SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Ihanat ultrakuulumiset ainakin tömpsiksellä :heart: Mulla itselläni on ollut vähän ristiriitaiset fiilikset huomiseen ultraan. Toisaalta pelottaa ihan vietävästi ja toisaalta olen superinnoissani menossa tapaamaan lastani ja mieskin hänet pääsee näkemään.

Ilmeisesti kyseessä on ainakin eloisa tapaus, näin olen päätellyt sydänääniä kuunnellessani. Viikonloppuna ja eilen oli tosi voimakas ja kiihkeä syke, ja välillä kuului ihme muljahduksia ja kopsahduksia, joiden jälkeen syke siirtyi sivummalle tai vaimeni ikäänkuin kauemmas. Olen arvellut, että voisivat olla jotain jumppaliikkeitä, tai sitten ihan vain omia vatsan toimintoja, mutta ennen tämmöisiä ei kyllä ollut.

Voimia kaikkille surunsa kanssa oleville:hug:

Tänään oli lääk.neuvola. Kaikki oli just niin kuin pitikin. Viikkoja on ehkä yks vähemmän eli 10+2 mutta ei se mitään:heart: Meidän taapero ei vaan halunnut oikeen näyttäytyä tälläkään kertaa ja käänsi selkänsä ultralle:LOL::heart: Kahden viikon päästä mennään tarkistuttaa viel viikot...että muuttaa tuota LA vasta siten jos on tarvetta.
Mun ikä on 27 voipi päivitellä etusivulle. Väsymys palasi takasin mutta onneks muut oireet on kadonnut:D
Nyt minäkin tömpsiksen tavoin vain nautin tästä raskaudesta:heart::heart:

tömpsis, ihanaa, että sielläkin hyviä ultrakuulumisia! Vau, oikein 4D ultralla pääsitte kattomaan :)

Lunea, tsemppiä huomiseen ja älä turhaan jännitä! :) Heh, helppo sanoa, kun se jännitti myös tänään itseäni, vaikka jo 4 krt ultrattu pikkuista :D

muffi, sielläkin ihanat uutiset :)

Santtu81, no joo, mutta sitä tietoa ei korvaa mikään, että kaikki on hyvin :)

Kyllä täälläkin nautitaan kovasti :heart: Huono olo pilaa fiilistä, mutta eiköhän sekin vielä joku päivä helpota :) Enkä saa päivisin enää nukuttua! Yrittänyt olen, mutta ei vaan tuu uni. Yöt nukun hyvin sentään.

Täytyy ihan oikeesti nostaa hattua, niille jotka ensimmäistä kertaa näkevät pikkuisen vasta np-ultrassa! :wave: Nyt ultrattu pikkuistamme tosiaan 4 krt (eka kerta se varhaisultra) ja silti tuntuu, että ihan liian vähän :D Kotidopplerikin on ollut todella hyvä hankinta :)

Ihaninta on se, että miehestäkin huomaa, että se on ihan innoissaan ja todella onnellinen tulevasta pikkuisesta :heart:

innoM + Pulla 12+0

Kävin tänään kuopuksen 1,5v. neuvolalääkärissä ja kysäisin samalla terveydenhoitajalta olisko hällä aikaa kuunnella mun mahaa... Jotenkin painanu mieltä, kun en oo kotidopplerilla saanu sydänääniä kuuluviin. Sieltä se pieni löytyi ja sydän jumpsutti 170 :heart::heart::heart:

Mä pelkäsin että lääkäri sanoo maanantaina np-ultrassa, että tämä sikiö on kuulkaas kuollut... :ashamed: Menen vielä sellaiselle ylilääkärille, joka on kova töksäyttelee asioita. En olis kestäny sitä asiaa hänen kertomana. Voihan vieläkin jotain yllättävää tulla, mutta parempi mieli tuli kuitenkin.

11+1

Heippa taas kaikille :wave:
Täällä on viikonlopun laivareissusta selvitty ja oli tosi mukavaa :) Pelkäsin etukäteen, että kuinka paljon laiva keikkuu ja tuleeko mulle ihan järkky olo siellä kun muutenkin kärsin merisairaudesta jos laivaa heiluu ja keinuu ja nyt sitten kun on vähän väliä etova olo. Mutta ihan turhaan pelkäsin, mulla oli tosi hyvä olo koko reissun ja jaksoin tanssiakin ihan loppuun asti!

tehilla :hug: Onneksi pikkuinen oli kunnossa! Toivotaan, että kaikki menee jatkossakin hyvin ja turvotus laskee! Yritä nyt vaan levätä :heart:

Raphaella Voi ei!! :( :( Kamalasti voimia teille :heart: Toivottavasti saatte pian uuden tilaisuuden!! Olet mielessäni!!

Huldashark Loistava idea tuo nimen tasajako! :D Harmi vaan, että täälläkään ei mies innostunut kun asiaa ehdotin :whistle:

Miranna Älä ole huolissasi, on ihan normaalia, että oireet tuntuvat välillä voimaakkaammin kuin välillä. Ihan samalla tavalla on mullakin, välillä tuntuu vatsassa vaikka mitä ja sitten taas voi olla pitkäänkin hiljaiseloa :) Kyllä siellä matkalainen on, usko pois!

Eikä, Anazullakin huonoja uutisia :( :hug: Voimia teille kovasti lähetän!!

innoM Onneksi ihaniakin uutisia :heart: Voih, sä olet jo ohittanut riskiviikot!! Ihanaa!! Ja epäreilua :) :)

Masua olen rasvaillut aina suihkun jälkeen Body Shopin vartalovoilla :)

tömpsis Voih, ihana tuo 4D!! Kunpa itsekkin pääsisi jo noin aikaisin siihen! Voih! :)

Mä olin viime torstaina ekalla neuvolakäynnillä, neuvolatäti oli kamalan mukava, pitkään jutusteltiin ja kuten kaikki muutkin, niin sain kotiin viemisiksi ison nipun esitteitä. Verikokeita otettiin ja painoa oli tullut kilo lisää :)
Tänään tuli postissa kutsu np-ultraan!! :heart: Eli sinne menen 14.3 :) Seuraava neuvolakäynti on 3.3 ja silloin kuunnellaan onneksi jo sydäntä :heart:

Mun äiti oli ostanut mulle tänään äitiysfarkut ja jotain paitoja ja oli sitten sortunut ostamaan jotain pientä sinistäkin! Se on nyt jostain syystä ihan varma, että meille tulee poika :D

Vaniljainen ja Kultakimpale 8+4 :heart:

Niskaturvotuksesta sen verran että katsoin juuri esikoisen neuvolakortista ja hänellä oli 2mm ja ihan normaali on tuokin..

Tömpsis ihania ultrauutisia,varmaan ihana ylläri noi 4dkuvat:heart:

halit ja voimia niille joilla ei ultrassa hyviä kuulumisia :hug: ja tehilla toivottavasti kaikki muuttuu vielä iloksi :hug:

Aamulla meidän mittari näytti -32 pakkasta ei paljoa haluttanu töihin lähteä,mut ei auta!! saisivat jo hieman hellittää nuo pakkaset!! Huominen vielä töitä ja sit onki taas 8päivän työputki takana ja pääsee 3pvn vapaille :heart: vatsaa vihlonu tänään koko pvn,ilmeisesti kasvukipuja,näin ne ajattelen.mut nyt hieman levolle ja päästän pojan hetkeksi tietokoneelle ;)

Täälläkin on ihania ultrakuulumisia! :heart:

Hipsulla oli kaikki niin hyvin kuin voikin. Niskaturvotusta mittasi 0,5mm, eli ei juuri mitään kätilön sanoin. Kaikki rakenteet löytyi oikeilta paikoiltaan ja sydänkin sykki :heart:

Mä olen niiiiiiiin helpottunut, ehkä nyt uskaltaa alkaa hengittääkin :D

Noopu 27v. ja Hipsu 11+4

Ps. Lasketuksi ajaksi voi päivittää 4.9.

-laura- Sun arvot kuulostaa jo paljon paremmilta. :) Mua on aina ihmetyttäny ku mulle haettiin oikeeta annosmäärää pari vuotta, mutta koskaan lääkäri ei ehdottanut et söisin vaikka joka toinen päivä 1 ja joka toinen puolikkaan tabletin tms. Samaa päivittäisannosta vaan otettiin pois ja takas, kun oli liika- tai vajaatoimintaa. Mä jatkan edelleen samaa inttämistä sinne labraan.. TK:n mielestä aiheetonta kun THS oli 3,4. Kuukausi sitten siis. Kauhulla odotan mitä se on nyt. Tosin, tän kylän TK on taas pari viikkoa lomalla, suljettu siis, joten taidanpa marssia suoraan 20 kilometrin päähän sijaitsevalle alueen sairaalalle ja vaatia labralähetettä.

Tehilla :hug: Voimahali. Toivottavasti huonommat uutiset kääntyisivät vielä hyviksi.

Casanna
Migreeni kun voi puhjeta niin pienestä ja huomaamattomasta jos sille on taipuvainen. :( Voimia migreenin kanssa. :hug: Toivottavasti saat pian helpotusta.

tömpsis Ihanaa.:heart: Näitä on aina niin mukava lukea.

Mustikka :) Mihin aikaan sulla on aika? Me mennään 9:45 ja siis gravidaan meilläkin suunta!
Ja tosiaan, hyvin voidaan olla samaan aikaan synnyttämässäkin! Olishan se kiva kun olis tuttuja samaan aikaan :D

Memelisa: Mulle voi iäksi päivittää 24- vuotta! Tosin se nousee maaliskuun alussa, mutta muutellaan sitten taas!

Tiedättekö mihin mulla on tullut himo? :) Kuorittuihin auringonkukansiemeniin :D Popsin niitä ihan hulluna suoraan pussista! Njam!

Vaniljainen, noi viikot on vaan sulaneet ohi ihan yllättäen :D

Tänään tainnut olla oikein ultrapäivä, kun niin moni käynyt ja saanut hyviä uutisia! :) Ihan mahtavaa! Toivottavasti kaikki muutkin saavat hyviä kuulumisia ultrasta, kun sinne menevät. Kyllä se oma sydän vähän pamppaili, että mitä sanoo veriseulan tulos, mutta negatiivinen oli ja tosi pieni riskilukukin :) Myös nt-turvotus oli normaali, joten helpottunut olo tuli jo siitäkin ja jälkeenpäin olen todella tyytyväinen, että otin sen! Ihan varmasti olisin sitä jälkeenpäin miettinyt "mitä jos" :D Jotenkin sitä aina pelkää pahinta juuri omalle kohdalle, kun noita keskenmenojakin ehti tätä ennen olla. Ottiko muut jo nyt np-ultrassa käyneet veriseulan ja mitä siitä sanottiin? :)

Ja aina täytyy myös tiedostaa, ettei mikään kuitenkaan anna 100% varmuutta terveestä lapsesta, mutta mitä sitä etukäteen ainakaan murehtimaan :heart:

(.) Aamupahoinvointi tainnut muuttua iltapahoinvoinniksi :x Väsyttää taas niin kovasti.

innoM + Pulla 12+0

Viimeksi muokattu:
Galluppia

1. Raskausviikkosi? 11+0
2. Oireesi? Väsymys ja huimaus, arat rinnat
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 2.3.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Miehen. Häät tulossa vajaa vuoden sisään lapsen syntymän jälkeen, sit on kaikilla sama sukunimi =)
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En sitten yhtikäs mitään.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Ei olla.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Pysyneet samassa
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Ei
9. Kysyttekö sukupuolen? Kysytään
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Kilo tullut lisää

Ja vielä tuohon terkkarin ennusteeseen, jonka mukaan pikkuisen syke 155 viittaisi tyttöön, niin en mäkään nyt ihan niin taikauskonen ole ;) Mutta hauskahan se oli kuulla, kun tää on eka raskaus, ja en oo aikasemmin kuullukkaan tommosesta uskomuksesta, että se vois jompaankumpaan sukupuoleen viitata. Unohtu mainita, että täällä on sellainen käytäntö, että neuvolasta annettiin semmoinen lappu, millä on mahdollista saada maksuton hammashoito 50 euroon asti. Onko muualla tämmöistä käytäntöä odottaville?

