappusia, alkoholikäyttö tms kysely saatiin kotiläksyksi. Kauhee kasa lähetteitä, pitänee niputtaa noi varmaan johonki kansioon. En mä tiiä et mihin mä minkäkin vien, kysyvät sitte ni kaivaa oikeen paperin sit esiin.

Sydänääniä koitettiin kuunnella, mutta neukkatäti sanoki et on todennäkösempää ettei niitä vielä kuule kun mulla on tätä omaa masua + taaksepäin kallistunut kohtu. Mut saatiin kuitenkin sykkeet näytölle, kauniit 148 :) Eli jotain siellä kuitenkin on, tuskin pelkkä istukka noin kovaa pumputtaa?? Nooh, eihän tässä oo ku 11 päivää ekaan ultraan :heart: Onnellinen oon jo pelkästään noista lukemista :heart:

Neuvolalääkärin aika sitte pomppaski jo ihan hurjan kauas... vasta 22.3 :O Mut sit toi toinen neuvolakäynti tuleeki aika nopeesti siihen perään. Aika nopsaan tää aika tuntuu menevän kuitenkin. Laskeskelin tossa et ku nyt lähestytään jo kymmenettä raskausviikkoa ni sehä on jo 1/4 koko raskaudesta! :O Kohtahan tässä alkaa tulla sit ihan kiire ostoksille yms.

Oisko muilla millasta innostusta jos kerään tuohon etusivulle et kuka on menossa millonki neuvolaan/lääkäriin/ultraan jne? Ois sit kiva seurata ja kommentoida henkilökohtasesti et mitä siellä on tehty/nähty/kuultu. Kertokaa mitä ootta mieltä


Vastailispa tässä vielä galluppiin ja sit vois jatkaa laiskottelua :D


1. missä päin suomee asutte/millaisella asuin alueella? Espoossa, rauhallisella omakoti/rivarialueella
2. vuokra vai omistus asunto? Meillä on oma rivarikolmio... omakotitalosta haaveillaan, mutta ei näillä palkoilla varmaan koskaan täältä saa
3. ootteko jo miettineet nimeä tulevalle pienelle? Tyttöjen nimiä on valmiina kaks kokonaista. Toinen etunimistä on kulkenu mulla jo pitkään mielessä ja siihen tuli sointuvasti mun siskon toinen nimi toiseksi. Toisen nimen mies on nähnyt unessaan. Pojan nimen kanssa ollaan ihan hukassa, mikään nimi ei oikein houkuta ja jos joku kiva ois ni se on jo käytössä ihan lähisuvussa
4. joko ootte kertonu sukulaisille ja ystäville raskaudesta? *kröhöm* mun suu käy kyllä vähän turhankin innokkaasti, oon aika monelle kertonu, en ees uskalla miehelle kertoo et kuinka monelle :ashamed: Mut töissä tietävät kaikki, harrastusporukasta tietää kourallinen ihmisiä, lisäksi kaks kaveria ja mies tuli vahingossa lipsauttaneeksi työpaikalla. Miehen vanhemmat tietää sukulaisista, ei muut.
5. millaisea hankintoja teette? joudutteko ostamaan kaikki vauva tavarat vai onko jotain jemmassa? Esikoinen on tulossa ni kaikki pitää ostaa.

Memelisa & Masuasukki Tiitinen 8+6 (N.9+2)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä