SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Kaneli: En minäkään ole käynyt ultrassa, enkä sydänääniä kuullut. Raskaustestin viivat tosiaan ainoa todiste raskaudesta joidenkin oireiden lisäksi. Näin ollut myös edellisissä raskauksissa. Jonkun aikaa pitää vielä olla epävarmuudessa, 2.3. on lääkärineuvola, jossa ultrataan.

Kivat kärrit Miuskilla :D Mä ihastuin näihin http://www.rokkibeibi.com/122-253-thickbox/retrovaunut-ballerina-kaakao.jpg . Tosin meillä on ihan hyvät, kuopukselle ostetut yhdistelmät odottamassa .

M :heart: 10+1

Moikka!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!:heart:

Mulla jatkuu tämä typerä näköhäiriö edelleen, mutta en jaksa edes enää stressata siitä. Parempi on kun yrittää unohtaa koko asian! Ensi torstaina pääse neurologin juttusille...

Tänään aamupäivällä käytiin uimahallissa ja oli tosi ihanaa! Ei olla käyty koko tänä aikana kun tällä paikkakunnalla asutaan, uimassa täällä. Kyllä kannatti mennä, sillä uimahalli on aivan mahtava. Matkaa uijille on oma allas, lapsille ja ei-uiville aikuisille oma (suuri) allas, vesiliukumäki, ulkoallas jossa on kaikelaisia poreita ja hierontajuttuja ja pienille lapsille kahluuallas jossa vesileluja ja liukumäki. Meidän poika pelkää uimista ja yritetään totuttaa sitä nyt veteen, kyllä se siellä pikkuisten altaassa uskalsi leikkiä mutta melkein koko ajan vaan seisoi paikoillaan ja sit sille tuli nopeesti kylmäkin. Musta oli ihana lillua varsinkin ulkoaltaan poreissa ja ottaa aurinkoa:D Esikoista odottaessa en käynyt koko raskauden aikana kertaakaan uimassa missään. Alussa oli niitä vuotoja ja muistaakseni viikolla 12 vuoteli vielä. Sit pelkäsin kaiken maailman tulehduksia. Tällä kertaa haluun nauttia edes uimisesta, mikäli vuotoja ei ole ja muutenkin kaikki ok,sillä paljoo muuta liikuntaa en yksinkertaisesti jaksa harrastaa!

Sit uinnin jälkeen käytiin yhdessä ihanassa ravintolassa syömässä ja ai kun sekin teki hyvää. Oon ollut nyt niin paljon kotona että on mahtavaa päästä edes vähän tuulettumaan.

Isompien lasten hoidosta vielä sen verran, että meidän poika varmasti jatkaa tarhassa kerran viikossa, sitten kun vauva on syntynyt. On ollut siellä 1-vuotiaasta saakka sen kerran viikossa vaikka olenkin kotona ja se on tehnyt meille kummallekin hyvää. Poika ois varmaan tosi surullinen jos ei enää sinne voisi mennä, se on aivan innoissaan aina tarhapäivinä!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Casanna 9+6

Kaneli Mulla sama. Ultra on mustaakseni 9.3 ja lääkärineuvola 2.3. Siellä sit kuulee sydänäänet, jos kuulee, meillä ei terkkarissa ole ultraa. Välillä mietin, (toivon;)) etten ole raskaana ollenkaan, vaikka väsyttää ja etovaa oloa on koko ajan. Uskottelen itelleni, että väsymys johtuu noista kahdesta yökukkujasta ja etova olo on varmaan jotain allergiaa. :D

Turvavyönalentimesta piti sanomani. Kuulin ko. vempaimesta ensimmäistä kertaa tässä ketjussa, en kyllä aio hankkia. Kaksi raskautta olen loistavasti pärjännyt ilman, niin eiköhän tämä kolmas ja viimeinenkin suju.

Onko täällä muita, joille tämä on todennäköisesti viimeinen raskaus? Meillä miehen piuhat pistetään poikki viimeistään heti vauvan synnyttyä, tämä todellakin on viimeinen. Kolme lasta kolmessa vuodessa riittää, kiitos. :kieh:

Carlotta, meille tämä on kolmas ja viimeinen (jos siis kaikki hyvin menee). Minä meinaan laitattaa itseltäni piuhat poikki, minkään ehkäisyn käyttö ei enää innosta. Eikä mulle oikein mikään kunnolla sovikaan.

Mulla kans ollu sama ongelma ehkäsyn kanssa, mikään ei sovi. Kaikki hormoneihin perustuvat saa mut vaan aivan hulluks ja sit taas esim. kuparikierukkaa en uskalla ajatellakaan koska muutenkin kuukautiset on todella runsaat ja kivuliaat. Ja öh.. Siinähän ne vaihtoehdot tais olla. Kondomien luotettavuuskin on nyt tullut testattua, vai liekö vika käyttäjässä. :D

Hienot vaunut olitte ostaneet Miuski00

Kaneli odottavan aika on pitkä! Moni ajattelee, että raskaaksi tulo on se odottamisjuttu. Tosiasiassa vasta raskaaksi tulon jälkeen alkaa se odottaminen ja toisenlainen piina :) Tsemppiä 3 vk odotteluun. Se on pitkä aika!

Onko täällä muita, joille tämä on todennäköisesti viimeinen raskaus? Kyllä on. Kohdunpoisto edessä ja mielellään jo sektion yhteydessä.

HuldaS Vau mitkä haalarit!

Onko täällä muita, joille tämä on todennäköisesti viimeinen raskaus?
Kovasti toivoisin että vauvakuume ei nostaisi enää päätään (ainakaan kovin pian), mutta pahaa pelkään etten ymmärrä lopettaa tähän. Onneksi mies toppuuttelee :D

(.) Eilinen meni taas oksentaessa ja nyt särkee päätä ja vali vali..Päivä päivältä olen silti onnellisempi ja varmempi siitä että kaikki menee hyvin.

Kivat vaunut oli joku tilannut :) Meillä on tollaset icoo peak 4 air-yhdistelmät, mustat punasin "kuvioin" joku espritin kanssa tehty erikoisjuttu tai jotain :) Ja mä tykkään niistä ihan hirveesti mut joudun kyllä varmaan vaihtaan ne tupliin kun kakkonen täyttää vasta 2 kesäkuussa : /

Mullekin tää on todennäkösesti viimenen raskaus vaikka nuori oonkin, ollaanki jo alustavasti puhuttu jos mies kävis sit kun vauva on syntyny laittaas piuhat poikki. Mut katotaan nyt, se nyt vaan tuntuu kondomin lisdäks olevan ainut vaihtoehto kun mulle ei mitkään hormonit sovi.

noppispoppis 10+1 :heart:

Kyllä noi viikot juoksee, kun tosiaan kohta tulee jo marraskuisten pino :) Ihanaa vaan! Hirveesti on tullut jo mietittyä käytännön asioita. Auton vaihtamista, isompien tavaroiden paikkoja jne. Silti tuntuu, että syyskuuhun on ikuisuus :D

Hankinnat

Yhdistelmävaunut täällä meinataan hankkia. Eniten väreistä pidän beige/ruskea tai joku musta/lime/vihreä. Ei kuitenkaan mitään päätetty. Mitään kuviointia en niihin halua. Hinnasta ei vielä tietoa, mutta riippuu päädytäänkö käytettyihin vai uusin.

Turvaistuin autoon saadaan lainaan, jos tarvis on. Kaksi on jo tarjonnut omaansa :)

Vaatteita on myös tarjottu, mutta kyllä meinaan ihan uusiakin hankkia.

Sänky on luultavasti Brion pinnasänky, joku tummanvärinen.

Hoitopöydän haluan kunnon laatikoilla(vaatteet menevät niihin), josta saa sitten lipaston, kun hoitotasolle ei ole enää käyttöä ja sekin tummanvärinen.

Esikoista tosiaan odotan, niin toivottavasti ei olisi viimeinen :)

Joo, siis en mä täällä mitään oo suunnitellut :D Nyt, kun on vaan lähinnä tätä masun kasvattelua ja rv 16 odottamista (neuvola ja ultra), niin on aikaa ajatella :)

Eilen kuulin tutulta, jolla havaittiin tuulimuna rv 12(np-ultrassa) ja se oli valtava järkytys ollut, joten todellakin hatun nostot niille, jotka jaksavat odottaa sinne np-ultraan asti pikkuisen näkemistä. Ei olis kyllä musta siihen ollut, ei todellakaan : /

(.) Eilen ei ollut pahoinvointia juuri lainkaan, mutta tänään taas :x 7 viikkoa nyt oksennettu lähes päivittäin! Joskus aamusta iltaan, joskus kerran pari ja parina päivänä ei ollenkaan. Eiköhän se siitä :D

innoM + Pulla 12+3

hyvä että täällä muitaki jotka ei vielä oo ultassa käyny. Tääällä on kans yks jolla kolmas ja viimeinen lapsi. jos mitään ei satu niin tää on viimoinen. 23v vasta oon mutta silti kolmas jää viimeseks.. ehkä sitte vielä joskus voi tehdä ilta tähden mutta täytyy sit harkuta ja olla tosi kova kuume

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille! :wave: Mä olen kamalassa flunssassa, kuumetta ei onneksi ole, pientä lämpöilyä vaan, mutta ihan järkky yskä, kurkku on kuin raastinrauta ja keuhot meinaa lentää pihalle kun yskii ja äänikin on päättänyt lähteä muille maille vierahille :( Sain sairaslomaa kaksi päivää ja sitten mulla on onneksi kahden päivän vapaa heti perään, että saan ainakin kunnolla levätä. Vähän hitaampaa tää toipuminen nyt kun ei saa ottaa juuri mitään lääkkeitä :snotty:

Minäkin nostan hattua teille, jotka olette malttaneet odottaa sitä np- ultraa ilman varhaisultraa!!:) Mustakaan ei meinaa olisi siihen ollut, olisin tullut hulluksi jos en tietäisi tuolla varmasti olevan elämää. Mulla on lähipiirissä niin monella kokemuksia tuulimunista, että siksi halusin varmistua ainakin sen osalta. Tsemppiä teille vielä näille muutamille viikoille ennen ultraa! :hug:

Voih, mä eksyin eilen kattelemaan vaikka mitä ihania vauvanvaatteita netistä :heart: Annan ehkä luvan itselleni ostaa jotain sitten tuon np-ultran jälkeen :rolleyes: Meillä vaan ostamista vaikeuttaa se kun halutaan joko tosi tyttöjen vaatteita tai tosi poikien vaatteita, en siis halua kamalasti mitään valkoisia, keltaisia ja vihreitä perusjuttuja.

Mites muuten, kuinka moni täällä haluaa tietää sukupuolen etukäteen? Me halutaan ehdottomasti!

Huldasharks Ihanan pirteä puku!! :)

Ihania vaunuja myös olette bonganneet, me halutaan ihan koko mustat joihin yhdistetään sitten pastellinväristä vaaleanpunaista tai vaaleansinistä, siis leluja, vaunuverhot jne :)

Pystyttekö te nukkumaan normaalisti mahallaan vielä?? Mulle tuli jostain syystä heti plussan jälkeen semmoinen olo, että en voi enää nukkua mahallani, vauvahan litistyy :D Hassu ajatus, mutta en voi mitään! :D

Vaniljainen ja Kultakimpale 9+0 (POKS, POKS! :) ) :heart:

Kyllä halutaan tietää sukupuoli (gallupissa taisin tätä kysyä) :) Tyttöä veikkaan vahvasti, mutta mitään "oloa" ei ole.

En nuku muutenkaan mahallani, mutta makoillut olen mahallani selaillen, vaikka jotain lehteä. Ei tota masua niin paljoa ole normaalista poiketen ja pienikin on noin sen 6cm, joten tuskin se nyt tuolla vielä litistyy ;)

Täällä taas tykätään tosi paljon UNISEX jutuista. En tykkää, että vauvat/lapset puetaan "pojalle sininen" tai "tytölle punainen" tyyliin. Vihreä taitaa olla se väri mistä eniten tykkään. Lime varsinkin.

innoM + Pulla 12+3

Me haluamme tietää sukupuolen, jos sinne asti päästään, tosin meillä on ennestään 3 poikaa ja uskon että tämäkin on poika, en oikein osaa edes kuvitella mitään muuta.

Tykkään myös jostain neutraaleista vaatteista, mustavalkoista, beigeä, harmaata jne. Tosin en ole sitäkään asiaa uskaltanut paljon vielä ajatella, kunhan saadaan lisää viikkoja ja hiukan varmuutta asiaan, niin ehkä sitten, keskenmenot kyllä tekevät hiukan varautuneeksi.

Tänään kun kaksi poikaa vielä nukkuivat, löin nuorimmaiselle kuulokkeet päähän ja käskin katsoa lastenohjelmia, sain pienen hetken kuunneella dopplerilla, meillä siis ne hetket ovat todella kortilla, sillä pojat eivät vielä tiedä asiasta. Sain lukemaksi 150, viikkoja nyt 10+3, onkohan tuo liian hidas tahti näillä viikoilla? Vastaavassa vaiheessa ei ole muita poikia kuunneltu, mutta ei heillä ole kelläään ollut kovin kiivas syke. Hiukan epävarma olin sekoitanko vieläkin omaani, mutta kun kuuntelin paljon ylempää tuli lukemaksi 82 ja se oli sitten omani, kiitos vaan tuosta linkistä innoM, kävin kuuntelemassa miltä sykkeet kuulostavat.

Aamupäivisin olen jo ihan elävien kirjoissa, jaksan touhutakin jotain ja olen suunnattomasti pirteämpi, en vielä kuitenkaan normaali, tosin en tiedä tullaanko tässä normaaliksi ennen syyskuuta lainkaan ;) . Sen verran sitten kuitenkin oli pakko rohkaistua,e ttä tilasin parit bootleg mammafarkut, kun alkaa tekemään omat farkut aikaslailla tiukkaa, ppainoa ei kyllä ole tullut, mutta maha pullahtanut pahasti. Toivotaan että sopivat. Olen ihan repsahtanut 9fashion mammavaatteisiin ja odotan kovin kesämallistoa, ovat kalliita, mutta olen löytänyt niitä alesta kivaan hintaan, ovat suunnattoman hyvin leikattuja ja istuvat tosi kauniisti päälle. Voi vitsi kun tämä nyt tällä kertaa luonaisi ja pääsisi mammavaatelinjalle.

Oikein hyvää sunnuntaipäivää ja mukavaa masunkasvatusta kaikille.

Hei!

Meillä halutaan myös tietää vauvan sukupuoli jos vaan mahdollista! Voi että käytiin tänään Benettonin lastenliikkeessä ja uusi mallisto oli tullut ja ne vauvan vaatteet oli niin ihania:heart: Ne tyttöjen pitsimekot ja villatakit ja kaikki ja pojillekin oli tosi kivoja vaatteita. Pojalle oon aina tykännyt ostaa Benettonia, on olleet tosi laadukkaita vaatteita. Talvitakki oli sieltä ja nyt käytiin ostamassa kevättakki jo valmiiksi. Pojalla on ollut aika paljon valkoista ja beigeä, mutta myös paljon sinistä ja poikamaista. Ja jos meille tulee tyttö sillä tulee olemaan varmasti aika tyttömäiset vaatteet :D Ei nyt ehkä ihan vauvana, silloin mulle on tärkeintä että vaatteet on pehmoiset ja mukavat vauvan päällä, esim. vauvojen farkkuja en oo koskaan edes harkinnut ostavani.

Tekis mieli tilata pari äitiysvaatetta, mutta toisaalta haluan odottaa np-ultraan asti (mulla vielä melkein kuukausi siihen!!!). Mutta onhan noita vanhojakin toisaalta ihan tarpeeksi. Mutta sen masutuubin haluan kyllä ehdottomasti.

Mulle tämä tulee luultavasti olemaan viimeinen raskaus. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, mutta luultavasti.

Aamupäivisin mulla on aina tosi hyvä ja energinen olo ja sitten iltapäivällä kyllä alkaa hiipumaan ja paha olo pikkuhiljaa alkaa. Söin päiväruuan tänään n.klo 11:30 ja kahden jälkeen olin jo riutumassa-paha olo tulee melkein heti kun nälkä iskee-edelleen. Söin sitten puolikkaan ruisleivän pahimpaan hätään ja sitten lähdettiin kaupungille. Mentiin sitten tunnin päästä ravintolaan ihan vaan juomaan "yhdet"-mies oluen, minä jääteen ja poika mehun ja mun oli ihan pakko tilata sellanen lämmin ciabatta tonnikala-sipuli-täytteellä kun oli niin törkee nälkä! Ahmin sen suihini kuin mikäkin barbaari ja samalla mietin että pitäis varmaan alkaa pitää jotain paitaa päällä jossa lukee "ahmnin tällä tavalla koska olen raskaana ja minulla on ainainen nälkä" kun alko jo hävettää se ruuan mättäminen. Mutta kyllä helpotti. Ja nyt maha alkaa taas ruinaamaan seuraavaa ateriaa, kalaa ja riisiä tulossa!

Casanna 10+0 poksuu=)

Huldas, tsemppiä ultraan! :)

O&O, heti sain tietää, kun turvotus mitattiin. Joku siinä laitteli samantien koneelle tietoja ylös ja tulosti paperin jossa näkyi, että negatiivinen ja todella pieni oli se riskilukukin, ultraajan sanoja lainaten :) Kauheeta olis kyllä niitä tuloksia odotella, kuten olen jostain lukenut, että jotkut joutuvat odottaa parikin viikkoa sitä tulosta, että tuleeko soitto vai ei. Etkö kysynyt, että koska ne tulee?

Neuvolaan sain ajan 21.3, jolloin on se rv 16 täynnä :)

Syöttekö "kahden edestä"? En syö, eikä mun pidäkkään, kun painoa on muutenkin. Ihan normaalisti = aamupala, lämmin ateria, iltapalana yleensä leipä tai jukurtti (joskus molemmat). Joskus myös välipaloja ja nekin yleensä vain silloin, kun/jos olen oksentanut esim. aamupalan, niin hetken päästä on taas nälkä.

innoM + Pulla 12+4

Viimeksi muokattu:
Enpä ole liiemmin kerennyt kirjoittelemaan, mutta jos nyt yrittäisi pari riviä saada aikaiseksi.

Tosi moni on saanutkin ihania ultrauutisia, hienoa! :flower:

Huldas: Tsemppiä ultraan! :)

Mullakin ois huomenna np-ultra! Vähän jänskättää, kun perjantaina tuli taas vähän vuotoa.. Noh, viikko sitten ainakin vielä oli kaikki kunnossa, mutta saas nähdä, miten huomenna.

Tää on todellakin viimeinen raskaus (jos siis lopputuloksena tällä kertaa olisi vauva). Esikoisesta jo vannoin, että se oli ensimmäinen, mutta samalla myös viimeinen. Mutta nyt sitten ihan todella on, kaksi riittää meille vallan mainiosti.

Siitä sukupuolen kysymisestä olen vähän molemmilla kannoilla, toisaalta siis en välttämättä haluaisi tietää, mutta toisaalta.. Oishan se ihan kiva saada vähän osviittaa, mitä tuleman pitää. Esikoisesta ei siis kysytty ja olikin erittäin mukava yllätys, kun poika maailmaan pullahti. Tälläkin kertaa toivoisin, että poika olisi tulossa, mutta toki molemmat ovat tervetulleita.

Hankinnoista näytti myös olleen puhetta. Mä en ole edelleenkään ostellut vielä mitään. Vaunut on omasta takaa, mutta toisaalta innostaisi ostaa uudet, vaikka nämä nykyisetkin kyllä vielä hyväkuntoiset ovat. Kaiken muun olen esikoisen vauva-ajoilta myynyt, eli ostettavaa riittää, mutta ei se mitään. ;) Onneksi hankinnoista suurin (johon tosin oli ihan muita syitä kuin mahdollinen vauvan tulo ;)), eli talon vaihtaminen isompaan, tuli tehtyä pari kuukautta sitten.

Mulla on ollut ihan hyvä olo eli pahoinvointi ja pahin väsymys näyttäisi jääneen taakse. Tosin kauhee flunssa ollut jo viikon ajan, tarttui varmaan esikolta, joka oli ihan kunnolla kuumeessa ja korvatulehdus (yllättäen) myös hällä oli.

Ihanaa, enää tämä viikko töitä ja sitten talviloma. Loma tulee kyllä tarpeeseen, sillä koko joulun jälkeinen aika on ollut niin kiireistä töissä ja päivät ovat venyneet ihan luvattoman pitkiksi.

Raisu 12+2

O&O Mulla oli sama juttu, että ne veriseulan tulokset syötettiin koneelle ton np-ultran yhteydessä ja sitten saatiin se tulos. Kätilö puhui, että niistä pelkän veriseulan tuloksista ei sinällään vielä nää juuri mitään, vaan sitten niitä sikiön mittoja ja niskaturvotuksen määrää ja mun tietoja piti sitten verrata noihin veriseulan tuloksiin. Ootko menossa np-ultraan vai osallistuitko pelkkään veriseulaan?

Sukupuolesta sen verran, että mies juuri viikonloppuna kyseli, milloin sen voi tietää ja sanoi, että hän tahtoisi tietää etukäteen. Itsellä on vähän ristiriitaiset fiilikset, mutta toisaalta, jos mies tahtoo niin mikäs siinä sitten. Suotakoon se hänelle, niin tulee ehkä todellisempaa asiasta hällekin.

(.) Täällä ei edelleenkään massusta kyllä huomaa mitään muutosta ja painokin on -2kg lähtöpainosta, kun on nuo ruokahalut olleet mitä sattuu. Ajoittain etovaa oloa tulee edelleen, mutta vähän harvemmin ja lievempänä kuitenkin. Päänsäryt puolestaan ovat päivittäisiä, ja huomaa, että etenkin tuo tooosi kirkas kevätaurinko saa hetimiten pään tykyttelemään, mistä sitten helposti tulee myös etova olokin. Iltaisin massua juimittelee lähes päivittäin.

Ultrakuulumisia: Viikkoja on nyt virallisesti 12+1, eli laskettu aika muuttui 4.9 :attn: Turvotusta oli 1,3mm, eli sen mukaan kaikki hyvin. Kovasti siellä heilui ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Näin pienet sormetkin... :heart:

Veriseulan tulokset täällä tulevat niin, että ultraaja lähettää tiedot eteenpäin ja ne katsotaan yhteen 2 viikon sisällä veritulosten kanssa. Jos häikkää, ottavat äpolilta yhteyttä heti ja jos kaikki ok, niin neuvolassa kuulee sitten vasta :)

On niin helpottunut olo jotenkin. Huh...

Ultrakuulumisia: Nyt on vihdoin päästy kurkkaamaan, onko siellä kohdussa elämää, ja kyllä siellä yksi liikkuvainen kaveri oli :heart: Peukkua meille näytti, siitä kätilö nappasi kivan kuvan:D Olo on nyt jokseenkin helpottunut :) Laskettu aika pysyy samana.

Tällä hetkellä tuntuu että tää on viimonen raskaus, kolme saa riittää. Ja mies lupas mennä pistää piuhat poikki tän lapsen syntymän jälkeen.

eijukeiju ja UrhoTaimi 11+4

Huldas, ihania uutisia ja eiköhän tuo veriseulakin oo nega :)

eijukeiju, ihania uutisia sielläkin :) Kävit siis np-ultrassa?

Painosta vielä, että painan nyt vähemmän, kuin ennen raskautta. Ihan kiva, koska kyllä sitä painoa vielä tulee, kun pikkuinen kasvaa :) Eihän ekalla kolmanneksella sais/pitäis vissiin paino edes nousta.

innoM + Pulla 12+4

Ihania ultrakuulumisia Huldiksella ja eijukeijulla :)

Mä en syö kahden edestä. Itseasiassa, hyvä kun syön edes yhden edestä :p Annokset on pienentyneet kolmannekseen entisestään, mutta tiheämmin kyllä tulee syötyä. Äsken syötiin lounaaksi kasvissosekeittoa ja nyt on huono olo... Jotenkin ei maistu mikään. Paitsi eilen illalla vetäisin säkillisen karkkia!!! :ashamed:

M :heart: 10+3

Yhteistyössä