Räpälle vielä, toivottavasti saat lähetteen, inhottavaa kun ei oteta vakavasti. Tossa vielä linkki, mistä itse aiheesta luin
http://kilpirauhasliitto.fi/pdf/Ullan_luento_reviderad.pdf
Kuopiossa sanottiin myös samaa, että TSH:n pitäisi olla raskauden aikana alle 2,5.

Nyt unille!

Galluppia

1. Raskausviikkosi? 12+3
2. Oireesi? Väsymys, vatsa kasvaa, rinnat arat, pinna erittäin lyhyt
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 22.2
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Yhteinen
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En vielä.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Mielessäni pähkäillyt
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? vähentyneet
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Kunnon koti ruoka, sitä voi syödä ja paljon
9. Kysyttekö sukupuolen? Luulisin
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Hieman tippunut

Vapaa päivä ja taas lapset sairastaa. Nyt kuume ja kova yskä. Ei muutakuin parantelemaan. Eilen menin lastentarvikeliikkeeseen katsomaan olisko kotidoppleria niin ei tietenkään yhtään kappaletta jäljellä. Plaah. No katson nyt ensin netin tarjonnan ja hinnat. En lähtenyt liikkeestä tilaamaan.

LEo rv12+3

Viimeksi muokattu:
onpas teillä onniM ollu sit aikamoista venkslaamista noitte viikkojen kanssa :). kiva et lopulta on oikeet viikot löytyneet.

vastailenpa galluppiin..

1. Raskausviikkosi? 8+6
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita ) Väsymys, suuta kuivaa öisin ja jatkuva pissalla ravaaminen.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? kutsua vielä odotellaan..
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Isän.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Esikoisen jäliltä on suurin osa tarvikkeista tallessa. Ainut mitä meinaan ostaa tälle kaverille ni on hoitopöytä..
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Pojalle on nimi mietitty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyny. tai kadonnu kokonaan olemattomiin oikeestaan. johtuu kyl hurjasta väsymyksestä.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Ei.
9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? vähä on ehk tippunu.

Väsymyksestä taisin jo aikasemminki valittaa, mut taijan valittaa viel vähä lisää :). viime yönä jo pääsi itku ku viidettä kertaa nousin tyttöö hyssyttelee, kello oli päälle yks enkä ollu kerenny ku torkahella hetkeksi. ja päässä jyskytti tieto siitä et viiden jälkeen typsy on pirteänä uuteen aamuun. äiti ei oo. haluun nukkuu! nythän se ois hyvä aika ku typsy päikkäreillä, mut eipä sitä sit itte osaa tähän aikaan päivästä nukkuu. jospa tää tästä jossain vaiheessa..

Sukupuolen ennusmerkeistä ku on tuol aikasemmin puhuttu ni ootteko käyny kattoo Kiinalaista raskauskalenteria, jossa ennustetaan vauvan sukupuoli? alla linkki, toivottavasti toimii. hauska ois tietää kui monella pitää paikkansa :). meillä ainaki esikoisen ennusti oikein, nyt povais poikaa...

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Viliina 8+6

Hei!

Täällä ajatukset pyörii samaa rataa, valveilla ja unessa. Onneksi saa sentään nukuttua. On googletettu omfaloseelet, gastroskiisit, niskaturvotukset, sydänviat ja muut. Kuopiosta tiedusteltu aikaa asiantuntijalta. Ens ke tuo niskapoimu-ultra, katsotaan onko muutoksia turvotusissa ja vatsanpeitteissä, sit aikaa varamaan Kuopioon. Kyllä tässä toivoo että kromosomisto olis normaali. Jos sitten olisikin jotain fyysistä epänormaauliutta ne voitanee korjata, varsinkin kun jo hyvissä ajoin tiedetään.
Huoh, anteeksi tämä omanapaisuus, mutta tää on tätä..

