SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Kiitos Arminen ja R-M vastauksista!
Mulle se kutsu tuli tänään!!! :D Np-ultra on sitten kuukauden päästä (tasan) ja rakenne toukokuun puolivälissä. Viikkoja np:ssa on 11+5 ja rakenteessa 19+6 (ellei muutu).

Lääkärissäkin käyty. Verikokeet ja pissanäytteen otti eikä mitään ihmeempää. Virusinfektio vaan jyllää. Loppu viikon lepäilen kotona.

Santtu ja pikkunen, edelleen 7+5
 
Heips

Mukana menossa edelleen. Lapset vie aikaa niin, ettei muista edes koko raskautta. Mutta 3. siis tulossa ja laskettu aika 3.9, mutta tarkentuu vielä np-ultrassa joka on 23.2. Sukupuolesta ei tietoa, mutta ihan tyttöolo. Oksentelut on takanapäin, mutta väsymys vaivaa edelleen ja nyt iski vielä flunssan päälle.

viikuna ja nuppu 11+3
 
riikka086, ihania uutisia! :)

Hammaslääkäri pitäis kans varata, mutta jos ens viikolla soittais sinne :)

Casanna, tosi kurja tilanne! :hug:

Hei, laitan taas gallupin, jossa osa jo kysyttyjä, mutta viikot jo muuttuneet, niin kiva lukea, miten asiat nyt on ja uusiakin on tullut! :)

1. Raskausviikkosi?
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
9. Kysyttekö sukupuolen?
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?

innoM + Pulla 12+0
 
casanna: joillekin näköhäiriöihin apu löytyy ihan simppelisti b-vitamiinista. sitä varmaan kannattaa kokeilla, ei ainakaan oo mitään haittaa vauvalle vaikkei toimisikaan. Mutta tsemppiä, toi tilanne olis kamalan pelottava :hug: Koita pärjätä! :hug:
 
1. Raskausviikkosi?
9+1
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
TÄLLÄ HETKELLÄ: etova olo ajoittain eikä tee todellakaan kaikkia ruokia mieli, alavatsa- ja nivuskivut, rintojen suurentuminen ja kivut, turvotus iltaisin. Yöllä pissalle herääminen :D. Väsymys.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
3.3. mennään.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
Yhteinen nimi on jo :heart:
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
ei mitään vielä.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Niitä on jo pari vuotta mietiskelty ;)
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Vähentyneet muttei kokonaan poistuneet nyt kun olo jo parempi ;)
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
Hedelmiin on mielihaluja, ja joskus tekee jotain kovasti mieli, seuraavana se ällöttää...
9. Kysyttekö sukupuolen?
Mahdollisesti.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Oma vaaka näyttää samaa kuin ennenkin raskautta.

Joko rasvaatte itseänne (rintoja, mahaa) ja millä?
 
väsyttää väsyttää väsyttää... mä haluisin vaan nukkuu! pinna on hirmu tiukalla.. huoh...en muista et esikoista oottaessa oisin ollu näi väsyny. toivottavasti menis pian ohi!

Casanna, toivottavasti migreenis oireet saadaan taltutettua. Yritä kuitenki olla stressaamatta, vaikka varmasti vaikeeta on. Jospa nyttei kuitenkaa mitää aivoinfarktivaaraa ois. Mun sukulainen sai aivoinfarktin raskaana ollessaan, tosin ei johtunu mitenkää migreenistä.

innoM, en oo aikasempia juttuja tosiaan vielä ehtinyt lukea, joten kiinnostaa kovasti miksi pääset niin usein ultraan?

Turvavyösysteemiä en hankkinu edellisen raskauden aikana, enkä aijo hankkia nyttenkään. Mulla pysy vyö aina hyvin mahan alapuolella ni en siks oo sitä nähny tarpeelliseksi.

Mä viettelen aikaani hoitovapaalla ja välillä kadehdin töissä käyviä. Toisinaan tuntuu et seinät kaatuu päälle ja ois ihana olla töissä :). Tosin en raski tyttöö pistää viel hoitoon ni sillä sit välillä kärvistellään kotona :). Suurimmaks osaks on kuitennii ihana ku saa seurata toisen kasvua ja kehitystä koko ajan ja touhuta kotona.

mut nyt ruuan laittoon..

viliina 8+4
 
Kiitos, InnoM jaTömpsis:heart:. Kokeilenkin tuota B-vitamiinia! On jotenkin niin kurja olo kun koskaan ei ole ollut mitään tällaista vaikka pahoja migreenejä kyllä on tullut koettua. No, pian menen lääkäriin, jos se vois rauhoittaa mua jonkun verran.

1. Raskausviikkosi?
9+3
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
välillä kuvottava olo (se tuli taas takaisin...:( ), väsymys, pinna palaa pienistä jutuista, rinnat vähän arat.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
17.3.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
Meillä on sama sukunimi.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
Joo olen. Suomessa kun oltiin niin alennuksesta kaksiosaisen toppapuvun ensi talveksi sekä pari bodya ja potkuhousuja.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Ollaan, mutta ei olla vielä ihan varmoja, varsinkaan pojan nimestä.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Ehkä vähän jopa lisääntyneet.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
Välillä tekee mieli hedelmiä ja marjoja mutta niistä olen kyllä aina tykännyt. Saattaa tehdä mieli jotain esim. jotain tiettyjä muroja (jos nään vaikka mainoksen) ja sitten kun olen niitä kerran saanut niin voisin oksentaa kun nään seuraavan kerran sen muropaketin. Tylsää:D
9. Kysyttekö sukupuolen? Kysytään.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? No alussa tuli ainakin kilo lisää, mutta tällä hetkellä tuntuu että paino on taas tippunut. Tai turvotus on poistunut, koska normaalit housut menee taas ongelmitta jalkaan. En oo oikein syönyt hyvin viime aikoina, ei tee mieli ruokaa kun pelottaa tää tänhetkinen migreenitilanne niin paljon ja ällöttää ruoka ennemminkin.
Joko rasvaatte itseänne (rintoja, mahaa) ja millä?
En vielä ole rasvannut.

Casanna 9+3
 
viliina84, no mulla tuli tuhrua(ilmeisesti "menkat") 9+ pari päivää. Kävin tarkistuttamassa tilanteen lähetteellä 2.9 ja viikkoja sainkin yllättäen 10+5, vaikka varhaisultran mukaan piti olla vasta 9+6. Np-ultra oli 9.2 ja siellä todettiin viikkoja 11+0. Mittausvirhe siis ilmeisesti tuolloin 2.9 ja sen takia mennään huomenna vielä tarkistamaan ne viikot, niin saadaan se LA, niskaturvotusta mitataan (ei saatu mitattua vielä 11+0) ja kysta katotaan myös, joka mulla tuolla vasemmalla puolella majailee. En tiedä ultraavatko muutenkin mua enemmän, kuin normaalisti just ton kystan takia, mutta se selviää huomenna.

innoM + Pulla 12+0
 
Viliiina84, kiitos sinullekin tsemppauksesta!:heart: Yritän pysyä rauhallisena, mutta olen taipuvainen panikointiin ja kun tulin tänään kotiin silmälääkäristä meinasi paniikkikohtaus alkaa. Olen sellainen että menen lukemaan kaikki kauhujutut netistä ja kuvittelen jo itelleni sitten ne oireet.

Mustakin olis kiva olla töissä, vaikka päivän pari viikossa. Oon ruvennut kaipaamaan työelämää viime aikoina, vaikka tykkään olla kotonakin. Jotenkin ois vaan kiva kun ois välillä muutakin tekemistä kuin tää lapsen-ja kodinhoito. Sais muuta ajateltavaakin. Multa puuttuu myös harrastukset ja oon ihan liikaa kotona, rehellisesti sanottuna. Mutta jotenkin oon huono aloittamaan mitään tällä hetkellä. Pitäis oikeesti ottaa itteään niskasta kiinni ja mennä vaikka jollekin kielikurssille. Tänäänkin huomasin miten mukavaa oli olla tuolla ihmisten ilmoilla, vaikka se olinkin vaan silmälääkärissä ja sai rupatella siellä niitten muitten odotushuoneessa olevien vanhustenkanssa:D

Casanna 9+3
 
Jei, vastaan gallupiin!

1. Raskausviikkosi? 11+2
2. Oireesi? Ei enää paljoa oireita :) Pahoinvointi ja pahin väsymys on jo helpottanut. Tissit on kasvaneet ja arat, mahaa turvottaa varsinkin iltaisin, pissalla joutuu käymään useammin. Suussa on yhä paha maku. Ja finnejä ja näppylöitä on kauheasti, varsinkin selässä ja rinnassa!
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Nyt perjantaina 18.2. - ylihuomenna siis!
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Sama sukunimi, jos olisi eri niin varmaan miehen ihan siksi että se on minusta kauniimpi.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Yhden potkupuvun alennusmyynneistä. Ehtiihän tässä vielä :D
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Joo, tytön nimi on jo alustavasti päätetty, pojalle ei vielä keksitty sopivaa nimeä.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet...
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Ei pahoja ainakaan vielä, mutta erilaiset ruoat maistuu kuin aiemmin. Esim. maito ja perunamuusi.
9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä!
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? On... Lisää on tullut nyt pari kiloa - laitan pahoinvoinnista ja väsymyksestä (sekä kylmyydestä) johtuvan liikkumattomuuden piikkiin. Olen varmaan myös syönyt vähän normaalia enemmän herkkuja, kun on pitänyt yrittää hillitä pahoinvointia.

muoks. Lisäsin oireisiin finnit. Miten saatoinkaan unohtaa ne!

Arminen 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Vastauksia galluppiin:

1. Raskausviikkosi?
7+5
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
väsyttää ja nälkä on paljon useammin, mutta kerta-annokset on pienentyneet
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
16.3.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
sama sukunimi on molemmilla
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
ennen raskautta ostettu jo pinnasänky alesta( halusin juuri sen sängyn) sekä body, nyt hankittuna jo turvakaukalo. Oli edellisen vuoden mallia ja viimeinen kappale tosi hyvällä alella
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Tytölle ensimmäinen nimi on jo valmiina
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
vähentynyt. Ei voisi vähempää kiinnostaa tällä hetkellä
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
eipä oikeestaan... päin vastoin. Makeaa en halua ja punaista lihaa vähemmän. Nyt sentään voi syödä jo jotain kun pari viikkoa meni kasvis-kana -linjalla ;)
9. Kysyttekö sukupuolen?
Kyllä :)
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Vuoden alussa aloitettu ruokavaliomuutos tiputtaa painoa. kakkosta odottaessa paino nousi vasta puolivälissä.
Lisäksi rasvaamista olen jatkanut normaaliin tapaa. Jos en rasvaa päivittäin, raavin itteni varmaan hangiltä kun iho kuivuu niin paljon. Tosin ei sillä rasvaamiselle niitä raskausarpia aiemminkaan ole vältetty...
 
Galluppiin vastailen =)


1. Raskausviikkosi? 9+5 lääkäri laittaisi viikon heti lisää... odotellaan np-ultraa...
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
Väsymys!! Etova olo helpotti jo suurimmiltä osin onneksi!!
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 22.2
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Luulisin että minun.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? Ei vielä ole mitään osteltu... np jälkeen vasta...
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Ollaan mietitty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Mitkä halut... niitä ei ole enään ollenkaan...
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Muussi ja kalapuikot... ehdoton suosikki... Kaikki suolainen kelpaa kyllä... makea yööök!
9. Kysyttekö sukupuolen? Meinaan kysyä.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Tainnu pari kiloa tulla ilta ja yö syömisen ohessa =)
 
Raphaella: :hug:

Kiva, kun niin moni on saanut viime aikoina hyviä uutisia ultrassa! :)

Ikää minulla 28v., jos niitä päivitellään tuonne etusivulle. Tai on voitu jo päivittääkin, en ole vain kerennyt vilkaisemaan.

Turvavyönalenninta en aio kyllä hommata, vaikka työni puolesta reissaan paljon ja kaikki reissut heitän autolla. Aiemmassa raskaudessakaan en kokenut mitään tarvetta sille, joten en tosiaan usko tarvitsevani sitä nytkään.

