1. Raskausviikkosi? Öh, pakko tunnustaa ettei mitään käsitystä. Olisinko viikolla 10?
2. Oireesi? Väsymys, etova olo ja puutumiset.
3. Koska menet np-ultraan, vai oletko jo käynyt? En mene np-ultraan. Valitsin varhaisraskauden yleisen ultraäänen. Tehdään samoilla viikoilla, mutta kyseessä ei ole kromosomiseula vaan katsotaan ainoastaan montako sikiötä ja missä. Eli siis en ota myöskään minkäänlaisia veriseuloja. Maaliskuun puolivälissä taisin saada ultra-ajan.
4. Kumman sukunimi lapselle tulee? Yhteinen nimi.
5. Oletko ostanut jo tulevalle pikkuiselle jotain? Mitä? En mitään, mutta itselle sorruin tänään ostamaan yhden ihanan mammahameen, jota olen hypistellyt jo aiemmin. Tulee käyttöä jos tulee, vielähän en tiedä, jos on vaikka tuulimuna, kun sydänääniäkin koitetaan kuunnella ensimmäisen kerran vasta joskus maaliskuussa.
6. Oletteko miettineet tulevalle vauvalle jo nimeä? Pojalle on jo valmiina, tytöllekin vaihtoehtoja. Mutta ei näillä geeneillä tyttöä saada.
7. Seksihalut, ovatko vähentyneet/pysyneet samassa/lisääntyneet? Pysyneet samassa
8. Onko tullut mielihaluja ruokiin/herkkuihin tms? Roskaruokaan, jäisiin mustikoihin. Saatan himota hirveästi jotakin ruokaa ja sitten kun saan sitä eteeni, mieli tekee vain oksentaa.
9. Kysyttekö sukupuolen? Emme kysy.
10. Onko paino liikkunut suuntaan tai toiseen? Ei ole mulla vaakaa.
Jotain piti kommentoida, mutta unohdin...
Turvotusta Rannekanavat ilmeisesti aika turvoksissa, kun käsien puutumiset on alkaneet jo nyt, vaikka aiemmissa raskauksissa vasta joskus viikn 20 tienoilla. Aargh... Ei kivaa.
Kiinalaisista taulukoista, meillä näyttää että tyttöjä pitäis olla ja tyttö tulossa, eli siis ihan sataprosenttisesti pielessä.
Tai eihän tästä tulokkaasta vielä tiedä, mutta en usko tyttöä saavani.
Mietin tuota hammashoitolajuttua ja pohdin, etten taida käydä. Syyskuussa olen hampaani hoidattanut kuntoon yksityisellä ja jotenkin olisi hölmöä mennä nyt heti uudestaan. Ehkä loppuvuodesta sitten. Julkiselle en todellakaan mene, viimeksi kun kävin paikkaamassa lohjenneen hampaan väliaikaispaikalla (oma hammaslääkärini yksityiseltä oli lomalla) väitti kunnallisessa, että minulla on ainakin kolme reikää ja ilmoitti, että voin suoraan varata niihin paikka-ajat. Kun kävin omalla hammaslääkärillä laittamassa pysyvän paikan, hän totesi, että kyseiset "reiät" ovat vain tummentumia takahampaissa, eikä niille tarvitse tehdä mitään. Meni loppukin luotto julkiseen, vaikka täällä kait äitiysneuvolan asiakkaana saisi ilmaisen tarkastuksen julkisella niin passaan. Riippuu varmaan todella paljon paikkakunnasta, mitä hammashoitoa on mahdollista saada julkiselta ja mihin hintaan.
Carlotta ja mahdollinen-masukki-mahdollisesti-viikolla-kymmenen