Viliina84 Meille näyttäis poikaa toi kalenteri ja poikaolo onkin, tosin se voi johtua siitä että tässä raskaudessa on ollut paljon enemmän oireita kuin edellisessä tyttöä odottaessa ;) Mutta oikein toi näytti kyllä edellisenkin! Hauska olis uskoa että tuossa olisi jotain perää!

Mä lähdin tänään kesken päivän töistä, vatsassa kiertää ja on ripulia ja normaalia etovampi olo. Voip olla vatsatauti tai ruokamyrkytys, kun työkaveri jonka kanssa kävin eilen lounaalla, sanoi että hänellä on myös vatsaoireita ja alkanut jo eilen illalla. Voi kivaa. Light limppari tuntuis nyt pysyvän sisällä, ainakin toistaiseksi. Mutta on mulla varaa noita kiloja jokunen (kymmentä) menettää jos niikseen :rolleyes:

Tehillalle isosti voimia! Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Ai niin, eilen hypättiin taas uudelle viikolle! Nopsaan menee aika!
miirikki ja pötsi 10+1

Kalluppiin :)

1. Raskausviikkosi? 9+52.
Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita ) Väsymys,väsymys ja väsymys
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?En mene
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Isän.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En ole vielä mitään ostellut.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Ei
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyny.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?Vadelmakiisseli ja vispikerma!! NAM!
9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Tullut lisää :ashamed:

Kokeilin tuolla kiinalaisella ennusteella ja ekan näytti oikein eli tyttö ja tämän toisen poika. Poika olo mulla onkin ollut :heart:

Turvottaa ihan sikana! Ei puhettakaan että sormukset mahtuis sormeen... Onko muilla?

Piiper 9+5

Mulla näyttää kalenteri tyttöä! Tosin viime kerrallakin on näyttänyt tyttöä ja poika tuli:D

Jännä kun oon yrittänyt kuunnella dopplerilla iltaisin vauvaa niin en ole vielä kertaakaan kuullut. Mutta kun kuuntelen aamulla niin löydän sydänäänet aina. Tosin tänään en ensin löytänyt ja sitten laitoin lisää liukuvoidetta niin heti löytyi. Ehkä en oo tarpeeks sitä laittanut. Mies ostaa ultraäänigeeliä niin katotaan jos sillä kuuluis paremmin=)

Casanna 9+5

Nuhainen tervehdys! :snotty:

Tehillalle tsemppiä ja toivottavasti uusinta ultra tuo hyviä uutisia! Kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Eka neuvola takana. Paperihommat siis tehty :) Sain ajan jo sokerirasitukseenkin : / Muutenhan tuo oli vanhaa tuttua höpinää.

Tuo kiinalainen juttu on pitänyt paikkansa tähän asti ja niin vaan taidetaan poikaa odotella tälläkin kertaa :D
Tässä muuten hiukan tarkempi laskuri, noissa taulukoissa kun on heittoa kiinalaisen kalenterin vuoksi ;)

Chinese Baby Calendar to Predict Baby Gender by Chinese age and woman conception month

Mädchen :heart: 10+0

Viimeksi muokattu:
Toivotaan Tehilla todella, että viikossa vielä muutosta tulisi. :hug:

Tuo kalenteri ei ole kahdessa edellisessä pitänyt paikaansa, meillä pitäis olla kaksi tyttöä :D Ja kolmatta tyttöä näyttää. Eli lasketaanko se niin, että kolmas poika tulee. :LOL: Poika olo on kyllä. Niin samanlainen kuin edelliset, paitsi se, että mä en muista olleeni näin väsynyt ja kiukkuinen. :xmas:

Lapsilla lepohetki , tosinkaan ei nuku kun en jaksanut sitä samaa takkua tänään käydä läpi. Olkoon nukkumatta. menee sitten illalla helposti nukkumiset. Kaikki ylimääräinen pinnan kiristys saa nyt jäädä.

Leo

Yhteistyössä