Casanna: Migreeniä on ollut minullakin taas. Viime viikolla loppuviikosta ja tällä viikolla alkuviikosta heti uudelleen. Muuten olo on ollut mitä mainioin eli pahoinvointi ja väsymys ovat jääneet pois, mutta tuo migreeni tuntuu nyt vaivaavan ihan tosissaan. Ja tosta panadolista ei tosiaan ole mitään apua kyllä tähän vaivaan.

Galluppiin vastauksia (näihin on aina mukava vastailla ja lueskella muiden vatauksia :)):

1. Raskausviikkosi?
-11+4
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
-Jäljellä oireista on enää alavatsan jomottelut ja ihana kukkiva iho eli kunnon finnikatras.. ;) Niin, ja sit varsinkin öisin se jatkuva pissahätä.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
-Np-ulta ensi viikolla 21.2.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
-Eiköhän sille miehen sukunimi tule niin kuin esikoisellakin.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
-Eipä ole vielä tullut osteltua mitään.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
-Ei olla vielä sitäkään mietitty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
-Edelleen on halut aikalailla kateissa eli vähentyneet ja rutkasti. Mutta eiköhän nekin sieltä herää taas henkiin, kun tuo väsymys ja pahoinvointi ovat jääneet jo pois.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
-Kaikki "suolainen" houkuttelee ja varsinkin leipää on tehnyt vielä normaalia enemmän mieli.
9. Kysyttekö sukupuolen?
-Esikoisesta ei kysytty ja voipi olla, ettei tälläkään kertaa kysytä.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
-Paino ei ole muuttunut, mutta turvotus on kyllä jotain järkyttävää edelleen.

Raisu 11+4
 
Heiii, taas niiiiiin pitkästä aikaa. Kesti jokusen päivän lueskella teidän juttuja läpi kun meni melkein viikko, että en kerinnyt tänne kamalan työkiireen takia ollenkaan :(

Ikä, olen 26 ja saa päivitellä etusivulle.

Turvavyönalennin, en ole vielä hankkinut mutta mielessä on ollut, kun autoillaan melko paljon. Joku mainitsi, että olis sivulta kiinnitettävää mallia olemassa myös. Se olis aika kiva kun kesällä kuitenkin paljon hameissa kuljen. Pitää perehtyä asiaan tarkemmin...

Gallup:
1. Raskausviikkosi? 9+1
2. Oireesi? väsymys ja arat rinnat. Ällötys ja turvotus onneksi vähenemään päin.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Meen 7.3, silloin viikkoja 11+6
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Meillä on sama sukunimi
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? 2 bodyä jo kauan ennen plussaa....
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Täällä täytyy ilmoittaa nimet hätäkastetta varten jo np-ultraan mennessä, joten nimiä oli pakko jo mietiskellä mutta mitään ei vielä päätetty.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? vähentyneet
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? ei kamalasti, välillä jotain pientä mutta nekin vaihtelee laajasti suolaisesta makeeseen ja raikkaaseen..
9. Kysyttekö sukupuolen? todennäköisesti kyllä
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? ehkä kilo tullut lisää

(.) eli neuvolassa käytiin noin viikko sitten ja avauduin omasta suuresta syntymäpainosta. Täti oikein kauhisteli asiaa ja pääsen sitten ilmeisesti loppuraskauden ultraan tarkempaan koonarviointiin ja jos on iso niin käynnistellään sitten aikasemmin :) olin tästä tiedosta enemmän kuin helpottunut!! Neuvola laski lasketunajan eritavalla kun itse laskin nettilaskurista eli uusi LA 20.9. Tosin riittää, että päivitellään vaikka ultran jälkeen jos tarkentuu lisää. Ja itsehän taisin olla ensimmäinen, joka synnytyksen otti puheeksi, eli luen kyllä mielelläni muiden kokemuksia.

Muuten on taas ihan epätodellinen oli tämän raskauden kanssa. En ole käynyt ultrassa eikä sydänääniäkään ole vielä kuunneltu niin on taas iskenyt epätoivo, onkohan siellä mahassa sittenkään mitään...........

Marsa 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Oon käyny kyllä lueskelemassa päivittäin, mutta jotenkin en oo jaksanu kirjotella kun oon niin poikki.
Pahoinvointia on edelleen silloin tällöin, aamulla ennenkö on ehtinyt syömään ja sitten usein iltapäivällä. Tuntuu et kaikki mitä syön päivän mittään jää vatsaan ja kasaantuu ja sitte iltapäivällä olo tuntuu siltä et ois kurkkua myöten täynnä. Ja silloin sit oksettaa.

Mulla ois huomenna np-ultra ja jännittääja pelottaa kauheeesti. Toivon niin hartaasti et kaikki ois kunnossa...

Noopu ja Hipsu 11+2
 
Galluppiin vastailen

1. Raskausviikkosi? 10+4

2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita ) etova olo silloin tällöin ja päänsärky

3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Tänään käyty ja kaikki oli hyvin.. seuloja odotellessa

4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Yhteinen sukunimi :)

5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En ole, entisiä niin paljon

6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Pojan nimi valmiina ollut jo pitkään ja tytön nimi hakusessa

7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? vähentyneet pahoinvoinnin takia

8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? suolaiset ja makeat herkut

9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä

10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Ei tietoa kun ei ole vaakaa
 
Täällä kärsitty jatkuvasta etovasta olosta...yöh... Iltaa kohti aina pahenee, enkä ainakaan vielä oo keksiny mitään mikä helpottas. Ja väsymys on ihan järkkyä...
Eilen ostin ekat mammahousut, vanhoista farkuista ei mitkään enää mahdu. Vatsa turvonnut ihan palloksi jo nyt... Käytiin oikein anopin kans ne eilen yhdessä ostamassa. =)

Galluppiin:
1. Raskausviikkosi?
9+2, hurjalta tuntuu et 9 kk:sta jo 2 mennyt....
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita )
Etova olo, väsymys, vatsan nippailu, rinnat arat
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt?
Ensi viikolla vasta eka neuvola, eli sen jälkeen selviää ultra aika.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi)
Sama sukunimi molemmilla, eli ei tarvitse miettiä.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä?
Ei ole ostettu mitään.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?
Poikien nimiä on jo hieman mietitty...
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?
Vähentyneet reilusti, valitettavasti...
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms?
Ei mitään erikoisempia mielihaluja. Lähinnä kaikkea tekee mieli mitä telkkarissa mainostetaan ja mitä ei just sillon kotona ole...
9. Kysyttekö sukupuolen?
Ei.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen?
Noussut muutaman kilon.

Rasvauksesta vielä en vatsaa oo rasvannu, mut kyllä varmasti myöhemmin. Mulle tuli jo teininä aika helposti raskausarpia, kun lantio leveni. Joku vuosia sitten kertoi et hänen suvun naiset on kaikki välttyneet raskausarvilta, kun ovat rasvanneet päivittäin vatsaansa oliiviöljyllä. En tiedä sit onko mitään perää moisessa, onko kukaan muu kuullu vastaavasta?

Mä oon pannu merkille, et ns. intiimialueen ominaistuoksu on aikaisempaa voimakkaampi. Ei siis mitenkään paha tai erilainen muuten, eikä mitään tulehduksiakaan oo ollu, mut tuntuu vaan et haisen voimakkaammin.... inhottavaa...

Ja minun iäksi voi päivittää 29 v. =)
 
Pääsinki sanomasta tuosta NPultra ajast et turha odottaa tällä viikolla aikaa,mut se tuliki tänään postissa :D elikkäs meillä se on 1.3 ja sillo on rv12+3,noille päiville arvelin sen tulevankin,ihanata!
Rakenneultran aika tulee sit joskus lähempänä ajankohtaa...

Casanna toivottavasti kaikki on hyvin ja huolehdit turhaan,voimia sinne!

Odottava ja onnellinen täällä onki sit ainaki jo 3 joilla sama laskettu aika ;)

Marge tuo onki muuten jännä et neuvola laskee tuon eri ajan,niin sain mieki erin nettilaskurilla entä neuvolassa...

GALLUPPIIIIIII :p
1. Raskausviikkosi? 10+4
2. Oireesi? väsymys,kärtyäminen
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? juu elikä 1.3 (rv 12+3)
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Miehen
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? en vielä,vkloppuna otan kotoa esikoisen vanhat vaatteet et saan jotai hypisteltävää ;)
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? tytön nimi valmiina,poika hakuses..
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet?pysyny samassa ku koko raskauden ajan(eli aika minimis..)
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? suolainen!!!NAM =P
9. Kysyttekö sukupuolen? JUU,jos hän vain suostuu näyttämään...
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? öhöm...nelisen kiloa tullu lisää:whistle: Ei kiva ku en mikää laiha muutenkaa ole..

Mut nyt kömmin ukkokullan:heart: viereen nukkuun suihkun kautta ja sit aamulla virkeenä(NOT!!!|O) töihin.... ötyjä!
 
Casanna Onko sulla tutkittu koskaan mistä migreeni johtuu? Muistan ku ite rupesin saamaan migreenikohtauksia jotka alko just tolla silmien sahalaitakuviolla ja näköhäiriöllä, ylty siitä sitten kovaks päänsäryks, nenässä hais kynsilakanpoistoaine tms. ja toispuoleisesti aina puutu kasvot, kädet ja jalat. Lopulta alko puutumaan kieli ja suu ja kohtauksen paheni kerta toisensa jälkeen. Syy loppujen lopuks löytykin niin pienestä kuin huono näkö, joka aiheutti niskan jäykkyyttä ja siitähän se lähti pahenemaan kun veri ei kiertäny kunnolla hartia- niskaseudulla.

*muokkaus tähän väliin* Näkö ja hartiat kun saatiin kuntoon, sen jälkeen en päivääkään oo migreenistä kärsiny.

GALLUP

1. Raskausviikkosi? 12+3

2. Oireesi? Kasvava vatsa.

3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Käytiin 7.2

4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Isän sukunimi

5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En ole, tuliaisiksi saatiin tänään ihka ensimmäinen vaate, body. :heart:

6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Muutamia ehdotuksia on.

7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Seksi vähentyny, seksiunet lisääntyny. :D

8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Oon töissä ruokakaupassa, niin päivän mittaan tulee nykyään hetkellisiä mielihaluja laidasta laitaan. :D

9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä

10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Ei tietoa, tammikuussa kiloja oli +4, mutta syytän siitä runsasta joulupöydän tarjontaa ja ahnetta napaa. :D


Hih, nyt täytyy hehkuttaa. Tiedä sitten että tuliko taas laitettua rahaa turhaan, mutta tilasin tossa raskauskeijusta dopplerin kun oli alennuksessa. :)
 
Viimeksi muokattu:
cracotte en minäkään itseäni oikeasti ikälopuksi tunnusta vaikka kohta mittariin vaihtuukin 37. Ajattelinkin vaan palstalaisten näkökulmasta, jotka yleisesti ottaen ovat kymmenisen vuotta nuorempaa väkeä. Ja toisaalta taas synnyttyjäksi ollaan kyllä vanhoja, sitä ei käy kieltäminen :p

Jeeni, innoM onnittelut ultrakuulumisista.

Casanna muakin houkuttaisi jo vauvanvaateiden hipelöinti. Ollaan lähdössä reissuun maaliskuun alussa Jenkkeihin ja sieltä meinaan kyllä tuoda matkalaukullisen kaikkea vauvamaista mikäli ultrassa kaikki ok. Aikaisemmin on jäänyt harmittamaan, ettei ole alussa puuhastellut niin paljoa kuin olisi halunnut viikkojen vähäisyyden vuoksi. Myöhemmin taas en ole jaksanut eikä ole ollut intoakaan samalla tavalla kuin alkuraskauden huumassa. Nyt meinaan kyllä käyttää tilanteen hyväksi!

Turvavyönalennin on kaapissa odottamassa. Ostetiin sellainen jo esikoista odottaessani -99.

Mitenkä mahanne on kasvanut, te joilla jo lapsia entuudestaan? Itselläni on jo selvää turvotusta alavatsassa. Esikoista odottaessani lähtöpainoon pääsin la:na vaikka maha kyllä rupesi josksu rv 24 välissä näkymään.
Toisen kanssa maha tuli esille taas yhdessä yössä rv 20 tienoilla. Kolmannen kanssa tilanteeni kävi selvääkin selvämmäksi ihmisille rv 14 jälkeen.

Lapsille kertomisesta me kerrottiin heti testauksen jälkeen. Tiedän, että osaavat pitää salaisuuksia nuoresta iästään huolimatta. Kovasti kyselevät koska saavat kertoa ja ollaan sovittu, että ekan ultran jälkeen. Olen kertonut myös tutuille, niille joille kertoisin myös keskenmenosta.

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
Yhdessä ollaan oltu 19v. ja naimisissa liki 16v.

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
Olen töissä perheyrityksessä ja kyllä kaikki tietävät!

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
On, en kärsi enää niin pahoista univaikeuksista vaikka nukunkin kaikki illat.

4. Joko on tullut painoa?
Ei onneksi!

5. Misssä vaiheessa kysytte lapselle kummeja? Vasta lapsen syntymän jälkeen.


Miehen suhtautuminen väsymykseen eipä se ole häntä haitannut. Enpähän iltaisin vaadi seuraa, kun nukun. Itseäni hieman häiritsee, että kaadun väsyneenä työpäivän jälkeen sänkyyn ja nukun 21-22, jonka jälkeen herään syömään ja parin tunnin päästä jo taas takaisin nukkumaan. Häiritsee siis lähinnä siksi, että on ne tunnit jolloin lapsia näkisin. Tosin ihanasti ne kiipeävät sänkyyn viereeni vuoronperään paijailemaan ja tuovat auliisti ruokaa/juomaa, kun en noustakkaan jaksa.

1. Raskausviikkosi? 6+1

2. Oireesi? Väsymys ja pahoinvointi

3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? Ei vielä tietoa, mutta mennään toki.

4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Meillä sama sukunimi (minun).

5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En vielä, mutta ultran jälkeen suuntaamme nokkamme Nykkiin ja sieltä täytän laukut vauvakrääsällä.

6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Mietitty on, mutta ei olla päästy puuta pidemmälle.

7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet

8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Valion kuningatar rahka on pop samate ruisleipä ja levitettävä Oltermanni.

9. Kysyttekö sukupuolen? Kyllä!

10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Lähinnä lievää putoamista terveellisen ruokailun ja lievän pahoinvoinnin takia.

Maarit 6+1
 
Tänään on sitte verikokeet ja sinne ultraan pitäs kans se aika varata. :)

Väsymykseen on mies suhtautunu oikeen hyvin ollenkaan ei marise vaikka joutuu välillä olemaan poikien kanssa koko illan kolmistaan kun mä nukun :)

Gallupiin vastaukset:

1. Raskausviikkosi? 9+5
2. Oireesi? (ne päällimmäiset. ei tarvitse listata kaikkia mahdollisia hakemalla haettuja oireita ) Väsy, etova olo ja pissattaa koko ajan. ja finnit! : /
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? maaliskuun alussa en oo vielä varannu aikaa
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) miehen nimi niinku aiemmillekin, minä sit joskus kans :D
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? en oo ostanu mitään
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? ei olla
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? aikalailla samana mut kauheesti en uskalla kun oli sitä vuotoa aika kauan
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? mäkkärin ranskalaiset :ashamed:
9. Kysyttekö sukupuolen? kyllä
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? kotipuntarin mukaan ei, neuvolassa näytti 2,5kg enemmän ku kotona


noppispoppis 9+5
 
1. Raskausviikkosi? 9+6
2. Oireesi? Turvotus, jatkuva pissahätä ja finnit naamassa.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? 7.3.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? (Jos siis molemmilla oma sukunimi) Yhteinen on.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä?Ei kummemmin, tytölle on ennestään olemassa yksi vaihtoehto.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Vähentyneet.
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Joo!
9. Kysyttekö sukupuolen? En tiedä vielä.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Oikeastaan ei. Pari juuri pudotettua kiloa tuli takaisin ja siinä sitten pysynyt.
 

Yhteistyössä